Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2003, 20:48
Grooveline
Avatar van Grooveline
Grooveline is offline
Hoeveel kost zo'n kuur?

Ik mag het niet van mn moeder omdat ze het te duur vind.
__________________
Eternal Path of Euphoria
Oud 10-11-2003, 21:51
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Erm, een doosje van 30 pilletjes van 20mg kostte €9.90 hier in België en daar kwam ik 15 dagen mee toe. Denk dat ik in totaal 15 of 16 doosjes gekocht heb op 7 maanden tijd. Maar daar komen ook nog eens de kosten van 1x per 2 maanden naar de huidartse gaan bij (€25 per keer in België)...

Reken zelf maar uit
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 11-11-2003, 09:44
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
eeuh in NL kost t niks? of....tsja ik weet t eigenlijk niet maar als ik met mn receptje naar de apotheek ga, dan krijg ik t zo mee zonder te betalen....of klopt dat niet hmmzz maar bezoekjes aan de huidarts kosten wel geld ja....helaas...

ik kom er net vandaan en moest weer bloedprikken want mn cholestorol was wel erg omhoog gegaan, nu maar hopen dat ie weer naar beneden gaat...of iig niet hoger wordt...anders moet ik stoppen ....en t gaat juist zo goed!!!
__________________
somebody to love you? yeah right, hello-o that is SO not gonna happen! stop daydreaming and get a virtual life!
Oud 13-11-2003, 13:31
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Ik hoefde niets te betalen aan de hele kuur. Heb zelfs nog iets van 8 volle doosjes thuis liggen. Hadden ze twee weken voordat de kuur afgelopen was een supergrote voorraad meegegeven. Lekker nuttig
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Oud 17-11-2003, 14:17
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
anansi_de_spin schreef op 11-11-2003 @ 10:44:
eeuh in NL kost t niks? of....tsja ik weet t eigenlijk niet maar als ik met mn receptje naar de apotheek ga, dan krijg ik t zo mee zonder te betalen....of klopt dat niet hmmzz maar bezoekjes aan de huidarts kosten wel geld ja....helaas...

ik kom er net vandaan en moest weer bloedprikken want mn cholestorol was wel erg omhoog gegaan, nu maar hopen dat ie weer naar beneden gaat...of iig niet hoger wordt...anders moet ik stoppen ....en t gaat juist zo goed!!!
Mijne was ook vrij erg verhoogd, tot 210

Maar gelukkig was dat op 't einde van m'n kuur
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 19-11-2003, 16:19
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 17-11-2003 @ 15:17:
Mijne was ook vrij erg verhoogd, tot 210

Maar gelukkig was dat op 't einde van m'n kuur
hmmm ik ben nu bijna 2 maanden bezig...dus ik hoop zo dat t niet hoger wordt
__________________
somebody to love you? yeah right, hello-o that is SO not gonna happen! stop daydreaming and get a virtual life!
Oud 19-11-2003, 16:23
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
anansi_de_spin schreef op 19-11-2003 @ 17:19:
hmmm ik ben nu bijna 2 maanden bezig...dus ik hoop zo dat t niet hoger wordt
Mja, ben begonnen op 156 en zat dus op 't einde aan 210+...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 20-11-2003, 17:06
philips3d
philips3d is offline
ik ben na paar weken moeten stoppen omdat mijn levertesten te hoog zijn


en tging net zo goed , puisten ginge vrij vlot weg
Oud 21-11-2003, 12:32
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
Citaat:
LaXa schreef op 20-11-2003 @ 18:06:
ik ben na paar weken moeten stoppen omdat mijn levertesten te hoog zijn


en tging net zo goed , puisten ginge vrij vlot weg
balen man! ik hoop dat dat bij mij echt niet gebeurd zeg.......whaaaaa
__________________
somebody to love you? yeah right, hello-o that is SO not gonna happen! stop daydreaming and get a virtual life!
Oud 21-11-2003, 15:27
philips3d
philips3d is offline
Citaat:
anansi_de_spin schreef op 21-11-2003 @ 13:32:
balen man! ik hoop dat dat bij mij echt niet gebeurd zeg.......whaaaaa


mja moet iets met mijn lever zijn

kzal er eens mee naar dokter ofzo moete , er moet een rede zijn
Oud 21-11-2003, 19:16
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
LaXa schreef op 21-11-2003 @ 16:27:
mja moet iets met mijn lever zijn

kzal er eens mee naar dokter ofzo moete , er moet een rede zijn
Ik kan je wel kort vertellen wat ongeveer de reden is, maar ik heb nu geen zin in verhaaltjes typen (plakkerig toetsenbord door kutbroertje dat pizza at )
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 22-11-2003, 17:04
johnbiezen
johnbiezen is offline
Ik gebruik nu 5,5 week antibiotica en zie nog niet echt resultaat. Over 3 weken moet ik weer naar Huidarts. Zou hij dan denken jullie roacuttane voorschrijven.
Over roacuttane; wat ik begrijp ik is dat het de 2e of 3e week heel slecht wordt (een hele week lang?), en daarna als maar beter. En een gemiddelde kuur houdt je hoeveel maanden vol?
Verder gaan puisten op je rug ook weg?, en blijven die weg?want ga volgend jaar studie fysiotherpie volgen (tilburg), en daar sta je veelal in alleen een boxershort. Op dit moment zit mijn rug echt helemaal onder. Dus dat moet ik dan niet hebben....

