Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2007, 21:29
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Ah, een half uur achter elkaar vanochtend
En regen heeft voordelen: verkoeling en minder bekeken worden.
Oud 05-07-2007, 05:30
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 26-06-2007 @ 08:13 :
Dat was les 23 Aan het eind stiekem een minuutje langer doorgelopen omdat ik zo lekker liep. Nu heb ik in totaal 35 minuten hard gelopen
En les 24 moet ik dus nog steeds doen Heb alleen zoo geen zin gehad, plus het weer werkte ook niet mee. Dus ik ben gewoon bij de sportschool gaan sporten
__________________
<):o)
Oud 05-07-2007, 09:56
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Net les 6 gelopen. Volgens mij is die Evy soms een beetje in de war; "we gaan vandaag voor het eerst 3 keer 3 minuten lopen", nee hoor, dat doe je in les 5 ook al
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 05-07-2007, 20:38
knir
Avatar van knir
knir is offline
Citaat:
Flijn schreef op 04-07-2007 @ 22:29 :
en minder bekeken worden.
Irritant is dat he? Er zijn ook echt plekken waar ik niet heenga omdat er teveel mensen zijn. Diegenen die je naroepen zijn nog wel het ergste, meest extreem was een kerel die even naast me kwam lopen om te zeggen dat het nog wel ernstig schortte aan mijn techniek, "ja je moet je armen hoger houden" aarrgh laat me nou gewoon

enn ot: net wezen rennen, ging niet zo goed want ik had toch niet lang genoeg gewacht na het eten. volgende keer beter
__________________
i am not a nugget
Oud 06-07-2007, 09:53
Verwijderd
mmmmgrrrmbl. De huisarts zegt dat ik wat minder moet gaan sporten
Oud 06-07-2007, 11:02
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
knir schreef op 05-07-2007 @ 21:38 :
Irritant is dat he? Er zijn ook echt plekken waar ik niet heenga omdat er teveel mensen zijn. Diegenen die je naroepen zijn nog wel het ergste, meest extreem was een kerel die even naast me kwam lopen om te zeggen dat het nog wel ernstig schortte aan mijn techniek, "ja je moet je armen hoger houden" aarrgh laat me nou gewoon

enn ot: net wezen rennen, ging niet zo goed want ik had toch niet lang genoeg gewacht na het eten. volgende keer beter
Gewoon schoppen en zeggen dat hij je probeerde te belagen!
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Oud 06-07-2007, 13:37
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Ik zit erover te denken om ook te gaan hardlopen, vooral omdat mijn conditie op het moment heel slecht is en ik daar last van heb bij het spelen van wedstrijden (tennis). Verder is het ook mooi meegenomen als er wat kilo's door af gaan want ik ben aan het lijnen (heb een bmi van 26).

Het kan aan mij liggen, maar hoe zet je die podcasts van Evy van de iTunes store op je ipod? Ik heb de mijne nog niet zo lang en heb sowieso nog niks met die iTunes store gedaan.. Ik zie ze er trouwens wel in staan, maar weet niet hoe ik ze moet overzetten naar mn ipod

Help!
__________________
Oud 06-07-2007, 20:46
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Hm. Door een congres waar ik assisteerde twee lessen gemist. Misschien gewoon maandag nog maar een keer les 9 en dan weer verder.
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Oud 06-07-2007, 22:28
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Ik heb echt héél lang niet gelopen (4-5 weken), door regen, zere knieen, oververmoeiende stage en gewoon luiheid, terwijl ik al bij les 15 was. Helaas. Morgen ga ik kijken (als ik een mp3-speler vind, want die is ook kwijt) of ik les 14 kan volhouden. In mijn agenda staat les 27 maar ik kom er wel.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 07-07-2007, 10:07
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Vanochtend les 7 gelopen, in de regen. Was wel fijn, niet te veel mensen in het park, hoewel ik wel een tijdje achterna gezeten ben door een hond...
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 07-07-2007, 11:09
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Citaat:
knir schreef op 05-07-2007 @ 21:38 :
Irritant is dat he? Er zijn ook echt plekken waar ik niet heenga omdat er teveel mensen zijn. Diegenen die je naroepen zijn nog wel het ergste, meest extreem was een kerel die even naast me kwam lopen om te zeggen dat het nog wel ernstig schortte aan mijn techniek, "ja je moet je armen hoger houden" aarrgh laat me nou gewoon
Nu je dit zegt herinner ik me dat ik ooit, drie jaar geleden, voor het eerst ging lopen. Ik kwam een man van een jaar of 60 tegen, ook een hardloper, die me toeriep dat ik veel te hard ging. Toen ging ik langzamer lopen en kon ik het ineens drie keer zolang volhouden

