Oud 27-08-2009, 18:40
mediasarah
mediasarah is offline
hey

weet er iemand een beetje de symthomen van je regels??

ik ben nu 12.5 jaar en ga naar het eerste middelbaar


dus ..
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 18:57
Verwijderd
"symthomen van je regels"

wat

Eigenlijk wou ik een opmerking maken over de creatieve wijze waarop je puberteit hebt geschreven.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 18:58
RVVdeTuinman
RVVdeTuinman is offline
Citaat:
hey

weet er iemand een beetje de symthomen van je regels??

ik ben nu 12.5 jaar en ga naar het eerste middelbaar


dus ..
Aaaaaah, brugger! Naja, maak je op voor het ergste.

Nee, valt mee. Zeker je eerste weken proberen je zo onopvallend mogelijk te gedragen, niet doen alsof je de lokalen zoekt.

Hopen dat ze op jouw school ook Nederlands geven trouwens, puberteiT schrijven zal je daar wel leren
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 19:15
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
hey

weet er iemand een beetje de symthomen van je regels??

ik ben nu 12.5 jaar en ga naar het eerste middelbaar


dus ..
Bedoel je je regels als in voor het eerst ongesteld worden?
Meestal begin je een tijdje voor je ongesteld wordt wel te merken dat je lichaam verandert. Je borsten gaan groeien, en je krijgt haar onder je oksels en in je schaamstreek. Daarnaast komt ook bij de meeste meisjes de vaginale afscheiding op gang (of witte vloed). En uiteindelijk zal je op een dag ongesteld worden.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 20:34
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik ben net brugpieper-af, en probeer inderdaad niet het stereotype te zijn: verlegen, klein en met een grote rugzak.
Laat het allemaal over je heen komen.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 21:12
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Zorg dat je geen outcast wordt, zonder daarbij popi-jopie te worden. Op die manier kweek je een leuke persoonlijkheid die je later geen windeieren zal leggen.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 21:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Regels = menstruatie, heren
En aangezien ze dit op L&G plaatst, denk ik dat ze dus ook díe regels bedoelt.

Pluis heeft het prachtig omschreven, al hoeft het natuurlijk niet altijd volgens het boekje te verlopen.
Je eerste menstruatie kan ook donker van kleur zijn, bruinig. Dan is dat oud bloed.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 00:44
Honk4gayrights
Honk4gayrights is offline

OMG, een deel van de reacties hebben mij minimaal zo'n 2minuten laten lachen.

Zoals Balance het zegt; regels = menstruatie (vaak door belgen gebruikt). En natuurlijk, wat zou een brug-angst topic in L&G moeten..



Afhankelijk van je gewicht en genetische samenstelling krijg je je eerste menstruatie. Gevolg door mogelijk een tijd van structuur loze cyclus(= onregelmatige.. regels), geleidelijk veranderend in een structurele cyclus. Dat kan snel gebeuren, maar dat kan ook een tijd op zich laten wachten.
De pil kan het je makkelijker maken door regelmaat te geven, en bovendien kan je het dan zelf sturen.
Weinig echte "symptomen", zoals Balance zegt, het loopt niet altijd volgens het boekje, maar een ding is zeker, eerst komt ovulatie.
Je zou ook kunnen stellen dat menstruatie een symptoom van puberteit is, het word veroorzaakt door een bepaald proces dat weer met hormonen te maken heeft. Dus, zo gouw er haar begint te komen, of je borsten beginnen te groeien(vaak gepaard met de nodige pijn) of "allerlei vage dingen" gebeuren die je niet echt kan plaatsen maar wel merkt, kan je zeggen dat je hormonale huishouding aan het veranderen is en menstruatie dus ook op gang komt.

Toen ik 12 was vond ik de meeste antwoorden op mijn vragen op:
www.sekswoordenboek.nl
Een hele duidelijk, vrij betrouwebare site. Een soort wikipedia, over de belangrijke dingen omtrent seks, puberteit, enz.
Zo ook een uitleg over jouw mogelijke vragen;
http://www.sexwoordenboek.nl/menarche.html
http://www.sexwoordenboek.nl/menstruatie.html
en ook bruikbaar misschien;
http://www.sexwoordenboek.nl/menstruatie_pms.html

Let niet op de hippie kleuren, dit is voor ouders met morele bezwaren een gerust stelling te geven.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 23:29
:DELICIOUS
Avatar van :DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Het is ook vrij vaak zo dat je rond dezelfde leeftijd als je moeder vroeger, begint met menstrueren. Vraag haar eens hoe oud zij was, dan heb je in principe wel ongeveer een richtlijn. Hij klopt niet altijd, maar bij mij en mijn vriendinnen klopt hij wel.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 12:35
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Regels = menstruatie.
Afgeleid van het Franse les règles, omdat daarmee in het Frans de menstruatie wordt aangeduid. In het Duits wordt de uitdrukking die Tage gebruikt.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 14:04
Verwijderd
pubertijd?
puberteid?
puberteit?

nou weet ik het zelf ook niet meer
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 14:45
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
puberteit.

