Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Bekijk resultaten poll: Lees je de krant?
Nee. 2 4.76%
Af en toe lees ik de krant. 6 14.29%
Ik lees het nieuws op een website, namelijk.. 1 2.38%
Ja, AD 2 4.76%
Ja, de Pers 1 2.38%
Ja, Telegraaf 0 0%
Ja, Trouw 3 7.14%
Ja, het Parool 1 2.38%
Ja, de Volkskrant 8 19.05%
Ja, NRC handelsdagblad 3 7.14%
Ja, de Sp!ts 1 2.38%
Ja, Nederlands dagblad 0 0%
Ja, Het Financieele Dagblad 0 0%
Ja, anders namelijk.. 14 33.33%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2008, 14:37
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Topictitel zegt het. Lees jij de krant? Welke en waarom? Vind je bepaalde kranten afschuwelijk? Wanneer lees je de krant?

Vertel hier over je krant gewoontes!
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2008, 14:40
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Alleen gratis ov-krantjes. En die zijn mwah.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 14:43
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
De Metro en de Dag staan er niet bij. En verder is het natuurlijk wel mogelijk dat je meer dan 1 krant leest, maar nu kun je er maar 1 aanklikken.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 14:45
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
De Pers, als ik langs het station kom. De Volkskrant, als ik een mediatheekuur heb. En het ND, als ik thuis ben en een krant wil lezen.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 14:47
Verwijderd
Ja anders namelijk, BN de stem
en de volkskrant op school
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 14:48
Verwijderd
De gratis ov-krantjes, maar dat noem ik geen krant.
Ik heb momenteel een proefabonnement op NRC next, maar die lees ik alleen als ik tijd heb, en op zaterdag de NRC, maar ik vind kranten zo monsterlijk groot en onhandzaam dat ik 'm toch nooit lees.
Verder lees ik het nieuws altijd op nu.nl Dwz, ik bekijk de voorpagina, niet dat ik alle berichten uitgebreid ga lezen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 14:57
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Wij krijgen thuis de telegraaf, en die lees ik dus niet. Eigenlijk alleen het weer en de garfield. Als ik ergens een volkskrant tegenkom lees ik die wel. Maar ik heb de gewoonte ontwikkeld om voor de televisie te ontbijten, en dan kijk ik het RTL nieuws. Als ik nieuwsberichten op moet zoeken voor school dan gebruik ik op school de Krantenbank en dan maakt het mij niet uit welke krant eruit komt. Thuis ga ik dan op zoek op dag.nl, of nu.nl.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 15:00
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Ja, de Pers
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 15:08
Verwijderd
Ik wil antwoorden combineren!

Ik lees af en toe het AD, en ik lees ook vaak op internet het nieuws, bijvoorbeeld op nu.nl. Maar ik kijk ook wel vaak op teletekst. Maar dat is vooral sport.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 16:08
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
De metro over het algemeen, maar alleen als ik langs het station kom die dag

Verder kijk ik soms op www.nu.nl
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 16:09
Verwijderd
Nee, alleen in de trein de metro of de spits. De dag en de pers sowieso niet. Het liefst de metro.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 16:21
Lethe
Lethe is offline
Ik lees zo nu en dan het nrc-handelsblad omdat mijn ouders daarop geabonneerd zijn, maar ik vind het geen geweldige krant.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 16:23
Verwijderd
Ja, NRC-Handelsdagblad.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 17:05
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Als ik thuis ben het ED, anders metro/spits/dag in de trein.
ED is sinds overname beetje te sensatiegericht geworden, lees liever de volkskrant maar daar zijn mijn ouders geen lid van. Telegraaf vindt ik echt vervelend lezen. Dat zijn alle kranten wel die ik geprobeerd heb.
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 17:18
Verwijderd
De Telegraaf is geen krant, dat is een roddelblad op groot formaat.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 17:25
Verwijderd
Nee ik lees geen krant, hooguit de pers als ik met de trein reis maar dat is niet zo vaak.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 17:30
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik lees de Metro of de Pers wel eens, de Spits en Dag niet omdat ik ze irritant vind (vooral die opdringerige uitdelers). Maar sowieso zijn die gratis krantjes niks vergeleken met een echte krant.

