Oud 03-01-2006, 16:18
Verwijderd
Deel 9.

Net als voorheen kun je dit topic je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Dit kunnen vragen zijn met betrekking tot afvallen, maar het kunnen ook vragen zijn over aankomen, gezond eten, voedselallergie/-intolerantie, enz. Dat is dus hetzelfde gebleven.

Wat er anders is, is dat er in dit topic, naar de algemene forumregels, een aantal extra regels gelden over wat wel en wat niet mag.

Wel mag:
- specifieke vragen stellen
- als je op iemand reageert met een quote, quote dan alleen het stukje tekst waar je op reageert en niet de hele lap tekst (dit ivm de overzichtelijkheid)

Niet mag:
- keer op keer posten wat je gegeten hebt op een dag
- posts mbt de ‘psychische kant’ van eten horen meer op psychologie, nu is het niet volledig verboden om hier mbt dat iets te posten, maar probeer het met mate te doen (ik denk dat ieder voor zich wel kan beoordelen waar die grens ligt en voor de mensen die dat niet kunnen zullen de forumbazen dat doen )

De algemene informatie met betrekking tot afvallen is verhuisd. Klik hier om er naar toe te gaan.
Het maximum aantal posts in dit topic is terug gebracht tot 250, om zo het overzicht beter te kunnen bewaren en om zo hopelijk ook voor elkaar te krijgen dat iedereen (iig de nieuwe bezoekers van dit topic) regelmatig de eerste post te zien krijgt (en hopelijk ook leest).

Citaat:
Leonoor schreef op 02-11-2005 @ 18:07 :

Zelf ben ik op zich niet tegen een nieuwe topic, ik ga er alleen niet in lopen politie-agenten. Het is dus aan de vaste bezokers van dat topic hoe het topic loopt en daarmee dus ook of het open blijft.
Oud 03-01-2006, 16:18
Verwijderd
En de laatste post uit het vorige topic:

Citaat:
Leonoor schreef op 03-01-2006 @ 15:11 :
Laten we ajb niet weer verder gaan waar we een tijdje terug geeindigd zijn...

Oftewel: Post een vraag als je het antwoord wilt weten en post niet als je het antwoord eigenlijk niet wilt weten of het al weet. Verval niet in eindeloze discussies en andere dingen die eindeloos herhaalt worden.
Vorige topic was vol, dus een nieuwe topic en een mooi moment om weer vol goede moed te beginnen, lijkt me.
Oud 03-01-2006, 17:36
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Even een vraagje tussendoor met betrekking tot frisdrank.
Ik ben op zoek naar frisdrank zonder toegevoegde suikers, maar geen light (dus onnatuurlijke zoetstoffen als aspartaam). De meeste van deze bevatten maximaal 7 kcal, dus ik zoek ook iets daarin.
Enkele smaken roosvicee multivit (bosbessen) en spa&fruit met prik ken ik al, maar zijn er nog meer die goed verkrijgbaar zijn?
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Oud 03-01-2006, 17:41
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Ik fitness al een paar jaar 1 keer per week. Ik wil meer spieren krijgen, zowel onvang als kracht. Ik heb daarvoor een persoonlijk schema van de sportschool wat elke 8 weken verandert.Nu is trainen 1, maar goed eten 2. Ik probeer als zoveel mogelijk gezond te eten, maar dat bepaal ik niet helemaal zelf want er wordt thuis voor me gekookt.
Hieronder wat ik globaal eet op een dag:

Ontbijt:

Doordeweeks:

Bord brinta.
Witte boterham met jam.
Kop thee.
Plak ontbijtkoek.

Lunch:

4 bruine boterhammen met kaas.
3 witte boterhammen met vleeswaren. Over het algemeen 1 met katenspek, 1 met grillworst en 1 met droge worst, soms vervangen door pate oid.Soms een boterham met gekookt of gebakken ei.

