Oud 30-08-2020, 13:59
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Mema, zo oud ben je toch helemaal niet?
Alles boven de 30 is kennelijk oud voor een eerste zwangerschap. En ik ben wel evident boven de 30.
Overigens was ik ook aan de zware kant volgens dit model, want verhoogd risico bij bmi >24 en ik was 24,2

Citaat:
De poetsvrouw op t werk heeft er een keer aangezeten, verder niet. Ik was daar zo door overdonderd dat ik niet in staat was om te reageren en de week erna liet ik heel casual in een gesprek vallen dat ik er niet van meer gediend was dat mensen er aan zaten. Daarna heeft ze d'r handen thuis gehouden. Een van enorm spastische en fysiek drukke cliënten werd wel helemaal zen en relaxed en ontspannen toen hij Pluisje voelde. hij schijnt hetzelfde te reageren op baby's dus als Pluisje er is, ga ik wel eens koffie drinken en zien hoe hij reageert.

Ik snap oprecht niet zo goed dat je zo niet bezig kunt zijn met iets wat moet. Je ontkomt er echt niet aan, dus je moet er toch wel iets mee doen?

En er is me niks aangeboden wat niet standaard is. Maar wij doen de 20 weken echo en verder ook geen medische onderzoeken. Dus das mooi makkelijk. Ik viel bij Doris wel in een risicogroep vanwege mijn gewicht en daardoor moest ik geloof ik op het laatst wat vaker komen en werd ik elke keer gewogen. Of zo. Geloof ik.
Ja scheelt natuurlijk ook dat je er al eentje hebt gehad ongecompliceerd, dus jouw lijf heeft zich al bewezen. Ze wilden dat ik een glucose tolerantie test ging laten doen (hendig veel suiker drinken en dan kijken wat je insuline en glucose doet) maar die heb ik bijvoorbeeld geweigerd. De risicofactoren die ik heb zijn leeftijd en dat bmi, ik ben niet overtuigd dat ik een risicogroep voor diabetes ben en toen m'n nuchtere glucose ook echt heel laag was, was ik nog minder overtuigd


Citaat:
Gaat Ertur borstvoeding geven?
Ja, toch makkelijker met die uiers van hem.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2020, 14:10
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nou, lekker dan ik dacht dat je boven de 40 pas een risico had. Gelukkig laat jij je niet gek maken en het helpt natuurlijk ook dat je zelf in het vak zit.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2020, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, wij hebben onze beste vriend gevraagd als peetoom van pluis en hij is vereerd en supertrots, maar ik krijg het echt niet bedacht om aan hem te vragen of hij het wil voelen. Wordt'ie super ongemakkelijk van en het zegt hem niks. Ook een beetje gevoel hebben voot wie je tegenover je hebt
Zou je niet één peetvader/moeder/stel willen hebben voor al jullie kinderen?

Stel je voor er gebeurt jullie iets..., en de kinderen hebben verschillende peetouders/vader/moeder... Dan moeten ze mogelijk uit elkaar? En is de verantwoording ook verschillend?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2020, 14:28
Verwijderd
Boven de dertig al? Ach ja, ik ben toch alleen maar geïnteresseerd in racewagens.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2020, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Zou je niet één peetvader/moeder/stel willen hebben voor al jullie kinderen?

Stel je voor er gebeurt jullie iets..., en de kinderen hebben verschillende peetouders/vader/moeder... Dan moeten ze mogelijk uit elkaar? En is de verantwoording ook verschillend?
We hebben peetouders niet gekoppeld aan opvang als ons wat over komt. Het is veel meer een soort eretitel en iemand waar kinderen waar wat extra aandacht van krijgen. Ik ging vroeger met mijn peettante winkelen en samen dagjes weg, met z'n tweeën. Mijn zusje kreeg met haar verjaardag duurdere cadeaus dan de rest van ons. Mijn zus werd meegenomen naar musicals. Voor mij had het niet zo gehoeven, maar Jos wilde zijn zus graag vragen om peettante te zijn voor Doris. Dan de rest van de kinderen ook.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2020, 12:37
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik voel me op dit moment vrij ongemakkelijk op het werk. Ik heb net van mijn broer te horen gekregen dat hij kanker heeft en hij binnenkort een aantal chemokuren gaat krijgen.

