Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2005, 11:56
Dotcom
Avatar van Dotcom
Dotcom is offline
Ik heb nu 2 jaar een goede vriendin. In het eerste jaar van dat zij een goede vriendin was, had ik ik een relatie met een vrouw. De relatie met die vrouw is begin vorig jaar (januari 2004) kapot gegaan.

Nu ben ik vrij veel met die meid opgetrokken en hebben onze vriendschapsband verstevigd. Ik was echter nog steeds niet over mijn ex heen.

We spraken elke week wel wat af, en als we dronken waren in de stad of bij haar thuis, dan gingen we ook vaak zoenen

De laatste 4 maanden bleef ik zelfs altijd bij haar slapen lekker tegen elkaar aan. Het is zelfs bijna een paar keer tot seks gekomen, wanneer we aangeschoten in bed lagen.

Het was echter duidelijk voor ons beiden, dat we nooit een relatie zouden kunnen hebben, want ze is daar absoluut niet aan toe (ze is een beetje een losbol die van alles wil ontdekken).

Maar mijn hemel, op een gegeven moment waren we uit met een paar vrienden en zij er ook bij, en ze flurtte met een ex-vriend van haar en ik voelde jaloersheid! Argh! Foute boel dus. De maandag daarop had ze een man in huis, waar ze ook mee gezoend heeft en andere dingen (hoorde ik van een vriendin).

Normaal had ik daar echt geen problemen mee maar voor het eerst voelde ik jaloersheid! Dit komt waarschijnlijk omdat ik vorig jaar al die tijd met mijn ex in mijn hoofd zat, en nu dat verdwenen is er plaats kwam voor andere gevoelens.

Foute boel dus, uit voorzorg heb ik het contact maar met haar verbroken.

Nu is zei een meisje wat wel geilt op macht. Ze is heel ondoorgrondelijk, ik heb nog nooit een vleug van zwakheid bij haar gezien. Ze lijkt altijd vrolijk, en redeneert tegenvallen altijd weg. Het is altijd goed gekomen bij haar.

Ze houdt volgens mij ook van experimenteren met mensen. Nu ik in een zwakke positie zit, miste ik haar dus heel erg na twee weken. Voor de test belde ze mij (om te kijken of ik de telefoon op zou pakken), dat ze niet wist hoe ze haar word-document kon uitlijnen. Ik pakte de telefoon dus op. Verder nergens over gehad.

Zij had wel verwacht dat ik haar nog zou bellen, kennelijk want ik kon er niet meer tegen en een dag later belde ik met de leugen dat ik eigenlijk niet wist of ik wel verliefd was op haar want mijn verstand zegt dat we helemaal niet bij elkaar passen, maar dat we wel weer af zouden kunnen spreken.

Nu komt de vraag.

Zij is in zijn geheel niet verliefd, of zij bouwt gewoon een muur om zich heen. Nu smste ze me dinsdag of ik zin had volgende week woensdag of donderdag bij haar te komen eten.

Dat is echt typisch gedrag van haar. Normaal smst ze enkele dagen van te voren, maar ze probeert een psychologisch spelletje te spelen (mevrouw studeert in die richting) om te kijken wat mijn reactie zou zijn, als ze zover in de toekomst wat wil afspreken.

Ze weet dat ze me daarmee heeft, want ze weet dat ik tot die tijd aan haar blijf denken omdat er dan een afspraak komt. Dat is haar doel en daar kickt ze op, het geeft haar een machtsgevoel. Ze wil volgens mij aangeven dat zij het heel erg druk heeft en mij een kutgevoel geven dat zij wellicht volgepland zit met afspraken met andere mannen of personen.

Als ze medelevend was geweest, had ze gewacht tot enkele dagen van te voren en dan gesmsd. Maar door het op deze geniepige manier te doen, probeert ze weer een psychologisch spelletje te doen wat ze weer kan gebruiken voor haar studie.

Heb ik het verkeerd? Ik heb haar gesmsd: "Dus tot die tijd heb je het al volgepland? Zo zo! Ik moet er nog even over nadenken.".

Mevrouw weet ook wel dat ik absoluut geen sms-jes prefereer, want dan kan ik echt niet bepalen hoe ze het bedoelt. Maar als ik haar terugbel neemt mevrouw de telefoon niet op, of belt uren later heel kort even terug, of smst (meestal).

Echt verschrikkelijke vrouw of niet? Ik heb eigenlijk echt geen zin om nog langer met haar om te gaan. Ze komt zelfingenomen over en toont absoluut geen emotie.

