Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2004, 16:40
Verwijderd
zodra zaadcellen in contact komen met water gaan ze dood, dus lijkt me sterk dat ze zwanger zou zijn, al helemaal omdat je niet echt in haar gekomen bent
Oud 14-10-2004, 17:36
Verwijderd
bne je in stopweek veilig?

(kweet het niet meer cker me gevoel zegt ja)
Oud 14-10-2004, 17:43
Verwijderd
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 14-10-2004 @ 18:36 :
bne je in stopweek veilig?

(kweet het niet meer cker me gevoel zegt ja)
Zoals de persoon boven me al zegt; ja, wanneer je de pil goed gebruikt. Wanneer je 21 dagen de pil slikt, en een stopweek 7 dagen duurt, ben je al die 28 dagen veilig. (Mits je dus op dag 29 (of 1) weer met een nieuwe strip begint.)
Oud 14-10-2004, 17:54
Draaiertje
Draaiertje is offline
oke sorry ik post hem nog 1 keer om wat reacties te krijgen omdat hij net op de vorige pagina viel. mijn excuses voor deze dubbel-post.

Oke het zit als volgt,

Ik heb afgelopen zondag sex gehad met mijn vriendin. Zij is aan de pil dus we gebruikten geen condoom. Ik ben wel met haar in contact geweest maar in ben niet in haar gekomen. We waren onder de douche en toen ben ik over haar buik gekomen. Maar ja misschien kan er wel wat in haar zijn gekomen door het water enzo. Maar nu is zij dus de pil van dinsdag vergeten. Die heeft ze toen woensdagmiddags tegen een uur of 4 geslikt en `s avonds de pil van woensdag. Kan zij nu evt zwanger zijn dmv van voorvocht? of dat er zaad in haar is gekomen wat zou de kans zijn? Ze was trouwens die zondag dat we sex hadden niet meer ongesteld . Ze was ongesteld van donderdag tot en met zondag. Die bewuste zondag hadden we dus sex. Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is. Wat is nu de kans van zwangerschap?
Alvast bedankt voor jullie reacties! Dokter bezoek aangeraden?

Draaiertje
Oud 15-10-2004, 22:13
Verwijderd
Even iets anders, niet echt over de pil, maar indirect heeft het er wel mee te maken:

Is het zo dat je, als je net zwanger bent, toch nog 1x kan menstrueren?
Oud 16-10-2004, 13:06
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ja volgens mij klopt dat wel, het heet dan een innestelingsbloeding. Ik weet niet of iedereen dit heeft trouwens!
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 16-10-2004, 13:34
Verwijderd
Om elf uur nam ik m'n pil in, rond 1 uur werd ik wakker met vreselijke buikkrampen en diarree. Maar niet zo super vreselijk verder. In mijn bijsluiter staat dat wanneer je binnen 4 uur na het nemen van de pil ernstige diarree hebt, hij niet goed opgenomen is. Wat is ernstige diarree?
Oud 16-10-2004, 14:22
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-10-2004 @ 14:34 :
Om elf uur nam ik m'n pil in, rond 1 uur werd ik wakker met vreselijke buikkrampen en diarree. Maar niet zo super vreselijk verder. In mijn bijsluiter staat dat wanneer je binnen 4 uur na het nemen van de pil ernstige diarree hebt, hij niet goed opgenomen is. Wat is ernstige diarree?
Ik had laatst voor de zekerheid nog een pil geslikt. dat kan geloof ik geen kwaad?

