Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2004, 21:32
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-09-2004 @ 22:05 :
Ik vind het geen realistisch streven. Je merkt zelf hoe het met afvallen gaat en eerlijk gezegd denk ik niet dat je het zelf kunt. Met dit streven kun je alleen maar falen en dat ontmoedigd...

eet om 3 of 4 uur nog brood, scheelt weer vreetbuien...
Wat vind jij wél realistisch dan?
Ik vind hulp van een dietiste oid a little overdreven..
__________________
Moooore than words..
Oud 28-09-2004, 21:32
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
O ja en inderdaad, ik heb vandaag echt te weinig brood gegeten. Dat is niets voor mij. Morgen neem ik gewoon meer mee naar school zodat ik daarna geen honger meer heb.
__________________
Oud 28-09-2004, 22:42
Fashionating
Avatar van Fashionating
Fashionating is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2004 @ 18:21 :
Juni: 55 (mijn einddoel)

Ik heb er rekening mee gehouden dat het op 't eind wat langzamer gaat.
Ik heb dezelfde lengte als dat jij hebt (1.66 dus) en ik weeg nu 59 kg, mijn einddoel is eigenlijk 54 kg.
__________________
Look to the future, but learn from the past
Oud 29-09-2004, 02:33
Verwijderd
Ik weet eigenlijk helemaal niet wat mijn eindoel is, mischien stom, maar omdat spiermassa meer weegt... en aangezien mijn doel niet alleen afvallen is... weet ik niet precies welk nummertje ik bereiken wil, in elk geval nog 5 kilo dr af though.

Mijn dag:
Ontbijt 10:30 : broodje gezond
paar slokken cranberry sap (yuck) water
Lunch 13:15: 2 sneen brood, boter en klein beetje parmezaanse strooikaas
1 harvestcrunch reep
glass appelsap
Tussendoor 15:30: : Kiwi, appel, klein (vetarm) yoghurtoetje
kop thee
Avondeten 17:30: Gebakken gekruide aardappeltjes met ui en paprika, kaasbroodje met gekookt ei
glas melk
Tussendoor 20:30 kiwi, banaan
kop thee

Gebrek aan groente, had ook meer brood moeten eten want ik had om 3 uur echt 'lekkere trek'.
1447 kcal, 43 gram vet...
'Ben een uur+ in de sportschool bezig geweest, 35 min crosstraining, de rest boven/onderarmen, buik/zij, rug/borst-oefeningen.
Oud 29-09-2004, 07:07
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 28-09-2004 @ 22:32 :
Wat vind jij wél realistisch dan?
Ik vind hulp van een dietiste oid a little overdreven..
Laat maar zien dan dat je het wel kan. Ik zou eerst een gewoon 3 maanden afwachten en proberen en kijken hoeveel je dan bent afgevallen. Dan kun je iets beter inschatten hoe snel/langzaam dit bij jou gaat. Ik denk, gezien je posts van afgelopen tijd, dat jij je wat minder goed aan een dieet kan houden. Dan gaat het wat langzamer. Maar als jij een goed eetpratroon probeerd aan te houden, zijn de kilo's die eraf gaan, wel blijvend eraf. Terwijl als je opeens niets meer gaat eten en dan opeens weer wel, is dat natuurlijk een ander verhaal.
Wacht gewoon een paar maanden. Kijk hoeveel je dan bent afgevallen en dan kun je een beetje zien hoeveel er per maand afgaat.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 29-09-2004, 08:27
Verwijderd
sorry voor deze vraag, maar wat is:

-bb?
-k e v?
Oud 29-09-2004, 09:14
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
hmm, wilde gisteren voor het eerst deze week mijn fitness oefeningen doen (thuis, uit een Am. magazine) maar aangezien ik gisterenochtend mijn fietssleuteltje thuis had laten liggen, moest ik te voet naar mijn werk. Dat is bij elkaar een klein uur wandelen (flink doorstappen, niet slenteren). Dat leek me eigenlijk wel genoeg. Vandaag ben ik wel op de fiets, dus doe ik wel mijn oefeningen.

Is het een idee om 1x per week te voet naar mijn werk te gaan, of moet ik dan toch nog die dag mijn fitnessoefeningen doen? En hoe vaak + hoe lang moet ik per week sporten om wat strakker in mijn vel te zitten?
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Oud 29-09-2004, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 28-09-2004 @ 22:32 :
Wat vind jij wél realistisch dan?
Ik vind hulp van een dietiste oid a little overdreven..
Kijk idd eerst een paar maanden hoe het gaat. Dan kun je een beetje zien of je het vol houd en zo ja, hoeveel er per maand afgaat.