En verder vind ik een beetje kijken niet erg, ik bedoel, als ik onzichtbaar wil blijven sta ik wel om 6 uur op en trek een tent aan. Maar uitgebreid bekeken worden waarbij je je kleren bijna weg voelt smelten, dat is echt niet waar ik om vraag

Niet dat dit vaak gebeurt hoor, enkel even stoom afblazen
Oud 07-07-2007, 19:21
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik krijg iedere keer gigantische kramp in mn buik als ik ga hardlopen, waardoor ik eigenlijk niet door kan lopen van de pijn. Iemand die dat herkent?
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 08-07-2007, 03:45
patpokers
patpokers is offline
download hier je schemasnelle training op de juiste manier
werkt perfect maar het is wel wat zwaar je kan dus een dag extra rust nemen deed ik ook en had een heel goed resultaat in 1 1/2 maand.http://www.mannen-gezondheid.com/gra...spiergids.html dit is de info link
__________________
say what you wanna say,say what you like,do what you wanna do,want what ya do,lif life to the fullest pffu das genoeg bull....
Oud 08-07-2007, 14:37
marla
Avatar van marla
marla is offline
Hoi,

kan je die evy ook gewoon op een normale mp3speler zetten??

Ik wil wel maar wat mij tegenhoudt is: iedereen kan je zien, ik ben eigenlijk 10 kilo te zwaar dus heb een hoop vet die ik mee moet sjauwen... Ik heb ook geen hardloopschoenen of iets dergelijks. Waar kan je goede hardloopschoenen kopen waarin je ook nog zooltjes moet doen??

Alvast bednakt
__________________
Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Oud 08-07-2007, 15:34
Verwijderd
Citaat:
marla schreef op 08-07-2007 @ 15:37 :
Hoi,

kan je die evy ook gewoon op een normale mp3speler zetten??

Ik wil wel maar wat mij tegenhoudt is: iedereen kan je zien, ik ben eigenlijk 10 kilo te zwaar dus heb een hoop vet die ik mee moet sjauwen... Ik heb ook geen hardloopschoenen of iets dergelijks. Waar kan je goede hardloopschoenen kopen waarin je ook nog zooltjes moet doen??

Alvast bednakt
Als je net begint hoef je niet per se hardloopschoenen, alhoewel die wel veel beter zijn voor je knieën. Ik zou zeggen, als je na een maand ofzo nog hardloopt, dat je dan kan kijken naar goede schoenen. Anders heb je de kans dat je het na drie lessen opgeeft en dan zit je met te dure schoenen.

Dat iedereen je kan zien, niks aan te doen. Maar er is niks raars aan mensen die hardlopen, jij hebt er waarschijnlijk ook genoeg langs zien hollen in je leven. Dat je te zwaar bent verandert ook niks, mensen letten daar echt niet op en als ze al wat bijzonders opmerken dan zullen ze hooguit denken van 'oh, goed van haar, dat ze er wat aan doet' en niet van 'omg vadsig' bij wijze van.

Wat het overzetten op een gewone mp3speler betreft:

