Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2004, 22:54
devilcat
devilcat is offline
Hij is opdringerig, heb geen verkering meer met hem sinds een lange tijd .

Spreek hem wel af en toe inde week smsen we wat.
Soms spreken we af zoals ook vandaag.

We gingen met de hond lopen, ik vond dat leuk en hij vond dat leuk dus ik dacht why not.
Alleen , ik dacht dat dat het dan wel zou zijn, en ik zei ook tegen hem rond 1600 dat hij wel is een keer mag komen eten als dat uitkwam , maar dat het nu niet uitkomt omdat mijn moeder al eten aan het maken was etc en dat we het is goed moeten afspreken alsie is zou willen blijven eten.
( dus ik dacht; hij brengt me naar huis want we waren in een dorp buiten amsterdam en hij is de enige met rijbewijs en auto, en ik dact dat ie dan nog ff een drankje drinkt en dan beleeft weer naar huis gaat)want ik wou eigenlijk ook niet dat ie blijft eten etc.

maar nee, hij stelde voor om het anders even te vragen aan mijn moeder of ie kon blijven eten, heel opdringerig gelijk.
Voelde me in het nauw gedreven en ik dacht , jezus kan ook niet zeggen van "nee doe niet opdringerig ik wil gewoon naar huis zo en klaar ik wil niet meer dat kleffe gedoe maar gewoon zo af en toe afspreken en meer niet " maar toch zei ik dat mijn moeder niet genoeghad waarschijnlij [ en dat was ook echt zo want ze had het al voorbereid]

toen we thuis kwamen, nou wil je een biertje dit en dat etc etc.
Hij blijft plakken....en plakken....en plakkenn....

Hij blijft maar zitten en zegt niet van "ik denk dat ik maar is moet gaan " maar nee, hij nodigt zichzelf gewoon uit, hoe zeg je dat, hij dringt zichzelf op van "ja nu kan je er niet onderuit om me te vragen want jullie gaan zo eten"
Ondertussen zat ie languit op mijn bed met zijn schoenen uit een sigaretje te roken.
Nah ja , ik dan dus maar vragen of ie kon blijven eten.
Nou me moeder zei dat het wel ok was.
hij eten...ondertussen waren we al met elkaar samen van 1400 - 1900 uur. dacht gewoon FF een middagje hond uitlaten maar ja.

affijn, ik roep hem naar boven , dus we an weer tv kijken. hij geeft geen kick van "moet ik niet is weg "
Hij installeert zich weer rijkelijk op mijn bed sigaretje erbij etc etc.
na een tijdje toen het 20:00 begonte worden, zei ik datik echt moe was en of ie niet beter naar huis kon gaan. Of ie het niet erg vond om naar huis te gaan omdat ik echt erg moe was van die dag, hij reageerde er niet echt op , meer van "ohhh...ben je zo moe liefie zal ik je ff masseren?" zo in die trant.
Hij liet het gewoon varen wat ik zei..

ik werd machteloos.
Op een gegeven moment ging ik maar thee zetten etc, dus ik kon aan met thee en zet het neer met een zak chips erbij en hij zit zo riant op me bed wordt bediend ik dacht "damn dit is niet goed ik lijk wel een butler" en dan kijkt ie me zo aan van "ik vind je nog steeds leuk en ik wil verkering weer met je " [ ik niet meer met hem en dat weet ie maar dat ontwijkt ie ..]
hij blijft zitten en zitten. om 2130 zeg ik weer dat het misschien beter is alsie och maar gaat wannt ik was bekaf.
WEER reaageerde hij er niet echt op. Hij bleef gewoon liggen , zei niks van "ja misschien is het beter als ikmaar is opstap" nee niks.
en ik VIND het ook erg moeilijk om tegen iemand te zeggen of ie weg wilt gaan.

Nou 2de poging lukte ook al neit bij hem.

Het werd 2330..
Ik zei : let je wel op dat je niet in slaap valt ?" [ want vele malen andere keren ook deze sitauties dat ie blijft plakken en blijft eten etc en avonduren lang blijft , zei die altijd van "kan ik neit blijven slapen ?"]
Dus ik zei dat zo van val je niet in slaap? en toen zei hij "nou vanaf hier is mijn werk 20 minuten minder rijden dan vanaf mijn dorp" hij ook weer ;" dus ik zou dan 20 minuten lekker langer kunnen blijven slapen vanaf heir " ik reageerde er niet op want het was dus een indirecte vraag van " kan ik blijven slapen "

10 minuten later ging ie weg omdat ik de tv uitdeed en het was al laat en hij ging dus weg. toen zei ie dat ie ook niet kon blijven slapen omdat hij zijn spullen voor zijn werk niet bij zich had , maar dat dat in princiepe niks zou uitmaken .



