Oud 20-05-2004, 19:40
Verwijderd
7

Vervolg, als iemand hem even wilt sticken*heet toch zo?*
Dan ga ik wel mijn vraag nog een keer stellen

Ik heb nou al 3 maanden, 3 strips dus ook, achter elkaar dat ik in de laatste week, terwijl ik de pil nog slik, al ongesteld word. Dat is op zich al vervelend, want dan weet ik nog niet wanneer ik ongeveer ongesteld moet worden. Maar andere vraag, is ie dan nog wel veilig, heb even in de bijsluiter gekeken, stond niets over in.
Oud 20-05-2004, 22:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Mushu schreef op 20-05-2004 @ 19:40 :
Ik heb nou al 3 maanden, 3 strips dus ook, achter elkaar dat ik in de laatste week, terwijl ik de pil nog slik, al ongesteld word. Dat is op zich al vervelend, want dan weet ik nog niet wanneer ik ongeveer ongesteld moet worden. Maar andere vraag, is ie dan nog wel veilig, heb even in de bijsluiter gekeken, stond niets over in.
Ik neem aan dat dit hetzelfde is als spotting (bloedverlies tijdens het slikken van je pil, bijvoorbeeld als je doorslikt). Volgens mij is de pil dan gewoon veilig dus ik neem aan dat dat voor jou ook zo geldt maar ik weet niet wat er in mijn bijsluiter staat en ik heb die op dit moment ook niet bij de hand.

Misschien is het slim om eens de huisarts te bellen, dan kan je gelijk vragen of je niet een andere pil ofzo kan proberen want het lijkt me erg vervelend als je nu niet weet wanneer je ongesteld moet worden (want die regelmaat is juist zo fijn van de pil )
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 20-05-2004, 23:23
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Zou het kunnen dat je een te lichte pil hebt? Ik heb dit probleempje ook gehad, en bij mij was de pil te licht. (het was toch een soortgelijk probleem) De dokter heeft me een zwaardere voorgeschreven en daarmee is de kous af geen enkel probleem meer

Of ie nog veilig is weet ik niet zeker, mijn dokter beweert van wel ,maar ik heb al verhalen gehoord over vrouwen die zwanger zijn geworden door een te lichte pil. De dokter is natuurlijk het betrouwbaarst, maar toch,
mss toch maar eens de huisarts raadplegen
Oud 21-05-2004, 09:01
brightlight
brightlight is offline
Ik wil de pil gaan slikken. Waarschijnlijk komt het er nu op neer dat ik de maand nadat ik begin met het slikken van de pil op vakantie ga. Dan wil ik hem dus doorslikken zodat ik niet ongesteld wordt. Kan dit?
Oud 21-05-2004, 09:10
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
brightlight schreef op 21-05-2004 @ 09:01 :
Ik wil de pil gaan slikken. Waarschijnlijk komt het er nu op neer dat ik de maand nadat ik begin met het slikken van de pil op vakantie ga. Dan wil ik hem dus doorslikken zodat ik niet ongesteld wordt. Kan dit?
Ja kan, maar vooral in het begin van de pil (6 maanden = 6 strippen) moet je lichaam nog wennen aan de pil. Het kan dus zijn dat als je hem doorslikt, dat je tóch bloedverlies hebt. Hoeft niet, kan wel.

Je kunt ook proberen om een weekje later met de pil te beginnen (let op; hij is dan NIET!!!!!!! veilig), in de hoop dat je het kan uitstellen. Maar ook hiervoor geldt; je lichaam moet nog wennen en je kunt desondanks bloedverlies krijgen.

Ow trouwens, voor de TS, bovenstaande melding geldt dus ook voor jou; het kán zijn dat je nog moet wennen aan deze pil en dat je lichaam gewoon behoorlijk van slag is. Pas als je echt last hebt van de pil (continue bloedverlies, hoofdpijn, humeurig, buikpijn, uitslag, noem het maar), buiten het vroegtijdige bloedverlies zou ik voor een zwaardere pil naar de dokter gaan.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 21-05-2004, 11:10
Rosaatje
Rosaatje is offline
Als je de pil doorslikt (examens...) en je wordt toch ongesteld (bv. omdat hij te licht is), moet je dan verder gaan met de strip of dan je stopweek nemen?
Ik bedoel niet het lichte bloedverlies.
Oud 21-05-2004, 11:17
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Rosaatje schreef op 21-05-2004 @ 11:10 :
Als je de pil doorslikt (examens...) en je wordt toch ongesteld (bv. omdat hij te licht is), moet je dan verder gaan met de strip of dan je stopweek nemen?
Ik bedoel niet het lichte bloedverlies.
Ligt eraan waarvoor je de pil gebruikt. Als je het alleen gebruikt voor de ongesteldheid zou ik stoppen, als je het als anti-conceptie gebruikt dan zou ik de strip afmaken.

