Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2008, 11:11
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ Missy1234567890: succes meis, volgens mij ben je hartstikke goed bezig, volhouden!
@ ~~dolce~~: even volhouden nog die laatste twee weken, ik weet dat je het kunt!
@ justhanna: gefeliciteerd!!

OT: Mijn ritme is echt verrr te zoeken. Doe de hele dag door allemaal leuke dingen, gisteren m'n hele kamer schoongemaakt, boeken uitgezocht etc. Nu ziet het er echt zoo netjes uit! En voetbal gekeken en het was leuk en gezellig en m'n vriendinnetje is weer thuis na 9 maanden Spanje dus morgen weer een reden om lekker uit te gaan! Vanavond jaarboek-vergadering (dus..) en daarna naar Sex and the City
Het is relaxt, allemaal chille dingen, ook al ben ik hard bezig m'n voorbereidingen voor m'n solo-opdracht voor m'n auditie te ontwijken.. En toch voel ik me verrot. Ha-ha, ik die over afbouwen van therapie wilde praten.. En waarom wil ik dat? Alleen maar omdat ik dan niet meer hoef te praten over vroeger, omdat ik me niet meer hoef te schamen bij alles wat ik erover vertel, omdat ik het dan gewoon veilig kan wegstoppen in plaats van het te verwerken en er steeds mee bezig te zijn. Ik kán, wil en durf dat niet meer, het kost me zoveel energie, het is zo alles overheersend in mijn kop. Ik stop nog liever met die hele therapie dan dat ik nog met dat kutverleden van me bezig moet zijn. Move on, waarom kan ik het niet gewoon achter me laten? Waarom ben ik er steeds mee bezig, komen niet alleen de herinneringen terug maar ook geluiden, gevoelens, aanrakingen? Waarom, ik wil dat gewoon niet meer En om al die shit tegen te houden ga ik elke avond zo laat mogelijk in bed, ik heb er vanaf donderdag geen enkele keer meer vóór 1 uur in gelegen. Ik kijk films tot diep in de nacht, ik word dronken, ga lezen, alles om maar niet teveel na te hoeven denken als ik alleen ben, alles om nachtmerries te vermijden. Ik wil van die therapie af, ha-ha, ik zie zelf toch ook wel dat ik hieronder gebukt ga, dat dit gedrag me uiteindelijk kapot maakt? Ik wil niet meer nadenken, ik wil mezelf kunnen straffen en kunnen verwaarlozen als ik dat wil, dat recht heb ik. Ik heb het recht om mezelf verdomme helemaal kapot te maken, wat iedereen er ook van denkt.. ik wil het niet meer, ik kan het niet meer
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2008, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Die vonden mijn begeleiders toen ook goed, terwijl ik die enorm slecht vond. Ja, meningen verschillen.
Precies. En daarom zal een ander iets wat jij goed vindt zelden net zo goed vinden of omgekeerd. Zo heb ik ook ooit eens een 8,8 gehad voor een verslag wat ik zelf zo slecht vond dat ik het eigenlijk amper in durfde te leveren (maar het was een groepswerk, dus het 'moest' wel). En omdat je niet kunt weten wat de mening van de ander is, kun je niet meer doen dan je best. Soms pakt dat goed uit, een andere keer misschien wat minder, maar dat ligt ook aan de ander.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 11:53
Gaara
Avatar van Gaara
Gaara is offline
mijn internet is dood en nu moet ik tijdens mijn werkpauze internetten en ik raak erdoor gefrustreerd
__________________
The Deepest Circle Of Hell Is Reserved For Betrayers And Mutineers
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 12:01
Verwijderd
Een 9 voor m'n stage. Waarom voel ik me dan nog steeds zo slecht?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 12:44
Verwijderd
Een knuffel voor iedereen die het nodig heeft!

OT:
Jahoor, ik heb gewoon weer tijdsdruk nodig om te presteren.
Gisteren aan het begin van de avond pas begonnen met m'n presentatie, tot dan had ik het steeds uitgesteld. Maar als ik dan eenmaal aan het werk ben lukt het dus wel. Beetje jammer alleen dat het zo kort vantevoren is.
M'n powerpoint is bijna af en dan moet ik het nog (voor een deel?) uitschrijven en oefenen. Dus het komt wel goed, maar het wordt wel een lange dag.

Nu eerst de afwas doen (die staat nu te weken ) en daarna verder.

Gisteren had ik gesprek en het eindigde echt naar. Ik werd helemaal vaag en wist niet meer waar we het over gehad hadden. En nou heeft 'ie vakantie.
Het een zal wel weer met het ander samenhangen ofzo...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 13:13
Verwijderd
Of ik toch even wil bellen, want dan kunnen we de gegevens even controleren. Ik weet nu al dat de gegevens gewoon goed zijn, dussss... nouhou

Maar goed, morgen moet ik naar 't angstcentrum voor een follow-up-gesprek. Zucht.

Ik weet 't echt even niet meer, ik voel me héél emotioneel en héél angstig. Op een ander niveau dan eerst. Ik heb nu vaker het gevoel dat iemand 't op me gemunt heeft, of dat nu op straat is of thuis maakt niet uit. Voelt niet goed

Ik ga straks eens m'n sportkleding uit de kas halen, kan ik vanavond een stukje hardlopen, ik denk dat dat wel goed voor me is. En ik ga op zoek naar een zwempak, ik wil iedere week minstens 1 ochtend gaan zwemmen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 15:23
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
wat een onderneming met de fiets in de trein... dat doe ik echt nooit meer.. De weg had ik snel gevonden dus dat was wel beter. [edit]: ja, hoor.. Gaan die bussen morgen weer gewoon rijden... [/edit]
waarschijnlijk wordt ik over 3 weken opgenomen. Morgen wist zij het zeker en ze zou proberen mij morgen te bellen en anders maandag.

