Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2004, 14:29
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Wie studeert hier Communicatie of iets in die richting (communicatiemanagement/communicatie- en informatiewetenschappen etc.)?
Waar?
Wat vind je ervan? Wat voor vakken krijg je? Wat vind je leuk aan de studie? Wat niet?
Wat voor soorten mensen volgen deze studie? Welke eigenschap moet je beslist bezitten?
Welke kant wil je hiermee op? Wat wil je na deze studie gaan doen?

Oftewel, vertel iets over over je studie en wat je er van vindt. Thnx alvast
__________________
I'll find you.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2004, 14:31
Verwijderd
En wat kun je ermee?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 23:04
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Niemand?
__________________
I'll find you.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 13:35
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Ik studeer Communicatie- & Informatiewetenschappen aan de UvT, met de intentie om straks te kiezen voor de richting Bedrijfscommunicatie en Digitale Media.
Het eerste jaar is een algemeen jaar voor letteren, waarin ik vakken krijg als Informatiewetenschap, Communicatie, Taalkunde, Literatuur, Methodologie, Psycholinguïstiek, Digitala communiceren, Semantiek, etc...
De studie bevalt mij tot nu toe prima, ondanks dat het eerste jaar een algemeen basisjaar is en ik er eigenlijk tot nu toe veel te weinig tijd in heb gestoken.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:05
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Ik studeer nu (nog) Communicatie aan Hogeschool INHOLLAND Rotterdam (HBO), maar stop hier in februari mee... in feite ben ik nu al vakantie aan het vieren omdat ik nu tentamenweken heb = vrij.

Wat mijn eerste punt is; de opleiding is heel erg breed (té breed naar mijn zin). Dit kan heel handig zijn als je niet weet wat je wilt, weet je wel een beetje welke richting je op wil, kun je beter iets gerichter kiezen.

het eerste jaar is een inleiding in het communicatievak. Het jaar is opgedeeld in 4 blokken van elk 7 weken en 2 tentamenweken. je krijgt 7 lessen van 1 vak, met één keer een spijbelrecht (om niet aanwezig te zijn) ben je vaker afwezig moet je een aanvullende opdracht doen om je studiepunten te krijgen.

Hier volgen de vakken die ik kreeg in jaar 1 en jaar 2.

OnderzoekHier leer je hoe je een onderzoek opzet, hoe je aan je info komt, en hoe je je gegevens verwerkt (statistiek: wiskunde A1/A2 is handig hierbij; de standaarddeviatie komt terug! Helaas dit keer zonder de grafische rekenmachine )

MarketingMet stip het saaiste vak *kan aan de docent liggen*. Hier wordt je alles verteld over positionering van een bedrijf, welke markt je wil afbakenen ed.

Personeel en Organisatie Onzinvak, het is de bedoeling dat je leert over personeelsregels, leidinggeven ed, maar de docent kon niet uitleggen en het tentamen was zo vaag dat het niet uitmaakte of je het boek nu wel of niet gelezen had.

ExcelInderdaad, een cursus Microsoft Excel (het computerprogramma).

FinancienHier werd je geleerd hoe je een onderemingsplan moest maken, compleet met alle rekeningen (liquiditeitsbegroting, balans, resultatenbegroting, en een hoop andere dingen). Net zoiets als M&O.

Medialandschapalles over de nederlandse media, hoe het in elkaar steekt ed.

tekstschrijven 1 en 2 1 is algemene gestructureerde teksten schrijven, 2 is reclameteksten schrijven. Was wel leuk.

EngelsKrijg je zowel in jaar 1 als jaar 2. Jaar 1 is schrijven, jaar 2 spreken en luisteren.

Omgevingalles over de economische omgevingen. Net zoiets als economie 1/2 op de middelbare school.

VormgevingOver hoe iets is vormgegeven, waarom dat gedaan is ed.

Quark X-PressOmgaan met dit computerprogramma (opmaakprogramma voor folders ed)

Photoshop het bewerken van foto's op de computer.