Diner: 3 hele aardappels,groente en vlees. groente zoals worstels,witlof,spruiten,rode kool,zuurkool, bieten,gebakken aardappels,enz enz. Vlees zoals draadjesvlees, rundervink,kabeljauw,rookworst,kip,speklappen enz enz.
1 keer per week wisselend pasta of rijst, en 1 keer per week patat.
Fruit als toetje.Soms ijs of toetjes op melk- of yoghurtbasis.

Tussendoor: Koffie met koek. Soms met gebak.
Snoep heel weinig.Frisdrank minimaal.Biertje op feestjes of 's avonds thuis.Water.
Kwark met cruesli 's avonds.

Ik heb voor mezelf het idee dat het geen optimaal voedingspartroon is wat super goed is voor optimale spieropbouw. Maar ik hoef geen bodybuilder te worden. Aan de andere kant moet de voeding wel goed zijn voor mooie en goede spieropbouw.

Kunnen jullie een acceptabel advies geven wat verbeterd kan worden??
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.

Laatst gewijzigd op 03-01-2006 om 18:44.
Oud 03-01-2006, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Neiu schreef op 03-01-2006 @ 17:36 :
Even een vraagje tussendoor met betrekking tot frisdrank.
Ik ben op zoek naar frisdrank zonder toegevoegde suikers, maar geen light (dus onnatuurlijke zoetstoffen als aspartaam). De meeste van deze bevatten maximaal 7 kcal, dus ik zoek ook iets daarin.
Enkele smaken roosvicee multivit (bosbessen) en spa&fruit met prik ken ik al, maar zijn er nog meer die goed verkrijgbaar zijn?
Weet je zeker dat in Roosvicee Multivit en Spa&Fruit geen zoetstoffen zitten...?

En om antwoord op je vraag te geven: Sourcy Sprankelsap
is zonder toegevoegde suikers en zoetstoffen.

Laatst gewijzigd op 03-01-2006 om 17:50.
Oud 03-01-2006, 18:27
Verwijderd
@ sneeuwvlokje: als je alleen eet wanneer je honger hebt en dan dingen eet die goed vullen en weinig energie leveren, dan val je uiteindelijk ook wel af, denk ik. Je hongergevoel zal op het moment niet te laag zijn omdat je de afgelopen maanden ruim voldoende gegeten hebt, en je hoeft niet op etiketjes enzo te kijken om te zien wat weinig energie levert, want dat weet je al wel.

@langejongen: het is in elk geval geen ongezond eetpatroon misschien wat veel verzadigde vetten en wat veel witbrood, maar verder oke. Bruinbrood eten ipv witbrood en een dubbele portie magere vleeswaar ipv 1 portie vette vleeswaar, zou in elk geval al een verbetering zijn, maar verstand van bb heb ik niet echt, dus meer advies kan ik niet geven.
Oud 03-01-2006, 18:30
babylove
babylove is offline
Citaat:
Neiu schreef op 03-01-2006 @ 17:36 :
Even een vraagje tussendoor met betrekking tot frisdrank.
Ik ben op zoek naar frisdrank zonder toegevoegde suikers, maar geen light (dus onnatuurlijke zoetstoffen als aspartaam). De meeste van deze bevatten maximaal 7 kcal, dus ik zoek ook iets daarin.
Enkele smaken roosvicee multivit (bosbessen) en spa&fruit met prik ken ik al, maar zijn er nog meer die goed verkrijgbaar zijn?
Als ik het niet verkeerd heb (kan het helaas niet even voor je checken), zit er in Vitamientje rode vruchten ook geen zoetstof, maar dat zul je toch echt even zelf moeten bekijken
Oud 03-01-2006, 18:32
Verwijderd
Citaat:
babylove schreef op 03-01-2006 @ 18:30 :
Als ik het niet verkeerd heb (kan het helaas niet even voor je checken), zit er in Vitamientje rode vruchten ook geen zoetstof, maar dat zul je toch echt even zelf moeten bekijken
Zitten idd geen zoetstoffen in, in Appelsientje en het appelsap en multifruitsap van dat merk daarvan ook niet. Deze sappen bevatten echter veel meer dan 7 kcal per 100 ml.
Oud 03-01-2006, 18:49
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Sarah schreef op 03-01-2006 @ 18:27 :
[Bhet is in elk geval geen ongezond eetpatroon .....[/B]
Mooi

Citaat:
...misschien wat veel verzadigde vetten...
Ik weet nooit wat het verschil is en waar verzadigde en onverzadigde vetten in zitten.