Citaat:
Paranoide schreef op 23-06-2007 @ 22:33 :
Ook nog even de link naar Evy erbij, voor de mensen die met dit topic gaan beginnen. Rechtermuisknop op het 'hier' in 'les x kun je hier downloaden', save target as, ergens in een map dumpen en dan heb je geen iPod nodig, want dan staan de lessen gewoon als mp3tje op je pc.
Oud 08-07-2007, 19:47
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Citaat:
Yana schreef op 07-07-2007 @ 20:21 :
Ik krijg iedere keer gigantische kramp in mn buik als ik ga hardlopen, waardoor ik eigenlijk niet door kan lopen van de pijn. Iemand die dat herkent?
Eén keer gehad, maar dat kwam door een combinatie van verkeerd eten van te voren en erg warm/benauwd weer. Misschien ligt het aan hoe lang van te voren je eet, of hoe veel je drinkt?
Oud 08-07-2007, 20:40
Princesse Suze
Avatar van Princesse Suze
Princesse Suze is offline
offtopic: iedereen praat over Les nr zoveel, wat is dat?
ontopic: ik loop iedere ochtend hard, meestal loop ik 10 km (das dus ong 45 min) of ik loop 15 km.
Maar ik moet wel oppasse want ik ben 1,76m en weeg 52 kilo.
Naast het hardlope, volleybal ik ook nog en dans ik graag...
Oud 09-07-2007, 18:33
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Vanochtend les 9 over gedaan, omdat ik een week niet had kunnen lopen. Hm, merkte wel dat ik een week niks gedaan had, maar wel uitgelopen en deze week kan ik waarschijnlijk wel gewoon 3x.
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Oud 09-07-2007, 19:28
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Jeej, in de uitverkoop goede afgeprijsde hardloopschoenen gekocht die volgens de verkoper (die een uur bezig is geweest en wel 20 keer naar het magazijn is gelopen om nieuwe schoenen te halen) "perfect bij mij passen". Morgen eens kijken wat voor verschil dat maakt!
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 09-07-2007, 19:50
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Sherco schreef op 09-07-2007 @ 20:28 :
Jeej, in de uitverkoop goede afgeprijsde hardloopschoenen gekocht die volgens de verkoper (die een uur bezig is geweest en wel 20 keer naar het magazijn is gelopen om nieuwe schoenen te halen) "perfect bij mij passen". Morgen eens kijken wat voor verschil dat maakt!
Wat versta jij onder "goed afgeprijsd" als ik vragen mag?
__________________
Oud 09-07-2007, 22:05
marlene89
marlene89 is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 24-06-2007 @ 06:33 :
Zijn er wel goedkope goede hardloopschoenen? Die van mij waren 100 euro
Verder loop ik gewoon door de stad (Leeuwarden) op elk tijdstip dat ik tijd heb (dus tussen 6 en 18u) en heb ik schijt aan de reacties van mensen die ik tegenkom (voornamelijk mannen die je verlekkerd aankijken).
Morgen ondertussen les 23. Meestal loop ik ongeveer 6 a 7 km per les. En ik doe 1 of 2 dagen rust ertussen, net wanneer ik tijd heb om weer te lopen (dus soms zitten er ook wel eens 3 of 4 dagen rust tussen).
Echt goede hardloop schoenen kunnen nog veel duurder zijn dan 100. Ik had er eerst een paar voor 140 maar die waren niet lekker dus nu heb ik al een tijdje nieuwe. Vooral voor vrouwen zijn goede een schoenen een must omdat die op de ene of andere manier meer kans hebben op blessures..
__________________
Beter in een hutje lachen dan in een paleis huilen.
Oud 09-07-2007, 22:07
marlene89
marlene89 is offline
een
__________________
Beter in een hutje lachen dan in een paleis huilen.
Oud 09-07-2007, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Princesse Suze schreef op 08-07-2007 @ 21:40 :
offtopic: iedereen praat over Les nr zoveel, wat is dat?
Heel veel mensen hier volgen het programma van de Vlaanderen Sportland Start to Run http://een.typepad.com Dat is opgedeeld in lessen, dus vandaar.
Les 25 gedaan, de huisarts kan me de boom in
Oud 09-07-2007, 22:58
Verwijderd
Citaat:
marla schreef op 08-07-2007 @ 15:37 :
Hoi,

kan je die evy ook gewoon op een normale mp3speler zetten??

Ik wil wel maar wat mij tegenhoudt is: iedereen kan je zien, ik ben eigenlijk 10 kilo te zwaar dus heb een hoop vet die ik mee moet sjauwen... Ik heb ook geen hardloopschoenen of iets dergelijks. Waar kan je goede hardloopschoenen kopen waarin je ook nog zooltjes moet doen??

Alvast bednakt
In alle goede (en dus redelijk dure) schoenen kun je losse zooltjes leggen. Ik moet ook aan de ene kant eigenlijk een zooltje erin, dus ik heb lopen checken. Maar als je schoenen gaat kopen kun je dat gewoon zelf proberen - de binnenzool kun je dan gewoon optillen, zodat je er een andere onder kunt leggen.