Ik vraag me af of de hulp van een dietiste overdreven is. Als het jou lukt om dat eetpatroon (eventueel met nog een extra boterham tussendoor) vol te houden wat je gepost hebt, dan kun je het idd misschien gewoon zelf doen. Maar als je dat niet lukt en je blijft eten wat je een tijdje terug poste...dan lijkt de hulp van een dietiste me geen overbodige luxe.
Oud 29-09-2004, 09:44
Verwijderd
Mightyduck, ik begrijp iets niet helemaal. In een leerboek van mij (volksgezondheid & gezondheidszorg, gaat niet zozeer over lichamelijke dingen maargoed) staat ergens iets als 'hoewel in een gezond voedingspatroon 50 tot 20 % uit vet bestaat, loopt dit bij veel mensen tegenwoordig op tot 40 %'. Dat gezonde voedingspatroon gaat neem ik aan over mensen die tevreden zijn met hun gewicht/figuur, maar jij raadt mensen die lijnen ook 20 % vet aan. Komt dat doordat bij minder eten het niet echt mogelijk is om minder vet te eten of dat het dan uiteindelijk te weinig vet wordt? Of heeft het een andere reden?
Oud 29-09-2004, 10:56
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 29-09-2004 @ 10:14 :
Is het een idee om 1x per week te voet naar mijn werk te gaan, of moet ik dan toch nog die dag mijn fitnessoefeningen doen? En hoe vaak + hoe lang moet ik per week sporten om wat strakker in mijn vel te zitten?
De overheid pleit voor elke dag een half uur bewegen. Maar dan ook echt flink bewegen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 29-09-2004, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 29-09-2004 @ 11:56 :
De overheid pleit voor elke dag een half uur bewegen. Maar dan ook echt flink bewegen.
Volgens mij pleiten ze juist voor iig 'gewoon bewegen'...? Dacht ik iig...dus bv. een keer de fiets pakken ipv de auto, wandelen met de hond, dat soort dingen.
Oud 29-09-2004, 11:21
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Ben al een tijdje bezig, ben op d 83 kilo begonnen en zit nu op de 74 (ik ben 1m70 lang). Alleen weet ik ff niet meer of ik nog goed bezig ben.
Daarom post ik ff wat ik nu op het moment gemiddeld op een dag eet. Graag commentaar.

11:00 mueslireep

12:30 3 sneetjes brood met kipfilet

15:15 1 sneetje brood met kipfilet

17:30 gewoon avondeten
__________________
It’s the end of the tour as we know it and I feel fine. - Michaels Stipe, 16-07-2005, Hyde Park
Oud 29-09-2004, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Linda schreef op 29-09-2004 @ 12:21 :
Ben al een tijdje bezig, ben op d 83 kilo begonnen en zit nu op de 74 (ik ben 1m70 lang). Alleen weet ik ff niet meer of ik nog goed bezig ben.
Daarom post ik ff wat ik nu op het moment gemiddeld op een dag eet. Graag commentaar.

11:00 mueslireep

12:30 3 sneetjes brood met kipfilet

15:15 1 sneetje brood met kipfilet

17:30 gewoon avondeten
Je ontbijt niet, dat is niet echt goed. Verder mis je dingen als fruit. En eigenlijk eet je ook wat te weinig. Stel dat je 's ochtends nog 1 of 2 boterhammen eet en ergens op de dag als het kan ook nog 1 (of nog liever 2) stuks fruit, dan is het volgens mij heel aardig.

(Misschien wat meer variatie in broodbeleg?)
Oud 29-09-2004, 11:53
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-09-2004 @ 12:27 :
Je ontbijt niet, dat is niet echt goed. Verder mis je dingen als fruit. En eigenlijk eet je ook wat te weinig. Stel dat je 's ochtends nog 1 of 2 boterhammen eet en ergens op de dag als het kan ook nog 1 (of nog liever 2) stuks fruit, dan is het volgens mij heel aardig.

(Misschien wat meer variatie in broodbeleg?)
Om 11:00 was m'n ontbijt. Kon vandaag moeilijk uit bed komen.
Al hoewel ik 's ochtends eigenlijk nooit echt wat eet. Heb nooit echt honger, en probeer dan maar zoiets maar weg te werken.
Maar ga morgen proberen om met brood te beginnen.

En fruit is idd een goed idee, gaan we ook proberen.

Variatie in m'n broodbeleg vind ik lastig. Kipfilet is gewoon heel lekker, en het is het enigste magerebeleg wat we in huis hebben.

Thanks
__________________
It’s the end of the tour as we know it and I feel fine. - Michaels Stipe, 16-07-2005, Hyde Park
Oud 29-09-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Linda schreef op 29-09-2004 @ 12:53 :
Om 11:00 was m'n ontbijt. Kon vandaag moeilijk uit bed komen.
Al hoewel ik 's ochtends eigenlijk nooit echt wat eet. Heb nooit echt honger, en probeer dan maar zoiets maar weg te werken.
Maar ga morgen proberen om met brood te beginnen.

En fruit is idd een goed idee, gaan we ook proberen.

Variatie in m'n broodbeleg vind ik lastig. Kipfilet is gewoon heel lekker, en het is het enigste magerebeleg wat we in huis hebben.

Thanks
Je zei dat het was wat je gemiddeld per dag at.

Je ontbijt is je belangrijkste maaltijd van de dag. Het hoeft niet per se brood te zijn als je dat niet weg krijgt oid, dingen als cornflakes of drinkontbijt is altijd beter dan niks.

Ik varieer ook weinig in m'n broodbeleg. Maar proberen kan je altijd. Sommige mensen vinden appel op brood lekker, heb je twee vliegen in één klap. Zelf vind ik van fruit alleen banaan lekker om op brood te doen, dat doe ik dus soms ook.
Oud 29-09-2004, 12:03
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sarah schreef op 29-09-2004 @ 10:44 :
Mightyduck, ik begrijp iets niet helemaal. In een leerboek van mij (volksgezondheid & gezondheidszorg, gaat niet zozeer over lichamelijke dingen maargoed) staat ergens iets als 'hoewel in een gezond voedingspatroon 50 tot 20 % uit vet bestaat, loopt dit bij veel mensen tegenwoordig op tot 40 %'. Dat gezonde voedingspatroon gaat neem ik aan over mensen die tevreden zijn met hun gewicht/figuur, maar jij raadt mensen die lijnen ook 20 % vet aan. Komt dat doordat bij minder eten het niet echt mogelijk is om minder vet te eten of dat het dan uiteindelijk te weinig vet wordt? Of heeft het een andere reden?
Nou 20% vet word enkel aangeraden als basis vet inname, in feite zou dat voor iedereen volstaan ( neem aan dat 50% een typefout is en 15% moet zijn ? ) (onverzadigd)vet heeft o.a. functies mbt gezondheid van organen, aderen, bloedvetgehalte, hormoonafgifte enz.

