Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2010, 00:20
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Agatha Christie stond er volgens mij ook om bekend weinig omschrijvingen te gebruiken en heel veel via dialoog te doen Maar dat boeit natuurlijk weinig als ze niet in staat zou zijn om er een interessant raadsel omheen te draaien en er een goede opbouw in te zetten.

Wat betreft Larsson; ik bedoelde meer dat ik mij afvroeg hoeveel verschil er zat tussen het werk wat op zijn pc stond en het werk dat is uitgegeven. Er is een redelijke kans dat er met zijn stijl weinig is gebeurd; hij heeft zijn manuscripten naast zijn werk als journalist geschreven en pas vlak voor z'n dood is hij ermee naar een uitgever gegaan. Ik vermoed dat, gezien zijn faam als journalist, het inhoudelijk wel snor zat maar hij heeft nooit de kans gehad om zijn stijl met een fijne kam eventueel bij te werken.
Wel zal levenservaring en toenemende kennis een rol spelen bij het meer realistisch en weldoordacht benaderen van je werk, en die ervaring zal beter helpen een personage of verhaal op te zetten. Dat schrijvers vaak op latere leeftijd doorbreken is omdat ze doorgaans niet direct doorbreken, een beetje boek heel veel tijd kost en ze toch gewoon moeten leven. Met andere woorden; ze zijn gedwongen een carrière te kiezen waar wel vrij direct met zekerheid brood mee te verdienen valt Larsson was ook geen fulltime fictie-auteur en zijn stijl in Millennium zal zeer waarschijnlijk niet veel anders zijn dan zijn fan-fiction werken van 3 decennia geleden. Sommige auteurs wisselen wel drastisch van schrijfstijl maar velen houden dezelfde stijl aan; het erodeert wat meer wat vooral de vaste lezer zal opvallen. Larsson heeft met Salander een dijk van een personage neergezet die veel lezers aanspreekt en er een plot omheen gedraaid dat erg goed is uitgewerkt, maar de schrijfstijl is niet echt onderscheidend en op sommige punten ook gewoon niet erg sterk.
Dan Brown werd ineens razend populair, niet omdat hij zo goed schreef maar omdat hij met iets controversieel kwam aanzetten. Als je De Da Vinci Code wat kritisch leest is zijn stijl niet zo bijzonder en gebruikt hij zijn personages vooral om veel weetjes en theoriën de wereld in te helpen.
Cussler is al jaren grootmeester van de avonturenverhalen maar zijn stijl is door de jaren heen weinig anders geworden. Hij weet alleen wel steeds beter met een verhaal om te gaan; zijn eerste Pitt-boek is een vrij eenvoudig plot maar later in zijn carrière worden de plots en personages steeds grootser en verder uitgediept. Dat is waar een schrijver vooral in kan groeien, net zoals elk ander in zijn of haar vak.

En dat is vooral mijn punt. Van de meeste werken die ik hier gelezen hebben - zeker van bijna iedereen die hier al in de oudere leeftijdscategorie zit - is er met de schrijfstijl zelden echt wat mis. Hooguit wat kleine puntjes die op de i gezet moeten worden. Je moet echt van enorm goede huize komen om je schrijfstijl op te kunnen vallen. Anders is het gewoon zaak om iets te presenteren dat onderscheidend en onderhoudend genoeg is om voor het eerst op te vallen, bijvoorbeeld met een sterk, uniek plot of personage, en dat is lastig want uitgevers werken over het algemeen niet hele manuscripten nauwlettend door dus daar valt eenvoudig overheen te kijken. Bovendien is het, zeker met een onbekende auteur, sowieso lastig inschatten hoe goed hij of zij in de markt zal komen te liggen en weinig uitgevers zullen daar grote risico's mee willen lopen. Het klinkt een beetje flauw, maar als je een verhaal wilt schrijven dat je wil dat uitgegeven kan worden moet je wel een verhaal schrijven dat anderen ook willen lezen en zolang je niet te ingewikkeld of te simpel doet zal de gemiddelde lezer niet zo snel over je schrijfstijl struikelen. Wil je een verhaal schrijven omdat je het zo leuk vindt om een verhaal te schrijven, wat de meesten onder ons doen, doe dat gewoon en met welke stijl je zelf prettig vindt. Dan zie je vanzelf wel of andere mensen het boeiend vinden

