Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2007, 19:23
tinkebel
Avatar van tinkebel
tinkebel is offline
Toch maar eens een gokje wagen om wat tips te vragen in dit topic.
Ik ben 19, ongeveer 175 en weeg 49 tot 50 kg. Dit gewicht is vrijwel 5 jaar stabiel. Zou graag een beetje aan komen, zo naar de 55 ofzo. Momenteel eet ik vrij "normaal" 's Ochtends 2 tot 3 sneetjes bruin brood, 's middags 4 tot 6. Het beleg is wel weer niet heel gezond, over het algemeen hazelnootpasta, af en toe wat vlees.
Tot een jaar of 2 geleden at ik nog heel wat meer, maar hoe meer ik eet, hoe sneller mijn spijsvertering gaat werken en hoe meer behoefte aan eten ik de dag erna al weer heb, maar aankomen is er niet bij.
Nou ben ik onlangs (naja vooruit vorige week (a)) ook begonnen met fitness omdat ik mijn conditie en spieren wil verbeteren, maar hoop niet dat dit gaat lijden tot afvallen. Met conditie trainen ben je toch vaak een langere tijd inspanning aan het leveren.

Tussendoortjes eet ik ook redelijk wat, ook lang niet allemaal even gezond.

Iemand tips om een beetje aan te komen, want tot nu toe is het zo, wat ik ook eet, ik krijg er meer honger van maar kilo's komen er niet bij
__________________
.
Oud 04-06-2007, 19:43
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Bloem schreef op 04-06-2007 @ 20:16 :
Nee toch? Ze heeft met een berekening waar haar sport al in verwerkt zit die 2029 kcal nodig.
Jep
__________________
Oud 04-06-2007, 21:32
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 04-06-2007 @ 20:16 :
Nee toch? Ze heeft met een berekening waar haar sport al in verwerkt zit die 2029 kcal nodig.
Ok dan had ik het verkeerd gelezen... Al kan ik me niet voorstellen dat het inclusief sporten is. Maar ik zal het zelf ook eens uitrekenen dan en vergelijken met dat programma van het voedingscentrum.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 04-06-2007, 21:42
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-06-2007 @ 22:32 :
Ok dan had ik het verkeerd gelezen... Al kan ik me niet voorstellen dat het inclusief sporten is. Maar ik zal het zelf ook eens uitrekenen dan en vergelijken met dat programma van het voedingscentrum.
Als je dat wil doen heel graag..
__________________
Oud 05-06-2007, 09:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 04-06-2007 @ 13:39 :
Hoi allemaal,

Ik ben weer van plan het "lijnen" op te pakken. Een hele tijd terug heb ik actief meegedaan aan het voeding- en gezondheidstopic maar op een gegeven moment was de motivatie om af te vallen totaal weg.

De laatste tijd ben ik wat kilo's aangekomen en ik denk dat ik er nu wél de motivatie voor kan vinden om wat beter op mijn eetpatroon te letten.
Ik weeg nu 77 kilo bij 1.70m. Dat is een bmi van 26.64, te hoog dus Ik merk het ook aan mijn kleren en met het oog op de zomer wil ik graag wat lekkerder in mijn vel zitten.
Het streven is voorlopig om 500g per week af te vallen (dat is gezond, toch?).
Volgens valtaf.nl (wat is die site mooi verbeterd trouwens!) heeft een vrouw van mijn leeftijd (22) en lengte met een lichte activiteit (ik sport 3 keer in de week en studeer) dagelijks 2029 kilocalorieën nodig.
Maar ik kan nergens vinden welk percentage daarvan ik het beste kan nemen om elke week een pond af te vallen! Iemand enig idee?
Ik denk gezien jouw ritme (3x per week sporten) dat jij best 'gemiddeld actief' mag invullen hoor. De meeste mensen sporten niet, die zijn dus gemiddeld. Jij sport 3x per week, dus ben je zeker niet 'licht actief'.
Oud 05-06-2007, 12:20
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-06-2007 @ 10:41 :
Ik denk gezien jouw ritme (3x per week sporten) dat jij best 'gemiddeld actief' mag invullen hoor. De meeste mensen sporten niet, die zijn dus gemiddeld. Jij sport 3x per week, dus ben je zeker niet 'licht actief'.
Misschien heb je gelijk.