In het geval dat je kunt volstaan met die 20%, op dieet is dat hetzelfde verhaal, om die reden blijf je vetten eten, uiteraard zo min mogelijk verzadigd vet ( dat behalve een stimulus voor de testosteron productie verder weinig betekenis heeft ). Bijv de vetzuren uit omega 3, 6 etc familie hebben ook invloed op hersenen, o.a. neurotransmissie en de insuline gevoeligheid in spiercellen.

Je kunt op dieet ook je vetten helemaal uitbannen, scheelt kcal, maar scheelt ook een boel voor je gezondheid en je afweersysteem word toch al minder sterk bij een flink kcal tekort.

Visolie suppletie is dan bijv raadzaam, veel omega vetzuren in een pilletje geconcentreerd, zou overigens ook voor niet-dieeters geen schande zijn.

Aan de andere kant staat trouwens meneer Atkins met zn haat tegen koolhydraten en zn liefde voor vet, verslaafde vet eters nemen dat dieet maar al te graag als waar aan. Nu heeft atkins op zich wel gelijk, door het legen van koolhydraat reserves val je meer af, het extreme kcal tekort vult hij aan met vetten.

Is leuk op de korte termijn, paar dagen ofzo, Atkins ziet alleen over het hoofd dat hij daarmee een aantal metabole processen mbt de koolhydraat verwerking verstoort, wat op lange termijn bijv leid tot insuline insufficientie etc, alsnog een jojo effect dus. Plus dat zo een extreem tekort aan koolhydraten het lichaam te lang katabool maakt, er teveel massa verloren gaat, de hersenen draaien op ketonen ipv glucose.

Maargoed terug naar de vraag, die 20% vet gaat om gezondheid, gezond gebalanceerde voeding zoals dat boek van jou dus ook propageerd gaat uit van koolhydraten als nr 1 energieleverancier, en zo hoort het ook. Vet dient enkel voor handhaving van de gezondheid en als reserve brandstof, het is niet voor niets dat vet een inferieure brandstof is die het lichaam meer moeite kost te verbranden dan glucose.

K / E / V

60 20 20% zou voor een gezond iemand ( die uiteraard niet aan krachtsport doet ) een goede aanbeveling zijn.

Niet voor mensen op dieet uiteraard die hun koolhydraatinname moeten beperken. Gezonde vetten hou je er in voor de gezondheid, eiwit gaat omhoog om toch niet teveel kcal tekort te hebben en spiermassa te sparen, terwijl je je koolhydraat inname beperkt ( ook niet té extreem uiteraard dat zei ik net bij Atkins al ) om zo een brandstof tekort te creëeren zodat het lichaam reserve vet zal aanspreken.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae

Laatst gewijzigd op 29-09-2004 om 12:10.
Oud 29-09-2004, 12:07
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
lindaaaa schreef op 29-09-2004 @ 09:27 :
sorry voor deze vraag, maar wat is:

-bb?
-k e v?
bb : Bodybuilding

K/E/V : koolhydraat, eiwit, vet ( gaat meestal om verhoudingen van het totaal aantal kcal bestaande uit die 3 macronutrienten )
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 29-09-2004, 12:35
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
Tot nu toe gegeten

ontbijt
1 bruine boterham met 1 plak salami

tussendoor
1 plak volkoren peperkoek

middageten
2 bruine boterhammen 1 met pindakaas besmeerd de andere er boven op zonder beleg
1 kiwi

---------------------------------------

dit ga ik nog eten

tussendoor
1 cup-a-soup (kip of tomaat)
1 peer
misschien nog 1 bruine boterham met jam

avondeten
1 1/2 bord chicken tonight pittige tomaten-room


verder drink ik me helemaal lens aan water, thee (en ik heb 1 kop cappuchino op)
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Oud 29-09-2004, 13:33
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-09-2004 @ 12:07 :
Volgens mij pleiten ze juist voor iig 'gewoon bewegen'...? Dacht ik iig...dus bv. een keer de fiets pakken ipv de auto, wandelen met de hond, dat soort dingen.
Ze zeggen in die reclame volgens mij (bijna) letterlijk "maar dan ook echt flink bewegen". En dan zie je die vrouw die de boodschappentassen optilt
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 29-09-2004, 13:35
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Roos schreef op 29-09-2004 @ 14:33 :
Ze zeggen in die reclame volgens mij (bijna) letterlijk "maar dan ook echt flink bewegen". En dan zie je die vrouw die de boodschappentassen optilt
Hehe ga maar eens bij een sportschool op zo'n loopband staan en dan stel je dat ding in op kcal opmeten ofzo, dat kan geloof ik wel met die moderne apparatuur. Dan meet je maar eens op hoeveel kcal je verbruikt met 10 minuten due suffe inspanning. Dat zal op een half uur niet veel meer zijn dan 200kcal voor een gemiddeld meisje schat ik zo.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 29-09-2004, 13:51
Verwijderd
Ik zag net in de winkel een apparaatje liggen dat volgens de verpakking het vetpercentage meet (dmv je duimen op twee plaatjes te leggen)...en omdat ik hier redelijk wat mensen daar over hoor, vroeg ik me af of zo'n ding ook echt zou werken?