OndernemingsrechtAlles over de juridische kant van een ondernemings opstellen.

MediarechtAlles over de rechten van en voor de media.

teambuildingHier leer je te werken in een team, of liever gezegd, dat wordt je geacht te leren

Creatief denkenhet grootste onzinvak ooit.

reclamepsychologiegewoon psychologie (Freud) toegepast op de reclame.

CopywritingHet schrijven van copy voor reclame advertenties.

Beeldcommunicatieover hoe je iets met een beeld kan overbrengen.

scriptEen structuur opstellen voor een website.

Dreamweavercursus website bouwen.

Organisatiecommunicatieover communiceren binnen een organisatie.

Interpersoonlijke communicatieleren presenteren en verslaggevertje spelen.

Het is veel presenteren, dus het is wel handig als je er een beetje goed in bent. Verder is 2/3 van de opleiding vrouw.

Wat ik ervan vind? Tja, ik stop ermee zegt wel genoeg denk ik het is té breed en ik vind de kwaliteit van het onderwijs erg laag (maar dit kan ook aan de school liggen). Hoop dat k je hebt geholpen, je kan altijd pm-en voor meer info. Iig succes met je keuze
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 15:51
Verwijderd
Ik studeer nu Communicatie Creatief, na twee jaar Communicatie te hebben gedaan. Op de InHolland Hogeschool in Den Haag.

De opleiding is ten eerste heeeeel breed. Veel marketing, talen, creatieve dingetjes, teksten schrijven, financiele dingen.

Ik vind de financiele en marketingvakken echt klote, heel moeilijk, maar dat ligt ook wel gedeeltelijk aan mijzelf. De rest is wel te doen, als je gewoon je best doet.

Je hoeft zowieso niet echt onwijs hard te werken, vind ik. Ik heb maar een paar middagen les, en verder veel met groepjes werken, of thuis opdrachten maken.

Je werkt onwijs veel in groepsverband, dit is wel leuk, af en toe weleens vervelend, maar in het algemeen best leuk

Je moet veel presenteren, dat vind ik ook jammer. Maar aan de andere kant leer je het wel, omdat je het zo vaak moet doen.

Het soort mensen is heel divers. Er zitten wel veel mensen op met een vlotte babbel enzo, of "hippe kleren", maar het valt in het algemeen best mee.

Eigenschappen die je moet bezitten... je moet heel goed jezelf aan het werk kunnen zetten. Je moet ervoor zorgen dat je op tijd begint met dingen, anders haal je het echt niet. Je moet zelfstandig kunnen werken maar ook in groepsverband.
Maarja, deze dingen leer je vanzelf.

Ik weet nog niet precies wat ik hierna wil gaan doen. Ik denk wel dingen ontwikkelen, zoals huiststijlen, of stukjes schrijven oid. Je kan nog alle kanten op met Communicatie, dat is het fijne eraan.

De InHolland Hogeschool is niet echt een goede school vind ik. Bijna geen begeleiding of les. Je moet overal zelf achteraan, anders gebeurt er niets.
Zo word je wel zelfstandig natuurlijk, maar ik vind het nogal onverantwoord en makkelijk van de school.
Maar ik vraag me af of het op andere hogescholen wel beter is..ik vrees van niet.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 19:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Neem toch eens een besluit
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 20:19
mixtape
Avatar van mixtape
mixtape is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 18-01-2004 @ 15:05:

Interpersoonlijke communicatieleren presenteren en verslaggevertje spelen.
Schiet me ineens te binnen dat die leraar m'n werkstuk heeft gehouden.. waar ik een motherfucking 10 voor had!

Nee, maar die opleiding was niets voor mij dus ik kan er geen objectieve mening over geven. En over INHOLLAND begin ik al helemaal niet..
__________________
jaaaaa jaaa
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 20:22
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Silveria schreef op 18-01-2004 @ 21:19:
Schiet me ineens te binnen dat die leraar m'n werkstuk heeft gehouden.. waar ik een motherfucking 10 voor had!

