Oud 23-03-2003, 11:29
ananas15
ananas15 is offline
Hey, volgend jaar ga ik naar de 2e fase. Ik moet dus een profiel kiezen, maar ik twijfel enorm tussen E&M en N&G. Ik kan niet naar de vakken kijken, qua punten, want in beide profielen zitten 2 vakken waar ik gemiddeld niet zo goed in ben. Met welk profiel heb je de breedste weg voor een keus naar je vervolgstudie? Oja, als ik N&G pak, doe ik economie in het vrije deel en als ik E&M pak doe ik biologie in het vrije deel. Welke van deze 2 profielen zouden jullie kiezen als jullie in deze situatie zaten?
__________________
Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd...!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2003, 11:35
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik zat ook in die situatie en heb voor N&G gekozen. Want als je N&G+economie hebt en soms ook nog Wiskunde B2 kun je volgens mij (bijna) alles worden. Als je geen WiB2, maar alleen economie kiest kun je volgens mij meer dan E&M+biologie. Daarom heb ik ook gekozen voor N&G+economie1, omdat toen ik koos, ik geen idee had van wat ik wilde worden
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 11:37
ananas15
ananas15 is offline
In het profiel zelf kies ik trouwens (N&G) voor Wb1 en Na1.
Voor E&M wordt dat Wa12.
__________________
Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd...!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 12:39
wissie
wissie is offline
NG met economie lijkt mij de beste keuze, omdat je hiermee tot bijna alle studies toegelaten wordt.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 13:02
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Advies: kies N&G. Met alleen Bio kom je de opleidingen (dier)geneeskunde, Pharmacie etc niet op, en als je eco in je vrije deel neemt, kan je altijd nog economie of iets in die richting gaan studeren. Bovendien kan je zo ontzettend veel meer met een natuurprofiel! (dit moet je niet t e hard zeggen als je bij C&M mensen in je buurt staan, die villen je...)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 14:21
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Ik geloof dat alles waarom je N&G zou moeten kiezen al genoemd is, maar ik zou inderdaad N&G kiezen. Ik heb zelf ook voor de keuze gestaan, mij werd E&M aangeraden, maar ik ben ontzettend blij dat ik dat niet gedaan heb, met N&G kun je veel meer kanten op, en als je achteraf besluit dat je toch liever iets economisch wilt gaan doen, is het een stuk makkelijker om over die vakken wat bij te leren, zeker als je al ec1 hebt gehad, dan andersom, als je na E&M gedaan te hebben toch iets in de gezondheid wilt gaan doen.
Aan bio1 heb je ook opzich niet zo heel erg veel, je hebt dan (tenminste, zo was dat bij mij, ik weet niet of dat inmiddels is veranderd) alleen het eerste jaar, in de vierde dus, bio, na de vierde is het afgesloten, en in de vierde leer je juist niet zo veel qua biologie, in de 5e en 6e veel meer.
Is het trouwens niet meer zo dat als je een profiel kiest er gewoon vier veplichte vakken in zitten?
Ik heb namelijk N&G met als verplichte vakken bio 1,2 na1 sk1 en wiB1. Maar jij schrijft dat je vakken in je profiel hebt gekozen, krijg je dan geen bio en sk als je die vakken kiest die jij zei?
Natuurlijk zou ik in ieder geval wel kiezen welke vakken je het leukst vind, ik heb ook eco1 gekozen, voor het geval ik Latijn zou willen laten vallen, maar ik vnd het echt een vreselijk vak, ik zou er niet aan moeten denken om dat als hoofdvak te hebben, als je na ofzo dus totaal niet interessant vind, zou ik geen N&G kiezen, je moet niet alleen kiezen waar je het meest aan zou kunnen hebben, maar ook wat je het leukst vindt
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 15:00
ananas15
ananas15 is offline
Jawel, er zitten gewoon 4 vakken in een profiel. (of 3/5)
__________________
Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd...!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 16:36
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Bio is ook bij ons al na 1 jaar afgelopen. En bovendien raden ze bij ons bio2 af als je geen scheikunde of natuurkunde hebt. Het komt dus toch allemaal wel terug.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 18:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
sportbabe schreef op 23-03-2003 @ 14:02:
Bovendien kan je zo ontzettend veel meer met een natuurprofiel! (dit moet je niet t e hard zeggen als je bij C&M mensen in je buurt staan, die villen je...)
ach, als c&m'er denk ik zelfs dat je daar wel gelijk in hebt. Alleen moet je je wel beseffen dat mensen niet voor niets kiezen voor een profiel als c&m. Die hebben gewoon geen zin in natuurkunde, scheikunde en biologie enzo, aangezien hun interesse daar niet ligt. De opleidingen waar jij nu dus toegang voor hebt en ik bijvoorbeeld niet, die interesseert een c&m'er ook niet. Die hebben namelijk te maken met precies díe vakken die ze zo graag mogelijk willen ontwijken.