Ik hoor graag van jullie!

Laatst gewijzigd op 22-11-2003 om 17:06.
Oud 23-11-2003, 13:36
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 22-11-2003 @ 18:04:
Ik gebruik nu 5,5 week antibiotica en zie nog niet echt resultaat. Over 3 weken moet ik weer naar Huidarts. Zou hij dan denken jullie roacuttane voorschrijven.
Over roacuttane; wat ik begrijp ik is dat het de 2e of 3e week heel slecht wordt (een hele week lang?), en daarna als maar beter. En een gemiddelde kuur houdt je hoeveel maanden vol?
Verder gaan puisten op je rug ook weg?, en blijven die weg?want ga volgend jaar studie fysiotherpie volgen (tilburg), en daar sta je veelal in alleen een boxershort. Op dit moment zit mijn rug echt helemaal onder. Dus dat moet ik dan niet hebben....

Ik hoor graag van jullie!
ik heb ook antibiotica gebruikt en dat werkte wel even een beetje maar na de kuur kwam het weer terug. nu gebruik ik roaccutane....bijna 2 maanden en ik heb t idee dat dit een wondermiddel is bij mij werd het niet eens veel erger in de 2e of 3e week het enige is dat ik ontzettend uitdroog in mn gezicht en lippen en dat ik minder/geen alcohol drink. alles gaat uiteindelijk weg als t goed is (niet bij iedereen werkt t hetzelfde) dus ook op je rug of schouders.
succes dr mee iig, en of je huidarts dat zelf gaat vragne aan je....misschien moet je er gewoon ff over beginnen
__________________
somebody to love you? yeah right, hello-o that is SO not gonna happen! stop daydreaming and get a virtual life!
Oud 24-11-2003, 15:52
philips3d
philips3d is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 21-11-2003 @ 20:16:
Ik kan je wel kort vertellen wat ongeveer de reden is, maar ik heb nu geen zin in verhaaltjes typen (plakkerig toetsenbord door kutbroertje dat pizza at )

vertel u verhaal is
Oud 01-12-2003, 18:17
johnbiezen
johnbiezen is offline
Maar weet iemand dit, of je roacutanne ook in kleine dosissen kan krijgen, zodat je niet gelijk zo'n klap te verwerken krijgt na 3 weken. Dat het ineens een week lang heel erg wordt. kan je roaccutane ook geleidelijk opbouwen? en je moet elke maand bloed afnemen?
Oud 02-12-2003, 06:06
johnbiezen
johnbiezen is offline
En wat doen jullie allemaal met alcohol dan? Ik bedoel, normaal drink ik gewoon elke week wel bier. Wat nu, waarschijnlijk moet ik volgende week ook roaccutane gaan gebruiken. Mag je dan in 8/9 maanden, geen alcohol drinken? Wat zeggen jullie dan tegen vrienden, als je feestjes hebt etc etc...dat lijkt me erg moeilijk...
Oud 02-12-2003, 10:57
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
over dat alcohol, ik drink nu meestal (als ik al drink) 1 keer alcohol op de avond, en dat is dan dus 1 keer per week, dat kan wel volgens mij....en wat ik dan zeg? nou niemand vind t vreemd hier als er iemand geen alcohol drinkt maar oke, als ze er dan toch naar vragen zeg ik dat ik medicijnen slik en geen alcohol mag, als ze dan nog verder vragen tsja dan kan je t vertellen (doe ik wel) of zegge dat t prive is ofzo? ja ik maak daar nooit zon probleem van eigenlijk...

en van de kleine dosissen, dat moet je maar aan je arts vragen....geen idee...en je hoeft niet elke maand bloed te laten prikken tenzij t niet gaat zoals t hoort.
__________________
somebody to love you? yeah right, hello-o that is SO not gonna happen! stop daydreaming and get a virtual life!
Oud 02-12-2003, 12:25
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
anansi_de_spin schreef op 02-12-2003 @ 11:57:
over dat alcohol, ik drink nu meestal (als ik al drink) 1 keer alcohol op de avond, en dat is dan dus 1 keer per week, dat kan wel volgens mij....en wat ik dan zeg? nou niemand vind t vreemd hier als er iemand geen alcohol drinkt maar oke, als ze er dan toch naar vragen zeg ik dat ik medicijnen slik en geen alcohol mag, als ze dan nog verder vragen tsja dan kan je t vertellen (doe ik wel) of zegge dat t prive is ofzo? ja ik maak daar nooit zon probleem van eigenlijk...