Nee, maar die opleiding was niets voor mij dus ik kan er geen objectieve mening over geven. En over INHOLLAND begin ik al helemaal niet..
Offtopic: Jaaaaaaaaa maar dat was ook een super werkstuk Misschien gebruikt hij het als voorbeeld schiet mij weer te binnen dat ik die vent die mn Vormgeving als voorbeeld wou gebruiken nog moet mailen En ach, ik ga ook stoppen... heb m'n P gehaald en begin in februari aan de studie Media & Cultuur aan de UvA. Heeeeeeeel veel zin in!!!!!
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 20:25
mixtape
Avatar van mixtape
mixtape is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 18-01-2004 @ 21:22:
Offtopic: Jaaaaaaaaa maar dat was ook een super werkstuk Misschien gebruikt hij het als voorbeeld schiet mij weer te binnen dat ik die vent die mn Vormgeving als voorbeeld wou gebruiken nog moet mailen En ach, ik ga ook stoppen... heb m'n P gehaald en begin in februari aan de studie Media & Cultuur aan de UvA. Heeeeeeeel veel zin in!!!!!
Offtopic: Je P gehaald? Financiën zelfs? Wow cool. En leuk dat je naar de UvA gaat. Succes Oh en Sanne en Riana hebben het nog wel naar hun zin dan?
__________________
jaaaaa jaaa
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 20:27
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Silveria schreef op 18-01-2004 @ 21:25:
Offtopic: Je P gehaald? Financiën zelfs? Wow cool. En leuk dat je naar de UvA gaat. Succes Oh en Sanne en Riana hebben het nog wel naar hun zin dan?
Offtopic: ik pm wel ff, anders gaat ie dicht vrees ik. De meesten hebben het wel naar hun zin, paar uit mijn projectgroep niet helemaal. Het voornaamste commentaar is dat het té breed is.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 21:35
Verwijderd
ik studeer communicatiewetenschap aan de VU

begin pas net aan het eerste jaar en heb dus vooral nog andere vakken (sociologie, antropologie)

wat ik leuk vindt? de invloed van de massamedia op de politieke agenda, en wat mensen bezighoudt. gewoon het fenomeen communicatie en de rol daarvan tussen mensen, in organisaties en in massamedia. wat ik niet leuk vindt ehmmmm ja je moet veel presenteren maar dat went ook wel denk ik

soort mensen die deze eigenschappen volgen; ze zijn meestal communicatief vaardig (goh toevallig) en zijn dol op presenteren (echt waar!) verder tja zijn ze gewoon geínteresseerd naar relaties tussen communicatie en alle andere zaken, simpel!

hierna wil ik richting journalistiek ongeveer circa zoiets, maar weet nog niet precies. ben wel dol op schrijven in ieder geval. kan alle kanten nog op denk ik
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:29
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 18-01-2004 @ 15:05:


Wat ik ervan vind? Tja, ik stop ermee zegt wel genoeg denk ik het is té breed en ik vind de kwaliteit van het onderwijs erg laag (maar dit kan ook aan de school liggen). Hoop dat k je hebt geholpen, je kan altijd pm-en voor meer info. Iig succes met je keuze
Je stopt ermee? Oh! Wat ga je nu dan doen?
Verder thnx voor de hele uitleg! Die vakken klinken leuk, alleen lijken sommige mij ook onzinnig..
__________________
I'll find you.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:32
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Citaat:
STUFF schreef op 18-01-2004 @ 22:35:
ik studeer communicatiewetenschap aan de VU

begin pas net aan het eerste jaar en heb dus vooral nog andere vakken (sociologie, antropologie)

wat ik leuk vindt? de invloed van de massamedia op de politieke agenda, en wat mensen bezighoudt. gewoon het fenomeen communicatie en de rol daarvan tussen mensen, in organisaties en in massamedia. wat ik niet leuk vindt ehmmmm ja je moet veel presenteren maar dat went ook wel denk ik

soort mensen die deze eigenschappen volgen; ze zijn meestal communicatief vaardig (goh toevallig) en zijn dol op presenteren (echt waar!) verder tja zijn ze gewoon geínteresseerd naar relaties tussen communicatie en alle andere zaken, simpel!

