Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2007, 16:16
Verwijderd
je hebt dan meer gewicht om met je mee te nemen als je beweegt
Oud 10-09-2007, 16:56
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Thanx Sarah, voor je kwarkuitleg. Eet ik lekker verder.
Oud 11-09-2007, 18:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zit nog steeds op -4, maar ik heb deze week dan ook ontzettend slecht gegeten (en gedronken).
Eerst twee feestjes, toen m'n moeder 50, toen werd dat nog een keer gevierd en toen nog borrel op m'n werk (inclusief een Bob). Helaas heb ik nu wel moeite weer terug te gaan naar het normale eten. Ik heb vandaag al een stuk of 10 speculaasjes op (waarvan 4 als beleg). Speculaas sta ik mezelf uiteraard gewoon toe hoor, maar argh hou dan mate.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 11-09-2007, 18:44
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ik zit nog steeds op -4, maar ik heb deze week dan ook ontzettend slecht gegeten (en gedronken).
Eerst twee feestjes, toen m'n moeder 50, toen werd dat nog een keer gevierd en toen nog borrel op m'n werk (inclusief een Bob). Helaas heb ik nu wel moeite weer terug te gaan naar het normale eten. Ik heb vandaag al een stuk of 10 speculaasjes op (waarvan 4 als beleg). Speculaas sta ik mezelf uiteraard gewoon toe hoor, maar argh hou dan mate.

Misschien een teken dat je toch iets te weinig eet? Misschien wat meer brood eten? Gaat het afvallen iets langzamer, maar met koekjes werkt het sowieso niet super...

Ik merk aan mezelf atijd dat als ik minder wil gaan eten en afvallen, dat ik vreetbuien krijg en heel veel zin in koekjes ed. Goed dat je ze jezelf toestaat, maar als je vol zit (met bv brood), heb je aan 1-5 ofzo genoeg (1 koekje is geen koekje he )... op beleg is trouwens sowieso een goed idee ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 11-09-2007, 19:45
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Haha, ik probeer juist altijd brood te eten als ik zin heb in koekjes en vervolgens komt het erop neer dat ik eerst 8 boterhammen eet en dan alsnóg die koekjes, omdat ik daar in de eerste instantie zin in had. Motivatie, oh motivatie
Oud 11-09-2007, 19:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Haha, ik probeer juist altijd brood te eten als ik zin heb in koekjes en vervolgens komt het erop neer dat ik eerst 8 boterhammen eet en dan alsnóg die koekjes, omdat ik daar in de eerste instantie zin in had. Motivatie, oh motivatie
Dan had je lichaam kennelijk wat om in te halen
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 11-09-2007, 20:00
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Mijn lijf haalt al 9 maanden "iets" in dan
Oud 11-09-2007, 21:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan het zijn dat ik ineens weer veel meer honger krijg van naar school gaan? Sinds ik weer naar school ga heb ik echt vreetbuien. Als ik 's middags thuiskom (rond vier uur) eet ik dan eerst een boterham of een paar plakjes ontbijtkoek of crackers maar binnen een uur heb ik weer honger en kan ik makkelijk een zak chips, een handje m&m's en/of een koekje opeten. 's Ochtends ontbijt ik met twee boterhammen en soms een plakje ontbijtkoek en een beschuitje en ook dan heb ik na een uur/twee uur alweer honger. 's Middags eet ik gewoon vier boterhammen. Ik vind het zo raar ineens
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-09-2007, 22:13
Verwijderd
Lijkt me niet zo raar. Naar school gaan kost nu eenmaal energie. 2 boterhammen 's ochtends en 4 tussen de middag vind ik ook niet echt veel. Je kunt best wat meer boterhammen gaan eten als je liever iets gezonder eet dan chips & koekjes.
Oud 12-09-2007, 08:32
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mijn lijf haalt al 9 maanden "iets" in dan

de mijne al bijna 7 jaar


@ daantje... sinds ik weer naar school ga neem ik 10 boterhammen mee... zegt genoeg denk ik...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 12-09-2007, 10:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Misschien een teken dat je toch iets te weinig eet? Misschien wat meer brood eten? Gaat het afvallen iets langzamer, maar met koekjes werkt het sowieso niet super...

