Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2006, 22:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
lol

volgens mij wisten die journalisten het even niet meer:


Citaat:
Hezbollah said Monday it destroyed Israeli warship off coasts of Tyre, sources.
Urgent

Hezbollah said Monday it destroyed Israeli warship off coasts of Tyre, sources.

oh.
bs

KUNA 311905 Jul 06NNNN
http://www.kuna.net.kw/Home/Story.as...en&DSNO=892296
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Oud 31-07-2006, 22:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 31-07-2006 @ 21:17 :
Tjongejonge, is dat het?
Je bent wel verstandiger dan dat
Nee, maar de uitspraak van Relief kwam net over alsof iedereen die het met Pruttelpot oneens was hem een ban aan hebben gesmeert.

En dit is niet Religie, dus het vergt meer dan een vuile blik om een ban op te lopen.

Maar ja, boeiend.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 01-08-2006, 08:55
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-07-2006 @ 23:38 :
Nee, maar de uitspraak van Relief kwam net over alsof iedereen die het met Pruttelpot oneens was hem een ban aan hebben gesmeert.
Je hebt het wel over Relief, hè
Oud 01-08-2006, 13:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
School mag leerling met tv weigeren

Het Hoornbeeck College in Amersfoort mag een leerling weigeren omdat zijn familie te liberale opvattingen heeft. Dat heeft de rechter bepaald.

De 16-jarige jongen is niet welkom op de reformatorische school vanwege de levensstijl van zijn familie, die thuis tv en internet heeft. De school heeft er vooral problemen mee dat zijn zus soms een broek draagt en dat de familie een andere bijbelvertaling gebruikt.

De ouders zeggen dat ze de normen van de school respecteren en spanden daarom een kort geding aan. De rechter geeft de school gelijk omdat de genoemde punten raken aan de identiteit van de school.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...ED09F3A89.html

Stelletje retards.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 01-08-2006, 20:03
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 01-08-2006 @ 14:07 :
School mag leerling met tv weigeren

Het Hoornbeeck College in Amersfoort mag een leerling weigeren omdat zijn familie te liberale opvattingen heeft. Dat heeft de rechter bepaald.

De 16-jarige jongen is niet welkom op de reformatorische school vanwege de levensstijl van zijn familie, die thuis tv en internet heeft. De school heeft er vooral problemen mee dat zijn zus soms een broek draagt en dat de familie een andere bijbelvertaling gebruikt.

De ouders zeggen dat ze de normen van de school respecteren en spanden daarom een kort geding aan. De rechter geeft de school gelijk omdat de genoemde punten raken aan de identiteit van de school.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...ED09F3A89.html

Stelletje retards.
Meeste van die mensen hebben wel stiekem een televisie in de kast.
Oud 01-08-2006, 22:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 01-08-2006 @ 21:03 :
Meeste van die mensen hebben wel stiekem een televisie in de kast.
of gaan opvallend vaak op bezoek bij mensen die wel een tv hebben
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-08-2006, 15:21
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
De televisie is namelijk de Grote Duivel!!!!!
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 02-08-2006, 15:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Relief schreef op 02-08-2006 @ 16:21 :
De televisie is namelijk de Grote Duivel!!!!!


dat is america
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-08-2006, 16:03
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Relief schreef op 02-08-2006 @ 16:21 :
De televisie is namelijk de Grote Duivel!!!!!
Nee, slechts een middel van de duivel/ het duivelse gedachtegoed.
Oud 03-08-2006, 08:56
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-08-2006 @ 17:03 :
Nee, slechts een middel van de duivel/ het duivelse gedachtegoed.
Krant van vandaag:
Citaat:
De hoogste geestelijk leider en machtigste man van Iran, ayatollah Ali Khamenei, heeft de moslims in de wereld gisteren opgeroepen op te staan tegen Israël en de Verenigde Staten. Hij beloofde plechtig dat de Amerikanen “een harde oorvijg en een vernietigende stoot” zullen krijgen als antwoord voor hun steun aan de ‘zionisten’. “De islamitische wereld moet weten dat het verzet, de enige weg is om de wilde wolf van het zionisme en de agressie van de Grote Satan het hoofd te bieden”, aldus Khamenei.
‘Grote Satan’ staat in de officiële Iraanse retoriek voor de Verenigde Staten . Een andere vooraanstaande ayatollah binnen het Iraanse regime, Ahmad Jannati, zei de dag ervoor al dat moslimlanden wapens moeten leveren aan Hezbollah. ANP/AFP
Oud 03-08-2006, 08:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
en kleine satan is israel
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-08-2006, 09:12
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Gisteren in de krant:
Citaat:
BENZINE GOEDKOPER
Oliemaatschappij Shell heeft de prijzen voor benzine gisteren verlaagd. Dat heeft de onderneming zijn pomphouders laten weten. De adviesprijs voor euro ongelood is met 1,6 cent verlaagd tot 1,509 euro per liter. De prijs van diesel is ongewijzigd gebleven op 1,115 euro. ANP


Vandaag in de krant:
Citaat:
BENZINE EN DIESEL DUURDER
Oliemaatschappij Shell heeft de adviesprijzen voor benzine en diesel verhoogd. Benzine is 0,6 cent duurder geworden en kost nu 1,519 euro per liter. De adviesprijs van diesel stijgt met 1 cent. Automobilisten gaan daardoor aan de pomp 1,125 euro per liter betalen. ANP


Foutje rekenkamer? Maar... 1,509 + 0,006 is toch 1,515? Tussentijdse verhoging van 0,4 cent gemist?
Oud 03-08-2006, 09:33
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-08-2006 @ 14:07 :

Stelletje retards.
‘Rechter blundert in uitspraak’

Van onze verslaggever Michiel de Hoog

UTRECHT - Hoogleraar onderwijsrecht Paul Zoontjens zegt dat de rechter in Utrecht ‘een blunder’ heeft gemaakt door te bepalen dat het reformatorisch Hoornbeeck College in Amersfoort een leerling mocht weigeren. Hij zei dat in het radioprogramma 1 op de Middag.