hierna wil ik richting journalistiek ongeveer circa zoiets, maar weet nog niet precies. ben wel dol op schrijven in ieder geval. kan alle kanten nog op denk ik
Thnx


Hm, ik dacht al wel dat je veel moest presenteren. Als er iets is wat ik niet leuk vind.. Maar dat leer je dus wel aan?
__________________
I'll find you.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:45
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 18-01-2004 @ 16:51:
antwoord op mn vragen
Thnx!

Dat het een hele brede studie is, vind ik juist een pluspunt. Ik weet namelijk nog niet goed welke kant ik op wil.
Maar nu zijn er al drie mensen in dit topic die InHolland afkraken. Is t echt zo slecht?
Ik was gelukkig van plan om naar de Hogeschool van Utrecht te gaan!
__________________
I'll find you.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:51
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 18-01-2004 @ 20:54:
Neem toch eens een besluit
__________________
I'll find you.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 20:21
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Blue Crystal Rose schreef op 19-01-2004 @ 19:29:
Je stopt ermee? Oh! Wat ga je nu dan doen?
Verder thnx voor de hele uitleg! Die vakken klinken leuk, alleen lijken sommige mij ook onzinnig..
Ik ga nu Media & Cultuur studeren aan de Universiteit van Amsterdam (inderdaad, mét de gevreesde propedeuse overstap ) Dat is echt alleen maar media, en die kant wilde ik sowieso op. Aangezien je bij Communicatie relatief weinig mediavakken krijgt en journalistiek als keuze vak is geschrapt, en ik het niveau van INHOLLAND erg laag vind, heb ik besloten om maar over te stappen (er zijn er trouwens wel meer die van Communicatie naar Media & Cultuur gaan; op de studiebeurs kwam ik er 1 tegen die ook communicatie had gestudeerd aan INHOLLAND Rotterdam).

Citaat:
Maar nu zijn er al drie mensen in dit topic die InHolland afkraken. Is t echt zo slecht?
Ik was gelukkig van plan om naar de Hogeschool van Utrecht te gaan!
Hoe de hogeschool Utrecht is weet ik niet. Het zal vast beter dan INHOLLAND zijn INHOLLAND is gewoon één groot ongeregeld zootje. Daarnaast kan de helft van de docenten serieus niet lesgeven. Lessen vallen uit doordat leraren nog in hun bed liggen de halve tijd werkt blackboard/intranet niet en de computers op school zijn ook altijd bezet of kapot óf superlangzaam. Ook is de interne communicatie tussen docenten van de modules zeer slecht (en daar moet je dan het vak communicatie van leren )

Ik heb hier nóg een uitgebreidere beschrijving voor je, die ik al eerder had gestuurd naar Dreamzy die ook wat meer over communicatie wilde weten. (btw: tis nog toen ik in mijn 1e jaar zat)

Citaat:
Communicatie aan de INHOLLAND Hogeschool is een heel brede studie. De eerste 2 jaren zijn orientatiejaren, waarin je heel algemene vakken krijgt. De laatste 2 jaren ga je een richting op, die je eind van het 2e jaar moet kiezen: Overheidscommunicatie, Algemene Communicatie, Communicatie Creatief of Media- en entertainmentmanagement.

Ik vind het persoonlijk niet zo'n zware studie, met vrij weinig moeite heb tot nu to al mn studiepunten gehaald...
Wat ik ook zo zalig vind is dat je maar 3 dagen per week naar school hoeft al mag dat natuurlijk niet echt meespelen bij de keuze van je studie

De opleiding is niet zo super economisch maar je krijgt wel een aantal economische vakken, 1 blok (het jaar is verdeeld in 4 blokken van elk 7 weken les + 2 weken toetsweek) is economisch.