Ik merk aan mezelf atijd dat als ik minder wil gaan eten en afvallen, dat ik vreetbuien krijg en heel veel zin in koekjes ed. Goed dat je ze jezelf toestaat, maar als je vol zit (met bv brood), heb je aan 1-5 ofzo genoeg (1 koekje is geen koekje he )... op beleg is trouwens sowieso een goed idee ...
Ja dat is waar. Ik eet van mezelf ook weinig en moet er altijd ontzettend aan denken om nog meer brood te eten. Het komt ook doordat ik deze week zoveel chocola en chips enzo op heb op al die feestjes, dat ik dat weer even af moet leren. En probleem is ook dat ik hou van dingen als pindakaas op m'n brood, dus dan schiet het nog niet erg op
Maar volgende keer inderdaad er even aan denken wat meer te eten, misschien een tosti met 30+ kaas of weer eens filet americain.

Wat eten jullie eigenlijk als (gezond?) beleg?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 12-09-2007, 11:23
Verwijderd
@ Daantje: ja dat heb ik ook, ik eet nu zo'n 2 of 3 boterhammen per dag meer dan in de vakantie en ook meer tussendoortjes. Het zal wel nodig zijn he
Oud 12-09-2007, 13:01
Mara
Mara is offline
@ Balance: Pindakaas is gezond beleg! Het bevat goede vetten e.d.
Ik zou sowieso niet gaan bezuinigen op beleg, ja, het moet niet té idioot worden, maar normaal kaas, vleeswaren, hagelslag of pindakaas moet gewoon kunnen.
Oud 12-09-2007, 13:56
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik eet juist minder als ik weer college heb, nou ja, hangt een beetje van de collegetijden af, maar op woensdag heb ik bijvoorbeeld van 11 tot 3 en dan kan ik dus niet echt middageten, alleen even snel iets tussendoor. Ik kan niet in een kwartier twee boterhammen wegwerken Maar goed, dan moet ik daarvoor en daarna maar gewoon wat meer eten? Weg ritme
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 12-09-2007, 14:04
Verwijderd
Citaat:
@ Balance: Pindakaas is gezond beleg! Het bevat goede vetten e.d.
Ik zou sowieso niet gaan bezuinigen op beleg, ja, het moet niet té idioot worden, maar normaal kaas, vleeswaren, hagelslag of pindakaas moet gewoon kunnen.
^ Dat.
Oud 12-09-2007, 14:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ik eet juist minder als ik weer college heb, nou ja, hangt een beetje van de collegetijden af, maar op woensdag heb ik bijvoorbeeld van 11 tot 3 en dan kan ik dus niet echt middageten, alleen even snel iets tussendoor. Ik kan niet in een kwartier twee boterhammen wegwerken Maar goed, dan moet ik daarvoor en daarna maar gewoon wat meer eten? Weg ritme
Je kunt toch gewoon tijdens college eten? Doe ik ook... En ik eet gewoon na elk college een boterham... heb na elk college 15 min pauze namelijk.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 12-09-2007, 17:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
@ Balance: Pindakaas is gezond beleg! Het bevat goede vetten e.d.
Ik zou sowieso niet gaan bezuinigen op beleg, ja, het moet niet té idioot worden, maar normaal kaas, vleeswaren, hagelslag of pindakaas moet gewoon kunnen.
Echt? Maar alsnog kom je er wel van aan toch, als je elke dag pindakaas op je boterhammen neemt? Of is dat maar een fabeltje.