Gisteren gesprek gehad bij altrecht, er was totaal geen ruimte voor mijn verhaal en voor mijn wensen. Het staat vast: ik mag daar nooit meer terug in behandeling komen.

Morgen komt me laptop terug gelukkig..

Laatst gewijzigd op 18-06-2008 om 15:32.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 15:37
Verwijderd
"Inge, de kip kookt over."
"Ja, dan zet je m even wat lager alsjeblieft?"
"Nee."

Gewoon, ronduit weigeren. Wattefok. Lekker zusje. Lamlendig... ARGH. Gewoon om me te irriteren. Pfff, ik heb er geen zin meer in - ik wil hier wég.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 15:49
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@ zuster, Leonoor en justhanna: dankjewel voor de suggesties. Het is nog niet helemaal wat ik zoek, maar geeft wel nieuwe impulsen in mijn denkproces. Morgen ga ik het er ook over hebben met mijn begeleider, hopelijk kan ik dan de knoop doorhakken. Titels bedenken is nooit mijn sterkste kant geweest

Citaat:
@ Hawahaai: ik ben nog niet met hoofdstukken bezig, maar met de inleiding en opzet. (al met al wel zo'n 10 pagina's, maar niet echt argumenteren nog dus)
Maar de inleiding en de opzet moet vast ook enige structuur hebben. Je kunt de opzet van je scriptie best eerst in steekwoorden noteren en dit dan uitschrijven. Als je zo'n moeite hebt met het op papier krijgen van je tekst, is het toch een poging waard, zou ik zeggen. In eerste instantie dacht ik dat het alleen maar belabberde tekst op zou leveren, maar het heeft mij echt geholpen. Het is goedbedoeld advies, he, en niet bemoeierig bedoeld! Ik krijg alleen het idee dat je blokkeert omdat je moet schrijven, en dat herken ik van mezelf. Het is zo zonde van je tijd, tenminste, zo ervaar ik het als ik terugkijk.

OT: portfoliogesprek gehaald met een 7. Mooi afgerond dus. Nu alleen die scriptie nog zo dat ik er een goedkeurings-handtekening voor krijg en dan kan ik beginnen aan t uitprinten en afstuderen-aanvragen. Het komt ineens wel heel dichtbij!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 16:19
Verwijderd
waaaaaaaaaaaaah wtf! Ik heb een laptop gekocht en daar zit ik nu achter!! Wieeeeee
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 17:05
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Zo, weer 2 examens gehaald!
Nog 1 vak (half jaartje) en dan heb ik een diploma
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 19:17
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
waaaaaaaaaaaaah wtf! Ik heb een laptop gekocht en daar zit ik nu achter!! Wieeeeee
ahhh, jaloers is

Alle puzzelstukjes vallen steeds beter in elkaar. Ik ben er nog steeds niet, maar het bevestigd wel dat ik bepaalde dingen vanaf het begin goed heb ingeschat bij hem. Boh, wie weet word ik nog wel eens echt een goede psychologe
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 19:59
Verwijderd
@Dolce: wat dapper van je, dat je je weer laat opnemen! Is het voor een jaar? Of korter?
*knuf*
@Lentekriebel: ik ben ook jaloers! (wat voor één is het? Ik ben zelf ook aan 't kijken namelijk)
@Ruudje: gefeliciteerd!
@HaWaHaai: 'Goed zo!' oid lijkt mij ook wel een leuke titel, of misschien iets wat veel op die kaartjes staat (ik weet niet zo goed wat ik me er bij moet voorstellen).
@Sonho: gefeliciteerd met je mooie cijfer! En *knuf*!
@Missy: ik ben morgen niet in de UB, vrijdag misschien wel, ben jij er dan?
@Nijn: kun je met je therapeut bespreken waarom je je therapie zou willen afbouwen? Dus eigenlijk wat je hier schrijft? Want zoals ik het lees is het juist niet het moment om te stoppen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het op een moment als dit wel wilt.

OT:

Positief: m'n presentatie is af.
Negatief: het warme water doet het niet. Nou zijn ze aan 't klooien met de cv ketels oid, dus daar zal het wel mee te maken hebben, maar ze hadden alleen gezegd dat we geen verwarming hebben, maar niks over geen warm water. En m'n haar is echt té vet, had het vanochtend eigenlijk al moeten/willen wassen, maar 'k dacht het komt vanavond wel. Mooi niet dus. Hopelijk doet het het zo weer, anders hopelijk morgenochtend wel, anders wordt het een koude douche...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 20:07
Verwijderd
Een knuffel voor iedereen die er 1 nodig heeft.