Zal ik het contact maar verbreken met haar?
__________________
♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫
Advertentie
Oud 20-01-2005, 12:08
someone17
someone17 is offline
ja dit is wel een moeilijke situatie, weet eigenlijk ook niet echt een goed antwoord hierop. ik denk wel dat je best wel achterdochtig bent. niet iedereen denkt uren na over sms-jes. niet achter alles iets zoeken. als je je niet meer tot haar aangetrokken voelt zou ik proberen het contact te verbreken. serieus wordt het toch niet als ze zo "los" is met haar jongens. geniet gewoon van het moment dat je bij haar bent, want houden kan je haar toch niet denk ik als ik het zo lees.
__________________
All we need is just a little patience
Oud 20-01-2005, 12:17
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik vind je wel erg achterdochtig
maar ik ken de vrouw in kwestie niet
__________________
I love dr Phil :D
Oud 20-01-2005, 12:22
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Als je zo achterdochtig bent kun je beter niet met haar omgaan, of die achterdocht nu gegrond is of niet. Het wordt er namelijk voor jullie allebei niet echt leuker op...
Oud 20-01-2005, 12:51
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Volgens mij verzin je deze hele conspiracy theory omdat het je dwarszit dat jij gevoelens voor hebt terwijl zij die niet deelt. Je klinkt alsof je je nogal machteloos voelt en daarom al die 'tests' zoekt achter doodgewone dingen zoekt.

Ik vind het een overdreven verhaal en als ik haar was, en dit zou lezen, zou ik zeker de vriendschap verbreken - laat staan ooit een relatie aangaan met je. Vrienden vertrouwen elkaar, toch?

Ik zie jullie over 5 jaar al samenwonen, zij komt thuis en jij staat bij de deur te schreeuwen: "Waar ben je geweest? Met wie was je? Je belazerd me! Je belazerd me gewoon!"

Achterdocht en wantrouwen zijn geen basis voor een relatie en ook niet voor vriendschap.

Je oplossing is wel goed. Contact verbreken en deze obessie uit je hoofd bannen. De wereld is NIET 'out to get you' - misschien probeerd ze wel gewoon weer een beetje de vriendschap te herstellen maar weet ze niet goed hoe ze dat aan moet pakken.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Oud 20-01-2005, 12:52
niche
niche is offline
Eigenlijk vind ik je een beetje overdreven reageren.
Zelf stuur ik ook weleens eens een mailtje/smsje om iets af te spreken voor pas over een week of langer. Dat vind ik niet zo raar, en bedoel er ook niks mee.
Eerlijk gezegd denk ik dat een goede vriendin niet gaat experimenteren met jou doormiddel van die 'psychologische spelletjes'. Of ze is toch niet zo'n goede vriendin of ze is gewoon inderdaad nogal vreemd, met die 'machtspelletjes'.

Ik kan niet echt afleiden van jouw verhaal dat ze een verschrikkelijke vrouw is maargoed. Ik snap wel dat je het vervelend vindt, zeker nu je van die gevoelens voor haar hebt.