Ik weet ook niet precies wat daarover in de bijsluiter staat.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 21-05-2004, 11:35
brightlight
brightlight is offline
Als je naar de dokter gaat voor de pil, kan je de pil dan nog dezelfde dag bij de apotheek ophalen?
Oud 21-05-2004, 11:40
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
ik verveel me helemaal niet!!

Meestal wel, maar je zal toch moeten wachten met innemen tot de eerste dag van je volgende menstruatie, dus je hebt er niet veel aan..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 21-05-2004, 11:48
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hey,
ik slik sinds een maand de mircogynon 30, dit omdat ik 2x per maand ongesteld was, en altijd enorme last heb van buikkrampen... verder voor anticonceptie. Ik ben nu op donderdag ongesteld geworden, maar wil hier voortaan maandag van maken, omdat als ik ongesteld ben het nog altijd (ook nu ik aan de pil ben) vrij hevig is, en dat vind ik nogal irritant met uitgaan etc. + ik zie m'n vriend alleen in het weekend. Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? En kan het uberhaupt wel? In de bijsluiter staat dat ik dan eerder met m'n volgende strip moet beginnen, maar als ik vandaag (vrijdag) dan weer opnieuw begin ben ik dan niets veels te kort ongestelt geweest? Kan het kwaad? alvast bedankt kuzzz
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 21-05-2004, 11:52
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
brightlight schreef op 21-05-2004 @ 11:35 :
Als je naar de dokter gaat voor de pil, kan je de pil dan nog dezelfde dag bij de apotheek ophalen?
Ja die kan je dezelfde dag nog halen, Je moet wel wachten tot de 1e dag van je menstruatie, al is het mij ten zeerste afgeraden omdat je dan wel meteen beschermt bent tegen zwangerschap maar je kan wel last krijgen van doorbraakbloedingen, of de kans dat je volgens mijn huisarts bijvoorbeeld 2 weken achter elkaar ongesteld wordt, Hij raadde mij aan op de 5de dag te beginnen, dan duurt het wel nog een maand voordat je beschermt bent maar geen last van 'onverwachtse' bloedingen.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 21-05-2004, 11:58
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
HvJ schreef op 21-05-2004 @ 11:48 :
Hey,
ik slik sinds een maand de mircogynon 30, dit omdat ik 2x per maand ongesteld was, en altijd enorme last heb van buikkrampen... verder voor anticonceptie. Ik ben nu op donderdag ongesteld geworden, maar wil hier voortaan maandag van maken, omdat als ik ongesteld ben het nog altijd (ook nu ik aan de pil ben) vrij hevig is, en dat vind ik nogal irritant met uitgaan etc. + ik zie m'n vriend alleen in het weekend. Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? En kan het uberhaupt wel? In de bijsluiter staat dat ik dan eerder met m'n volgende strip moet beginnen, maar als ik vandaag (vrijdag) dan weer opnieuw begin ben ik dan niets veels te kort ongestelt geweest? Kan het kwaad? alvast bedankt kuzzz
Hoelang duurt het na de laatste pil voordat je ongesteld wordt?

Je kunt ook een paar pillen extra slikken en de strip waar je ze uit hebt gehaald als reserve gebruiken voor het geval dat je er eentje in de plee laat vallen/als je moet overgeven/als je bij je vriendje slaapt/als je hem in je thee bij het ontbijt laat vallen.
Let wel even op de houdbaarheidsdatum en controleer even de bijsluiter (dáár istie weer) of het veilig is om een paar pillen extra te slikken.