Als je materie schrijft die niemand verder boeiend vindt wil dat niet zeggen dat je per definitie een slechte schrijver bent. Je publiek deelt alleen (nog) niet je interesse
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2010, 00:21
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
O, en Niña, je mag het mij ook wel toesturen als je wilt. Ik weet niet of er daadwerkelijk iets mee doe maar ik ben wel een beetje benieuwd
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 00:29
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
*snip*
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 09:12
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Eerlijk gezegd houd ik juist enorm van een simpele stijl zonder al te veel uitleg en beschrijvingen. Voor mij komt wat ik wil zeggen dan veel beter uit de verf. Ik denk dat iets veel meer aankomt als er ineens iets heel moois staat in een verder vrij nuchtere tekst. Als je van iedere zin een kunstwerk gaat maken, wordt het -vind ik- een beetje een brij en schiet je je doel voorbij.
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 09:36
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Oh en ik vind proeflezen ook wel leuk/leerzaam/interessant .
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 20:37
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
86.000 woorden, en ik heb een samenvatting van mijn verhaal geschreven.

Vanavond ook met mijn vader gesproken over het verhaal. Ik denk dat ie stiekum onder de indruk is van de complexiteit en lagen van mijn verhaal
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 20:56
Verwijderd
Heb mijn manuscript keer naar een auteur uit mijn genre opgestuurd. Hij had niet vele tijd maar heeft het toch vluchtig keer bekeken.
Ziet er volgens hem heel leuk uit...
...maar ik ga in geen 1000 jaar er een uitgever voor vinden. Ik mag weer eens tevreden zijn!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 21:14
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Heb mijn manuscript keer naar een auteur uit mijn genre opgestuurd. Hij had niet vele tijd maar heeft het toch vluchtig keer bekeken.
Ziet er volgens hem heel leuk uit...
...maar ik ga in geen 1000 jaar er een uitgever voor vinden. Ik mag weer eens tevreden zijn!
Waarom niet?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 21:22
Verwijderd
Een eerste opmerking was al dat mijn titel wel ja...
'Verdoemenis van Eurynomos' is leuk als je een een aan horrorfilms verslaafde engerd ben, wat ik dus ook wel ben, maar daar ga je geen hopen tienrs mee hun hart winnen.

Een volgende, grotere, hindernis is ja...
Erg complex verhaal, thematiek, vorm en schrijfstijl. Het aimt op jongeren van 14-18 jaar en heeft een onderliggende thematiek die ervoor zorgt dat het eigenlijk wedijvert met meer traditionele namen uit de Nederlandstalige jeugdliteratuur. De meeste uitgevers gaan hun vingers dus liever van een werk als dat van mij afhouden.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 21:50
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Een eerste opmerking was al dat mijn titel wel ja...
'Verdoemenis van Eurynomos' is leuk als je een een aan horrorfilms verslaafde engerd ben, wat ik dus ook wel ben, maar daar ga je geen hopen tienrs mee hun hart winnen.

Een volgende, grotere, hindernis is ja...
Erg complex verhaal, thematiek, vorm en schrijfstijl. Het aimt op jongeren van 14-18 jaar en heeft een onderliggende thematiek die ervoor zorgt dat het eigenlijk wedijvert met meer traditionele namen uit de Nederlandstalige jeugdliteratuur. De meeste uitgevers gaan hun vingers dus liever van een werk als dat van mij afhouden.
Je kan er voor kiezen je motieven te verbergen, natuurlijk. Ik merk zelf dat ik veel dingen in mijn verhaal niet uitleg, omdat het te veel afleidt. Ik denk dat het een kunst is om net genoeg er in te stoppen om diepgang te geven, en er genoeg uit te halen om het verhaal te laten kloppen.

En ik denk niet dat je dat nu niet meer kan doen. Ik ga daar zelf ook naar kijken als ik mijn verhaal ooit af krijg.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 00:22
Verwijderd
Citaat:
Je kan er voor kiezen je motieven te verbergen, natuurlijk. Ik merk zelf dat ik veel dingen in mijn verhaal niet uitleg, omdat het te veel afleidt. Ik denk dat het een kunst is om net genoeg er in te stoppen om diepgang te geven, en er genoeg uit te halen om het verhaal te laten kloppen.
Hog bij mij zit ook alles onderhuids hoor. Ik schrijf Pulp, geen L****, dus voel ik mij ook niet meteen geroepen om het in het lang en in het breed over Weltschmerz te gaan hebben.
Maar het zit er onderhuids weldegelijk in omdat ik als schrijver vind dat het een essentieel onderdeel van de achtergrond van het verhaal is. En dat maakt dat het verhaal alles behalve commercieel goed in de markt liggen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 07:57
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
86.000 woorden, en ik heb een samenvatting van mijn verhaal geschreven.