Ik lees wel eens de Volkskrant of het NRC, en af en toe Dagblad de Limburger als ik bij mn ouders ben. Verder maak ik voornamelijk gebruik van nu.nl en de nos voor mijn nieuws.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 20:28
Cesar
Avatar van Cesar
Cesar is offline
De Pers. Alleen doordeweeks. Eigenlijk neem ik `em ook mee voor mijn collega`s die altijd de kruiswoordpuzzels willen doen. Hmmm.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-07-2008, 20:29
Verwijderd
Eigenlijk zou "Hoe volg jij het nieuws?" een betere vraag zijn. Maar dat is ook gelijk een hele andere discussie.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 20:39
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Af en toe lees ik het gratis krantje in de bus.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 20:59
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik lees niks, of nja ik lees onzin, daar lees ik nog wel eens wat.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 21:15
Verwijderd
De Volkskrant, online.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 21:23
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
NRC is wel fijn, maar die hebben we niet. We hebben de Trouw, ook wel fijn, maar ik lees sowieso bijna nooit de krant. Alleen af en toe van die gratis dingies in het ov. Als ik op kamers ga wil ik wel de NRC Next ofzo.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 23:42
Verwijderd
Af en toe. Bij mijn ouders thuis en in de trein. Ik vis m'n nieuws van kennissen of toevallig langs het journaal zappen/radio luisteren of metaquotes. En ja, ik loop regelmatig achter, maar gezien het feit dat er toch nooit iets daadwerkelijk nieuws gebeurt, is daar weinig aan verloren.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 00:01
Verwijderd
In de trein lees ik het vaakst krant. Ik krijg ook af en toe "Amersfoort Nu" in de bus, gewoon gratis, dus af en toe blader ik die door, maar daar staat weinig interessants in.

Verder surf ik gewoon naar nieuwssites of kijk ik het journaal, geen behoefte aan een lidmaatschap op een krant.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2008, 07:34
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
NRCnext, omdat deze erg prettig leest en het formaat ook handig is. Uit deze krant lees ik in verhouding de meeste artikelen per exemplaar.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 07:47
Verwijderd
Zelden tot nooit.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 09:05
Verwijderd
ad, pers, metro, dag, soms volkskrant en nrc (next) en las toen ik nog in brabant woonde altijd t brabants dagblad maar dat gaat nu niet meer
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 11:09
Verwijderd
Ja, NRCnext. Alleen kan de bezorger ons adres al 4 maanden niet vinden, dus krijgen we van die bonnetjes voor kranten maar ja, dan heb je 6 bonnetjes voor een hele maand Ik geef ze nog één kans, als de krant dan nog niet komt, zeg ik 'm op. (Ze hebben naar eigen zeggen meerdere onderzoeken ingesteld, blabla.)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 11:15
Verwijderd
Ja, een regionale krant. En de spits/metro/dag/weetikveelwelkenog als ik de kans krijg maar dat is niet zo heel vaak de laatste tijd.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 11:31
Verwijderd
NRC next

en spits en dag en metro en telegraaf zijn geen kranten. das gewoon ordinaire roddel en achterklap
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 12:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Wij hebben thuis de Telegraaf. Daar lees ik elke dag blz 3, 6 en 7 van, want de rest is geen nieuws maar geroddel

Verder is mijn favoriete SOG activiteit het checken van nu.nl en NOS teletekst 101, dus dat doe ik vele keren per dag. En ik lees in de trein regelmatig de Metro.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 13:01
Verwijderd
We hebben thuis de Trouw en die lees ik iedere dag. Daarnaast lees in ik de trein/metro regelmatig de Pers. Op internet kijk ik om de zoveel tijd even op nu.nl.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 16:16
Verwijderd
Wat een schande, ik heb 1,5 jaar journalistiek gestudeerd, en daar word echt van je verwacht dat je ten minste een kwaliteitskrant per dag leest, (Dus geen Metro of Spits) maar dat doe ik dus niet.

