Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2006, 11:00
Tijdschrift
Avatar van Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Ik zit nu in de 4e van het JvO in Amersfoort (gym). Bij ons op school kies je na de 3e tussen natuur/maatschappij stroming, en pas na de 4e tussen de vier verschillende profielen. Ik moet nu dus definitief gaan kiezen. Ik wil eigenlijk N&T met Frans, Biologie, Geschiedenis en Aardrijkskunde gaan doen. Beetje uitgebreid pakket.

Aangezien het JvO een wat kleinere school is, is het vaak moeilijker om alles goed in te kunnen roosteren. Dat betekent dat ik twee of misschien zelfs drie van mijn keuzevakken zelf moet doen. Nu is mijn vraag, heeft iemand daar ervaring mee, is dat te doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2006, 12:00
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
ik denk niet dat je veel tijd hebt om 4 extra vakken te doen. pak er gewoon 2 dat is ook voor de school gemakkelijker
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 12:03
Barry K
Barry K is offline
Als je het wilt (en kan) dan is dat wel mogelijk.
Je moet wel wat zelfdiscipline hebben om er telkens
zelf mee bezig te zijn, maar het is wel mogelijk. Probeer
anders wel planners van desbetreffende vakken in handen
te krijgen dat je op dat tempo mee kan doen. En je kunt altijd
een keer langs gaan bij een leraar om wat te vragen.

De vraag is volgens mij alleen of je de tijd ervoor hebt, en bereid bent die tijd ervoor op te geven
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 12:55
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Op het gymnasium waar ik opgezeten heb, kon je 1 extra vak in het rooster kiezen en daarnaast nog 1 of meer vakken buiten het rooster. Je moest dan voor die vakken zelf zorgen voor het overnemen van aantekeningen en afspraken maken met de docent over het tijdstip waarop je de toetsen maakte. Een aantal mensen hebben geprobeerd twee extra vakken te doen, waarvan 1 buiten het rooster, maar op 3 na is iedereen daar binnen een half jaar mee gestopt omdat het niet bleek te werken of te zwaar was.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 13:18
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ik zit met hetzelfde. Ik wil graag Latijn, WA2 en Ec1 als extra vakken binnen een C&M pakket. Liefst ook nog Bi2 erbij, maar dat laatste zal wel niet lukken. De school zou 'nog wel kijken'.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 13:51
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Bij ons deden ze het dit jaar zo, dat ze bij iedereen één keuzevak inroosterden en dat je voor overige keuzevakken zelf moest gaan roosteren. Oftewel: als vakken overlappen, beslis je zelf naar welke les je gaat.

Maar echt, die hoeveelheid keuzevakken van jou zou ik niet doen. Je hebt neem ik aan al minimaal één klassieke taal erbij. Dat is véél. Er staan dan ook 480 uren voor gepland. Verder is een dubbelprofiel (N&T + bio) al best pittig. Je kan het beter bij dubbelprofiel met één keuzevak houden. Ik zelf doe N&T met bio, grieks en op een andere school IB. Geloof me: dat is genoeg . Al zou er heel misschien nog wel één bijkunnen. Hou liever nog wat tijd over voor jezelf.

Verder snap ik je probleem helemaal. Ik kon ook niet kiezen . Had er het liefst ook nog Frans2, geschiedenis en filosofie bij gekozen.
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof

Laatst gewijzigd op 25-03-2006 om 13:53.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 15:11
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Als je redelijk goede cijfers haalt en gemotiveerd bent, moet het best kunnen lukken. Je moet er alleen rekening mee houden dat niet iedereen bij je op school (bepaalde leraren) er blij mee zullen zijn.

