Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2015, 02:00
Aszleyy
Avatar van Aszleyy
Aszleyy is offline
Wat vinden jullie leuk werk? Help a girl out
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2015, 02:05
Verwijderd
Je moeder
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 06:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb jarenlang groenten en fruit verkocht bij een marktkraam. Het is relatief zwaar werk maar ook heel gezellig werk.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 06:49
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Als je niet vertelt hoe oud je bent, of je een bijbaan of vast werk zoekt, wat je opleidingsachtergrond is etc. kunnen we natuurlijk fantastisch helpen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 09:19
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Als je niet vertelt hoe oud je bent, of je een bijbaan of vast werk zoekt, wat je opleidingsachtergrond is etc. kunnen we natuurlijk fantastisch helpen
Want je weet pas wat jij leuk werk vindt als je die informatie hebt?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 11:21
Aszleyy
Avatar van Aszleyy
Aszleyy is offline
Haha snap ik ook niet helemaal Veroorzaker maar goed.. Ben 23 jaar en zoek parttime werk hoef van me vriend niet eens te werken maar ik wil beetje tijd doden, en ik heb geen diploma's.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 11:25
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ga naar het uitzendbureau

Alhoewel ik denk dat als je 23 bent en geen diploma's hebt je op dit moment niet echt heel veel leuk werk kunt vinden. Je bent te duur, en van jouw leeftijd zijn er genoeg mensen met wel een diploma die werkgevers veel liever aannemen.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 11:26
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik werk trouwens het liefst in de horeca.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 11:29
Aszleyy
Avatar van Aszleyy
Aszleyy is offline
Oke thx voor de tip, en ik heb gwn 5 jaar lang heel leuk werk gehad maar moet nu uit dienst Dus er is hoop voor alle "oudjes" van 23+ zonder diploma ahah.
En horeca daar moet je wel echt van houden is niet voor iedereen, ik heb et ooit 2 weken vol gehouden in de bediening.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 11:36
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Hoe denk jij dat er hoop is, als je met je 23e eruit wordt geveegd na 5 jaar (waarvan ik vermoed dat het waarschijnlijk is omdat je nu te oud/te duur bent)?

En nee dat klopt, alhoewel ik denk dat het niet zozeer 'niet iedereen' is maar meer 'Nederlanders zijn over het algemeen niet zo geschikt voor horecawerk'.

Ga een diploma halen
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 11:41
Aszleyy
Avatar van Aszleyy
Aszleyy is offline
Nee anders moesten ze mij vast contract geven, die krijg je gwn nergens meer..

En ik heb geen diploma nodig zoals ik zei ik HOEF niet te werken maar doe het gewoon uit verveling beetje benzine geld enz..
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 11:42
Verwijderd
Ik heb toch echt een contract voor onbepaalde tijd gekregen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 11:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ga een studie doen en een diploma halen als je nu niet hoeft te werken zodat je niet altijd afhankelijk van je vriend blijft.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 11:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik en mijn vriend ook trouwens hebben allebei een vast contract.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 11:47
Aszleyy
Avatar van Aszleyy
Aszleyy is offline
Is dat zelfde als vast contract deadlock? En verschilt ook per situatie en bedrijf neem ik aan he. Over het algemeen krijg je gewoon niet zomaar meer.

School is niks voor mij Daantje, en mensen doen net of je zonder school gedoemd ben zwerver te worden, misschien moet je wel harder werken maar er is altijd iets voor je.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 11:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dan ga je werkend leren (BBL) doen ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 11:50
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Nee anders moesten ze mij vast contract geven, die krijg je gwn nergens meer..

En ik heb geen diploma nodig zoals ik zei ik HOEF niet te werken maar doe het gewoon uit verveling beetje benzine geld enz..
Dus jij wil de rest van je leven freeloaden van je vriend? Daarnaast is een gat in je CV en geen diploma ook niet een beste uitgangspositie op dit moment.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 11:50
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:

School is niks voor mij Daantje, en mensen doen net of je zonder school gedoemd ben zwerver te worden, misschien moet je wel harder werken maar er is altijd iets voor je.
Errrrr nee er is niet altijd iets voor je zonder diploma. Ik spreek uit enorme ervaring.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-08-2015, 12:10
Aszleyy
Avatar van Aszleyy
Aszleyy is offline
Vind dat zo drastisch gezeik altijd, in mijn familie hebben ze ook niet allemaal een diploma maar wel een baan goed genoeg om een gezin te onderhouden, 2 auto's voor de deur normaal gezinswonining en 1 a 2x per jaar op vakantie. Nou daar is toch niks mis mee?