Vanavond ook met mijn vader gesproken over het verhaal. Ik denk dat ie stiekum onder de indruk is van de complexiteit en lagen van mijn verhaal
Het is de taak van ouders om te allen tijde trots te zijn hè

@FA: En toch snap ik het niet goed hè, bij jou, dat verhaal dat je bij de verhalenwedstrijd hier op Letteren had, vond ik echt niet slecht geschreven, ja, er zaten een hoop spelfouten en andere kleine stommigheden in, maar de spanningsopbouw en stijl was oké, en je bent genomineerd geweest voor de cjp-wedstrijd, waar echt veel mensen aan meededen, dus waarom blijf je maar zeggen dat het enkel pulp is wat jij schrijft en dat geen enkele uitgeverij erin geïnteresseerd zal zijn (sowieso, genoeg uitgeverijen die geen literatuur uitgeven, maar gewone leesboeken), ik denk echt dat je wat meer vertrouwen moet hebben, anders wordt het sowieso niets natuurlijk...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 09:24
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Zul je zien dat FA uiteindelijk de enige hier is die ooit wordt uitgegeven .

Ik ben weer bezig... althans, dat ik hier nu zit is een uiting van het mezelf van het werk afhouden omdat mijn concentratie zo beroerd is... *zucht*. Aan het werk maar weer .
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 10:48
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, precies... Ik zie het met proza de laatste tijd niet echt zitten, geloof ik... Maar ik ga wel weer proberen om een beginnetje te maken met iets.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 19:17
niña
Avatar van niña
niña is offline
Zo, ik heb de eerste proefleesronde verstuurt. Ik ben bang

En een beetje de weg kwijt van wat ik nu ga schrijven
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 19:19
Verwijderd
Nuja, heb mij voorgenomen om het werk naar 3 (uiteenlopende) uitgevers op te sturen
(Infodok - Clavis - Kramat).

Ik weet zelf niet meer goed waar ik het moet positioneren. De roots van dit manuscript gaan terug tot een tijd dat ik in plaats van horror, het had over gitzwarte romantiek. Wat dus betekend dat het zit met een zware onderliggende thematiek van zelfmoord en 'zelfvervreemding'.
Hierna heb ik het gegotiseerd en in een kerkhofhorror jasje gestopt. Naar mijn gevoel is het ook echt een genreboek geworden, maar dan wel een redelijk zware met een heel aparte doelgroep...

Ik denk niet dat het echt slecht geschreven is (hoewel het zeker een goede beurt bij de redactie kan gebruiken), maar in een marktverhaal, denk ik echt niet dat ik schrijf voor een publiek dat met duizenden is. Eigenlijk zou ik al blij zijn als ik 5 andere mensen op de wereld vind, die het graag zouden lezen.
Maar dat wist ik al van het prille begin. Je moet jezelf niet verraden voor mainstream succes he.

Wat ik nu ga schrijven is overigens geen probleem. Dat boek zit al in mijn hoofd.
Maar eerst helaas nu voor herexamens blokken.
*zucht*
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 19:24
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@niña: Het is in elk geval aangekomen. Zal er binnenkort eens naar kijken. Is het goed als ik bijv. naar één stuk echt grondig kijk (spelfouten e.d.) en naar de rest globaal? O ja, en is het voor jeugd bedoeld?

@FA: Ach, het is helemaal niet nodig om je verhaal zo te proberen duiden, laat dat maar aan de redacteurs over. Succes met de examens!

OT: Ik heb een beginnetje
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)

Laatst gewijzigd op 22-07-2010 om 19:30.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 19:48
niña
Avatar van niña
niña is offline
Citaat:
@niña: Het is in elk geval aangekomen. Zal er binnenkort eens naar kijken. Is het goed als ik bijv. naar één stuk echt grondig kijk (spelfouten e.d.) en naar de rest globaal? O ja, en is het voor jeugd bedoeld?
Jeugd ja en uh.. de eerste honderd pagina's? Nee, doe maar wat je kan hebben joh.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Met citaat reageren
Oud 23-07-2010, 11:13
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben vanochtend lekker bezig geweest, ben al op pagina zeventien. Wanneer wil je het ongeveer terug hebben, maakt dat uit?