De school wilde de 16-jarige jongen niet aannemen, onder meer omdat zijn zus lange broeken draagt, en omdat het gezin tv keek. De rechter vond dat de school terecht had gesteld dat geen ‘gedeelde overtuiging’ tussen de school en het gezin was.

Volgens Zoontjens heeft de rechter echter vergeten te kijken naar de Wet Educatie en Beroepsonderwijs. Die wet maakt dat in tegenstelling tot in het basis- en middelbaar onderwijs, scholen in het beroepsonderwijs, zoals het Hoornbeeck, niet restrictief mogen zijn in hun toelatingsbeleid.

Dat betekent dat de ouders en de leerling de regels van het Hoornbeeck niet hoeven te onderschrijven, maar slechts hoeven te ‘respecteren’, zegt Zoontjens.

De familie heeft benadrukt dat te willen doen en maakt volgens Zoontjens een ‘zeer grote kans’ een hoger beroep te winnen.

De advocaat van de familie, Van Laar, springt echter nog geen gat in de lucht. Hij zegt de bewering van Zoontjens ‘interessant’ te vinden. De advocaat weet niet meer welke hoogleraar onderwijsrecht hij moet geloven.

Van Laar verwijst naar een interview in de Gelderlander met Ben Vermeulen, hoogleraar onderwijsrecht aan de Radboud Universiteit Nijmegen. ‘Dit is een correcte, klassieke uitspraak. Precies wat ik had verwacht, op basis van eerdere zaken’, zegt Vermeulen.

Vermeulen wijst erop dat de rechter verwees naar het Maimonides-arrest, waarin een joodse school in 1988 een niet-joodse leerling terecht weigerde. Van Laar verbaast zich erover dat Vermeulen dat zegt, want het vonnis verwijst nergens naar dat arrest.

Maar de opmerking van Zoontjens vindt hij ‘interessant’, al was het maar omdat de Wet Educatie en Beroepsonderwijs ‘is vergeten’ door de rechter, maar ook door zijn eigen kantoor.

Van Laar heeft gisteren met de familie van de jongen gesproken. Die zijn er nog niet uit of ze in hoger beroep gaan. De ouders hadden op dat moment de uitspraken van Zoontjens nog niet gehoord.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...t_in_uitspraak
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 03-08-2006, 09:37
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Afgezien van het feit dat zoonlief op school gaat, niet de rest van de familie, toch?
Dat er een TV in huis staat en zus een "hoer" is kunnen de ouders het toch beter voor hebben met zoonlief?
Oud 03-08-2006, 09:40
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Veerman overtrad regels dienstauto

Door onze redacteur Joep Dohmen
Rotterdam, 2 aug. Minister Veerman (Landbouw, CDA) heeft afgelopen vier jaar privé misbruik gemaakt van zijn dienstauto en ten onrechte privé-vliegkosten gedeclareerd bij het ministerie. Ook de ambtelijke top van het departement overtrad de declaratieregels.
bij dit artikel

Dat blijkt uit documenten die het ministerie heeft verstrekt aan deze krant en uit informatie van bronnen binnen het departement. Het ministerie erkent dat bij het declareren de regels niet altijd zijn nageleefd.

Veerman en zijn vrouw reden in de ministeriële dienstauto heen en weer naar hun tweede woning in Frankrijk, een boerderij in de Dordogne. Dat gebeurde vooral in vakantieperiodes. Kabinetsregels verbieden het gebruik van de dienstauto voor buitenlandse vakanties. Veerman overtrad die regel enige keren. De minister weigert te zeggen hoe vaak hij met zijn dienstauto met vakantie ging. Uit de rittenadministratie kan worden opgemaakt dat hij privé 10.000 kilometer met de dienstauto in het buitenland reed, vooral in vakantieperiodes.

Zo ook in mei vorig jaar. Na de informele vergadering van Europese ministers van Landbouw in Luxemburg liet Veerman zijn chauffeur zonder dienstauto terugkeren naar Den Haag. Zelf reed hij met zijn vrouw in de achtergebleven dienstauto naar zijn Franse boerderij, voor een week vakantie. Andere keren liet het echtpaar zich door de chauffeur brengen.

Veerman handelde daarmee in strijd met het Voorzieningenbesluit ministers en staatssecretarissen. Inmiddels heeft de ministerraad, na vragen van deze krant, besloten de regels voor het gebruik van dienstauto’s in het buitenland te versoepelen. Kamerlid Agnes Kant (SP) wil opheldering: „Als ministers over de schreef gaan worden de regels aangepast. Dat kan niet.”

