Oud 15-11-2014, 14:18
De wijze mens
De wijze mens is offline
Mijn boek is opgedragen aan de jonge generaties en wil een hulp zijn om hen met kennis en wijsheid onze o zo kwetsbare planeet te laten beheren als hun meest geliefde. De wereld waarin zij hun weg moeten vinden, is immers nog nooit zo afhankelijk geweest van ons enig eigen product : de moderne beschaving.
In het pre-industrieel tijdperk bracht 1 kg gezaaid graan 1,200kg op: een beetje meer om zich te kunnen voeden. Nu brengt 1kg gezaaid graan 50kg tot 70kg op. En dat is nodig. In 1900 liepen er
1 miljard mensen op de aarde rond. In 2000 waren dat er 6 miljard. In 2050 zullen dat er naar alle waarschijnlijkheid 10 miljard zijn.
Crisissen heeft de mens altijd al overwonnen door zijn hersenen te gebruiken en zijn kennis en ook door zich altruïstisch te gedragen. Ook bij de dreigende crisis van overbevolking zullen deze kwaliteiten essentieel zijn, Net zoals bescheidenheid. Dit boek is bewust een levensboek genoemd, niet het levensboek.

Je kan het volledige boek “Wees mens, denk na” gratis downloaden bij RECLAME of RECLAME onder de rubriek “non-fictie”

De schrijver

Laatst gewijzigd op 15-11-2014 om 19:24. Reden: Reclame maken voor je eigen boek is niet de bedoeling
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2014, 14:21
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Er is geen "dreigende crisis van overbevolking."
Met citaat reageren
Oud 15-11-2014, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Mijn boek is opgedragen aan de jonge generaties en wil een hulp zijn om hen met kennis en wijsheid onze o zo kwetsbare planeet te laten beheren als hun meest geliefde. De wereld waarin zij hun weg moeten vinden, is immers nog nooit zo afhankelijk geweest van ons enig eigen product : de moderne beschaving.
In het pre-industrieel tijdperk bracht 1 kg gezaaid graan 1,200kg op: een beetje meer om zich te kunnen voeden. Nu brengt 1kg gezaaid graan 50kg tot 70kg op. En dat is nodig. In 1900 liepen er
1 miljard mensen op de aarde rond. In 2000 waren dat er 6 miljard. In 2050 zullen dat er naar alle waarschijnlijkheid 10 miljard zijn.
Crisissen heeft de mens altijd al overwonnen door zijn hersenen te gebruiken en zijn kennis en ook door zich altruïstisch te gedragen. Ook bij de dreigende crisis van overbevolking zullen deze kwaliteiten essentieel zijn, Net zoals bescheidenheid. Dit boek is bewust een levensboek genoemd, niet het levensboek.

Je kan het volledige boek “Wees mens, denk na” gratis downloaden bij www.boekboek.com/xb130423234612 of www.boekboek.com onder de rubriek “non-fictie”

De schrijver
Ah, leuk, je noemt cijfers. Dat heb ik graag, vooral bij gekkies zoals jij. Want cijfers, die kun je controleren!

Citaat:
In het pre-industrieel tijdperk bracht 1 kg gezaaid graan 1,200kg op: een beetje meer om zich te kunnen voeden.
In 1200 bracht een kilo gezaaid tarwe ongeveer vier kilo geoogst tarwe op. Dus in plaats van 20% rendement, zoals jij stelt, 400%. En dit is echt heel ver voor de industriële revolutie. In de donkere middeleeuwen, toen mensen te dom om te poepen waren.


Citaat:
. In 1900 liepen er
1 miljard mensen op de aarde rond. In 2000 waren dat er 6 miljard. In 2050 zullen dat er naar alle waarschijnlijkheid 10 miljard zijn.
In 1804 liepen er 1 miljard mensen rond, niet in 1900. Toen liepen er 1,65 miljard mensen rond. Je zit er nogal heel fors naast.

De schattingen voor 2050 lopen uiteen, maar men is het er wel over eens dat er sowieso niet iets "naar alle waarschijnlijkheid" valt te zeggen. Is veel te ver vooruitkijken. De tendens ligt toch wel rond de 9 miljard in 2050, niet 10 miljard, maar veel belangrijker is het punt van de onvoorspelbaarheid. Leuk plaatje:



Citaat:
Ook bij de dreigende crisis van overbevolking
Huh, een dreigende crisis? Dus er is nog geen crisis, maar die zou er kunnen komen? We zijn van 1 miljard naar 7 miljard gegaan zonder problemen, maar die stap van 7 miljard naar 9 miljard gaat problemen geven? Dat lijkt me nogal sterk. Er is ook maar weinig bewijs voor. Wist je dat Plato en Aristoteles al klaagden over overbevolking? Dat Quintus Septimius Florens, een Carthaagse Romein dus toegegeven: per definitie onbetrouwbaar, al in de tweede eeuw na Christus sprak dat onze aantallen een te grote last voor de aarde waren? We waren toen met ongeveer, grove schatting, 190 miljoen. De mens vindt zichzelf bijna per definitie met te veel en kan zich niet voorstellen dat we ons aanpassen aan grotere aantallen. Maar dat doen we al duizenden jaren wel degelijk.


Je cijfers kloppen niet en je redeneringen zijn vreemd. Ik ga je boek dus niet lezen, het is duidelijk dat je onzin praat.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2014, 15:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Reclame maken voor je eigen boek is niet de bedoeling.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-11-2014, 19:23
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Op verzoek van leden gaat dit topic weer open. Dit topic heeft wel enige discussiewaarde, en mag op basis daarvan dan ook weer open. De link naar het boek heb ik wel verwijderd.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-11-2014, 19:31
Verwijderd
Bedankt, Elin3

Ik zou graag een bron willen zien van de genoemde cijfers dat graan vroeger zoveel opbracht en tegenwoordig zo weinig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
VWO Filosofie
Upior
79 06-06-2005 10:35
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 17:53
Levensbeschouwing & Filosofie Leven: "Evolutie of schepping?"
BiL@L
13 03-12-2003 12:02
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 22:59
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.