Het komt waarschijnlijk wel goed, maar het raakt me en ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet op mijn werk.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2020, 13:29
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Ik voel me op dit moment vrij ongemakkelijk op het werk. Ik heb net van mijn broer te horen gekregen dat hij kanker heeft en hij binnenkort een aantal chemokuren gaat krijgen.

Het komt waarschijnlijk wel goed, maar het raakt me en ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet op mijn werk.
Wat een naar nieuws Niet gek natuurlijk dat je daar van in de war raakt.

Geen mogelijkheid om even een ommetje te maken of wat langer pauze oid te nemen?
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2020, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Ik voel me op dit moment vrij ongemakkelijk op het werk. Ik heb net van mijn broer te horen gekregen dat hij kanker heeft en hij binnenkort een aantal chemokuren gaat krijgen.

Het komt waarschijnlijk wel goed, maar het raakt me en ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet op mijn werk.
Ik vind dat je voor dat soort dingen best je ziek mag melden en even een dag vrij mag nemen
Met citaat reageren
Oud 31-08-2020, 14:57
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Wat een naar nieuws Niet gek natuurlijk dat je daar van in de war raakt.

Geen mogelijkheid om even een ommetje te maken of wat langer pauze oid te nemen?
Dat heb ik ook gedaan. Het is gelukkig toch erg rustig nu.

Citaat:
Ik vind dat je voor dat soort dingen best je ziek mag melden en even een dag vrij mag nemen
Dat vind ik in principe ook. Maar nu gaat het wel weer dus ik ben toch maar gebleven.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2020, 15:05
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wow Koekje, dat is ook best heftig. Sterkte!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2020, 17:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik voel me op dit moment vrij ongemakkelijk op het werk. Ik heb net van mijn broer te horen gekregen dat hij kanker heeft en hij binnenkort een aantal chemokuren gaat krijgen.

Het komt waarschijnlijk wel goed, maar het raakt me en ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet op mijn werk.
Oef knuffel!

Heb je de mogelijkheid iemand het te vertellen zodat er iig iemand is die weet hoe en wat als je even tijd nodig hebt voor jezelf of als je anders reageert dan verwacht of om even bij uit re huilen of je ei kwijt te kunnen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2020, 19:09
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Wow Koekje, dat is ook best heftig. Sterkte!
Dank.

Citaat:
Oef knuffel!

Heb je de mogelijkheid iemand het te vertellen zodat er iig iemand is die weet hoe en wat als je even tijd nodig hebt voor jezelf of als je anders reageert dan verwacht of om even bij uit re huilen of je ei kwijt te kunnen?
Het nieuws overviel me op dat moment, maar ik verwacht niet dat ik snel geëmotioneerd zal raken op het werk. Maar als het niet gaat dan zou ik dat wel aangeven.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2020, 22:04
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Shit hee koekje, wat kut.
Helemaal niks mis mee om te zeggen dat het even niet gaat, of om gewoon tijd voor jezelf te nemen. Heb je collega's bij wie je je op je gemak voelt?
Dikke knuffels voor jou. <3
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2020, 22:59
Verwijderd
He koek wat rot. Heel veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2020, 01:28
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Jakkes koekje wat een kutnieuws. Moet er niet aan denken, maar ik zou zeker naar huis gaan na zoiets te horen te krijgen


Vandaag is mijn eerste dag op mijn nieuwe baan, maar mijn account is niet in orde, kan er niet in en ik kan helemaal niks.
Niet hoe ik me het had voorgesteld
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2020, 06:28
Verwijderd
Dat is toch wat zo ongeveer bij ieder bedrijf gebeurt, NfS? Heb echt zelden anders meegemaakt ondanks alle goede bedoelingen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2020, 09:10
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Tsja maar redenen
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2020, 11:47
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
zit je echt op een kantoor of is het allemaal thuiswerken op je eerste dag nfs?
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2020, 11:57
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Tsja maar redenen
Ik kan me er iets bij voorstellen als je denk aan het bedrijf waar je begint
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2020, 13:58
Verwijderd
Ja je gaat bij één van de big 5 werken, toch? Dat zal heel gaaf zijn - kun je dingen doen die bij andere bedrijven niet kunnen! Maar zelfs bij dat soort bedrijven is een nieuwe werknemer toegang geven tot alles een bureaucratisch en omslachtig gedrocht, ik had zelf niet anders verwacht om heel eerlijk te zijn