Citaat:
...dubbele portie magere vleeswaar ipv 1 portie vette vleeswaar,zou in elk geval al een verbetering zijn,...
Welke vleeswaar zijn mager en welke vet??
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Oud 03-01-2006, 18:54
Verwijderd
Verzadigde vetten zijn de 'slechte' en zitten vooral in ei, volle zuivelproducten (zoals kaas) en vet vlees, onverzadigde de 'goede' en die zitten vooral in olie (olijfolie, zonnebloemolie, etc), vis, sommige groente zoals avocado en olijf, en noten/pitten/zaadjes.

Vet broodvlees is vooral spek en worst, mager broodvlees is roze ham, runderrookvlees, kipfilet, kalkoenfilet en nog wel wat dingen. Rode ham, filet americain en nog andere dingen zitten er tussenin.
Oud 03-01-2006, 19:16
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-01-2006 @ 17:47 :
Weet je zeker dat in Roosvicee Multivit en Spa&Fruit geen zoetstoffen zitten...?
in spa en fruit, de flessen, zit wel zoetstof...

overgens goed dat je geen zoetstoffen wilt nemen, want het wordt gemaakt van rattegif
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 03-01-2006, 19:27
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
@Sneeuwvlokje, fijn om weer eens te lezen hoe het met je gaat, en heel erg fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat
Oud 03-01-2006, 19:37
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-01-2006 @ 17:47 :
Weet je zeker dat in Roosvicee Multivit en Spa&Fruit geen zoetstoffen zitten...?

En om antwoord op je vraag te geven: Sourcy Sprankelsap
is zonder toegevoegde suikers en zoetstoffen.
Ah, ok, dankjewel.
Er zitten wel zoetstoffen in, maar iig geen aspartaam en in veel mindere mate dan in andere frisdranken. (Heb zo geen bron, ik zoek wel even).
Over het algemeen drink ik overigens water en thee, maar soms wil ik wel eens iets anders drinken, dus vandaar
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Oud 03-01-2006, 21:45
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
met mij gaat het goed, ik ontbijt weer en eet avond eten, deze vakantie dan. dus al 2 weken
alleen ik ben daardoor wel 1,5 - 2 kilo aangekomen
ik voel me vreselijk nu en zou het liefst morgen stoppen met eten maar dat lukt me gewoon niet meer!
ik ben volgens mij helemaal doorgeslagen ofzo.. de hele tijd honger gevoel, en ik eet soms echt alles wat in de buurt is (gelukkig hebben we nooit echt veel in huis)
opzich niet erg, maar daarna voel ik me zo dik en kut dat ik gewoon gek word en weer denk ''vanaf morgen eet ik niks meer''
ik word gewoon gek dat denk ik echt.
volgende week weer naar school, dan kan ik dus weer alleen avondeten alleen van dat idee al word ik blij, misschien ben ik dan tevreden met mezelf.