tot zo ver mijn visie daarop...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 18:05
NN
NN is offline
Het ligt er aan wat je wilt gaan doen. N&G is handig als je iets in die richting aan vervolgopleiding wil. Met E&M kun je niet naar de bèta-studies, maar vanwege het brede op de maatschappij gerichte vakkenpakker is het wel een goede vooropleiding voor andere alfa- en gamma-studies.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 15:46
;)-lieske-;)xxx
;)-lieske-;)xxx is offline
ik moest (toevallig een paar dagen geleden) ook die keuze maken, en heb ook voor N&G gekozen, daar kan je veel meer mee. En ik was overal wel goed in dus...
ik zou er wel ec1 bij kiezen, dan kan je altijd nog iets economisch gaan doen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 17:49
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
linda85 schreef op 23-03-2003 @ 19:02:
ach, als c&m'er denk ik zelfs dat je daar wel gelijk in hebt. Alleen moet je je wel beseffen dat mensen niet voor niets kiezen voor een profiel als c&m. Die hebben gewoon geen zin in natuurkunde, scheikunde en biologie enzo, aangezien hun interesse daar niet ligt. De opleidingen waar jij nu dus toegang voor hebt en ik bijvoorbeeld niet, die interesseert een c&m'er ook niet. Die hebben namelijk te maken met precies díe vakken die ze zo graag mogelijk willen ontwijken.

tot zo ver mijn visie daarop...
Pfff.. je moet het niet zeggen waar de C&Mers bij ons in klas ij staan. Maar je hebt wel gelijk. Tenzij je niet weet wat je wilt, dan kan je gewoon beter voor N&G kiezen. Kan je alle kanten (behalve bouwkunde.. onee, zelfs dat) mee op.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 20:08
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
ik doe ook n&G en ik moet je zeggen: niet onderschatten! moetje echt niet doen, ik zit nu in de 4e, en het is me echt niet meegevallen tot nu toe.
het is wel zo dat je bij met N&G+economie idd meer kunt dan met E&M en biologie, maar ok

xxdelal
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 21:01
Verwijderd
Citaat:
sportbabe schreef op 23-03-2003 @ 14:02:
Advies: kies N&G. Met alleen Bio kom je de opleidingen (dier)geneeskunde, Pharmacie etc niet op, en als je eco in je vrije deel neemt, kan je altijd nog economie of iets in die richting gaan studeren. Bovendien kan je zo ontzettend veel meer met een natuurprofiel! (dit moet je niet t e hard zeggen als je bij C&M mensen in je buurt staan, die villen je...)
ik zal je niet villen hoor, want je hebt gelijk, maar elke vervolgopleiding die mij leuk lijkt kan ik met C&M doen, bovendien ben ik echt een kneus in natuurkunde, wiskunde en scheikunde..

uhm ff ontopic: als je echt niet weet wat je wilt kun je het beste N&G kiezen denk ik!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 21:18
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
ng + ec1 + extra taal = pakket waarmee je alle kanten uit kunt.
Maar als je weet in welke richting je wilt gaan is het beter om je te specailiseren (dus of meer richting em of meer richting nt)
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 11:38
Fatality
Fatality is offline
N&G absoluut, de keuze na E&M is zoooo gigantisch beperkt. Ook al heb je Wib1 en Na1 voor E&M, wat je bij N&G ook hebt. Je wordt tot bijna geen technische studie aangenomen, terwijl je met N&G met dezelfde exacte vakken (op scheikunde na) wel bijna overal wordt toegelaten.
Doe N&G en laat je niet zoals mij door je decaan naaien
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 12:31
Indra16
Indra16 is offline
Heey, als ik jou was zou ik N&G nemen want daar kan je het meest mee. Dit is erg handig, zeker als je niet weet wat je later wilt worden en als je economie en aardrijkskunde erbij neemt kun je altijd nog overstappen het eerste jaar.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 14:48
the tourist
the tourist is offline
N&G, daarmee kan je meer kanten op.


