Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2010, 15:33
Apendiaree
Apendiaree is offline
Ik heb het proefwerk wiskunde gejat, en heb t morgen en ben het nu aan het doornemen. Ik snap alles en heb geloof ik alles goed behalve 1 som:


zBvoverv Gerrit heeft en voerbak voor zijn varkens gemaakt. De vorm van deze voerbak is die van een halve cilinder. De twee zijkanten zijn halve cirkels met een diameter van 30cm.De lengte is 80cm. Voor deze voerbak heeft hij een plaat zink gekoch van 1 vierkante meter. Deze plaat weegt 14kg.
Hoe zwaar is de voerbak die hij heeft gemaakt?



Ik hoef opzich geen uitleg, al zou dat ook prettig zijn maar als je gewoon de berekening plus het antwoord neer kan zetten ben ik al uitermate tevreden.

Alvast heel erg bedank!


Ik wil liever geen reacties van maak je huiswerk beter ofzo, ik heb dat gedaan en ik snap het hele proefwerk alleen deze vraag vind ik wat lastig, dus liever gewoon antwoord inplaats van dat mietjes- gedrag




edit: ik zit trouwens in 2 havo dus ik hoop dat het gaat lukken. Er is ook nog een plaatje bij.

Laatst gewijzigd op 16-02-2010 om 19:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2010, 17:07
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Proefwerk jatten?

Er staat niet eens een vraag..
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 17:23
WAT
WAT is offline
als je gewoon je huiswerk maakt op het moment dat het moet had je nu geen proefwerk hoeven jatten.... hoop persoonlijk dat je betrapt word.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 17:45
silentbob
silentbob is offline
en wat is de vraag?

en @ de anderen: wie heeft er nou nog nooit een proefwerk gejat/overgeschreven van iemand die het gejat had?
als het lukt is het mooi en anders heb je pech
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 18:10
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
je gaat al die cijfertjes uit je hoofd leren zonder het te snappen of wat dan ook?

1a =...
1b = ....
2a = ....
2b =.....
2c = .....

nou, succes ermee... al denk ik dat je er veel meer tijd mee kwijt bent.
Als je echt slim was had je het antwoordenmodel van de toets meegenomen..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 18:32
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Niet echt slim om dan ook een proefwerkvraag online te zetten, eerst hit in google op de eerste zin..
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 18:50
Apendiaree
Apendiaree is offline
Citaat:
Proefwerk jatten?

Er staat niet eens een vraag..
Sorry, ik edit nu.

Citaat:
je gaat al die cijfertjes uit je hoofd leren zonder het te snappen of wat dan ook?

1a =...
1b = ....
2a = ....
2b =.....
2c = .....

nou, succes ermee... al denk ik dat je er veel meer tijd mee kwijt bent.
Als je echt slim was had je het antwoordenmodel van de toets meegenomen..
Nee, ik snap het hele proefwerk alleen niet de laatste vraag.

Citaat:
Niet echt slim om dan ook een proefwerkvraag online te zetten, eerst hit in google op de eerste zin..
Wat bedoel je precies?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 18:51
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Niet echt slim om dan ook een proefwerkvraag online te zetten, eerst hit in google op de eerste zin..
dus? alsof die leraar vanavond nog gaat kijken of er toevallig iemand zijn toets heeft gejat en die ook nog een niet snapt en dus hulp vraagt op internet
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 19:07
Apendiaree
Apendiaree is offline
oh hahaha ik snap het nu jezus dat is ook ver gezocht. Laten we even on topic blijven want ik wil zo slapen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 19:12
warbo
het enige wat je kan overkomen is dat je leraar erachter komt en dat er een nieuw proefwerk wordt gemaakt, en dan was al je moeite voor niets.

Oja, je kunt ook geschorst worden, wat bij mij vroeger regelmatig voorkwam.
Volgende keer aan een klasgenoot vragen, die zit beter in de stof dan wij
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 19:13
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Oppervlakte berekenen van de voederbak
Dan die oppervlakte berekenen als percentage van die vierkante meter. Dan doe je 0.percentage keer die 14kg
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 19:34
Gus
Avatar van Gus
Gus is offline
Proefwerk jatten vind ik wel grappig, maar ik zou die ene vraag dan ook nog effe zelf uitzoeken. Boer Gerrit maakt zelf z'n voederbak, da's ook geen sinecure.
__________________
kom dans de hoela met mij
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 19:40
Apendiaree
Apendiaree is offline
ah komop jullie zijn de slimme vogels hier
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 19:54
Apendiaree
Apendiaree is offline
niemand geeft anwoord
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 20:23
satan2
satan2 is offline
opp zijkant= (straal² x π) : 2 (omdat het een halve cirkel is en geen hele)
dus totale opp zijkanten = straal² x π