@Gothic: bij ons mag je eigenlijk niet eten en drinken in de collegezaal. Het wordt zat gedaan, maar er zijn docenten die het echt verbieden en je ook echt aanspreken zodra je ook maar een flesje of stukje brood te voorschijn haalt. Beetje kinderachtig imo, maar als je af en toe ziet wat voor troep mensen achter laten snap ik het toch ook wel weer.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 12-09-2007, 17:05
Verwijderd
@Balance, iemand uit mijn groep in de kliniek heeft een pindakaas-experiment gedaan (elke dag één keer pindakaas eten) en was die week niet aangekomen. Dus ik kan me niet voorstellen dat je alleen van de pindakaas aankomt, maar dat als je aankomt er andere factoren ook een rol spelen.

En eten tijdens college is , maar soms is er idd geen andere optie...
Oud 12-09-2007, 17:15
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Echt? Maar alsnog kom je er wel van aan toch, als je elke dag pindakaas op je boterhammen neemt? Of is dat maar een fabeltje.

@Gothic: bij ons mag je eigenlijk niet eten en drinken in de collegezaal. Het wordt zat gedaan, maar er zijn docenten die het echt verbieden en je ook echt aanspreken zodra je ook maar een flesje of stukje brood te voorschijn haalt. Beetje kinderachtig imo, maar als je af en toe ziet wat voor troep mensen achter laten snap ik het toch ook wel weer.
Je komt niet aan van beleg. Je komt aan van al het overige. Je moet niet gaan bezuinigen op brood, beleg, groente, fruit en avondeten... je komt aan als je niet sport en vervolgens nog een hoop extra dingen als zoute en zoete snacks naar binnenwerkt. Je kunt wel goed bezuinigen op drinken natuurlijk. Al moet je niet bv je beker melk en bakje yoghurt gaan laten staan voor die paar zielige cal. Want er is zoveel meer dan cal. (natuurlijk als je extra boterhammen gaat nemen (bovenop die 6 normale), bovenop die vezels die je sowieso nodig hebt, kun je natuurlijk voor mager beleg kiezen, dan tikken de boterhammen niet zoveel aan en zijn het goede tussendoortjes).

Ga ook alsjeblieft geen pindakaas light nemen. Daar halen ze namelijk de goede vetten uit, minder cal, maar niet die goede vetten die je juist zo hard nodig hebt. Zelfde als vis. Neem vette vis. Is gezond. Men moet af van het beeld dat veel cal per definitie slecht is. En dat vet per definitie zoveel mogelijk vermeden moet worden...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 12-09-2007, 17:27
Verwijderd
Als je pindakaas te veel caloriën vindt (ong. 90 kcal per eetlepel geloof ik) kun je ook altijd nog besluiten om gewoon wat minder op je boterham te smeren.
Oud 12-09-2007, 17:57
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Moet je een eetstoornis hebben voordat er op je gereageerd wordt?
__________________
Speak softly and carry a big stick
Oud 12-09-2007, 18:01
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Hoe zit het eigenlijk met de voedingswaarden van fruit dat nog niet rijp is? Een peer is dan bijvoorbeeld nog heel hard en smaakt ook anders, zijn daar dan nog processen aan de gang die bij een rijpe peer al zijn afgerond of zo? Misschien is het een hele rare vraag, maar ik ben toch benieuwd waar die voedingswaarden hem nou in zitten

@Promillage: ik geloof het niet? Balance heeft toch geen eetstoornis, dacht ik. En daar werd ook gewoon op gereageerd.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 12-09-2007, 18:36
Verwijderd
Nee je vraag is gewoon niet duidelijk en omdat je hem midden in een discussie stelde had niemand zin om om verduidelijking te vragen. Dus wat bedoel je precies met 'je spijsvertering een handje helpen'? Je verteert je eten beter als je er goed op kauwt voor je het doorslikt, maar dat heeft geen effect op de bolling van je buik (tenzij je nu zó erg schrokt dat je er allemaal lucht bij inslikt).
Oud 12-09-2007, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Moet je een eetstoornis hebben voordat er op je gereageerd wordt?
Niet dat ik weet?

