Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2007, 23:15
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-08-2007 @ 23:01 :
Ik denk dat het veel uitmaakt hoe lang het vervolgens duurt voor je je brood eet. En ook wat je in de tussentijd allemaal doet; veel of weinig energievretende activiteiten.
ik eet de rest van de dag 4-6 boterhammen, ik begin daar 2 tot 3 uur na mn ontbijt mee. met yoghurt en fruit komt alles toch ook wel op gang?
Oud 23-08-2007, 18:39
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Op twee dagen tijd meer dan 'n halve kilo groenten binnen. En weinig vetten gebruikt (genoeg, maar niet te veel) en weinig witte deegwaren (wokmie heb ik vooralsnog niet in 't grof gevonden ), dus goed bezig weer hier.

Vanavond of morgen nog eens weegschaal opgaan om te kijken hoe 't precies zit.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 23-08-2007, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Lente schreef op 23-08-2007 @ 00:15 :
met yoghurt en fruit komt alles toch ook wel op gang?
Ik heb geen idee. Maar je merkt vanzelf toch wel of je je er goed bij voelt, of alles het 'goed doet', of je er bij afvalt of juist niet (wat nodig is, zeg maar), enz.?

Iemand nog een goed idee voor 'lichte maaltijden'? De laatste tijd heb ik veel last als ik 'zwaardere maaltijden' eet, maar ik wil wel graag gezond eten.
Oud 23-08-2007, 19:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-08-2007 @ 19:45 :
Ik heb geen idee. Maar je merkt vanzelf toch wel of je je er goed bij voelt, of alles het 'goed doet', of je er bij afvalt of juist niet (wat nodig is, zeg maar), enz.?

Iemand nog een goed idee voor 'lichte maaltijden'? De laatste tijd heb ik veel last als ik 'zwaardere maaltijden' eet, maar ik wil wel graag gezond eten.
Wat versta je precies onder lichte maaltijd? Qua kcal? Of qua hoe het valt op je maag?

Hoe moet de verhouding koolh / eiwit / vet ook al weer zijn? Vroeger stond dat er bij op valtaf.nl maar ik kan het nu niet meer vinden. En is dat dan een normale verhouding of een verhouding voor als je af wil vallen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 23-08-2007, 19:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh en nog een vraag

Sonja schrijft in d'r boek dat je best light frisdranken mag drinken, maar maximaal 4 op een dag. Als ik cola light in vul bij valtaf.nl staat er overal: 0 (kcal, koolh, vet, eiwit). Zelf had ik dus het idee dat je, op het slechte voor je tanden na, veel cola light kan drinken. Is er nog een reden waarom het toch niet goed is?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 23-08-2007, 21:14
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-08-2007 @ 20:31 :
Oh en nog een vraag

Sonja schrijft in d'r boek dat je best light frisdranken mag drinken, maar maximaal 4 op een dag. Als ik cola light in vul bij valtaf.nl staat er overal: 0 (kcal, koolh, vet, eiwit). Zelf had ik dus het idee dat je, op het slechte voor je tanden na, veel cola light kan drinken. Is er nog een reden waarom het toch niet goed is?
zoek maar eens op (wetenschappelijke artikelen naar) aspertaan (en kanker en alles wat ze er aan toeschrijven)... de zoetstof wordt van rattegif gemaakt, dus als je daar grote hoeveelheden van binnenkrijgt is dat niet heel gezond...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 23-08-2007, 21:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb er even op gezocht (aspartaam is het trouwens), maar de berichtgeving is enorm verschillend. Diverse onderzoeken geven verschillende dingen aan en de meeste sites hebben standpunten ingenomen, in plaats van objectieve informatie te geven. Dat schiet niet op, want ze plaatsen dus alleen onderzoeken die hun standpunt ondersteunen. De ene site heeft het er over dat onderzoekers een maximale hoeveelheid per dag hebben gevonden vanaf wanneer het schadelijk is (4 liter; iets wat ik natuurlijk nooit haal op een dag), terwijl je volgens de andere site PKU ervan kan krijgen. Van PKU weet ik wel wat af en de bewering dat je dat kan krijgen van aspartaam (zeker hoe het gepresenteerd wordt) maakt me juist weer bijzonder skeptisch over de kwaliteit van het onderzoek.

