Oud 15-04-2002, 15:30
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
Ik heb eens een vraagje, ik weet niet of het antwoord voordehand liggend is, misschien heb ik wel een domme vraag
maar ik stel hem toch


De opsporing van A.I.D.S gebeurt doormiddel van een bloedtest
(De Elisa) Deze berust op het vaststellen van anti stoffen tegen HIV.Maar deze antistoffen worden slechts na enkele weken tot maximaal zes maanden gevormd.

Als men de Elisa test te vroeg laat uitvoeren kan deze een vals beeld van de werkelijkheid aantonen.Men kan dus pas na zes maanden echt zeker zijn van de aanwezigheid van deze anti
stoffen...

Maar bij bloedtransfusie ???
Hoe gaat het dan?Bewaren ze het bloed nu eerst zes maanden voordat het getest wordt?
Of wordt dit ingevrozen ofzo ( ) waardoor ze sneller kunnen ontdekken of deze antistoffen aanwezig zijn?
T lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat ze het bloed zes maanden bewaren. Ik vraag met dus af wat er met dit bloed gebeurt opdat het getest zou zijn op het A.I.D.S virus
__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 15:47
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Ik heb geen flauw idee maar als je bij www.google.nl gaat kijken en ff de zoekmaschine gebruikt vind je er denk ik genoeg informatie over.
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 15:48
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Trouwens, in de sticky topic waarin om links gevraagd wordt, staat een link naar de aids-startpagina, misschien heb je daar wat aan
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 18:56
Verwijderd
damn........goeie vraag..........
wil ik ook wel weten eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 19:02
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Ehhhh
hmmm
ik denk dat het tegenwoordig wel sneller kan
kweenie hoor ;S
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 19:23
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Ehhhh
hmmm
ik denk dat het tegenwoordig wel sneller kan
kweenie hoor ;S
maar de ontwikkeling van deze antistoffen gebeurt pas na een verloop van enkele weken/ maanden ... Hiervoor KAN men toch nog niet waarnemen of je besmet bent met het virus?Noujah dat is hoe ik het heb gelezen.

Maar misschien bedoel je, en kan je best gelijk hebben, dat men sneller kan kijken in het bloed dat gegeven werd of deze ontwikkeling plaats vindt?

Daarvan dan ook de vraag HOE kunnen ze dit tegenwoordig
__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:36
Verwijderd
voordat je bloed mag geven word je helemaal onderzocht als het misschien zeker is dat je het hebt wordt je afgekeurd. bovendien wordt bij elk halfjaarlijks bloedaftapperijfeestje gevraagd of je gezond bent. als je verkouden bent mag je namelijk ook geen bloed geven


of slaat dit niet op de vraag
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 20:45
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:
voordat je bloed mag geven word je helemaal onderzocht als het misschien zeker is dat je het hebt wordt je afgekeurd. bovendien wordt bij elk halfjaarlijks bloedaftapperijfeestje gevraagd of je gezond bent. als je verkouden bent mag je namelijk ook geen bloed geven


of slaat dit niet op de vraag
Voorzover ik weet

Geef je bloed na het invullen van een anonieme vragenlijst?
en wordt je niet helemaal onderzocht?....Pas hierna wordt dit gedaan.Eerst gaat men de vragenlijst na, val je doorje antwoorden al in een risicogroep dan vernietigen ze het bloed, anders testen ze het.
__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 21:07
^AmArU^
^AmArU^ is offline
En als ik nou bloed geef en invul dat ik maagd ben terwijl ik met 23 sero-positieve mensen naar bed ben geweets?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 05:37
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
En als ik nou bloed geef en invul dat ik maagd ben terwijl ik met 23 sero-positieve mensen naar bed ben geweets?
Dan wordt je bloed wél getest...

Als je de test invult en uit de resultaten blijkt al dat je in de risicigroep valt , vernietigen ze het bloed zonder de moeite te nemen het te testen... Als je maagd bent en blablabla geen risicogroep testen ze je bloed, zo kunnen ze nog wel ontdekken of je een drager bent van het virus.

En daarbij tis anoniem , wrom zou je dan liegen,
Maar ja ook al lieg je , tkomt toch uit achteraf?
__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.