Hieronder de vakken voor het 1e jaar:

BLOK 1 Engels Basics de basisprincipes van het Engels, heb je waarschijnlijk op de middelbare school gehad, alleen moet je hier enorme lijsten met marketing termen leren... (zo'n 400 woordjes als je het bijhoudt is het wel te doen, niet als je ze er allemaal in 1 dag in moet stampen)

Tekstschrijven 1 Basisprincipes van het tekstschrijven.

Introductie op het Communicatie beroep De naam zegt het al: hier leer je de basisdingen van het communiceren...

Marketing Alles over prijsbeleid, introductie van productie enz. Alles wat er dus achter de reclame steekt. Dit vond ik persoonlijk een heeeeeeeeel saai vak, hoewel dat ook wel denk ik door de leraar kwam

Creatief Denken Hier krijg je verschillende technieken geleerd om tot verschillende oplossingen te komen. Was vooral lol maken.

Teambuilding cursus over hoe je het best in teamverband kan samenwerken.

Kwalitatief Onderzoek Hier leer je hoe het best een onderzoek wordt opgezet en uitgevoerd. je leert verschillende onderzoekstypes en waar ze voor gebruikt worden.

Kwantitatief Onderzoek De gegevens van een onderzoek moeten ook verwerkt worden, dat leer je dus hier. Veel wiskunde dus, de standdaarddeviatie krijg je ook weer. MAAR DIT KEER ZONDER DE GRAFISCHE REKENMACHINE

BLOK 2
Quark X Press uitleg van het programma Quark X Press (op de computer), een programma wat gebruikt wordt om folders en brochures enz. mee te maken

Photoshop uitleg van het programma Photoshop, hoe je foto's bewerkt in Adobe Photoshop. Vond ik persoonlijk erg leuk.

Vormgeving over hoe je dingen vormgeeft.

Medialandschap Over het landschap van de media: kranten, tv, radio leer je de basisdingen.

Mediarecht Alle wetten aar de media mee te maken hebben
Vond ik persoonlijk een erg leuk vak.

Webcommunicatie alles over internet en hoe je zelf een website moet bouwen.

Interpersoonlijke communicatie alles over woordvoerderschap en journalistiek.

BLOK 3[COLOR]
Ondernemingsplan Dit is alleen maar begeleiding van je ondernemingsplan maken, het is vragen stellen, uitleg krijgen en wegwezen.

[COLOR=blue]Excel cursus Microsoft Excel

Omgeving Dit is puur economie als op de middelbare school (zo ongeveer dan), alles over de economie buiten een bedrijf. vandaar de naam. Af en toe errrg saai en de meesten vinden het erg lastig. Bij dit vak scheelt het of je een goede economieleraar had of niet.

Financien Alles over balansen, resultatenrekeningen, liquiditeitsbalansen en hoe je ze opstelt.

Blackboard & Portpolio cursus over het intranet blackboard en over hoe je je portfolio opstelt.

Personeel & Organisatie over de hierarchie in een bedrijf... (weet niet zoveel ben er eigenlijk nooit heengeweest omdat het mens niet kon lesgeven).

Normen en Waarden Eigenlijk had dit vak Ondernemingsrecht moeten heten, je krijgt alles over de wet waar je mee te maken krijgt om een ondernemingsplan op te stelen

Verdere vakken zijn:

*Engels Letters (briefschrijven )
*Tekstschrijven 2 (reclame teksten schrijven)
*Ontwikkeling van het product
*Powerpoint (cursus Microsoft Powerpoint)