@MightyDuck: Ik weet niet in hoeverre je op zo'n loopband minder kcal verbruikt dan bij een stepding...maar 200 kcal in een half uur (of lees ik verkeerd?) lijkt erg weinig...dan moet je volgens mij bijna stil staan wil je dat bereiken.
Oud 29-09-2004, 13:56
riva
riva is offline
hoihoi!

Ik ben vandaag begonnen met lijnen en heb tot nu toe

7:30 50 gr cruesli met 0.1L magere yoghurt

11:00 pakje normale sultana

14:00 50 gr cruesli met 0.1L magere yoghurt

----------------------------
Verder ga ik nog 2 kiwis een appel en gewoon avondeten eten

hebben jullie commentaar?

groetjes
__________________
life is my game
Oud 29-09-2004, 14:00
Verwijderd
Citaat:
riva schreef op 29-09-2004 @ 14:56 :

hebben jullie commentaar?
Veels te weinig.

Ik mis iig een boterham of 6.

En je hebt niet geluncht...wat je nu eet vind ik eigenlijk de tussendoortjes, de echte maaltijden mis je. Brood is over het algemeen beter dan cruesli (daar zit vrijwel altijd veel suiker in).
Oud 29-09-2004, 14:13
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-09-2004 @ 14:51 :
Ik zag net in de winkel een apparaatje liggen dat volgens de verpakking het vetpercentage meet (dmv je duimen op twee plaatjes te leggen)...en omdat ik hier redelijk wat mensen daar over hoor, vroeg ik me af of zo'n ding ook echt zou werken?

@MightyDuck: Ik weet niet in hoeverre je op zo'n loopband minder kcal verbruikt dan bij een stepding...maar 200 kcal in een half uur (of lees ik verkeerd?) lijkt erg weinig...dan moet je volgens mij bijna stil staan wil je dat bereiken.
Nah kweenie ik schat maar wat hoor, als ik wat harder loop ( 16km ) ofzo dan meet ik iets van 200kcal in 5 minuten, en mijn vvm is dubbel zo groot dan die van een gemiddeld meisje dus verbrand ik ook dubbel zoveel kcal.

En ik bedoelde in dit geval een matige inspanning, vergelijkbaar met normaal lopen á 6km per uur.

Zo kwam ik eigenlijk op die schatting. Beetje vergezocht ja kgeef et toe
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 29-09-2004, 14:59
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-09-2004 @ 15:00 :
Veels te weinig.

Ik mis iig een boterham of 6.

En je hebt niet geluncht...wat je nu eet vind ik eigenlijk de tussendoortjes, de echte maaltijden mis je. Brood is over het algemeen beter dan cruesli (daar zit vrijwel altijd veel suiker in).
Daar komt bij dat 50g cruesli niks is.

Waar heb je trouwens dat vetmeetapparaat gezien? En hoeveel kost ie? Want als 't werkt en 't niet te duur is ga ik 'm misschien aanschaffen

Vanavond ga ik vragen of ze op de sportschool m'n vetpercentage kunnen meten (en of ze dat willen ) dan weet ik iig waar ik nu zit

Mijn dag, ik doe wel tijden want ik heb vandaag vrij verspreid gegeten

8:30-9:00 gejogd
9:20 1 Boterham 30+ kaas, 1 glas sinaasappelsap
10:20 1 Boterham 15+ smeerkaas
12:00 1 Boterham kipfilet
13:15 1 Boterham kipfilet
15:00 250 g kwark
15:25 2 gekookte eieren

We gaan om 17:30 eten, aardappelen, koolraap en een haaskarbonade. 250 g kwark na.

Dan van 19:00-20:00 sporten. Dan ben ik rond 20:30 thuis, dan eet ik een stukje koolvisfilet. Voor ik naar bed ga neem ik nog een mok magere melk.

Misschien dat ik tussen nu en 't avondeten nog een plakje roggebrood o.i.d. neem, zal ik nog even zien

Ik weet niet op hoeveel kcal etc ik nu zit, ik zit op de computer van m'n ouders en daar heb ik m'n excel bestandje niet

Ik vind 't zelf al met al goed, ik ben tevreden
Oud 29-09-2004, 15:04
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 29-09-2004 @ 15:13 :
Nah kweenie ik schat maar wat hoor, als ik wat harder loop ( 16km ) ofzo dan meet ik iets van 200kcal in 5 minuten, en mijn vvm is dubbel zo groot dan die van een gemiddeld meisje dus verbrand ik ook dubbel zoveel kcal.

En ik bedoelde in dit geval een matige inspanning, vergelijkbaar met normaal lopen á 6km per uur.

Zo kwam ik eigenlijk op die schatting. Beetje vergezocht ja kgeef et toe
Op zo'n stepding verbrand ik geloof ik iets van rond de 300kcal in 10 minuten...dat is het enige waar ik het mee kan vergelijken...dan doe ik wel meer dan 'matig', maar ik kan me niet voorstellen dat je met een matige inspanning op een loopband dan een half uur (of bedoelde je tien minuten (dat bedoelde ik net al met of ik het verkeerd las oid) bezig bent...?

Citaat:
MeelFriek schreef op 29-09-2004 @ 15:59 :
Daar komt bij dat 50g cruesli niks is.
Daarom vind ik dat meer een tussendoortje.