en wat ik met deze post wil.... geen idee.
ik moest het even kwijt
maar ik weet niet zeker of dat eigenlijk wel mag nog in dit topic.
sorry anders
dan doe mijn post maar snel weg
__________________
zo,
Oud 03-01-2006, 21:48
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Neiu schreef op 03-01-2006 @ 17:36 :
Even een vraagje tussendoor met betrekking tot frisdrank.
Ik ben op zoek naar frisdrank zonder toegevoegde suikers, maar geen light (dus onnatuurlijke zoetstoffen als aspartaam). De meeste van deze bevatten maximaal 7 kcal, dus ik zoek ook iets daarin.
Enkele smaken roosvicee multivit (bosbessen) en spa&fruit met prik ken ik al, maar zijn er nog meer die goed verkrijgbaar zijn?
Cleastel clear? In de pakken zit wel aspertaam.. Hoe het met de flessen zit, weet ik niet. Vanwaar je aspertaam afkeer? Omdat het kankerverwekkender zou zijn dan de andere zoetstoffen?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 03-01-2006, 23:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 03-01-2006 @ 21:48 :
Cleastel clear?
Crystal clear bedoel je?
Oud 04-01-2006, 00:31
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 03-01-2006 @ 21:48 :
Cleastel clear? In de pakken zit wel aspertaam.. Hoe het met de flessen zit, weet ik niet. Vanwaar je aspertaam afkeer? Omdat het kankerverwekkender zou zijn dan de andere zoetstoffen?
Cleastel clear
Ja, en daarbij omdat aspartaam in veel meer producten zit dan andere zoetstoffen, dus daar krijg ik al genoeg van binnen. Ik probeer sowieso zowel zoetstoffen als suiker te vermijden (eerste meer dan laatste), maar met frisdrank is dat vrij lastig tot nog toe.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Oud 04-01-2006, 01:12
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Ik drink gewoon hele slappe karvan cevitan aanmaak limonade. Dan is net het saaie smaakje van het water af.
Werkt trouwens ook met een uitgeperste sinasappel of citroen.
Oud 04-01-2006, 08:49
Verwijderd
Sourcy Sprankelsap is dus helemaal zonder toegevoegde suikers en zoetstoffen.
Oud 04-01-2006, 10:32
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ben gisteren voor de 1e maal naar bodystilg geweest dus. De oefeningen zijn soms wel een beetje zwaar maar volgens de instructrice zou ik er snel aan wennen. Het zijn eigelijk gewoon been/arm/buikoefeningen waarvan sommige met rekkers(tegengewicht dus). Die ozoncabine daarna is zoo relaxerend
Het voedingsadvies heb ik nog niet gekregen xant de dietiste was er niet maar het basisschema is :

ontbijt: 2bb of 3 cracotten of 1 pistolet met minarine + magere (platte) kaas of magere vleeswaren + 1 glas melk + 1 stuk fruit
OF 20-30gram ontbijtgranen + 200 ml melk of yoghurt + fruit

tussendoortje

middagmaal : (magere soep) + 100gram vlees/gevogelte of 150 gram vis + groenten + aardappelen of 150gram deegwaren of 100 gram rijst en water

tussendoortje

avondmaal : 3 bb + minarine + beleg + rauwkost

tussendoortje

en tussendoortjes zijn : fruit, groenten, zuivelproduct, magere soep, sojamelk, magere pudding, 1 beschuti of cracotte, 1 betterfoodkoek of 2 rijstwafels

Het ziet er mij vrij normaal uit
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 04-01-2006, 12:03
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-01-2006 @ 08:49 :
Sourcy Sprankelsap is dus helemaal zonder toegevoegde suikers en zoetstoffen.
dankjewel, dan ga ik dat proberen.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Oud 04-01-2006, 13:36
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-01-2006 @ 23:20 :
Crystal clear bedoel je?
OMG
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 04-01-2006, 14:37
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 04-01-2006 @ 10:32 :
Ben gisteren voor de 1e maal naar bodystilg geweest dus. De oefeningen zijn soms wel een beetje zwaar maar volgens de instructrice zou ik er snel aan wennen. Het zijn eigelijk gewoon been/arm/buikoefeningen waarvan sommige met rekkers(tegengewicht dus). Die ozoncabine daarna is zoo relaxerend
Het voedingsadvies heb ik nog niet gekregen xant de dietiste was er niet maar het basisschema is :

ontbijt: 2bb of 3 cracotten of 1 pistolet met minarine + magere (platte) kaas of magere vleeswaren + 1 glas melk + 1 stuk fruit
OF 20-30gram ontbijtgranen + 200 ml melk of yoghurt + fruit

tussendoortje

middagmaal : (magere soep) + 100gram vlees/gevogelte of 150 gram vis + groenten + aardappelen of 150gram deegwaren of 100 gram rijst en water

tussendoortje

avondmaal : 3 bb + minarine + beleg + rauwkost

tussendoortje

en tussendoortjes zijn : fruit, groenten, zuivelproduct, magere soep, sojamelk, magere pudding, 1 beschuti of cracotte, 1 betterfoodkoek of 2 rijstwafels

