Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2003, 10:55
Snakeboy
Avatar van Snakeboy
Snakeboy is offline
Volgens mij ziet de toekomst voor 50 jaar verder er nog wel een beetje goed uit,
Maar als we het over zo'n 2000 jaar verder hebben denk ik dat we alles weer over nieuw kunnen doen,
Tenmiste, nu op lange termijn is de mens al aan het uitsterven..
Vroeger hadden we meer kinderen dan nu, vroeger hadden ze soms wel 10, 15, 20 kinderen, en nu nog maar 1,2,3 of 4...
En het lijkt mij dat de mensen steeds minder van elkaar houden, steeds meer scheidingen enzo...
Volgens mij is er in de toekomst geen sex meer, en is het een schande, en heel erg gevaarlijk, dat ze gewoon kinderen krijgen door speciale machines die allemaal stoffen bevatten ofzo...
Dus is er dan ook geen liefde meer...
En eten en drinken dat zit dan in een drankje dat je 2x per dag moet drinken.
En Fun is er ook niet echt meer, dan zit je te werken, en dan ga je weer terug...
Lijkt me erg jammer, dat is geen mensheid meer, ik zie hier vaak films over, die zich in de toekomst afspelen, dat de toekomst gewoon slecht is...
Hoe denken jullie hier over??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2003, 07:52
Verwijderd
Kijk nog eens goed om je heen, zie dat de kindersterfte dramatisch is afgenomen, dat er door scheidingen daarna weer nieuwe huwelijken ontstaan, ipv dat mensen ongelukkig met elkaar blijven doormodderen (zoals vroeger, want scheiden kon toen niet echt).

OPEN YOUR EYES!!!

En als je me nog niet gelooft ga je maar terug naar de jaren tachtig, daar hoor je thuis.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 15:08
00banaan
00banaan is offline
Beetje arrogant om te zeggen dat omdat de westerse wereld minder kinderen krijgt, de hele wereld op den duur te weinig kinderen krijgt. En als dat zou gebeuren, dan nog kan je daar vast wel wat op verzinnen. Voorlopig lopen we in ieder geval nog met zo'n 6 miljard mensen op de aarde rond, dus we kunnen ook wel een behoorlijke vermindering hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 16:19
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Mensen maken de wereld, dus als het een kutwereld wordt is dat onze eigen schuld. Dus ik kan het niet jammer of wat dan ook vinden.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 06:01
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
Lijkt mij erg jammer als dat zou gebeuren
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 10:53
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 02-09-2003 @ 17:19:
Mensen maken de wereld, dus als het een kutwereld wordt is dat onze eigen schuld. Dus ik kan het niet jammer of wat dan ook vinden.
JIJ moet erop leven. Ook JIJ hebt je verantwoordelijkheid

Verder vind ik het wel makkelijk gezegd, maar je moet je wel realiseren dat de mensen die er slachtoffer van wordenniet de schuldigen zijn. De kinderen zijn nooit schuldig maar altijd slachtoffer. Daar kun je je dus wel zorgen om maken want jouw argument gaat voor hen niet op.

Verder zie ik de toekomst niet zo somber in. Er komt vast een keerpunt waar het aantal mensen zal worden gereguleerd (of uitgeroeid) en dan begint het hele zaakej opnieuw.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 15:04
nikka
Avatar van nikka
nikka is offline
Citaat:
Tampert schreef op 04-09-2003 @ 11:53:
Verder zie ik de toekomst niet zo somber in. Er komt vast een keerpunt waar het aantal mensen zal worden gereguleerd (of uitgeroeid) en dan begint het hele zaakej opnieuw.
dat hele zaakje kan niet opnieuw beginnen als alle grondstoffen enzo verneukt zijn..
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 16:55
Verwijderd
Citaat:
nikka schreef op 09-09-2003 @ 16:04:
dat hele zaakje kan niet opnieuw beginnen als alle grondstoffen enzo verneukt zijn..
Jawel hoor. Hoezo niet? Grondstoffen worden wel weer "bijgemaakt" door moeder aarde.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 22:09
journey
journey is offline
Ja het duurt alleen 5000 jaar ongeveer!!!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 23:28
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Sex kan nog met robots...

