Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2005, 00:21
livj0r
livj0r is offline
Oke, ik heb misschien een beetje stomme vraag, maar ik hoor tegenstrijdige berichten van mensen.

Ik ga straks vwo examen doen en heb het profiel E&M. Hierbij heb ik de vakken Informatica en Maatschappijleer2 gekozen. Informatica heb ik al afgesloten en daar hoef ik dus geen examen in te doen. Maatschappijleer2 daarentegen wel.

Maar wat nou als ik hier uiteindelijk een 5 voor kom te staan?
Kan ik het vak dan gewoon er uit gooien en telt de onvoldoende dan niet mee?
Of moet je in minstens één vrij deel vak examen doen, ook al heb je al een ander vrij deel vak afgesloten?
De één zegt van wel, de ander zegt van niet.

Hopelijk helpen jullie me uit de brand en weet ik eindelijk of ik Ma2 nou wel of niet ga leren.
__________________
Dalen zijn ervoor om van de ene berg op de andere te komen.
Advertentie
Oud 22-05-2005, 08:32
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Als je informatica tot op het eind hebt gevolgd (dus schoolexamen in hebt gedaan) en je haalt een onvoldoende (mits een 4 of een 5) voor je CSE Maatschappijleer2 kun je 'je duim leggen op deze onvoldoende'. Dat wil dus zeggen dat je inderdaad die onvoldoende niet mee kan laten tellen.
Dit is wat ze op onze school verteld hebben, vind het een vage regeling maar volgens mij klopt het dus wel.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 22-05-2005, 08:33
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Gewoon leren, dan heb je iig nog een kans om een 6.

Ik zou het antwoord niet precies weten. Wij hebben een boekje gekregen aan het begin van de vierde, en daar stond al dit soort informatie in. Misschien dat jij ook zoiets hebt? En anders zou ik het maandag ff vragen op school.

Dit kan trouwens naar het VWO gedeelte.
__________________
Oud 22-05-2005, 10:30
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Je kan Maatschappijleer2 laten vallen als het onvoldoende is.

Het is ook heel logisch. Iemand met E&M en informatica slaagt met 2 onvoldoendes. Als jij dan exact hetzelfde zou doen maar daarnaast ook nog een onvoldoende voor maatschappijleer2 hebt zou het toch krom zijn als jij wel zou zakken alleen maar omdat je een extra vak erbij hebt geprobeerd.

Ik neem aan dat maatschappijleer2 en maatschappijleer1 apart op je cijferlijst komen, als het een doorlopend vak is weet ik niet of het in je algemene deel of je vrije deel komt en weet ik dus ook niet hoe het zit met laten vallen.
Oud 22-05-2005, 12:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 22-05-2005 @ 11:30 :
Ik neem aan dat maatschappijleer2 en maatschappijleer1 apart op je cijferlijst komen, als het een doorlopend vak is weet ik niet of het in je algemene deel of je vrije deel komt en weet ik dus ook niet hoe het zit met laten vallen.
Komt apart op je cijferlijst ja.