en van de kleine dosissen, dat moet je maar aan je arts vragen....geen idee...en je hoeft niet elke maand bloed te laten prikken tenzij t niet gaat zoals t hoort.
Maar het is wel vreemd als je elke week flink bier drinkt, en dan ineens 4 maanden niet meer
Oud 03-12-2003, 17:44
johnbiezen
johnbiezen is offline
Maar hebben jullie je lamlendig, nergens zin in, suf etc gevoeld tijdens deze kuur? Dus dat je nergens zin in had? Want ik zit in examenjaar, en moet waarschijnlijk volgende week dit ook gaan slikken. Maarja..ik kan me geen gedoe met mijn gezondheid veroorloven. Verder kan je nog wel iets op je huid smeren als je dit gebruikt (camouflage)? En kan je nadat je antibiotica-kuur gedaan hebt gelijk beginnen met roaccutane? of moet je eerst weer paar weken wachten nadat je antibiotica gebruikt hebt?
Oud 08-12-2003, 18:27
johnbiezen
johnbiezen is offline
Waarschijnlijk krijg ik roaccutane voorgeschreven omdat mijn antibioticakuur die ik nu heb niet helpt.
Nu heb ik een aantal vragen:

* Hoe zit het met alchohol en roaccutane kuur?
* Mag je wel een ander product gebruik in combinatie met Roaccutane? Zoals Dr. Van Hoog camouflagepoeder
* Hoe 'droog' wordt je huid? Echt dat dikke vellen erbij hangen? Kan je dit verbergen?
* Hoelang houden de bijwerkingen aan? De hele kuur of wordt het na 2 maanden minder?
* Hoeveel dagen heb je een 'tegenslag' (dus dat de puisten heeel erg worden) en na hoeveel weken komt deze normaal? En wat hebben jullie met deze tegenslag gedaan? Ziek gemeld en de hele dag thuis gebleven?
* Wordt je er erg duf, depressief, moe etc. van. Want ik zit in examenjaar en kan me niet echt veel geklooi met mijn gezondheid veroorloven.
* Gebruik je er een middel bij? Zoals benzylperoxide ofsow?

Alvast bedankt!
Oud 08-12-2003, 19:53
Verwijderd
Wat ikzelf ervan weet, niet uit eigen ervaring maar die van anderen:
* Hoe zit het met alchohol en roaccutane kuur? mag officieel niet samen, maar zo nu en dan een glaasje kan geen kwaad, zo lang je het bij 1 glaasje houdt
* Mag je wel een ander product gebruik in combinatie met Roaccutane? Zoals Dr. Van Hoog camouflagepoeder
poeder natuurlijk wel; wat producten die je ook echt inneemt betreft zul je het op moeten zoeken in de bijsluiter daarvan.
* Hoe 'droog' wordt je huid? Echt dat dikke vellen erbij hangen? Kan je dit verbergen?
schilfertjes meer... en ja, dat kan je verbergen, bijvoorbeeld met camouflagepoeder; je kunt ook een creme erop smeren om het te voorkomen, maar dan gaat je acne wel minder goed weg door het vet.
* Wordt je er erg duf, depressief, moe etc. van. Want ik zit in examenjaar en kan me niet echt veel geklooi met mijn gezondheid veroorloven. Dit verschilt natuurlijk per persoon, maar volgens mij hebben de meeste mensen er zelf niet zo heel veel last van
Oud 08-12-2003, 21:53
johnbiezen
johnbiezen is offline
Helaas dat niemand echt duidelijk kan zijn over alchol. De 1 zegt dat je nix mag, de ander dat je een glaasje mag. Weer een andere gebruiker dronk elk weekend 8 glazen bier. En weer iemand zeg dat het nix uit maakt....

Tja..en het staat ook niet in bijsluiter...
Oud 09-12-2003, 12:33
shao-kahn
Avatar van shao-kahn
shao-kahn is offline
mijn huidarts zei dat ik wel mocht drinken alleen niet helemaal dronken worden enzo...
__________________
pim heeft het ook zo gewild
Oud 09-12-2003, 18:41
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
De meeste van die dingen heb ik ooit al eens gezegd trouwens, niet veel zin om in de weinige pc-tijd die ik nu heb nog eens alles te beantwoorden Kijk maar eens goed hier in dit topic zou'k zo zeggen
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 09-12-2003, 18:49
johnbiezen
johnbiezen is offline
Hij heeft me geen Roaccutane voorgeschreven maar een ander antibiotica. Die moet ik ipv 1x per dag nu 3x per dag slikken. Verder nog steeds Eryacne en Resorcinol gebruiken.
Over 2 maanden terug komen, als er dan geen resultaat is miss lichttherapie...
Oud 01-01-2004, 20:47
DeathKnight
DeathKnight is offline
Ik heb ook al jaren last van acne. Mij is ook Roacctutane aanbevolen. Maar dat zie ik toch niet zo zitten. Beetje te slechte reut als je het mij vraagt.