OT: Het was een leuke verjaardag vandaag, en dat is wel eens anders geweest. Ik sta echt versteld van de hoeveelheid felicitaties, telefoontjes, sms'jes en krabbels die ik heb gehad. Er zijn zoveel mensen die me feliciteren en dat had ik gewoon niet verwacht. Maar ik voel me vandaag wel goed en ik heb een goed humeur. En vrijdag wordt ook leuk, want dan houd ik m'n verjaardag en daar voor komen nog een paar vriendinnen eten.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 20:16
Verwijderd
Oh, nee, nou hebben ze ook het rooster voor volgend jaar helemaal omgegegooid en als het zo blijft kan ik het eerste kwartaal helemaal geen vakken volgen. Dus dan moet ik of al beginnen met afstuderen, maar dat wil ik eigenlijk niet, of 2 (of meer) vakken op zelfstudie gaan doen, maar die zijn stom (maar wel verplicht). En geen college is ook stom.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 20:32
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
.
die collega van mijn werk.
die nou 2 weken.
in het ziekenhuis lag.
met longkanker.
en uitzaaiingen.
is vanmorgen rond.
8:30 overleden.
ze hebben nog.
proberen zijn longen.
leeg te pompen.
om het vocht weg te krijgen.
maar het had geen zin meer.
en de uitzaaiingen.
waren al te ver verspreid.
dat vertelde.
de leiding ons vanmiddag.
op het werk.
hij zou in oktober.
57 jaar worden.
ik dacht gisteren nog aan hem.
om hem deze week een kaart.
te sturen.
en dan is hij nou opeens.
verdomme dood.
ze hebben zijn zus nog gebeld.
maar die was te laat in het ziekenhuis.
dit doet zo'n pijn.
het was zo'n aardige man.
en naderhand een potje zitten huilen.
in de kantine.
wat ik niet van plan was.
wat is dat een kut ziekte zeg.
2 waren er van kanker genezen.
en hij is er aan dood gegaan.
.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 20:35
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
een positief ding.
een collega van me.
die voor 6 weken.
ergens anders stage liep.
kwam vandaag.
terug kijken.
en dat was heel leuk.
want het is.
een goede vriend van me.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 20:36
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik mis hem zo.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 21:26
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
ik ga slapen
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 23:06
Verwijderd
kut hee. Even ging het mis. Maar ik heb mezelf goed opgepakt en teruggekoppeld naar het hier en nu. en ik was godzijdank ondanks alle misere van deze week alsnog een halve kilo afgevallen.

en dan dat emailtje...wat een wanhoop. T is maar goed dat ik er met niemand meer over praat. Maar oh..soms...ik zie de hele dag reizigers, en elke pauze zie ik opstijgende vliegtuigen. 1 ticket maar. t is zo dichtbij.


en een knuffel voor darkfairy ook nog

Laatst gewijzigd op 18-06-2008 om 23:07. Reden: ik was darkfairys knuffel vergeten.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 01:40
Verwijderd
Bleh.

Ik leef momenteel een beetje in spanning om maandag de uitslag van de MRI te bespreken met de neurochirurg.

Weer een operatie en/of bestraling? en kan ik daar deze keer meer uitval van verwachten? of zit mijn gevoel dit keer verkeerd, en zijn mijn vage verergerende klachten eens een keer niet te verhalen op de MRI? (gevoel wint ondertussen al met 4 - 0) weet niet wat ik liever zou hebben, eigenlijk. Na 2 jaar ben ik wel een beetje door mijn reserves positiviteit heen aan het raken. Het is al lang tijd om de draadjes van mijn leven weer op te pakken. Als de rest van de wereld nou eens mee zou werken…
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 07:05
Verwijderd
Ah ik ben zo blij met mijn laptopje . @ Lienepien: Het is een compaq presario V6000. Echt een fijn ding. 3GB werkgeheugen, 250 GB HDD, webcammetje, volgens mijn huisgenoot ook wel een goede videokaart... En niet extreem duur (€599). Ik ben blij!!!
Nu moet ik echt achter mijn laptop vandaan komen... Op naar therapie.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 08:42
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Hawahaai: je bent niet bemoeierig hoor. Alle tips zijn welkom, want ik wil die scriptie zo snel mogelijk afhebben.

@ Lienepien: ik ben er vandaag (nu), morgen niet denk ik.

OT: O wat een toestand gisteravond zeg. Ik moest eigenlijk naar m'n koorrepetitie, dus ik om half 8 weg. Na 50 meter fietsen merk ik dat m'n band wat aan de zachte kant is, dus ik denk, ik ga even terug naar huis en pak de fiets van m'n vader wel. Dus ik wil de voordeur opendoen, wil die met geen mogelijkheid open! Ik proberen en proberen, want het slot ging altijd al vrij stroef, maar het ging echt niet. Dus ik bij de buren onze sleutel gevraagd, want misschien lag het aan de sleutel. Maar daarmee ging het ook niet, de buurvrouw ook nog eindeloos proberen. Zij haar man bellen, die is altijd heel handig, hij uitleggen hoe je olie in het slot moest spuiten, wat zij gelukkig in huis hadden. Dus dat gedaan, maar hij draaide nog steeds niet ver genoeg. De buurvrouw bij hun buren de buurman gehaald, die heeft vanalles geprobeerd met een omgebogen gordijnrails, om via de brievenbus de deur open te krijgen, maar hij kon er geen grip mee krijgen. Ook nog geprobeerd of er via het raampje in de deur iets mogelijk was, maar dat was te riskant ivm. breken. Op een andere manier binnenkomen was uitgesloten, want we hebben een elektrische garagedeur en de afstandsbediening daarvan neem ik nooit mee en lag dus binnen. De achterdeur had dezelfde sleutel, maar daar zat nog een extra knip op en ook geen ramen open. Dus wat nu? Ik m'n broertje gebeld, die is altijd lekker praktisch. En op zijn advies een slotenmaker gebeld met 24-uurs service, want het was inmiddels al 21:15. Die zou er binnen een half uurtje zijn en ik moest contant betalen. Dus ik nagevraagd hoe duur het zou worden en dat gaan pinnen. Daarna nog koffie gedronken met de buren op straat, best gezellig allemaal ondanks alles. Na een half uurtje was die man er, hele aardige man. Die had de deur natuurlijk in 3 seconden open, met een speciaal metalen ding, via de brievenbus. Maar het slot was gewoon echt kapot, dus er moest een nieuw in. Hij is daar ruim een uur mee bezig geweest, enorm lawaai af en toe, maar gelukkig kon ik intussen wel naar binnen. Toen ik moest betalen, bleek het duurder te zijn uitgevallen dan hij over de telefoon had gezegd, dus had ik te weinig gepind. Ik mocht het niet overmaken, maar moest echt contant betalen. Dus hij mij met zijn busje naar het pinautomaat gereden, ik pinnen en hij mij weer terug naar huis gebracht en daar heb ik toen betaald. Om half 11 was de rust wedergekeerd. Meteen maar even m'n ouders gebeld, die in Italië op vakantie zijn, want nu kunnen ze dus niet naar binnen. En zusje en broertje even op de hoogte gesteld. Dus als ik vanavond nog tijd heb maar even wat sleutels laten namaken.