Maar jouw manier kan ook hoor, gewoon even controleren of een verkortte stopweek geen invloed heeft op de werking van dat ding. Maakt niet uit of je dan te kort ongesteld bent geweest, je lichaam maakt je baarmoeder tóch wel schoon en anders komt het de volgende keer er wel uit. Een echte ongesteldheid is het tóch niet!
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 21-05-2004, 12:37
fubar
Avatar van fubar
fubar is offline
als ik strax (eindelijk) weer ongesteld wordt, ga ik beginnen met de pil te slikken....
dit, omdat ik verschrikkelijk onregelmatig ongesteld ben, de ene keer ben ik 3 weken te laat (zoals nu, en dat te bedenken dat ik nóg niet ongesteld ben) de andere keer weer 2 dagen te laat...

mijn vraag: slikken jullie de pil voor anticonceptie, voor onregelmatigheid, of voor de vakantie, zodat je in de vakantie niet ongesteld wordt?
__________________
(FUBAR)
Oud 21-05-2004, 12:56
Verwijderd
Citaat:
fubar schreef op 21-05-2004 @ 12:37 :

mijn vraag: slikken jullie de pil voor anticonceptie, voor onregelmatigheid, of voor de vakantie, zodat je in de vakantie niet ongesteld wordt?
anticonceptie
Oud 21-05-2004, 13:05
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Citaat:
fubar schreef op 21-05-2004 @ 12:37 :
mijn vraag: slikken jullie de pil voor anticonceptie, voor onregelmatigheid, of voor de vakantie, zodat je in de vakantie niet ongesteld wordt?
Alledrie + omdat ik ALTIJD doorlekte door overmatig bloedverlies toen ik nog niet aan de pil was. Nu ben ik regelmatig en niet meer zo zwaar ongesteld, beschermd tegen zwangerschap en als ik het een keer wil overslaan ivm vakantie, kan dat gewoon.
Oud 21-05-2004, 13:18
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Qamra schreef op 21-05-2004 @ 11:58 :
Hoelang duurt het na de laatste pil voordat je ongesteld wordt?

Je kunt ook een paar pillen extra slikken en de strip waar je ze uit hebt gehaald als reserve gebruiken voor het geval dat je er eentje in de plee laat vallen/als je moet overgeven/als je bij je vriendje slaapt/als je hem in je thee bij het ontbijt laat vallen.
Let wel even op de houdbaarheidsdatum en controleer even de bijsluiter (dáár istie weer) of het veilig is om een paar pillen extra te slikken.

Maar jouw manier kan ook hoor, gewoon even controleren of een verkortte stopweek geen invloed heeft op de werking van dat ding. Maakt niet uit of je dan te kort ongesteld bent geweest, je lichaam maakt je baarmoeder tóch wel schoon en anders komt het de volgende keer er wel uit. Een echte ongesteldheid is het tóch niet!
Het duurde bij mij 3 dagen, maandag laatste pil genomen, donderdag ongestelt... maar om van donderdag ongestelt worden naar maandag ongestelt worden is denk ik wel een erg grote sprong...althans lijkt me...
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 21-05-2004, 13:18
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
fubar schreef op 21-05-2004 @ 12:37 :
mijn vraag: slikken jullie de pil voor anticonceptie, voor onregelmatigheid, of voor de vakantie, zodat je in de vakantie niet ongesteld wordt?
Tegen de pijn... Het werkt niet, maar ik kan nu iig twee strippen achter elkaar slikken en dus om de 6 weken ipv om de 3 weken dood gaan. Anti-conceptie komt nog wel
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 21-05-2004, 13:52
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Even een nieuwsgierig vraagje. Ik slik een driefasenpil en heb dus 3 verschillende pilletjes: 6 gele, 5 bruine en 10 witte.
In de gebruiksaanwijzing wordt steeds gesproken over een 'week' (bij bijv. wat te doen bij pil vergeten). Is een week dan 7 dagen, of is een week 1 kleur pilletjes?
Oud 21-05-2004, 13:54
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
fubar schreef op 21-05-2004 @ 12:37 :
mijn vraag: slikken jullie de pil voor anticonceptie, voor onregelmatigheid, of voor de vakantie, zodat je in de vakantie niet ongesteld wordt?
Ik slikte hem in eerste instantie voor de regelmatigheid. Ik was jaren erg regelmatig ongesteld, en ineens kon het wel 3 weken verschillen. Daarom ging ik aan de pil. Intussen gebruik ik hem ook als anticonceptie, maar dat was dus niet de hoofdreden om aan de pil te gaan.
Oud 21-05-2004, 14:49
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Citaat:
fubar schreef op 21-05-2004 @ 12:37 :