Dus tja, ik vind het wel lastig. Ik probeer geregeld water te drinken, maar vandaag had ik bijvoorbeeld alleen de mogelijkheid fris te drinken. Dan haal ik die 1,5 liter dus met cola light en vervolgens lust ik thuis ook nog wel 1 of 2 glazen...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-08-2007, 00:02
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
www.voedingscentrum.nl

Volgens mij geeft deze website het meest betrouwbare informatie.
__________________
En dat meen ik!
Oud 24-08-2007, 07:34
Verwijderd
Los van het feit of aspartaam nu wel of niet kanker veroorzaakt: veel mensen krijgen er maag/darm klachten van, en dat is natuurlijk ook niet fijn. Bovendien bevat cola ook nog eens cafeïne en het is ook niet gezond om je daarmee vol te gieten.

Als ik het me goed herinner mag je van het voedingscentrum maximaal 7 glazen light frisdrank per dag. In het algemeen wordt aangeraden niet meer dan gemiddeld 4 kopjes koffie per dag te drinken, een kop koffie bevat ongeveer 2 keer zoveel cafeine als een klein glas cola (150 ml), dus wat dat betreft zou je 8 kleine glazen cola per dag mogen.
Oud 24-08-2007, 09:21
Verwijderd
ik drink eigenlijk alleen maar cola en koffie, op korte termijn iig nergens last van..

wel ergens es gelezen dat veel cola (weet niet of dit ook voor light en/of andere frisdranken geldt) op lange termijn kan leiden tot botontkalking oid, iig voor slechtere en breekbaardere botten op latere leeftijd..
Oud 24-08-2007, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 23-08-2007 @ 20:30 :
Of qua hoe het valt op je maag?
Dat.

Teveel zoetstoffen (en daarmee light frisdranken) is idd niet goed ivm eventuele kanker (ik loop dat risico toch liever niet, ook al verschillende onderzoeken ), maar idd ook ivm laxerend effect.

Waarom heb je alleen de mogelijkheid om fris te drinken? Is er nergens de mogelijkheid om een leeg flesje te hervullen met kraanwater?
Oud 24-08-2007, 09:53
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Black Soul schreef op 22-08-2007 @ 13:11 :
dat kan wel tot 2 kilo schelen, dus dat klopt wel nonaj
Ik ben nu nog een klein beetje ongesteld maar ze zijn er nog niet weer af En ik heb bij lange na niet genoeg gegeten om DAAR opeens 2 a 3 kilo van aan te komen in 1 week
Oud 24-08-2007, 12:33
Verwijderd
Citaat:
slobowicz schreef op 24-08-2007 @ 10:21 :
ik drink eigenlijk alleen maar cola en koffie, op korte termijn iig nergens last van..

wel ergens es gelezen dat veel cola (weet niet of dit ook voor light en/of andere frisdranken geldt) op lange termijn kan leiden tot botontkalking oid, iig voor slechtere en breekbaardere botten op latere leeftijd..
Dat heb ik ook gelezen. Ik weet niet meer wat de hoeveelheid was die ze noemden, maar ik vond het wel weinig. Iets van 4 glazen per week ofzo waarbij je botten al 'achteruit' gaan?

