Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2010, 15:32
Verwijderd
hoi,
ik zit nu op een normale vmbo school in de 2de
ga na de zomervakantie naar 3 vmbo tg.
ik had toelatingsexamen gedaan om na de vakantie naar een andere school te gaan die meer met mijn vervolgopleiding te maken heeft, maar was niet toegelaten,(op die andere school zou ik dan 3&4 vmbo doen)
alleen de 4de van vmbo mag je daar niet doen omdat de 3de blijkbaar een belangrijk jaar is.
nou ben ik van plan om de derde eerst op mijn huidige school te doen en daarna nog eens op die andere school
(dan zou ik dus 2x de derde doen en eigenlijk blijven zitten, omdat ik een klas overgeslagen heb op de basisschool ben ik een jaar jonger en maakt dat dus niets uit en de stof is sowieso al moeilijk voor mij.)
weet iemand wat de regels zijn voor vrijwillig blijven zitten???
of is er iemand die hier ervaring mee heeft??
op mijn huidige school zeggen ze dat je 5 jaar over t vmbo mag doen en dat dat dus geen problemen zal geven maar dat weet niemand zeker


PLEASE HELP ME!!

XX
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2010, 14:52
Verwijderd
Het voorexamenjaar, de 3e in jouw geval, is altijd belangrijk en tevens het moeilijkste jaar. Volgens mij mag je over VMBO-T 5 jaar doen, maar ik kan me herinneren dat je bijvoorbeeld met VMBO-K niet mag blijven zitten. Ik zou het gewoon op je school navragen. Als het echt slecht gaat laten ze je wel zitten, ze hebben namelijk liever dat je een jaar overdoet dan dat het slagingspercentage lager is.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 19:10
Verwijderd
Ik zou het inderdaad op je school navragen en de situatie uitleggen. Ik zou dit jaar met mijn cijfers makkelijk overgaan naar 4vwo, maar wilde toch liever naar 4havo ivm gezondheidsproblemen. De school was het er niet mee eens, maar heeft me uiteindelijk laten gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 07:55
Verwijderd
Citaat:
Het voorexamenjaar, de 3e in jouw geval, is altijd belangrijk en tevens het moeilijkste jaar. Volgens mij mag je over VMBO-T 5 jaar doen, maar ik kan me herinneren dat je bijvoorbeeld met VMBO-K niet mag blijven zitten. Ik zou het gewoon op je school navragen. Als het echt slecht gaat laten ze je wel zitten, ze hebben namelijk liever dat je een jaar overdoet dan dat het slagingspercentage lager is.
mijn cijfers zijn nu nog genoeg om over te gaan, wel niet echt zo geweldig maar toch met een 6.9 als og. ga je toch wel over,
het probleem is alleen dat ik niet weet of je vrijwillig mag blijven zitten in de derde zodat ik naar een andere school kan, dan zou ik dus een keer de 3de op mn huidige school doen en dan nog een keer op die andere school
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 10:45
Verwijderd
Vrijwillig blijven zitten, dat zou ik niet weten. Maar als alleen de 4e doen niet mag kun je denk ik niet anders. Trouwens, wel raar dat je de 3e niet op die school mag doen en de 4e wel.
Ik zou het gewoon navragen bij je nieuwe (en misschien je oude) school om te kijken wat je kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 17:15
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Waarom zou je dit nu eigenlijk willen doen? Wat is die 3 en 4 vmbo opleiding dan wel niet?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je dit nu eigenlijk willen doen? Wat is die 3 en 4 vmbo opleiding dan wel niet?