(uit deel 8 gequote)
Bij braken en bij diarree kan de pil minder betrouwbaar zijn. Wanneer er braken optreedt nadat de pil is ingenomen of binnen 3-4 uur, dient er een nieuwe pil te worden ingenomen. Bij waterige diaree die 1 dag duurt, kan de volgende dag een extra pil worden ingenomen. Wanneer het braken of diaree langer dan bovenstaande uren of dag aan houdt, dan is de pil niet betrouwbaar genoeg en dient er een condoom gebruikt te worden.
Oud 17-10-2004, 11:48
Verwijderd
ik ben vrijdag begonnen met de nieuwe strip
en benu m gister vergeten
nu hebbik dat ding gedaan op www.pilvergeten.nl
maar ik ben 12 uur en 45 min te laat met innemen
er staat dat ik condoom moet gebruiken naast pil
maken die 45 min. veel uit?
en zou ik het eventueel ook zonder condoom kunnen doen?
Oud 17-10-2004, 20:20
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 17-10-2004 @ 12:48 :
ik ben vrijdag begonnen met de nieuwe strip
en benu m gister vergeten
nu hebbik dat ding gedaan op www.pilvergeten.nl
maar ik ben 12 uur en 45 min te laat met innemen
er staat dat ik condoom moet gebruiken naast pil
maken die 45 min. veel uit?
en zou ik het eventueel ook zonder condoom kunnen doen?
Kijk. Die 45 minuten maken niet zoveel uit. Maar het staat wel vast, dat de kans op zwangerschap steeds groter wordt, als er meer tijd tussen de pillen komt te zitten.
Dus ik zou persoonlijk op safe spelen en het met condoom doen. Dat moet je zelf beslissen. Het risico is waarschijnlijk erg klein.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 18-10-2004, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Draaiertje schreef op 14-10-2004 @ 18:54 :
oke sorry ik post hem nog 1 keer om wat reacties te krijgen omdat hij net op de vorige pagina viel. mijn excuses voor deze dubbel-post.

Oke het zit als volgt,

Ik heb afgelopen zondag sex gehad met mijn vriendin. Zij is aan de pil dus we gebruikten geen condoom. Ik ben wel met haar in contact geweest maar in ben niet in haar gekomen. We waren onder de douche en toen ben ik over haar buik gekomen. Maar ja misschien kan er wel wat in haar zijn gekomen door het water enzo. Maar nu is zij dus de pil van dinsdag vergeten. Die heeft ze toen woensdagmiddags tegen een uur of 4 geslikt en `s avonds de pil van woensdag. Kan zij nu evt zwanger zijn dmv van voorvocht? of dat er zaad in haar is gekomen wat zou de kans zijn? Ze was trouwens die zondag dat we sex hadden niet meer ongesteld . Ze was ongesteld van donderdag tot en met zondag. Die bewuste zondag hadden we dus sex. Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is. Wat is nu de kans van zwangerschap?
Alvast bedankt voor jullie reacties! Dokter bezoek aangeraden?

Draaiertje
Dus het punt is:
- 10 oktober seks zonder pil gehad, kan voorvocht in haar zijn gekomen (het sperma kan er niet echt ingedoucht worden ofzo)
- 12 oktober pil vergeten
- op 13 oktober hersteld maar meer dan 12 uur later dan normaal
- was eerste week van de strip

Op zich kan ze nu zwanger zijn, ja. De kans is wel heel klein, dus een doktersbezoek lijkt me nu nog niet echt nodig. Zorg ervoor dat je in de week na het vergeten (dus tot en met morgen... hoop dat ik dit niet te laat zeg) een condoom gebruikt.
Als deze pilstrip (waar ze nu mee bezig is) is afgelopen, is het wel een goed idee om een zwangerschapstest te doen; de kans is echt helemaal niet groot, maar het is altijd handig om zekerheid te hebben.
Oud 18-10-2004, 23:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
WPWW schreef op 16-10-2004 @ 14:06 :
Ja volgens mij klopt dat wel, het heet dan een innestelingsbloeding. Ik weet niet of iedereen dit heeft trouwens!
lijkt me niet. anders zou men toch niet zeggen dat je zwanger bent op het moment dat je niet meer ongesteld wordt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 19-10-2004, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 17-10-2004 @ 21:20 :
Kijk. Die 45 minuten maken niet zoveel uit. Maar het staat wel vast, dat de kans op zwangerschap steeds groter wordt, als er meer tijd tussen de pillen komt te zitten.
Dus ik zou persoonlijk op safe spelen en het met condoom doen. Dat moet je zelf beslissen. Het risico is waarschijnlijk erg klein.
maar moet ik tot zaterdag met condoom of zondag?
Oud 19-10-2004, 17:34
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Balance schreef op 19-10-2004 @ 00:31 :
lijkt me niet. anders zou men toch niet zeggen dat je zwanger bent op het moment dat je niet meer ongesteld wordt.
Ik verzin het niet hoor maar je hoeft het niet te geloven.
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."