Dit is maar het puntje van de ijsberg.
Ik sta echt op het punt om een sms te sturen met :


Ik wil je niet meer zien.

Ben ik nou ego dat ik hem niet "gewoon" mee vraag eten?
Ben ik nou ego dat ik hem niet "gewoon" mee vraag te blijven slapen????

DAmnit ligt het nou aan mij ?

Hij komt zoooooo opdringerig over, alsof we een relatie hebben dat wilt ie ook doen alsof zodat hij weer kans maakt ofzo..DAMNIT. terwijl HIJ DROMMELS GOED WEET DAT WIJ GEEN VERKERING HEBBEN EN OOK NIET ZULLEN KRIJGEN < alleen hij is 24 ik net 19 en hij denkt dat ik makkelijk in te pakken ben ofzo.!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2004, 23:04
Verwijderd
Tuurlijk ben je niet ego! je hoeft toch zeker niet tegen jou zin in een hele dag met iemand door te brengen? Da's pas ego van hem!

als je nog een keer met hem wilt afspreken kun je misschien proberen te zeggen dat je maar tot ..:.. uur de tijd hebt omdat je dan een afspraak hebt (een jongen misschien, zodat hij het idee krijgt dat er wat bloeit met iemand anders) of wat anders moet/wil doen. Dan heb je een stok achter de deur om hem die deur ook uit te krijgen.
Ook kan je vragen of iemand je na een bepaalde tijd opbelt zodat je kunt zeggen dat je nodig weg moet ofzo.

En natuurlijk kun je best benadrukken dat je niets met hem wilt. Hoeft niet meteen hufterig, maar als het nodig is kan dat ook gewoon!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 23:09
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
als ik jou was had ik hem allang al uit huis geschopt
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 23:13
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 04-10-2004 @ 00:09 :
als ik jou was had ik hem allang al uit huis geschopt
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 23:37
Verwijderd
Dan zeg je toch gewoon "Sorry, maar ik heb andere plannen." Kijk, met dat eten, daar had je met goed fatsoen inderdaad niet onderuit kunnen komen. Maar de rest van de avond? Je hoeft ook weer niet te lief te doen...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 23:58
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Je denkt vanalles
maarin wat je tegen hem GEZECHT hebt ben je erg vaag

en hij had zin omte blijven
als jij dat niet wil zeg je gewoon ik wil nu dat je weggaat

iig hij had het wel ff kunnen vragen
maar jij had ook wat duidelijker kunnen zijn
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 00:32
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 04-10-2004 @ 00:58 :
Je denkt vanalles
maarin wat je tegen hem GEZECHT hebt ben je erg vaag

en hij had zin omte blijven
als jij dat niet wil zeg je gewoon ik wil nu dat je weggaat

iig hij had het wel ff kunnen vragen
maar jij had ook wat duidelijker kunnen zijn
nu me eigen schuld ofzo?
Ik wil toch ook niet lullig doen.
En HEB tegen hem letterlijk vertelt dat ik moe was en of ie niet weg wou gaan. Maar hij gaf gewoon geen sjoege om het maar amsterdams te zeggen.

Ik had tegen hem gezegd "weet je ik ben echt moe van vanmiddag, vind je het erg als je weg gaat? Ik wil liever even alleen zijn. " hij zei : " wil je dat ik wegga? maar we kunnen toch gewoon tv kijken? ga nou lekker liggen dan kijken we tv"

Dat zei hij.
ik kan toch hierop niet zeggen ;" GODVERDOMME EN NOU SODEMIETER JE OP! ???

dus, ja,ik liet over me heenlopen en ging dus maar verder met tv kijken.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 00:38
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
Morgan schreef op 04-10-2004 @ 00:37 :
Dan zeg je toch gewoon "Sorry, maar ik heb andere plannen." Kijk, met dat eten, daar had je met goed fatsoen inderdaad niet onderuit kunnen komen. Maar de rest van de avond? Je hoeft ook weer niet te lief te doen...
het is toch aso van hem ,dat ie zodanig blijft plakken dat ik er niet onderuit kom om hem te vragen te komen eten?.
ik bedoel , als ik al een tijdje bij iemand ben ga ik altijd weg rond etenstijd of daarvoor al. en als iemand dan toch vraagt of ik blijf eten zeg ik beleeft nee, want ik weet meestal dat het toch een vraag is van fatsoen "omdat je dat nou eenmaal moet vragen".
hij zegt gelijk Ja, hij ziet zijn kansschoon om weer te slijmen bij mij.

ach het is zo moeilijk uit te leggen wat er in mijn kop spookt.