Citaat:
Waar heb je trouwens dat vetmeetapparaat gezien? En hoeveel kost ie? Want als 't werkt en 't niet te duur is ga ik 'm misschien aanschaffen
Bij de So Low. Ken je de Euro Shop/Euro Land? Zo'n soort winkel is dat. Dat ding was maar €7,50, daarom was ik ook wel benieuwd naar of zo iets nou echt werkt, want als dat zo is dan wil ik hem ook wel aanschaffen idd.

Laatst gewijzigd op 30-09-2004 om 06:02.
Oud 29-09-2004, 15:07
Mara
Mara is offline
@Dreamzy: Ik vind 20+ kaas zélf niet lekker. Misschien vind jij 't wel heerlijk Zelf neem ik dus altijd Milner 30+, erg lekker, maar niet supervet.

Hier nog even iets anders. Let op: Dit is een MENING! Dus geen feiten, gewoon hoe ik iets zie, wou 't hier toch even neerzetten
Het gaat namelijk over dat naar een dietist gaan.

Héél wat lijntopics terug ging 't niet goed met mij. Mij werd toen aangeraden om een dietist te gaan bezoeken, ik heb dit zelf ook overwogen.

Nu gaat 't echter goed met mijn lijnpoging (afgezien van die ene week dan laatst, maar dat vind ik niet echt erg) en kijk ik er anders tegen aan.

Ik besef me dat ik destijds nog niet op 't punt was van "nu is 't genoeg geweest, nu moet 'r wat gebeuren" zoals voor deze poging gebeurde.

Je kan dan wel naar een dietist gaat, die je helpt met een voedselplan in elkaar zetten maar dat kan je 'hier' in principe ook. En een gezond verstand brengt je ook een heel eind.

Waar 't uiteindelijk op neer komt is je wil. Als 't niet lukt heb je nog niet die grens bereikt. En dan kan een dietist wel 20 voedingsplannen opstellen, uiteindelijk moet je 't toch zelf doen.

Ik wil niet zeggen dat een dietist volledig nutteloos is. Als je al maanden gezond eet en sport, en je nog niks afvalt dan is 't nuttig. Of als je echt niet weet wat wel of niet gezond is, of, als je zoals bijv. Leonoor bepaalde dingen niet mag hebben maar dan is 't sowieso logisch.

Wat ik dus wil zeggen is dat 't van jezelf uit moet gaan, je moet 't willen, en die dietist kan jou niet constant op de vingers tikken als je bijna wat ongezonds pakt. Dat zal je toch echt zelf moeten doen, het is je eigen verantwoordelijkheid.
Oud 29-09-2004, 15:08
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-09-2004 @ 16:04 :
Daarom vind ik dat meer een tussendoortje.


Bij de So Low. Ken je de Euro Shop/Euro Land? Zo'n soort winkel is dat. Dat ding was maar €7,50, daarom was ik ook wel benieuwd naar of zo iets nou echt werkt, want als dat zo is dan wil ik hem ook wel aanschaffen idd.
Ik las weer half

So Low hebben we hier niet, ik zal 's kijken of er hier een filiaal in de buurt is. Als ie 7,50 is en hij doet 't echt schaf ik 'm zeker aan
Oud 29-09-2004, 15:10
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-09-2004 @ 16:07 :
@Dreamzy: Ik vind 20+ kaas zélf niet lekker. Misschien vind jij 't wel heerlijk Zelf neem ik dus altijd Milner 30+, erg lekker, maar niet supervet.
Slankie is ook wel te eten, vind ik.

En over dat naar een dietist gaan, voor sommige mensen kan dat net de stok achter de deur zijn. Tuurlijk moet je het uiteindelijk zelf doen, maar een dietist kan je wel helpen met het samenstellen van een gezond en gevarieerd eetpatroon. En, wat ik al zei, soms is het net de stok achter de deur die iemand nodig heeft.
Oud 29-09-2004, 15:11
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-09-2004 @ 16:08 :
Ik las weer half

So Low hebben we hier niet, ik zal 's kijken of er hier een filiaal in de buurt is. Als ie 7,50 is en hij doet 't echt schaf ik 'm zeker aan
Ik weet ook niet of So Low bv. alleen in Rotterdam zit.

Voordat ik hem aanschaf wil ik eerst weten of het idd zou kunnen werken...anders vind ik het toch zonde van die €7,50.
Oud 29-09-2004, 15:13
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
hmm, als ik in de gouden gids zoek zegt ie bij So Low, nul zoekresultaten gevonden, als iemand een lijst heeft met filialen: graag
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Oud 29-09-2004, 15:13
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-09-2004 @ 16:10 :
Slankie is ook wel te eten, vind ik.

En over dat naar een dietist gaan, voor sommige mensen kan dat net de stok achter de deur zijn. Tuurlijk moet je het uiteindelijk zelf doen, maar een dietist kan je wel helpen met het samenstellen van een gezond en gevarieerd eetpatroon. En, wat ik al zei, soms is het net de stok achter de deur die iemand nodig heeft.
Hmm, ja, misschien dat 't voor sommigen een stok achter de deur kan zijn. Ik vertel echter gewoon m'n vrienden dat ik lijn, hen wil ik nog minder teleurstellen (ook al kan ze 't weinig schelen, maar ik wil niet dat ze zien dat ik zwak ben ofzo) dan een dietist.
Oud 29-09-2004, 15:15
Verwijderd
Citaat:
PrimRose schreef op 29-09-2004 @ 16:13 :
hmm, als ik in de gouden gids zoek zegt ie bij So Low, nul zoekresultaten gevonden, als iemand een lijst heeft met filialen: graag
In Rotterdam op Zuidplein zitten er twee.