Ik geef antwoord op vragen waar ik het antwoord op denk te weten, jouw vraag vond ik vrij onduidelijk (in de zin dat het aan zoveel kan liggen) dat ik niet geloofde dat ik een antwoord op kon geven waar je wat aan had...en dat zeggen enkel om de reactie leek me dan ook weer zo zinloos.

Probeer eens uit te zoeken waar het door komt (dat kan veel meer zijn dan enkel je spijsvertering - of weet je al dat dat de oorzaak is?), dan kun je nav daarvan op zoek naar een oplossing.
Oud 12-09-2007, 20:14
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Sorry, jullie hebben gelijk. Ik denk dat het een vochtvast houd probleem is ofzo, want het treed vooral op als ik veel heb gedronken(meestal water).
__________________
Speak softly and carry a big stick
Oud 12-09-2007, 21:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Bedankt voor al die reacties. Hoe ik dan in m'n hoofd heb dat pindakaas slecht voor je is (in 't geval van afvallen), weet ik niet. Dan blijf ik lekker regelmatig pindakaas eten
Ik ben ook niet het type dat verder op dingen als bekers melk ed. gaat bezuinigen hoor.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 13-09-2007, 06:58
Verwijderd
Citaat:
Sorry, jullie hebben gelijk. Ik denk dat het een vochtvast houd probleem is ofzo, want het treed vooral op als ik veel heb gedronken(meestal water).
Niet te veel drinken dan. iig niet achter elkaar, maar verspreidt over de dag (als je dat niet al doet dan natuurlijk).
Oud 13-09-2007, 07:21
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
Bedankt voor al die reacties. Hoe ik dan in m'n hoofd heb dat pindakaas slecht voor je is (in 't geval van afvallen), weet ik niet. Dan blijf ik lekker regelmatig pindakaas eten
Ik ben ook niet het type dat verder op dingen als bekers melk ed. gaat bezuinigen hoor.
Waarschijnlijk vanwege de calorieën. Het is namelijk wel één van de calorierijkste belegsoorten.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 13-09-2007, 07:45
Verwijderd
Ik ben op dit moment -1 vanaf het punt gerekend dat ik opnieuw begon

Ik heb problemen met mn darmen en moet ook regelmatig overgeven e.d. (gek genoeg val ik hierdoor niet meer af trouwens), maar ik vroeg me af of dit een nadelig effect heeft op mn stofwisseling? waarschijnlijk wel, maar is dit een beetje te ondervangen? En verder heb ik er nu dus ook niet echt zicht op hoeveel kcal ik binnenkrijg op zo'n dag, beetje vervelend maar daar kunnen jullie verder niets aan doen
Oud 13-09-2007, 09:03
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Je kunt toch gewoon tijdens college eten? Doe ik ook... En ik eet gewoon na elk college een boterham... heb na elk college 15 min pauze namelijk.
Ja, ik heb dus na het college niet echt pauze. Althans, gisteren niet, maar misschien de andere weken wel, dat zou al wel wat schelen
En tijdens college eten vind ik niet echt praktisch, ik kan niet én eten én schrijven én praten tegelijk. Sowieso voel ik me dan niet echt op mijn gemak, ik denk altijd dat iedereen je dan hoort eten en zo
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 13-09-2007, 19:56
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Pindakaas is juist erg goed, een vriendin van mij die had van haar fitness instructeur juist aangeraden gekegen om boterhammen mee te eten om een paar kilo's af te vallen. (of boterhamstroop)
Maar dat kwam ook omdat ze boterhammen eigenlijk niet zo lekker vond.

Waarschijnlijk helpt het juist om wat 'calorie-rijker' beleg op je brood te doen, zodat je minder snel naar iets anders gaat zoeken.

Net zoals voor de afwisseling een keer hagelslag eten.