Nu in de UB voor m'n scriptie. Vanavond collecteren en dan eindelijk even niks.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 09:04
Verwijderd
Citaat:
kut hee. Even ging het mis. Maar ik heb mezelf goed opgepakt en teruggekoppeld naar het hier en nu. en ik was godzijdank ondanks alle misere van deze week alsnog een halve kilo afgevallen.

en dan dat emailtje...wat een wanhoop. T is maar goed dat ik er met niemand meer over praat. Maar oh..soms...ik zie de hele dag reizigers, en elke pauze zie ik opstijgende vliegtuigen. 1 ticket maar. t is zo dichtbij.


en een knuffel voor darkfairy ook nog
Laat even voorop staan, ik bedoel dit absoluut niet verkeerd. Het spijt me dan ook als je het als negatief opvat, want zo is het niet bedoelt.
Waarom ga je eignelijk niet terug? Je post al sinds dat je terug bent over Peru (toch?), dat je terug wilt, dat je de mensen mist, dat je eigenlijk alles daar ontzettend mist. Maar wat houdt je tegen? Als je je werkelijk zo klote voelt hier (waar ik niet aan twijfel), zullen de mensen rond om je heen dat ook wel zien, toch? En als die mensen in de gaten krijgen dat je in Peru gelukkiger bent dan hier, wat doen ze dan moeilijk?
Daarnaast, ik denk niet dat je moet luisteren naar de mensen om je heen, maar naar jezelf. Naar je eigen hart. Het is al lang en breed duidelijk dat jij je hart verloren hebt aan Peru, en waarom zou je jezelf langer kwellen dan nodig is door hier te blijven?

Dit moest me even van het hart. Ik vind het zo zonde om te lezen hoe jij je nu voelt en eignelijk wilde ik nog van alles zeggen maar dat weet ik niet meer. Ik hoop niet dat je het negatief of persoonlijk of weetikveelhoenegatief oppakt, want zo is het echt niet bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 09:18
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
@Dolce: wat dapper van je, dat je je weer laat opnemen! Is het voor een jaar? Of korter?
*knuf*
Ik weet niet voor hoe lang het is...
het voelt helemaal niet dapper, het voelt alsof ik weer faal..
9 juli moet ik er zijn... hmm, eng..

en nu moet ik leren, maar t lukt me niet
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 09:26
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
@ Hawahaai: je bent niet bemoeierig hoor. Alle tips zijn welkom, want ik wil die scriptie zo snel mogelijk afhebben.

OT: O wat een toestand gisteravond zeg. (verhaal)
Wat me nog te binnen schoot: als je binnenkort je laatste gesprek hebt voor de zomervakantie, kun je dan niet alvast afspraken maken over de hoofdstukken die je gaat schrijven, dat je daar in de zomermaanden toch alvast aan kunt werken? Dan kunnen ze na die periode daar ook meteen naar kijken en kun je toch bezig blijven. Zelfs al zou de opzet dan niet helemaal goed zijn, dan heb je alvast onderdelen van je definitieve teksten.
Verder: wat een rotsituatie zeg, met dat slot... Pfff.

OT: Ik wil/moet een heleboel doen vandaag. En ik ben voor het eerst sinds tiiiiijjjjjden de hele dag alleen thuis (van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat dan, en behalve die tijd dat ik naar school moet) en dat vind ik eigenlijk voor een keer best lekker.
Ik maak even een lijstje, dat zorgt voor een stok achter de deur:
  • scriptie doorlezen en gesprek voorbereiden
  • beddengoed wassen
  • strijken
  • afwas doen
  • badkamer + toilet poetsen
  • sollicitatiebrief schrijven
  • foto's inplakken en album bijwerken
  • boodschappen doen
  • nieuw fotoalbum kopen (optioneel, als ik tijd heb)
  • bureau opruimen
  • stofzuigen
  • gesprek over scriptie op school

Edit: Net toen ik de was buiten wilde hangen en boodschappen wilde gaan doen, ging het regenen. Nu is het droog, dus ik zet gauw de was buiten, snel even eten en dan op de fiets naar de supermarkt.
Edit 2: mijn twee studiemaatjes hebben allebei een baan voor het volgend schooljaar... Ik begin nu wel echt te twijfelen aan mijn keuze om op vakantie te gaan in september. Ik weet dat ik niet meer terugkan, maar had ik niet beter toch gewoon kunnen gaan solliciteren??
Edit 3: mijn scriptie is goedgekeurd! Alleen kon mijn begeleider me ook niet aan een titel helpen. Maar hij heeft me wel tips gegeven, dus daar kan ik weer mee verder. Nog 1 handtekening en 3 dingen in het resultatensysteem in laten voeren en dan kan ik mijn afstuderen aanvragen!
Edit 4: Hm, ik heb best veel gedaan vandaag!