Het ziet er mij vrij normaal uit
Het ziet er opzich vrij normaal uit inderdaad maar je krijgt van alles wel het minimale binnen wat je binnen moet krijgen. En qua kcal zal je ook niet veel hoger dan 1200 uitkomen.
Oud 04-01-2006, 19:28
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
ik heb een vraag, ik ben weer bezig met lijnen maar ik moet echt elke dag mijn best doen om aan de kal te komen, dus snoep ik maar om uberhaupt aan de 1200 te komen,

Wat zou ik doen, het snoepen laten, maar dan kom ik veel minder, en de optie 'gewoon meer gezond eten'gaat niet op,

Maar kan het veel kwaad als ik dan gewoon een extra snicker (300kal) erbij eet om boven de 1000 komen?
__________________
Oud 04-01-2006, 19:37
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Maija schreef op 04-01-2006 @ 19:28 :
ik heb een vraag, ik ben weer bezig met lijnen maar ik moet echt elke dag mijn best doen om aan de kal te komen, dus snoep ik maar om uberhaupt aan de 1200 te komen,

Wat zou ik doen, het snoepen laten, maar dan kom ik veel minder, en de optie 'gewoon meer gezond eten'gaat niet op,

Maar kan het veel kwaad als ik dan gewoon een extra snicker (300kal) erbij eet om boven de 1000 komen?
Waarom kun je wel een snicker eten waar je onnodige suikers en slecht vet mee binnen krijgt, maar niet 3 boterhammen met gezond beleg, zodat je ook daadwerkelijk iets fatsoenlijks binnenkrijgt?
Oud 04-01-2006, 20:23
Verwijderd
Ben ik weer...
Ik heb nog een vraagje mbt tussendoortjes. Ik eet nu mueslirepen en evergreens. Is dit nou gezond? De evergreen reclame doet je dat iig geloven ,maar is dat ook echt zo? En welke andere tussendoortjes zijn vergelijkbaar? Sultana's?
BVD.
Oud 04-01-2006, 20:51
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
Bloem schreef op 04-01-2006 @ 19:37 :
Waarom kun je wel een snicker eten waar je onnodige suikers en slecht vet mee binnen krijgt, maar niet 3 boterhammen met gezond beleg, zodat je ook daadwerkelijk iets fatsoenlijks binnenkrijgt?
omdat ik er al 6 ophad en genoeg boterhammen op had

6 boterhammen --> 600 kal
40 gram peperkoek --> 200
2 appels --> 120
100 gr spagetti --> 140
gehakt --> iets van 100
en 550 kal - gesport

----------------+
hoe kom ik ookit aan mn kal

en na 6 boterhammen had ik het wel gehad en 2 dikke plakke peperkoek ook
__________________
Oud 04-01-2006, 20:56
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Spaghetti is gekookte neem ik aan? Dat wordt dan 50 gram ongekookte, vind ik behoorlijk weinig, en geen groente bij je avondeten?

Melk enzo mis ik ook, een grote beker halfvolle melk heeft iets van 125 kcal, dus dat zou je nog kunnen doen.

Iets minder sporten anders?