Zelf schrijven heb ik vandaag dus nog niet gedaan
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 23-07-2010, 11:14
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Morgen zit ik op 70.000 .
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2010, 18:29
Verwijderd
Net de synopsis gemaakt.
Is inderdaad een complex boek geworden, maar ja.
opmerkelijke verhalen schrijven is één van mijn specialiteiten he.

Mij wel nog nooit zo commercieel opgesteld als nu...
'De Vreemde en de Dood' is een boek waarbij de dood en het gevoel van heimwee en gemis een centrale rol spelen.
De artistieke boodschap -namelijk het beangstigende aan doodgaan, dierbaren verliezen en het van jezelf vervreemden- wordt gebracht in een stijl die sterk aanleunt bij het klassiek horrorroman. Horror is immers Latijn voor angst en bijgevolg een zeer geschikt medium om een groot taboe onderwerp te behandelen. Deze originele, aangename invalshoek moet ervoor zorgen dat het boek een specifieke, maar daarom niet beperkte, doelgroep aanspreekt. Een publiek dat in de eerste plaats bestaat uit tieners en jongvolwassenen, die misschien nog niet helemaal klaar is voor bepaalde, 'zwaardere' Literaire werken, maar desondanks toch opzoek is naar een milde filosofie over het leven en de mystiek rond de dood. Een boek dat enerzijds toch de lezer op weg helpt met die gevoelens om te gaan en zich anderzijds toch als een spannend genreboek laat lezen, is hierbij een nuttig middel.


Eens zien of de vis bijt...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2010, 10:50
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Heb je het al opgestuurd? We wachten in spanning af .

Ik begin aan mijn laatste stuk wat de basis-verhaallijn betreft. Gek hoor, dan heeft mijn hoofdpersoon (en ik ook) alles al meegemaakt dat hij in het verhaal gaat meemaken. Ik vind dat wel iets raars, dat je ergens aan begint en je weet niet precies hoe het gaat lopen en nu kom ik dan op een punt dat dat allemaal in principe is ingevuld. Ik denk nog een weekje en dan gaat het Grote Herschrijven plaatsvinden... Daar zie ik wel tegenop eerlijk gezegd. Het is toch ook een beetje bitterzoet als het af is. Heeft het al je verwachtingen wel waar gemaakt?

Nou ja... eerst nog even 'genieten' van het eerste schrijven en dan zien we wel weer verder. Volgens mij is het nog een enorme, chaotische brij maar misschien valt het ook wel mee als ik het opnieuw lees. Het is net een puzzel die je op moet lossen soms .
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 11:42
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Hoe gaat het bij iedereen?

Ik heb denk ik minstens een week extra nodig om mijn basis echt af te krijgen... Oh, ik geloof zo in het verhaal dat ik wil vertellen maar ik weet gewoon niet of ik (al) goed genoeg ben als schrijver om het ook goed te doen. Helperdehelp! Zo moeilijk om ook maar een klein beetje objectief te kijken naar wat je zelf doet .
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 16:43
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb niña's (veelbelovende) verhaal uit, dus als jij nog een proeflezer nodig hebt...

Ik pruts met gedichten, maar het lukt niet
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 16:47
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik wil ook wel proeflezen!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 18:18
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Wow dat heb je wel snel gedaan zeg! Ik ben bang dat het nog wel minstens een maand duurt voor het leesbaar is hoor . Ik kan er zelf echt niet objectief naar kijken (heb dus geen idee hoe het 'leest') dus een paar mensen van buitenaf zou wel handig zijn. Ik ben alleen een beetje huiverig met teksten zomaar via internet versturen .
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 20:17
niña
Avatar van niña
niña is offline
Citaat:
Ik heb niña's (veelbelovende) verhaal uit, dus als jij nog een proeflezer nodig hebt...