Veerman en zijn vrouw vlogen in 2002 en 2004 ook op kosten van het ministerie naar hun boerderij. Daarbij werden ze vergezeld door de vier hoogste ambtenaren van het departement en hun partners. De reis- en verblijfkosten van de partners zijn in afwijking van de regel in rekening gebracht bij het ministerie.

Het echtpaar Veerman en de topambtenaren met hun partners vlogen naar Frankrijk voor „kennismaking” en „teambuilding”, aldus het ministerie. „De bijeenkomsten hadden zowel een formeel als een informeel karakter.” Verslagen zijn niet opgesteld.

De minister en zijn vrouw bleven na de bijeenkomst met de ambtelijke top in 2002 gedurende de herfstvakantie op hun boerderij. Na de vakantieweek vlogen ze op kosten van het ministerie terug. Ook dat is tegen de regels. Bewindspersonen worden geacht dienst- en privéreizen niet te combineren.

De vliegtickets van het gezelschap kostten het ministerie 5.000 euro. Daarnaast declareerde het gezelschap in 2002 hotelovernachtingen en verteringen. Hoeveel dat was, zegt het ministerie niet te weten. De declaraties zouden onvindbaar zijn. „Onze administratie is niet op orde.”

Het ministerie erkent dat „formeel” de vlieg- en verblijfkosten van de partners niet hadden mogen worden vergoed. Veerman weigert commentaar.

Bron

Hoe eerder dit kabinet het werk stillegt, hoe beter. En wanneer wordt die Veerman er nou eens uitgetrapt?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 03-08-2006, 10:55
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
„Als ministers over de schreef gaan worden de regels aangepast. Dat kan niet.”

Och, dat is in NL toch schering en inslag?
Prostitutie illegaal? Dan legaliseren we toch gewoon?
Soft drugs illegaal? Idem
Kraken illegaal? Idem

Totdat vanuit Europa regels opgelegd worden, dàn moeten ze wel.
Oud 03-08-2006, 11:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hookee schreef op 03-08-2006 @ 10:37 :
Afgezien van het feit dat zoonlief op school gaat, niet de rest van de familie, toch?
Dat er een TV in huis staat en zus een "hoer" is kunnen de ouders het toch beter voor hebben met zoonlief?
Überhaupt had ik verwacht dat de school het zou verliezen omdat ze zijn zus als argument gebruikten.

Eventueel kun je nog verdedigen dat mensen zo achterlijk mogen zijn om iemand te weigeren om een tv, maar die jongen de acties van zijn zus aanrekenen kan niet, en het feit dat ze dat doen omdat ze een vrouw is riekt naar discriminatie.

Nu was ik altijd al voorstander van prompte afschaffing van dat soort scholen en bijzonder onderwijs over het algemeen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 03-08-2006, 11:33
juno
Avatar van juno
juno is offline
Dat die mensen nog willen dat hun zoon naar die school gaat?
Oud 03-08-2006, 11:50
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
hookee schreef op 03-08-2006 @ 11:55 :
„Als ministers over de schreef gaan worden de regels aangepast. Dat kan niet.”

Och, dat is in NL toch schering en inslag?
Prostitutie illegaal? Dan legaliseren we toch gewoon?
Soft drugs illegaal? Idem
Kraken illegaal? Idem
Die zaken verbieden werkt alleen maar averechts, wat is er überhaupt mis mee?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 03-08-2006, 12:31
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 03-08-2006 @ 12:50 :
Die zaken verbieden werkt alleen maar averechts, wat is er überhaupt mis mee?
Opvallend dat dat nog niet geldt voor foutparkeren (lees: onbetaald), (te) hard rijden (lees onbetaald)

Wat zou er dan mis zijn met ministers die werk met het aangename combineren? Zit jij nu niet op je werk? (ik wel ).
Wat is er mis om regels aan te passen zodat het werkgedeelte gedeclareerd kan worden? Werd laatst ook niet voorgesteld om boetes voor te hard rijden voor bedrijven kwijt te schelden?
Oud 03-08-2006, 12:54
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
hookee schreef op 03-08-2006 @ 13:31 :
Opvallend dat dat nog niet geldt voor foutparkeren (lees: onbetaald), (te) hard rijden (lees onbetaald)

Wat zou er dan mis zijn met ministers die werk met het aangename combineren? Zit jij nu niet op je werk? (ik wel ).
Wat is er mis om regels aan te passen zodat het werkgedeelte gedeclareerd kan worden? Werd laatst ook niet voorgesteld om boetes voor te hard rijden voor bedrijven kwijt te schelden?
Verkeersregels zorgen voor veiliger verkeer (Nederland is een van de veiligste landen ter wereld in dat opzicht).

Dat ministers die werk met het aangename combineren vind ik best, maar dat kunnen ze best zelf betalen. Ik verwacht ook niet dat als ik vakantie vier met collega dat mijn baas de reiskosten van onze vriend(inn)en gaat betalen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 03-08-2006, 13:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Sekshongerige echtgenote roept politie

Uitgegeven: 3 augustus 2006 13:59
Laatst gewijzigd: 3 augustus 2006 13:59
AKEN - Een 44-jarige vrouw uit het Duitse Aken heeft in de nacht van woensdag op donderdag de politie gebeld omdat haar man (45) al maanden niet aan zijn echtelijke plichten had voldaan. Dit heeft een politiewoordvoerder donderdag laten weten.