Vanavond met m'n moeder hardgelopen, haha. Eerst een aantal keer tussen de 600 m. en een kilometer, vervolgens 3 km achter elkaar. Nou ja, mijn moeder deed dat in drie keer Het valt me enorm mee; ik kon twee weken niet lopen omdat ik last had van mijn rug, en ik had gedacht dat ik spontaan geen conditie meer zou hebben. Integendeel, dus. Dat bouwen we gemakkelijk uit naar de 5 km. Maar ik wil naar de 10, want dat kan m'n vriendje ook

Er zijn hier nogal eens mensen die waarschuwen voor blessures als je te hard vooruit gaat, maar weten die ook waar ik dan op moet letten? Vooralsnog ga ik er van uit dat, als ik geen pijn voel, ik ook geen risico loop op een blessure. (en dat ik dus stop als ik ergens wél pijn voel). Veilig genoeg?
Oud 10-07-2007, 09:49
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
D-sire schreef op 09-07-2007 @ 20:50 :
Wat versta jij onder "goed afgeprijsd" als ik vragen mag?
Ik bedoelde goede schoenen die afgeprijst waren. Deze waren met 50% korting, bij de Perry, van 120 Euro naar 60 Euro. Aangezien ik practisch elke schoen in die winkel heb gepast en deze mij het beste zaten en ik er fatsoenlijk op kan lopen, leek me dat wel een goede koop

Net les 8 gelopen. Tjonge, die intervaltraining valt nog niet mee! Ook was mijn rondje te klein, waardoor ik een stukje 3 keer achter elkaar gelopen heb. Een aantal mensen die daar op bankjes zaten keken me heel vreemd aan
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 10-07-2007, 19:02
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Yeah, vanmiddag door de stromende regen het hardlopen met Evy weer opgepakt bij les 13. Les 27 haal ik niet meer voordat ik wegga, over een week, maar dan heb ik in ieder geval íets gedaan. Het ging me trouwens verbazend makkelijk af, na ruim 4 weken niet lopen en na een tijdje voel je die regen echt niet meer olé!
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 11-07-2007, 09:26
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Gisteren les 8 gelopen (intervaltraining), na alles wat ik er hier over gelezen heb zag ik er wel een beetje tegenop, maar het viel me alles mee, ging lekker
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 11-07-2007, 10:18
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Vanochtend les 10, lekker net voor de buien binnen.
Het ging redelijk, al had ik verwacht dat het makkelijker zou gaan, omdat de langste stukjes in deze les maar drie minuten waren. En Evy liegt echt af en toe over de tijd, dat ze al heel snel zegt: "we zijn al een minuut bezig", of juist dat ze twee minuten heel lang laat duren...
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Oud 11-07-2007, 11:58
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Ik ben begonnen vanmorgen!! Les 1 gedaan en ik merk wel wat voor flutconditie ik heb. Genoeg te verbeteren zullen we maar zeggen Ik heb hele goedkope hardloopschoenen bij Bristol gekocht, omdat ik geen gymschoenen heb waar ik lekker op kan lopen. Als ik het een maand volhou mag ik echte
Overmorgen les 2...
__________________
Oud 11-07-2007, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-07-2007 @ 23:12 :
Heel veel mensen hier volgen het programma van de Vlaanderen Sportland Start to Run http://een.typepad.com Dat is opgedeeld in lessen, dus vandaar.
Les 25 gedaan, de huisarts kan me de boom in
Waarom moet je minder gaan sporten van hem?

