Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Bekijk resultaten poll: 2 vwo of 2 havo?
2 vwo 3 75.00%
2 havo 1 25.00%
Aantal stemmers: 4. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2018, 12:08
l151388
l151388 is offline
Hai,
Ik ben een 13-jarig meisje en ik zit in 1 atheneum (ik weet het, brugger). Ik ben geen nerd, haal gewoon onvoldoendes en ben waarschijnlijk wel de drukste van mijn klas. Ik sta voor alle vakken voldoende, behalve geschiedenis en aardrijkskunde. Op mijn school hebben we deficitpunten. Dat is het aantal punten dat je tekort komt om voldoende te staan. 0 tot 1,5 deficit is over naar hetzelfde niveau, 1,6 tot 2,5 is bespreekgeval en meer dan 2,5 is blijven zitten of een niveau lager. Alleen kan ik niet blijven zitten, want dat mag niet in de eerste. Ik sta nu 1,1 deficit. Mijn broers doen allebei vwo, en ik heb altijd al het gevoel dat ik dommer ben dan zij. Veel mensen zouden nu zeggen 'het boeit toch niet als jij geen vwo doet zoals je broers?' Maar het boeit mij dus wel. Ik kreeg van de basisschool havo/vwo advies, omdat ik te veel praat en te druk ben tijdens de les. De afdelingsmanager van mijn school (nu) dacht dat ik vwo makkelijk aankon. Nu sta ik op overgaan naar 2 vwo, maar ik ben bang dat ik de proefwerkweek verpest. Al zou ik de proefwerkweek goed doen, vraag ik me af of ik wel naar 2 vwo wíl. Mijn ouders zeggen 'je kan het altijd proberen'. Maar als ik nu al zo slecht ben in aardrijkskunde en geschiedenis, red ik het dan wel in 2 vwo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2018, 12:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je enig idee hoe het komt dat je voor deze vakken zulke slechte cijfers haalt? Let je wel op in de les? Maak je al je huiswerk? Vind je het lastig om verbanden te zien? Denk je dat je beter kunt?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-07-2018, 13:34
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Geschiedenis en aardrijkskunde zijn geen begrip vakken maar uit je hoofd leer vakken. Dus dat je daar slecht voor staat betekent dat je er te weinig tijd aan besteedt of dat je leermethode niet optimaal is. En die vakken worden ook niet moeilijker volgend jaar. En je kan ze ook nog eens laten vallen vanaf de 4e (ik had ook altijd een hekel aan geschiedenis)
Op grond van die twee vakken zou ik dus niet naar de havo gaan. Een niveau zakken kan altijd nog!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 02-07-2018, 13:45
Verwijderd
Aardrijkskunde en geschiedenis zijn over het algemeen geen typische vakken om "slecht" in te zijn of vakken die erg bepalend voor je niveau (VWO/HAVO) zouden kunnen zijn - dan moet je veel eerder denken aan talen en wiskunde, eventueel biologie (er vanuit gaande dat je geen natuurkunde in de brugklas hebt, anders die er ook nog bij). Dat je voor die vakken wat mindere punten haalt, zegt me dus op zich weinig over intelligentie of niveau.

In het algemeen voelen vrouwen zich minder zelfverzekerd dan mannen en hebben vrouwen sneller het idee dat ze minder slim zijn.

Dus puur hierop afgaand, zonder dat ik je verder precies ken, zou ik zeker gewoon 2 VWO proberen. Laat je niet te veel door onzekerheid leiden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken 2 HAVO of 3 VMBO - TL
Ikweetmeer
19 14-08-2011 13:38
Wegwijzen & Voorstellen 2 HAVO of 3 VMBO - TL
Ikweetmeer
3 12-08-2011 05:59
Studeren HAVO -> VWO -> WO of HAVO -> HBO -> WO
QWERTYNOPL
5 05-07-2009 21:55
Studeren Doorstromen naar VWO
Caster
11 27-11-2008 18:32
Algemene schoolzaken VWO na Havo,, maar in 1 of 2 jaar?? HELP!!
Appeltje89
26 25-05-2007 11:15
Algemene schoolzaken havo of vwo ...
sicilion
21 11-03-2003 21:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.