Alles wat mensen me flikken, weet ik dat het niet klopt wat zij doen tegen me, hoe ze me behandelen, maar dat ga ik weer aan mijzelf twijfelen en denken dat ik het verkeerd zie en dat zij niet aso doen tegen me, of dat zij mij niet verkeerd behandelen. En dat ik dus eigenlijk me bek maar moet houden. Dan wil ik bevestigingen dat zij WEL aso doen tegen me en mij verkeerd behandelen [ hij dus in dit verhaal ] zodat ik die stap kan nemen om hem te zeggen "Flikker op" en zodoende kom ik altijd terecht op dit forum.
Bedankt.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 01:55
Verwijderd
Je had best wel even door kunnen drammen dat je écht liever hebt dat ie weggaat, zonder steeds een kwartier te wachten op de volgende wegkrijg-poging.

En wat schiet je ermee op, met overdreven beleefd doen? Alsof het leuk is dat ie zo blijft plakken. Laat niet zo over je heen lopen. Hij moet gewoon niet zo egoïstisch doen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 06:52
Verwijderd
Wat bereik je ermee als je lief tegen hem blijft doen?
Dat hij denkt dat jij hem toch wel leuk vindt, zijn gezelschap op prijs stelt en dat hij dus vaker en langer gaat langskomen. Want je zégt misschien wel dat het nooit meer iets wordt tussen jullie, maar je geeft een heel anders signaal af naar hem.
Wat bereik je ermee als je hem eens op z'n plaats zet?
Dat hij doorheeft dat jij niet met je laat sollen en het meent als je zegt dat je liever hebt dat hij gaat. En misschien zelfs wel dat zijn opdringerigheid afneemt.
N00dles zei het al, je moet hem niet over je heen laten lopen. Vertel hem eens goed de waarheid, dan weet hij waar hij staat.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 04-10-2004 @ 00:09 :
als ik jou was had ik hem allang al uit huis geschopt
Precies. Subtiele hints geloof ik niet in, maar de dingen die jij zei waren niet specifiek subtiel meer. Kijk, je heb gewoon domme mannen (en vrouwen) die zulke opmerkingen niet zien als 'rot op', vandaar ik het altijd maar gewoon duidelijk zeg.
'Het is uit, ik wil je niet meer, maar ik wil wel vrienden blijven'. Omdat jullie vrienden zijn en HIJ verder wil, betekent niet dat je rekening met 'm hoeft te houden als hij zich zo belachelijk gedraagt.
Je kunt het een tijdje hierna aankijken, en niet meer subtiel zijn maar gewoon zeggen 'en nu rot je op', werkt dat niet, afbreken die hap. Ook de vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 10:38
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
NEE !!! Niet weer die Muus.

*Desje verstopt zich in een hoekje*
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 11:18
Verwijderd
Als je niet wilt dat hij blijft eten,moet je er ook niet over beginnen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 11:35
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 04-10-2004 @ 11:38 :
NEE !!! Niet weer die Muus.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 12:19
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 04-10-2004 @ 12:18 :
Als je niet wilt dat hij blijft eten,moet je er ook niet over beginnen natuurlijk.
Als ie BLIJFT zzitten tot 1900, dan kan ik er niet onderuit komen he.
En ik had al het idee dat hij weer wou gaan eten bij me zoals altijd , dus ik dachtik begin er maar vast over dathet waarsch, niet kan. maar ja hij maait er natuurlijk overheen met "anders vragen we het ff aan je meoder he ?"
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 12:22
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
Gene Y. Uss schreef op 04-10-2004 @ 07:52 :
Wat bereik je ermee als je lief tegen hem blijft doen?
Dat hij denkt dat jij hem toch wel leuk vindt, zijn gezelschap op prijs stelt en dat hij dus vaker en langer gaat langskomen. Want je zégt misschien wel dat het nooit meer iets wordt tussen jullie, maar je geeft een heel anders signaal af naar hem.
Wat bereik je ermee als je hem eens op z'n plaats zet?
Dat hij doorheeft dat jij niet met je laat sollen en het meent als je zegt dat je liever hebt dat hij gaat. En misschien zelfs wel dat zijn opdringerigheid afneemt.
N00dles zei het al, je moet hem niet over je heen laten lopen. Vertel hem eens goed de waarheid, dan weet hij waar hij staat.

1 ding :

Hem hem 10000000 x meegedeeld ook eerder al, dat ik geen verkering meer wil etc etc. maar dat ik heus nog wel een keer weer afspreken als vrienden zijnde gewoon een middagje uit ofzo.