Dit is wat valtaf.nl als uitleg geeft:
"Om je energieverbruik goed te kunnen benaderen moet je aangeven hoe actief je bent. Je bent regelmatig actief als je tijdens je werk beweegt en een paar keer per week sport. De meeste mensen zijn licht actief."

Ik denk dat ik dan dus wel gemiddeld actief kan invullen ipv licht actief.

Ik neem aan dat het wel om een weekgemiddelde gaat? Ik hoef toch niet op de dagen dat ik sport gemiddeld actief in te vullen en op de dagen dat ik niet sport licht actief?
__________________
Oud 05-06-2007, 12:31
Mara
Mara is offline
Ach weet je, het is sowieso onzin. Het is maar een benadering.

Het hangt namelijk niet alleen van iemands lengte en gewicht af hoeveel hij/zij verbrandt, het hangt er ook vanaf van wat je vetpercentage is. Ook is dat 'licht' en 'gemiddeld' actief maar een benadering.
Oud 05-06-2007, 14:20
LADIEJ
LADIEJ is offline
is s'morgens yoghurt eten gezond?
__________________
-- LIFE IS HARD"..
Oud 05-06-2007, 14:28
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
LADIEJ schreef op 05-06-2007 @ 15:20 :
is s'morgens yoghurt eten gezond?
net zo gezond als de rest van de dag
__________________
dracula is sexy
Oud 05-06-2007, 16:26
Mara
Mara is offline
Ik zou 't niet alléén eten als ontbijt, daar is 't niet voedzaam genoeg voor, vind ik. Als 't dat of niets is, dan dat natuurlijk, maar probeer er nog iets van een vezelrijk product bij te eten.
Oud 05-06-2007, 16:36
Verwijderd
Citaat:
LADIEJ schreef op 05-06-2007 @ 15:20 :
is s'morgens yoghurt eten gezond?
Yoghurt is altijd wel gezond (ja behalve als je er vijf liter van per dag naar binnen werkt ). Als je het als ontbijt eet, zou ik er wel muesli of cruesli in doen, anders vult het niet zo goed.
Oud 05-06-2007, 17:21
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-06-2007 @ 17:36 :
Yoghurt is altijd wel gezond.
daar valt over te discussieren he
__________________
dracula is sexy
Oud 05-06-2007, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Black Soul schreef op 05-06-2007 @ 18:21 :
daar valt over te discussieren he
ja ik zei al, je moet het niet overdrijven en als je lactose-intolerant bent of melkeiwitallergie hebt is het natuurlijk ook niet goed.
Oud 05-06-2007, 19:20
Black Soul
Black Soul is offline
ik doelde eigenlijk meer op het hele zuivel-is-toch-niet-zo-gezond-gebeuren, maar voor de rest ben ik het wel met je eens hoor
__________________
dracula is sexy
Oud 05-06-2007, 19:32
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Black Soul schreef op 05-06-2007 @ 18:21 :
daar valt over te discussieren he
in yoghurt zitten heel veel gezonde betandsdelen...
Oud 06-06-2007, 18:00
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
De laatste tijd val ik steeds meer af en gaat het eten ook slechter (ochtendtussendoortje 'vergeet' ik, geen halvarine op brood etc.) en ik weet dat dat heel slecht is, maar het lukt gewoon niet.
Nu moest ik vandaag na de kinderarts en deze zei dat ik weer moest aankomen tot in iedergeval mijn minimaal gezond gewicht, als ik dat niet doe vind zij dat ik moet worden opgenomen...
Ik ben erg bang dat dat gebeurd (want dan is alle controle weg) en ben nu wel wat meer gemotiveerd, alleen heb ik geen idee hoe ik het ga aanpakken.
De vorige keer toen ik aan moest komen at ik alles kcal arm (at elk uur wat), maar op een gegeven moment hield ik dat niet meer vol (altijd buikpijn, misselijk)
Heeft iemand tips? Volle yoghurt enzo is geen optie (vind ik té eng), maar zijn er andere opties?
Oud 06-06-2007, 18:11
Verwijderd
Als jij geen volle yoghrt durft te eten, moet je juist opgenomen worden, omdat dat eetgestoord gedrag is. Dus je moet nu zelf (met hulp van je ouders en kinderarts) leren gezond en genoeg te gaan eten of ze nemen je toch op en dan ben je inderdaad alle controle kwijt. En de dingen die je eet kiezen omdat ze weinig kcal bevatten is niet gezond.
Oud 06-06-2007, 18:19
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
@ Kleedje: ik denk dat het misschien idd is om meer hulp te krijgen. Hoeft geen volledige opname misschien, maar kan ook bijvoorbeeld poliklinisch (uurtje per week) of in deeltijd ofzo.. En anders iig naar dietiste, die kan je helpen met aankomen, veel beter dan mensen hier op een forum.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 06-06-2007, 18:30
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Ik ga ook na een dietiste, maar daar heb ik over 2 weken pas weer een afspraak.
Ik heb wel een aankomschema gekregen, maar daar raak ik zo vol van
Oud 06-06-2007, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Kleedje schreef op 06-06-2007 @ 19:30 :
Ik ga ook na een dietiste, maar daar heb ik over 2 weken pas weer een afspraak.
Ik heb wel een aankomschema gekregen, maar daar raak ik zo vol van
Dan hoef je hier dus niet te vragen wat je moet doen en kun je dat aankomschema volgen.
En dat volle gevoel wordt minder als je een tijdje beter eet. En het is niet te voorkomen, denk ik. Je lichaam zal weer moeten wennen aan 'normaal' eten.