OT: Ik wil écht beginnen, maar het weer werkt niet mee .
En daarbij is het vakantie en als ik straks weg ga zakt m'n conditie toch weer in, denk dat ik in september begin.
Oud 11-07-2007, 12:12
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Alwien schreef op 11-07-2007 @ 11:18 :
En Evy liegt echt af en toe over de tijd, dat ze al heel snel zegt: "we zijn al een minuut bezig", of juist dat ze twee minuten heel lang laat duren...
ja dat idee heb ik ook altijd! maar ik dacht altijd dat dat aan mijn slechte tijdsbesef lag
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 11-07-2007, 21:21
Verwijderd
Citaat:
~lienepien~ schreef op 11-07-2007 @ 13:09 :
Waarom moet je minder gaan sporten van hem?
Last van mijn heup/bekken. 'bewegingsgerelateerd'. Maar dat had ik ook al voordat ik ging hardlopen en dat heb ik hem ook gezegd, maar die huisarts luistert dus nooit. 't Was ook de waarnemer.
Oud 12-07-2007, 09:36
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Net les 9 gelopen. Woah, ik ben al op een derde! Het was wel een beetje plotselinge enorme opbouw, ineens 2 keer 4 en 1 keer 5 minuten, maar het ging wel goed. Op het einde had ik wel het idee dat ik super langzaam liep, maargoed, ik was nog in beweging
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 12-07-2007, 10:10
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 11-07-2007 @ 13:12 :
ja dat idee heb ik ook altijd! maar ik dacht altijd dat dat aan mijn slechte tijdsbesef lag
Mijn tijdswaarneming is ook niet alles, maar het is toch opmerkelijk dat verschillende mensen dat idee hebben. Ik wil nog altijd een keer zo'n lesje op de mediaplayer afdraaien, zodat ik de tijden erbij kan zien
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Oud 12-07-2007, 10:21
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Citaat:
Alwien schreef op 12-07-2007 @ 11:10 :
Mijn tijdswaarneming is ook niet alles, maar het is toch opmerkelijk dat verschillende mensen dat idee hebben. Ik wil nog altijd een keer zo'n lesje op de mediaplayer afdraaien, zodat ik de tijden erbij kan zien
Dat gelijk maar even gedaan met de les 10 van gisteren. En inderdaad: ze beweert dat er stukjes van 1,2 en 3 minuten gelopen gaan worden, maar ze laat je eerst 1 minuut lopen en daarna gelijk 3 (ik dacht al, wat duurt het lang) En bij het laatste stukje van 3 minuten roept ze opgewekt: "We moesten 3 minuten lopen? Wel, daar is er al een van om!" Na een halve minuut...
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Oud 12-07-2007, 11:29
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Alwien schreef op 12-07-2007 @ 11:21 :
Dat gelijk maar even gedaan met de les 10 van gisteren. En inderdaad: ze beweert dat er stukjes van 1,2 en 3 minuten gelopen gaan worden, maar ze laat je eerst 1 minuut lopen en daarna gelijk 3 (ik dacht al, wat duurt het lang) En bij het laatste stukje van 3 minuten roept ze opgewekt: "We moesten 3 minuten lopen? Wel, daar is er al een van om!" Na een halve minuut...
Hmmm, dan wil ik dat met die interval les (8 geloof ik?) ook wel doen, want daar zei ze dat je de eerste keer 2 minuten wandelpauze hebt, maar die waren ook wel ERG snel voorbij...

Edit: en idd, het is maar 1 minuut (50 seconden eigenlijk) wandelen...
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje

Laatst gewijzigd op 12-07-2007 om 11:32.
Oud 12-07-2007, 12:25
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
pff stom zeg dat die tijden niet kloppen
Gisteren les 9 gedaan en de stukken van vier minuten (als ze al echt zo lang waren ) gingen best lekker, maar vond 5 minuten toch wel erg zwaar, maar het is wel gelukt
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 12-07-2007, 16:29
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Bah, we worden genaaid waar we bij staan (rennen)

Ik heb gisteren voor t eerst met Evy gelopen, na zelf al een hele tijd wat te hebben aangekloot . Ik vond op zich dat ik maar heel kort buiten was, omdat ik normaal eigenlijk echt wel mínimaal een half uur buiten ben, anders heb ik echt t idee niks te hebben gedaan . Ik had wel even miscommunicatie met Evy, want ze zei "enn start!" en toen ben ik begonnen met gewoon lopen, maar toen had ik dus blijkbaar al moeten rennen .

Ik wil eigenlijk vanavond meteen les 2 doen. Morgen ben ik waarschijnlijk niet in de gelegenheid om te gaan hardlopen, en ik vind om de dag ook wat weinig voor mezelf Moet nog even kijken of ik dat ga halen vanavond.