Maar pindakaas is vooral heel goed voor de 'stoelgang' , zover die bron 'betrouwbaar' is

Gewoon lekker doen dus.
__________________
Oud 13-09-2007, 22:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Prima
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 16-09-2007, 10:03
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
weet iemand een site waar je overzichtelijk kunt zien in welke producten bv eigeel, koemelk en soja in zit?

heb al gegoogled maar niet echt iets duidelijks gevonden...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-09-2007, 17:18
Mara
Mara is offline
http://www.allergenendatabank.nl/

Dat heb ik gevonden, weet niet of daar alles opstaat en of het vrij/gratis is.
Oud 16-09-2007, 18:06
Verwijderd
Citaat:
weet iemand een site waar je overzichtelijk kunt zien in welke producten bv eigeel, koemelk en soja in zit?

heb al gegoogled maar niet echt iets duidelijks gevonden...
Je kunt ook ergens een dergelijke lijst aanvragen...'k zal zodra ik tijd heb eens zoeken waar dat ook al weer precies was.
Oud 16-09-2007, 18:16
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
http://www.allergenendatabank.nl/

Dat heb ik gevonden, weet niet of daar alles opstaat en of het vrij/gratis is.
kost geld en bij voedingscentrum ook... ik zoek dus een gratis lijst . En anders blijf ik wel kijken op etiketten...

nu nog een recept vinden voor taart zonder eigeel, boter en melk
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-09-2007, 18:59
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
kost geld en bij voedingscentrum ook... ik zoek dus een gratis lijst . En anders blijf ik wel kijken op etiketten...

nu nog een recept vinden voor taart zonder eigeel, boter en melk
Misschien eens kijken op een veganistensite? Die eten dat ook niet namelijk.

Ik werk in de Natuurwinkel en daar hebben we vrij veel dieet banket. Appeltaart zuivel en suikervrij etc.

Super veel weet ik er niet van, maar op m'n werk kan ik wel veel navragen. Vraag maar op msn als je nog iets specifieks wilt weten.

Enne, hoe is je budget? Als je het geld ervoor over hebt kun je vrij goed boodschappen doen in een biologische winkel. Daar kun je ook advies vragen over wat je dan allemaal wel en niet kunt eten. Succes!
__________________
Oud 16-09-2007, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Misschien eens kijken op een veganistensite? Die eten dat ook niet namelijk.
www.vegatopia.nl bv, die hebben zelfs een kookboek (die kost dan wel geld, maar de site natuurlijk niet).

Qua lijsten: http://www.voedingscentrum.nl/voedin...n+allergie.htm Alleen moet je daar ook voor betalen. Maar dat lijkt me op zich nog wel de moeite waard, krijg je iig een hoop duidelijkheid voor en het scheelt een hoop gedoe. Anders is het idd een kwestie van zelf uitzoeken. Kan ook prima, heb ik ook gedaan/doe ik ook.