MAAARRRRRRRRRRR, HIJ <<<<< maait er gewoon overheen.en doet alsof ie nog verkering met mij heeft, tenminste dat probeert ie langzamerhand in de tijd steeds meer te doen met , eerst omhelsen stieken en dan wijs ik hem af, dan weer smsjes etc, lijkt wel stalken watie doet.
maar ik kan toch niet zeggen dan ROT OP!


JEzus, IK BEN TOCH HIER NIET DE ZWARTE PIET?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 12:25
devilcat
devilcat is offline
Ik wil het goed oplossen met sociaal te blijven zondr vloeken etc

maar HIJ neemt daar misbruik van.

Damn moet ik mij nu schuldig voelen van "het is allemaal mijn eigen schuld vuile trut, nee hij doet niks verkeerds nee het ligt allemaal aan jou want jij doet dit en dat"

zo wil ik niet denken, hiermee val ik me dan aan.
terwijl hij toch aso doet en alleen aan zichzelf denkt en niet soicaal denkt moet ik is niet weg wat we zijn amar vrienden en meer niet,
hij probeert er tussen te kruipen etc als ik aardig wil blijven , hij weet gewoon dat ik niet zzeg flikker op...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 12:27
Verwijderd
Jij mag zelf bepalen of je je ex nog wilt zien en hoe vaak je hem wilt zien, je bent hem niets verplicht. Vriendschap moet van 2 kanten komen. En bovendien moet het dan ook echt vriendschap zijn en moet het voor hem duidelijk zijn dat je echt niets meer met hem wilt.

Jouw omgang met hem moet vrijblijvend zijn. Je hoeft je niet schuldig te voelen als je een keer nee zegt, of als je helemaal niet meer met hem om wil gaan.

Denk daar zelf eerst goed overna en vertel het vervolgens aan hem.

Verder blijft hij bij je hangen omdat je met allerlei vage smoesjes komt over het eten.. en tsja, mensen die opdringerig zijn houden niet op na een vaag smoesje. Dat is erg irritant, maar daar moet je dus vanaf nu rekening mee gaan houden.
Je laat veel te makkelijk over je heen lopen.

Vertel de volgende keer dat je andere dingen te doen hebt en dat je wilt dat hij nu weg gaat. En laat je niet ompraten, denk niet dat je onbeleefd bent ofzo als je hem weg stuurt, dat slaat nergens op. Je mag best kattig reageren.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-10-2004, 12:31
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef op 04-10-2004 @ 13:25 :
Ik wil het goed oplossen met sociaal te blijven zondr vloeken etc
Je hoeft nog niet eens te gaan vloeken. Zeggen dat hij weg moet gaan kan in hele normale bewoordingen. Het punt is gewoon dat je je te makkelijk om laat praten. Volgens mij kun je beter helemaal niet meer met 'm omgaan.. maar jij laat je iedere keer weer overhalen. Het is logisch dat hij dan niet ophoudt. Het houdt pas op als jij duidelijke grenzen trekt en je daar aan houdt, of als je helemaal niet meer met 'm omgaat.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 12:34
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 04-10-2004 @ 13:27 :
Jij mag zelf bepalen of je je ex nog wilt zien en hoe vaak je hem wilt zien, je bent hem niets verplicht. Vriendschap moet van 2 kanten komen. En bovendien moet het dan ook echt vriendschap zijn en moet het voor hem duidelijk zijn dat je echt niets meer met hem wilt.

Jouw omgang met hem moet vrijblijvend zijn. Je hoeft je niet schuldig te voelen als je een keer nee zegt, of als je helemaal niet meer met hem om wil gaan.

Denk daar zelf eerst goed overna en vertel het vervolgens aan hem.

Verder blijft hij bij je hangen omdat je met allerlei vage smoesjes komt over het eten.. en tsja, mensen die opdringerig zijn houden niet op na een vaag smoesje. Dat is erg irritant, maar daar moet je dus vanaf nu rekening mee gaan houden.
Je laat veel te makkelijk over je heen lopen.
Vertel de volgende keer dat je andere dingen te doen hebt en dat je wilt dat hij nu weg gaat. En laat je niet ompraten, denk niet dat je onbeleefd bent ofzo als je hem weg stuurt, dat slaat nergens op. Je mag best kattig reageren.


dus het is mjn eigen schuld dat ik hierdoor heenga, "omdat ik te snel over mij heen laat lopen"..
Ik wou dat ik kon denken dat het aan hem ligt en dat hij aso is en dat het zijn schuld is dat ik me nu kut voel.
hij is gewoon echt een boer. en ik niet, en daar neemt ie misbruik van en blijft ie hangen omdat ie weet dat ik hem niet verrot ga schelden.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 12:41
Verwijderd
Ja het zal best een eikel zijn, maar er zijn zoveel eikels op de wereld. Je opent dit topic toch omdat je de situatie wilt veranderen neem ik aan. Dus dan kan iedereen wel gaan roepen van "ja hij is de eikel ", maar waar je iets mee op schiet is een advies over hoe je met die jongen moet omgaan, toch? Dus daarom vertelt iedereen je wat jij moet doen.