mijn vraag: slikken jullie de pil voor anticonceptie, voor onregelmatigheid, of voor de vakantie, zodat je in de vakantie niet ongesteld wordt?
Ik slik hem voor de regelmatigheid. Ik was jaren erg onregelmatig ongesteld en was dat beu. Dat was zo onhandig.
Oud 21-05-2004, 16:36
Verwijderd
Citaat:
fubar schreef op 21-05-2004 @ 12:37 :
mijn vraag: slikken jullie de pil voor anticonceptie, voor onregelmatigheid, of voor de vakantie, zodat je in de vakantie niet ongesteld wordt?
Heb ik nog niet zo lang geleden (twee dagen oid) al in deze topic of in de vorige gepost, als je het wilt weten: zoek het maar ff op. (Ik slik hem om de 3 redenen die jij noemt en tegen acné.)
Oud 21-05-2004, 22:09
Mariekje*
Mariekje* is offline
hmm omdat mn vraag toch nog niet helemaal beantwoord is, en ik anders VANDAAG moet beginnen met het slikken van de pil (23:00) hoop ik dat iemand hem alsnog kan/wil beantwoorden...

Ik heb maandag mijn laatste pil genomen (mircogynon 30), en ben donderdag, gisteren dus, ongestelt geworden. Nu vind ik dit zwaar irritant i.v.m. uitgaan en het alleen zien van m'n vriend in het weekend., en zou graag de eerstvolgende keer op maandag ongesteld worden. Maar kan ik dan ook mijn stopweek verkorten door vandaag, vrijdag (ben dus maar 1 dag ongesteld geweest dan) een pil te nemen van m'n nieuwe strip? Kan dit kwaad, bijv. omdat ik dan maar 1 dag ongesteld ben geweest? kan het kwaad wat betreft anticonceptie (veiligheid etc.) opnieuw alvast bedankt...
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 21-05-2004, 22:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
HvJ schreef op 21-05-2004 @ 22:09 :
Ik heb maandag mijn laatste pil genomen (mircogynon 30), en ben donderdag, gisteren dus, ongestelt geworden. Nu vind ik dit zwaar irritant i.v.m. uitgaan en het alleen zien van m'n vriend in het weekend., en zou graag de eerstvolgende keer op maandag ongesteld worden. Maar kan ik dan ook mijn stopweek verkorten door vandaag, vrijdag (ben dus maar 1 dag ongesteld geweest dan) een pil te nemen van m'n nieuwe strip? Kan dit kwaad, bijv. omdat ik dan maar 1 dag ongesteld ben geweest? kan het kwaad wat betreft anticonceptie (veiligheid etc.) opnieuw alvast bedankt...
Volgens mij is de pil gewoon nog veilig als je je stopweek inkort zolang je je stopweek maar niet verlengt. De pil is immers ook nog veilig als je doorslikt en dat sla je de stopweek helemaal over dus een stopweek van een dag zal niet veel verschil maken, als je maar zorgt dat je voor je stopweek de pil minstens drie weken geslikt hebt. Verder zou het kunnen dat je wat last krijgt van spotting omdat je dus zo'n korte stopweek hebt gehouden maar verder kan het volgens mij geen kwaad.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-05-2004, 23:25
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-05-2004 @ 22:37 :
Volgens mij is de pil gewoon nog veilig als je je stopweek inkort zolang je je stopweek maar niet verlengt. De pil is immers ook nog veilig als je doorslikt en dat sla je de stopweek helemaal over dus een stopweek van een dag zal niet veel verschil maken, als je maar zorgt dat je voor je stopweek de pil minstens drie weken geslikt hebt. Verder zou het kunnen dat je wat last krijgt van spotting omdat je dus zo'n korte stopweek hebt gehouden maar verder kan het volgens mij geen kwaad.
Okey bedankt voor je reactie! Ik heb m'n 1e pil net ingenomen, stopt m'n menstruatie morgen dan al? of is dat afwachten daar het van persoon tot persoon verschillend is?
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 21-05-2004, 23:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
HvJ schreef op 21-05-2004 @ 23:25 :
Okey bedankt voor je reactie! Ik heb m'n 1e pil net ingenomen, stopt m'n menstruatie morgen dan al? of is dat afwachten daar het van persoon tot persoon verschillend is?
Ik denk dat het van persoon tot persoon verschilt en dat het net zoiets is als het aantal dagen is dat er zit tussen het stoppen met de pil en het beginnen van je menstruatie, dat verschilt ook erg per persoon. Bij de een zal de pil veel sneller effect hebben dan bij de ander denk ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-05-2004, 07:09