Laatst gewijzigd op 20-06-2008 om 06:29.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Laat even voorop staan, ik bedoel dit absoluut niet verkeerd. Het spijt me dan ook als je het als negatief opvat, want zo is het niet bedoelt.
Waarom ga je eignelijk niet terug? Je post al sinds dat je terug bent over Peru (toch?), dat je terug wilt, dat je de mensen mist, dat je eigenlijk alles daar ontzettend mist. Maar wat houdt je tegen? Als je je werkelijk zo klote voelt hier (waar ik niet aan twijfel), zullen de mensen rond om je heen dat ook wel zien, toch? En als die mensen in de gaten krijgen dat je in Peru gelukkiger bent dan hier, wat doen ze dan moeilijk?
Daarnaast, ik denk niet dat je moet luisteren naar de mensen om je heen, maar naar jezelf. Naar je eigen hart. Het is al lang en breed duidelijk dat jij je hart verloren hebt aan Peru, en waarom zou je jezelf langer kwellen dan nodig is door hier te blijven?

Dit moest me even van het hart. Ik vind het zo zonde om te lezen hoe jij je nu voelt en eignelijk wilde ik nog van alles zeggen maar dat weet ik niet meer. Ik hoop niet dat je het negatief of persoonlijk of weetikveelhoenegatief oppakt, want zo is het echt niet bedoelt.

Ik weet ook wel dat ik daar terugkom hoor. Alleen er moeten hier ook orde op zaken gesteld worden. En er waren daar ook een aantal dingen waar ik eerst nog even flinke afstand van moet nemen. En hoe stom het ook is, soms móeten dingen nu ook eenmaal. En t gaat hier ook af en toe wel goed hoor

Maar ik vind het stiekem toch fijn dat er ook mensen zijn die het wél aanmoedigen
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 10:05
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Wat me nog te binnen schoot: als je binnenkort je laatste gesprek hebt voor de zomervakantie, kun je dan niet alvast afspraken maken over de hoofdstukken die je gaat schrijven, dat je daar in de zomermaanden toch alvast aan kunt werken? Dan kunnen ze na die periode daar ook meteen naar kijken en kun je toch bezig blijven. Zelfs al zou de opzet dan niet helemaal goed zijn, dan heb je alvast onderdelen van je definitieve teksten.
Verder: wat een rotsituatie zeg, met dat slot... Pfff.
Ik ga vandaag en morgen proberen die opzet op papier te krijgen en dan moet ik dus al zeggen wat er ongeveer in m'n hoofdstukken komt te staan. Dus als ik dat een beetje goed doe, krijg ik daar meteen commentaar op en advies en daar kan ik dan wel mee verder in de zomer. Het was sowieso het plan om in de vakantie door te werken.

@ Nattigheid: ik dacht laatst ongeveer hetzelfde als Secret Agent, als het hier allemaal zo stom is en je Peru zo mist, waarom ga je dan niet terug? Maar ik snap ook wel dat je dat niet zomaar doet, helemaal met die situatie daar met je ex-vriend etc. en omdat je in Nederland natuurlijk ook dingen hebt. Wat voor werk doe je eigenlijk precies op Schiphol? Inchecken?

OT: ik moet natuurlijk nu niet teveel gaan soggen, want dan heb ik straks nog niks op papier. Op zich zou ik vandaag best een eind moeten kunnen komen, het wordt toch veel knippen en plakken met de tekst die ik al heb. Alleen dat begin hè.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 10:06
Verwijderd
Citaat:

Ik weet ook wel dat ik daar terugkom hoor. Alleen er moeten hier ook orde op zaken gesteld worden. En er waren daar ook een aantal dingen waar ik eerst nog even flinke afstand van moet nemen. En hoe stom het ook is, soms móeten dingen nu ook eenmaal. En t gaat hier ook af en toe wel goed hoor

Maar ik vind het stiekem toch fijn dat er ook mensen zijn die het wél aanmoedigen
Als ik lees hoe klote jij je af en toe voelt, heb ik soms de behoefte om je een schop onder je reet te verkopen en je terug te sturen, gewoon omdat dit niet gezond kan zijn. Ik hoop dat je vol houd dat je daar teruggaat, want dat heb je (zoals ik het hier lees) wel nodig. Kom op meid! Stel hier dingen op orde en get your ass back in Peru!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 11:16
Verwijderd
Citaat:
@ Nattigheid: ik dacht laatst ongeveer hetzelfde als Secret Agent, als het hier allemaal zo stom is en je Peru zo mist, waarom ga je dan niet terug? Maar ik snap ook wel dat je dat niet zomaar doet, helemaal met die situatie daar met je ex-vriend etc. en omdat je in Nederland natuurlijk ook dingen hebt. Wat voor werk doe je eigenlijk precies op Schiphol? Inchecken?

Welnee Gewoon Starbucks En precies wat je al zegt: even letterlijk afstand houden (wat nu eindelijk zn vruchten af begint te werpen) en dan even enigszins een plan uitstippelen voor komende tijd. T komt wel goed!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 11:37
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Verdomme. Ik moet vandaag zoveel doen. Schoenen ophalen bij de schoenmaker (en nieuwe wegbrengen..aahrg! 't Kost ook een hoop elke keer!) M'n broek wegbrengen naar de kledingwinkel, m'n solo voorbereiden, en dan ineens wordt alles anders doordat onze coordinator van het jaarboek wil dat we naar school komen om alles voor te bereiden. Verdomme, zeg dat even een paar dagen van te voren dan! Hier kan ik zo giftig van worden, moet ik ineens weer mijn hele dag omgooien omdat zij van ons verwacht dat wij klaar staan als het haar uitkomt. Nu moet ik dus door de regen naar school toe (bidden dat de bussen weer rijden) en daar de hele dag dingen regelen, terwijl de helft weer eens niet kan en het dus allemaal weer op 3 mensen aankomt. Grr. Gelukkig heb ik wel eindelijk een idee wat ik met mijn solo wil doen, weet nog niet of het leuk wordt maar nu heb ik iig iets om uit te werken.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet voor hoe lang het is...
het voelt helemaal niet dapper, het voelt alsof ik weer faal..
9 juli moet ik er zijn... hmm, eng..

en nu moet ik leren, maar t lukt me niet
"Niet het vallen is falen, het weigeren op te staan..."