nutteloze reactie
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-04-2003, 19:46
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
sportbabe schreef op 23-03-2003 @ 14:02:
Advies: kies N&G. Met alleen Bio kom je de opleidingen (dier)geneeskunde, Pharmacie etc niet op, en als je eco in je vrije deel neemt, kan je altijd nog economie of iets in die richting gaan studeren. Bovendien kan je zo ontzettend veel meer met een natuurprofiel! (dit moet je niet t e hard zeggen als je bij C&M mensen in je buurt staan, die villen je...)
en bij deze wordt je gevild *grommmm*
ik heb c&m met wiskunde a12 en biologie. verder duits12 en fa1 geen tekenen en / of handarbeid enz.
Nou, ik kan hier gewoon mee worden wat ik wil (maatschappelijk werkster) En dat moet je inderdaad niet te hard zeggen nee. Net als dat je niet te hard moet zeggen dat c&m beneden jullie niveau is.... Dat wordt me ff TE vaak door N&G en N&T mensen gezegd. Nogmaals *je wordt gevild*
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 20:05
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
... schreef op 13-04-2003 @ 20:46:
en bij deze wordt je gevild *grommmm*
ik heb c&m met wiskunde a12 en biologie. verder duits12 en fa1 geen tekenen en / of handarbeid enz.
Nou, ik kan hier gewoon mee worden wat ik wil (maatschappelijk werkster) En dat moet je inderdaad niet te hard zeggen nee. Net als dat je niet te hard moet zeggen dat c&m beneden jullie niveau is.... Dat wordt me ff TE vaak door N&G en N&T mensen gezegd. Nogmaals *je wordt gevild*
Waar de mogelijkheden met Natuurprofielen zijn vele malen groter.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 06:44
Friends
Friends is offline
Ik doe zelf E&M. Het is wel leuk, en ik heb biologie als vrije deel.
Je moet gewoon doen waar je denkt dat je de meeste mogenlijkheden hebt na je school.
Ik heb gewoon E&M gekozen, omdat ik iets in de economie wil.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 11:11
fib
Avatar van fib
fib is offline
Het is ook ontzettend belangrijk dat je de vakken die in het profiel aan kan.

Ik deed eerst N&G, maar de wiskunde viel mij erg tegen (ik heb geen wiskundeknobbel) en natuurkunde ook (veel stof in een korte tijd). Ik zou het profiel opzich wel kunnen doen, maar dan moet ik wel hard werken dat wilden ik niet dus nu doe ik E&M. Dat bevalt mij wel goed.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 21:32
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Fatality schreef op 13-04-2003 @ 21:05:
Waar de mogelijkheden met Natuurprofielen zijn vele malen groter.
uhm, ik zeg niet dat C&M erg breed is.
maar mij is toch altijd verteld dat ik, wanneer ik niet zou weten wat ik wil (welk profiel) het beste economie en maatschappij kan kiezen, je kan dan meestal nog wisselen van profiel en meeste kansen op werk...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 21:48
RDH
RDH is offline
Citaat:
Het is ook ontzettend belangrijk dat je de vakken die in het profiel aan kan.
Helemaal gelijk in!
Ik doe N&T en heb me nu ik in de 4e zit toch op m'n flikker gehad wat betreft scheikunde (en wis B ook wel)...

maarjah...al met al is het gewoon wat bij mij past dusjah dan maar wat harder werken...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 19:11
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Ik zou dan E+M doen omdat je later de vakken die je met N+G niet hebt gehad ( in jou geval alleen dan natuurkunde en scheikunde en een beetje wiskunde) veel makkelijker kan inhalen dan bijvoorbeeld aardrijkskunde of geschiedenis als je daar toch nog iets mee zou willen doen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2003, 20:05
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Ik zou voor N&G gaan met economie 1. Ik doe dit zelf ook, met als voornaamste reden dat ik zeker wist dat ik niet aardrijkskunde of geschiedenis wilde studeren. Met N&G + ec1 kan je bijna alle kanten op. Als je wisB2 erbij kiest kan je ook nog alle technische kanten op, maar dat is al bij heel veel studies nite meer nodig.... (Ik heb ook Wisb2 gehad, maar naar 1,5 jaar het eruit gegooid omdat ik er toch niet veel aan zou hebben..)

Ik wist in de 3e niet wat ik wilde studeren, nu nog niet.. Maar ik kan iig alle kanten op en ga waarschijnlijk de economische kant op, ook al heb ik geen E&M profiel, dat maakt namelijk niets uit. Je wordt op ALLE economische studies toegelaten met ec1..
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 20:58
Suqeunse
Avatar van Suqeunse
Suqeunse is offline
Hehe het hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt worden he, maar ik raad je echt N&G aan.
__________________
Live Life.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 22:35
LB06
LB06 is offline
Ligt er natuurlijk aan wat je wilt gaan doen, maar met NG met economie 1 of 2 kom je al een heel eind. Voor veel technische opleidingen is minimaal wiskunde B vereist.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren E&M, N&G of N&T
Thomasjuuhhh
16 30-03-2011 18:21
Studeren Overstappen E&M naar N&G
mabaals
3 20-05-2009 14:03
Algemene schoolzaken E&M en N&G
F-F
64 02-05-2006 15:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.