Laatst gewijzigd op 19-10-2004 om 21:36.
Oud 19-10-2004, 21:12
Mysterons
Mysterons is offline
Zijn bijwerkingen als meer puistjes, veel stemmingswisselingen, hoofdpijn en sagerijnigheid normaal bij Microgynon 30?
Ik denk erover over te stappen op een andere pil, maar ik wil niet een te zware. Normaal heb ik (bijna) geen last van puistjes, dus meteen overstappen op de diane-pil lijkt me overdreven. (Die is toch voor als je van jezelf last van acné hebt?)
__________________
_love is gonna save us
Oud 19-10-2004, 21:39
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Het is niet echt normaal dat je die bijwerkingen hebt dus het is wel het beste als je over gaat op een andere pil en als je een niet al te zware pil wilt kun je dat gewoon tegen je dokter zeggen! En de diane-35 is tegen acné en overbeharing.
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 19-10-2004, 21:50
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
WPWW schreef op 19-10-2004 @ 22:39 :
Het is niet echt normaal dat je die bijwerkingen hebt dus het is wel het beste als je over gaat op een andere pil en als je een niet al te zware pil wilt kun je dat gewoon tegen je dokter zeggen! En de diane-35 is tegen acné en overbeharing.
Okee dankje
__________________
_love is gonna save us
Oud 20-10-2004, 12:30
Verwijderd
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 17-10-2004 @ 12:48 :
ik ben vrijdag begonnen met de nieuwe strip
en benu m gister vergeten
nu hebbik dat ding gedaan op www.pilvergeten.nl
maar ik ben 12 uur en 45 min te laat met innemen
er staat dat ik condoom moet gebruiken naast pil
maken die 45 min. veel uit?
en zou ik het eventueel ook zonder condoom kunnen doen?
op welke dag kan ik nu zonder condoom doen?
zaterdag of zondag?
Oud 20-10-2004, 13:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Mysterons schreef op 19-10-2004 @ 22:12 :
Zijn bijwerkingen als meer puistjes, veel stemmingswisselingen, hoofdpijn en sagerijnigheid normaal bij Microgynon 30?
Ik denk erover over te stappen op een andere pil, maar ik wil niet een te zware. Normaal heb ik (bijna) geen last van puistjes, dus meteen overstappen op de diane-pil lijkt me overdreven. (Die is toch voor als je van jezelf last van acné hebt?)
Ik heb drie jaar lang microgynon geslikt en had veel last van stemmingswisselingen (al weet ik niet zeker of dat door de pil kwam of dat ik me gewoon rot voelde), weinig zin in seks, misselijkheid, buikpijn, rugpijn en hoofdpijn. Ik ben een maand geleden overgestapt op Yasmin, de lichtste pil omdat ik heel bang was dat ik aan zou komen of dat mijn borsten zouden gaan groeien. Ik slik nu bijna een maand Yasmin en heb nergens last van en ik voel me echt super. Ik zou dus zeker met je arts overleggen over een andere pil.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 20-10-2004, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-10-2004 @ 14:10 :
Ik heb drie jaar lang microgynon geslikt en had veel last van stemmingswisselingen (al weet ik niet zeker of dat door de pil kwam of dat ik me gewoon rot voelde), weinig zin in seks, misselijkheid, buikpijn, rugpijn en hoofdpijn. Ik ben een maand geleden overgestapt op Yasmin, de lichtste pil omdat ik heel bang was dat ik aan zou komen of dat mijn borsten zouden gaan groeien. Ik slik nu bijna een maand Yasmin en heb nergens last van en ik voel me echt super. Ik zou dus zeker met je arts overleggen over een andere pil.
moet je nog bijbetalen voor yasmin?
Oud 20-10-2004, 15:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 20-10-2004 @ 15:30 :
moet je nog bijbetalen voor yasmin?
Ja, dat wel. 10,47 per drie maanden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 20-10-2004, 15:19
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ave mede forummers

Om maar direct met de spreekwoordelijke deur in huis te vallen; ik wil eerdaags een Implanon® laten plaatsen.. (Dit is 'n anticonceptiemethode die drie jaar lang dagelijkse bescherming biedt tegen een ongewenste zwangerschap. Het betreft een flexibel kunststof staafje dat onder de huid aan de binnenzijde van de bovenarm wordt ingebracht en vanaf de buitenkant met de vingers voelbaar is). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en dit willen delen? Enerzijds vind ik het ietwat bizar/ rigoureus om een staafje in je bovenarm te laten plaatsen, anderzijds ben ik er absoluut niet het type na elke dag consequent een anticonceptiepil te slikken...