En ik vind het geen freeloaden hij wilt zelf dat ik niet werk, ik heb nu gewoon me parttime werk steeds vind ik heerlijk ff er uit. Maar als we volgend jaar getrouwd zijn wil hij het liefst dat ik helemaal niet meer werk.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 12:20
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Nee, als jij denkt dat dat allemaal gewoon goed gaat komen prima ik spreek uit een zekere ervaring wat dit betreft en denk dat dit gewoon niet de juiste tijd is om zonder diploma op zoek te zijn naar een baan. Dus voor mij is het geen drastisch gezeik, maar bittere realiteit.

En als jullie daar allebei gelukkig mee zijn prima
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 12:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Veel mensen die zonder diploma werken (volwassenen) doen al jaren hetzelfde werk bij hetzelfde bedrijf. Dan is het gebrek aan diploma geen issue meer. Maar om ergens aangenomen te worden geeft een diploma of veel ervaring wel een voorsprong t.o.v. sollicitanten zonder diploma.

Misschien kan je in een winkel solliciteren, in kledingwinkels werken ook regelmatig mensen die niet per definitie goedkope arbeidskrachten zijn.

Het lijkt me trouwens niet heel onverstandig te zorgen dat je (in elk geval voor een deel) financieel voor jezelf kunt zorgen. Wat als je vriend zijn baan kwijt raakt of op jonge leeftijd overlijdt? Dan moet je ook voor jezelf kunnen zorgen. Als je jezelf en je CV niet ontwikkelt zal dat later ook heel veel moeilijker worden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."

Laatst gewijzigd op 19-08-2015 om 13:21.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 12:49
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Volgens mij wil ze dit allemaal helemaaaaaaaaaaaaaal niet horen. Maar props dat je toch de moeite hebt genomen dit uit te typen. Ik had er de kracht niet voor
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 12:56
Aszleyy
Avatar van Aszleyy
Aszleyy is offline
Hahaha nou ik vind het heel lief van jullie beiden en tuurlijk hebben jullie een punt maar ja ik heb nu eenmaal mijn keuzes al gemaakt. Verstandig is het vast niet nee maar ik ga gewoon niet meer naar school daar ben ik echt klaar mee :$
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 13:18
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Vind dat zo drastisch gezeik altijd, in mijn familie hebben ze ook niet allemaal een diploma maar wel een baan goed genoeg om een gezin te onderhouden, 2 auto's voor de deur normaal gezinswonining en 1 a 2x per jaar op vakantie. Nou daar is toch niks mis mee?
In deze tijd is dat niet makkelijk te bereiken / moet je geluk hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 13:26
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Zeker niet als je ook nog bijv. de horeca uitsluit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2015, 13:44
df
Avatar van df
df is offline
Ga schoonmaken. Leer programmeren. Neem wat krantenwijken.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 13:54
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Hahaha nou ik vind het heel lief van jullie beiden en tuurlijk hebben jullie een punt maar ja ik heb nu eenmaal mijn keuzes al gemaakt. Verstandig is het vast niet nee maar ik ga gewoon niet meer naar school daar ben ik echt klaar mee :$
Nu nog een diploma halen heeft ook geen zin want er is altijd wel een net afgestudeerde zonder werkervaring die een paar jaar jonger is dan jij, maar wat df ook zegt schoonmakers zijn altijd nodig!
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 13:56
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Het lijkt me trouwens niet heel onverstandig te zorgen dat je (in elk geval voor een deel) financieel voor jezelf kunt zorgen. Wat als je vriend zijn baan kwijt raakt of op jonge leeftijd overlijdt? Dan moet je ook voor jezelf kunnen zorgen. Als je jezelf en je CV niet ontwikkelt zal dat later ook heel veel moeilijker worden.
In welk land woon jij? In Nederland krijg je dan gewoon geld van de overheid!
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 13:57
Verwijderd
gewoon hosselen, money maken G
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 14:02
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Natuurkundige.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 14:05
df
Avatar van df
df is offline
Als je toch geen werk hebt kan je ook overwegen medisch proefkonijn te worden. Lig je 3 tot 14 dagen in een kliniek in Groningen. Kan tot 2K bruto verdienen, mag wel maar 2 keer per jaar.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Als je toch geen werk hebt kan je ook overwegen medisch proefkonijn te worden. Lig je 3 tot 14 dagen in een kliniek in Groningen. Kan tot 2K bruto verdienen, mag wel maar 2 keer per jaar.
er is een reden dat ze zoveel betalen en bijna niemand het doet
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 14:09
df
Avatar van df
df is offline
En die reden is?