Volgens mij hou ik geen botten meer over als dat waar is...
Oud 24-08-2007, 15:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 24-08-2007 @ 10:53 :
Ik ben nu nog een klein beetje ongesteld maar ze zijn er nog niet weer af En ik heb bij lange na niet genoeg gegeten om DAAR opeens 2 a 3 kilo van aan te komen in 1 week
Gewoon vochtbalans. Ipv steeds te wegen, doe het 1x per maand of houdt het bij cm'ers. Krijg je een beter beeld...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-08-2007, 15:54
Black Soul
Black Soul is offline
Citaat:
Gothic schreef op 24-08-2007 @ 16:43 :
Gewoon vochtbalans. Ipv steeds te wegen, doe het 1x per maand of houdt het bij cm'ers. Krijg je een beter beeld...
en zeker niet wanneer je ongesteld bent! Meten in cm wanneer je ongesteld bent zou ik ook niet aanraden, tenminste, mijn buik is altijd "dikker" als ik ongesteld ben
__________________
dracula is sexy
Oud 24-08-2007, 15:58
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Gothic schreef op 24-08-2007 @ 16:43 :
Gewoon vochtbalans. Ipv steeds te wegen, doe het 1x per maand of houdt het bij cm'ers. Krijg je een beter beeld...
Als ik heel erg ongesteld ben weeg ik bewust al niet, maar ik hoop dat die vochtbalans dan binnen een paar dagen wel hersteld is...
Oud 24-08-2007, 18:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-08-2007 @ 10:50 :
Dat.

Teveel zoetstoffen (en daarmee light frisdranken) is idd niet goed ivm eventuele kanker (ik loop dat risico toch liever niet, ook al verschillende onderzoeken ), maar idd ook ivm laxerend effect.

Waarom heb je alleen de mogelijkheid om fris te drinken? Is er nergens de mogelijkheid om een leeg flesje te hervullen met kraanwater?
Bij de kraan stond heel groot 'geen drinkwater'
Maar goed, dat baantje is weer over, dus vanaf nu zal ik dan wat meer water en andere dranken gaan drinken dan cola light. Want thuis heb ik uiteraard wél meer mogelijkheden. En als het voedingscentrum max 7 glazen aanraad, dan kan ik dus best af en toe wel een glas of 4 er van drinken.

Qua lichtere maaltijden; rijst vind ik altijd licht vallen en daar heb je veel verschillende sausjes voor om uit te proberen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-08-2007, 21:07
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
En ik zit normaal gezien onder de 100. Deze week dan toch redelijk veel afgevallen. Hoewel ik vandaag nog wel 'n halve liter water moet drinken... Maar ik ga ook nog meer dan 'n half uur joggen, dus dat compenseert wel wat...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 25-08-2007, 07:51
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 24-08-2007 @ 19:00 :
Bij de kraan stond heel groot 'geen drinkwater'
En je kunt helemaal niets meenemen?

Ik drink trouwens ook aardig wat/te veel cola light, daar niet van.

Rijst zelf is idd wel licht, maar de sausjes vaak niet.
Oud 25-08-2007, 08:44
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ik mag maximaal 'n halve liter light frisdrank van m'n diëtiste drinken per dag omdat 't niet zo gezond is als gewoon water, denk gewoon omwille van alle andere stoffen die erin zitten...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 25-08-2007, 08:59
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Gogogo Methuselah *cheerleaderdansje doet*
Oud 25-08-2007, 10:10
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
flyaway schreef op 25-08-2007 @ 09:59 :
Gogogo Methuselah *cheerleaderdansje doet*


Thanks.


99kg hier, 7.5kg al afgevallen sinds 'n kleine zes weken.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 25-08-2007, 15:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-08-2007 @ 08:51 :
En je kunt helemaal niets meenemen?

Ik drink trouwens ook aardig wat/te veel cola light, daar niet van.

Rijst zelf is idd wel licht, maar de sausjes vaak niet.
Zelfs dat was lastig. Maar goed, het is al niet meer van toepassing en ik heb vandaag al ruim een liter water op

Ik vind de sausjes wel licht vallen eigenlijk
En aardappeltjes met groenten roerbakken?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 25-08-2007, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 25-08-2007 @ 16:52 :
Ik vind de sausjes wel licht vallen eigenlijk
En aardappeltjes met groenten roerbakken?
Ik word juist van veel sausje misselijk en krijg er last van van mijn buik ed. En zonder saus vind ik het ook weer zo saai ed.

Eigenlijk eet ik het liefst andere dingen dan aardappels...maar ik heb gister idd maar aardappelschijfjes gekocht om te bakken. Verder veel rauwkost gekocht, dan krijg ik iig groenten binnen.
Oud 25-08-2007, 16:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-08-2007 @ 17:04 :
Ik word juist van veel sausje misselijk en krijg er last van van mijn buik ed. En zonder saus vind ik het ook weer zo saai ed.