Het is een school met een vmbo en een mbo in een en op dat vmbo ben je dus ook al grafisch bezig, ik wil dat doen omdat ik anders toch na de 4de op die school naar het mbo ga maar dan zijn er sppr veel mensen die toelatingsexamen doen en is de kans op toegelaten worden dus vele malen kleiner,
als je vantevoren al op het vmbo hebt gezeten op die school kun je meteen doorstromen naar het mbo en hoef je geen toelatingsexamen te doen
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Het is een school met een vmbo en een mbo in een en op dat vmbo ben je dus ook al grafisch bezig, ik wil dat doen omdat ik anders toch na de 4de op die school naar het mbo ga maar dan zijn er sppr veel mensen die toelatingsexamen doen en is de kans op toegelaten worden dus vele malen kleiner,
als je vantevoren al op het vmbo hebt gezeten op die school kun je meteen doorstromen naar het mbo en hoef je geen toelatingsexamen te doen
Zou je hierna niet naar een andere mbo school kunnen gaan?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Zou je hierna niet naar een andere mbo school kunnen gaan?
liever niet, dat mbo heeft een beetje alle opleidingen waar ik tussen twijfel, ik kan wel proberen om na 4 vmbo naar een ander mbo te gaan in die richting dat veel hoger aangeschreven staat maar die twee gaan ws samen dus dan kan ik niet meer kiezen, en als je op dat andere vmbo hebt gezeten krijg je volgens mij daar ook voorrang maar dat weet ik niet zeker, ligt eraan waneer die samengaan.
en het is ook zo dat de school waar ik nu op zit me op zn zachtst gezegt niet bevalt, nog een rede om naar dat andere vmbo te gaan
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 06:52
Verwijderd
iemand anders nog tipzzz of feiten hierover?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 06:54
Verwijderd
Citaat:
Vrijwillig blijven zitten, dat zou ik niet weten. Maar als alleen de 4e doen niet mag kun je denk ik niet anders. Trouwens, wel raar dat je de 3e niet op die school mag doen en de 4e wel.
Ik zou het gewoon navragen bij je nieuwe (en misschien je oude) school om te kijken wat je kunt doen.
dat is niet zo, je mag daar gewoon instromen maar niet als je alleen de 4de moet doen, dat komt doordat de punten van de 3de al voor zoveel %meetellen voor je examen, als ik de derde twee keer zou doen zou ik dat probleem dus niet hebben maar ik weet niet of dat mag omdat mijn punten wel gewoon normaal zijn
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 12:18
Verwijderd
weet iemand anders hier nog iets over??
toevallig geen leraren ofzo op scholieren.com he?
of scholieren die de lerarenopleiding volgen?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2010, 08:15
Verwijderd
Citaat:
Het voorexamenjaar, de 3e in jouw geval, is altijd belangrijk en tevens het moeilijkste jaar. Volgens mij mag je over VMBO-T 5 jaar doen, maar ik kan me herinneren dat je bijvoorbeeld met VMBO-K niet mag blijven zitten. Ik zou het gewoon op je school navragen. Als het echt slecht gaat laten ze je wel zitten, ze hebben namelijk liever dat je een jaar overdoet dan dat het slagingspercentage lager is.
dat is bij ons op school wel heel erg goed te merken
ze laten iedereen meteen afstromen en blijven zitten bij 2onvoldoendes.
en alles hangt af van die stomme proefwerkweek.
mijn buurmeisje(vroegere bff) had een 5.3 en 5.4 terwijl 5.5 al voldoende is dat kwam doordat ze in de proefwerkweek te maken had met problemen thuis.
ze had dit doorgegeven bij school.
maar niks aan te doen het waren 2 onvoldoendes dus blijven zitten
kan ik zo kwaad om worden
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 17:50
Verwijderd
mag slotje op, heb nieuw topic aangemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Overstappen
Papaya
3 29-11-2011 17:45
Algemene schoolzaken Overstappen
Mikeyyzz
6 04-09-2011 16:11
Algemene schoolzaken Hoe nu verder??
Verwijderd
10 16-09-2010 15:01
Studeren Overstappen van VMBO2 naar HAVO3
daffie-duck33
4 09-02-2010 14:08
Algemene schoolzaken overstappen van mer naar journalistiek
Drlove
2 03-06-2005 09:30
Psychologie wat is het nut van pesten?
Tjaslon
58 06-05-2003 14:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.