Jojz
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 20-10-2004, 16:14
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik heb het zelf niet maar het klinkt wel heel handig! Is het net zo veilig als de pil en hoe gaan ze die plaatsen dan?
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 20-10-2004, 18:32
Verwijderd
moet ff snel weten

ik ben ben vorige week de pil van zaterdag vergeten en zondag ingenomen
kmoest 7 dagen met condoom doen
wanneer kan ik zonder condoom doen?

zaterdag of zondag?
Oud 20-10-2004, 19:59
Verwijderd
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 20-10-2004 @ 19:32 :
moet ff snel weten

ik ben ben vorige week de pil van zaterdag vergeten en zondag ingenomen
kmoest 7 dagen met condoom doen
wanneer kan ik zonder condoom doen?

zaterdag of zondag?
Ik weet 't niet precies... maar ehm... hoezo moet je 't snel weten? Als je 't niet zeker weet, dan gebruik je toch gewoon zondag ook nog een condoom...?
Oud 20-10-2004, 20:00
Verwijderd
geldprobleem namelijk
en ik zie hem maaar ong. 1x in de maand
Oud 20-10-2004, 20:01
Verwijderd
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 20-10-2004 @ 21:00 :
geldprobleem namelijk
en ik zie hem maaar ong. 1x in de maand
Mja, ik zou zeker een condoom regelen, geldprobleem, ok, maar kinderen zijn nog net iets duurder dan condooms.
Oud 20-10-2004, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 20-10-2004 @ 21:01 :
Mja, ik zou zeker een condoom regelen, geldprobleem, ok, maar kinderen zijn nog net iets duurder dan condooms.
jep
kwil geen abortus ofzo
maar bedankt iig
Oud 23-10-2004, 20:10
Chandis
Chandis is offline
Ik heb twee vraagjes: Is het nodig dat je de pil op precies hetzelfde tijdstip slikt? Ik slik hem nu elke ochtend, als ik wakker word. Maar soms slaap ik uit en neem ik hem pas 's middags.

Vraag 2: ik slik microgynon 30. Dat is geloof ik een hele lichte pil, maar ik ben toch bang dat ik hier van zal aankomen. Hebben andere meisjes met deze pil last gehad van gewichtstoename?

Bedankt alvast
Oud 23-10-2004, 20:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chandis schreef op 23-10-2004 @ 21:10 :
Ik heb twee vraagjes: Is het nodig dat je de pil op precies hetzelfde tijdstip slikt? Ik slik hem nu elke ochtend, als ik wakker word. Maar soms slaap ik uit en neem ik hem pas 's middags.

Vraag 2: ik slik microgynon 30. Dat is geloof ik een hele lichte pil, maar ik ben toch bang dat ik hier van zal aankomen. Hebben andere meisjes met deze pil last gehad van gewichtstoename?

Bedankt alvast
Precies op dezelfde tijd is niet nodig maar binnen een verschil termijn van 4 uur is dacht ik wel aan te raden.

Ik heb jaren lang microgynon 30 geslikt en ongeveer alle niet-ernstige bijwerkingen gehad behalve gewichtstoename dus het is zeker niet zo dat je daar altijd last van hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-10-2004, 20:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Chandis schreef op 23-10-2004 @ 21:10 :
Ik heb twee vraagjes: Is het nodig dat je de pil op precies hetzelfde tijdstip slikt? Ik slik hem nu elke ochtend, als ik wakker word. Maar soms slaap ik uit en neem ik hem pas 's middags.

Vraag 2: ik slik microgynon 30. Dat is geloof ik een hele lichte pil, maar ik ben toch bang dat ik hier van zal aankomen. Hebben andere meisjes met deze pil last gehad van gewichtstoename?

