Oud 02-11-2003, 20:28
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Op sommige scholen schijnen ze ook biologie 2 te hebben.. bij mij op school alleen biologie 1.. (of gewoon biologie eigenlijk.. nooit geweten dat er een biologie 1 en 2 bestond maarja ) Ik vraag mij nu dus af wat het verschil is tussen bio 1 en bio 2... dus hoop dat iemand mij het antwoord kan geven

Ik weet niet zeker of dit topic hier hoort, of bij exacte vakken.. maar dan moet ie maar verplaatst worden ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2003, 20:39
Verwijderd
Bij mij op school is Biologie op de HAVO een ongedeeld vak en op het VWO is het verdeeld in Biologie 1 en Biologie 2. Ik heb zelf geen bio, maar ik geloof dat Biologie 2 uitgebreider is en natuurkundiger/scheikundiger is dan Biologie 1.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 20:39
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Bij ons is biologie 1 al in de eerste periode van de 5e afgesloten. Die mensen hoefden geen grote practische opdracht te maken en hebben gewoon heel veel stof niet gehad wat wij wel hebben
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 20:50
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Biologie 1, is bij ons naar 1 jaar afgelopen, daarom kan het ook dat je in 5VWO biologie gaat volgen (bij een 4e klas in wel)...
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 20:55
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Bedankt voor jullie reacties.. had er eigenlijk nooit aan gedacht dat het op t VWO wel eens anders zou kunnen zijn dan op de HAVO..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 21:02
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Bij ons (vwo) is biologie gesplitst in biologie 1 en biologie 2
In de vierde klas heeft iedereen hetzelfde, in de vijfde heeft iedereen biologie 1 en de mensen die biologie totaal hebben, krijgen ook nog biologie 2
Biologie 1 wordt in de vijfde klas afgesloten en daarom heeft iedereen met biologie totaal in de zesde klas alleen nog biologie 2

Wat het verschil is... wij hebben gewoon 2 verschillende boeken en de hoofdstukken die we bij biologie 1 behandeld hebben zijn: 'inleiding in de biologie', 'voortplanting', 'genetica', 'dna', 'homeostase' en nu vergeet ik er een aantal... ow ja 'gedrag' en 'bescherming'

De rest van de examenstof hoort dus bij bio2
__________________
Home is where the heart is...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 21:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zit in 6V en ik heb biologie 1 en biologie 2. Ik zie niet echt verschillen, alleen is biologie 2 wat uitgebreider en scheikundiger dan biologie 1 (biologie 1 wordt vaak bijgekozen bij M-profielen dus vandaar dat dat niet zo scheikundig is) Bij ons op school heb je ook in de 6e nog steeds biologie 1 de eerste twee periodes. Biologie 2 krijg je pas in de 5e.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 22:33
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Bij ons had iedereen in de 4e gewoon dezelde biologie. Als je voor 1 koos had je het na de 4e gewoon niet meer. Had je het helemaal (dus meestal gewoon in je profiel) ging je er mee door. (VWO, hoe HAVO zit weet ik niet)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 14:05
the tourist
the tourist is offline
In de 4e wordt bij mij op school alleen biologie 1 gegeven, de mensen met alleen 1 en de mensen met 1 en 2 zitten gewoon bij elkaar in de klas. Biologie 1 wordt in de 4e afgesloten, dus de mensen zonder biologie 2 hebben het daarna niet meer. Biologie 2 wordt in de 5e en 6e gegeven.

Biologie 2 is inderdaad wat uitgebreider en scheikundiger, wel moeilijker. Eigenlijk wordt er wat dieper ingegaan op de dingen die je in de eerste 3 jaren met biologie hebt gehad, met een aantal nieuwe dingen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 18:21
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 03-11-2003 @ 15:05:
In de 4e wordt bij mij op school alleen biologie 1 gegeven, de mensen met alleen 1 en de mensen met 1 en 2 zitten gewoon bij elkaar in de klas. Biologie 1 wordt in de 4e afgesloten, dus de mensen zonder biologie 2 hebben het daarna niet meer. Biologie 2 wordt in de 5e en 6e gegeven.

Biologie 2 is inderdaad wat uitgebreider en scheikundiger, wel moeilijker. Eigenlijk wordt er wat dieper ingegaan op de dingen die je in de eerste 3 jaren met biologie hebt gehad, met een aantal nieuwe dingen.
Hier ook, alleen op t VWO is die regeling, op de HAVO heb je alleen een vak biologie.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studiekeuze: Dierenarts of biologie en route ernaartoe
panpoen.
3 04-05-2016 17:22
Algemene schoolzaken Spui hier je schoolcarrière
Ceridwen
255 25-12-2006 13:03
Huiswerkvragen: Exacte vakken Welke boeken biologie vwo
Anonimi
23 20-12-2006 20:19
Algemene schoolzaken C&m + bi 2
Nijn*
10 29-06-2006 10:25
Algemene schoolzaken Jouw nieuwe rooster
Mr.Oizo
185 26-10-2005 17:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.