Ik ga binnenkort m'n hoogtezon (gezichtsbruiner) maar weer eens gebruiken. Dat helpt wel aardig.
Oud 03-01-2004, 15:45
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
t is idd wel ontzettend aggressief spul dat roaccutane, maar bij mij werkt t tot nu toe erg goed! een gezichtsbruiner hielp eigenlijk ook nooit, maar t is natuurlijk allemaal erg persoonlijk wat acne betreft, ik hoop dat de zon ze bij jou ook wegvaagt!
__________________
somebody to love you? yeah right, hello-o that is SO not gonna happen! stop daydreaming and get a virtual life!
Oud 15-02-2004, 21:37
Verwijderd
wat gebeurt er als je Roaccutane slikt wat over de datum is? Ik bedoel kan je het dan nog gebruiken?? Iemand ervaring mee?
Want ik heb 2 doosjes over de datum en 3 doosjes niet over de datum. Maar als ik 3 doosjes slik betekent dat 1,5 maand Roaccutane slikken denk niet dat dat effect heeft?
Oud 15-02-2004, 22:04
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
salieee schreef op 15-02-2004 @ 22:37:
wat gebeurt er als je Roaccutane slikt wat over de datum is? Ik bedoel kan je het dan nog gebruiken?? Iemand ervaring mee?
Want ik heb 2 doosjes over de datum en 3 doosjes niet over de datum. Maar als ik 3 doosjes slik betekent dat 1,5 maand Roaccutane slikken denk niet dat dat effect heeft?
Nieuwe doosjes halen ipv die over datum zijnde. Nooit geneesmiddelen nemen die over datum zijn, zeker niet dergelijke met zware inwerkingen op lever enzo...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 16-02-2004, 17:24
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Mijn broer gebruikte het een aantal maanden, maar die is er mee gestopt vanwege ernstige bijwerkingen. Ik heb er zelf dus geen ervaring mee, maar het is inderdaad aardig agressief dus ik zou er alleen aan beginnen als het echtechtecht nodig is
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Oud 16-02-2004, 20:52
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
salieee schreef op 15-02-2004 @ 22:37:
wat gebeurt er als je Roaccutane slikt wat over de datum is? Ik bedoel kan je het dan nog gebruiken?? Iemand ervaring mee?
Want ik heb 2 doosjes over de datum en 3 doosjes niet over de datum. Maar als ik 3 doosjes slik betekent dat 1,5 maand Roaccutane slikken denk niet dat dat effect heeft?
Haal maar nieuwe, lijkt me heeeel wat veiliger. (slik het nu btw ook)
Oud 21-02-2004, 19:19
Verwijderd
Ik heb het al eens vaker gevraagd in dit topic, maar toch nog maar een keertje (mss zijn er meer/ andere mensen bijgekomen met ervaringen met die spul), zou jij opnieuw beginnen aan de kuur??

En heb je erg last van bijverschijnselen (naast droge huid/ lippen dan)?

Mijn acne is ineens weer heel erg (zo erg dat mensen me weer nakijken ), ik weet ook niet hoe het kan, maar ik zit er nu toch maar weer eens goed over na te denken om toch deze kuur te gaan doen (aangezien ik nu al 8 jaar echt last van acne heb (en nee niet 1 puistje, maar echt hele gezicht vol onstekingen ))

Ik ga aankomende week wel naar de dokter toe, mss kan hij me helpen (de huisarts is wel voor die kuur, de dermatoloog volgens mij wat minder, maar dat had vorig jaar ook te maken met mijn eindexamen, dan is het niet ideaal om die troep te slikken).

Maar goed wat die dokter ook zegt, ben toch (weer) nieuwsgierig naar mensen die deze kuur doen/ hebben gedaan.
Vertel!!
Oud 25-02-2004, 15:32
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 21-02-2004 @ 20:19:
Ik heb het al eens vaker gevraagd in dit topic, maar toch nog maar een keertje (mss zijn er meer/ andere mensen bijgekomen met ervaringen met die spul), zou jij opnieuw beginnen aan de kuur??

En heb je erg last van bijverschijnselen (naast droge huid/ lippen dan)?

Mijn acne is ineens weer heel erg (zo erg dat mensen me weer nakijken ), ik weet ook niet hoe het kan, maar ik zit er nu toch maar weer eens goed over na te denken om toch deze kuur te gaan doen (aangezien ik nu al 8 jaar echt last van acne heb (en nee niet 1 puistje, maar echt hele gezicht vol onstekingen ))

Ik ga aankomende week wel naar de dokter toe, mss kan hij me helpen (de huisarts is wel voor die kuur, de dermatoloog volgens mij wat minder, maar dat had vorig jaar ook te maken met mijn eindexamen, dan is het niet ideaal om die troep te slikken).