breedte rechte stuk = diameter x π : 2 (omdat het een halve cirkel is en geen hele)
totale opp= TO
kosten= TO x 14
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 22:57
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Je kan ook gewoon antwoorden: gewicht < 15kg
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 18:54
jeroenb15
Avatar van jeroenb15
jeroenb15 is offline
zBvoverv Gerrit heeft en voerbak voor zijn varkens gemaakt. De vorm van deze voerbak is die van een halve cilinder. De twee zijkanten zijn halve cirkels met een diameter van 30cm.De lengte is 80cm. Voor deze voerbak heeft hij een plaat zink gekoch van 1 vierkante meter. Deze plaat weegt 14kg.
Hoe zwaar is de voerbak die hij heeft gemaakt?

antwoord:
lxb=oppervlakte
30x80=2400 cm2
1 m2=100 dm2 = 10000cm2
14kg = 14000gram
14000:10000=1,4 gram per cm2
gewicht = 1,4 x 2400=3360 gram
1000gram = 1 kilo gram
3360:1000=3,36 kg

De voerbak is 3,36kg zwaar

dit zou volgens mij het antwoord moeten zijn

Laatst gewijzigd op 17-02-2010 om 18:55. Reden: iets vergeten
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 10:42
jeroenb15
Avatar van jeroenb15
jeroenb15 is offline
Heb je wat aan het antwoord gehad?, maar ik weet niet zeker of eht goed is, het kan ook best een ander antwoord zijn, dat dat gewicht alleen de lengte is, en nog niet de cirkel, maar die kan je met "pi" uitrekenen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-02-2010, 11:04
gebruiker758
Ik zie helaas dat je hier een vraag stelt die in het proefwerk zat van afgelopen week. Ik ga er dus vanuit dat je mijn proefwerk hebt gestolen. Ik stel voor dat je je uit eigen initiatief komende week meldt bij mij. Als je dit niet doet en ik kom er achter wie je bent, en daar kom ik achter, dan zal ik aangifte doen voor diefstal. Tevens krijg je dan wegens fraude een 0 voor je proefwerk en zal je geschorst worden. De keuze ligt bij jou.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 11:32
lolol
Citaat:
Ik zie helaas dat je hier een vraag stelt die in het proefwerk zat van afgelopen week. Ik ga er dus vanuit dat je mijn proefwerk hebt gestolen. Ik stel voor dat je je uit eigen initiatief komende week meldt bij mij. Als je dit niet doet en ik kom er achter wie je bent, en daar kom ik achter, dan zal ik aangifte doen voor diefstal. Tevens krijg je dan wegens fraude een 0 voor je proefwerk en zal je geschorst worden. De keuze ligt bij jou.
HAHA
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 12:13
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Ik zie helaas dat je hier een vraag stelt die in het proefwerk zat van afgelopen week. Ik ga er dus vanuit dat je mijn proefwerk hebt gestolen. Ik stel voor dat je je uit eigen initiatief komende week meldt bij mij. Als je dit niet doet en ik kom er achter wie je bent, en daar kom ik achter, dan zal ik aangifte doen voor diefstal. Tevens krijg je dan wegens fraude een 0 voor je proefwerk en zal je geschorst worden. De keuze ligt bij jou.
Voor de kans dat deze post echt zou kunnen zijn
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 14:53
gebruiker12
T is natuurlijk niet goed als je een pw. steelt, maar je moet egt niet tegen iemand zeiken. Als ik de kans had zou ik t ook doen
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 16:17
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Als ik de kans zou krijgen niet, de gevolgen kunnen vele malen schadelijker zijn dan de winst.

Om maar even te citeren
Citaat:
Fraud and plagiarism
Fraud, including plagiarism is an offence against the academic code and illegal; it will be punished. To avoid such misbehavior the following rules must be considered.

Fraud during exams Plagiarism is a form of fraud

* you must be able to identify yourself; it is forbidden to claim to be an other person
* mobile phones should be switched off and stowed away in your bag
* talking to other students is forbidden
* copying answers from other students is not permitted
* you are not allowed to carry notes
* when dictionaries or books are permitted, they have to be clean without any annotations
* translation computers are not allowed, only basic math calculators may be used

Exceptions to these rules are only permitted in case the teacher explicitly allows to do so. Plagiarism is defined as copying a passage longer than a few words - literally or in translation - for a project, report or any other kind of text used in education without indicating this with quotation marks or other typographical aids and without mentioning the source in a correct way (author, publication etc.)