Eigenlijk eet ik het liefst andere dingen dan aardappels...maar ik heb gister idd maar aardappelschijfjes gekocht om te bakken. Verder veel rauwkost gekocht, dan krijg ik iig groenten binnen.
Hmm dan weet ik het niet zo goed

Ik ging me net wegen en was anderhalf kilo lichter dan vorige week. Nou verwacht ik niet dat het allemaal van deze week lijnen komt hoor, ook kleding + wel/niet al gegeten + ander weegmoment speelt mee. Ik moet nog even een goed weegmoment gaan verzinnen per week, maar in de vakantie loopt 't allemaal wat anders. Toch leuk dat er blijkbaar momenten in de week zijn waarop ik anderhalf kilo lichter weeg dan ik dacht
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 25-08-2007, 16:16
Verwijderd
En als je dan wat tomatenpuree en tuinkruiden door de rijst doet, Leonoor? Dan is het niet zo droog, maar zit er ook niet echt een sausje overheen.
Oud 25-08-2007, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 25-08-2007 @ 17:16 :
En als je dan wat tomatenpuree en tuinkruiden door de rijst doet, Leonoor? Dan is het niet zo droog, maar zit er ook niet echt een sausje overheen.
Is zo, maar: BRR, tomatenpuree.
Dan eet ik het nog liever zonder iets of neem ik de misselijkheid voor lief.
Oud 25-08-2007, 16:24
Verwijderd
Ah als je er niet van houdt dan schiet dat ook niet op nee
Oud 25-08-2007, 16:37
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
@ Leonoor, misschien kan je wat variëren met maaltijdsalades? Lekker met volkorenbrood of een beetje pasta erdoor. Of een ratatouille, gewoon een shitload aan groenten en een beetje aardappel (en bijvoorbeeld uitgebakken spekjes) in een pan gooien, uurtje laten pruttelen en klaar ben je.
__________________
xxx
Oud 26-08-2007, 09:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Weet iemand dit?

Citaat:
Balance schreef op 23-08-2007 @ 20:30 :
Hoe moet de verhouding koolh / eiwit / vet ook al weer zijn? Vroeger stond dat er bij op valtaf.nl maar ik kan het nu niet meer vinden. En is dat dan een normale verhouding of een verhouding voor als je af wil vallen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 26-08-2007, 10:21
Black Soul
Black Soul is offline
Ik dacht normaal 60/20/20 en voor afvallen 40/40/20 (KEV) maar ik weet het niet zeker. Ik vind 40% eiwitten dan ook wel heel veel!
__________________
dracula is sexy
Oud 26-08-2007, 10:35
Verwijderd
@Balance: De site die Mighty Duck ooit op heeft gegeven doet het helaas niet meer, maar misschien kun je iets met: http://www.eigenkracht.nl/basicnutrition/voedingsschema

Ergens vond ik dat Barry Sears/Zone dieet een verhouding van 40-30-30 voor (koolh, eiwitten, vetten) aanhoudt. Rond alle nu genoemde verhoudingen zal hetgeen het meest aangeraden wordt vast zitten.

@Black Soul: Je moet in verhouding volgens mij ook heel veel eiwitten binnen krijgen...alleen lukt dat maar heel weinig mensen.
Oud 26-08-2007, 10:38
Verwijderd
Als je dat doet dan is dat ook erg weinig vet. Het gaat bij die getallen namelijk niet om hoeveel gram eiwit/koolhydraat/vet, maar om hoeveel caloriën geleverd door koolhydraat/eiwit/vet. De hoeveelheid vet is dan wel genoeg om gezond te blijven, maar je zou dan heel streng mager moeten eten.