Ik pruts met gedichten, maar het lukt niet
Nogmaals bedankt trouwens, bijna vijftig pagina's

Grappig dat je dat over de lengte zei, ik heb namelijk zo'n 140 pagina's bijgeschreven.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 13:48
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@niña: Graag gedaan hoor, ik vond het leuk om te doen. Als je nog vragen over een opmerking hebt, stel ze gerust. En houd me op de hoogte hoe het verder gaat

@Mevrouw Lul: Ik ben heel betrouwbaar hoor
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 15:17
Readersworld
Avatar van Readersworld
Readersworld is offline
Ik schrijf momenteel aan een horror-verhaal, met als werktitel "Wraak van achter het graf."

Te lezen onder "Verhalen van onze Leden" op het Lectomunda forum, alleen zichtbaar voor geregistreerde gebruikers wegens copyright-schending.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 15:40
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hoe bedoel je, copyright-schending? Als je het op een forum zet, loop je altijd het risico dat het gestolen wordt, ook als alleen geregistreerde leden het mogen lezen, toch? Teksten waar je nog iets mee wilt doen, kun je maar beter niet op een forum zetten.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 19:14
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik ben weer terug van vakantie. Stukje van mijn eigen tekst aan stukken gescheurd (niet letterlijk) in een korte review.

Mijn stuk van Equill publishing wordt niet gratis... te grafisch, dus wordt het de showcase van hun 18+ assortiment, voor 5 Australische dollar.

Nina, ik heb je stukje, ben een beetje aan het kijken wat ik direct kan opschrijven. Ik ben van plan eerst een stuk te lezen en daar een algemeen commentaar op te schrijven, en een deel wat minitieus door te nemen (met correcties zover ik ze zie), zodat je snel in ieder geval wat terug hebt.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Ik schrijf momenteel aan een horror-verhaal, met als werktitel "Wraak van achter het graf."
Eindelijk krijg ik eens versterking!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 20:42
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Ik ben begonnen met een script, maar het gaat moeilijk. Omdat het geen fijn onderwerp is, kan ik er nog niet echt inkomen, ook al komt de crux pas vrij laat.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 13:54
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Ik kom nu echt heel dichtbij het einde van de eerste versie . Maar voor mijn gevoel moet er nog zóveel aan gebeuren voor het echt een kloppend geheel is... Nou ja, eerst maar eens afschrijven. Ik denk eigenlijk dat het voor vrijdag wel moet lukken .
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 11:24
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Nou, ik spring eens in het diepe. Een verhaal waar ik al twee jaar van houd en nog nooit aan iemand anders dan mijn moeder heb laten lezen, schreeuwt ook al twee jaar om meer. Dus ik ga maar eens kijken hoe ver ik kan lopen.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2010, 14:33
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2010, 16:09
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Gefeliciteerd!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2010, 16:35
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Gefeliciteerd!
Dank!

Nou ja, nu komt het hele volgende proces maar het voelt toch wel al een beetje als een overwinnig hoor .
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 10:58
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik ben even een korte verhaaltje aan het maken waarbij ik Roodkapje met Robin Hood verweef
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 14:09
Verwijderd
Mijn volgend manuscript zal allicht 'perfecte duisternis' heten.
Ik denk dat ik niet meer moet zeggen wat de thematiek zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 08:20
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik ben even een korte verhaaltje aan het maken waarbij ik Roodkapje met Robin Hood verweef
Dat klinkt leuk
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 10-08-2010, 13:35
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Mijn volgend manuscript zal allicht 'perfecte duisternis' heten.
Ik denk dat ik niet meer moet zeggen wat de thematiek zal zijn.
Je doet me een beetje hier aan denken :

__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2010, 19:29
Verwijderd
Over zo'n thema wil ik ook nog eens iets schrijven, maar dat zal eerder boek 3 of 4 zijn denk ik.

Perfecte Duisternis zal meer iets zijn zoals...



Maar donkerder dus

Het zal deel autobiorafisch zijn, deels gebaseerd op onze hedendaagse narcistische internetcultuur en deels gewoon ja...
Pulphorror.

Ik moet de verhaallijnen nog syncroniseren, maar het zal erop neer komen dat een student accountancy stage moet lopen op de boekhoudafdeling van een grote multinational. Hij wordt echter gepest door zijn collega's en het botert ook al niet tussen hem en zijn supervisor.
Wanneer hij uiteindelijk van zijn stageplaats wordt weggestuurd, doet één van de bedienden hem opeens een eigenaardig voorstel.