Nou ja, ik neem aan dat het niet veel kwaad kan om dan iets te snoepen. Ik vond het vreemd dat je met genoeg brood ed. niet aan de 1500 komt, maar zo lijkt het wel te kunnen ja. Alleen je avondeten vind ik dus erg weinig, +/- 500/600 kcal voor een avondmaaltijd is normaal.
Oud 04-01-2006, 21:11
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
(ik zat echt vol, maar van dit grapje heb ik dus veel dagen last..)
en spagettie is 100 gram gekookte, = 140 kal

En ik eet nog wat komkommer daarbij, maar dat is bijna alleen maar water
en tomatensaus,
maar dat valt bijna allemaal weg in de kal.
__________________
Oud 04-01-2006, 21:39
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
sonho schreef op 04-01-2006 @ 20:23 :
Ben ik weer...
Ik heb nog een vraagje mbt tussendoortjes. Ik eet nu mueslirepen en evergreens. Is dit nou gezond? De evergreen reclame doet je dat iig geloven ,maar is dat ook echt zo? En welke andere tussendoortjes zijn vergelijkbaar? Sultana's?
BVD.
Mijn dietiste raadt evergreens aan, alleen in mijn geval dan 1tje terwijl er 2 in een pak zitten. Maar als je een pakje gewoon helemaal in een keer eet zijn sultana's en evergreen ongeveer vergelijkbaar denk ik
Oud 04-01-2006, 21:45
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 04-01-2006 @ 21:39 :
Mijn dietiste raadt evergreens aan, alleen in mijn geval dan 1tje terwijl er 2 in een pak zitten. Maar als je een pakje gewoon helemaal in een keer eet zijn sultana's en evergreen ongeveer vergelijkbaar denk ik
Ik moet opletten dat ik niet te weinig eet en afval dus moet gewoon dat hele pakje eten... Maar dankjewel!
Oud 04-01-2006, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 04-01-2006 @ 20:51 :
hoe kom ik ookit aan mn kal
Meer avondeten. En ik mis groenten, die bevatten wel niet heel veel kcal, maar toch wel wat. Verder misschien tussendoor nog wat extra's (een liga of een extra boterham ofzo) en wellicht zo nu en dan wat sap drinken. En misschien wat calorie-rijker beleg oid? Door beleg en soorten brood af te wisselen wordt het ook niet zo saai, misschien dat je dan verspreid over de dag nog wel wat extra op kan. En een toetje na het eten, yoghurt, vla, kwark, ...
Oud 04-01-2006, 22:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maija schreef op 04-01-2006 @ 20:51 :
omdat ik er al 6 ophad en genoeg boterhammen op had

6 boterhammen --> 600 kal
40 gram peperkoek --> 200
2 appels --> 120
100 gr spagetti --> 140
gehakt --> iets van 100
en 550 kal - gesport

----------------+
hoe kom ik ookit aan mn kal

en na 6 boterhammen had ik het wel gehad en 2 dikke plakke peperkoek ook
iets op je brood doen? Hagelslag, normale kaas, pindakaas? Verder yohurt, melkproducten, normaal drinken...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 04-01-2006, 22:17
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-01-2006 @ 22:00 :
iets op je brood doen? Hagelslag, normale kaas, pindakaas? Verder yohurt, melkproducten, normaal drinken...
Een droge boterham is 75, als je 1 keer beleg op 2 boterhammen doet, kom je gemiddeld op zo'n 100 kcal per boterham.

En 1 keer beleg op 2 boterhammen is redelijk normaal geloof ik, dat doe ik tenminste al zolang ik zelf mijn brood beleg
Oud 04-01-2006, 22:42
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Je mag best 1 portie beleg per boterham nemen hoor, zeker als je al op zo weinig calorieen uitkomt.
Verder inderdaad groente bij je avondeten (wie eet er nou droge spaghetti met droog gehakt? Kan je ook best een lekker sausje bij maken met veel tomaten erin ofzo).

Een normaal avondmaal heeft al snel 500 kcal, dus het is nogal onzinnig dat jouw avondmaal er maar 240 van heeft.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 04-01-2006, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 04-01-2006 @ 22:42 :
Je mag best 1 portie beleg per boterham nemen hoor, zeker als je al op zo weinig calorieen uitkomt.
Verder inderdaad groente bij je avondeten (wie eet er nou droge spaghetti met droog gehakt? Kan je ook best een lekker sausje bij maken met veel tomaten erin ofzo).