De man en de vrouw sliepen al enkele maanden in gescheiden bedden en hadden geen intiem contact. Daarop maakte de vrouw haar man midden in de nacht wakker en eiste seks. Toen de man daar niet op inging, belde zij de politie. De agenten konden niet veel met de ongebruikelijke klacht want zij konden geen strafbaar feit ontdekken, aldus de zegsman.
http://www.nu.nl/news/794867/122/Sek...t_politie.html

zo sekshongerig vind ik het niet na enkele maanden, maar goed
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-08-2006, 13:05
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 03-08-2006 @ 13:54 :
Verkeersregels zorgen voor veiliger verkeer (Nederland is een van de veiligste landen ter wereld in dat opzicht).
Dat ministers die werk met het aangename combineren vind ik best, maar dat kunnen ze best zelf betalen. Ik verwacht ook niet dat als ik vakantie vier met collega dat mijn baas de reiskosten van onze vriend(inn)en gaat betalen.
Ik pleit voor een meer soepel beleid;
- Ministers mogen wèl vakanties aan dienstreizen koppelen maar krijgen alléén het dienstgedeelte terug.
- Ik mag wèl harder rijden, mits het verkeer het toelaat (schijnt in Duitsland óók te kunnen)
- Door rood rijden? Als het 's-nachts 3 uur is, waarom staan die krengen nog aan? Betuttelend !
- Foutparkeren? Doen de meeste maar even omdat er elders geen parkeerplek aanwezig is of voor die éne minuut niet voor een vol uur wil betalen.
Oud 03-08-2006, 14:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hookee schreef op 03-08-2006 @ 14:05 :
Ik pleit voor een meer soepel beleid;
- Ministers mogen wèl vakanties aan dienstreizen koppelen maar krijgen alléén het dienstgedeelte terug.
Ondanks dat ik denk dat het onderscheid problemen op gaat leveren is het geen gek plan.
Citaat:
hookee schreef op 03-08-2006 @ 14:05 :
- Ik mag wèl harder rijden, mits het verkeer het toelaat (schijnt in Duitsland óók te kunnen)
Het lijkt me sterk dat het aannemelijk is om wetsovertredingen aan te moedigen. Bovendien is het een mythe dat harder rijden je ergens sneller brengt, daar moet je een hogere gemiddelde snelheid voor halen.
Citaat:
hookee schreef op 03-08-2006 @ 14:05 :
- Door rood rijden? Als het 's-nachts 3 uur is, waarom staan die krengen nog aan? Betuttelend !
Omdat anders tig mensen denken dat het toch nacht is, door rijden en een ongeluk veroorzaken.

Het zijn juist de mensen die denken dat ze een loopje mogen nemen met de regels die gevaarlijk zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 03-08-2006, 15:07
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-08-2006 @ 15:25 :
Het zijn juist de mensen die denken dat ze een loopje mogen nemen met de regels die gevaarlijk zijn.
Tuurlijk, regels zijn regels, maar die kunnen ook doorschieten. Als alles geregeld is hoef je zelf niet meer na te denken of verantwoording af te leggen. ik zou bijna een sneer naar de koran geven maar die bewaar ik voor een ander topic
Ons is een rijbewijs verleend op basis van inzicht en inschatting. Zelfs àls ik door groen rijd kan dat wel eens levensgevaarlijk zijn, dus verkeersregels en veiligheid gaan boven de kleur van het lampje. Behalve wanneer het rood is, want dàn staat de sterke arm altijd klaar met de opgehouden hand, of het kruispunt nou uitgestorven is of niet.

Toegegeven, sommige mensen kunnen de verantwoording niet zelf aan of hebben het inzicht gewoon niet en kunnen de hulp van het lampje goed gebruiken. Degenen die het inzicht wèl hebben kunnen zich er veilig tussendoor laveren

"Bovendien is het een mythe dat harder rijden je ergens sneller brengt, daar moet je een hogere gemiddelde snelheid voor halen"
Een hogere gemiddelde snelheid kun je alleen maar krijgen door (gemiddeld) harder te rijden. Beste T_ID; dat klonk als een onvervalste smoes van een politieagent die hard rijden wil ontmoedigen !
Oud 03-08-2006, 16:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hookee schreef op 03-08-2006 @ 16:07 :
Behalve wanneer het rood is, want dàn staat de sterke arm altijd klaar met de opgehouden hand, of het kruispunt nou uitgestorven is of niet.
Het staat op rood omdat jij vaak niet in kunt schatten of dat kruispunt uitgestorven is en blijft. Jij wil niet dat een of andere maniak zich in je boort terwijl je bij groen overstak, doe dat dus ook niet bij andere mensen omdat je denkt dat het wel kon.
Citaat:
hookee schreef op 03-08-2006 @ 16:07 :
Degenen die het inzicht wèl hebben kunnen zich er veilig tussendoor laveren
Agreed. En als ik je nu eens vertel dat 98% van de mensen die denkt dat inzicht te hebben dat niet heeft, en dat de mensen die dat wel hebben het ook niet altijd goed zullen doen, en dat we daarom wel degelijk allemaal moeten wachten?
Citaat:
hookee schreef op 03-08-2006 @ 16:07 :
Een hogere gemiddelde snelheid kun je alleen maar krijgen door (gemiddeld) harder te rijden. Beste T_ID; dat klonk als een onvervalste smoes van een politieagent die hard rijden wil ontmoedigen !
Dat kan best, het klopt anders wel. Het enige dat je bereikt met harder rijden is dat je verderop langer stilstaat of harder moet afremmen. Dat geld in de spits en in de stad, daarmee hebben we het merendeel van het verkeer in Nederland al gehad. Die zeldzame weggebruiker die 's nachts over verlaten landweggetjes rijdt moet zich dan maar aanpassen, zo'n ramp is het niet als de reis vijf minuten langer duurt.