... like a sex-machine, man!!
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 23:51
Remqo
Avatar van Remqo
Remqo is offline
Citaat:
Snakeboy schreef:
Vroeger hadden we meer kinderen dan nu, vroeger hadden ze soms wel 10, 15, 20 kinderen, en nu nog maar 1,2,3 of 4...


Vroeger kreeg een gezin 10 kinderen waarvan de helft jong overleed en een paar zwakkere jongeren tussen zaten.

Nu heeft een gezin gemiddeld 2 kinderen, die door goede zorg die de moderne (westerse) wereld te bieden heeft, sterk en gezond kan blijven.

Citaat:
Volgens mij is er in de toekomst geen sex meer


neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 00:16
Verwijderd
we hebben inderdaad in west europa te maken met een stagnerende bevolkingsgroei, sterker nog, de enige reden dat er in nederland nog bevolkingsgroei is, is vanwege de immigratie.
Voor de rest van de wereld hoeven we absoluut niet bang te zijn. Er zullen namelijk altijd wel volhardende katholieken blijven. Jezus kreeg tenslotte ook niet alle Joden bekeerd.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 17:32
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Ik geloof ook niet dat het aantal kinderen dat we nu krijgen iets is wat zo zal blijven. als het slect gaat, plant de mens zich heus wel voort hoor. Je hebt inderdaad veel van die films gezien, een beetje te veel denk ik. zal ik je een sbang maken: ik vond vandaag uit dat je AI kunt studeren. ook een populaire cliche ondergang van de mensheid.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 14:38
jbtq
Avatar van jbtq
jbtq is offline
Mmm...vind het lastig om het te voorspellen. Ik denk dat je twee kanten op kan. De mens sterft uit of niet. Beide hebben te maken met het feit hoe snel [ of we op tijd zijn eigelijk] we een ruimte basis cq stad op de maan of mars kunnen bouwen. Immers, de kans dat de aarde word geraakt door een komeet is dan wel klein, maar als alle mensen van het heelal op 1 planeet wonen, dan kun je de gevolgen natuurlijk wel voorstellen, Als de komeet groot genoeg is. Dit geld eigelijk ook voor een ziekte. Denk aan zoiets als de pest of sars. Een virus zou e.v.t de hele wereldbevolking kunnen uit roeien. Nou ja, dan hebben we ook nog terroristen. Dus ja, alleen op deze planeet blijven is eigelijk een gerantie voor het uitsterven van de mensheid, alleen over hoeveel jaar kunnen we niet zeggen. Mochten we voor die tijd een basis hebben op een andere planeet. Nog mooier hele steden op andere planeten, dan zal de mensheid echt niet zomaar uitsterven. Hoe de wereld er dan uit ziet weet ik niet. Denk veel meer technologie, minder oorlogen. maar hoe precies weet ik echt niet.
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. "
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 17:38
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
er zijn teveel mensen die ergens een artikeltje lezen, en dan meteen denken dat alles zo zal zijn zoals daarin stond,

mensen die een theorie zien en die meteen aanhangen zonder verder info

kom op
__________________
Kom maar op!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 19:27
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Tampert schreef op 04-09-2003 @ 11:53:
JIJ moet erop leven. Ook JIJ hebt je verantwoordelijkheid

Verder vind ik het wel makkelijk gezegd, maar je moet je wel realiseren dat de mensen die er slachtoffer van wordenniet de schuldigen zijn. De kinderen zijn nooit schuldig maar altijd slachtoffer. Daar kun je je dus wel zorgen om maken want jouw argument gaat voor hen niet op.

Verder zie ik de toekomst niet zo somber in. Er komt vast een keerpunt waar het aantal mensen zal worden gereguleerd (of uitgeroeid) en dan begint het hele zaakej opnieuw.
jaja de maatschappij dat ben jij

