Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2012, 12:19
fane
fane is offline
Heej iedereen,
Ik heb een probleem met mijn netwerk op de xbox360, hij staat namelijk op strict waardoor ik ook niemand kan joinen of niet kan verstaan.
Ik heb al wat gezocht op google maar die kan mij ook niet echt helpen.

Het zit zo: Ik heb een Ziggo router en een Sitecom 300n Wl-330 range extender waar mijn xbox ook op is aangesloten met een kabel. Ik had gevonden dat je moet portforwarden of de UPnP moet aanzetten, maar op de instellingen kan ik geen van beiden doen dus hoe kan ik nu verder? Op de Ziggo instellingen kan het allebei wel maar daar is mijn xbox niet op aangesloten

Hoop dat iemand kan helpen want ik word er een beetje gek van
Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2012, 12:58
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
een range extender heeft toch maar 1 netwerkaansluiting. teminste die ik heb gezien wel en wat ik zo snel zie aan die sitecom ook. probeer anders eens te kijken of je de port kan forwarden naar de extender want ik neem aan dat je gewoon wireless zit dan. en anders de port toewijzen aan je xbox vanuit je router want dat kan wel. want je router ziet als het goed is gewoon alles wat met hem verbind en dus ook alles wat via de extender verbind.
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 02-01-2012, 23:28
fane
fane is offline
Als ik mijn xbox met een draad aan mijn router vastmaak heb ik wel een open network en daar staat UPnP ook aan, maar hoe kan ik dat via mijn extender krijgen? Als ik ook bij andere routers van sitecom kijk op portforward.com hebben die veel meer keuzes zoals portforwarding of DMZ, kan het dan zijn dat mijn range extender niet open kan??
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 07:01
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
volgens mij (maar ik heb geen ervaring met range extenders) zijn het eigenlijk een paar extra antennes die het bereik van je router verlengen. maar als ik me niet vergis zag ik staan dat de extender ook een webbased gui heeft. heb je mischien iets waarin staat welke instellingen mogelijk zijn ?

edit: ik heb even in de handleiding gekeken maar kon niets vinden. wel zie ik dat er een menu is met de naam toolbox. weet jij zo wat hier in staat. en werke andere dingen die hierop aangesloten zitten wel?
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]

Laatst gewijzigd op 03-01-2012 om 07:08.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 12:07
fane
fane is offline
Op toolbox staat: System, Back-up, Upgrade en Reset. Op System kun je kiezen uit Password Settings, Ip-Management en DHCP server (die heb ik uit staan)

Op de webbased gui is juist het probleem want andere sitecom range extenders hebben veel meer instellingen zoals portforward en die heb ik niet, daarom moet ik juist vinden op welke manier ik de poorten open krijg.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 12:36
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
bij mijn router was het wel zo omdat er een switch tussen ligt hij mijn pc dubbel erin zetten. en 1 van de 2 werkte niet met een portforward heb jij dit probleem ook. en ben je wel zeker dat je hem goed geforward hebt.
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 13:22
fane
fane is offline
Het probleem is opgelost, heb nog eens goed geforward en mijn extender opnieuw aan mijn router gekoppeld. Hij staat nu open en hopelijk blijft dat zo. Bedankt voor je hulp, je hebt me echt geholpen!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 16:48
georgiios36
georgiios36 is offline
Ik heb precies dezelfde probleem met dezelfde range extender. Ik heb net de poorten kunnen opengooien maar nu valt mijn connectie op de xbox360 weg. Tenzij ik een chat/party open, dan blijft ie wel online. Kan iemand me hiermee verder helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.