Ik volg het nieuws via internet en teletekst best goed, het Journaal kijk ik bijna elke dag.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Wij krijgen thuis de telegraaf, en die lees ik dus niet. Eigenlijk alleen het weer en de garfield. Als ik ergens een volkskrant tegenkom lees ik die wel.
Dit is de attitude van bijna iedereen op de School voor Journalistiek, en ik vind het eerlijk gezegd onzin. Je wil niet weten hoeveel we er les over gehad hebben, dus zeg niet dat ik niet weet waar ik het over heb.
Je zegt nu dat je eerder kiest om geen krant te lezen dan de Telegraaf, die je gratis voor handen hebt. Waarom altijd die overdreven afkeer voor de Telegraaf? Oke, het ziet er allemaal overdreven flitsend uit, en er is een hoop "roddel"-nieuws, maar de berichtgeving is grotendeels hetzelfde. Al die eerstejaars journalistiek-studentjes die nog geen hol van de media afweten, en hun gezeik over de Volkskrant.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 16:25
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Je kunt het toch gewoon een vervelende krant vinden en hem daarom niet lezen?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-07-2008, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Je kunt het toch gewoon een vervelende krant vinden en hem daarom niet lezen?
Tuurlijk, maar ik vond gewoon die tendens op school irritant. Vooral jonge mensen, die verder weinig met de media te maken hebben, who gives a shit. Kranten zijn toch op sterven na dood.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 16:36
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ok.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 16:38
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Ik heb altijd een hekel aan hoe de Telegraaf domme mensen als Wilders en Verdonk altijd publiekelijk lijkt te steunen. Alleen maar omdat ze hun geld verdienen aan al die dommerds die uit domheid rechts zijn. Dit is een wel heel erg politiek incorrect berichtje.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Ik heb altijd een hekel aan hoe de Telegraaf domme mensen als Wilders en Verdonk altijd publiekelijk lijkt te steunen. Alleen maar omdat ze hun geld verdienen aan al die dommerds die uit domheid rechts zijn. Dit is een wel heel erg politiek incorrect berichtje.
Dat jij niet de mening van Verdonk en Wilders deelt wilt niet zeggen dat De Telegraaf dit ook niet moet doen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 17:59
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
NRC en op m'n kamer NRCnext. Jammer dat die bij lange na de kwaliteit van het NRC niet haalt, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 18:13
Verwijderd
Citaat:
NRC en op m'n kamer NRCnext. Jammer dat die bij lange na de kwaliteit van het NRC niet haalt, maar goed.
Wat versta jij onder kwaliteit?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 18:15
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik lees de krant (Noord Hollands Dagblad) iedere dag. als ik er een keer niet aan toe kom om hem te lezen, lees ik er de volgende dag twee
als ik in de trein zit , lees ik meestal ook nog één of twee gratis krantjes zoals de DAG.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 18:16
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Wat versta jij onder kwaliteit?
Te beginnen bij spelfouten. Nee, waarschijnlijk komt het omdat ik m'n hele leven het NRC lees en ik andere kranten al snel te makkelijk geschreven vind en de diepgang mis. Of dat iets zegt over de kwaliteit weet ik eigenlijk niet. In zijn 'soort', voor zijn doelgroep (de student? en de wat lager opgeleiden) waarschijnlijk een goede krant.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 18:19
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik lees regelmatig een krant, meestal van die treinkrantjes en als ik bij mijn ouders ben het Eindhovens Dagblad, die tegenwoordig bijna vergelijkbaar is met de Metro en zo Maar binnenkort gaan we de Volkskrant nemen en dan komt het helemaal goed met mijn nieuwsvoorziening.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 18:25
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Ja, eerder cheape abbo op Next, en ik neem altijd de Gelderlander mee bij m'n oma. En de gratis blaadjes in de trein ook, behalve Spits want die shit is onleesbaar.
__________________
Rodent of unusual size
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Dit is de attitude van bijna iedereen op de School voor Journalistiek, en ik vind het eerlijk gezegd onzin. Je wil niet weten hoeveel we er les over gehad hebben, dus zeg niet dat ik niet weet waar ik het over heb.
Je zegt nu dat je eerder kiest om geen krant te lezen dan de Telegraaf, die je gratis voor handen hebt. Waarom altijd die overdreven afkeer voor de Telegraaf? Oke, het ziet er allemaal overdreven flitsend uit, en er is een hoop "roddel"-nieuws, maar de berichtgeving is grotendeels hetzelfde. Al die eerstejaars journalistiek-studentjes die nog geen hol van de media afweten, en hun gezeik over de Volkskrant.
Die schreeuwerige toon is gewoon vervelend. Ze gebruiken ook veel weasel words, te simpele taal, te weinig diepgang. De Volkskrant is wel overrated, want die staat vol spelfouten en is nog te simpel. Het NRC is gewoon een goede krant, degelijk geschreven en ze gaan er tenminste niet vanuit dat de lezer een mongool is.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Die schreeuwerige toon is gewoon vervelend. Ze gebruiken ook veel weasel words, te simpele taal, te weinig diepgang. De Volkskrant is wel overrated, want die staat vol spelfouten en is nog te simpel. Het NRC is gewoon een goede krant, degelijk geschreven en ze gaan er tenminste niet vanuit dat de lezer een mongool is.
Voor kranten met die doelgroep is het soms best slim om er vanuit te gaan dat de lezer een mongool is.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Voor kranten met die doelgroep is het soms best slim om er vanuit te gaan dat de lezer een mongool is.
Zeker, de meeste lezers van de Telegraaf zijn ook mongolen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 18:57
Verwijderd
Mijn vader leest de Telegraag en dat is echt geen domme man. Ik denk ook niet dat hij cared voor roddelberichten maar gewoon graag iets simpels leest in de ochtend.
Voor mij persoonlijk is het NRC te moeilijk. Ik moet er teveel moeite voor doen om te begrijpen wat ik lees, ik denk dat dat voor meer mensen geldt en die lezen gewoon iets simpelers.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Magazines, kranten enz, leuk?
analese
51 04-03-2006 23:48
Lifestyle welke krant lees jij?
Naru
104 01-08-2005 03:01
Lifestyle Past de krant die jij leest bij je lifestyle?
Miles
112 19-12-2004 16:26
De Kantine Volg jij het nieuws? En hoe?
Negrotiator
79 01-01-2004 16:26
Levensbeschouwing & Filosofie Welke religieuze feiten gebruiken Moslims om van Jeruzalem hun hoofdstad te maken?
Sweet_Hadar
88 14-09-2003 09:20
De Kantine Lees jij de krant?
Frida
64 09-05-2002 13:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.