Het voedingscentrum zegt: minstens 0,8 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht per dag en niet meer dan 100 gram vet per dag. Dat is voor normaal eten, dus bij lijnen zou je daar 1 gram en 75 gram van kunnen maken. Dat is een stuk realistischer dan 40/40/20 of 40/30/30.
Oud 26-08-2007, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 26-08-2007 @ 11:38 :
bij lijnen zou je daar 1 gram en 75 gram van kunnen maken. Dat is een stuk realistischer dan 40/40/20 of 40/30/30.
Ik weet niet hoeveel koolhydraten je daarbij zou moeten eten, maar ik geloof dat ik met die berekening aardig in de buurt van de 40/30/30 zou komen? En ik kan me ook goed voorstellen dat mensen op die manier op de 40/40/20 komen.

Laatst gewijzigd op 26-08-2007 om 11:08.
Oud 26-08-2007, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 26-08-2007 @ 12:05 :
Ik weet niet hoeveel koolhydraten je daarbij zou moeten eten, maar ik geloof dat ik met die berekening aardig in de buurt van de 40/30/30 zou komen? En ik kan me ook goed voorstellen dat mensen op die manier op de 40/40/20 komen.
Als je 2000 kcal per dag eet en 20 % daarvan uit vet, is dat al maar 45 gram, als je bv. 1500 kcal/dag zou eten nog maar 33 gram. En 40 % eiwit is bij 1500 kcal/dag 150 gram, ik neem aan dat balance geen 150 kg weegt
Oud 26-08-2007, 11:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-08-2007 @ 12:16 :
Als je 2000 kcal per dag eet en 20 % daarvan uit vet, is dat al maar 45 gram, als je bv. 1500 kcal/dag zou eten nog maar 33 gram. En 40 % eiwit is bij 1500 kcal/dag 150 gram, ik neem aan dat balance geen 150 kg weegt
Nou nee

omg, hoe erg zou dat zijn!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 26-08-2007, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 26-08-2007 @ 12:16 :
Als je 2000 kcal per dag eet en 20 % daarvan uit vet, is dat al maar 45 gram, als je bv. 1500 kcal/dag zou eten nog maar 33 gram. En 40 % eiwit is bij 1500 kcal/dag 150 gram, ik neem aan dat balance geen 150 kg weegt
Je kunt merken dat mijn hersenen nog niet voldoende werken.
Oud 26-08-2007, 12:33
Verwijderd
Ik eet door de week gewoonlijk iets als 70-15-15 (en ongeveer 2000 kcal per dag). Is dat te weinig vet dan?
Oud 26-08-2007, 13:21
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Friday schreef op 26-08-2007 @ 13:33 :
Ik eet door de week gewoonlijk iets als 70-15-15 (en ongeveer 2000 kcal per dag). Is dat te weinig vet dan?
Ik weet niet hoeveel je weegt, maar waarschijnlijk wel ja... Vetten zijn gewoon belangrijk, voor een heleboel dingen. Mensen hebben hier vaak de neiging te denken dat alles waar 0% vet inzit het beste is, en dat is dus absoluut niet zo.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 26-08-2007, 13:24
Verwijderd
Is dat dan ook in geleverde kcal gerekend, Friday? Want dat zou dan betekenen dat je uitsluitend erg magere dingen eet en dat kan ik me nauwelijks voorstellen voor iemand die niet op dieet is.
En die berekening met geleverde kcal is wat ingewikkeld, maar als je in grammen gaat rekenen kom je veel makkelijker op 70/15/15 uit. Omdat een gram koolhydraat of eiwit 4 kcal levert en een gram vet 9 kcal is het verschil vrij groot.
Oud 26-08-2007, 14:15
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Maar euh, rekenen jullie echt allemaal op die manier om voldoende van dit of dat binnen te krijgen?

Ik volg gewoon de tips op van m'n diëtiste en dan zal 't wel goed zijn, boeie of dat nou de ene dag 5% (ik zeg maar wat) scheelt van de andere...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 26-08-2007, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 26-08-2007 @ 15:15 :
Maar euh, rekenen jullie echt allemaal op die manier om voldoende van dit of dat binnen te krijgen?