In ieder geval vind ik het wel motiverender dan zonder Evy, dus dat is goed .
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 12-07-2007, 19:12
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
marlene89 schreef op 09-07-2007 @ 23:05 :
Echt goede hardloop schoenen kunnen nog veel duurder zijn dan 100. Ik had er eerst een paar voor 140 maar die waren niet lekker dus nu heb ik al een tijdje nieuwe. Vooral voor vrouwen zijn goede een schoenen een must omdat die op de ene of andere manier meer kans hebben op blessures..

vrouwen hebben een andere voet/beenhouding vanuit hun bekken ( want die moeten babietjes baren) en daarom staan hun voeten een beetje gekanteld. goeie schoenen corrigeren dit, slechte schoenen minder tot niet met als gevolg kans op blessures.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Oud 13-07-2007, 08:19
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
@ Yana: tof dat je zo enthousiast bent, maar die rustdag zit er echt niet voor niks in. Als je conditie en spierkracht wilt opbouwen, hebben je spieren gewoon een dag nodig om te herstellen.

(Dat merkte ik zelf ook. Ik was gister zo eigenwijs om les 15 te doen i.p.v. 14 en nu heb ik spierpijn. Maar les 14 had ik al 2x gedaan vier weken geleden. Nouja, nu twee dagen rust.)
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 13-07-2007, 10:44
Anika
In hoeverre helpen goede hardloopschoenen bij het voorkomen van blessures? Ik heb namelijk soms pijn aan m'n knie en ik zit er daarom over te denken om goede schoenen te schaffen, maar ik ben bang dat ze uiteindelijk maar weinig helpen en dat het verspild geld is.
Én dat ik na de vakantie te lui ben om door te gaan met lopen
Oud 13-07-2007, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Anika schreef op 13-07-2007 @ 11:44 :
In hoeverre helpen goede hardloopschoenen bij het voorkomen van blessures? Ik heb namelijk soms pijn aan m'n knie en ik zit er daarom over te denken om goede schoenen te schaffen, maar ik ben bang dat ze uiteindelijk maar weinig helpen en dat het verspild geld is.
Én dat ik na de vakantie te lui ben om door te gaan met lopen
Je krijgt vrijwel gegarandeerd blessures zonder schoenen. Mensen zijn er niet echt op gebouwd om continu dezelfde beweging te maken, en met name als je op asfalt rent kan dit heel belastend zijn. Als je er mee door wilt gaan, zou ik dus zeker wel goede schoenen kopen.
Oud 13-07-2007, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 07-07-2007 @ 20:21 :
Ik krijg iedere keer gigantische kramp in mn buik als ik ga hardlopen, waardoor ik eigenlijk niet door kan lopen van de pijn. Iemand die dat herkent?
Ja dat heb ik ook, bij mij kwam het door mijn darmen.
Waar heb je precies de pijn?
Oud 13-07-2007, 18:47
Verwijderd
Citaat:
marlene89 schreef op 09-07-2007 @ 23:05 :
Echt goede hardloop schoenen kunnen nog veel duurder zijn dan 100. Ik had er eerst een paar voor 140 maar die waren niet lekker dus nu heb ik al een tijdje nieuwe. Vooral voor vrouwen zijn goede een schoenen een must omdat die op de ene of andere manier meer kans hebben op blessures..
Een goede hardloop schoen hoeft niet perse meer dan 100 euro te zijn. Dat ligt helemaal aan je voeten. Als je met je voeten naar binnen loopt kun je schoenen kopen met een blokje aan de binnenkant. Datzelfde geld voor als je naar buiten loopt. Het blokje corrigeert je voet alsware dus. Als je zo'n blokje erin hebt ben je al ruim 20 euro duurder uit. Ik loop nu 8 jaar hard, en mijn schoenen zijn zo rond de 80 euro. Goede schoenen, met voor en achterdemping. Het is veel belangerijker, dat als je vaakt loopt je om de 1 of 1.5 jaar nieuwe schoenen koopt, dan dat je 3 jaar doet met een helemaal perfecte schoen. Voor vrouwen heb je idd speciale schoenen, maar ik zou eerst even naar een hardloopzaak gaan voor advies, en voor een 'looptest'
Oud 14-07-2007, 12:11
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
Queasy schreef op 13-07-2007 @ 19:43 :
Ja dat heb ik ook, bij mij kwam het door mijn darmen.
Waar heb je precies de pijn?
Aan de zijkant van mn buik. Echt van die steken. Hoezo kwam het door je darmen?