Je kunt er niet omheen, je zult meer moeten gaan eten....
Oud 06-06-2007, 19:03
Verwijderd
Het aankomschema is misschien makkelijker als je de maaltijden opsplitst en bv. eerst de ene helft eet en 1 a 2 uur later de andere helft.
Oud 06-06-2007, 19:04
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 06-06-2007 @ 19:41 :
Dan hoef je hier dus niet te vragen wat je moet doen en kun je dat aankomschema volgen.
En dat volle gevoel wordt minder als je een tijdje beter eet. En het is niet te voorkomen, denk ik. Je lichaam zal weer moeten wennen aan 'normaal' eten.

Je kunt er niet omheen, je zult meer moeten gaan eten....
Idd.. En anders moet je dat ook bespreken met dietiste en als zij dat een reele gedachte vindt kan ze daar ook mee helpen.. Je zult echt moeten eten wat zij voorschrijft, anders moet je vroeg of laat toch meer hulp krijgen. Laat dat dan iig niet gedwongen zijn..
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 06-06-2007, 19:22
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Kleedje schreef op 06-06-2007 @ 19:30 :
Ik ga ook na een dietiste, maar daar heb ik over 2 weken pas weer een afspraak.
Ik heb wel een aankomschema gekregen, maar daar raak ik zo vol van
Tja.. enige oplossing voor dat is meer ''normale'' producten te gaan gebruiken (normale aka volle yoghurt/vla ipv dieet vla) enzo verder....
Oud 07-06-2007, 10:07
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Ave schreef op 04-06-2007 @ 13:46 :
hoeveel je moet innemen om een pond af te vallen heeft niets met percentages te maken. Om een kilo af te vallen moet je een tekort hebben van 7000 kcal, voor een halve kilo is dat dus 3500 kcal. Dit verdeelt over 7 dagen betekent dat je iedere dag 500 kcal tekort zou moeten hebben.
Weet iemand hoe het zit met verdeling?
Maakt het uit of je elke dag 300 kcal te veel eet, of 1 keer in de week 2100?
__________________
I love dr Phil :D
Oud 07-06-2007, 10:24
Black Soul
Black Soul is offline
Volgens mij maakt het niet uit. Een kcal overschot blijft een kcal overschot, of je dat in 1x doet of geleidelijk opbouwt. IK moest wel zegggen dat ik het vrij knap vind om in 1 dag 2100 kcal te veel te eten (dat is dus voor een vrouw meer dan 4000 kcal!)
__________________
dracula is sexy
Oud 07-06-2007, 10:27
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oh, ik heb dagen dat ik daar ook nog overheen ga.
Oud 07-06-2007, 11:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
Bloem schreef op 07-06-2007 @ 11:27 :
Oh, ik heb dagen dat ik daar ook nog overheen ga.
Lijkt me sterk dat je 4000 kcal binnenkrijgt, wat eet je dan?
Oud 07-06-2007, 11:52
J3s
Avatar van J3s
J3s is offline
Citaat:
Bloem schreef op 07-06-2007 @ 11:27 :
Oh, ik heb dagen dat ik daar ook nog overheen ga.
Ha idd! Piece of cake..
__________________
We never will think, we never will think..That's wonderfull, that's life...
Oud 07-06-2007, 14:42
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
J3s schreef op 07-06-2007 @ 12:52 :
Ha idd! Piece of cake..
Valt tegen hoor, laat maar eens een lijstje zien dan...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 07-06-2007, 15:03
J3s
Avatar van J3s
J3s is offline
Citaat:
Gothic schreef op 07-06-2007 @ 15:42 :
Valt tegen hoor, laat maar eens een lijstje zien dan...
Ok, komtie:

2 bb gekookt ei = 226
appel = 64
biefstuk + 200g aardappelen + 240g bruine bonen + 5g olijfolie = 527
2 bb smeerkaas = 198
600ml magere yoghurt + 120g muesli = 714
1 bb smeerkaas = 99
250g chocopinda's = 1200
2 koffiebroodjes = 658
2 ham/kaas croissant = 278
pizza margerita = 535
Totaal: 4499 kcal

Nee, dit eet ik niet elke dag.. Maar toen dus wel..
__________________
We never will think, we never will think..That's wonderfull, that's life...
Oud 07-06-2007, 16:01
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik heb geen voorbeeldlijstjes maar met een pak koekjes, een bak B&J, veel stokbrood met kruidenboter, veel avondeten, etc kom ik een heel eind.

Of niet eens alleen maar ongezond maar gewoon enorm veel honger, dus heel veel brood, muesli en pasta als avondeten.

En ja, ik heb het op valtaf.nl wel eens nagerekend.
Oud 07-06-2007, 17:43
Verwijderd
Ik heb het idee dat mijn maag me voor de gek aan het houden is. Tegen etenstijd heb ik gewoon ''honger'' en ga ik koken, maar als het dan op mijn bord ligt zit ik halverwege helemaal vol en krijg ik echt geen normale portie op. Dit heb ik sinds een maand of zo, en steeds vaker. Iemand enig idee hoe dit kan? (het ligt er trouwens niet aan dat ik de rest van de dag meer dan normaal eet of zo)
Oud 07-06-2007, 18:39
Kleedje
Avatar van Kleedje
Kleedje is offline
Citaat:
J3s schreef op 07-06-2007 @ 16:03 :
Ok, komtie:

2 bb gekookt ei = 226
appel = 64
biefstuk + 200g aardappelen + 240g bruine bonen + 5g olijfolie = 527
2 bb smeerkaas = 198
600ml magere yoghurt + 120g muesli = 714
1 bb smeerkaas = 99
250g chocopinda's = 1200
2 koffiebroodjes = 658
2 ham/kaas croissant = 278
pizza margerita = 535
Totaal: 4499 kcal

