Oud 22-05-2004, 18:11
boer
Avatar van boer
boer is offline
Citaat:
Upke schreef op 22-05-2004 @ 13:44 :
Jij misschien niet. Maar ik wel.
zoals eerder gezegd heel zielig
__________________
ik zeg maar wat
Advertentie
Oud 22-05-2004, 19:12
Upke
Upke is offline
Wat is daar zielig aan? Wat is er zielig aan om onder een zelfverdedigingsport te gaan zodat je denkt dat je veiliger bent op straat.
Oud 22-05-2004, 19:16
DG
Avatar van DG
DG is offline
Citaat:
el manuel schreef op 05-05-2004 @ 18:37 :
IK ben het er niet mee eens. Met jiu jitsu en judo leer je niet genoeg incaseren voor de straat. Wel is het zo dat de meeste gevechten op de grond eindigen. Ik doe kickboksen en jiu jitsu dus dan kan je en op de grond en staand vechten(als je goed traint ) en dat is nog altijd het beste in mijn ogen.
precies als je een beetje heb opgelet tijden je kickbokstraining moet je eerst je tegenstander verwarren en daarna keihard pakken het is of erop of eronder dus vol erin en WTF zegt Upke dat je als Judoka meer kans heb tegen een kickboxer probeer jij maar eens na een Lowkick of met een kapotgetrapte arme een wurgklem
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Oud 23-05-2004, 10:26
professor2
professor2 is offline
het verschil tussen vechtsport en de straat is regels vs geen regels

je techniek die je bij ej vechtsport leert moet dus goed genoeg zijn om de reges te compenseren
bij judo is dit denk ik niet zo omdat er gigantosch veel regels zijn
Oud 23-05-2004, 12:19
Verwijderd
je moet sowieso niet op straat gaan vechten , omdat je toevallig een vechtsport beoefent
Oud 23-05-2004, 15:15
Banshee
Banshee is offline
weet je wat het grote voordeel is van een vechtsport als je op straat wil vechten? je hebt meer zelfvertrouwen.
ik vecht niet beter of niet slechter sinds ik ben beginnen kickboksen, maar wel het zelfvertrouwen om er zelf op af te gaan.
__________________
live hard, die young and leave a beautiful corps. thug life forever, carpe diem.
Oud 23-05-2004, 18:02
Upke
Upke is offline
Citaat:
Banshee schreef op 23-05-2004 @ 15:15 :
weet je wat het grote voordeel is van een vechtsport als je op straat wil vechten? je hebt meer zelfvertrouwen.
ik vecht niet beter of niet slechter sinds ik ben beginnen kickboksen, maar wel het zelfvertrouwen om er zelf op af te gaan.
Precies zelfvertrouwen en wilskracht is belangrijkste wat er is. Eigelijk klopt de naam van mijn topic ook niet. Ik doelde meer op van, als je bij een straatgevecht op de grond raakt met je tegenstander, dan heb je aan kararte kickboksen enz. niet erg veel. Maar ja dat is zo'n lange naam
Oud 23-05-2004, 18:31
Banshee
Banshee is offline
luiheid voor iemand die graag vecht...
dat kan gevaarlijk zijn eh
__________________
live hard, die young and leave a beautiful corps. thug life forever, carpe diem.
Oud 27-05-2004, 15:45
migyur
Avatar van migyur
migyur is offline
Citaat:
Upke schreef op 23-05-2004 @ 18:02 :
Precies zelfvertrouwen en wilskracht is belangrijkste wat er is. Eigelijk klopt de naam van mijn topic ook niet. Ik doelde meer op van, als je bij een straatgevecht op de grond raakt met je tegenstander, dan heb je aan kararte kickboksen enz. niet erg veel. Maar ja dat is zo'n lange naam
Jah, maar als je niet op de grond raakt heb je weer niet veel aan judo..

Ik ben wel eens met je dat een vechtsport zonder grondgevecht niet compleet is, maar das net zo oncompleet als een vechtsport zonder staandgevecht...
Oud 29-05-2004, 10:44
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Chimera schreef op 22-05-2004 @ 13:16 :
En dat is niet alleen bij kickboksen zo, karatetrappen komen ook ontzettend hard aan, die kun je niet leren 'incasseren', dat kan je lichaam gewoon niet.
correctie: een ongetraind iemand niet

edit: nog wat ontopic dan...