Door in opname te gaan, sta je weer op, je vecht, je faalt júist niet. Al voelt het misschien niet zo, ik vind het onwijs dapper dat je weer in opname gaat, dat je aan jezelf gaat werken. Zou jij iemand anders dapper vinden die dit zou doen? *Knuf*

OT:
Vandaag ben ik wel een beetje meer blij met mijn 9. Moet nog steeds heel veel doen en heb helemaal geen zin meer. Ik wil alleen maar slapen...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 12:18
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
"Niet het vallen is falen, het weigeren op te staan..."

Door in opname te gaan, sta je weer op, je vecht, je faalt júist niet. Al voelt het misschien niet zo, ik vind het onwijs dapper dat je weer in opname gaat, dat je aan jezelf gaat werken. Zou jij iemand anders dapper vinden die dit zou doen? *Knuf*
hmm, ja.. je hebt denk ik wel gelijk.

@lentekriebel: heerlijk he een laptop.. ik heb mijne vandaag weer terug na reparatie Hij is nog geen week weg geweest.. heerlijk.
Vanavond weer lekker internetten vanuit me bedje
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 13:46
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Nijn: de bussen rijden vanaf vandaag weer de hele dag (), maar daar was je inmiddels al wel achter denk ik.

OT: arghh ik baal echt dat ik vanavond moet collecteren, ben ik eíndelijk eens een beetje goed bezig... Moet om half 4 alweer weg, even langs de AH om eten te kopen en dan naar het station. Dan heb ik net tijd genoeg om nog even te eten thuis en dan kan ik rond half 7 beginnen. Waarom was ik dan ook vergeten dat ik nog op de collectantenlijst stond en verhuisd ben...nu moet ik in de stad collecteren, terwijl ik in zuid woon. Niet praktisch.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 14:11
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Het gaat wel goed met mn therapie, en das fijn. Me binnenkort eens gaan aanmelden bij altrecht, zodat ik iig in september verder kan gaan En morgen weer naar vriendje toe, heel veel knuffelen...
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 14:31
Verwijderd
Citaat:
@ Nijn: de bussen rijden vanaf vandaag weer de hele dag (), maar daar was je inmiddels al wel achter denk ik.
Ik stond vanmiddag op de bus te wachten, fietst er een man langs. 'De bussen rijden niet hoor, mevrouw!' hihi, en achter hem reed mijn bus

Ik ga in september vragen voor hulp op de uni, ik wil een beetje een studieondersteuning, want nu heb ik echt te vaak dat dingen zich opstapelen en ik helemaal gek en ongelukkig word van die stress. Als ik wat beter leer plannen (en studeren) gaat 't denk ik stukken beter
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 16:23
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ Missy1234567890: Dankje, ik had het al gezien idd En wat je zei over m'n therapie,, ik kan dat daar echt niet vertellen want dan is het juist een teken dat ik het niet alleen kan en dat ik hulp nodig heb en dan moet ik JUIST gaan praten over wat ik moeilijk vind.. Hoop dat je het nog volgt, maar ik zie daar echt even geen uitweg..

OT: Wat een rukdag. Ben verdorie de hele dag met dat kutjaarboek bezig geweest, ben er zooo klaar mee. Eindelijk is het af, maar wat een gezeik en gezeur en wat een plak-en knipwerk ging daar aan vooraf zeg. Iedereen die het op haar eigen manier wilde doen, gekibbel, getreuzel. Ik heb daar van 13.00 tot 16.30 gezeten gewoon, niet normaal. Ik werd daar zoo gaar van op een gegeven moment. Daarna wilde ik m'n kluisje leeghalen maar 't slot was kapot en grrr het duurde allemaal zo lang dus ik miste de bus en ga zo maar door. Ik heb helemaal niets kunnen doen wat ik wilde vandaag. Alles wat ik moest regelen voor de IBG/postbank/cadeautjes/solo schrijven is niet gelukt en ik heb er nu ook echt de energie niet meer voor.. Ik ga maar eten, want daar ben ik ook sinds m'n ontbijt niet meer aan toegekomen en dan even een uurtje slapen. Hopelijk voel ik me daarna een stuk beter want ik moet vanavond uit, ik weet nu al dat ik echt te hard word afgezeken als ik vanavond niet mee ga Maar heb eigenlijk ook gewoon geen geld, moet die vakantie nog afbetalen en nog zo wat dingen.. Verdomme ik kan wel janken (waaaarom doe ik hier zo emotioneel over?!)
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 16:49
Verwijderd
Citaat:
terwijl de helft weer eens niet kan
Jij kon toch ook niet? Dat mag je heus ook wel een keer zeggen. Als iedereen steeds toch maar weer komt als het ze zo laat gevraagd wordt, ondanks dat ze andere plannen hebben, dan zal ze heus niet in gaan zien dat het niet handig is om het zo laat te vragen en blijft ze dat doen.
En misschien moet je vanavond wel voor jezelf kiezen en gewoon lekker thuis blijven en het rustig aan doen ipv weer gehoor geven aan wat anderen van je verwachten/willen?