Ik volg gewoon de tips op van m'n diëtiste en dan zal 't wel goed zijn, boeie of dat nou de ene dag 5% (ik zeg maar wat) scheelt van de andere...
Ja, dat bedoelde ik dus met mijn eerste post, dat je dat níet moet gaan narekenen . Als je dat steeds doet en ook nog op precieze percentages mikt ben je er echt té veel mee bezig, vind ik.
Oud 26-08-2007, 14:22
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 26-08-2007 @ 15:15 :
Maar euh, rekenen jullie echt allemaal op die manier om voldoende van dit of dat binnen te krijgen?

Ik volg gewoon de tips op van m'n diëtiste en dan zal 't wel goed zijn, boeie of dat nou de ene dag 5% (ik zeg maar wat) scheelt van de andere...
Ik niet hoor. Veel te veel gedoe . Ik zorg gewoon dat ik genoeg vet binnen krijgt, want ik heb heel snel last van m'n darmen. Liever iets te veel (gezonde) vetten, dan last van m'n darmen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 26-08-2007, 14:24
Verwijderd
Ik reken het ook niet uit. Over het algemeen eet ik gewoon waar ik trek in heb/tegen kan, natuurlijk wel rekening houdend met bepaalde 'richtlijnen' (qua brood, groente, fruit, enz.).
Oud 26-08-2007, 14:52
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-08-2007 @ 15:20 :
Ja, dat bedoelde ik dus met mijn eerste post, dat je dat níet moet gaan narekenen . Als je dat steeds doet en ook nog op precieze percentages mikt ben je er echt té veel mee bezig, vind ik.
Géén behoefte aan, dankjewel. Ik ben al genoeg bezig met m'n eten, 't moet niet obsessief worden hé.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 26-08-2007, 15:34
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Ik zit altijd rond de 50% koolhydraten, 25% eiwitten en 25% vetten. Dus niet 'teveel' koolhydraten, voldoende (goede) vetten en veel eiwitten (maximum 100gr per dag). Had ooit op meerdere sites gelezen dat dat een mooie verhouding was. Of zit ik dr nou helemaal naast?
Oud 26-08-2007, 16:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 26-08-2007 @ 15:15 :
Maar euh, rekenen jullie echt allemaal op die manier om voldoende van dit of dat binnen te krijgen?

Ik volg gewoon de tips op van m'n diëtiste en dan zal 't wel goed zijn, boeie of dat nou de ene dag 5% (ik zeg maar wat) scheelt van de andere...
Ik vul mijn eten en beweging in op valtaf.nl; die rekent het dan voor mij uit Ik doe het vooral nu, in het begin. Over een paar weken vast niet meer. Maar nu heb ik er even houvast aan. Ik zie dat ik meer verbrand dan ik eet en ik zie hoeveel bepaalde producten aantikken. Maar ik kijk alleen naar de kcal.
Met dat koolhydraten-eiwitten-vet verhaal hou ik geen rekening, maar ik was wel nieuwsgierig naar hoe het nou zat en wilde even terugkijken of ik die verhoudingen een beetje benader.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 26-08-2007, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 26-08-2007 @ 14:24 :
Is dat dan ook in geleverde kcal gerekend, Friday? Want dat zou dan betekenen dat je uitsluitend erg magere dingen eet en dat kan ik me nauwelijks voorstellen voor iemand die niet op dieet is.
Dat is in kcal gerekend, ja. Maar ik eet dan ook weinig anders dan brood/rijst/aardappels/pasta, fruit, groente, sojamelk, peulvruchten en tofu. En qua broodbeleg houd ik meer van suikerig (jam/bebogeen/appelstroop) dan vet (behalve pindakaas, ik houd van pindakaas )
Oud 26-08-2007, 18:27
Black Soul
Black Soul is offline
ik reken het ook niet na hoor, veel te veel gedoe
Maar ik dacht nou juist dat de westerse mens veel te veel (of iig meer dan genoeg) eiwitten binnen kreeg dan zal ik er wel naast zitten...
__________________
dracula is sexy
Oud 26-08-2007, 18:44
Verwijderd
Dat is ook zo (genoeg iig, als je verder gezond bent is het niet zo gauw teveel), vrijwel iedereen komt wel boven die 0,8 gram per kg. Die 40 calorieprocent is een bodybuilders-idee.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #21
flyaway
500 10-03-2008 19:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.