Maar goed wat die dokter ook zegt, ben toch (weer) nieuwsgierig naar mensen die deze kuur doen/ hebben gedaan.
Vertel!!
Ben je al naar de dokter geweest?

Ik heb best wat last van bijwerkingen, veel spierpijn, droge lippen, nu ook wondjes en geprikkeldheid, maar ik vind het het zeker wel waard.
Oud 27-02-2004, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 25-02-2004 @ 16:32:
Ben je al naar de dokter geweest?
Ja . Ik had toen al besloten voor mezelf om eraan te beginnen. Moet nu even wachten op bloeduitslag.

Krijg wel wat neagtieve reacties uit de omgeving... ''waarom ga je jezelf vergifitgen'', ''ik vind het echt stom dat je dat gaat doen'', maar ja ik heb er goed over nagedacht en begin er gewoon aan
Oud 27-02-2004, 19:53
BelleRosé
Avatar van BelleRosé
BelleRosé is offline
Ik slik het ook sinds.. euhm.. donderdag... heb nu al al de vochtinbrengde crèmes en lippenbalsems gehaald.. wou zelf een topic starten met vragen.. maar het was er dus precies al..

Heb wel zo'n beetje schrik van de 'opstoten' van acné die er volgen.. huidarts zei dat je dan echt helemaal vol kon staan.. En dat is niet echt leuk..
Maar als je dan leest dat je na zoveel maanden er echt vanaf bent, heb ik toch een doorzettingsvermogen dat zich aanbied...

Vooral dat ik eindelijk dan in een bikini kan lopen zonder me zorgen te maken over uitslag op me rug..

Btw Methuselah, als je dit leest... ben je der nu helemaal vanaf?

Ps: over die negatieve reacties van buitenaf, dat mensen hier krijgen.. 't is toch jou gelaat/lichaam. Ik durf er voor te wedden, dat als die mensen in kwestie zelf zo'n acné or whtvr zouden hebben, ze er ook zouden aan beginnen.. Ik zelf heb er lang over nagedacht of ik het zou doen.. Maar mijn acné werd zo erg dat ik littekens zou krijgen... (had vroeger geen acné maar door te stoppen met een ontstekingsremmer heeft mijn lichaam deze reactie gegeven..)
__________________
Echt...
Oud 27-02-2004, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Welteruste schreef op 27-02-2004 @ 20:53:
Ps: over die negatieve reacties van buitenaf, dat mensen hier krijgen.. 't is toch jou gelaat/lichaam. Ik durf er voor te wedden, dat als die mensen in kwestie zelf zo'n acné or whtvr zouden hebben, ze er ook zouden aan beginnen.. Ik zelf heb er lang over nagedacht of ik het zou doen.. Maar mijn acné werd zo erg dat ik littekens zou krijgen... (had vroeger geen acné maar door te stoppen met een ontstekingsremmer heeft mijn lichaam deze reactie gegeven..)
Ja hoor dat is ook zo . Mensen die geen acne hebben kijken er denk ik ook wel anders tegen aan.
Maar ja ik heb er goed over na moeten denken, en ik sta er nu wel helemaal achter hoor!!
Oud 27-02-2004, 20:05
BelleRosé
Avatar van BelleRosé
BelleRosé is offline
nou, ik ben wel blij dat ik er mee begonnen ben enzo, maar ik heb wel beetje schrik voor wat het allemaal gaat doen met je gezicht/lichaam.. maarja dat zal het wel waard zijn zeker..
__________________
Echt...
Oud 27-02-2004, 21:42
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Welteruste schreef op 27-02-2004 @ 20:53:

Btw Methuselah, als je dit leest... ben je der nu helemaal vanaf?

Ps: over die negatieve reacties van buitenaf, dat mensen hier krijgen.. 't is toch jou gelaat/lichaam. Ik durf er voor te wedden, dat als die mensen in kwestie zelf zo'n acné or whtvr zouden hebben, ze er ook zouden aan beginnen.. Ik zelf heb er lang over nagedacht of ik het zou doen.. Maar mijn acné werd zo erg dat ik littekens zou krijgen... (had vroeger geen acné maar door te stoppen met een ontstekingsremmer heeft mijn lichaam deze reactie gegeven..)
Het is nu zo ongeveer 4 maanden geleden dat ik gestopt ben met pillen nemen en ik heb af en toe wat last van hier en daar een puistje, maar eigenlijk is dat aantal verwaarloosbaar klein... Vind ik zelf, ten opzichte van vroeger.


Ik heb trouwens alleen maar positieve reacties gehad, allé, als ik al iets negatiefs te horen kreeg was het van "Oh da zou ik er echt niet voor over hebben, niet in de zon mogen komen en zo erg veel last hebben van gekloven lippen enzo, nee, echt niks voor mij" maar voor de rest, ik denk dat ze't alleen maar goed voor mij vonden dat ik 't nam...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 03-03-2004, 16:07
Verwijderd
Ik neem ook Roaccutane. Het heeft inderdaad al veel verholpen. Nog een kleine 2 maanden en ik ben ervan af denk ik.

