Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2004, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Kindersterfte door falen G8

De komende tien jaar zullen 45 miljoen kinderen sterven die in leven zouden blijven als rijke landen hun afspraken zouden nakomen. Dat staat in een rapport van Oxfam, een koepel van organisaties als Novib.
Meer...

Fijn dat we met z'n allen onze verantwoordelijkheid nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2004, 16:46
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-12-2004 @ 17:42 :
Meer...

Fijn dat we met z'n allen onze verantwoordelijkheid nemen.
Nederland is hier niet verantwoordelijk voor. ondanks dat Nederland bij de g8 hoort, betalen ze meer als wat er in de afspraken staat, van die landen. i.p.v 0.6% bbp, 0,7% van het bbp.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 16:49
Chrizzle
Avatar van Chrizzle
Chrizzle is offline
Ja maar 0,7% is verplicht.
Verder is er niet veel wat Nederland kan doen behalve zelf meer geld uitgeven. Of natuurlijk al het geld dat we aan we aan nieuwe heupen e.d. voor oude mensen besteden gebruiken voor kinderen. Rationeel gezien geen slecht idee, maar dan krijg je weer van die etische bezwaren enzo.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 06-12-2004 @ 17:46 :
Nederland is hier niet verantwoordelijk voor. ondanks dat Nederland bij de g8 hoort, betalen ze meer als wat er in de afspraken staat, van die landen. i.p.v 0.6% bbp, 0,7% van het bbp.
Nederland hoort NIET bij de G8 (wie wel? de VS, het VK, Frankrijk, Duitsland ook denk ik, Canada, Japan, Italië = 7 rijkste industrielanden + Rusland (die vanwege zijn 'gewicht' en niet vanwege de rijkdom erbij gelaten is = G8 )

Verder doet België het ook beter, ook ons land zou de 0.7% norm halen, al is Nederland in Europees perspectief wel meer gekend om zijn (hogere uitgaven voor) ontwikkelgshulp.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik meen me te herinneren statistieken te hebben gezien dat Nederland ongeveer op 1,2% zat..

maar ja, als je kijkt naar de VS, die afgerond 0,1 scoorden, en daar vaak nog voorwaarden aan verbinden ook, dan zijn landen als Nederland onder de laatsten die zich voor dit soort berichten moeten schamen.

en dan nog, we houden van ons geld, dus gaan andere mensen dood.


zo werkt de hele mensheid, niets aan te doen..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 20:27
shibby almighty
Avatar van shibby almighty
shibby almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-12-2004 @ 20:09 :
Ik meen me te herinneren statistieken te hebben gezien dat Nederland ongeveer op 1,2% zat..

maar ja, als je kijkt naar de VS, die afgerond 0,1 scoorden, en daar vaak nog voorwaarden aan verbinden ook, dan zijn landen als Nederland onder de laatsten die zich voor dit soort berichten moeten schamen.

en dan nog, we houden van ons geld, dus gaan andere mensen dood.


zo werkt de hele mensheid, niets aan te doen..
want een asociaal vvd gezeik weer, hier moet ik dus ook echt van kotsen!!!.

Daar kun je wel wat aan doen als je al zelf wat minder asociaal en egoitisch denkt.
__________________
alles is veel voor wie niets verwacht "BA 2: Being the upperclass, protecting the middleclass, forgetting the underclass denying the no-class
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 20:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
ja, als ik nu mijn spaarpot omkeer en het geld op het vliegtuig naar Afrika zet is de wereld gered...

daar heeft de VVD geen ruk mee te maken, zo'n instelling heet realisme.


kijk naar de geschiedenis, kijk naar het gedrag van mensen over het algemeen.

hoe kun je tot andere conclusies komen dan dat ongelijkheid in onze aard zit?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 20:30
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
shibby almighty schreef op 06-12-2004 @ 21:27 :
want een asociaal vvd gezeik weer, hier moet ik dus ook echt van kotsen!!!.

Daar kun je wel wat aan doen als je al zelf wat minder asociaal en egoitisch denkt.
Wishful thinking.

De mens is egoïstisch van nature. Plus het feit dat macht (als in: veel geld) corrumpeerd.
Hij heeft wel gelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.