Dat terwijl mensen die tussen alles door proberen te slippen om maar harder te rijden juist degenen zijn die gevaarlijke situaties veroorzaken. Regelmatig dat ik zo'n manageryup met telefoon die ook denkt het harder te kunnen moet behoeden voor een ongeluk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 03-08-2006, 17:51
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Qana III


Blasts hit Baghdad football game
Map showing Baghdad
At least 12 people, many of them children, have been killed in bomb attacks while they were playing football in west Baghdad, police say.

Two blasts hit a makeshift pitch on waste ground in a mainly Shia district. About a dozen other people were hurt.

Police say the bombs had been buried in the middle of the football pitch.

The attack came hours after Iraq's president said Iraqi forces would take over the security of the entire country from US-led forces by the end of 2006.

President Jalal Talabani told a news conference the transfer would happen gradually but would be completed before the new year.

Iraq has been hit by repeated bomb attacks despite attempts by the government to improve security.

Heavy toll

More than 50 people died on Tuesday across the country.

They included 23 soldiers whose bus was hit by a roadside bomb north of Baghdad, and 14 people killed in a suicide car bombing in centre of the capital.

Attacks on police patrols in the north and north-east also killed 12, and a British soldier was killed in Basra.

Police say those killed and injured in Wednesday's attack on the football game were aged between nine and 20.

Two mortar shells hit another Shia area, killing three young people, some of whom were also playing football, police said.

Meanwhile the US military said a soldier and a marine had been killed in the western province of al-Anbar, AFP news agency reported.

The soldier, from the 1st Armored Division based in Ramadi, was killed in "enemy action" on Tuesday, while the marine died in action on Wednesday, the agency said.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/5240178.stm


Waar is de VN? Spanje? De Arabische landen?




CNN spreekt overigens over een op handen zijnde Irakese burgeroorlog. Beetje vreemd. Ik vond het er altijd al nogal (burger)oorlog-achtig uitzien.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 03-08-2006, 18:10
juno
Avatar van juno
juno is offline
En allemaal de schuld van de VS natuurlijk. Samen met Israel.
Oud 03-08-2006, 18:50
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
juno schreef op 03-08-2006 @ 19:10 :
En allemaal de schuld van de VS natuurlijk. Samen met Israel.
Je vergeet er één.
Oud 03-08-2006, 19:29
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-08-2006 @ 19:50 :
Je vergeet er één.
Iran!
Oud 03-08-2006, 19:49
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Nee!
Ik doelde op Groot-Brittanië, dat de huidige grenzen, met daarin makkelijk tegen elkaar opzetbare rassen/religies/... heeft getrokken(, na de val van het ottomaanse rijk). Opzettelijk.
Oud 03-08-2006, 22:46
juno
Avatar van juno
juno is offline
Niet opzettelijk. Het kon ze geen fuck schelen en ze hadden geen benul.
Oud 03-08-2006, 22:49
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 03-08-2006 @ 16:07 :
Toegegeven, sommige mensen kunnen de verantwoording niet zelf aan of hebben het inzicht gewoon niet en kunnen de hulp van het lampje goed gebruiken. Degenen die het inzicht wèl hebben kunnen zich er veilig tussendoor laveren
'IK kan nog wel rijden met een flinke slok op!'
Oud 03-08-2006, 23:49
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
haha http://www.scrippsnews.com/911poll
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 05-08-2006, 21:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Werkgever mag roker weigeren

BRUSSEL - Europese werkgevers hebben het recht aan hun kant als zij iemand een baan weigeren omdat hij of zij rookt.
Zij kunnen niet beschuldigd worden van discriminatie omdat weigeren wegens roken ,,niet onder de Europese antidiscriminatiewetgeving valt''.

Dat heeft Europees Commissaris Vladimir Spidla (Werkgelegenheid en Sociale Zaken), geantwoord op vragen van een Britse europarlementariër, meldde de Financial Times van zaterdag.

De vraag of werkgevers het recht hebben om rokers te weigeren was aan de orde gesteld door Catherine Stihler, die van Spidla wilde weten of een personeelsadvertentie van een Iers bedrijf door de beugel kon. Daarin stond dat rokers niet hoefden te reageren.

,,De EU-wetgeving verbiedt discriminatie op grond van ras of etnische afkomst, invaliditeit, leeftijd, seksuele oriëntatie en religie en geloof op het werk en ander gebied'', aldus Spidla. ,,Een personeelsadvertentie waarin staat dat rokers niet hoeven te reageren lijkt niet onder een van die verboden gronden te vallen.''(ANP)

http://www.ad.nl/economie/article521440.ece

Slecht nieuws voor rokers.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 05-08-2006, 22:15
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-08-2006 @ 22:29 :
,,De EU-wetgeving verbiedt discriminatie op grond van ras of etnische afkomst, invaliditeit, leeftijd, seksuele oriëntatie en religie en geloof op het werk en ander gebied''
Als ik het lijstje zo bekijk zou je ook "mensen met een hoofddoekje" mogen weigeren of "mensen met bloemenjurkjes"
Oud 05-08-2006, 22:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hookee schreef op 05-08-2006 @ 23:15 :
Als ik het lijstje zo bekijk zou je ook "mensen met een hoofddoekje" mogen weigeren of "mensen met bloemenjurkjes"
Kledingsvoorschriften zijn inderdaad al tijdenlang toegestaan.