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 01-09-2020, 14:27
Verwijderd
Ja, daarom hebben wij die processen ook heel anders ingericht. Van de 5500 medewerkers kunnen er ruim 250 accounts aanmaken of om HR-heen goedkeuren for the time being.

Officieel is het wel zo dat het wel een uur kan duren vanaf het zetten van je wachtwoord tot je in je email kan, omdat een account pas aanmaken in Office365 nadat het geactiveerd is en die activatie doet de nieuwe of externe medewerker zelf door een wachtwoord te zetten en een softtoken te registreren.

Dit heeft het uitlenen van accounts tot bijna nul gereduceerd.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2020, 14:30
Verwijderd
Sterkte Koekje!!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2020, 14:34
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Met verlof zijn tijdens de tour is wel maximaal goed uitgedacht


En heel veel sterkte koekje! Als je slechte focus ervan hebt gewoon ziek melden.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2020, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Ja, daarom hebben wij die processen ook heel anders ingericht. Van de 5500 medewerkers kunnen er ruim 250 accounts aanmaken of om HR-heen goedkeuren for the time being.

Officieel is het wel zo dat het wel een uur kan duren vanaf het zetten van je wachtwoord tot je in je email kan, omdat een account pas aanmaken in Office365 nadat het geactiveerd is en die activatie doet de nieuwe of externe medewerker zelf door een wachtwoord te zetten en een softtoken te registreren.

Dit heeft het uitlenen van accounts tot bijna nul gereduceerd.
Oh goeie, deze ga ik jatten en als idee inbrengen. Zal vast al eerder over nagedacht zijn maar goed, niet geschoten is altijd mis Mocht ik een miljoen euro krijgen wegens beste idee van het jaar, dan zal ik je boekenbon van 5 euro sturen!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2020, 15:10
Verwijderd
Ik kom het graag implementeren voor die miljoen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2020, 17:38
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Bedankt allemaal.

De tumor was in een heel vroeg stadium gevonden. Daarnaast is het volgens de dokters goed behandelbaar en is de overlevingskans erg hoog. De chemo gaat helemaal kut zijn, maar hij is optimistisch.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2020, 17:38
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
En nu weer on topic. Ik had vorige week een sollicitatiegesprek voor een functie bij een ministerie. Ik ben niet voor de tweede ronde uitgenodigd, maar ik vind het niet zo erg omdat ik na het gesprek het gevoel had dat die functie toch niet helemaal bij me past. Maar het voelt erg goed dat ik überhaupt was uitgenodigd
Met citaat reageren
Oud 01-09-2020, 20:59
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ja wel positief dat ze dingen in je zagen die ze interessant vonden.

ot: Heb vanochtend een 2e gesprek gehad met het hoofd van de Nederlandse winkels, en ze was erg vriendelijk en kwam enthousiast over. Beetje standaard vragen over wie ik ben, wat ik van het merk vind, watvoor taken ik doe als manager en hoe ik bepaalde problemen oplos. imo ging deze beter dan het gesprek met de UK-baas, dus fingers crossed dat ik goed nieuws krijg en ik niet ergens anders hoef te solliciteren (want ik heb nog maar 2 maanden ofzo).
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2020, 14:52
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Spannend wanneer hoor je meer?

Na weken wachten heb ik een voicemail gekregen dat ik officieel ben aangenomen voor het fellowship
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2020, 15:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Yeah
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2020, 10:22
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Felipeli Mema en hij die niet genoemd mag worden.
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 04-09-2020, 16:00
Struilhuik
Struilhuik is offline
OK ik ben er wel weer klaar mee voor vandaag, wat een kankerdag waarbij niets uit mijn klauwen komt.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Oud 04-09-2020, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Spannend wanneer hoor je meer?