Bedankt alvast
Ik ben iets van 2 kilo aangekomen, maar dat kwam voornamelijk omdat ik meer honger kreeg van de pil en die honger met 'verkeerde dingen' ging stillen.
Als je netjes oplet met wat je eet (fruit ed als tussendoortjes ipv snoep en chips) hoef je daar totaal geen last van te hebben.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-10-2004, 12:37
meisjke
Avatar van meisjke
meisjke is offline
ik had nog even een vraagjej over het vergeten van de pil:
ik was namelijk deze week (2e week van de strip) smorgens vergeten de pil te slikken, maar omdat ik de hele dag weg was kon ik m dus om 12uur savonds pas innemen. Dat is dus meer dan 12 uur dan normaal. De volgende morgen heb ik m gewoon iets later dan normaal weer ingenomen..
maar nu is mijn vraag of dit nog wel als veilig beschouwd kan worden?.. en anders vanaf wanneer isie dan wel weer veilig?
Oud 24-10-2004, 15:22
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
meisjke schreef op 24-10-2004 @ 13:37 :
ik had nog even een vraagjej over het vergeten van de pil:
ik was namelijk deze week (2e week van de strip) smorgens vergeten de pil te slikken, maar omdat ik de hele dag weg was kon ik m dus om 12uur savonds pas innemen. Dat is dus meer dan 12 uur dan normaal. De volgende morgen heb ik m gewoon iets later dan normaal weer ingenomen..
maar nu is mijn vraag of dit nog wel als veilig beschouwd kan worden?.. en anders vanaf wanneer isie dan wel weer veilig?
Neej als je die pil die je vergeten was, buiten de 12 uur hebt ingenomen, ben je niet meer veilig.
Al denk ik niet dat het lang duurt dat je wel weer veilig bent. Gewoon de strip afmaken... daarna ben je denk ik wel weer veilig.
__________________
Kun je het lezen???
Oud 24-10-2004, 19:20
Verwijderd
Het is me niet helemaal duidelijk wat je gedaan hebt.
Op zich is meer dan 12 uur te laat niet goed, maar in de tweede week is het niet erg, op voorwaarde dat je devergeten pil wel inneemt en dat je de pil ná de vergeten pil, inneemt op dezelfde tijd als waarop je hem had ingenomen als je niets vergeten was.
Ik kan uit je verhaal niet opmaken of je dat gedaan hebt.
Oud 25-10-2004, 14:12
Baka²
Avatar van Baka²
Baka² is offline
Hey, nu heb ook ik een vraagje.

Mijn vriendin slikte eerst de Diane35 pil, en moest toen een nieuw soort pil nemen (eentje met een HELE lange naam, waar de plaats (volgens mij Katwijk) waar 't gemaakt is achter staat). Op de bijsluiter staat dat het ook tegen zwangerschap werkt, maar weten jullie misschien of het dan ook 100% betrouwbaar is, net als "de pil"? Het staat er voor ons niet duidelijk genoeg op, aangezien het ook vooral tegen acné en zware menstruatie is.
En omdat er bij Diane35 nog bij stond dat "het helpt als anti-conceptiemiddel, maar niet in de eerste plaats".

Weten jullie over welke pil ik het heb (anders moet ik de naam opzoeken en bij m'n vriendin de naam geven) en of het gewoon goed betrouwbaar is, of dat er nog risico aan zit waar ik een condoom bij moet gebruiken?

Alvast bedankt.
Oud 25-10-2004, 16:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Baka² schreef op 25-10-2004 @ 15:12 :
Weten jullie over welke pil ik het heb (anders moet ik de naam opzoeken en bij m'n vriendin de naam geven) en of het gewoon goed betrouwbaar is, of dat er nog risico aan zit waar ik een condoom bij moet gebruiken?

Alvast bedankt.
Als de pil die je vriendin slikt niet hier, hier of hier bij staat is het geen anticonceptie pil en kan je er dus niet vanuit gaan dat ie beschermt tegen zwangerschap. In dat geval moet je dus een ander anticonceptiemiddel gebruiken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-10-2004, 18:08
Buffy
Buffy is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-10-2004 @ 14:34 :
Om elf uur nam ik m'n pil in, rond 1 uur werd ik wakker met vreselijke buikkrampen en diarree. Maar niet zo super vreselijk verder. In mijn bijsluiter staat dat wanneer je binnen 4 uur na het nemen van de pil ernstige diarree hebt, hij niet goed opgenomen is. Wat is ernstige diarree?
bij ernstige diarree heb je te maken met hele waterige ontlasting, dat is erger dan dat je een keer dunnere ontlasting hebt. bij ernstige diarree moet je vaak vaker achtereen poepen, en moet je gelijk weer zodra je wat hebt gegeten. een keer dunne ontlasting is niet erg, behalve als het langer dan een dag duurt.
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Oud 25-10-2004, 18:17
Buffy
Buffy is offline
hmmm ik heb afgelopen weekend toch weer wat vreemds gedaan!!!