Nee, dit eet ik niet elke dag.. Maar toen dus wel..
En na 1 dag zo eten kom je niks aan?
Oud 07-06-2007, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Kleedje schreef op 07-06-2007 @ 19:39 :
En na 1 dag zo eten kom je niks aan?
Als het 1 dagje is, waarschijnlijk niet nee. De volgende dag misschien wel een beetje, omdat er meer eten in je lichaam zit en zo, maar je lichaam kan er prima voor compenseren hoor. Je komt pas echt aan als je regelmatig meer eet dan je behoefte.
Oud 07-06-2007, 21:20
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Kleedje schreef op 07-06-2007 @ 19:39 :
En na 1 dag zo eten kom je niks aan?
als ik mn moeder mag geloven wel
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 08-06-2007, 09:27
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Volgens mij niet Kleedje. Als ik ben uit geweest ofzo eet ik me 's avonds ook hélemaal vol, een pizza, of avondeten wat over is, of 5 boterhammen met pastachoca ofzo. En ik kom niet aan hoor
Oud 08-06-2007, 09:51
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Als ik me een dag laat gaan met eten, dan merk ik dat daarna zeker in mijn gewicht.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 08-06-2007, 09:53
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
ja, een uitgezette buik omdat al dat eten er in zit, maar niet alsof je ópeens meer vet hebt ofzo.
Oud 08-06-2007, 10:03
J3s
Avatar van J3s
J3s is offline
Euh, ik merk het een week later nog in m'n gewicht.. Die cal. verdwijnen toch ook niet ineens als sneeuw voor de zon..
__________________
We never will think, we never will think..That's wonderfull, that's life...
Oud 08-06-2007, 10:47
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
J3s schreef op 08-06-2007 @ 11:03 :
Euh, ik merk het een week later nog in m'n gewicht.. Die cal. verdwijnen toch ook niet ineens als sneeuw voor de zon..
het is maar 2500 cal teveel, dat kun je niet aan je gewicht merken. Alleen al vocht schommelt 3 kilo...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-06-2007, 10:54
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Gothic schreef op 08-06-2007 @ 11:47 :
het is maar 2500 cal teveel, dat kun je niet aan je gewicht merken. Alleen al vocht schommelt 3 kilo...
daar kan het ook door komen hoor, dat je Na en K belans n beetje zijn verstoord door teveel eten etc etc etc, en het duurt weer ffies voordat je nieren dat hebben opgepakt. ofzo
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 08-06-2007, 11:09
dennis018
dennis018 is offline
volgens mij veranderd je lichaamsgewicht ook heel erg bij weersveranderingen..