In case of a group assignment - including pgo - there is a shared responsibility. If one student of the group is guilty of plagiarism all the students of the group will be held responsible.

Fraud will be punished depending on the severity of the fraud committed, including incidents involving repeated fraud, with a maximum of to be excluded from all examination for up to one year.

For more information see:

* Student charter, APPENDIX I Education and Examination
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 21:51
silentbob
silentbob is offline
je moet het ook goed aanpakken, een proefwerk jatten valt veel teveel op
maar foto's maken met je mobiel van een proefwerk wat op de tafel van de leraar ligt terwijl die even de klas uit is werkt wel
of aan een andere klas vragen wat de vragen waren, als er tenminste geen verschillende versies zijn
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 23:10
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Aan iemand uit de andere klas vragen is ook niet verboden, moet een docent maar niet zo lui zijn hetzelfde tentamen meerdere keren te gebruiken.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2010, 01:14
Verwijderd
Citaat:
Ik wil liever geen reacties van maak je huiswerk beter ofzo, ik heb dat gedaan en ik snap het hele proefwerk alleen deze vraag vind ik wat lastig, dus liever gewoon antwoord inplaats van dat mietjes- gedrag
Oh dus jij vindt het wel kunnen om je huiswerk te maken en een proefwerk te jatten maar je vindt het zwakzinnig om je mening te uiten. Nou weet je, jij bent echt vet cool dat jij dat proefwerk hebt gejat en ik hoop dat je je hele leven veel geluk hebt in het heel eerlijk verdienen van je kost.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 14:55
jan fdsef
Citaat:
Oh dus jij vindt het wel kunnen om je huiswerk te maken en een proefwerk te jatten maar je vindt het zwakzinnig om je mening te uiten. Nou weet je, jij bent echt vet cool dat jij dat proefwerk hebt gejat en ik hoop dat je je hele leven veel geluk hebt in het heel eerlijk verdienen van je kost.
jij bent de grootste purd ooit whahahahah.Laat mij raden jij hebt geen vrienden en komt op deze forum om aandacht te vragen en jij denkt dat iedereen is geraakt door jouw gevoelige onzin, maar volgens mij heb jij 1 ding niet door : het leven is niet eerlijk
srry...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 17:15
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
@jan fdsef: Dat het leven niet eerlijk is wil nog niet zeggen dat je zelf dan oneerlijk dient te zijn.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 18:24
Verwijderd
Citaat:
jij bent de grootste purd ooit whahahahah.Laat mij raden jij hebt geen vrienden en komt op deze forum om aandacht te vragen en jij denkt dat iedereen is geraakt door jouw gevoelige onzin, maar volgens mij heb jij 1 ding niet door : het leven is niet eerlijk
srry...
Het leven is alleen oneerlijk voor hen die oneerlijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 20:40
Angela16
wat een drama allemaal hahaha
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 21:20
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
jij bent de grootste purd ooit whahahahah.Laat mij raden jij hebt geen vrienden en komt op deze forum om aandacht te vragen en jij denkt dat iedereen is geraakt door jouw gevoelige onzin, maar volgens mij heb jij 1 ding niet door : het leven is niet eerlijk
srry...
Hij zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat hij hoopt dat je wordt geschorst van je school. Via vele omzwervingen uiteindelijk je VMBO afrond. Een lullig productiebaantje zonder toekomstperspectief inrolt, waar je nooit wegkomt omdat je financiële zekerheid moet bieden voor het kind dat uit de (door jou) ongewenste zwangerschap van je vriendinnetje is voortgekomen.

Veel sterkte met het oneerlijke leven.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 22:09
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Hij zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat hij hoopt dat je wordt geschorst van je school. Via vele omzwervingen uiteindelijk je VMBO afrond. Een lullig productiebaantje zonder toekomstperspectief inrolt, waar je nooit wegkomt omdat je financiële zekerheid moet bieden voor het kind dat uit de (door jou) ongewenste zwangerschap van je vriendinnetje is voortgekomen.

Veel sterkte met het oneerlijke leven.
Waarschijnlijk is dat ook het geval.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 09:33
Je geweten
proefwerken jatten is niet 'cool'.
het is de bedoeling dat je wat leert, niet hoe je moet stelen.
Ik hoop dat je gepakt bent, en een welverdiende 0 krijgt.
je ouders zullen vast trots op je zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.