En als je geen zin hebt om nog langer met haar om te gaan, kan je misschien beter het contact verbreken. Of gewoon zeggen hoe je er over denkt. Misschien bedoelt ze het wel helemaal niet zo.
Oud 20-01-2005, 13:03
Brasco
Avatar van Brasco
Brasco is offline
Ik weet het niet hoor.. Ik bedoel het kan ook gewoon zijn dat de TS heel snel mensen doorheeft en helemaal niet zo achterdochtig is als het nu mischien overkomt. Ik bedoel hij kent die persoon al ruim twee jaar en weet dus wel ongeveer hoe ze in elkaar zit.. Bij mij is het zo dat ik mensen erg snel doorheb, en als ik het gevoel heb dat er een spelletje met me gespeeld word, dat ook meestal zo is. Maar als je echt verliefd op dat meisje bent zou ik haar toch confronteren met haar gedrag door met haar te gaan praten.. Niet meteen je hele theorie over haar heen storten maar wel aangeven dat jij het gevoel hebt dat ze een spelletje met je speelt. Volgens jou is ze heel gesloten en laat ze nooit merken hoe ze zich voelt, je kan dit zien als zelfverzekerdheid en arrogantie, maar mischien is ze ook wel een beetje onzeker en gebruikt ze haar kennis (studie) om je te manipuleren.. Mensen doen vreemde dingen, helemaal als het op liefde aankomt, en de enige manier om van je twijfels af te komen is om met haar te gaan praten.. vind je dit te moeilijk dan raad ik je aan om met iemand te praten die jullie beide kent, en schets dan de situatie tussen jullie twee. mischien kan hij/zij je wel meer duidelijkheid geven.. zowieso niet meteen het contact verbreken ! succes
Oud 20-01-2005, 13:12
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Ze speelt een spelletje met hem want oh jee, ze belt hem met een vraag over een Word document? Ze speelt een spelletje met hem door hem ruim van te voren te SMSen over een afspraak?
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Oud 20-01-2005, 13:21
Verwijderd
Ik vind het echt bizar dat je er zoveel spelletjes en dingen achter zoekt. Ze is al 2 jaar een goede vriendin en jullie hebben de vriendschapsband verstevigd, zeg je. Als jij dan verliefd op haar wordt, dan wil je haar voor jezelf hebben en wil je ineens veel méér dan die vriendschapsband. Je krijgt hele andere verwachtingen van haar en daar voldoet ze natuurlijk niet aan als ze niet verliefd op jou is. Jij verbreekt ook nog eens het contact, wat voor haar ook wel heel moeilijk zal zijn, want je was een goede vriend van haar. Dan kan het best zijn dat ze jou na 2 weken mist en wil weten hoe het met je gaat. Maarja, ze toont nou eenmaal geen zwakheden of emoties, misschien inderdaad uit zelfbescherming ofzo, dus belt ze maar over een worddocument. In dat gesprek doe je waarschijnlijk een beetje afstandelijk en begin je zelf ook niet over iets persoonlijks, dus blijft het bij een onpersoonlijk gesprek.

Je zegt ook nog: "Zij had wel verwacht dat ik haar nog zou bellen, kennelijk want ik kon er niet meer tegen en een dag later belde ik met de leugen.."
Als jij er niet meer tegen kan en belt, waarom betekent dat dan dat zij verwacht had dat je zou bellen?
Vervolgens bel JIJ met de leugen dat je niet wist of je verliefd was, maar dat je wel weer eens af wou spreken. Dan ben je dus zelf een spelletje aan het spelen..

Nou ja, normaal smste ze altijd een paar dagen vantevoren, maar dat was toen er nog niks aan de hand was. Als je in een wat afstandelijkere situatie met iemand zit is het logisch dat je pas voor een week later ofzo een afspraak probeert te maken. Ik bedoel.. anders was het toch ook raar geweest.. jij zegt dat je weer wilt afspreken en zij zegt dan "okee, is overmorgen goed?". Dat gaat dan toch een beetje te snel..
Bovendien ging ze er eerst vanuit dat jullie elkaar vaak zagen en had je nu gezegd dat je niet meer wou afspreken. Dan spreekt ze natuurlijk met anderen af en heeft ze niet meteen tijd als je ineens weer wil.

Hoe kom je er trouwens bij dat ze met jou ee psychologisch spelletje speelt wat ze dan weer voor haar studie gebruikt? Ik bedoel.. wtf.. dacht je dat ook toen jullie een jaar geleden gewoon vrienden waren?

Naja.. sorry.. dit is mijn mening over het geheel, ik hoop dat je er wat aan hebt. Misschien heb ik het ook wel helemaal mis en is ze eigenlijk een kreng, maar dit is iig mijn eerste indruk.
Oud 20-01-2005, 13:24
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
als jij zo gek van haar 'spelletjes' word... stop er dan mee!! Het is geen wederzijdse liefde, als jij dat niet aan kan kun je idd beter het contact verminderen of stoppen.
Oud 20-01-2005, 14:37
Dotcom
Avatar van Dotcom
Dotcom is offline
Citaat:
Brasco schreef op 20-01-2005 @ 14:03 :
Ik weet het niet hoor.. Ik bedoel het kan ook gewoon zijn dat de TS heel snel mensen doorheeft en helemaal niet zo achterdochtig is als het nu mischien overkomt. Ik bedoel hij kent die persoon al ruim twee jaar en weet dus wel ongeveer hoe ze in elkaar zit.. Bij mij is het zo dat ik mensen erg snel doorheb, en als ik het gevoel heb dat er een spelletje met me gespeeld word, dat ook meestal zo is. Maar als je echt verliefd op dat meisje bent zou ik haar toch confronteren met haar gedrag door met haar te gaan praten.. Niet meteen je hele theorie over haar heen storten maar wel aangeven dat jij het gevoel hebt dat ze een spelletje met je speelt. Volgens jou is ze heel gesloten en laat ze nooit merken hoe ze zich voelt, je kan dit zien als zelfverzekerdheid en arrogantie, maar mischien is ze ook wel een beetje onzeker en gebruikt ze haar kennis (studie) om je te manipuleren.. Mensen doen vreemde dingen, helemaal als het op liefde aankomt, en de enige manier om van je twijfels af te komen is om met haar te gaan praten.. vind je dit te moeilijk dan raad ik je aan om met iemand te praten die jullie beide kent, en schets dan de situatie tussen jullie twee. mischien kan hij/zij je wel meer duidelijkheid geven.. zowieso niet meteen het contact verbreken ! succes
Okeee! Zo zie ik het inderdaad!