@MeelFriek: Maar je vrienden hebben meestal niet de handige bijkomstigheid dat ze ook nog eens redelijk wat van het menselijk lichaam, voedsel en lijnen ed afweten.
Oud 29-09-2004, 15:17
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-09-2004 @ 16:11 :
Ik weet ook niet of So Low bv. alleen in Rotterdam zit.

Voordat ik hem aanschaf wil ik eerst weten of het idd zou kunnen werken...anders vind ik het toch zonde van die €7,50.
Hij zit ook in de Boogaard (Rijswijk). (hmm, lekker nuttig weer. )
__________________
Drie.
Oud 29-09-2004, 15:18
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-09-2004 @ 16:15 :
In Rotterdam op Zuidplein zitten er twee.

@MeelFriek: Maar je vrienden hebben meestal niet de handige bijkomstigheid dat ze ook nog eens redelijk wat van het menselijk lichaam, voedsel en lijnen ed afweten.
Dat is waar.

Ik kan m'n familie in R'dam natuurlijk vragen of ze er een willen opsturen als ie werkt
Oud 29-09-2004, 15:27
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
ff een vraagje. Mijn tante is heel erg dik (geen idee maar ik schat zo rond de 100-110kg, ze is niet echt groot, de 1,70 haalt ze niet). Maar als we er iets van zeggen is het: "oe nee, ik moet niet nog meer afvallen hoor, ik heb al zo'n smal gezichtje"

Vroeger heeft haar dokter gezegd dat ze "haar verdriet maar moest verhelpen met eten". Nouja, dat zijn haar woorden dus. Wij geloven er niets van (welke dokter zegt er nu zo iets) maar goed, haar nieuwe huisarts (die ze ook al weer jaren heeft) heeft haar ook al meerdere malen duidelijk gemaakt dat dit gewicht zeer ongezond voor haar is. Punt is dat ze alleen haar oude huisarts geloofd, en die zegt niets van haar gewicht.

is er een manier om haar aan d'r verstand te peuteren dat ze echt te zwaar is en echt iets aan haar gewicht moet doen, healthwise.
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Oud 29-09-2004, 15:33
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
De So low kan straks die vetmeters niet aangesleept krijgen
In Eindhoven zit er naar mijn weten ook geen.. Wel jammer!

Ik ben net boodschappen gaan doen en heb volkoren ontbijtkoek, 20+ kaas van Slankie (jaja Leonoor) en muesli/notebrood gekocht.

Zal even mijn lijstje neerplanten tot nu toe:
Ontbijt
1 cracker met jam
1 boterham met appelstroop
glas sinaasappelsap

Lunch
1 boterham met kokosbrood
2 boterhammen met slankie smeerkaas
1 boterham met paté

Tussendoor
Liga evergo krenten
plak roggebrood met 20+ kaas

Avondeten
moet nog komen...

Ik heb 0,5 liter water op en nu ben ik bezig aan een flesje cola light. Moet echt meer gaan drinken van mezelf.

Commentaar?
__________________
Oud 29-09-2004, 15:34
Mara
Mara is offline
Pff.. druk haar met de neus op de feiten. Ga met haar naar een dietist die haar laat zien wat er kan gebeuren (liefst met de meest gruwelijke foto's). Zeg desnoods dat ze geen smal gezichtje heeft maar een dik hoofd.

Als ze iets er tegenin wil brengen, gewoon doorgaan met praten. Als 't dan nog niet wil dan kan je er weinig aan doen, dan heb jij iig je best gedaan.
Oud 29-09-2004, 15:36
-Melody-
Avatar van -Melody-
-Melody- is offline
Ik wil (nog) niet naar een dietist. Eerst zelf nog een keer proberen (met hulp van jullie) Daarna kan het altijd nog.
Bedankt iig..

Heeft iemand nog tips voor mijn voedingspatroon?

=X=
__________________
Moooore than words..
Oud 29-09-2004, 15:36
Mara
Mara is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 29-09-2004 @ 16:33 :
De So low kan straks die vetmeters niet aangesleept krijgen
In Eindhoven zit er naar mijn weten ook geen.. Wel jammer!

Ik ben net boodschappen gaan doen en heb volkoren ontbijtkoek, 20+ kaas van Slankie (jaja Leonoor) en muesli/notebrood gekocht.

Zal even mijn lijstje neerplanten tot nu toe:
Ontbijt
1 cracker met jam
1 boterham met appelstroop
glas sinaasappelsap

Lunch
1 boterham met kokosbrood
2 boterhammen met slankie smeerkaas
1 boterham met paté

Tussendoor
Liga evergo krenten
plak roggebrood met 20+ kaas

Avondeten
moet nog komen...

Ik heb 0,5 liter water op en nu ben ik bezig aan een flesje cola light. Moet echt meer gaan drinken van mezelf.

Commentaar?
Kokosbrood is vet. Paté weet ik zo niet, heb ik nooit. Idd meer gaan drinken, neem altijd een flesje mee, als je tussendoor gewoon blijft drinken krijg je genoeg binnen. Je komt dan zo aan die 3 liter.
Oud 29-09-2004, 15:38
Mara
Mara is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 29-09-2004 @ 16:36 :
Ik wil (nog) niet naar een dietist. Eerst zelf nog een keer proberen (met hulp van jullie) Daarna kan het altijd nog.
Bedankt iig..