Jij bent degene die bepaalt hoe ver hij kan gaan en of hij nog met je omgaat en bij je thuis blijft hangen. Dat wil niet zeggen dat het allemaal jouw schuld is, maar wel dat JIJ er iets aan moet doen. Hij zal niet ineens veranderen.
Dat hij zich lomp gedraagt is jouw schuld niet, daar heb je ook niet om gevraagd, maar het is goed om je ervan bewust te zijn dat je zélf kunt bepalen of je met zo'n jongen om gaat.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 12:41
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 04-10-2004 @ 13:31 :
Je hoeft nog niet eens te gaan vloeken. Zeggen dat hij weg moet gaan kan in hele normale bewoordingen. Het punt is gewoon dat je je te makkelijk om laat praten. Volgens mij kun je beter helemaal niet meer met 'm omgaan.. maar jij laat je iedere keer weer overhalen. Het is logisch dat hij dan niet ophoudt. Het houdt pas op als jij duidelijke grenzen trekt en je daar aan houdt, of als je helemaal niet meer met 'm omgaat.

ik snap echt heel goed wat je bedoelt.
sowieso wilt ie gewoon een vriendin nu, want in zijn dorp is het ook niet echt "stoer" als je geen vriendin hebt op je 24ste.
En hij wil gewoon zijn familie ook doen denken dat we nog hebben ofzo, hij heeft een eigen huis, maar hij gaat er niet in wonen nog, komt volgens mij omdat ie eerst een wijfie wilt die dan in dat huis gaat zitten en alles voor hem gaat doen.




maar mijn vraag is ook gewoon :

< Ben ik nou aso als ik zeg nadat we een middagje wegwaren[ hij rijd ons van amsterdam naar zijn dorp en daarlopen we met de hond, hij vond dat leuk en ik ook, daarna gingen we weer naar amsterdam, hem vertelt dat ie niet kan blijevn eten vanwege geen voorbereidingen en te weinig eten, dus thuis krijgt ie nog een lekker biertje van me en ik dacht dat ie wel wegging.maar ja toen bleef ie dus hangen en hangen tot etenstijd.toen kwam ik er niet onderuit nu dus de vraag : ] als ik dan zou zeggen "wil je weggaan want ik ga eten " [ iig in die trant]

ben ik dan ego? als ik eerst met hem een middag wegben , hij blij ik blij en dan ga ik eten en dan moet ie weg? [ wij kwamen thuis bij mij, 2 uurlaten gingen we eten, dus het was niet zo dat ie bij mij kwam en gelijk wegmoest , nee, eerst een biertje en dan 2 uur later gingen we eten]


is het dan aso van MIJ ,, als ik hem had gezegd dat ie weg meost gaan omdat ik ga eten?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 12:44
Verwijderd
Is dit ons aller Muus of is dit de ex die vond dat je lelijke kleren droeg?

In beide gevallen, maar vooral als het Muus is: gewoon niet meer met 'm afspreken, hij is niet aardig, hij is geen leuk gezelschap en hij vindt jou ook niet aardig.

Mocht een ander persoon dat ooit doen, blijven hangen en niet reageren als je aandringt op vertrek, wordt dan eens gewoon boos. Dan is het heus wel duidelijk. Je mag ook mensen tegenspreken; als iemand tegen je zegt 'moet ik weg? ach, kom eens bij me liggen' dan ga je niet liggen maar dan zeg je 'nee, ik ga niet bii je liggen want jij gaat naar huis'.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 12:49
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-10-2004 @ 13:44 :
Is dit ons aller Muus of is dit de ex die vond dat je lelijke kleren droeg?

In beide gevallen, maar vooral als het Muus is: gewoon niet meer met 'm afspreken, hij is niet aardig, hij is geen leuk gezelschap en hij vindt jou ook niet aardig.

Mocht een ander persoon dat ooit doen, blijven hangen en niet reageren als je aandringt op vertrek, wordt dan eens gewoon boos. Dan is het heus wel duidelijk. Je mag ook mensen tegenspreken; als iemand tegen je zegt 'moet ik weg? ach, kom eens bij me liggen' dan ga je niet liggen maar dan zeg je 'nee, ik ga niet bii je liggen want jij gaat naar huis'.

maar dan krijg je toch ruzie?...
want erg vriendelijk is het niet...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 12:49
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-10-2004 @ 13:44 :
Is dit ons aller Muus of is dit de ex die vond dat je lelijke kleren droeg?

