Oud 13-11-2017, 22:38
Noname00434
Noname00434 is offline
Hallo allemaal.
Ik heb weleens als ik ergens zit een gedachten om iets tedoen wat ik helemaal niet wil.
Zoals als ik zit te eten met mensen om ineens een mes te gooien ofzo , of in een auto eruit springen. Of iemand ineens te slaan. Of als iemand zwanger is op de buik keihard te slaan. Ik viñd dit echt ontzettend erg om te doen maar ik denk er wel aan . Terwijl ik dat allemaal afschuwelijke dingen vind om over na te denken. Pls reageer als je dit ook weleens hebt gehad
Danku
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2017, 23:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je enig idee waar die gedachtes vandaan komen?

Hoe gaat het met jou persoonlijk? Zit je lekker in je vel, voel je je gezien en gewaardeerd door vrienden/ familie?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-11-2017, 23:16
Noname00434
Noname00434 is offline
Nou ik ben wel erg onzeker .
En heb trouwmaas van vroegah.
maar verder niks, ja alleen adhd.
Maar ik ben geen psychopaat .
Heb gewoon vrienden en verder doe ik het niet echt uitvoeren maar ik ben wel bang voor de erge gedachtes.echt super kut
Met citaat reageren
Oud 13-11-2017, 23:20
Noname00434
Noname00434 is offline
Ik heb trouwens ook postdramatischstressstoornis
Met citaat reageren
Oud 13-11-2017, 23:20
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nou ik ben wel erg onzeker .
En heb trouwmaas van vroegah.
maar verder niks, ja alleen adhd.
Maar ik ben geen psychopaat .
Heb gewoon vrienden en verder doe ik het niet echt uitvoeren maar ik ben wel bang voor de erge gedachtes.echt super kut
Misschien is dit een manier waarop jouw brein omgaat met die traumatische ervaringen van vroeger... Heb je daar toen therapie voor gehad?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-11-2017, 23:27
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ik heb trouwens ook postdramatischstressstoornis
Dan is het goed om hulp te zoeken want ptss (ik neem aan dat je dat bedoeld) gaat meestal niet zomaar vanzelf over. Als je niet weet waar je hulp moet zoeken kun je een afspraak maken bij de huisarts
Met citaat reageren
Oud 13-11-2017, 23:57
Noname00434
Noname00434 is offline
Ik zit al op een woongroep
Met citaat reageren
Oud 14-11-2017, 00:00
Noname00434
Noname00434 is offline
Citaat:
Misschien is dit een manier waarop jouw brein omgaat met die traumatische ervaringen van vroeger... Heb je daar toen therapie voor gehad?
Ja zoveel al vanaf mijn 7de zit ik op ee groep
Ik gebruik touwens ook veel medicijnen voor mijn drukheid
Met citaat reageren
Oud 14-11-2017, 01:03
Coen00
Coen00 is offline
Ik herken de dwang om erge dingen te doen wel. Heb het zelf ook wel eens, ook als ik me op dat moment gewoon goed voel. Heb het al sinds het begin van de basisschool zo ver ik me het kan herinneren...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2017, 23:57
Justin199
Justin199 is offline
Dit lijken mij dwanggedachtes. Bijna iedereen heeft het wel eens; bijvoorbeeld als je op een hoge toren staat en naar beneden kijkt, en dan zo zit van: wat nou als ik hier nu afspring? Of als je, wat jij zegt, een mes vast hebt: wat nou als ik met dit mes mensen ga steken, of dit mes ga gooien naar iemand?
Sommige mensen hebben hier erg veel last van en met dusdanige drang dat ze bang zijn voor zichzelf dat ze het een keer ook echt gaan doen.
Er was een keer een man bij een of ander programma over psychische problemen, en hij omschreef zijn denken hetzelfde als jij. Ik zal deze video opzoeken en als ik hem vind stuur ik hem toe, want daarin werd ook hem geleerd hoe hij deze gedachten beter in bedwang kon houden.
Wat vaak werkt is gewoon aan iets anders te denken, zoals 'wat heb ik een paar dagen geleden als avondeten gehad?'

PS:
Dit kun je ook hebben met kleine dingen zoals: wat als ik nu in het rauwe ei dat ik vast heb keihard ga knijpen?

Laatst gewijzigd op 16-11-2017 om 00:15. Reden: Info aanpassen
Met citaat reageren
Oud 10-12-2017, 16:48
Pervect
Pervect is offline
Het is normaal om duistere gedachten te hebben.
Iedereen bekritiseerd duistere gedachten altijd alsof ze niet horen, maar er is geen yin zonder yang.

Accepteer je duistere gedachten, de kracht ligt hem in het kunnen beheersen van wanneer je die gedachten laat manifesteren (niet het hebben van, maar het uitvoeren van).

Ik denk vaak precies de dingen die jij omschrijft.

Wees niet bang van je duistere kant, omhels het en leer het kennen.
Wees wel op je hoede dat je niet je duistere kant wordt.

Iemand die niet instaat is tot kwaadaardige dingen, zal overrompeld worden in het leven,
zij die in staat zijn het kwaadaardige te doen en hier geen controlle over hebben zullen ongelukkig
eindigen, en zij die tot staat zijn om kwaad te doen, maar ervoor kiezen dit niet te doen, zullen alles in de wereld krijgen. (niet letterlijk dan he..)

Het belangrijkste:

Ga niet tegen de gedachte in met de gedachte "oh, wat erg, dit wil ik niet"
Het wordt dan net als het denken van "denk niet aan een roze olifant".
Probeer in plaat daarvan de gedachte te erkennen, en het los te laten.
Los laten betekend niet dat je het niet meer zal denken, het betekend dat je het accepteerd, want jij weet dat jij niet je gedachten bent.

Niet om religieus te doen, maar de bijbel staat vol met symbolische verhalen die hier naar revereren.
Jordan Peterson heeft het hier ook over gehad: https://www.youtube.com/watch?v=S8cAD0DEcJE
https://www.youtube.com/watch?v=I_VSJQeLjwI

De laatste tijd kamp ik met veel gedachten om mensen keihard op hun bek te slaan,
ik koos ervoor dit niet te doen.

Laatst gewijzigd op 10-12-2017 om 16:55.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2017, 16:58
Pervect
Pervect is offline
Citaat:
Misschien is dit een manier waarop jouw brein omgaat met die traumatische ervaringen van vroeger... Heb je daar toen therapie voor gehad?
Oei, spijker recht op de plank. (Voor mij dan, denk ik?)

Heb zelf ook wat traumatische ervaringen gehad, dat is wss waar het ook vandaan komt voor mij. Heb er nooit echt therapie voor gehad, maar heb er mee leren omgaan door de principes van mindfulness.

Ik hoop dat TS de hulp vind die aansluit op zijn behoeften.

Laatst gewijzigd op 11-12-2017 om 11:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.