Heeft iemand nog tips voor mijn voedingspatroon?

=X=
Het is nog niet erg goed gegaan met jou, dus ik denk dat 't voor jou 't beste is om rustig aan te beginnen.

Probeer eerst 's de tussendoortjes te laten staan. Maak je over beleg/vet vlees niet zo druk, dat komt later wel. Eerst zorgen dat je die tussendoortjes kan laten staan en normaal kan eten zonder naar de mac ofzo te gaan of iet anders.

Als je dat lukt, geen tussendoortjes, dan kan je beginnen met dingen te vervangen voor gezondere dingen.
Oud 29-09-2004, 15:39
Verwijderd
Citaat:
PrimRose schreef op 29-09-2004 @ 16:27 :
ff een vraagje. Mijn tante is heel erg dik (geen idee maar ik schat zo rond de 100-110kg, ze is niet echt groot, de 1,70 haalt ze niet). Maar als we er iets van zeggen is het: "oe nee, ik moet niet nog meer afvallen hoor, ik heb al zo'n smal gezichtje"

Vroeger heeft haar dokter gezegd dat ze "haar verdriet maar moest verhelpen met eten". Nouja, dat zijn haar woorden dus. Wij geloven er niets van (welke dokter zegt er nu zo iets) maar goed, haar nieuwe huisarts (die ze ook al weer jaren heeft) heeft haar ook al meerdere malen duidelijk gemaakt dat dit gewicht zeer ongezond voor haar is. Punt is dat ze alleen haar oude huisarts geloofd, en die zegt niets van haar gewicht.

is er een manier om haar aan d'r verstand te peuteren dat ze echt te zwaar is en echt iets aan haar gewicht moet doen, healthwise.
Ik denk dat het niet helpt bij "zulke mensen" om het ze te vertellen. Ze willen vaak gewoon niet zien dat ze ongezond bezig zijn. Het zal zelf tot hen door moeten dringen. Het is alleen te hopen dat het bij haar gebeurt voor het te laat is.
Oud 29-09-2004, 15:43
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-09-2004 @ 16:36 :
Kokosbrood is vet. Paté weet ik zo niet, heb ik nooit. Idd meer gaan drinken, neem altijd een flesje mee, als je tussendoor gewoon blijft drinken krijg je genoeg binnen. Je komt dan zo aan die 3 liter.
Da kokosbrood had ik laatst gekocht en niet goed op de voedingswaarden gelet. Maar vind het ook zonde om het zomaar weg te gooien, ben er gelukkig bijna doorheen en dan haal ik het gewoon niet meer in huis
Ik moet inderdaad vaker drinken bij me hebben, dat is de grootste reden dat ik te weinig drink (was dat met eten ook maar zo), ik denk er dan gewoon niet aan omdat ik ook niet snel dorst heb.

Verder wel een redelijk voedingspatroon?
__________________
Oud 29-09-2004, 15:48
riva
riva is offline
oke dus vandaag is dan niet zon goede dag ik stel alvast een schema op van wat ik morgen wil gaan eten

ontbijt: 2 maisboterhammen met rookvlees

tussendoor: banaan

lunch: 2 maisboterhammen met halva jam

tussendoor; pkaje normale sultana's en nog een 2 kiwis

diner: gewoon avondeten

en nog ergens een bakje yoghurt met cruesli
__________________
life is my game
Oud 29-09-2004, 15:49
Mara
Mara is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 29-09-2004 @ 16:43 :
Da kokosbrood had ik laatst gekocht en niet goed op de voedingswaarden gelet. Maar vind het ook zonde om het zomaar weg te gooien, ben er gelukkig bijna doorheen en dan haal ik het gewoon niet meer in huis
Ik moet inderdaad vaker drinken bij me hebben, dat is de grootste reden dat ik te weinig drink (was dat met eten ook maar zo), ik denk er dan gewoon niet aan omdat ik ook niet snel dorst heb.

Verder wel een redelijk voedingspatroon?
Ok, dan weet je dat in ieder geval van dat kokosbrood

Het patroon vind ik ok. Misschien zou je wat meer eiwitten in je maaltijd kunnen stoppen? Kwark kan je doen, of een stukje vis (als je dat lust) Ik ben het even vergeten, maar was je nou vegetariër of niet? Zo nee, wat voor vlees neem je dan?

Over die chocoladevla: Neem het dan gewoon niet Toetje is niet verplicht. Verder kun je zelf kwark halen (53cent bij de boer voor een bakje, kan je 2x van eten) en dit als toetje nemen.
Oud 29-09-2004, 15:53
Mara
Mara is offline
Citaat:
riva schreef op 29-09-2004 @ 16:48 :
oke dus vandaag is dan niet zon goede dag ik stel alvast een schema op van wat ik morgen wil gaan eten

ontbijt: 2 maisboterhammen met rookvlees

tussendoor: banaan

lunch: 2 maisboterhammen met halva jam

tussendoor; pkaje normale sultana's en nog een 2 kiwis

diner: gewoon avondeten

en nog ergens een bakje yoghurt met cruesli
Tussendoor nog 1 a 2 boterhammen nemen (liefst 2) en 's avonds nog wat nemen. Die yoghurt is mager neem ik aan?
Oud 29-09-2004, 16:05
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-09-2004 @ 16:49 :
Ok, dan weet je dat in ieder geval van dat kokosbrood

Het patroon vind ik ok. Misschien zou je wat meer eiwitten in je maaltijd kunnen stoppen? Kwark kan je doen, of een stukje vis (als je dat lust) Ik ben het even vergeten, maar was je nou vegetariër of niet? Zo nee, wat voor vlees neem je dan?

