Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2005, 19:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nooit problemen gehad met slapen of in slaap komen maar de laatste tijd heb ik echt dat ik nachten achter elkaar niet in slaap kom en daardoor ook niet slaap. Als mijn vriend er is slaap ik wel en thuis kon ik ook redelijk slapen maar nu ik weer op kot zit wil het weer niet lukken. Ik vind het niet erg om een nachtje niet te slapen en ook niet als het wat langer duurt en ik wel nog gewoon wakker ben maar vandaag ben ik echt doodmoe overdag omdat ik niet geslapen heb. Ik ben wel gewoon moe als ik in bed lig, lig er niet eerder in dan anders maar zodra ik in bed lig ben ik heel onrustig en eigenlijk te hyper om in slaap te vallen. Als ik paracetamol slik kan ik altijd heel goed slapen maar dat wil ik eigenlijk niet meer (hiervoor) slikken omdat het heel verslavend kan werken. Ik heb ook geprobeerd met Valeriaan en dat helpt ook wel maar ik wil eigenlijk weer proberen te slapen zonder pillen oid. Iemand nog tips?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:14
Verwijderd
Er zijn al behoorlijk veel (oude) topics over dit onderwerp met daarin de standaard tips. Die zou je iig met de zoekfunctie op kunnen zoeken, wellicht heb je daar wat aan.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 19:16
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Ontspanningsoefeningen, misschien heb je het nu heel druk,
of stress je ergens over..
Heb ik ook een tijd gehad en soms slaap ik ook moeilijk, ik neem er niets voor

Soms wel warme melk dat wil ook wel eens helpen..
Geen cafeine in ieder geval

Even rustig lezen, zodat je ogen moe worden als je ligt??

Dit helpt bij mij ook niet altijd
vannacht lag ik ook wakker tot 3 uur en heb tot 6 uur geslapen
En op school was ik ook erg moe..

Maar hopen dat t vannacht beter gaat..

Ik zou in ieder geval gewoon gaan liggen dan rust je in ieder geval, en zeker geen paracetamol pakken, gewoon even rustig met een boekje wegdoezelen.. of een rustig muziekje..

Of ehmm vantevoren een warm bad nemen ? Lavendel of eucalyptus?
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 17:48
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Ofwel kruidenthee, die van dokter ernst om in te slapen is heel goed Je wordt er rustig van
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 19:09
JanDeVries
Avatar van JanDeVries
JanDeVries is offline
Minder achter de computer zitten.
__________________
De huidarts vond het allemaal dermate logisch.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 11:04
Verwijderd
Melatonine, kan je gewoon bij het kruidvat kopen. De stof melatonine wordt normaal gesproken aangemaakt in je hersnen twee uur voordat je gaat slapen om slaperig te worden.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 15:00
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Roxane schreef op 12-05-2005 @ 12:04 :
Melatonine, kan je gewoon bij het kruidvat kopen. De stof melatonine wordt normaal gesproken aangemaakt in je hersnen twee uur voordat je gaat slapen om slaperig te worden.
Precies.
Het is slim om een kuurtje te slikken trouwens, het werkt meestal niet meteen. (of wel de eerste dag maar de dagen daarna niet meer als je meteen weer stopt)
In de gebruiksaanwijzingen staat wel dat je een uur voordat je gaat slapen wel rustiger aan moet gaan doen, geen dingen doen die concentratie of energie kosten. Gewoon, gaan lezen met en kopje thee of zo.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 15:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik bedenk altijd een fijn fantasie verhaal zeg maar om in slaap te komen. Zo zet ik mijn gedachten af van de dingen die gebeurd zijn en nog moeten gebeuren en val ik dus sneller in slaap. Het werkt bij mij goed. Soms moet ik me er echt tot toe dwingen, maar uiteindelijk komt het altijd goed

Zeg maar... Je komt ten val en je lover of weet ik veel wie red je en dan...

Mijn opa bedacht dit overigens maar meer in de trend van een fantasiewereld met elfjes enzo (Toen was ik ook nog klein, maar ik doe het nog steeds).
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 17:14
The0
The0 is offline
Ik vraag me af hoe nuttig melatonine is als inslaapmiddel.

Mijn biologie boek beweert dat 'taking a melatonin pill in the evening has little effect on sleepiness because the pineal gland produces melatonin at that time anyway. However, people who take melatonin at other times become sleepy within 2 hours.'

Dus wil je op normale tijd gaan slapen helpt melatonine weinig. Naar mijn weten wordt het ook gebruikt als 'anti-jet-lag-middel' ipv als inslaapmiddel. Correct me if I'm wrong though.
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 17:40
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Jointje roken Met wiet dan, niet met hash, want van wiet wordt je best lam en moe... Werkt bij mij iig heel goed!
Maar als je nooit blowt is t een ander verhaal...
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 17:47
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik heb iets soortgelijks. Ik heb moeite met in slaap vallen. Niet s avonds, maar s ochtends vroeg. Dan word ik heel vroeg s ochtends wakker (nadat ik voor mij echt te weinig slaap heb gehad), dan denk ik: 'oh fijn, ik kan nog een paar uurtjes slapen' en dan lukt het niet...
Heel irritant.
Geen tips dus, sorry
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 18:35
Experiment
Experiment is offline
Ik heb heel veel moeite met in slaap vallen. Wat bij mij wel helpt, is 's avonds een heel vast ritme. Dus: na het eten tot 20.15 achter de computer / voor school werken / tv / 'dingen doen'. Dan dansoefeningen tot 21.00. Dan douchen, dan lezen tot een uur of tien, kwart over tien.