Na weken wachten heb ik een voicemail gekregen dat ik officieel ben aangenomen voor het fellowship
Gefeliciteerd!!!!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2020, 20:19
Verwijderd
Tof Mema!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2020, 20:19
Verwijderd
Trimme heb je nog iets gehoord?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2020, 20:27
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Trimme heb je nog iets gehoord?
Nøpe. Geen idee waarom het allemaal zo takkelang moet duren. Begin juli zijn we hier al mee begonnen, en ben er een beetje klaar meeom zo aan het lijntje te worden gehouden. De tijd dringt voor mij, want als ik geen ja krijg ben ik straks gewoon werkeloos.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2020, 21:14
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
131 dagen tussen het sturen van mijn sollicitatie en mijn eerste werkdag hier
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2020, 21:38
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
131 dagen tussen het sturen van mijn sollicitatie en mijn eerste werkdag hier
Duurt het zolang? Ik wacht al 8 dagen voor mijn AH & Jumbo sollicitatie, maar ik heb niks teruggekregen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2020, 21:54
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
131 dagen tussen het sturen van mijn sollicitatie en mijn eerste werkdag hier
Het verschil is wel dat ik letterlijk door de manager gevraagd ben, en zij dus ook zit te wachten op een duidelijk ja/nee.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2020, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Duurt het zolang? Ik wacht al 8 dagen voor mijn AH & Jumbo sollicitatie, maar ik heb niks teruggekregen.
Nee, dat is niet normaal en NfS is ook niet in NL
Met citaat reageren
Oud 07-09-2020, 14:37
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Hahahaha, dat ene kind heeft ontslag genomen omdat ze 'de werksfeer niet fijn vond'. Je werkt alleen, en ze is 1 keer aangesproken op een behoorlijke fout (die door verschillende mensen is geconstateerd), maar dat kan ze dus al niet aan. Dat gaat wat worden in dr leven als ze opstapt na elk beetje kritiek. :')
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2020, 15:12
Verwijderd
Kan ook een standaard korte omschrijving zijn van de reden, omdat dat ingevuld moest worden. Zou er niet te veel waarde aan hechten.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2020, 02:30
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Kan ook een standaard korte omschrijving zijn van de reden, omdat dat ingevuld moest worden. Zou er niet te veel waarde aan hechten.
Nee, ze had zelf een mail opgesteld (geen formulier), en uit een aantal dingen de afgelopen tijd blijkt dat ze echt niet veel kan hebben.
(Ze heeft mot met een collega. Rende zowat weg toen collega met 'r wou praten - Dr shirt en schort had ze letterlijk neergegooid - en probeerde bij mij collega zwart te maken met dingen die duidelijk niet kloppen).
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2020, 02:32
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Positief ding: ik kan in oktober iig een hoop extra uren maken, want ik heb verder nog maar 1 medewerker.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2020, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Nee, ze had zelf een mail opgesteld (geen formulier), en uit een aantal dingen de afgelopen tijd blijkt dat ze echt niet veel kan hebben.
(Ze heeft mot met een collega. Rende zowat weg toen collega met 'r wou praten - Dr shirt en schort had ze letterlijk neergegooid - en probeerde bij mij collega zwart te maken met dingen die duidelijk niet kloppen).
Och.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2020, 12:17
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik heb een cadeautje van mijn werkgever gekregen. Het is een edelsteen, want deze “brengt rust en balans en dat kunnen we allemaal wel een beetje gebruiken in deze roerige tijden”. Wat is dit nou weer voor zweverige shit?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2020, 14:05
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wat voor een heb je?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2020, 14:15
Struilhuik
Struilhuik is offline
Eentje die wél echt werkt, natuurlijk
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Oud 14-09-2020, 14:29
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 14-09-2020, 15:41
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ieder weldenkend persoon krijgt toch aids van die Goop kristalknuffelende zweefteven.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.