De situatie: Wie staan er omheen, wat voor een wapens heeft hj (krav maga is leuk hoor, maar ik denk dat ze ook hard wegrennen als er een geweer op hun gericht is). Dit is gewoon toevallig wat er net is, je kan er niks aan veranderen, ondanks je techniek.

De techniek: als je erg goed bent, heb je groot voordeel, omdat je snel bent, weet wat effectief is enz. Je staat dan altijd een puntje (paar puntjes) voor op een vechtsportleek.

Zelfvertrouwen: Kan erg veel schelen en je kunt weer meer zelfvertrouwen krijgen door een vechtsport. Maar op straat is het net iets anders, wat stufnx (of wat zijn naam tegenwoordig ook is ) zei "op straat wil je elkaar echt kapot slaan". Deze druk is (lijkt me) net iets anders dan een kickbockswedstrijd oid, want je weet dat er geen 10 tellen komen, als je op de grond gaat.

Incasseren: Als leek ga je sneller neer dan wanneer je getrained hebt. Je kent de pijn, je kent mogelijk de duizeligheid, en daar kun je dan mee omgaan. en natuurlijk kun je beter blocken.

Geluk: Het is altijd meer een gelukje wie nou de beste stoot geeft, wel kun je dit vergroten door bovenstaande punten te verbeteren.

eh volgens mij was dat wel het overzicht

Laatst gewijzigd op 29-05-2004 om 10:51.
Oud 04-06-2004, 20:09
hoiikbeneengans
Avatar van hoiikbeneengans
hoiikbeneengans is offline
als je een muaythai lowkick met een scheenbeen tegen je eigen been aankrijg kun je je judo wel vergeten
__________________
Flikker toch op met die *hihihi ik trouw met blabla* alto sigs
Oud 06-06-2004, 23:01
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 29-05-2004 @ 10:44 :
correctie: een ongetraind iemand niet
Niemand niet. Als jij een trap op je knieschijf krijgt waardoor je pezen van 'knap' gaan, lig je gewoon te kronkelen van de pijn. Zo zijn d'r gewoon meer gevoelige plekken. Je kunt niks 'incasseren' aan botten die breken of pezen die scheuren.
Oud 06-06-2004, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 06-06-2004 @ 23:01 :
Niemand niet. Als jij een trap op je knieschijf krijgt waardoor je pezen van 'knap' gaan, lig je gewoon te kronkelen van de pijn. Zo zijn d'r gewoon meer gevoelige plekken. Je kunt niks 'incasseren' aan botten die breken of pezen die scheuren.
ik heb eens iemand zien doorvechten nadat een complete spier was afgescheurd (in bovenbeen)

en knieschijven zijn er om te verbrijzelen, neit om uit hun kapsel te trappen.
alhoewel die 2 samengaan als schijten en pissen.
Oud 08-06-2004, 22:07
snieky
Avatar van snieky
snieky is offline
Citaat:
Chimera schreef op 06-06-2004 @ 23:01 :
Niemand niet. Als jij een trap op je knieschijf krijgt waardoor je pezen van 'knap' gaan, lig je gewoon te kronkelen van de pijn. Zo zijn d'r gewoon meer gevoelige plekken. Je kunt niks 'incasseren' aan botten die breken of pezen die scheuren.
als je K1 of Fight Club op tv ziet (euro sport) krijgen ze daar ook genoeg trappen enz.

Het zijn daar natuurlijk wel hele goeie maar het kan dus wel!
__________________
Ja, of niet
Oud 09-06-2004, 21:36
migyur
Avatar van migyur
migyur is offline
Sorry hoor maar das dus op de scheen en niet op hun knie schijf...
Maak niet uit hoe goed je bent, als je er daar 1tje volop krijgt...
Oud 09-06-2004, 21:41
Verwijderd
Citaat:
snieky schreef op 08-06-2004 @ 22:07 :
als je K1 of Fight Club op tv ziet (euro sport) krijgen ze daar ook genoeg trappen enz.

Het zijn daar natuurlijk wel hele goeie maar het kan dus wel!
alles kan.
Oud 10-06-2004, 20:45
~|Stormfront|~
~|Stormfront|~ is offline
Bij straatvechten maakt het opzich niet uit of je getraind ben of niet(vindt ik zelf) ook niet als die groter en sterker dan je is, beter getraind of wat dan ook

1. als je weet dat er zoiezo een gevecht komt, wees dan zo slim om dat tot je voordeel te gebruiken en gewoon zo snel mogelijk je tegenstander op de grond krijgen, des te minder kan hij uithalen. bijv, harde trap tege de knie, stoot tege de kaak etc.

