Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2015, 21:21
helpikkannietle
helpikkannietle is offline
Hoi, ik zit nu in 3 havo. En ben heel slecht in woorden leren. Vooral van engels omdat er ongeveer 300 per toets zijn. Sta nu een 4.2 maar ik wil echt heel graag over. Ik zot soms wel 3-4 uur boven. Maar als ik me dan aan het eind bedenk wat ik allemaal heb gedaan in die tijd is het bijna niks...... ik kan me namelijk ook heel slecht concentreren en ben vaak moe. Iemand tips over hoe ik beter kan leren.. of iemand die tips heeft voor mijn lange leren????? Laat het me weten....( hard nodig want ik wil echt over).......
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2015, 22:06
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Misschien kunnen sites zoals woordjesleren.nl of wrts.nl je helpen met leren?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 01-03-2015, 22:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
3-4 uur boven je boek hangen werkt natuurlijk niet Hak de hoeveelheid stof op in stukjes. Moet je tien bladzijden leren in twee weken, leer dan op dag één bladzijde één en twee, op dag twee bladzijde twee en drie, etc. Als je alles gehad hebt ga je herhalen. Vraag ook gerust een zus, je moeder, je vader of een klasgenoot om je hardop te overhoren, dan blijft de betekenis van de woorden veel beter hangen.
Heb je moeite met de spelling? Zet dan de eerste serie woorden op een A4 lijntjesblad met een vouw in het midden (van de lange kant), schrijf ze gewoon over, links van de vouw het woord, rechts de betekenis. Nu kan je het vel dubbelvouwen en op een nieuw vel leggen. Probeer nu zelf de niet-zichtbare kant op te schrijven. Zo kan je de woorden twee kanten op oefenen en oefen je ook de schrijfwijze.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-03-2015, 09:30
Online hulp
Avatar van Online hulp
Online hulp is offline
Het werkt veel effectiever als je bijvoorbeeld 50 minuten leert, 10 minuten pauze neemt en dan weer 50 minuten leert, 10 minuten pauze neemt, enzovoorts. Ga in die 10 minuten even naar buiten, maak een ommetje of doe iets anders waardoor je je concentratie weer terug kan krijgen. Heel veel succes!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2015, 23:20
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Ik sluit me aan bij de tips om de stof in stukjes te hakken en niet uren achter elkaar te leren. Daarnaast zou je kunnen kijken wat je aan je vermoeidheid en concentratie kunt doen. Bijvoorbeeld: Eerder naar bed gaan, ergens anders gaan leren waar je minder afgeleid wordt, telefoon uitzetten enz.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe moet ik met haar praten?
Dr. TJ
7 06-05-2013 20:10
Liefde & Relatie hoe moet ik het aanpakken ??? hulp gevraagd
casual dreamer
12 30-05-2005 21:58
VWO Eindexamen Grieks..... hoe moet ik het aanpakken???
Calimero1
1 16-05-2005 10:46
Liefde & Relatie hoe moet ik dit mijn ouders vertellen?????
myrtjuh13
28 04-05-2005 12:27
Psychologie Dit is zo vreemd...hoe moet ik ermee omgaan?
Yab-Yum
2 09-05-2003 11:22
Psychologie hoe moet ik nou verder...? ben het ff kwijt denk ik...
Miracle
11 03-09-2002 18:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.