Ik weet trouwens niet of ik wel verliefd ben hoor. Alleen het feit dat ik jaloers word geeft aan dat er wel meer aan de hand is.
Echte verliefdheid voelt heel anders bij mij.

Ik weet hoe ze andere mensen manipuleert, en ik heb me altijd afzijdig daarvan gehouden, hoewel ik het er niet mee eens was. Maar ze moet dat niet bij mij doen!

Ik wil de vriendschap ook niet weggooien, dus ik denk dat ik maar gewoon afspreek.
__________________
♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫
Oud 20-01-2005, 14:44
Dotcom
Avatar van Dotcom
Dotcom is offline
@Alicia Silverstone

Goede uitleg, thanx!
__________________
♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫
Oud 20-01-2005, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Dotcom schreef op 20-01-2005 @ 12:56 :
Ik heb eigenlijk echt geen zin om nog langer met haar om te gaan. Ze komt zelfingenomen over en toont absoluut geen emotie.
Lees dit nog eens een paar keer door.. Daar ligt je antwoord..
Oud 20-01-2005, 16:45
meisje
meisje is offline
Ik denk dat je haar te weinig interesseert om je fatsoenlijk op te bellen voor af te spreken. Ze heeft je en ze weet het.
Oud 20-01-2005, 17:38
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Dotcom: meisje is sarcastisch, dat je het even weet.

En ten tweede wees eens direct: Vraag wat ze voor je voelt en jij kan haar uitleggen wat jij voor haar betekent.
Gaat je vriendschap hierdoor kapot, dan was het geen goede vriendschap en kun je er beter nu achterkomen dan over 5 jaar.
Gaat het goed (ze voelt ook iets voor jou maar heeft problemen, of geen problemen mar gewoon twijfel of ze ziet niks in je) dan is er ten minste duidelijkheid en kan je ophouden met die onzin.

LAat je in ieder geval niet aan het lijntje houden, vraag op duidelijke taal. Als ze eromheen draait -> Zeggen dat je dan minder contact wilt... JE naait jezelf zo alleen maar op en dan krijg je zulke kennedy-verhalen als jij verzint.
Oud 20-01-2005, 18:17
Dotcom
Avatar van Dotcom
Dotcom is offline
Hehe... ze is al heel direct en duidelijk geweest hoor.

't Is alleen vervelend dat ze er nu kennelijk een spelletje mee speelt.
__________________
♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫
Oud 20-01-2005, 19:44
waves
Avatar van waves
waves is offline
als je dat alleen al denkt zou ik het met haar verder platonisch houden.
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Oud 20-01-2005, 21:23
Dotcom
Avatar van Dotcom
Dotcom is offline
Yep vanavond gebeld, om te zeggen dat het mij woensdag of donderdag niet goed uitkwam (mevrouw nam de telefoon niet op, weer een spelletje van haar) voicemail ingesproken, en sprak in of het maandag ook kon.

Smstje ze me nu (4 uur later) dat dat inderdaad wel kon en dat er ook andere mensen komen. Was dus inderdaad weer een machtsspelletje.

Ik ga dan met de auto naar haar toe en meteen mijn eigendommen meenemen.
__________________
♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫
Ads door Google
Oud 21-01-2005, 06:45
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Ik kan echt de machtspelletjes niet ontdekken in wat je beschrijft. Maargoed, het is duidelijk dat je mijn inbreng liever niet hoort en lekker door wil gaan in je circeltje van wantrouwen...
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Oud 21-01-2005, 08:49
Verwijderd
Citaat:
Dotcom schreef op 20-01-2005 @ 22:23 :
Yep vanavond gebeld, om te zeggen dat het mij woensdag of donderdag niet goed uitkwam (mevrouw nam de telefoon niet op, weer een spelletje van haar) voicemail ingesproken, en sprak in of het maandag ook kon.