@Ramble On: waarom vind je het een vage regeling?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 22-05-2005, 12:39
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Dat klopt dus niet, het is geen extra vak. Je moet toch minstens 2 vakken kiezen? Mijn zus mocht volgens deze regelingen een vak laten vallen, maar dat was omdat zij nog 3 vakken moest kiezen, omdat ze het 1e jaar van de Tweede Fase was.
Oud 22-05-2005, 12:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 22-05-2005 @ 13:39 :
Dat klopt dus niet, het is geen extra vak. Je moet toch minstens 2 vakken kiezen? Mijn zus mocht volgens deze regelingen een vak laten vallen, maar dat was omdat zij nog 3 vakken moest kiezen, omdat ze het 1e jaar van de Tweede Fase was.
Minstens 1 vak in je vrije deel is de regel.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 22-05-2005, 12:47
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Minstens 1 vak maar? Dat is toch hartstikke weinig? Wij moesten een bepaald aantal uren volkrijgen en daarvoor moest je minstens 2 vakken kiezen. (en ik heb met E&M met M&O en maatschappijleer2 nof 40 uur te weinig)
Oud 22-05-2005, 12:48
MB
Avatar van MB
MB is offline
Geldti dit voor mij dan ook, ik heb nameloijk HAVO en dan E+M met Duits 2 EN management en organisatie... Dit is een vak meer als al mijn klasgenoten, dus als ik het nou zou verprutsen (kans is tamelijk klein) dan kan ik dus de onvoldoende van Duits ofzo niet mee laten tellen? Dat zou wel fijn zijn...
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 22-05-2005, 12:57
livj0r
livj0r is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 22-05-2005 @ 13:39 :
Dat klopt dus niet, het is geen extra vak. Je moet toch minstens 2 vakken kiezen? Mijn zus mocht volgens deze regelingen een vak laten vallen, maar dat was omdat zij nog 3 vakken moest kiezen, omdat ze het 1e jaar van de Tweede Fase was.
Ja dat moet ook wel. Maar ik heb maatschappijleer2 nu 2 jaar ofzo gevolgd, dus dat levert wel uren op. Daarnaast heb ik ook nog voor 200 uur M&O gevolgd. Dus met die sbu's is het wel in orde. Maar het gaat er meer om of ik het nu nog kan laten vallen.
__________________
Dalen zijn ervoor om van de ene berg op de andere te komen.

Laatst gewijzigd op 22-05-2005 om 13:15.
Oud 22-05-2005, 13:02
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Je bedoelt zo op het laatste moment?
Dat kan, je kan na het examen als nog dat vak laten vallen, of het ook na de herkansingen mag weet ik niet zeker, maar ik ga er wel vanuit
__________________
WOEi !
Oud 22-05-2005, 14:35
Verwijderd
Je kan toch zelfs tot na je examens nog switchen van Profiel? (NT+bio1,2+muziek kan toch nog NG+muziek worden?) Dus ik denk dat je zeker ook een keuzevak kan laten vallen als je nog voldoende SLU overhoudt..
Oud 22-05-2005, 15:00
Verwijderd
Als ik me niet vergis moet in minstens één vak in het vrije deel CSE worden gedaan.

Maar voor de zekerheid zou je eigenlijk even je decaan moeten bellen.
Oud 22-05-2005, 15:00
God's Lemonade
Avatar van God's Lemonade
God's Lemonade is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 22-05-2005 @ 13:47 :
Minstens 1 vak maar? Dat is toch hartstikke weinig? Wij moesten een bepaald aantal uren volkrijgen en daarvoor moest je minstens 2 vakken kiezen. (en ik heb met E&M met M&O en maatschappijleer2 nof 40 uur te weinig)
Bij ons ligt het ook aan het aantal uren.

Ik had eerst Informatica & handvaardigheid, heb informatica eruit gegooid. Handvaardigheid had genoeg uren. (evenals tekenen)
__________________
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Oud 22-05-2005, 15:07
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 22-05-2005 @ 15:35 :
Je kan toch zelfs tot na je examens nog switchen van Profiel? (NT+bio1,2+muziek kan toch nog NG+muziek worden?) Dus ik denk dat je zeker ook een keuzevak kan laten vallen als je nog voldoende SLU overhoudt..
Hoe dan? Sk1, Na1 en WiB1 zijn hele andere examens dan de NT versies.
Oud 22-05-2005, 15:34
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Eindexamenbesluit vwo-havo-mavo-vbo - Artikel 48. Vaststelling uitslag:
Citaat:
3.
Indien dat nodig is om de kandidaat te laten slagen betrekken de directeur en de secretaris van het eindexamen een of meer eindcijfers van de vakken niet bij de bepaling van de definitieve uitslag. De overgebleven vakken dienen een eindexamen te vormen.
Oud 22-05-2005, 17:45
livj0r
livj0r is offline
Nouja, ik ben nog niet echt 100% zeker, maar ik ga morgen gewoon ff naar school en het navragen aan m'n decaan.
__________________
Dalen zijn ervoor om van de ene berg op de andere te komen.
Oud 22-05-2005, 17:51
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 22-05-2005 @ 13:47 :
Minstens 1 vak maar? Dat is toch hartstikke weinig? Wij moesten een bepaald aantal uren volkrijgen en daarvoor moest je minstens 2 vakken kiezen. (en ik heb met E&M met M&O en maatschappijleer2 nof 40 uur te weinig)
Ja, maar als jij 3 jaar lang maatschappijleer 2 en M&O hebt gedaan, dan heb je al die uren toch gehad? Dan mag je op het allerlaatste moment gewoon een vak laten vallen, want die uren die je gevolgd hebt blijven staan.
En tegenwoordig doen veel scholen al niet meer aan dat minimum aantal uren, maar dat terzijde
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Ads door Google
Oud 22-05-2005, 20:44
Cootje
Avatar van Cootje
Cootje is offline
Hoihoi,