Natuurlijk wordt voor een hoofddoek elk principe overboord gegooid omdat het om een religie gaat, die moeten helaas nog steeds bevoordeeld worden boven al het andere.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 05-08-2006, 23:48
juno
Avatar van juno
juno is offline
Werkgevers mogen mensen selecteren op ter zake doende gronden. Dat is een geoorloofd onderscheid, en dus geen discriminatie. Je moet het dus per geval beoordelen.

Op een jongensschool mogen vrouwelijke leerkrachten geweigerd worden, want dat roept maar onrust op bij die wandelende testosteronbommetjes, en een protestants christelijke school mag atheisten weigeren of vrouwen met een hoofddoekje, want zij onderschrijven de protestants-christelijke signatuur van de school immers niet. (Voor leerlingen geldt dat blijkbaar al als zij thuis tv kijken of een zus hebben die een broek draagt.. )

Over het algemeen gesproken moet een sollicitant passen in de heersende bedrijfscultuur. Een punkie met een hanekam hoeft niet te solliciteren bij een bank, maar of een keurige knul die afgestudeerd is in economie en jasje dasje op zijn werk verschijnt joods, hindoe, moslim, of in zijn vrije tijd heks is, heeft geen invloed op zijn werkprestaties en zal ook de situatie op de werkvloer niet in beroering brengen, en dat is dan wel een ongeoorloofd onderscheid.

Een rokende sollicitant in een bedrijf vol niet-rokers waarvan er ook nog eentje ernstige astma heeft, zal op de werkvloer overlast veroorzaken. Zijn collega's zullen niet graag met hem in een ruimte willen verblijven, de astmatische collega kán het voor zijn gezondheid niet eens, en dat bemoeilijkt het samenwerken dusdanig, dat een rokende sollicitant niet the best man for the job is. In dat geval is roken een geoorloofd onderscheid.

Laatst gewijzigd op 05-08-2006 om 23:52.
Oud 06-08-2006, 09:41
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
juno schreef op 06-08-2006 @ 00:48 :
Een rokende sollicitant in een bedrijf vol niet-rokers waarvan er ook nog eentje ernstige astma heeft, zal op de werkvloer overlast veroorzaken.
Het is toch onlangs verboden op de werkplek te roken? Dat zou dus in de pauzes buiten moeten, collega's zouden daar geen last van mogen hebben. De reden dàn is dat deze persoon dan niet op z'n werkplek te vinden is, wat zijn functie kan belemmeren.
Daar weer een verlengde van zou je dan ook mensen mogen weigeren die om andere redenen de werkplek verlaten om "iets" te doen (kleine- en grote boodschappen daargelaten)
Oud 06-08-2006, 11:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hookee schreef op 06-08-2006 @ 10:41 :
Het is toch onlangs verboden op de werkplek te roken? Dat zou dus in de pauzes buiten moeten, collega's zouden daar geen last van mogen hebben. De reden dàn is dat deze persoon dan niet op z'n werkplek te vinden is, wat zijn functie kan belemmeren.
Exact. Ik heb het in het AMC gezien dat bij een van de ondersteunende BV's rokers gewoon een half uur reistijd naar buiten hadden en dan twintig minuten stonden te roken, totaal goed voor 40-50 minuten absentie, en dat meerdere keren per dag.

Waarom zo iemand nog een volledig loon uitbetaald kreeg weet ik niet, want ze waren gewoon 2-3 uur per dag minder aan het werk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 06-08-2006, 16:21
Verwijderd
Als we aan loonkorting gaan doen voor mensen die roken, dan stel ik voor dat we dat ook doen voor mensen die zoveel water drinken dat ze twintig keer per dag naar de plee moeten.
Oud 06-08-2006, 16:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-08-2006 @ 17:21 :
Als we aan loonkorting gaan doen voor mensen die roken, dan stel ik voor dat we dat ook doen voor mensen die zoveel water drinken dat ze twintig keer per dag naar de plee moeten.
Lullig als je rookt en veel moet plassen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 07-08-2006, 17:56
Verwijderd
Het leven is oneerlijk.
Oud 08-08-2006, 16:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
BN/De Stem, 08-08-2006


Racist heeft vrij spel in Sint-Petersburg

Door Remco Reiding

Het recente bezoek van de wereldleiders aan Sint-Petersburg voor hun G8-top bracht enige verlichting maar nu de politici weg zijn vrezen de kleurlingen weer voor hun leven. Het racistische geweld zal terugkeren. ‘We voelen ons als een muis omsingeld door katten.’

Afrikanen om zeep helpen? Joeri Beljajev kijkt wel uit. „Die negertjes trekken veel te veel aandacht met hun ambassades. Je kunt beter Kaukasiërs vermoorden, dat valt niemand op.“

Daar zit hij dan: een corpulente man in een ruitjesoverhemd, onderuitgezakt op een houten bank, onderdeel van een schamel terras.