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 21-05-2004 @ 23:25 :
Okey bedankt voor je reactie! Ik heb m'n 1e pil net ingenomen, stopt m'n menstruatie morgen dan al? of is dat afwachten daar het van persoon tot persoon verschillend is?
Het is per persoon verschillend, denk ik, maar ik zou sowieso niet op morgen (vandaag dus) rekenen.
Oud 23-05-2004, 15:51
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
mijn exames beginnen morgen en over een halve week ongeveer word ik ongesteld, mijn moeder is laatst op vakantie geweest en heeft daarvoor ook een uitstelpil gekregen zou ik diezelde ook kunnen slikken, of moet ik daarvoor een nieuwe gaan halen, bij de dokter (huisarts woont 10 km ver weg) ..
__________________
Oud 23-05-2004, 16:00
Verwijderd
Citaat:
BizZz schreef op 23-05-2004 @ 15:51 :
mijn exames beginnen morgen en over een halve week ongeveer word ik ongesteld, mijn moeder is laatst op vakantie geweest en heeft daarvoor ook een uitstelpil gekregen zou ik diezelde ook kunnen slikken, of moet ik daarvoor een nieuwe gaan halen, bij de dokter (huisarts woont 10 km ver weg) ..
Zomaar zelf gebruiken zou ik niet doen als ik jou was, maar misschien is het genoeg om de huisarts erover te bellen
Oud 23-05-2004, 16:05
Verwijderd
Citaat:
BizZz schreef op 23-05-2004 @ 15:51 :
mijn exames beginnen morgen en over een halve week ongeveer word ik ongesteld, mijn moeder is laatst op vakantie geweest en heeft daarvoor ook een uitstelpil gekregen zou ik diezelde ook kunnen slikken, of moet ik daarvoor een nieuwe gaan halen, bij de dokter (huisarts woont 10 km ver weg) ..
Ik zou gewoon naar die huisarts gaan of een andere die dichterbij woont smeken of je daar eenmalig terecht kan. Zomaar de pil van je moeder gaan slikken, zou ik niet doen.
Oud 23-05-2004, 21:57
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
fubar schreef op 21-05-2004 @ 12:37 :
mijn vraag: slikken jullie de pil voor anticonceptie, voor onregelmatigheid, of voor de vakantie, zodat je in de vakantie niet ongesteld wordt?
Anticonceptie. Maar de regelmatigheid en het niet ongesteld worden in vakantie is erg fijn.
Oud 23-05-2004, 22:31
Tigratjuh
Avatar van Tigratjuh
Tigratjuh is offline
ik slik mircogynon 30 en ik dacht altijd dat de stopweek, dus na 3 weken de pil slikke, gewoon veilig was?? maar nu beweert mn vriendin dat dat niet zo is en dat ze zelfs iemand kent die zwanger is geworden door het te doen in de stopweek?
Oud 23-05-2004, 22:32
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Nadat ik 1x mijn strip heb doorgeslikt ben ik niet ongesteld geworden, maar ik kan niet zwanger zijn en ben er ook niet bang voor. Mijn vraag is nu meer of iemand hier de oorzaak van weet? Kan het te maken hebben met het feit dat ik 2 strips achter elkaar heb geslikt?
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 23-05-2004, 22:59
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Tigratjuh schreef op 23-05-2004 @ 22:31 :
ik slik mircogynon 30 en ik dacht altijd dat de stopweek, dus na 3 weken de pil slikke, gewoon veilig was?? maar nu beweert mn vriendin dat dat niet zo is en dat ze zelfs iemand kent die zwanger is geworden door het te doen in de stopweek?
In de stopweek is het ook veilig.
Lees je bijsluiter maar eens door.
Oud 23-05-2004, 23:07
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Dith schreef op 23-05-2004 @ 22:32 :
Nadat ik 1x mijn strip heb doorgeslikt ben ik niet ongesteld geworden, maar ik kan niet zwanger zijn en ben er ook niet bang voor. Mijn vraag is nu meer of iemand hier de oorzaak van weet? Kan het te maken hebben met het feit dat ik 2 strips achter elkaar heb geslikt?
Ja dat kan zeker. Doordat je twee strips achter elkaar hebt geslikt kan het allemaal iets anders zijn dan anders.
Oud 23-05-2004, 23:17
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
kastdeur schreef op 23-05-2004 @ 22:59 :
In de stopweek is het ook veilig.
Lees je bijsluiter maar eens door.
Kijk hier eens.