http://www.ah.nl/gezondekeuze/allergenen/ is trouwens wel gratis.
Oud 16-09-2007, 23:16
Synonym
Avatar van Synonym
Synonym is offline
Vraagje. Sinds mijn 15e eet ik al slecht. Veel suiker en dat soort dingen. Maar toen woonde ik nog thuis en kreeg tenminste nog mijn portie fruit en groente binnen. Sinds mijn 18e woon ik op kamers en toen is het achteruit gegaan. Ik eet sinds die tijd al niet meer voldoende groente en fruit. Het afgelopen jaar heb ik veel last van klachten als misselijkheid, brok in mijn keel, oprispingen... Ik probeer regelmatig weer helemaal gezond te eten maar vaak gaat het dan na een week weer mis, omdat ik me dan juist weer wat beter begin te voelen en denk dat ik dan weer iets slechts kan eten. Wie herkent dit ook? En weet iemand een goede manier om het wél vol te houden? Waar halen jullie de motivatie vandaan om door te gaan?
__________________
If I were a painter, I would paint my reverie
Oud 17-09-2007, 08:46
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Misschien kan je het jezelf makkelijker maken, bijvoorbeeld door helemaal geen ongezonde dingen te kopen zodat je ook niets ervan in huis hebt. Verder misschien handig om elke dag iets 'slechts' te nemen naast je gezonde dingen, zodat je daar naar uit kan kijken. Een koekje is heel normaal, of een bakje vla na de maaltijd. Niet ongezond als je verder gewoon alles genoeg binnenkrijgt, lijkt me. Dan kan je daarnaar uitkijken en is het niet gelijk geheel-onthouden. En motivatie... ik denk gewoon een kwestie van doorzetten.
Succes
Oud 17-09-2007, 10:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Vraagje. Sinds mijn 15e eet ik al slecht. Veel suiker en dat soort dingen. Maar toen woonde ik nog thuis en kreeg tenminste nog mijn portie fruit en groente binnen. Sinds mijn 18e woon ik op kamers en toen is het achteruit gegaan. Ik eet sinds die tijd al niet meer voldoende groente en fruit. Het afgelopen jaar heb ik veel last van klachten als misselijkheid, brok in mijn keel, oprispingen... Ik probeer regelmatig weer helemaal gezond te eten maar vaak gaat het dan na een week weer mis, omdat ik me dan juist weer wat beter begin te voelen en denk dat ik dan weer iets slechts kan eten. Wie herkent dit ook? En weet iemand een goede manier om het wél vol te houden? Waar halen jullie de motivatie vandaan om door te gaan?
Wat flyaway al zegt: probeer juist alleen maar gezonde dingen in huis te halen. En voor het snoepen kun je dingen als eierkoeken, rijstwafels en speculaas in huis halen. Dat zijn dan relatief minder 'slechte' koeken.
En misschien is het een idee om te werken met boodschappenlijstjes, zodat je die gezonde inkopen vol houdt. Dan heb je minder last van impulsaankopen in de supermarkt. Eventueel kun je ook voor elke dag een tijd kiezen waarop je verplicht fruit moet eten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 17-09-2007, 18:37
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Ik zou zeggen: probeer eerst te eten wat je moet eten. Als je daarna nog zin hebt in iets lekkers kun je dat best nemen, maar zorg er in ieder geval voor dat je vóór die tijd je dagelijkse portie fruit hebt binnengekregen (de groenten komen dan met het avondeten). Door dat jezelf te verplichten eet je in ieder geval wat je nodig hebt. Daarna kijk je wel verder of je nog zin hebt in iets 'ongezonds'. En inderdaad dat wat Flyaway en Balance zeggen.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Oud 17-09-2007, 19:56
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Wat flyaway al zegt: probeer juist alleen maar gezonde dingen in huis te halen. En voor het snoepen kun je dingen als eierkoeken, rijstwafels en speculaas in huis halen. Dat zijn dan relatief minder 'slechte' koeken.
En misschien is het een idee om te werken met boodschappenlijstjes, zodat je die gezonde inkopen vol houdt. Dan heb je minder last van impulsaankopen in de supermarkt. Eventueel kun je ook voor elke dag een tijd kiezen waarop je verplicht fruit moet eten.

hehe ik herken het probleem ''impulsaankopen'' de supermarkten hebben tegenwoordig zo vaak zulke goeie aantrekkelijke aanbiedingen...
zoals 3 pakken koeken 50% korting en dan kijk je naar de houdbaarheidsdatum en is het tot begin 2008
en dan denk je ach kopen die handel als ''voorraad'' mar dan ben je er toch sneller doorheen dan je wilt
Oud 17-09-2007, 20:20
Verwijderd
Citaat:
en dan denk je ach kopen die handel als ''voorraad'' mar dan ben je er toch sneller doorheen dan je wilt
En dat is dus precies de reden waarom winkels dergelijke aanbiedingen doen.