Ik slik ook een soort kruiden - valeriaan - iets, bij mij helpt het goed, misschien gewoon vanwege het placebo-effect Waarom wil je geen valeriaan slikken, maakt op zich niet zoveel uit, toch?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 12-05-2005 @ 12:04 :
Melatonine, kan je gewoon bij het kruidvat kopen. De stof melatonine wordt normaal gesproken aangemaakt in je hersnen twee uur voordat je gaat slapen om slaperig te worden.
http://forum.scholieren.com/showthre...ght=melatonine
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 19:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De meeste tips uit oude topics heb ik al geprobeerd en of ze werken niet of ik kan ze gewoon echt niet in mijn leefpatroon inpassen. Pillen wil ik liever niet aan beginnen omdat ik zelf de controle over mijn leven wil houden. Ik slikte vaak paracetamol om in slaap te komen en ik hoorde hier toen dat dat echt heel erg slecht is en ik heb het echt moeilijk om er nu vanaf te blijven vandaar dat ik nu liever ook niet met iets anders begin.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 20:03
juutthatsme
juutthatsme is offline
Je kan ook eens warme melk (was al gezegd) proberen MET honing! Het lijkt een suffe combi, maar dat is natuurlijk ook de bedoeling! Als je het drinkt vlak voordat je naar bed gaat, slaap je zo!
succes ermee! Doei!
__________________
Judith, nunc est bibendum!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 19:45
M-Leentje
Avatar van M-Leentje
M-Leentje is offline
Citaat:
The0 schreef op 12-05-2005 @ 18:14 :
Ik vraag me af hoe nuttig melatonine is als inslaapmiddel.

Mijn biologie boek beweert dat 'taking a melatonin pill in the evening has little effect on sleepiness because the pineal gland produces melatonin at that time anyway. However, people who take melatonin at other times become sleepy within 2 hours.'

Dus wil je op normale tijd gaan slapen helpt melatonine weinig. Naar mijn weten wordt het ook gebruikt als 'anti-jet-lag-middel' ipv als inslaapmiddel. Correct me if I'm wrong though.
Het klopt idd dat het tegen het-lags enzo gebruikt wordt, niet echt als een slaapmiddel. Toch gebruik ik het wel als een slaapmiddel, omdat ik van die periodes heb dat ik gewoon niet kan slapen. Al die dingen die al genoemd zijn heb ik zo ong. wel geprobeerd, en dit middel werkt goed. Ik heb er geen last van als ik het een tijdje niet gebruik, en kan het nemen als het nodig is.
__________________
...gone with the wind...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 23:38
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Heb niet echt hele goede tips, in slaap vallen overkomt me meestal gewoon en lukt t niet, dan zet ik m'n tv nog ff aan.

Maar ik weet niet hoe lang je al op kamers zat, maar ik kan me herinneren dat ik t de eerste tijd ook moeilijk had om hier te slapen. Ik moest wennen aan een nieuw bed, een nieuwe kamer, omgeving en natuurlijk ook een heel nieuw ritme. Daar ben ik iig na een poosje overheen gegroeid.
Om m'n vermoeidheid tegen te gaan sliep ik vaak 's middags ook even (dus gewoon puur omdat ik heel moe was). Dat is niet echt bevordelijk voor t slapen 's avonds, maar in het totaal sliep ik wel meer zeg maar. Ook zat ik 's middags niet echt met de stress van ow jee, ik MOET slapen en dan viel ik altijd stukken makkelijker in slaap.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 15:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 18-05-2005 @ 00:38 :
Heb niet echt hele goede tips, in slaap vallen overkomt me meestal gewoon en lukt t niet, dan zet ik m'n tv nog ff aan.