En...

De pil (combinatiepil)
[...] Na deze 3 weken volgt er een zogenoemde stopweek, waarin je geen pil slikt. In deze week word je ongesteld. Ook tijdens deze stopweek ben je beschermd tegen zwangerschap. Is de stopweek voorbij, dan begin je met een nieuwe strip pillen. [...]

Bron
Oud 24-05-2004, 14:17
mee-eens
mee-eens is offline
hmmm ik ben ook net begonnen met de pil en nu is mijn eerste strip op maar is het wel verstandig om meteen door te slikken... of zou ik gewoon de eerste 3 maanden normaal doen met een stop week? en is de pijn minder of net als anders... want ik heb nu examens
Oud 24-05-2004, 17:16
MysteriousElf
MysteriousElf is offline
Hey vraagje
Als ik de pil slik, en ik ben toch zwanger,
kan het dan zijn dat ik dan heel weinig bloeverlies krijg
in mijn stopweek???
Oud 24-05-2004, 17:22
Verwijderd
Citaat:
mee-eens schreef op 24-05-2004 @ 14:17 :
hmmm ik ben ook net begonnen met de pil en nu is mijn eerste strip op maar is het wel verstandig om meteen door te slikken... of zou ik gewoon de eerste 3 maanden normaal doen met een stop week? en is de pijn minder of net als anders... want ik heb nu examens
In principe kan je gewoon doorslikken meteen, maar ik zou eerst wachten tot je lichaam gewend is aan de pil. (Na 3 maand.)
Oud 24-05-2004, 17:23
Verwijderd
Citaat:
MysteriousElf schreef op 24-05-2004 @ 17:16 :
Hey vraagje
Als ik de pil slik, en ik ben toch zwanger,
kan het dan zijn dat ik dan heel weinig bloeverlies krijg
in mijn stopweek???
Dat kan. Doe een test en je weet of je zwanger bent.
Oud 24-05-2004, 18:46
kastdeur
kastdeur is offline
Oh ja, ik heb ook al heel lang een vraagje.
Twee dagen voordat ik ongesteld word, krijg ik altijd bultjes op mijn handen. Soms jeuken ze, maar ook vaak niet.
Deze bultjes blijven ongeveer tot mijn ongesteldheid weer over is(ongesteldheid is ongeveer 2,5 dag).

Ik ben sinds twee jaar aan de pil en ik kan me niet herinneren dat ik daarvoor ook last had van bultjes.

Hoe komt dit? Wat kan ik er tegen doen? En wie herkent dit?
Oud 24-05-2004, 19:26
Buffy
Buffy is offline
ik heb vorige week van mn huisarts een andere pil gekregen, omdat ik op mn huidige pil (stediril 30) niet goed reageer. ene keer wordt ik keurig ongesteld, de andere keer maar een heeeel klein beetje of zelfs helemaal niet en de volgende keer is het niet bij te fietsen met maandverband, terwijl ik de pil al 1.5 jaar slik. omdat ik wel een vaste vriend heb, werd ik hier erg gespannen van *ojee het zal toch niet raak zijn etc. *

mn huisarts heeft mij nu een 3-fasen pil voorgeschreven,
en ik ben nieuwsgierig naar ervaringen van andere mensen die ook de 3-fasen pil gebruiken.

heb je ergens meer of minder last van gekregen door de schommelende hormoonconcentraties o.i.d. ?