Over die chocoladevla: Neem het dan gewoon niet Toetje is niet verplicht. Verder kun je zelf kwark halen (53cent bij de boer voor een bakje, kan je 2x van eten) en dit als toetje nemen.
Nee ik ben geen vegetariër. Ik eet meestal wat mijn moeder voor vlees koopt. Dat verschilt eigenlijk per dag wel. Maar als het echt vet is neem ik een heel klein stukje. 1 keer per week eten we vis en daar ben ik absoluut dol op! Misschien moet ik dat toch meerdere keren per week gaan eten ivm eiwitten..
En over dat toetje.. Ik houd niet van kwark, vind het wat te zurig. Die chocoladevla is niet goed nee, dat weet ik. Maar we eten dat niet elke dag en als het binnen mijn 1500 kcal past zou het op zich toch geen kwaad moeten kunnen?
__________________
Oud 29-09-2004, 16:08
Mara
Mara is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 29-09-2004 @ 17:05 :
Nee ik ben geen vegetariër. Ik eet meestal wat mijn moeder voor vlees koopt. Dat verschilt eigenlijk per dag wel. Maar als het echt vet is neem ik een heel klein stukje. 1 keer per week eten we vis en daar ben ik absoluut dol op! Misschien moet ik dat toch meerdere keren per week gaan eten ivm eiwitten..
En over dat toetje.. Ik houd niet van kwark, vind het wat te zurig. Die chocoladevla is niet goed nee, dat weet ik. Maar we eten dat niet elke dag en als het binnen mijn 1500 kcal past zou het op zich toch geen kwaad moeten kunnen?
In kwark kan je zoetstof doen, word 't net yoghurt met suiker van
Bij de supermarkt kan je 4 stukken koolvisfilet kopen voor 1,19 wat dus neerkomt op 30cent de moot, is dus nog te doen ook Kan je in de magnetron doen of opbakken (in de magnetron wel in een bakje doen, anders blijf je dat ding schoonschrobben )

Die chocoladevla is natuurlijk een keuze, ik zeg alleen wat een gezonder alternatief zou zijn Als je er niet teveel van neemt en 't past 'r in en jij vind 't verder niet erg, dan kan je 't er in laten natuurlijk.
Oud 29-09-2004, 16:12
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-09-2004 @ 17:08 :
In kwark kan je zoetstof doen, word 't net yoghurt met suiker van
Bij de supermarkt kan je 4 stukken koolvisfilet kopen voor 1,19 wat dus neerkomt op 30cent de moot, is dus nog te doen ook Kan je in de magnetron doen of opbakken (in de magnetron wel in een bakje doen, anders blijf je dat ding schoonschrobben )

Die chocoladevla is natuurlijk een keuze, ik zeg alleen wat een gezonder alternatief zou zijn Als je er niet teveel van neemt en 't past 'r in en jij vind 't verder niet erg, dan kan je 't er in laten natuurlijk.
Dat is inderdaad niet duur nee. Maar opbakken is dat niet erg vet? (neem aan dat je daar boter of olie voor gebruikt) Dan lijkt mij de magnetron een beter alternatief, al hoop ik wel dat het dan gaar wordt K zal eens gaan kijken
Je hebt gelijk hoor en ik weet dat er gezondere alternatieven zijn, alleen wil ik het nog wel een beetje leuk houden zegmaar, dan kan ik het een stuk beter volhouden. Toch bedankt
__________________
Oud 29-09-2004, 16:15
Verwijderd
Hallo,
Omdat ik wil afvallen heb ik een schema opgesteld dat ik wil gaan volgen. Voor mij moet het wel haalbaar zijn, dus daarom staan er ook 'mindere' dingen tussen. Graag jullie reacties.

08:00 2 boterhammen

10:15 1 appel

12:30 3 boterhammen

14:30/15:00 2 boterhammen

16:30/17:00 tussendoortje: fruit/cashewnootjes/rijstwafels oid.

18:00/19:00 avondeten, wat mn moeder maakt.

21:00 tussendoortje: ik weet nog niet echt wat
nuttig/verstandig zou kunnen zijn, geldt ook voor het tussendoortje in de middag. In de middag na school heb ik altijd veel honger, ik vind t moeilijk om me dan in te houden.

Beleg op brood is steeds anders. Varieert van goed tot slecht.
Chocoladepasta, slankie, jam, ham, kaas, philadelphia bv.
Ik drink de dag limonade en water.

Ik werk 3x per week, van 5-9. Dan eet ik om 17:00 een banaan en dineer ik pas om 21:00/21:30. (ik mag dan zelf groente en vlees pakken, dan kies ik een saus en dan wordt het gewokt)

Val ik af met dit patroon? Ik sport 3 a 4 x per week anderhalf uur intensief (voetbal). Ik fiets per week 5 a 6 uur (naar werk,school,sport).
Voedingswijzer zegt dat ik +/- 1300 calorien moet eten om in 2 maanden 5 kilo af te vallen. Jullie mening? Bmi is btw +/- 24
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Dieet/gewicht/lijf topics op L&G
Bloem
180 24-11-2005 15:42
Lichaam & Gezondheid Gezond (snel) aankomen, mogelijk ?
Zottuh
51 30-08-2004 13:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.