In beide gevallen, maar vooral als het Muus is: gewoon niet meer met 'm afspreken, hij is niet aardig, hij is geen leuk gezelschap en hij vindt jou ook niet aardig.

Mocht een ander persoon dat ooit doen, blijven hangen en niet reageren als je aandringt op vertrek, wordt dan eens gewoon boos. Dan is het heus wel duidelijk. Je mag ook mensen tegenspreken; als iemand tegen je zegt 'moet ik weg? ach, kom eens bij me liggen' dan ga je niet liggen maar dan zeg je 'nee, ik ga niet bii je liggen want jij gaat naar huis'.

ja dit is muus...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2004, 12:50
Verwijderd
Nee, dat is niet aso. Maar je moet iig duidelijk tegen hem zijn. Als je eerlijk tegen hem bent en hij weet wat hij kan verwachten, dan is er niks aso's aan. Dan weet hij dat blijven eten er niet in zit, dat een relatie met jou er niet in zit, dat veel contact hebben er niet in zit, maar dat jullie zo af en toe nog iets leuks gaan doen. Hij moet weten wat jij wil. En als hij dat weet kan hij zelf kiezen of hij dat ook wil, of dat ie zegt van "nee ik wil een relatie en anders niet."

En jij houdt je gewoon aan wat je hem verteld hebt. Dat is niet aso, dat is duidelijk en eerlijk zijn. Voor bepaalde dingen is jouw deur gewoon dicht. Dat moet hij weten, dat moet hij merken. Nu laat je je deur nog een beetje open staan, zodat ie steeds weer binnen kan komen, het lijkt net alsof hij nog een kansje ziet.

Duidelijk en eerlijk zijn en je eigen grenzen hebben is NIET aso.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 12:53
devilcat
devilcat is offline
het ligt toch aan hem , dat hij zo aso is niet op mijn vriendelijke verzoek om weg te gaan, te reageren?

Kijk, ik moet dus bij HEM waaarschijnlijk bozer worden de volgende keer, maar een fatsoenlijke jongen die weet tch dat ie dan weg moet gaan?..




Please dont blame me....
wil alleen maar vriendelijk blijven...
maar hij is aso dat ie daar geen gehoor aangeeft....toch?


damn waarom ben ik zo onzeker en twijfel ik g*dverdomme aan mijzelf..
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 12:53
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef op 04-10-2004 @ 13:49 :
maar dan krijg je toch ruzie?...
want erg vriendelijk is het niet...
Het is toch ook niet vriendelijk van hem dat hij bij jou rondhangt terwijl je net hebt gezegd dat hij naar huis moet? Dat was alleen een reden om ruzie te krijgen. Zo erg is het toch niet om een keer ruzie met iemand te hebben? Zeker niet als diegene toch al geen fijn persoon is.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 12:54
Verwijderd
Ja, hij deed écht iets verkeerd. Wat jij deed was niet heel slim of doortastend, maar niet verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 12:55
Verwijderd
Gewoon bozer worden, dat geeft niets. Dan weet ie alleen maar dat ie zich niet meer zo aso kan gedragen bij jou.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 12:56
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 04-10-2004 @ 13:50 :
Nee, dat is niet aso. Maar je moet iig duidelijk tegen hem zijn. Als je eerlijk tegen hem bent en hij weet wat hij kan verwachten, dan is er niks aso's aan. Dan weet hij dat blijven eten er niet in zit, dat een relatie met jou er niet in zit, dat veel contact hebben er niet in zit, maar dat jullie zo af en toe nog iets leuks gaan doen. Hij moet weten wat jij wil. En als hij dat weet kan hij zelf kiezen of hij dat ook wil, of dat ie zegt van "nee ik wil een relatie en anders niet."

En jij houdt je gewoon aan wat je hem verteld hebt. Dat is niet aso, dat is duidelijk en eerlijk zijn. Voor bepaalde dingen is jouw deur gewoon dicht. Dat moet hij weten, dat moet hij merken. Nu laat je je deur nog een beetje open staan, zodat ie steeds weer binnen kan komen, het lijkt net alsof hij nog een kansje ziet.

Duidelijk en eerlijk zijn en je eigen grenzen hebben is NIET aso.