Ik heb zelf N&T gedaan, met Latijn, bio1,2, Duits2, economie 1 en tot eind van de 5e Grieks. Hier ben ik mee gestopt omdat ik het te moeilijk vond en het me niet meer interesseerde (en we maar met z'n 3en les hadden, zodat het altijd opviel als je niks had gedaan). Mijn leraar godsdienst vond het iig niet zo leuk dat ik altijd naar Duits ging als ik godsdienst en Duits tegelijk had, omdat ik zelf mocht kiezen en dus nooit meer godsdienst had.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 16:57
Tijdschrift
Avatar van Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Misschien ga ik Aardrijkskunde ook laten vallen, dan zou het wat makkelijker zijn. Biologie en Geschiedenis wil ik in ieder geval zo veel mogelijk lessen volgen, Frans kan ik wel (grotendeels) zelf. De motivatie voor die vakken heb ik in ieder geval wel, anders zou ik ze niet kiezen

Mijn zus doet overigens vijf keuzevakken (waaronder grieks en latijn), en dat kan wel ingeroosterd worden. Maar zij zit dan ook op een grotere school.

Dank voor jullie advies in ieder geval, ik zal er nog eens diep over nadenken
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 17:17
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Als jij totaal geen moeite met frans heb is frans denk ik buiten de lessen wel goed te doen.

Voor biologie raad ik aan om daarvan de lessen te volgen.

Geschiedenis is denk ik ook wel redelijk makelijk te doen buiten de lessen. Maar vergeet niet je moet ook een PO maken !

Aardrijkskunde zal ik zeker laten vallen. Anders wordt het een beetje veel en je wilt toch ook iets anders doen dan school?
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 17:36
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Tijdschrift schreef op 25-03-2006 @ 12:00 :
Ik zit nu in de 4e van het JvO in Amersfoort (gym). Bij ons op school kies je na de 3e tussen natuur/maatschappij stroming, en pas na de 4e tussen de vier verschillende profielen. Ik moet nu dus definitief gaan kiezen. Ik wil eigenlijk N&T met Frans, Biologie, Geschiedenis en Aardrijkskunde gaan doen. Beetje uitgebreid pakket.

Aangezien het JvO een wat kleinere school is, is het vaak moeilijker om alles goed in te kunnen roosteren. Dat betekent dat ik twee of misschien zelfs drie van mijn keuzevakken zelf moet doen. Nu is mijn vraag, heeft iemand daar ervaring mee, is dat te doen?
ook op een grotere school heb je problemen met het rooster hoor

ik heb zelf geschiedenis en scheikunde en aardrijkunde en natuurkunde tegelijk

tja het meeste is wel te doen uit het boek en als ik denk dat de scheikunde les niet erg interessant voor me is zeg ik dat even tegen de leraar en mag ik naar geschiedenis
en ik email veel met de docent over wat er is besproken in de les
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 17:38
professor2
professor2 is offline
Citaat:
I love stars schreef op 25-03-2006 @ 18:17 :
Als jij totaal geen moeite met frans heb is frans denk ik buiten de lessen wel goed te doen.

Voor biologie raad ik aan om daarvan de lessen te volgen.

Geschiedenis is denk ik ook wel redelijk makelijk te doen buiten de lessen. Maar vergeet niet je moet ook een PO maken !

Aardrijkskunde zal ik zeker laten vallen. Anders wordt het een beetje veel en je wilt toch ook iets anders doen dan school?
dat valt echt wel mee hoor
als je er een beetje aanleg voor hebt is aardijkunde echt een vrij makkelijk vak
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 17:59
Morri
Morri is offline
Ik ken iemand die 5 keuzevakken heeft bij een N&G-profiel: Grieks, Latijn, maatschappijleer2, filosofie en geschiedenis2. Het gaat haar goed af, maar ze werkt ook hard en ze is heel slim. Van deze vakken zijn Grieks en Latijn ingeroosterd, verder staat ze af en toe 4dubbel ingeroosterd en kiest ze dan gewoon naar welke les ze gaat. Haar lukt het.

Zelf wil ik volgend jaar Latijn, Grieks, filosofie, maatschappijleer2 én economie1 doen. Ik kies het gewoon, want ik kan altijd nog wat laten vallen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 11:56
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
professor2 schreef op 25-03-2006 @ 18:38 :
dat valt echt wel mee hoor
als je er een beetje aanleg voor hebt is aardijkunde echt een vrij makkelijk vak
Ak. zo ver ik het heb gehad is super simpel ja..maar het gaat om het gezeik erom heen, de PO's handelingsdelen en ik had de indruk dat ze gs. leuker vond dan ak.