Zie http://www.roche.nl/product.php?naam...n=Toon+product voor meer info!
Oud 03-03-2004, 18:32
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 21-02-2004 @ 20:19:
Ik heb het al eens vaker gevraagd in dit topic, maar toch nog maar een keertje (mss zijn er meer/ andere mensen bijgekomen met ervaringen met die spul), zou jij opnieuw beginnen aan de kuur??

En heb je erg last van bijverschijnselen (naast droge huid/ lippen dan)?

Mijn acne is ineens weer heel erg (zo erg dat mensen me weer nakijken ), ik weet ook niet hoe het kan, maar ik zit er nu toch maar weer eens goed over na te denken om toch deze kuur te gaan doen (aangezien ik nu al 8 jaar echt last van acne heb (en nee niet 1 puistje, maar echt hele gezicht vol onstekingen ))

Ik ga aankomende week wel naar de dokter toe, mss kan hij me helpen (de huisarts is wel voor die kuur, de dermatoloog volgens mij wat minder, maar dat had vorig jaar ook te maken met mijn eindexamen, dan is het niet ideaal om die troep te slikken).

Maar goed wat die dokter ook zegt, ben toch (weer) nieuwsgierig naar mensen die deze kuur doen/ hebben gedaan.
Vertel!!
Kan je niet beter de Diane-35-pil nemen? Die helpt ook goed, maar je hebt er waarschijnlijk veel minder bijwerkingen van.
Oud 06-03-2004, 11:33
Verwijderd
Citaat:
MoonMonkey schreef op 03-03-2004 @ 19:32:
Kan je niet beter de Diane-35-pil nemen? Die helpt ook goed, maar je hebt er waarschijnlijk veel minder bijwerkingen van.
NEE!! Dat nooit meer... daar had ik pas veel bijwerkingen van (zo was ik 16 kilo aangekomen toen)... nee dat wil ik echt niet meer!

DIt is het laatste redmiddel... na 1.5 dag nog nergens last van
Oud 06-03-2004, 15:20
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 06-03-2004 @ 12:33:
NEE!! Dat nooit meer... daar had ik pas veel bijwerkingen van (zo was ik 16 kilo aangekomen toen)... nee dat wil ik echt niet meer!

DIt is het laatste redmiddel... na 1.5 dag nog nergens last van
Oh ok, ik heb van de dianepil namelijk 0,0 bijwerkingen gehad, dus voor mij is de dianepil waarschijnlijk een stuk beter dan roaccutane.

Succes met roaccutane dan maar
Oud 06-03-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
MoonMonkey schreef op 06-03-2004 @ 16:20:
Oh ok, ik heb van de dianepil namelijk 0,0 bijwerkingen gehad, dus voor mij is de dianepil waarschijnlijk een stuk beter dan roaccutane.

Succes met roaccutane dan maar
Ja idd! De dianepil is beter, zeker als je er geen bijwerkingen van hebt.

Ik ben zelf tot 2 keer aan toe met de dianepil begonnen, maar nee dat was echt niks. Werd daar ook depri van enzo. Dus je hebt geluk dat jij er geen last van hebt

Dank je
Oud 06-04-2004, 16:31
pudding met vel
Avatar van pudding met vel
pudding met vel is offline
__________________
(\__/)

Laatst gewijzigd op 06-04-2004 om 16:33.
Oud 06-04-2004, 16:32
pudding met vel
Avatar van pudding met vel
pudding met vel is offline
ik heb de pillen ook voorgeschreven gekregen. mijn acne is niet zo erg, maar ik heb er wel heel erg veel last van gehad. het begon toen ik 10 was en ik heb nog steeds af en toe puistjes. ik ging naar mn huisarts toe en ik vertelde dat ik er echt heel erg graag vanaf wilde omdat ik er al zo lang mee rondloop, dus schreef hij me roaccutane voor... eerst dacht ik van: yes! eindelijk iets wat echt goed werkt! mn huisarts zei dat de acne er niet erger van zou worden, maar nu lees ik in dit topic dat dat bij sommige mensen wel zo was.