Citaat:
Het is ook vrij vaak zo dat je rond dezelfde leeftijd als je moeder vroeger, begint met menstrueren. Vraag haar eens hoe oud zij was, dan heb je in principe wel ongeveer een richtlijn. Hij klopt niet altijd, maar bij mij en mijn vriendinnen klopt hij wel.
Dit inderdaad. Oh en als je veel met iemand omgaat, merk je dat je handschrift op elkaar gaat lijken, maar je menstruatiecyclus kan zich dus ook aan die van die ander gaan aanpassen. Natuurlijk niet als je de pil slikt of de nuvaring gebruikt, maar voor ik dat deed merkte ik dat ik altijd tegelijk ongesteld was met goede vriendinnen. En dat dat veranderde als ik lang niet met ze omging.
Misschien is het toeval, maar je kunt dus kijken naar je moeder, maar ook naar je directe omgeving.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 23:20
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
pubertijd?
puberteid?
puberteit?

nou weet ik het zelf ook niet meer
Puberteit of pubertijd. Ligt aan de klemtoon (cursief). En we missen hier de fonetiek; dus is het niet te achterhalen Maar aangezien het hier over de menstruatie gaat is in dit geval puberteit de meest logische.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Puberteit of pubertijd. Ligt aan de klemtoon (cursief). En we missen hier de fonetiek; dus is het niet te achterhalen Maar aangezien het hier over de menstruatie gaat is in dit geval puberteit de meest logische.
Haha ok. Ik wist natuurlijk allang dat je puberteit op verschillende manieren kan spellen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 15:41
Verwijderd
Toen ik voor het eerst ongesteld moest worden, had ik van te voren (maandje daarvoor ofzo?) last van m'n buik en voelde ik me niet zo lekker, beetje humeurig enzo. Mijn moeder zei toen al dat het er waarschijnlijk aan zat te komen. Ik was toen 14,5 (wat volgens de schoolarts toen echt héél gemiddeld was). Als je nog nergens last van hebt (geen zeurderige buikpijn, geen onverklaarbare gehumeurdheid, geen afscheiding, etc) dan zou ik me nu nog geen zorgen maken over of het er aan komt; het komt vanzelf wel.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 16:45
HOI-hoi-HOI
Avatar van HOI-hoi-HOI
HOI-hoi-HOI is offline
Hoe weten jullie zo zeker dat ze de menstruatie bedoelt?
Ze heeft het toch over de middelbare? En de regels daar?
Volgens mij heeft ze het daarover..
(ps: Andijvie, je profielplaatje is een beetje raar! Maarja.. ieder zo'n z'n eigen rare plaatjes..)
__________________
ik ben serieus hoor.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 16:56
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Hoe weten jullie zo zeker dat ze de menstruatie bedoelt?
Ze heeft het toch over de middelbare? En de regels daar?
Volgens mij heeft ze het daarover..
(ps: Andijvie, je profielplaatje is een beetje raar! Maarja.. ieder zo'n z'n eigen rare plaatjes..)
in België noemen ze menstruatie "regels". Daarnaast vraagt ze ook om de symptomen van die regels (zij het ietwat ongelukkig gespeld) en de leeftijd is dan meer voor ons om een beter idee te krijgen van of ze al de leeftijd heeft om ongesteld te worden. Vandaar dat ik vrij zeker weet dat het over menstruatie gaat.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 26-09-2009, 17:51
HOI-hoi-HOI
Avatar van HOI-hoi-HOI
HOI-hoi-HOI is offline
Citaat:
in België noemen ze menstruatie "regels". Daarnaast vraagt ze ook om de symptomen van die regels (zij het ietwat ongelukkig gespeld) en de leeftijd is dan meer voor ons om een beter idee te krijgen van of ze al de leeftijd heeft om ongesteld te worden. Vandaar dat ik vrij zeker weet dat het over menstruatie gaat.
Aha. Ik snap het. Nou, ik zal me er niet meer verder mee bemoeien, want aan mij heb je toch niks. Veel succes.
__________________
ik ben serieus hoor.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2009, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Hoe weten jullie zo zeker dat ze de menstruatie bedoelt?
Ze heeft het toch over de middelbare? En de regels daar?
Volgens mij heeft ze het daarover..
(ps: Andijvie, je profielplaatje is een beetje raar! Maarja.. ieder zo'n z'n eigen rare plaatjes..)
(Op mijn plaatje staat een nog ongeboren tweeling, waarbij de ene zijn/haar tweelingbroertje/zusje aan de neus sabbelt. Ik vind 't vooral een vreselijk lief plaatje )
Met citaat reageren
Oud 17-10-2009, 22:02
Ghislaine91
Ghislaine91 is offline
Citaat:
"symthomen van je regels"

wat

Eigenlijk wou ik een opmerking maken over de creatieve wijze waarop je puberteit hebt geschreven.
Haha, ik had PRECIES hetzelfde
Ik wou net zeggen dat het puberteit is en niet puberteid, maar toen zag ik de vraag en had ik al helemaal zoiets van "What the - ?!"
Met citaat reageren
Oud 17-10-2009, 22:04
Ghislaine91
Ghislaine91 is offline
Citaat:
Regels = menstruatie, heren
En aangezien ze dit op L&G plaatst, denk ik dat ze dus ook díe regels bedoelt.

Pluis heeft het prachtig omschreven, al hoeft het natuurlijk niet altijd volgens het boekje te verlopen.
Je eerste menstruatie kan ook donker van kleur zijn, bruinig. Dan is dat oud bloed.
... Én dames
Maar oké! Ik denk al
That explains a lot
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine zelfmoord of vermoord?
0o-meijsje-o0
54 10-04-2004 11:56
Games Zelda bonusdisk
Eye of Sauron
69 24-01-2004 11:17
Levensbeschouwing & Filosofie stelling: geestelijk gehandicapten moeten zelf kiezen of ze wel of niet kinderen...
Miss Helena
22 16-03-2003 16:29
Psychologie waarom zeggen mensen zo snel dat ze depri zijn...
freakieflower
59 08-02-2003 18:56
Psychologie Zelfbeschadiging, HelP...
NaNaNa
17 27-01-2003 20:54
Seksualiteit stijve = zin?
MissU
27 16-06-2002 11:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06.