liefs Buffy
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Oud 25-05-2004, 11:23
Verwijderd
In m'n bijsluiter staat er niets over:

Ik ben gestopt met de pil, ik kwam dus in m'n stopweek en vervolgens ging een week zonder pil door. Na die week weer met de pil begonnen, maar dus niet op de eerste dag van m'n menstruatie.
Is hij nu na 7 dagen veilig, of na het einde van deze strip? (ik dacht altijd het eerste, maar ik kan er niets over vinden in mijn bijsluiter, overigens ook niet dat het pas na 1 strip veilig is).
Oud 25-05-2004, 15:31
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Na 7 dagen!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 25-05-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
WPWW schreef op 25-05-2004 @ 15:31 :
Na 7 dagen!
Ah, fijn, dank je
Oud 25-05-2004, 19:45
Glamour_Maai
Avatar van Glamour_Maai
Glamour_Maai is offline
Citaat:
mee-eens schreef op 24-05-2004 @ 14:17 :
hmmm ik ben ook net begonnen met de pil en nu is mijn eerste strip op maar is het wel verstandig om meteen door te slikken... of zou ik gewoon de eerste 3 maanden normaal doen met een stop week? en is de pijn minder of net als anders... want ik heb nu examens
Al na de eerste strip van je pil zou de pijn minder moeten zijn.
Had vroeger ook veel last van buikpijn op de eerste dagen dat ik ongesteld was, maar van de eerste keer ik de pil nam was het veel beter. Je zal er niet teveel last van hebben tijdens je examens!

Ik zou ook je lichaam eraan laten gewend raken en nog niet direct doornemen...
__________________
~...oOo...~ I do believe that God above, created you for me to love ~...oOo...~
Oud 26-05-2004, 17:57
Verwijderd
ik hoorde dat je in het begin vaak aankomt van de pil.. Weet iemand hoeveel je ongeveer aankomt??
Oud 26-05-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Divine Desire schreef op 26-05-2004 @ 17:57 :
ik hoorde dat je in het begin vaak aankomt van de pil.. Weet iemand hoeveel je ongeveer aankomt??
Verschilt heel erg per persoon, ook waar je aankomt.

Ik kwam zelf de eerste 3 maanden vrij veel aan, ging van 51 naar 58 kilo, maar een maand later was dat er ook weer allemaal af. Volgens mij gaat het vooral om vocht namelijk, maar dat weet ik niet zeker.

Het was trouwens niet aan me te zien, die 7 kilo extra.
Oud 26-05-2004, 18:33
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Divine Desire schreef op 26-05-2004 @ 17:57 :
ik hoorde dat je in het begin vaak aankomt van de pil.. Weet iemand hoeveel je ongeveer aankomt??
Ik ben geen grammetje aangekomen.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 26-05-2004, 19:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Divine Desire schreef op 26-05-2004 @ 17:57 :
ik hoorde dat je in het begin vaak aankomt van de pil.. Weet iemand hoeveel je ongeveer aankomt??
Af en toe kom je aan van de pil zelf, maar de grootste reden dat mensen aankomen als ze aan de pil zijn gegaan is doordat ze er meer honger door krijgen.
En honger kun je met 'goed voedsel' stillen, maar ook met 'slecht voedsel'. En tja, als jij heel veel chips gaat eten om je honger te stillen dan kom je wel aan. Neem jij 2 extra boterhammen, dan zul je niet echt aankomen.
Dus het ligt voor het grootste deel aan jezelf of je aankomt en hoeveel.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 26-05-2004, 19:03
Glamour_Maai
Avatar van Glamour_Maai
Glamour_Maai is offline
Citaat:
Divine Desire schreef op 26-05-2004 @ 17:57 :
ik hoorde dat je in het begin vaak aankomt van de pil.. Weet iemand hoeveel je ongeveer aankomt??
Ik verloor gewicht toen ik voor het eerst aan de pil was .
Had toen ook gevraagd aan de dokter of ik veel zou aankomen en hij zei dat je van mijn pil zelf zou gaan vermageren...
__________________
~...oOo...~ I do believe that God above, created you for me to love ~...oOo...~
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Welke soort pil gebruiken jullie?
Missy_X
21 30-04-2003 21:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.