Opdrachten

blok 1:
1) RET-> campagne bedenken tegen graffiti, promotie van een lightrail en actie bedenken om het personeel wat milieubewuster te laten werken (met projectgroep) + presentatie van het geheel

blok 2:
1)boekje over jezelf maken m.b.v Quark XPress en Photoshop (individueel)
2) promotieplan bedenken voor nutraceuticals (met projectgroep) + persconferentie ( niet met echte pers gewoon voor de klas)
3) trainingsboekje interpersoonlijke communicatie maken (over de lessen)

blok 3:
1) ondernemingsplan schrijven (met projectgroep)

blok 4: een nieuw snoepje bedenken en een marketingplan hiervoor maken

als je meer wilt weten stuur maar een berichtje
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Blue Crystal Rose schreef op 19-01-2004 @ 19:32:
Thnx


Hm, ik dacht al wel dat je veel moest presenteren. Als er iets is wat ik niet leuk vind.. Maar dat leer je dus wel aan?
ja
je krijgt allerlei tips enzo
en het went ook wel
en zo erg veel is het ook weer niet hoor met dat presenteren
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-01-2004, 14:10
tinkle
Avatar van tinkle
tinkle is offline
Ik studeer Bedrijfscommunicatie Letteren aan de KUN, in Nijmegen... Is overigens de enige plaats waar je deze studie in deze vorm kunt studeren..... helaas, vind ik.....

Maarre wat over de studie.. mij bevalt ie zeer goed.. Ik had ook een verschrikkelijke hekel aan presenteren, maar omdat je het nu wel regekmatig moet doen, presentaties van +- 10 min. met zn 2-en wen je er aan.... had nooit gedacht dat dat zo zou zijn, maar het is echt zo! ik ben nu na een half jaar al veel minder zenuwachtig..

Maar je kan kiezen uit één van de vier talen, Engels, Frans, Duits, en Spaans. Zelf doe ik Spaans. Ik vind het erg leuk, na een half jaartje spreek je al redelijk Spaans. Je zou je kunnen redden in Spanje zeg maar...

Andere vakken zijn managment en organisatie, bedrijfscommunicatie, cultuurkunde van het land waar jouw taal gesproken wordt... marketing.. interculturele communicatie, filosofie enz...

Je leert natuurlijk goed communiceren en goed een taal spreken. Voor degenen die niet alleen een taal willen leren is dit wel een geschikte studie of kan er één zijn.....

Je hebt de mogelijkheid om in het buitenland te gaan studeren en in het derde jaar kan je kiezen tussen IBO, internationale bedrijfscommunicatie en CIO communicatie in organisaties, zeg maar in Nederlandse bedrijven......

Succes met je toekomstige studie en als je nog vragen hebt, dan hoor ik t wel!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 16:39
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Citaat:
STUFF schreef op 20-01-2004 @ 19:06:
ja
je krijgt allerlei tips enzo
en het went ook wel
en zo erg veel is het ook weer niet hoor met dat presenteren
Citaat:
tinkle schreef op 21-01-2004 @ 15:10:
Maarre wat over de studie.. mij bevalt ie zeer goed.. Ik had ook een verschrikkelijke hekel aan presenteren, maar omdat je het nu wel regekmatig moet doen, presentaties van +- 10 min. met zn 2-en wen je er aan.... had nooit gedacht dat dat zo zou zijn, maar het is echt zo! ik ben nu na een half jaar al veel minder zenuwachtig..

Yay!
Ik had laatst een presentatie en dat viel heel erg mee. Ik kan alleen niet presenteren met alleen een paar steekwoorden. Dan vergeet ik de helft.
__________________
I'll find you.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 10:39
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Veel oefenen, dan leer je het wel... ik was er ook nooit een ster in, maar nu kan ik het ook aardig
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Welke studie met taal en communicatie
nellekevh
7 22-12-2010 16:14
Studeren Enquete voor Communicatie Project
Aliss
1 12-09-2009 11:27
Studeren Communicatie en Multimedia Design
Chilisaus
2 15-06-2009 18:45
Studeren Internationaal, sociaal en communicatie...passende studie?
Mas83
2 16-06-2005 14:00
Algemene schoolzaken Schoevers
Sonja9
129 31-05-2004 21:46
Algemene schoolzaken communicatie journalistiek
love.the.sunset
22 21-05-2004 15:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.