Smstje ze me nu (4 uur later) dat dat inderdaad wel kon en dat er ook andere mensen komen. Was dus inderdaad weer een machtsspelletje.

Ik ga dan met de auto naar haar toe en meteen mijn eigendommen meenemen.
Hmmz. Ik maak uit een andere post van je op dat je inderdaad redenen hebt om haar te wantrouwen.. als je hebt gezien dat ze andere mensen manipuleert enzo dan lijkt me dat een goede reden en ik geloof je daar wel in.. maar:

Hoe weet je nou bijvoorbeeld dat ze expres de telefoon niet opneemt? Of hoe weet je dat het een spelletje is dat ze 4 uur later terugsmst? Deed ze dat soort dingen dan bij anderen..?
Want dat soort dingen schrijf je steeds.. "ze nam de telefoon niet op en smste pas .. uur later terug, dus het was weer een machtsspelletje."

Of bijv. "ik kon niet op woensdag of donderdag, dus ik zei maandag, dat bleek te kunnen maar er komen wel anderen, dus het was een machtsspelletje."
Ik zie zeg maar niet waarom het dan een machtsspelletje zou zijn. Kan het niet zo zijn dat ze maandag al met anderen af had gesproken en toen dus zei: woensdag of donderdag kan ik.. en toen vertelde jij dat je alleen op maandag kon.. nou ja, dan zegt ze natuurlijk "ja kan wel, maar dan komen er wel anderen." Misschien was het juist haar bedoeling om alleen met je te zijn en wilde ze daarom afspreken op een andere dag. Dat lijkt mij het meest logische..
Oud 21-01-2005, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Voor de test belde ze mij (om te kijken of ik de telefoon op zou pakken), dat ze niet wist hoe ze haar word-document kon uitlijnen. Ik pakte de telefoon dus op.
Ik vind dit klinken alsof zij wou weten hoe je een word-document uitlijnt en alsof jij te achterdochtig bent.

Citaat:
Zij had wel verwacht dat ik haar nog zou bellen, kennelijk want ik kon er niet meer tegen
Zij had dat verwacht want jij belde? Verwacht ze alles wat je doet dan? Of doe jij alleen wat zij van je verwacht? Ook dit vind ik klinken alsof jij te achterdochtig bent.

Citaat:
Zij is in zijn geheel niet verliefd, of zij bouwt gewoon een muur om zich heen. Nu smste ze me dinsdag of ik zin had volgende week woensdag of donderdag bij haar te komen eten.

Dat is echt typisch gedrag van haar. Normaal smst ze enkele dagen van te voren, maar ze probeert een psychologisch spelletje te spelen (mevrouw studeert in die richting) om te kijken wat mijn reactie zou zijn, als ze zover in de toekomst wat wil afspreken.
Ik vind dit klinken alsof zij na een tijdje geen contact eens een goede datum wou uitkiezen om jou te laten komen eten, en alsof jij te achterdochtig bent.

Citaat:
Ze weet dat ze me daarmee heeft, want ze weet dat ik tot die tijd aan haar blijf denken omdat er dan een afspraak komt. Dat is haar doel en daar kickt ze op, het geeft haar een machtsgevoel. Ze wil volgens mij aangeven dat zij het heel erg druk heeft en mij een kutgevoel geven dat zij wellicht volgepland zit met afspraken met andere mannen of personen.
Ja, of ze heeft het daadwerkelijk druk. Kan natuurlijk ook. Ik denk dat je te achterdochtig bent.

Citaat:
Als ze medelevend was geweest, had ze gewacht tot enkele dagen van te voren en dan gesmsd. Maar door het op deze geniepige manier te doen, probeert ze weer een psychologisch spelletje te doen wat ze weer kan gebruiken voor haar studie.
Of ze wil zeker weten dat je kan. Ik denk dat je te achterdochtig bent.

Citaat:
Mevrouw weet ook wel dat ik absoluut geen sms-jes prefereer, want dan kan ik echt niet bepalen hoe ze het bedoelt.
Meestal bedoelen mensen in smsjes gewoon precies wat ze zeggen. Een smsje 'Kun je woensdag of donderdag komen eten', mag je dan ook opvatten als 'ik wil graag woensdag of donderdag met jou eten en ik wil weten of jij ook kan'.