nu twijfel ik dus echt of ik er wel aan moet beginnen, want als het bij mij erger wordt, aargh, dan HAAT ik dat echt! en het is nu april dus het is ook niet echt handig om er nu mee te beginnen he, met de zomer die eraan komt en zo... volgens mijn huisarts zouden de littekens op mijn rug ook weggaan door roaccutane, klopt dat? en wie heeft er last gehad van extra haargroei? want als meisje komt dat niet echt goed uit...
__________________
(\__/)
Oud 06-04-2004, 17:04
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
pudding met vel schreef op 06-04-2004 @ 17:32 :
ik heb de pillen ook voorgeschreven gekregen. mijn acne is niet zo erg, maar ik heb er wel heel erg veel last van gehad. het begon toen ik 10 was en ik heb nog steeds af en toe puistjes. ik ging naar mn huisarts toe en ik vertelde dat ik er echt heel erg graag vanaf wilde omdat ik er al zo lang mee rondloop, dus schreef hij me roaccutane voor... eerst dacht ik van: yes! eindelijk iets wat echt goed werkt! mn huisarts zei dat de acne er niet erger van zou worden, maar nu lees ik in dit topic dat dat bij sommige mensen wel zo was.

nu twijfel ik dus echt of ik er wel aan moet beginnen, want als het bij mij erger wordt, aargh, dan HAAT ik dat echt! en het is nu april dus het is ook niet echt handig om er nu mee te beginnen he, met de zomer die eraan komt en zo... volgens mijn huisarts zouden de littekens op mijn rug ook weggaan door roaccutane, klopt dat? en wie heeft er last gehad van extra haargroei? want als meisje komt dat niet echt goed uit...
't Is pas na 'n paar weken dat 't even erger wordt, bij de meesten dan toch, ik heb er niet echt veel van gemerkt.
Met de zomer in aantocht: ik zou er niet meer aan beginnen tijdens deze periode, ik ben er begin maart mee begonnen vorig jaar en ik heb toch wel serieus afgezien in de zomer: erg verbrand altijd, ondanks weinig zon en factor 40.
Je littekentjes worden inderdaad 'n beetje minder, omdat je huid nu "tot rust kan komen" qua geweld dat je ze aandoet door je puistjes (al niet niet bedoeld) uit te knijpen (op je rug kan je ze ongewild uitknijpen door net verkeerd op 'n stoel te gaan zitten, pijnlijk btw )
Extra haargroei: 'n beetje, niet echt veel, maar ik denk dat dat voornamelijk te maken had met de laatste fase van de puberteit die erdoorging toen op dat moment.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 06-04-2004, 17:39
pudding met vel
Avatar van pudding met vel
pudding met vel is offline
en als ik wel een puistexplosie krijg, is dit dan sneller weg als ik er dan mee stop? of moet ik dan maar doorzetten..?
en die overbeharing, verdwijnt dat weer nadat je ermee bent gestopt?

ik twijfel nog altijd, wat mij het sterkste tegenhoudt is verergering van de puistjes en dat haar... ik weet natuurlijk niet of dit bij mij ook zal gebeuren, maar toch, ik weet niet of ik het risico durf te nemen. het lijkt me namelijk zo vervelend om deze zomer niet in bikini rond te kunnen lopen omdat ik heel veel puisten of haar heb...

gyah... stel me gerust, iemand
__________________
(\__/)
Oud 07-04-2004, 14:02
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
pudding met vel schreef op 06-04-2004 @ 18:39 :
en als ik wel een puistexplosie krijg, is dit dan sneller weg als ik er dan mee stop? of moet ik dan maar doorzetten..?
en die overbeharing, verdwijnt dat weer nadat je ermee bent gestopt?

ik twijfel nog altijd, wat mij het sterkste tegenhoudt is verergering van de puistjes en dat haar... ik weet natuurlijk niet of dit bij mij ook zal gebeuren, maar toch, ik weet niet of ik het risico durf te nemen. het lijkt me namelijk zo vervelend om deze zomer niet in bikini rond te kunnen lopen omdat ik heel veel puisten of haar heb...

gyah... stel me gerust, iemand
Puistexplosie puistexplosie, het waren gewoon wat puistjes meer gedurende ongeveer de 3de en 4de week van m'n behandeling, daarna verdwenen ze als sneeuw voor de zon en na m'n 3de-4de maand had ik bijna geen last meer van puistjes.
Sowieso ga je niet in de zon mogen komen, of slechts met insmeren met factor 40 om 't half uur ofzo, omdat dat staat in de bijsluiter, door de Roaccutane ben je héél erg gevoelig voor de zon en verbrand je echt héél snel. Dit is bij iedereen zo trouwens.

Die haren, tja, bij mij stel ik nog altijd vast dat m'n borsthaar en buikhaar in volume toeneemt, dus ik denk niet dat die Roaccutane er iets mee te maken heeft.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 09-04-2004, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 07-04-2004 @ 15:02 :
Puistexplosie puistexplosie, het waren gewoon wat puistjes meer gedurende ongeveer de 3de en 4de week van m'n behandeling, daarna verdwenen ze als sneeuw voor de zon en na m'n 3de-4de maand had ik bijna geen last meer van puistjes.
Sowieso ga je niet in de zon mogen komen, of slechts met insmeren met factor 40 om 't half uur ofzo, omdat dat staat in de bijsluiter, door de Roaccutane ben je héél erg gevoelig voor de zon en verbrand je echt héél snel. Dit is bij iedereen zo trouwens.