Het betreft de beroemdste racist van Sint-Petersburg. Hij drinkt groene thee zonder suiker. Beljajev heeft zich tijdens de G8-top op last van de politie koest gehouden. Sint-Petersburg barstte immers van de hotemetoten en journalisten.

Leermeester
Nu is Beljajev terug in zijn stad. Hij citeert zijn ‘leermeester’ Hitler, roemt het fascisme en schept op over de moorden op kleurlingen. Het gaat Beljajev erom dat het Russische volk fatsoenlijk kan leven. Zijn strijd, verduidelijkt hij, is daarom vooral gericht tegen de regering.

„Elk jaar overlijden anderhalf miljoen Russen aan alcohol en drugs. Dat is genocide, dus hebben wij het recht de wapens ter hand te nemen en die macht te bestrijden.“

Beljajev, de vermeende coördinator van tientallen extremistische groeperingen, trekt de vergelijking met Noord-Ierland. Hij vormt de politieke tak Sinn Fein, zijn skinheads - ‘de Russische IRA’ - voeren de gewapende strijd. Waarom dan kleurlingen vermoorden?

„Zo laten we zien dat we er zijn en dat maakt de machthebbers onrustig. Zij zeggen dat wij niet bestaan.“

Even verderop, verscholen achter een boog aan de Moskoulaan, ligt een groezelige binnenplaats.

De markt is gesloten, de stalletjes worden leeggehaald. Het stinkt er naar rotte tomaten en zweet.

Tussen de lege kistjes en fruitresten loopt een man in een vale legerbroek. Zijn gelaat is ongeschoren, gouden tanden blinken in zijn mond.

Elf messteken
Joenoes Soeltanov, wiens 9-jarige dochter voor zijn ogen werd doodgestoken, ziet eruit als een armzalige Tadzjiekse gastarbeider en dat is hij ook. Hij heeft weinig aanmoediging nodig om zijn frustraties te uiten. Neem vandaag. Vijf keer kwam de politie langs om de papieren van alle arbeiders te controleren. Kassa! Want gastarbeiders vormen een eenvoudig doelwit voor corrupte politieagenten; en corrupt zijn ze bijna allemaal.

Joenoes wil best legaal in Sint-Petersburg verblijven, maar documenten krijgt hij van de politie niet.

Logisch, dan valt er aan hem niets meer te verdienen. Een fraai staaltje Russische logica: „We zouden er zelf schuldig aan zijn dat ons kind is vermoord. Hadden we maar verantwoordelijke ouders moeten zijn, hadden we maar onze papieren in orde moeten hebben.“

Hij wijst op een meisje dat laconiek aan een ijsje likt. „Nu heb ik nog maar één dochter.

Joenoes was op 9 februari 2004 met de 9-jarige Koersjeda gaan sleeën, toen skinheads hen in het vizier kregen. Ze scholden hem uit voor ‘tsjoerka’, vieze zwarte. Joenoes kreeg klappen, Koersjeda elf messteken. Het meisje zuchtte diep en dat was dat.

Bloed lag op de tegels, maar de straat was in elk geval gereinigd van het ‘zwarte vuil’.

Eén skinhead ging vrijuit, zeven anderen werden in maart veroordeeld. Voor hooliganisme, alsof ze opgeschoten jongeren waren die wat kattenkwaad hadden uitgehaald. Ze kregen gevangenisstraffen van anderhalf tot 5,5 jaar.

Slechte show
„Niets hooliganisme,“ spuwt Joenoes zijn gal. „Racisten die mijn kind hebben vermoord.“

Vlak voor de G8-top kwam de politie van Sint-Petersburg ineens met een andere groep jongeren op de proppen. Ze zouden medeschuldig zijn aan de aanval op Koersjeda. Ze zouden ook verantwoordelijk zijn voor bijna alle racistische moorden van de laatste drie jaar.

Daadkrachtig optreden of een pr-stunt?
„Met de arrestatie van een paar jongens bestaat er in één klap geen racisme meer,“ zegt expert Galina Kozjevnikova spottend. „Het is een slecht geregisseerde show. Ze lopen zo weer op straat.“

Galina werkt voor Sova Center, een mensenrechtenorganisatie die de afgelopen vijf jaar in Rusland zo'n 1000 racistische aanvallen noteerde waarbij ongeveer 100 doden vielen.

Voor 2006 staat de teller al op 19 doden en 166 gewonden. Vooral Moskou, de studentenstad Voronezj en Sint-Petersburg hebben een dubieuze reputatie.

Galina: „Sint-Petersburg is de hoofdstad van de Russische xenofobie.“

Racisme is van alle tijden, maar het geweld in Rusland is van de laatste jaren.

Op internet circuleert een handboek straatterreur waarin tips worden gegeven voor de jacht op buitenlanders: doe donkere kleding aan, werk in kleine groepen, zorg voor een vluchtauto en laat geen sporen achter.

De slachtoffers voelen zich opgejaagd. „Als een muis omsingeld door katten, constant alert, bang van top tot teen,“ zegt Ali Nassor, mede-oprichter van de Afrika Unie. „Je kunt in Sint-Petersburg geen Afrikaan vinden die geen slachtoffer van racisme is geweest.“

Nieuwe golf
Galina laat zich geen zand in de ogen strooien door de ogenschijnlijke rust van de afgelopen maanden. Volgens statistieken telt Sint-Petersburg 15.000 extreem-rechtse jongeren.