ik sliep zaterdag bij mijn vriend (officieel mijn 15e pildag, aangezien mijn pilstrip altijd begint op zaterdag) en ik nam snel een pil in; en dronk hierbij een slokje water uit de kraan, dus niet uit een bekertje. ik wist niet zeker of ik hem nu wel had doorgeslikt of dt hij door het putje was gespoeld, dus ik heb er nog maar een genomen, gewoon in een opwelling. achteraf dacht ik dat ik het vast wel had gezien als de pil door het putje was gegaan.

dus ik heb 2 tegelijk ingenomen. is dit erg ivm veiligheid van de pil?
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Oud 25-10-2004, 20:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Buffy schreef op 25-10-2004 @ 19:17 :
hmmm ik heb afgelopen weekend toch weer wat vreemds gedaan!!!

ik sliep zaterdag bij mijn vriend (officieel mijn 15e pildag, aangezien mijn pilstrip altijd begint op zaterdag) en ik nam snel een pil in; en dronk hierbij een slokje water uit de kraan, dus niet uit een bekertje. ik wist niet zeker of ik hem nu wel had doorgeslikt of dt hij door het putje was gespoeld, dus ik heb er nog maar een genomen, gewoon in een opwelling. achteraf dacht ik dat ik het vast wel had gezien als de pil door het putje was gegaan.

dus ik heb 2 tegelijk ingenomen. is dit erg ivm veiligheid van de pil?
Volgens mij is het niet erg alleen was het bij mij zo dat als ik er twee tegelijk innam dat ik dan zo ontzettend misselijk werd dat ik daarna moest overgeven en dan is het natuurlijk wel gevaarlijk.

Let er trouwens wel op dat je er een uit een reservestrip pakt zodat je er wel 21 overhoudt in je gewone strip.

Als je dat allemaal gevolgt heb kan het niet zoveel kwaad denk ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-10-2004, 09:50
Buffy
Buffy is offline
ik ben inderdaad ook niet al te fit op het moment, komt denk ik door de overdosis die ik in heb genomen aan hormoontjes.
ik was nog geen pil vergeten in deze strip; dus wat dat betreft hoef ik me geen zorgen te maken. doe ik stiekem wel, maar dat komt omdat ik altijd al wat hypochondrisch aangelegd ben. ik denk bij het minste pijntje al dat ik een enge ziekte heb en nu ik dus wat misselijk ben... denk ik ook weer door ja, ik wordt soms moe van mezelf. maar gelukkig kan ik hier al mn vraagjes stellen
__________________
Ik hald fan myn mantsje (wie weet wat dat betekend mag et zeggen! :P)
Oud 26-10-2004, 15:18
hola
hola is offline
Misschien een domme vraag. maar ik had een vraagje over de stopweek: deze duurt 7 dagen.. houdt dat in dat als je op zondag de laatste neemt. je ook op zondag weer begint? of juist op maandag? Mij leek maandag. maar ik snap dat niet precies..

( ben nu in mijn 3e week van slikken.. voort eerst dus)
__________________
8-)
Oud 26-10-2004, 15:21
Verwijderd
Citaat:
hola schreef op 26-10-2004 @ 16:18 :
Misschien een domme vraag. maar ik had een vraagje over de stopweek: deze duurt 7 dagen.. houdt dat in dat als je op zondag de laatste neemt. je ook op zondag weer begint? of juist op maandag? Mij leek maandag. maar ik snap dat niet precies..

( ben nu in mijn 3e week van slikken.. voort eerst dus)
de maandag
je neemt op zondag een pil
maandag geen, dag 1
dinsdag geen, dag 2
woensdag geen, dag 3
donderdag geen, dag 4
vrijdag geen, dag 5
zaterdag geen, dag 6
zondag geen, dag 7
en dan op maandag weer wel
Oud 26-10-2004, 15:59
hola
hola is offline
Dank je!

Ik dacht het al.. maar omdat het 'week' zegt.. leek zondag ook wel logisch.. maar goed. Dank u
__________________
8-)
Oud 26-10-2004, 16:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
hola schreef op 26-10-2004 @ 16:59 :
Dank je!