@Andijvie: Goed plan van die studieondersteuning!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 17:42
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik heb wel weer even genoeg gehad... ben zo moe en had vandaag ook nog psych gesprek, vreselijk.
ik kan niet meer, ik wil niet meer, ik hoef niet meer
laat mij gewoon slapen
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 20:10
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
@ Leonoor: Ik weet dat ik dat ook wel eens mag zeggen maar ik ben de voorzitter en dan is het wel stom als ik er niet eens bij ben met het eindproduct in elkaar zetten. Ik ben bang dat het dan niet goed/mooi wordt en wil dat niet aan anderen over laten.. We hoorden vandaag pas dat de deadline om 16.30 stond ipv morgenochtend 9.00 u. dus tja.. dan moet ik wel.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 20:12
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ohohoh ik maak me zorgen. Hopelijk is het niets ergs..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 20:31
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Jubeljuupjujoehoe. Hihihi. Zijn dit nog lentekriebels te noemen? Voor één dagje? (Daarna zomerkriebels ). Ik vond het echt even heel tof om 'm te zien, besefte ik vanmiddag ineens. Naja, we zullen wel zien - maar nu weet ik weer wat er ook zo leuk is aan iemand leuk vinden... Tralaa

Voorlopig zit ik weer even bij m'n ouders want er wordt verbouwd in mijn flat. Nu moet ik leren maar ik heb echt zo'n eindejaarsneeikwilvakantiedusnietleren-gevoel. Dus. Vanavond ga ik op tijd naar bed.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 20:44
Verwijderd
Ik ga me inschrijven voor de cursus 'Omgaan met studiestress en faalangst', ik denk dat ze daar precies behandelen wat ik nodig heb, als ik die cursus in blok 1 volg, dan ga ik voor assertiviteitstraining in blok 2, ook allemaal dingen die ik zou willen leren Hmm, 'strategisch studeren' klinkt ook erg interessant
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 20:46
moon
Avatar van moon
moon is offline
Het is weer even op ofzo.
De vrijheid die ik voel sinds mijn ouders gisteren op vakantie zijn gegaan is benauwend en bedreigend. Toen ik gisteren in een leeg huis thuis kwam heb ik in het wilde weg tegen de kasten staan te trappen, ik kon het even helemaal niet hebben, na een dag werken in een leeg huis thuis komen.
En verder vandaag hevige emoties gevoelt. Ik moest met de cliënten zwemmen maar heb geweigerd vanwege de littekens. Dit heb ik alleen niet aan mijn collega's verteld. Mijn collega's zetten mij onder druk, of ik vertelde waarom ik niet wilde zwemmen en als ik dat niet deed dan moest ik gewoon gaan zwemmen want dat behoorde nou eenmaal tot mijn taken. ......paniek dus, het zweet brak met uit, ik wilde wegrennen, ik stond te trillen, had tranen in mijn ogen....en zei uiteindelijk: "Ik wil graag eerst een keer mee kijken voordat ik mee ga zwemmen, is dat ook goed?". Het plan werd goed gekeurd, maar voor mij is er niet veel veranderd, ik heb het probleem voor me uitgeschoven. Wat ga ik volgende week donderdag doen? me ziek melden op die dag? en die donderdag erna? ben ik dan hevige ongesteld? en....en....pffffff dit zit me echt flink dwars.
Dan zit ik ook nog met het feit dat het me soms, op dagen als vandaag, zo zwaar valt om mijn leven op de rails te houden. Het is echt veel te vaak worstellen en vechten om door dit leven heen te komen, er is bijna nou echt nooit een dag die me makkelijk afgegaan is. Dat wil niet zeggen dat ik me die moeilijke dagen ook slecht voel want dat is niet zo, maar leven kost zo enorm veel energie.
Het is dat J. er op dit moment is, anders had ik niet eens voor mezelf in gestaan (geen zm o.i.d, ik voel me zo emotioneel. Misschien moet ik maar gauw naar bed en begint er dan morgen een hele nieuwe dag. Het is echt even helemaal op
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 20:57
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Zoooo moe. En ik mag eindelijk even niks doen, alles is gewoon gedaan voor vandaag. Om kwart voor 6 thuis, eten, om half 7 weg om te collecteren. Maar ik had wel 'mazzel' dat ze één straat blijkbaar dubbel ingepland hadden en dat was een hele lange straat. Echt 3, 4 mensen zeiden dat er eerder op de avond al iemand voor het Rode Kruis was langsgekomen. Dus toen ben ik de collectebus maar gaan inleveren en kon ik nog even naar de stad om de sleutels te laten namaken (en nog even een riem en een vestje bij de Miss Etam te kopen )
Morgen weer vroeg op, ik ben nog in dubio of ik naar Amsterdam of Groningen zal gaan, hoewel het laatste wel consequenties voor de rest van het weekend heeft.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 21:42
Verwijderd
Wat is er veel gepost vandaag! Ben even te lui om alles bij te lezen...

Vanochtend was m'n laatste presentatie. Het ging niet supergoed ofzo, maar ik had er ook gewoon geen zin meer in. Maar het is nu voorbij, vak gehaald. Daarna naar m'n andere college (was m'n allerlaatste college voor dit jaar) en nog naar een praatje en nog even met een vriendin zitten praten. Daarna meteen door naar de pizzeria, wat eigenlijk best een ontspannen avond opleverde.
Nu ben ik supermoe, maar ik voel me best oké.
'Raar' eigenlijk, want van de week bij therapie was ik er van overtuigd dat kleine dingen toch niet zouden helpen om me beter te voelen. Maar het werkt nu dus wel, al weet ik niet voor hoe lang. Maar misschien moet ik daar ook niet te lang over nadenken.