Heb hem deze dingen vertelt al een tijdje terug en heb hetvaak herhaalt, dat ik geen verkering wil en nooit meer. maar gewoon vrienden voor af en toe wat te doen. hij ging ermee akkoord maar zie hier hoe hij zich misdraagt..en het mij zo moeilijk maakt.


OK OK IK WIL GEWOON GRAAG LIEF BLIJVEN VOOR IEDEREEN>...
DAMNIT, en mensen nemen er gewon MISBRUIK van..
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 12:58
Verwijderd
Okee, dan weet hij het al. Dan hoef je hem dus niet meer te sparen. Je moet nu voet bij stuk houden, je niet meer om laten praten. Herhalen wat de afspraak was en dat je niet meer wil dat hij langer blijft. Boos worden mag. Andere mensen waren allang boos op hem geworden, die zouden het allang niet meer gepikt hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 13:08
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 04-10-2004 @ 13:55 :
Gewoon bozer worden, dat geeft niets. Dan weet ie alleen maar dat ie zich niet meer zo aso kan gedragen bij jou.

volgens mij weet ie zelf niet eens dat ie aso doet, omdat ie gewoon een boer is ....
volgens mij weet ie niet wat goed fatsoen is .
als je mijn vorige topcs had gelezen, oa, die barbeque.

Anyway, hij is gewoon een typ die volgen smij ook wel kapsones heeft.
Zo rijdt hij VEEL te hard, in d bochten die echt gevaarlijk kunnen zijn terwijl ik in zijn auto zat met de hond en had hem ook gezegd 'Rij niet zo hard" maar hij zei enkelt maar dat ie weet wat ie doet etc en trok zich niks aan van mijn reactie op zijn rijgedrag.
Ook vond ie zichzelf erg geweldig:
We zaten in de auto en voor ons zat iemand erg te proberen om in te parkeren, en hij zat zich dood te lachen, toen die gene de hoop opgaf reed hij naar die plek en lachte zich dood en zei "hop hop zo ingeparkeerd hahhahahha" echt zo van "wat ben ik geweldig he" ik KOTSTE ervan..


als ie bij ons is in ons vakantiehuisje zei ie tegen mijn vader :

"nog een biertje??" terwijl dat ons bier was wat mijn ouders hadden gehaald en in ons huurhuisje was waar hij zichzelf had uitgenodigt.
[sigaar uit eigen doos..]

Hij nodigt zichzelf gewoon erg vaak uit.
Zo ook in dat huisje, zegt ie " ooh ik kan ook wel 5 dagen komen hoor voor mij geen probleem kan ik allemaal regelen thuis "
damn we waren er een weekje.
Hij kwam dan een dag, ik dacht 1 dag en 1 nacht. dus hij bij mij.
volgende dag....zelfde verhaal "ik kan anders ook nog 1 nachtje blijven" zeg tie

de volgende dag toen we weggingen zei ie toen ie zijn auto instapte en ik met mijn ouders ook bij de auto stonden met mijn broer erbij zei ie " nu ga ik lekker naar een barbeque* lach lach* "
[ in een trant van wat heb ik een boeiend leven he ?]
mijn vaders keek zijn ogen uit en ik de auto had ie het er gelijk over dat ie het erg aso vond dat ie mij niet mee vroeg naar die barbeque bij zijn vrienden.

komt nog het mooie, dat zijn vriendn hem nog een sms die dag hadden gestuurd of IK OOK KWAM. had ie dus verzwegen!!!..

ik snap er eecht niks van



[ p.s verwar deze barbeque '04 niet met die afschuwelijke barbque in 03 ]
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 13:10
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 04-10-2004 @ 13:58 :
Okee, dan weet hij het al. Dan hoef je hem dus niet meer te sparen. Je moet nu voet bij stuk houden, je niet meer om laten praten. Herhalen wat de afspraak was en dat je niet meer wil dat hij langer blijft. Boos worden mag. Andere mensen waren allang boos op hem geworden, die zouden het allang niet meer gepikt hebben.
ja ik twijfel zo aan mijzelf, daarom vraag ik het ook op het forum

Denk telkens dat ik verkeerd zou zitten... nou ja , denk niet lettelrijk dat ik verkeerd zit maar ben bang DAT ik verkeerd zit.
en dat iemand bijvoorbeeld zou zeggen : nou zeg, je mag je gasten best verwennen ik vind jou eerder aso "

dan ga ik mezelf weer aanvallen alsof ik fout zit.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 13:11
Verwijderd
En je ouders vinden het allemaal best dat hij steeds meegaat?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:05
Verwijderd
Ga gewoon niet meer met die mafkees om. Je ergert je alleen maar aan hem. Gewoon iets sturen waarin je uitlegt dat je liever met sociale mensen omgaat.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-10-2004, 14:10
devilcat
devilcat is offline
Kijkin mijn telefoon, zie ik een smsje :

"Ik had niet zo lang moet blijven, je was moe, sorry kus(naam) .."