De kans is miniem dat het mis gaat, en als 23-jarige zonder diploma moet je misschien maar eens dingen gaan doen die bijna niemand wil doen om geld te verdienen.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 14:13
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Kans dat het mis gaat is een stuk groter dan de kans de staatsloterij te winnen
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 14:17
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
De kans dat je geld krijgt is dan weer wel groter bij zo'n onderzoek
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 14:21
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Zo risicovol zijn die tests toch helemaal niet . Uiteraard zit er een risico aan, maar dat risico is kleiner dan dat je buiten onder de auto komt.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-08-2015, 14:23
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
alle forumbazen zijn ook 23+ en zonder diploma
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 14:24
Abby.
Abby. is offline
Dat je wil trouwen met iemand van wie je niet mag werken zeg
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 14:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
In welk land woon jij? In Nederland krijg je dan gewoon geld van de overheid!
Axel11 naamzoek, wat zijn dan haar rechten bij bijv. overlijden van haar vriend/ man. Veel nabestaandenpensioen zal hij ook nog niet opgebouwd hebben...

En bij zijn ontslag?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 14:26
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
lekker bijstand trekken
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 14:28
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Geen bijstand, want jonger dan 27 en geen diploma. Moet een opleiding gaan doen en leven van de studiefinanciering (lening dus).
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 14:33
Aszleyy
Avatar van Aszleyy
Aszleyy is offline
Zo ik breng veel teweeg hierzo he wat een discussies Ik vroeg me gewoon af of iemand een leuke parttime baan weet
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 14:36
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Axel11 naamzoek, wat zijn dan haar rechten bij bijv. overlijden van haar vriend/ man. Veel nabestaandenpensioen zal hij ook nog niet opgebouwd hebben...

En bij zijn ontslag?
Bij overlijden: zie mijn post hierboven. Het beetje nabestaandenpensioen krijg je praktisch alleen als je getrouwd of geregistreerd partner bent, of een notarieel samenlevingscontract hebt. Is niet van toepassing hier denk ik

Bij zijn ontslag: hij zal wel een aantal maanden een WW-uitkering krijgen, en daarna krijgt hij (niet zij) bijstand voor een alleenstaande (dus niet de hogere uitkering voor samenwonenden, want zij heeft geen diploma).
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 14:47
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Zo risicovol zijn die tests toch helemaal niet . Uiteraard zit er een risico aan, maar dat risico is kleiner dan dat je buiten onder de auto komt.
Kun je nagaan hoe klein de kans is dat je de loterij wint!
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 15:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Zo ik breng veel teweeg hierzo he wat een discussies Ik vroeg me gewoon af of iemand een leuke parttime baan weet
Je kan het ook ff allemaal goed doorlezen en je afvragen of dat echt is wat je wilt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 17:19
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Nou nou, wat een commotie. Je mag van mij zelf weten of je gaat werken of niet, hoor Aszleyy

Je kan nog altijd nagelstyliste aan huis worden. Of cammeisje.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 18:07
Verwijderd
Van mij mag je op je 14e kinderen krijgen en doorzuipen en doorroken!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 21:05
Verwijderd
Mijn leukste bijbaantje zonder diploma was oppassen op een leuk kind, lekker met lego spelen en Harry Potter voorlezen tegen betaling kind had super mooie lego ook, allemaal grote technisch lego dozen
Kun je op je 23e ook proberen voor overdag, al moet je tegenwoordig dan wel opboksen tegen alle werkloze SPW'ers.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 21:11
Verwijderd
Huiswerkbegeleiding geven was ook mooi. Rustig mijn eigen huiswerk maken, af en toe een vraag beantwoorden.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2015, 23:53
Aszleyy
Avatar van Aszleyy
Aszleyy is offline
Thanks voor je reactie Sarah, ik ben goed met kinderen dus altijd iets om in het achterhoofd te houden.

En jullie hoeven ook niet naar de andere kant door te slaan Dekaloog en deadlock, bij jullie is het dus of een diploma of een hoer/zwerver of iets in die richting.

Heb ik ook gedaan Daantje maar mijn keuze is al gemaakt ik ben een volwassen vrouw en ik laat mijn mening niet op eens veranderen door wat mensen op et internet, alsof me familie bijv dat al niet geprobeerd hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Werkzoekenden gezocht!
AssetH
0 20-07-2015 19:56
Werk, Geld & Recht schoolverlater + vrijwilliger buitenland
phensicske
8 22-06-2006 16:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen Marokkaan, dat willen mijn klanten niet
Love & Peace
124 04-05-2005 12:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Prostitutiebeleid Nederland
Myuki
58 16-03-2004 22:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Via CWI baan aangeboden in prostitutie
Gatara
107 02-02-2004 12:48
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie theorie van keynes
Verwijderd
5 16-04-2001 09:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.