Maar ik weet niet hoe lang je al op kamers zat, maar ik kan me herinneren dat ik t de eerste tijd ook moeilijk had om hier te slapen. Ik moest wennen aan een nieuw bed, een nieuwe kamer, omgeving en natuurlijk ook een heel nieuw ritme. Daar ben ik iig na een poosje overheen gegroeid.
Om m'n vermoeidheid tegen te gaan sliep ik vaak 's middags ook even (dus gewoon puur omdat ik heel moe was). Dat is niet echt bevordelijk voor t slapen 's avonds, maar in het totaal sliep ik wel meer zeg maar. Ook zat ik 's middags niet echt met de stress van ow jee, ik MOET slapen en dan viel ik altijd stukken makkelijker in slaap.
Ik zit nu sinds eind september op kot. Best al wel lang dus. In het begin sliep ik wel goed. Het is echt pas sinds een paar weken dat ik zo slecht slaap terwijl er volgens mij niets veranderd is. Soms slaap ik 's middags wel even maar dat is meestal per ongeluk. Van leren word ik bijvoorbeeld echt heel moe en als ik dan op bed lig te leren dan val ik wel eens in slaap omdat ik die nacht al weinig geslapen heb en dan van het leren helemaal doodop ben. Ik wil niet expres 's middags gaan slapen omdat ik het probleem dan alleen maar verplaats.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 15:18
Verwijderd
Is het wel goed donker en niet te warm op je kamer? Wij (= CJ en ik) slapen sinds een paar weken ook veel minder goed. Wij hebben het idee dat het onder andere komt doordat het (te) vroeg licht is...maar zeker weten doen we het niet.

Of misschien is het een soort van stress of iets soortgelijks? Kan er ook voor zorgen dat je niet goed kunt (in)slapen. En als ik je posts lees op psych (en ook omdat het slapen bv. bij je vriend wel lukt), dan zou dat misschien wel een reden kunnen zijn? (Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg alleen dat het mogelijk zou kunnen zijn.)

Als echt niets helpt, dan zou ik toch eens naar de dokter gaan en met hem/haar overleggen, goed slapen is toch wel belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 15:19
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik neem altijd voor ik ga slapen een beker warme annijsmelk, anders slaap ik ook altijd slecht
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 15:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-05-2005 @ 16:18 :
Is het wel goed donker en niet te warm op je kamer? Wij (= CJ en ik) slapen sinds een paar weken ook veel minder goed. Wij hebben het idee dat het onder andere komt doordat het (te) vroeg licht is...maar zeker weten doen we het niet.

Of misschien is het een soort van stress of iets soortgelijks? Kan er ook voor zorgen dat je niet goed kunt (in)slapen. En als ik je posts lees op psych (en ook omdat het slapen bv. bij je vriend wel lukt), dan zou dat misschien wel een reden kunnen zijn? (Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg alleen dat het mogelijk zou kunnen zijn.)

Als echt niets helpt, dan zou ik toch eens naar de dokter gaan en met hem/haar overleggen, goed slapen is toch wel belangrijk.
Tis niet te warm, ik heb de kachel niet meer aan en slaap vaak met het raam open. Hier in het gebouw is het toch nooit echt warm. Donker is het 's avonds en 's nachts wel maar 's ochtends vroeg niet echt meer, maar zou het daarom komen dat ik slecht in slaap val? Lijkt me meer dat ik dan vroeg wakker zou zijn toch?

Denk zeker dat het van stress of angst komt. Ben de laatste tijd wel gestressed en ook vaak angstig, bang om alleen te zijn. Dat verklaart denk ik ook waarom ik wel slaap als ik bij mijn vriend slaap, dan slaap je immers niet alleen. Ik ga iig proberen zoveel mogelijk onder de mensen te blijven (niet het weekend hier alleen blijven, met de examens blijven op de plaats met de meeste mensen enzo), misschien dat dat wat helpt. Ik wacht eerst de examens af, denk dat de meeste stress dan wel weg zou moeten zijn.

Ik heb het ook met mijn moeder besproken en zei zou van het weekend met me gaan kijken voor thee om in slaap te vallen ofzo. Ben benieuwd of dat wat is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 15:40
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
The0 schreef op 12-05-2005 @ 18:14 :
Ik vraag me af hoe nuttig melatonine is als inslaapmiddel.

Mijn biologie boek beweert dat 'taking a melatonin pill in the evening has little effect on sleepiness because the pineal gland produces melatonin at that time anyway. However, people who take melatonin at other times become sleepy within 2 hours.'

Dus wil je op normale tijd gaan slapen helpt melatonine weinig. Naar mijn weten wordt het ook gebruikt als 'anti-jet-lag-middel' ipv als inslaapmiddel. Correct me if I'm wrong though.
Mmmm, psychiaters schrijven ook melatonine voor.. Welliswaar in veel hogere doseringen dan bij de drogist verkrijgbaar.. (mbt slaapproblemen...)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 15:44
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 12-05-2005 @ 18:40 :
Jointje roken Met wiet dan, niet met hash, want van wiet wordt je best lam en moe... Werkt bij mij iig heel goed!
Maar als je nooit blowt is t een ander verhaal...
Het nadeel is dat je (ik) daardoor 's ochtends moeizaam uit je (m'n) bed te krijgen ben(t)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Slaap problemen
Binkyboy97
21 09-11-2015 17:47
Lichaam & Gezondheid slaap problemen
grietje kruizin
1 10-01-2013 18:15
Liefde & Relatie Problemen met (samen) slapen
Daantje_0705
7 28-01-2011 22:44
Lichaam & Gezondheid kaakklemmen in slaap
Verwijderd
2 20-03-2006 16:35
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
Lifestyle Brengt jouw karakter je wel eens in de problemen?
Aaaaaart..
79 06-03-2003 17:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.