ff een vraag.

Ik heb het profiel N&T met :

Schei,Natuur, WisB12, Ne,Engels.

Waarin het vrije deel Duits zit.

Mag ik voor duits een onvoldoende halen ZONDER dat het mee telt aan de normering: 1, 5 in het algemeen deel. 1, 5 in het profiel deel?

Snelle reactie omdat het morgen al begint (duits) haha

Groetjessss
__________________
Pain is temporary, Glory is forever !
Oud 22-05-2005, 20:45
Barry K
Barry K is offline
Volgens mij niet, dan heb je niet genoeg vakken gedaan om je diploma te krijgen. Maar 100procent zeker ben ik niet.
__________________
No nonsense
Oud 22-05-2005, 20:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nee, die onvoldoende telt dan gewoon mee als één van de twee onvoldoendes die je zou mogen halen (2 vijven of 1 vijf en een vier).

Ik voeg dit topic trouwens even samen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 22-05-2005, 20:53
Cootje
Avatar van Cootje
Cootje is offline
ja klopt, k heb het net nagevraagt en het telt dan mee als een onvold. in je algemeen deel OF onvold. in je profiel deel.

kga slapen, morgen examen!

suc6 iedereen
__________________
Pain is temporary, Glory is forever !
Oud 29-05-2005, 15:23
Laurents_V
Laurents_V is offline
En als je bijv. examen gaat doen, je doet gymnasium met in je vrije deel Latijn, je haalt een onvoldoende, heb je dan een atheneum diploma?
Oud 29-05-2005, 16:24
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Laurents_V schreef op 29-05-2005 @ 16:23 :
En als je bijv. examen gaat doen, je doet gymnasium met in je vrije deel Latijn, je haalt een onvoldoende, heb je dan een atheneum diploma?
Als je Latijn laat vallen en wil dat het niet meer meetelt, heb je dus inderdaad een atheneum diploma.

Als het goed is..
Oud 01-06-2005, 09:48
Verwijderd
Hmm ik heb dan ook maar een vraag

Ik doe E&M met frans2 en M&O in mijn vrije ruimte, meer uur dan de benodigde dus.

Ik heb Frans 2 waarschijnlijk voldoende afgesloten maar moet nu nog examen doen in M&O.

Stel dat ik al een onvoldoende heb binnen het gezamenlijke deel en ook nog binnen mijn profiel deel, en ik sluit na vandaag M&O met een onvoldoende, zouden ze dan M&O niet mee mogen laten tellen zodat ik toch nog wel slaag?
Advertentie
Oud 02-06-2005, 21:36
Bellyn
Avatar van Bellyn
Bellyn is offline
Citaat:
Surprise schreef op 01-06-2005 @ 10:48 :
Hmm ik heb dan ook maar een vraag

Ik doe E&M met frans2 en M&O in mijn vrije ruimte, meer uur dan de benodigde dus.

Ik heb Frans 2 waarschijnlijk voldoende afgesloten maar moet nu nog examen doen in M&O.

Stel dat ik al een onvoldoende heb binnen het gezamenlijke deel en ook nog binnen mijn profiel deel, en ik sluit na vandaag M&O met een onvoldoende, zouden ze dan M&O niet mee mogen laten tellen zodat ik toch nog wel slaag?
yeps volgens mij kan dat en dan zou je dus wel geslaagd zijn (mits het 2 vijven zijn of een 5 en een 4 )
__________________
everything happens for reason and sometimes nothing happens for a reason
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.