Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2012, 14:04
Smilex
Smilex is offline
hi,

Ik moet voor het vak maatschappijleer een betoog schrijven.
Mijn onderwerp is '' Jongeren met Schulden''.
Over dit onderwerk weet ik bijna niks.
Zouden jullie misschien wat tips en argumenten met mij delen.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2012, 14:42
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ik wil best een en ander uit de doeken doen maar dan wel graag via PM
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 21:20
Verwijderd
Leuk onderwerp, actueel ook!
Ik weet niet wat je stelling is? Daar hangen natuurlijk de argumenten voor en tegen vanaf.
Maar om even een aantal ideeën te geven:

Met een stelling de trant van 'de maatschappij is verantwoordelijk voor de schulden van de jeugd' kun je terugvallen op argumenten als 'er wordt aangezet tot koopgedrag dat financieel niet haalbaar/verantwoord is'. Te dure mobieltjes en telefoonabonnementen, het gemak waarmee je betaalde apps, games, CD's, films etc. kunt downloaden. Maar ook dure kleding om erbij te kunne horen, de nieuwste Playstation, een iPad etc.

Argument tegen is natuurlijk dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen uitgaven en dat de jeugd zelf moet leren om daar verantwoordelijk mee om te gaan. Valt vervolgens weer te ontkrachten door het standpunt dat de maatschappij te gemakkelijk aanzet tot lenen, rekeningen in het rood laten lopen, creditcard uitgifte etc.

Verder kun je nog de vraag stellen wat de taak van ouders hierin is. Zijn die verantwoordelijk voor de schulden van hun kinderen? En zouden bijv. telefoonaanbieders voor de kosten moeten opdraaien als blijkt dat hun jonge klanten hun te dure abonnement niet meer kunnen betalen om op die manier te zorgen dat ze geen aantrekkelijke maar te dure abonnementen aansmeren?

Er valt van alles bij je onderwerp te bedenken dus. Denk goed na over een stelling waarmee je twee kanten op kunt. Ik hoop je hierboven een aantal ideeen te hebben gegeven. Succes met schrijven!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 22:38
Verwijderd
misschien heb je iets aan deze site: http://www.nibud.nl/kennis-diensten/.../jongeren.html
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen betoog over schulden van jongeren
Farid007
6 18-03-2007 20:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.