Een normaal avondmaal heeft al snel 500 kcal, dus het is nogal onzinnig dat jouw avondmaal er maar 240 van heeft.
Ik denk niet dat iets met mogen te maken heeft. Toen ik me nog helemaal niet bezig hield met mijn gewichten of afvallen deed ik ook maar 1 beleg per 2 boterhammen. Als ik 2 boterhammen met jam eet doe ik daar geen dubbele laag tussen, dat vind ik gewoon niet lekker.
Oud 04-01-2006, 22:46
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik zeg ook niet dat het niet mag ofzo, ik bedoelde meer dat ze dus best al wel beleg op haar brood kon hebben, en dat ze misschien geen droog brood eet
Oud 04-01-2006, 22:47
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Tegelijk
Oud 04-01-2006, 22:49
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Oke misschien vind ze dat lekkerder.. ik geef alleen maar twee manieren aan om wat meer kcal binnen te krijgen
- meer beleg op je brood doen
- meer avondeten
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 04-01-2006, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 04-01-2006 @ 22:49 :
Oke misschien vind ze dat lekkerder.. ik geef alleen maar twee manieren aan om wat meer kcal binnen te krijgen
- meer beleg op je brood doen
- meer avondeten
Meer avondeten ben ik het mee eens, want dat avondeten stelt niets voor.

Een volwaardig avondeten behoort uit minstens 200 g aardappels/pasta/rijst, 200 g groente en 75-100 g vlees/vleesvervanger te bestaan.
Oud 04-01-2006, 23:40
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
sonho schreef op 04-01-2006 @ 20:23 :
Ben ik weer...
Ik heb nog een vraagje mbt tussendoortjes. Ik eet nu mueslirepen en evergreens. Is dit nou gezond? De evergreen reclame doet je dat iig geloven ,maar is dat ook echt zo? En welke andere tussendoortjes zijn vergelijkbaar? Sultana's?
BVD.
in de consumentengids (dacht ik) stond dat er veel verborgen vetten oid in die B'tween meuslirepen e.d. zitten......
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 04-01-2006, 23:56
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 04-01-2006 @ 23:40 :
in de consumentengids (dacht ik) stond dat er veel verborgen vetten oid in die B'tween meuslirepen e.d. zitten......
In de B'tween repen van Hero zit per reep 2,9-3,1 g vet waarvan 0,6-0,8 g verzadigd. Dit zijn representievelijk 27 kcal en dus ong. 19,5% van de 139 kcal die één reep bevat. Eerlijk gezegd vind ik dit wel meevallen.

Overigens bestaat er niet zoiets als verborgen vetten want op de doos staan de voedingswaarde vermeld en die kan iedereen lezen.
Oud 05-01-2006, 10:02
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 04-01-2006 @ 23:40 :
in de consumentengids (dacht ik) stond dat er veel verborgen vetten oid in die B'tween meuslirepen e.d. zitten......
Ik eet de naturel mueslirepen van het albert heijn huismerk, weet niet of het daar ook voor geldt...
Oud 05-01-2006, 22:47
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
Bloem schreef op 04-01-2006 @ 22:46 :
Ik zeg ook niet dat het niet mag ofzo, ik bedoelde meer dat ze dus best al wel beleg op haar brood kon hebben, en dat ze misschien geen droog brood eet
Volgens valtaf is een snee ongeveer 80 kal, en beleg 20. en dubbel beleg vind ik idd niet zo lekker.

Vandaag niet gefitnest, en gezond gegeten, (in ei zit toch wel wat dus heb ik me 2 broodjes gezond gemaakt..)

effe eetschema

S'ochtents
- boterham (80) beleg jam (20)
-Appel(60)

S'middags
-2 kaiserbroodjes (2x 140)
- 2 Hele eieren (2x 75)
- 40 gram kaas (160)
- 2 plakjes peperkoek 200

Avond
100 gram vlees (200)
3 schrijfjes gebakke aardappel (30 ofzo)
^ vind echt heel vies
stapel komkommer +boontjes (50)

-----------------------------------------------------

1230 netjes toch??