„Ik verwacht een nieuwe golf van racistisch geweld in september. Dan komt ook weer een nieuwe lichting buitenlandse studenten.“

Baladji Traoré (42) kwam al 21 jaar geleden vanuit Mali als student naar Rusland. Hij heeft zich nooit geaccepteerd gevoeld. „In de Sovjettijd zagen ze ons als primitieven, de onderklasse der mensheid. Russen kunnen niet begrijpen dat een neger rijk kan zijn, dat vrouwen die met een neger omgaan geen prostituees zijn.“

Baladji reageerde eerst nog gevat, toen ze hem Snickers noemden: „Als je honger hebt, dan kom je maar naar mij toe.“

De skinheads konden er niet om lachen. Zwijgen hielp evenmin. Kaalgeschoren jongeren bewerkten Baladji in de metro met vuisten en flessen.

Hij voelde zijn sleutelbos nog in zijn broekzak, had zich ermee kunnen verdedigen, maar bedacht zich.

„Een groep Russen die een neger aanvalt? Uit ervaring weten wij allemaal dat de politie de zaak omdraait. Zij zijn hun kinderen, wij blijven vreemdelingen.“

Het derde pak slaag in twee jaar tijd leverde Baladji blijvend letsel op: hij beweegt zich nu voort met een wandelstok. Verder dan de keuken komt hij niet. De laatste keer dat Baladji naar buiten ging, stonden jeugdvrienden van zijn pleegdochter hem op te wachten. Vroeger had hij nog ijsjes voor hen gekocht, nu schreeuwden ze dat Snickers vermoord moest worden. „Ik mag blij zijn dat ik nog leef.“

Hulp
Beljajev neemt nog een slok van zijn thee. De oud-politieman en voorman van de Partij van de vrijheid erkent dat oud-collega's op het politiebureau hem helpen. Hij bestrijdt dat de overheid een oogje toeknijpt. „Ze hebben ons volledig uit de politiek weggerukt. Wij mogen geen partij meer registreren, niemand durft ons nog geld te geven.“

Wij, bedoelt hij daarmee racisten? Ach, het is maar net welke naam je het beestje geeft, vindt Beljajev. „De een houdt niet van appels, de ander niet van peren. Ik houd niet van zwarten.“

Niet dat hij ze zomaar aanvalt. Dat niet. „Als die negers ons niet rustig van ons biertje laten genieten, dan maken we ze af.“

-------

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-08-2006, 18:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-08-2006, 18:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dan hebben we het toch over racisme en discriminatie:

Apart stuk strand voor moslima’s

RICCIONE - De Italiaanse badplaats Riccione overweegt stukken strand te reserveren voor moslima’s.

De islamitische vrouwen zouden zich daar ongestoord door mannenblikken kunnen ontdoen van hun gewaden. Het project is al gekraakt door politici, die het strand voor iedereen toegankelijk willen houden.

Het gemeentebestuur van Riccione wijst op de 1000 tot 1500 steenrijke Arabische gasten die sinds enkele jaren de stranden bevolken.

De badplaats aan de Adriatische Zee bij Rimini leeft vooral van het toerisme.

http://www.ad.nl/buitenland/article526172.ece

Zijn ze in Italië nu echt van de pot gerukt om in de publieke ruimte mannen te discrimineren omdat toevallig een paar mensen een religie aanhangen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 08-08-2006, 18:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-08-2006 @ 19:03 :


Zijn ze in Italië nu echt van de pot gerukt om in de publieke ruimte mannen te discrimineren omdat toevallig een paar mensen een religie aanhangen?
Ach, een apart strand voor vrouwen-alleen vind ik niet zo slecht (als je niet gediend bent van die starende blikken en de tong uit de mond hangende geilerds ).

Maar in het artikel lijkt het net zo te zijn alsof alleen islamitische vrouwen daar gebruik van kunnen en mogen maken. Als dat het geval is, ben ik erop tegen. Het moet voor iedere vrouw toegankelijk zijn.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 08-08-2006, 18:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-08-2006 @ 19:44 :
Maar in het artikel lijkt het net zo te zijn alsof alleen islamitische vrouwen daar gebruik van kunnen en mogen maken. Als dat het geval is, ben ik erop tegen. Het moet voor iedere vrouw toegankelijk zijn.
Het wordt sowieso alleen maar overwogen vanwege die reden, niet om vrouwen te 'helpen', maar om Moslims te helpen.

En tja, het is een principezaak om daar tegen te zijn, anders dan is het hek echt van de dam en is het dus normaal om andere mensen te benadelen vanwege geloof.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 08-08-2006 om 18:59.
Oud 08-08-2006, 19:08
juno
Avatar van juno
juno is offline
Bekijk het van de goede kant: als het niet om steenrijke Arabieren ging, had niemand er ook maar een moment over gepiekerd.
Oud 08-08-2006, 19:50
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-08-2006 @ 19:03 :
RICCIONE - De Italiaanse badplaats Riccione overweegt stukken strand te reserveren voor moslima’s.

Zelfs de overweging van de autoriteiten op Riccione om iets voor moslims te doen, wordt nieuws.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.