ik denk dat het voor de aarde (natuur) beter is wanneer de mens uitsterft, en als ik daar aan meegeholpen heb is dat goed
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 21:59
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
zouden ze dan als jaartelling ook met ' AFTER FORD ' rekenen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 23:54
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
jbtq schreef op 12-10-2003 @ 15:38:
Mmm...vind het lastig om het te voorspellen. Ik denk dat je twee kanten op kan. De mens sterft uit of niet. Beide hebben te maken met het feit hoe snel [ of we op tijd zijn eigelijk] we een ruimte basis cq stad op de maan of mars kunnen bouwen. Immers, de kans dat de aarde word geraakt door een komeet is dan wel klein, maar als alle mensen van het heelal op 1 planeet wonen, dan kun je de gevolgen natuurlijk wel voorstellen, Als de komeet groot genoeg is. Dit geld eigelijk ook voor een ziekte. Denk aan zoiets als de pest of sars. Een virus zou e.v.t de hele wereldbevolking kunnen uit roeien. Nou ja, dan hebben we ook nog terroristen. Dus ja, alleen op deze planeet blijven is eigelijk een gerantie voor het uitsterven van de mensheid, alleen over hoeveel jaar kunnen we niet zeggen. Mochten we voor die tijd een basis hebben op een andere planeet. Nog mooier hele steden op andere planeten, dan zal de mensheid echt niet zomaar uitsterven. Hoe de wereld er dan uit ziet weet ik niet. Denk veel meer technologie, minder oorlogen. maar hoe precies weet ik echt niet.
De pest en sars hebben nog geen 1% van de wereld bevolking bereikt volgens mij. Een virus dat zo ernstig is dat de hele wereld eraan omkomt bestaat volgens mij alleen in films (28 days later, of resident evil ofzo). Met oorlogen sterven er veel meer mensen.

Mochten we overigens op de maan wonen, en er slaat een komeet in op de aarde, overleven de mensen op de maan ook niet meer hoor. En mochten we op mars wonen, is daar natuurlijk ook de kans dat er een komeet inslaat. Maar aangezien dat al sinds de geboorte van mars niet is gebeurd, ist onwaarschijnlijk voorlopig. Eerder zal de zon overleiden, en dan overleven we sowieso niet meer.

Er komt nou eenmaal een keer een eind aan. De vraag is niet OF het gebeurd, maar wanneer. En met al die nucleare wapens kan dat vandaag zijn, maar net zo goed over een miljard jaar.

De toekomst zal het uitwijzen
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-10-2003, 08:55
jbtq
Avatar van jbtq
jbtq is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 13-10-2003 @ 00:54:
De pest en sars hebben nog geen 1% van de wereld bevolking bereikt volgens mij. Een virus dat zo ernstig is dat de hele wereld eraan omkomt bestaat volgens mij alleen in films (28 days later, of resident evil ofzo). Met oorlogen sterven er veel meer mensen.

Mochten we overigens op de maan wonen, en er slaat een komeet in op de aarde, overleven de mensen op de maan ook niet meer hoor. En mochten we op mars wonen, is daar natuurlijk ook de kans dat er een komeet inslaat. Maar aangezien dat al sinds de geboorte van mars niet is gebeurd, ist onwaarschijnlijk voorlopig. Eerder zal de zon overleiden, en dan overleven we sowieso niet meer.

Er komt nou eenmaal een keer een eind aan. De vraag is niet OF het gebeurd, maar wanneer. En met al die nucleare wapens kan dat vandaag zijn, maar net zo goed over een miljard jaar.

De toekomst zal het uitwijzen
Er zit een heel groot verschil tussen de tijd dat de pest heerste en een toekomstige ziekte. Een virus nu zal zich veel sneller verspreiden dan wat de pest voor elkaar kreeg. Simpelweg omdat we veel sneller van a naar b kunnen reizen en een ziekte mee kunnen dragen en overbengen. Ik denk zelf dat de kans groter is dat wij door een grote komeet worden geraakt dan dat de mensheid uitsterft doordat de zon opgebrand is. Maar goed het verhaal draaide er om dat de kans dat de mensheid uitsterft groter is als de hele mensheid op de aarde zit. En verder zullen we het allemaal wel zien. We kunnen nog steeds niet de toekomst voorspellen
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. "
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Staat de toekomst vast?
dirk-janusIV
63 23-06-2011 20:54
Verhalen & Gedichten De toekomst waar ik naartoe ga
skull-head
2 22-03-2005 14:07
Verhalen & Gedichten het verleden, de toekomst en het heden
SiemdeCyper
17 31-01-2005 16:09
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Lijn 4, de Toekomst
Verwijderd
13 03-01-2003 15:07
Verhalen & Gedichten [Een uitnodiging tot dichten] De toekomst
murwari
5 30-11-2002 17:52
Verhalen & Gedichten Ooit komt de toekomst...
Secreet
9 21-08-2002 08:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.