Bij warmer of kouder weer (weet niet meer precies) hou je meer vocht vast.. dus als er dan een weersovergangis kan het lijken dat je aankomt/afvalt
Oud 08-06-2007, 17:09
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 08-06-2007 @ 11:54 :
daar kan het ook door komen hoor, dat je Na en K belans n beetje zijn verstoord door teveel eten etc etc etc, en het duurt weer ffies voordat je nieren dat hebben opgepakt. ofzo
Dat kan niet. Tenzij je een nierziekte hebt. Je zout -en vochthuishouding worden per direct geregeld. Daarnaast heeft alleen natrium te maken met je vochthuishouding. Kalium heeft hier verder helemaal geen invloed op. Die is alleen nodig om het potentiaalverschil te handhaven.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 08-06-2007, 20:19
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Kleedje: je zal toch echt "normale" producten moeten gaan eten! Je wilt niet opgenomen worden, maar als je zo doorgaat word je dat wel. En dan moet je alsnog die producten gaan eten, dat is zeker.
Je hoeft ook niet gelijk het engste van het engste te gaan eten, maar je zou wel stappen hierin kunnen zetten. Ik eet nu ook een echte aankomlijst en heb ook het idee dat ik alleen maar ana het eten ben en heb telkens buikpijn, maar je moet ook onthouden waar je het ovor doet...Het is moeilijk, maar het is wel de enige weg terug!
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 08-06-2007, 21:53
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 08-06-2007 @ 21:19 :
Ik eet nu ook een echte aankomlijst en heb ook het idee dat ik alleen maar ana het eten ben
Dat valt nog heel erg mee hoor. Je eet nog best veilig beleg en één chocokoekje en ontbijtkoek als tussendoortjes... Ik heb wel grotere aankommenu's gezien, wat jij eet is volgens mij nog een redelijk normaal eetpatroon.
Oud 09-06-2007, 08:01
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
sonho schreef op 08-06-2007 @ 22:53 :
Dat valt nog heel erg mee hoor. Je eet nog best veilig beleg en één chocokoekje en ontbijtkoek als tussendoortjes... Ik heb wel grotere aankommenu's gezien, wat jij eet is volgens mij nog een redelijk normaal eetpatroon.
Dit is normaal..?!
O: glas volle yoghurt en 4 boterhammen met 1x kaas, 1x vegaham, 1x zoet en 1x pindakaas/chocopasta
T: grote koek (jodenkoek, stroopwafel of kokoskoek)
M: Soep + aardappels/rijst + groente + vleesvervanger + saus + toetje
T: klein koekje (roomboterkoekje) en een stuk fruit
A: glas volle yoghurt en 4 boterhammen met 1x kaas, 2x vega-ham, 1x zoet
T: plak oudewijvenkoek (= een dikke homp, ongeveer 1,5 a 2 normale plakjes)
T: glas sap en stuk fruit
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 09-06-2007, 08:39
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 09-06-2007 @ 09:01 :
Dit is normaal..?!
O: glas volle yoghurt en 4 boterhammen met 1x kaas, 1x vegaham, 1x zoet en 1x pindakaas/chocopasta
T: grote koek (jodenkoek, stroopwafel of kokoskoek)
M: Soep + aardappels/rijst + groente + vleesvervanger + saus + toetje
T: klein koekje (roomboterkoekje) en een stuk fruit
A: glas volle yoghurt en 4 boterhammen met 1x kaas, 2x vega-ham, 1x zoet
T: plak oudewijvenkoek (= een dikke homp, ongeveer 1,5 a 2 normale plakjes)
T: glas sap en stuk fruit
Normaal ja, iets minder dan ik eet... en ik val hiermee geleidelijk af.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 09-06-2007, 10:02
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 09-06-2007 @ 09:01 :
Dit is normaal..?!
T: grote koek (jodenkoek, stroopwafel of kokoskoek)
T: klein koekje (roomboterkoekje) en een stuk fruit
T: plak oudewijvenkoek (= een dikke homp, ongeveer 1,5 a 2 normale plakjes)
T: glas sap en stuk fruit
Je maaltijden zijn gewoon oke, maar je tussendoortjes zijn normaal/klein. Een grote koek is een heel normaal tussendoortje als je op gewicht moet blijven. Op onze tussendoortjes lijst staan voor kleine koekjes er 3 en voor ontbijtkoek 2 plakken met boter. Dat is nog steeds allemaal normaal, voor als je op gewicht moet blijven. Dat jij er mee aankomt is omdat je ondergewicht hebt, mensen die rond hun setpoint zitten zullen hier niet mee aankomen/afvallen denk ik.
Oud 09-06-2007, 10:07
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
sonho schreef op 09-06-2007 @ 11:02 :
Je maaltijden zijn gewoon oke, maar je tussendoortjes zijn normaal/klein. Een grote koek is een heel normaal tussendoortje als je op gewicht moet blijven. Op onze tussendoortjes lijst staan voor kleine koekjes er 3 en voor ontbijtkoek 2 plakken met boter. Dat is nog steeds allemaal normaal, voor als je op gewicht moet blijven. Dat jij er mee aankomt is omdat je ondergewicht hebt, mensen die rond hun setpoint zitten zullen hier niet mee aankomen/afvallen denk ik.
De tussendoortjes zijn dan misschien wel minder dan op jou lijst staat, of wat "normaal" is. Alleen eet ik wel 8 (!) boterhammen, terwijl het bij het voedingscentrum maar 5 zijn!
En jou standaard-lijst is tog dit?
O: glas melk en 2 boterhammen
T: tussendoortje
M: warm eten en toetje: fruit
T: fruit
A: glas melk en 3 boterhammen
T: tussendoortje
Dit is toch standaard bij niet aankomen..? Tenminste, dat dacht ik dat dat bij jullie zo was en bij meerdere klinieken...
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 09-06-2007, 10:16
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 09-06-2007 @ 11:07 :
De tussendoortjes zijn dan misschien wel minder dan op jou lijst staat, of wat "normaal" is. Alleen eet ik wel 8 (!) boterhammen, terwijl het bij het voedingscentrum maar 5 zijn!
8 boterhammen is niet zo veel hoor. Dat eet ik zo'n beetje elke dag. Soms zelfs 10-12. Plus fruit, plus normaal avondeten inclusief toetje, plus regelmatig nog iets van chocola, taart, chips of iets dergelijks. En ik blijf er gewoon precies gelijk mee. 5 boterhammen is het minimum wat voedingsstoffen betreft, niet wat kcal betreft.

Edit: Oh, en met die standaardlijst die je post, zou ik echt vergaan van de honger, volgens mij...
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic # 20
Nonaj
500 13-11-2007 08:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.