Ik dacht het al.. maar omdat het 'week' zegt.. leek zondag ook wel logisch.. maar goed. Dank u
Handig ezelsbruggetje: je begint en eindigt altijd op dezelfde dag. Als je op zondag de laatste slikt zou de volgende dus maandag zijn maar die zit niet meer in je strip dus moet je de maandag uit een nieuwe strip pakken en dan een weekje later
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-10-2004, 23:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-10-2004 @ 17:20 :
Handig ezelsbruggetje: je begint en eindigt altijd op dezelfde dag. Als je op zondag de laatste slikt zou de volgende dus maandag zijn maar die zit niet meer in je strip dus moet je de maandag uit een nieuwe strip pakken en dan een weekje later
Jep. Als je de week eruit 'knipt' zou je pil zo door kunnen lopen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 27-10-2004, 13:17
bloemetje16
bloemetje16 is offline
hallo !

ik heb al het een en ander gezocht op deze site over de prik pil maar kon helaas niets vinden.
Vrijdag krijg ik mn 1ste ..

Maar ik hoor nu om me heen dat het kan zijn dat je zo de eerste paar maanden continu ongesteld kan zijn !!

Mijn dokter zelf zegt dat die kans er bijna tot niet is , juist omgekeerd ! dat je helemaal niet meer ongesteld word..!!


is er hier iemand mer ervaringen ?

Liefs
Oud 28-10-2004, 17:37
lso
Avatar van lso
lso is offline
Ik zit al de hele dag met een zekere ongerustheid, dit komt door twee zaken:

Ik heb sinds een tijdje een vriend.. Mijn ouders zijn er radicaal tegen dat ik in het eerste anderhalf jaar zeg maar zou samenslapen met hem omdat dit voor hen 'zwangerschap' betekent.

Laatst hoorde ik van een meisje die haar pil had uitgebraakt waardoor ze zwanger werd.

De twee bovenstaande zaken maken me heel ongerust terwijl ik denk dat ik niets te vrezen heb. Ik ben deze morgen voor t eerst met mn vriend naar bed geweest. We hebben 'geen' condoom gebruikt maar ik neem 'wel' de pil. Als ik gisteravond de pil nam en vanavond dus ook weer neem zoals altijd is alles goed é..?

Hoe betrouwbaar is de pil trouwens..? Als ik vanavond de pil zou vergeten zou ik zwanger kunnen zijn..? Als je 's avonds stel nu om 21u de pil neemt, je vrijt om 21u15 en je neemt de volgende dag de pil om 23u.. is dat dan ok?

Alvast bedankt

*ongeruste meid*




Thx!

Laatst gewijzigd op 28-10-2004 om 17:41.
Oud 28-10-2004, 17:40
Verwijderd
als je de pil goed gebruikt is er in elk jaar dat je 'regelmatig' seks hebt en 'm goed slikt, een kans van 0,3-1 % dat je zwanger raakt.

Als je binnen 4 uur na het nemen van de pil moet overgeven, dan neem je gewoon een nieuwe en dan ben je er zeker van dat je toch de werkzame bestanddelen binnenkrijgt

In de bijsluiter staat uitgebreid beschreven hoe je moet reageren als je een pil vergeet. Ik raad je aan om dat goed door te lezen
Oud 28-10-2004, 17:43
lso
Avatar van lso
lso is offline
Citaat:
Sarah schreef op 28-10-2004 @ 18:40 :
als je de pil goed gebruikt is er in elk jaar dat je 'regelmatig' seks hebt en 'm goed slikt, een kans van 0,3-1 % dat je zwanger raakt.

Als je binnen 4 uur na het nemen van de pil moet overgeven, dan neem je gewoon een nieuwe en dan ben je er zeker van dat je toch de werkzame bestanddelen binnenkrijgt

In de bijsluiter staat uitgebreid beschreven hoe je moet reageren als je een pil vergeet. Ik raad je aan om dat goed door te lezen
thx voor de antwoorden .. Ik heb net nog een vraagje bijgesteld in mn vorig bericht.. kan je hier eventueel een antwoord op geven?

dankje

Ik blijf ongerust.. maar daar is dus geen reden voor .. blijkbaar
Oud 28-10-2004, 18:49
Verwijderd
oh, ja, dat is ook geen probleem.
Je moet de pil wel elke dag op ongeveer dezelfde tijd nemen, maar dat komt niet tot op de minuut nauwkeurig; als je je maar gewoon aan 'elke avond' of 'elke ochtend' houdt.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.