Wat lijkt te beginnen als een zoveelste killerraid van een gefrustreerde carrièremislukkeling, is in werkelijkheid onderdeel van een veel duisterder geheel...

Maar het plot is zich momenteel nog aan het ontwikkelen in mijn hoofd.

Laatst gewijzigd op 10-08-2010 om 19:38.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 09:58
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
FA zit duidelijk in de fijnste fase van het schrijven, als je nog gewoon lekker na aan het denken bent over wat je gaat schrijven, hoe het verhaal zal gaan enzovoorts
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 13:36
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Pfoe, vanaf maandag ga ik herschrijven. Nu lekker films en docu's kijken ter inspiratie .
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2010, 07:54
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ik moet maar weer eens wat random inspiratie opdoen, dat is voor mij soms al genoeg om een verhaal van een paar kantjes te schrijven.

Ben er ook net achter gekomen dat een soort fantasy verhaal waar ik jaren geleden aan geschreven heb al 16.000 woorden had, huh.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!

Laatst gewijzigd op 18-08-2010 om 10:54.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 23:49
Verwijderd
Ben ook bezig met een verhaal
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 18:03
Mevrouw Lul
Avatar van Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Ik ben de tekst nu heel precies aan het uitpluizen en gek genoeg vind ik het echt waanzinnig leuk . Er vallen me ineens allemaal heel kleine dingetjes op en voor mijn gevoel maakt het echt een wereld van verschil voor mijn tekst. Dat geeft enorm veel voldoening en vertrouwen want dat stuk dat ik nu heb gedaan, daar ben ik echt wel tevreden over . Aan de andere kant ben ik bang dat er ook nog een miljoen van die kleine dingetjes in zitten die ik niet zie en dat het dan dus eigenlijk nog steeds niet goed is... Maar ik kan er natuurlijk altijd nóg een keer doorheen gaan en hopelijk kan ik een paar pietjeprecieze proeflezers vinden. Ik ben benieuwd (en ik ben echt ongeduldig want ik zou het het liefst helemaal af hebben om te zien hoe het dan is). Oh en ik heb nu al gigantisch veel geschrapt dus het wordt een tamelijk kort verhaal denk ik.



En julliiieeee?
__________________
Living is a lot like flying. You either do it or die trying.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 18:21
Verwijderd
Verhalen die korter worden na herwerking?

Van mij worden ze enkel langer. Ik denk dat ik officieel verslaafd ben aan bijvoeglijke naamwoorden en overladen settings. Altijd als ik iets van mijzelf na een tijd teruglees, heb ik iets van: eigenlijk zou daar no wat bij moeten komen.

Maar ik opteer voor een handige hoofdstuk indeling en start mijn hoofdstukken met 'eenvoudigere zinnen' waarna ik langzaam over kan gaan tot het echte werk.
Op die manier is het alsof je een serie versnellingen doorloopt zeg maar: een paar korte om snel weg te komen in het verhaal en vervolgens dan die 'push' die je meeneemt in het verhaal.

Althans dat is de theorie. Volgens mijn proeflezers is het mooi, maarja...
Jullie weten ook wel dat ik mijn werk alleen laat lezen door mensen die exact hetzelfde als ik denken over lectuur.
De gedachte alleen al om door 'de vijand' gelezen te worden, doet mijn nekharen overeind komen...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 18:27
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Ik vind het leuk dat jullie hier allemaal zo serieus mee bezig zijn.

Schrijven is voor mij echt de ultieme ontspanning. Ik word nergens zo blij van als van een verhaal fabriceren, maar het enige wat ik kan (wil) schrijven is fanfiction. Ik doe het al 8 jaar maar ik kan er nog steeds geen genoeg van krijgen.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten wie jij bent.
Gabrielle-mn
2 30-08-2015 22:16
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Wat zou jij doen?
Doornroos
6 14-03-2013 07:40
Verhalen & Gedichten Groot hoe-schrijf-jij-topic.
Verwijderd
24 07-02-2011 17:43
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Ze heet Anna
Verwijderd
15 31-10-2006 10:37
Verhalen & Gedichten Dit is het brieventopic dat ik Postzegel noem.
CSN
244 09-07-2006 17:20
Verhalen & Gedichten (stukje) reunie
Euryalo
0 23-11-2005 21:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.