Die haren, tja, bij mij stel ik nog altijd vast dat m'n borsthaar en buikhaar in volume toeneemt, dus ik denk niet dat die Roaccutane er iets mee te maken heeft.
Ik kom net kijken hoor, ben nu een week of 6 bezig. Tot nu toe is het goed te houden, wel erg veel last van droge huid/ lippen, maar ik heb er goede zalfjes en cremetjes tegen .

Ik denk dat dat verbranden in de zomer toch ook wel erg persoonsgebonden is, ookal word je huid dunner, bij de eenis dat denk ik toch net anders dan bij de ander. Heb je van jezefl al een lichte huid (en rood haar bijvoobreeld), dan verbrand je denk ik sneller dan wanneer je ''normaal'' al bijna nooit verbrand. Ik heb er trouwens wel over nagedacht hoor of ik het wel moest doen zo net voor de zomer. Maar iedere keer was er wel iets dat ik het ''wilde'' uitstellen. Op een gegeven moment heb ik gewoon de knoop doorgehakt om eraan te beginnen, en niet over alles te blijven zeuren.

En dat haargorie, ik heb er nog geen last van hoor!! En ik denk idd, wat Methuselah ook zegt, bij jongens kan dat dan ook nog een fase zijn, ik bedoel mijn vriendje slikt geen roacutane, en die krijgt ook meer borst haar (of zou hij stiekem mijn pilletjes jatten ).

De dokter zei ook tegen me toen ik er aan begon, dat je je niet te bang moet laten maken door al die bijwerkingen. Ik denk dat daar wel een waarheid in zit, aangezien je van de pil ook 100 dingen kan krijgen, en ieder meisje slikt toch ook de pil, en de meeste zonder problemen.
Oud 10-04-2004, 12:36
von Carrstein
Avatar van von Carrstein
von Carrstein is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 09-04-2004 @ 20:49 :
Ik kom net kijken hoor, ben nu een week of 6 bezig. Tot nu toe is het goed te houden, wel erg veel last van droge huid/ lippen, maar ik heb er goede zalfjes en cremetjes tegen .

Ik denk dat dat verbranden in de zomer toch ook wel erg persoonsgebonden is, ookal word je huid dunner, bij de eenis dat denk ik toch net anders dan bij de ander. Heb je van jezefl al een lichte huid (en rood haar bijvoobreeld), dan verbrand je denk ik sneller dan wanneer je ''normaal'' al bijna nooit verbrand. Ik heb er trouwens wel over nagedacht hoor of ik het wel moest doen zo net voor de zomer. Maar iedere keer was er wel iets dat ik het ''wilde'' uitstellen. Op een gegeven moment heb ik gewoon de knoop doorgehakt om eraan te beginnen, en niet over alles te blijven zeuren.

En dat haargorie, ik heb er nog geen last van hoor!! En ik denk idd, wat Methuselah ook zegt, bij jongens kan dat dan ook nog een fase zijn, ik bedoel mijn vriendje slikt geen roacutane, en die krijgt ook meer borst haar (of zou hij stiekem mijn pilletjes jatten ).

De dokter zei ook tegen me toen ik er aan begon, dat je je niet te bang moet laten maken door al die bijwerkingen. Ik denk dat daar wel een waarheid in zit, aangezien je van de pil ook 100 dingen kan krijgen, en ieder meisje slikt toch ook de pil, en de meeste zonder problemen.
*is Methuselah*

Ja, ik verbrand sowieso redelijk snel, heb inderdaad ros haar, maar nu verbrandde ik al wanneer ik in 'n maarts zonnetje 15 minuutjes fietste En aangezien ik nog al van wat vrienden gehoord had dat ze sneller verbrandden in de zon, leek 't me raadzaam om dat mee te geven.

Ik heb ook 'n hele tijd gespeeld met 't tijdstip waarop ik ze zou nemen maar uiteindelijk heb ik dan toch maar gewoon beslist van ze te nemen en dan maar m'n voorzorgen te nemen, één zomertje naar de knoppen is maar 'n klein offer als je de zomers erna terug gewoon kunt doen, vind ik.
__________________
my reflection, dirty mirror, there's no connection to myself, i'm your lover, i'm your zero, i'm the face in your dreams of glass...
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #3
Lyne
40 03-04-2015 08:15
Lichaam & Gezondheid [Deel 2] Ervaringen met Roaccutane
johnbiezen
109 09-03-2009 15:01
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #2
Apomes
500 02-07-2008 17:59
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #2
Methuselah
2 19-01-2007 19:46
Lichaam & Gezondheid ervaring met deze geneesmiddelen?
Sorela
1 23-05-2005 01:31
Lichaam & Gezondheid Puisten komen 1,5 jaar na Roaccutane-kuur terug!!!
Verwijderd
2 05-11-2003 19:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.