Maar: als je één pak koeken koop is het dan nog altijd goedkoper (niet in verhouding, maar wel op dat moment) en je gaat er minder snel doorheen. Een stuk voordeliger dus.
Oud 17-09-2007, 23:00
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
En dat is dus precies de reden waarom winkels dergelijke aanbiedingen doen.

Maar: als je één pak koeken koop is het dan nog altijd goedkoper (niet in verhouding, maar wel op dat moment) en je gaat er minder snel doorheen. Een stuk voordeliger dus.
maar wij zijn niks voor niks nederlanders als 1 pak 1.50 is.. en 2 pakken 2 euro
dan klinkt 50 eurocent meer zo weinig
In de bios ookal.... het verschil tussen een kleine en een medium popcorn is 20cent.. dus ben je gelijk al geneigd om een dubbel zo grote portie voor slechts 20 cent extra te kopen (naar binnen werken)
Oud 18-09-2007, 08:52
Verwijderd
Als je je dat realiseert, dan moet is het een kwestie van er niet aan toegeven. Je bent er zelf bij.
Oud 18-09-2007, 17:22
handschoen
Avatar van handschoen
handschoen is offline
Ik weet niet zo goed of mijn vraag hier hoort, maar ik weet ook niet waar het anders zou horen..

Ik heb eigenlijk chronisch een redelijk gebrek aan energie. Altijd als ik mezelf met anderen vergelijk lijkt het alsof dezelfde dingen mij gewoon veel meer energie kosten dan bij een ander. Ik ben gewoon volledig in beslag genomen door normale dagelijkse dingen, waardoor ik niet echt meer de energie heb om leuke dingen te doen. Dit heeft er ook wel mee te maken dat ik me te snel druk maak om dingen. Al is dit in het afgelopen jaar wel een stuk verbeterd.

Verder eet ik op zich wel vrij gezond en ik sport ook regelmatig (ik probeer 3 keer in de week vol te houden)

Nu heb ik een voedingssuplement gekocht, dat voor extra energie schijnt te zorgen. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, ook omdat ik toch m'n twijfels heb of het wel gezond is.

Zo is de ADH bij sommige vitamines wel erg hoog

Zo is bijv. de dosis vitamine B1 2786 % ADH
vitamine B2 3125 % ADH
Pantotheenzuur 833 % ADH
vitamine B6 2050 % ADH
vitamine B12 2500 % ADH

Kortom: is dit wel gezond? (kan het niet schadelijk zijn ofzo?)

Of hebben jullie misschien nog andere tips qua voeding die energie bevorderend zijn?
Oud 18-09-2007, 17:49
Verwijderd
Van b-vitamines krijg je in principe geen overdosis omdat je maar een beperkte hoeveelheid kan opnemen in de darmen. Wat je lichaam niet wil hebben (waarschijnlijk het grootste deel van dat tablet ), poep je dus weer uit. Dus het kan geen kwaad maar het is wel erg overbodig.
Oud 18-09-2007, 17:54
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Google zegt dat er voor die vitamines geen schadelijke gevolgen zijn bij een te hoge inname, maar naast dat het kennelijk niet schadelijk is lijkt het me wel vrij nutteloos, volgens mij kan je lijf dat uberhaupt niet verwerken. Een regelmatig leefpatroon (altijd op dezelfde tijd naar bed en op dezelfde tijd opstaan, ook in het weekend), regelmatig sporten en gezond eten kunnen helpen om meer energie te krijgen. Als je dat allemaal doet en bovendien geen bloedarmoede of andere aandoeningen hebt waardoor je minder energie hebt kun je denk ik weinig anders doen dan je erbij neerleggen dat jij iets minder energie hebt dan de mensen om je heen.
Oud 18-09-2007, 17:54
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oh, ik was al aan het typen voordat Sarah's post er stond.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #21
flyaway
500 10-03-2008 19:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.