Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2010, 08:37
Verwijderd
Enige dagen geleden kwam ik deze thread tegen. Hij is begonnen door een 22-jarige jongen die totaal niet kon tekenen, maar wel vastberaden was om het te leren. Hier zijn twee van z'n eerste studies:





En dit is wat hij nu kan:

Spoiler


Ik ben geen fan van de eindeloze stillevens, maar dat maakt dit niet minder gaaf. Hij heeft er vijf jaar over gedaan.

In dit topic nodig ik jullie uit om te laten zien hoe ver jullie zijn gekomen. Post je beschamende oudere werk naast iets recents en toon het contrast. Of liever nog, post dingen uit verschillende tijden, zodat ook het proces van ontwikkeling zichtbaar is.

Om het nog interessanter te maken kun je onderstaand schema bekijken en iets posten uit iedere fase die je voorbijgestreefd bent.



TS begint wanneer ze haar oude schetsboeken bij haar ouders vandaan heeft geplukt en foto's kan maken van de puberale wanstaltigheden die daar in staan. SPOILER: Ze bevatten inderdaad veel bijzonder brakke """manga""".
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2010, 10:51
Verwijderd

groep 8


16


ook 16


17/18


17/18


18


20


21


22


22


vandaag de dag, nog niet af en een kak foto
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 13:04
Verwijderd
Leuk topic.

Heb nu even geen tijd om iets te posten, maar beloof bij deze alvast dat ik wat dingen zal opzoeken als ik weer thuis ben.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2010, 12:42
Verwijderd
Hmz, ik heb geprobeerd om een selectie te maken maar het viel niet mee, dus het zijn nogal een hoop foto's geworden.

Van oud naar nieuw.






Dingen van toen ik een jaar of 6/7/8 was.


12 jaar.


13 of 14.


13 of 14. Dit was een van de eerste dingen die ik schilderde.


14.


15.


15.


Ook 15, dacht ik.


16.


16.


16.


16.


16. Dit was mijn toelatingsopdracht voor de kunstacademie.


17.

----- kunstacademie eerste jaar


17.






18.




------- tweede jaar














19.

Met citaat reageren
Oud 21-08-2010, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Enige dagen geleden kwam ik deze thread tegen. Hij is begonnen door een 22-jarige jongen die totaal niet kon tekenen, maar wel vastberaden was om het te leren.
Ik zit dat topic nu door te lezen en het is erg leuk om z'n vooruitgang te volgen. Het beste kun je dat zien aan de anatomiestudies die hij af en toe plaatst, zoals dat van de menselijke schedel en het paard met spiergroepen.

Ik ben trouwens ook nog steeds van plan om goeie anatomieboeken aan te schaffen. Ik zal later eens kijken wat ik zoal kan posten. Heb hier weinig scans van mijn vroegere schetsboeken.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 08:08
Verwijderd
Haha, leuk topic! Jammer dat ik hier geen dingen meer post...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 16:20
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Wauw Oehoe Mooi, naar mijn smaak vind ik een aantal 'jongere' schilderijen veel mooier dan dingen die je later gemaakt hebt
Leuk om te zien, die veranderingen!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Hmz, ik heb geprobeerd om een selectie te maken maar het viel niet mee, dus het zijn nogal een hoop foto's geworden.

Van oud naar nieuw.

[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]

Dingen van toen ik een jaar of 6/7/8 was.

[afbeelding]

12 jaar.

[afbeelding]

13 of 14.

[afbeelding]

13 of 14. Dit was een van de eerste dingen die ik schilderde.

[afbeelding]

14.

[afbeelding]

15.

[afbeelding]

15.

[afbeelding]

Ook 15, dacht ik.

[afbeelding]

16.

[afbeelding]

16.

[afbeelding]

16.

[afbeelding]

16.

[afbeelding]

16. Dit was mijn toelatingsopdracht voor de kunstacademie.

[afbeelding]

17.

----- kunstacademie eerste jaar

[afbeelding]

17.

[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]

18.

[afbeelding]



------- tweede jaar

[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]

19.

[afbeelding]
bij een ervan staat toelating kunstacademie, moet je dan daar iets tekenen of krijg je daar thuis ook de tijd voor??
want als ik ergens slecht in ben is het wel terplekke iets verzinnen zonder dat ik een voorbeeld of inspiratie heb
Met citaat reageren
Oud 25-08-2010, 18:14
Verwijderd
Citaat:
bij een ervan staat toelating kunstacademie, moet je dan daar iets tekenen of krijg je daar thuis ook de tijd voor??
want als ik ergens slecht in ben is het wel terplekke iets verzinnen zonder dat ik een voorbeeld of inspiratie heb
Als ik het me goed herinner kregen we twee weken vóór de toelating de opdrachten -het waren er twee- mee naar huis, dus die tijd had je om er aan te werken. Het zal er niet op alle academies hetzelfde aan toe gaan wat toelatingsopdrachten betreft, maar zo was het bij mij in elk geval.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 16:37
Verwijderd
Citaat:
bij een ervan staat toelating kunstacademie, moet je dan daar iets tekenen of krijg je daar thuis ook de tijd voor??
want als ik ergens slecht in ben is het wel terplekke iets verzinnen zonder dat ik een voorbeeld of inspiratie heb
Het ligt er inderdaad aan welke academie. Op de HKU (bij de docentenopleiding iig) wordt er van je verwacht dat je stilleven tekent, daar ter plekke. Verder neem je natuurlijk je portfolio mee en krijg je een gesprek.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 15:36
Verwijderd
Mocht ik weer serieus aan het krijten slaan, dan kan ik hier over vijf jaar misschien eens posten
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Hmz, ik heb geprobeerd om een selectie te maken maar het viel niet mee, dus het zijn nogal een hoop foto's geworden.

Van oud naar nieuw.

[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]

Dingen van toen ik een jaar of 6/7/8 was.

[afbeelding]

12 jaar.

[afbeelding]

13 of 14.

[afbeelding]

13 of 14. Dit was een van de eerste dingen die ik schilderde.

[afbeelding]

14.

[afbeelding]

15.

[afbeelding]

15.

[afbeelding]

Ook 15, dacht ik.

[afbeelding]

16.

[afbeelding]

16.

[afbeelding]

16.

[afbeelding]

16.

[afbeelding]

16. Dit was mijn toelatingsopdracht voor de kunstacademie.

[afbeelding]

17.

----- kunstacademie eerste jaar

[afbeelding]

17.

[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]

18.

[afbeelding]



------- tweede jaar

[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]

19.

[afbeelding]
Ik ben geloof ik nooit verder gekomen dan het stadium wat jij had toen je 6/7/8 was
Echt heel cool om te zien!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.