Citaat:
Maar als ik haar terugbel neemt mevrouw de telefoon niet op, of belt uren later heel kort even terug, of smst (meestal).
aha, dus ze heeft het druk. Verklaart ook wat ik een paar keer eerder zei.

Citaat:
Echt verschrikkelijke vrouw of niet?
Ze smst je of je kan komen eten en ze neemt haar telefoon niet altijd op! Wat verschrikkelijk! Hoe durft ze!

Citaat:
Yep vanavond gebeld, om te zeggen dat het mij woensdag of donderdag niet goed uitkwam (mevrouw nam de telefoon niet op, weer een spelletje van haar) voicemail ingesproken, en sprak in of het maandag ook kon.

Smstje ze me nu (4 uur later) dat dat inderdaad wel kon en dat er ook andere mensen komen. Was dus inderdaad weer een machtsspelletje.
Mjah, dus ze kon maandag eigenlijk niet omdat ze dan met andere mensen had afgesproken, zoals al duidelijk was, ze had het immers druk, maar als jij alleen maandag kan, dan doet ze jou maar bij die andere mensen. Waarom is dat een machtsspelletje?



Ik denk dat ik met redelijk grote zekerheid kan zeggen dat jij één van de tien grootste aanstellers bent die ik ooit tegen ben gekomen
Oud 21-01-2005, 11:25
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-01-2005 @ 10:01
Ik denk dat ik met redelijk grote zekerheid kan zeggen dat jij één van de tien grootste aanstellers bent die ik ooit tegen ben gekomen
Dit. Ik krijg er echt de kriebels van, wat ben jij paranoïde. Het lijkt me dat het probleem in jullie 'relatie' meer bij jou ligt dan bij haar, misschien moet je je eigen rol eens zorgvuldig gaan bestuderen. Over je eigen motieven kun je misschien helderder oordelen, want dit vind ik allemaal wel erg vergezocht.

Dan nog iets: je zegt dat je om haar geeft en verliefd op haar bent maar ondertussen praat je ontzettend neerbuigend over haar. "Mevrouw dit" en "Mevrouw dat" en maar goed dat jij de genialiteit bezit om haar verschrikkelijke karakter te doorzien. Het lijkt wel alsof je kwaad op haar bent omdat ze je wat doet.

Hoe combineer je dit voor jezelf met elkaar? Hoe kun je verliefd zijn op iemand die je een verschrikkelijk en manipulatief persoon vindt? En ben je niet gewoon kwaad omdat je je machteloos over haar gevoelens voelt? Misschien wel omdat je haar niet kunt beheersen, haar gevoel voor jou niet kunt manipuleren.

Want het enige voorbeeld van manipulatie in jouw verhaal waarover ik niet mijn twijfels had, kwam van jouw kant. "Een dag later belde ik met de leugen [...]"

Denk eens na over jezelf. Echt, het kan geen kwaad.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 21-01-2005, 13:55
blupp
blupp is offline
Conclusie>> te achterdochtig en paranoide
Oplossing>> laat die arme meid met rust en ga hulp zoeken.
Oud 21-01-2005, 18:08
Dotcom
Avatar van Dotcom
Dotcom is offline
LoL@reacties.

Het is inderdaad geen goede objectieve manier om het hier te vragen. Je moet haar kennen om een goed beeld te kunnen vormen.

Ik kan me voorstellen dat ik achterdochtig overkom. Die mensen die maandag komen zijn gewone vrienden, waar ik vaker mee omga.

Normaal ben ik echt niet zo hoor, maar ik ken haar langer dan vandaag vandaar. Ik weet hoe ze over andere mensen denkt.

Dit heb ik echt niet bij iedereen, bij niemand eigenlijk. Maar ik ga het er nog wel met haar over hebben, dat is beter dan ruzie maken.

En nee, ik ben niet verliefd, prima als ze zo doet bij andere mensen maar zo moet ze niet bij mij doen.

Groetjes, en slotje.
__________________
♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫♪♫

Laatst gewijzigd op 21-01-2005 om 18:17.
Oud 21-01-2005, 18:27
Verwijderd
Op verzoek van de TS een slotje
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Stelling Nederlands: Geestelijk gehandicapten mogen geen kinderen krijgen.
Strever
13 16-06-2006 11:56
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Verhalen & Gedichten verhaal over een 22 jarig meisje
Kira
41 13-11-2003 13:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.