@ ts. en ik neem aan dat je daarbij ook nog grieks of latijns heb.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee

Laatst gewijzigd op 26-03-2006 om 12:03.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 17:30
Nyawa
Het is zwaar, maar ik ken twee mensen met vier extra vakken en die ging het goed af. Frans 2, geschiedenis en aardrijkskunde is zonder lessen denk ik goed te doen. Biologie 1,2 lijkt me zonder uitleg echter heel zwaar, dus daar zou ik nog eens goed over nadenken als je echt vier extra vakken wilt. Hou er wel rekening mee dat het allevier stamp- en feitjesvakken zijn, dus niet echt van die vaardigheidsvakken als wiskunde waar je als je er veel aanleg voor hebt zonder veel te doen ook al ver komt.

Maar je kunt natuurlijk altijd nog een vak of meerdere vakken laten vallen, dus als je denkt dat je het kan, gewoon doen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 17:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 26-03-2006 @ 18:30 :
Het is zwaar, maar ik ken twee mensen met vier extra vakken en die ging het goed af. Frans 2, geschiedenis en aardrijkskunde is zonder lessen denk ik goed te doen.
Ik denk dat het voor Frans2 toch ook wel heel handig is als je dit oefent in de les... Daar leer je namelijk het meeste van en het is nog maar de vraag of jij dit in dezelfde mate ook thuis doet.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 12:56
Adrenaline
Adrenaline is offline
Citaat:
CSN schreef op 25-03-2006 @ 14:18 :
Ik zit met hetzelfde. Ik wil graag Latijn, WA2 en Ec1 als extra vakken binnen een C&M pakket. Liefst ook nog Bi2 erbij, maar dat laatste zal wel niet lukken. De school zou 'nog wel kijken'.
als het goed is zit eco1 al in een CM paket en kan wiskunde A2 gewoon gedaan worden (als heb je dan wel iets meer uren dan A1, maar veel zal het niet schelen). In principe heb je dan maar 2 bijvakken: Latijn en, Bio12...volgens mij kan dat gewoon?
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 13:01
Verwijderd
Ik had N&G met economie, tekenen/kunstgeschiedenis en latijn/kcv en moest tekenen/kunstgeschiedenis zelfstandig doen omdat het anders niet uitkwam met het rooster. Dat was geen enkel probleem. Met een vak waarvoor je veel uitleg nodig hebt gaat dat niet, maar ik denk dat als je genoeg discipline hebt je wel bijvoorbeeld geschiedenis en aardrijkskunde zelfstandig zou kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 17:09
Tijdschrift
Avatar van Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Citaat:
I love stars schreef op 26-03-2006 @ 12:56 : @ ts. en ik neem aan dat je daarbij ook nog grieks of latijns heb. [/B]
Ja inderdaad, Latijn. Komt dus neer op NT met bio 1,2 frans 2 ak en gs. Ik heb nog even met m'n decaan gepraat, ik denk dat ik nu ak ga laten vallen, en dan bio als primair extra vak neem, daarnags dan frans. M'n ma spreekt vloeiend frans dus die kan helpen Verder kan ik inderdaad gewoon iets laten vallen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Profiel kiezen
Emma2812
16 21-01-2009 08:20
De Kantine Dingen die iedereen denkt maar niet waar zijn deel 2!
Promillage
280 20-03-2008 19:25
Studeren Welk Profiel?
Verwijderd
19 02-12-2007 13:11
Algemene schoolzaken Om welke redenen haat jij jouw school?
Suzanne
68 05-09-2004 13:09
Algemene schoolzaken Enquete (1 vraag) Vind je dat de vrije pakketkeuze terug moet ipv profielen?
Verwijderd
48 23-05-2003 09:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.