Jullie weten hoe ik ongeveer een half jaar geleden was, toen wou ik niet luisteren maar weet nu wel beter,

is toch beter?
__________________
Oud 05-01-2006, 22:55
Verwijderd
Hallo. Ik ga binnenkort een dieet volgen en daarbij mag ik alleen thee, koffie en water drinken. Andere dingen mogen niet vanwege toegevoegde suikers of stoffen die op suiker letten. Maar weten jullie misschien nog dranken die ik ook kan drinken? Want ik zie het niet zo zitten om zelfs in de horeca water te drinken. Zat zelf al aan spa rood te denken, maar vraag me af of er nog zoiets is. alvast bedankt
Oud 05-01-2006, 23:03
Mara
Mara is offline
Hoezo zie je het niet zitten om in de horeca water te drinken?
Oud 05-01-2006, 23:04
Mara
Mara is offline
@Maija: Het is zeker een verbetering. Ik vind echter dat je nog steeds erg weinig avondeten eet. Dat je die schijfjes niet lekker vind ok, maar dat eet je niet altijd neem ik aan? Verder eet je ook niet echt groente? (Komkommer en een beetje boontjes is eigenlijk niks..)
Oud 05-01-2006, 23:13
Verwijderd
Als je gewoon in een cafe zit, kun je natuurlijk koffie of thee bestellen. Bij het uitgaan neem je dan spa rood, blauw of groen, of je neemt een klein flesje kraanwater mee en vult dat in de wc bij. Vaak kun je ook gratis een glas kraanwater krijgen als je daar om vraagt, maar niet overal.
Oud 06-01-2006, 08:44
Verwijderd
Citaat:
mistique schreef op 05-01-2006 @ 22:55 :
Maar weten jullie misschien nog dranken die ik ook kan drinken? Want ik zie het niet zo zitten om zelfs in de horeca water te drinken. Zat zelf al aan spa rood te denken, maar vraag me af of er nog zoiets is. alvast bedankt
Dat Sourcy Sprankelsap waar ik het eerder in dit topic over had is dus zonder suiker en zonder zoetstoffen. Dat hebben ze over het algemeen alleen niet in horecagelegenheden, daar houden dingen zonder suiker over het algemeen op bij cola light en sinasappelsap (en soms appelsap) en die zou jij niet mogen. Meer dan dat is er, voor zo ver ik weet, niet. (Spa rood en Marie-Henriëtte (oid, die groene iig) vallen voor mij btw gewoon onder water. )
Oud 06-01-2006, 22:58
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Ben een tijdje niet geweest dus ik kom nog even terug op Bloem in het vorige topic (deze en deze)

Ik weet dat ik vroeger regelmatig te weinig at, en daarnaast ook niet altijd de gezondste dingen at, als ik maar onder mn gestelde aantal kcal at, wat dus weer zoals ik al zei te weinig was (1000-1200 kcal per dag). Ik bouwde echter wel altijd met 50 tot 100 kcal per week op naar ongeveer 1800-2000, dat ging altijd zonder aan te komen.
Ik heb inderdaad 's ochtends wel een iets bollere buik dan 's avonds, maar daarvan weet ik dat het normaal is. Het probleem is alleen dat ik ook nog een dikkere vetlaag op mn buik krijg en dat mn buik over het algemeen boller staat, dus niet 's ochtends vergeleken met 's avonds maar 's ochtends terwijl ik afgevallen was vergeleken met 's ochtends paar maanden later.

In ieder geval om je ook nog gerust te stellen: Ik ben nu van plan om rond de 1500 kcal per dag te gaan eten en ook veel regelmatiger te gaan eten, hoewel ik wel een behoorlijk onregelmatig rooster heb en dat dus vooral met ontbijt en lunch nog wel eens verschilt. Daarnaast ga ik op mezelf wonen dus kan ik voortaan zelf kiezen wat ik eet elke dag, dat was ook een behoorlijk probleem thuis.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #11
Verwijderd
405 14-03-2006 15:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.