Altijd doet ie iets,lulligs of aso en dan krijg ik een smsje de volgende dag [ soms dan hoor ] van sorry.

lijkt wel alsof ie denkt :

Ik neem het ervan dat ik lang bij der blijf, ik stuur 'r morgen wel een goedmaak berichtje.

Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:12
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 04-10-2004 @ 14:11 :
En je ouders vinden het allemaal best dat hij steeds meegaat?

die vonden het ook niet zo leuk dat ie nog een dag in ons huurhuisje bleef.maar die willen er zich niet mee bemoeien uit respect voor mij. Alleen zeggen ze wel tegen me dat ze hem een boer vinden zoals ie tegen me doet, maar dat ik toch echt zelf de knoop moet doorhakken.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:18
Sithan
Sithan is offline
Ik pleit nog steeds voor een beetje arsenicum in zn bakkie koffie...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:28
Verwijderd
Waarom zie je hem überhaupt?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:46
Verwijderd
Okee, nou ja.. ik heb m'n advies gegeven.. als ik nog iets schrijf val ik alleen maar in herhaling. Ik denk niet dat het nog zin heeft voor jou om hier wéér al die dingen die hij doet op te schrijven.. wacht gewoon rustig op de reacties die nog komen en probeer de adviezen op te volgen.

succes!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:46
devilcat
devilcat is offline
laat ik wel zeggen, dat dit al een jaar zo gaat....

niet 1 akkevietje ofzo,, nee al een jaar.
Zal ik em tch maar een sms sturen dat ik er helemaal mee kap?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:47
Verwijderd
doe dat
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:48
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef op 04-10-2004 @ 15:46 :
laat ik wel zeggen, dat dit al een jaar zo gaat....

niet 1 akkevietje ofzo,, nee al een jaar.
Zal ik em tch maar een sms sturen dat ik er helemaal mee kap?

Kijk dat moet je zelf weten. Niet zo onzeker zijn! Je weet zelf wel of je hem nog wil zien of niet, gewoon even nadenken en de knoop doorhakken.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:57
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
devilcat schreef op 04-10-2004 @ 15:46 :
laat ik wel zeggen, dat dit al een jaar zo gaat....

niet 1 akkevietje ofzo,, nee al een jaar.
Zal ik em tch maar een sms sturen dat ik er helemaal mee kap?
Je had er al een jaar geleden mee moeten kappen, maargoed.

Ik denk dat een sms niet daadkrachtig genoeg overkomt. Bel op z'n minst en wees duidelijk. Niks aardig doen, hij is niet aardig.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:59
waves
Avatar van waves
waves is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 04-10-2004 @ 13:55 :
Gewoon bozer worden, dat geeft niets. Dan weet ie alleen maar dat ie zich niet meer zo aso kan gedragen bij jou.
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 15:33
Verwijderd
'Wij' als objectieve buitenstaanders hebben allang door dat er iets goed mis is met die gast. Jij ziet dat nu ook, maar je twijfelt. Je wilt altijd lief en aardig en meegaand zijn, zoals je zelf zegt, maar soms zijn er nou eenmaal types die daar misbruik van maken ja.

Blijf eens voet bij stuk houden, ga desnoods schreeuwen, zorg dat ie begrijpt dat je het niet langer pikt.

En nee, NIET dat het jouw schuld is, maar het feit dat je over je heen laat lopen is ook niet verstandig.

Dus, stop met twijfelachtig posten hier en vertel die sukkel de waarheid.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 15:33
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef op 04-10-2004 @ 14:10 :
ja ik twijfel zo aan mijzelf, daarom vraag ik het ook op het forum
Doe eens een assertiviteitscursus.
Ik ga me verder niet bemoeien met dit topic.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 16:17
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
devilcat schreef op 04-10-2004 @ 01:32 :
GODVERDOMME EN NOU SODEMIETER OP
Was een optie geweest dan had ie het gelijk gesnapt
dat vind ik dan nog wat redelijker als half vaag zijn en dan smsen dat je hem nooit meer wilt zien

magoed nogmaals, hij had het wel kunnen vragen en kunnen reageren want het is tenslotte jouw huis
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef op 04-10-2004 @ 12:22 :
JEzus, IK BEN TOCH HIER NIET DE ZWARTE PIET?
Citaat:
dus het is mjn eigen schuld dat ik hierdoor heenga
Je bent in elk geval wel erg verdedigend aan het reageren naar mensen die jou alleen maar willen helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.