Vanochtend was er trouwens nog steeds geen warm water (had gisteravond koud gedoucht) en toen ineens weer wel (maar toen had ik al heel boos de voicemail van iemand van de woningbouw ingesproken ). Kwam ik in de hal een man van essent tegen die me vertelde dat het was gekomen doordat er iemand tegen één of andere schakelaar gestoten had . Fijn dan. Maar zometeen ga ik dus heerlijk warm douchen!

Voor morgen staat op het programma:
-tentamen leren ('k heb nog 2 weken, maar heb niet full-time de tijd en het is best heel veel en lastig)
-opruimen, het is hier echt een bende...
-boodschappen doen
-was doen
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 22:01
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
@ Andijvie: die cursussen klinken inderdaad handig!



Ik zit er even doorheen. Vanavond met m'n vader weer bij m'n moeder geweest. En op zich was ze wel net zo goed te pas als maandag, maar in haar gedachtengangen zit gewoon geen vooruitgang, en dat frustreert enorm. Ze heeft gewoon het idee in haar hoofd dat het nooit meer goed komt en ze is zo bang voor reacties uit de omgeving dat ze liever daar opgenomen blijft, aangezien ze zich daar veilig voelt op haar eigen kamer. Maar aan de andere kant vind ze het ook vreselijk om daar te zitten. Maar ze kan de cirkel maar niet doorbreken. Ik zou haar zo graag helpen. En ik probeer op haar in te praten, haar dingen aan te reiken, rationeel naar haar gedachten te kijken, en dat kost allemaal ontzettend veel energie. En ik weet dat ik het niet vóór haar kan doen, zij is de enige die de cirkel kan doorbreken en haar leven weer op kan pakken. *zucht* Ondertussen zit ze er al 4 weken.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 01:50
Verwijderd
Het is veel te laat om nog wakker te zijn, maar ik heb van half 5 tot half 12 geslapen en ben nu weer redelijk fit. Ik voelde me echt kut, dus ben ik maar mijn bed ingekropen.
Mijn ex-vriendin belde dat ze weer is opgenomen. Ze is maandag van een viaduct gesprongen en heeft nu haar been op 3 plaatsen gebroken. Komende week wordt ze geopereerd. En hoe de hulpverlening haar heeft behandeld is echt belachelijk. Ze heeft zaterdag, zondag én maandag aangegeven dat het niet meer ging, dat ze een opname wilde omdat ze bang was voor zichzelf. Ze kreeg steeds geen opname. Er werd tegen haar gezegd dat ze nu geen gekke dingen moest doen om wel een opname te krijgen. Echt, dan word ik woest. Zo dekken ze zichzelf wel helemaal in. Als er niks gebeurd hebben ze gelijk dat ze haar niet wilden opnemen en als er wel nare dingen gebeuren hebben ze ook gelijk want dan ging het toch alleen maar om de opname . Ze klonk nu wel redelijk goed aan de telefoon. Ik hoop dat het snel weer beter met haar gaat en dat ze ook geen blijvende schade heeft aan haar been... Kut GGZ...

Verder gaat het niet goed met mijn pa zijn werk. Ik hoop daar morgen iets meer details over te horen maar er zou een naar krantenartikel verschijnen... En dan is er ook nog een meisje van een ander forum overleden aan anorexia. Ik ken het meisje verder niet, had geen contact met haar, kom niet vaak op dat forum enzo... Maar toch, ik vind het echt naar. Het raakt me wel.

Bij therapie was het vandaag ook heftig. Na de dagopening voelde ik me echt kut. Gevoelens van falen werden daar aangewakkerd en ik heb niet alles kunnen bespreken wat ik wilde bespreken... Later nog wel het een en ander kunnen zeggen. PMT was ook heftig. Het ging over grenzen en nouja... Het deed me gewoon erg denken aan een situatie waar ik zelf ooit ingezeten heb.

Ik denk dat ik zo maar eens ga slapen. Morgen nog een individueel gesprek en daarna op naar het familieweekend. Daar heb ik best wel zin in. Wat alleen naar is, is dat daar een zwembad in het huis zit en mijn kleine nichtjes vast willen dat ik kom zwemmen, maar ik voel me heel naar in bikini. Ik denk ook neit dat het goed is voor mijn nichtjes als ze mijn littekens zouden zien. Ik heb gezocht naar een sportshirt met lange mouwen maar dat is in deze tijd van het jaar niet te vinden... Ik kijk wel wat ik doe.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 04:18
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik ga naar Porcupine Tree! Naja, rest vertel ik later wel, want ik ben nu te dood, om fatsoenlijk te kunnen typen. >.<
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 07:11
Verwijderd
Citaat:
Ik ga me inschrijven voor de cursus 'Omgaan met studiestress en faalangst', ik denk dat ze daar precies behandelen wat ik nodig heb, als ik die cursus in blok 1 volg, dan ga ik voor assertiviteitstraining in blok 2, ook allemaal dingen die ik zou willen leren Hmm, 'strategisch studeren' klinkt ook erg interessant

Die eerste heb ik ook gedaan (maar bij een andere uni denk ik). Het is niet 'weg' nu, maar ik heb wel wat minder overdreven veel stress voor tentamens enzo.

OT:
Wow, ik ben echt opgelucht geloof ik.
Zometeen naar de bieb, studeren!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.