Heb trouwens inmiddels les 2 ook al gedaan. Ik moet me inhouden niet iedere dag één (of twee) lessen te doen, maar vooruit . Soms is het wel zwaar, en de jeuk die ik krijg door zweet + eczeem is ook echt heel frustrerend.. Maar goed. We houden vol .
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 14-07-2007, 12:47
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Yana schreef op 14-07-2007 @ 13:11 :
Aan de zijkant van mn buik. Echt van die steken. Hoezo kwam het door je darmen?
Kan je milt, je lever en je darmen zijn. Kan ook komen door teveel eten van te voren, te veel drinken of te weinig. Laatste zal bij jou het geval kunnen zijn. Je lichaam gaat protesteren en eiwitten afbreken (= spier). Ook dat gaat pijn doen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 14-07-2007, 12:52
Verwijderd
Ik heb vaak steken in mijn zij als ik net drie minuten bezig ben, en dan ook zo erg dat ik écht een paar minuten moet gaan wandelen. Als ik dat eenmaal gedaan heb en daarna weer begin, komt het nauwelijks terug. Ik kan het redelijk voorkomen door na het ontbijt twee uur te wachten voor ik vertrek (ik ren het liefst 's ochtends, twee uur wachten na het avondeten kan ook natuurlijk). En inderdaad door genoeg te drinken (maar dan niet in de tien minuten voor ik begin, want dan heb ik zo'n klotsmaag ). Gezien het feit dat het over is nadat ik een stukje gewandeld heb, denk ik dat het ook zou helpen als ik een goede warming-up zou doen, maar daar heb ik het geduld niet voor

Ik weet ook geen goede warming up trouwens. Ik doe altijd zomaar wat stretchoefeningen en dan wandel ik tot de secondewijzer van mijn horloge op 12 staat, zodat ik makkelijker de minuten bij kan houden, maar dat is wel erg marginaal denk ik. Heeft iemand daar nog tips voor?

Laatst gewijzigd op 14-07-2007 om 12:55.
Oud 14-07-2007, 12:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-07-2007 @ 13:52 :
Ik heb vaak steken in mijn zij als ik net drie minuten bezig ben, en dan ook zo erg dat ik écht even moet gaan wandelen. Als ik dat eenmaal gedaan heb en daarna weer begin, komt het nauwelijks terug. Ik kan het redelijk voorkomen door na het ontbijt twee uur te wachten voor ik vertrek (ik ren het liefst 's ochtends, twee uur wachten na het avondeten kan ook natuurlijk). En inderdaad door genoeg te drinken (maar dan niet in de tien minuten voor ik begin, want dan heb ik zo'n klotsmaag ).
Moet je eens cola proberen vlak voor het rennen , geeft dan nog een extra dimensie
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 14-07-2007, 20:54
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik ga morgenochtend les één proberen. Ik heb al tijden niet 'echt' hardgelopen, maar ik ben nu op zoek naar een sport om mijn conditie op peil te houden en af te vallen. Morgen ga ik dus kijken of hardlopen wat voor mij is.

Heeft iemand tips voor een eerste keer? Ik heb dit topic totaal niet bijgehouden, maar ik wil morgen toch niet meteen door de mand vallen.
__________________
Oud 14-07-2007, 23:23
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Miracle schreef op 14-07-2007 @ 21:54 :
Ik ga morgenochtend les één proberen. Ik heb al tijden niet 'echt' hardgelopen, maar ik ben nu op zoek naar een sport om mijn conditie op peil te houden en af te vallen. Morgen ga ik dus kijken of hardlopen wat voor mij is.

Heeft iemand tips voor een eerste keer? Ik heb dit topic totaal niet bijgehouden, maar ik wil morgen toch niet meteen door de mand vallen.
Hm.. ik ben zelf ook net pas begonnen (morgen les 3), maar het is volgens mij belangrijk dat je niet te hard rent. Gewoon jogtempo dus, dan hou je het ook het langste vol. Verder zijn goede kleding en goede schoenen wel aan te raden. En van tevoren bedenken waar je heen wil gaan lopen is ook handig heb ik gemerkt

Succes met les 1!!
__________________
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #12
Verwijderd
500 12-09-2014 13:41
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #11
Balance
500 11-09-2013 16:41
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #9
Verwijderd
500 10-01-2012 18:17
Vrije tijd Hardlooptopic #8
Hawahaai
500 13-12-2010 23:33
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #6
Larry Flint
500 08-04-2009 09:40
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #3
Miracle
500 29-11-2007 21:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.