2. als je hem op de grond heb, wees dan niet zo dom om weg te lope of om niks te doen maar blijf doorgaan en gefocused op hem, maar ook vooral op de mensen om je heen, vriende van je tegestander bijv die af entoe ook behoorlijk gevaarlijk uit de hoek kunnen komen als je niet oplet en alleen bezig ben met de gene met wie je vecht...dus gewoon blijve trappe of slaan. Geef hem gewoon geen kans om overeind te komen/op krachten te komen.

3. Als bijv de gene met wie je vecht met een mes op je af komt ga dan meteen over op defensief vechten, je weet nooit of hij nog meer wapens heeft of hoe hij met zo'n wapen om kan gaan. Gebruik bijv. je benen als lange afstands wapen en zoek ondertussen in de omgeving naar iets dat je op ongv gelijk vecht niveau met hem kan brengen, sterke tak bijv of een losse baksteen

4. heeft ie een pistool, ren dan zo snel je kan bukkend en zig zaggend ver weg...niet achter om kijken want dan minder je alleen maar vaart...(er blijft natuurlijk altijd een kans dat je geraakt wordt) als je ongv 50 meter bij hem vandaan ben heb je grote kans niet geraakt te worden omdat de kogels behoorlijk kunnen afwijken op die afstand
__________________
As I walk threw the vally of death, no fear will come to me, as I am the meanest motherf***er in the vally
Oud 10-06-2004, 20:50
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
dus...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 10-06-2004, 23:21
Verwijderd
Citaat:
~|Stormfront|~ schreef op 10-06-2004 @ 20:45 :

4. heeft ie een pistool, ren dan zo snel je kan bukkend en zig zaggend ver weg...niet achter om kijken want dan minder je alleen maar vaart...(er blijft natuurlijk altijd een kans dat je geraakt wordt) als je ongv 50 meter bij hem vandaan ben heb je grote kans niet geraakt te worden omdat de kogels behoorlijk kunnen afwijken op die afstand
als ik op 2 meter afstand van iemand sta en hij trekt een pistool, dan ben ik nogal stom bezig als ik "zigzaggend" ga wegrennen.
op korte afstand kan je beter aanvallen.
dekking is altijd beter dan rennen.
Oud 10-06-2004, 23:46
hoiikbeneengans
Avatar van hoiikbeneengans
hoiikbeneengans is offline
een pistool wijkt al af op 10 meter. Maar dit zijn bullshit discussies, het ging dat kickboxen niet effectief was op straat maar volgens mij heb je er juist heel veel aan.
__________________
Flikker toch op met die *hihihi ik trouw met blabla* alto sigs
Oud 10-06-2004, 23:50
boer
Avatar van boer
boer is offline
Citaat:
Havock schreef op 11-06-2004 @ 01:51 :
als ik op 2 meter afstand van iemand sta en hij trekt een pistool, dan ben ik nogal stom bezig als ik "zigzaggend" ga wegrennen.
op korte afstand kan je beter aanvallen.
dekking is altijd beter dan rennen.
ik weet niet, als hij echt de intensies heeft om echt te schieten kan je beter aanvallen, maar als hij dat niet echt heeft dan kan je beter wegrennen, want hij kan dan altijd ook nog schieten door de schrik van jouw aanval
__________________
ik zeg maar wat
Oud 11-06-2004, 02:28
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
Citaat:
boer schreef op 10-06-2004 @ 23:50 :
ik weet niet, als hij echt de intensies heeft om echt te schieten kan je beter aanvallen, maar als hij dat niet echt heeft dan kan je beter wegrennen, want hij kan dan altijd ook nog schieten door de schrik van jouw aanval
ik bewonder je talent, helaas is niet iedereen zo helderziend
als hij op 2 meter afstand een pistool aan het trekken is en nog op je moet richten,,, en mischien zelfs nog wel moet doorladen,,, dan heb je 2 of meer seconde om aan te vallen.
dat zou mijn keuze zijn. als hij op 2 meter afstand met een doorgeladen pistool op je gericht staat,, hehe oeps.

Politie agenten moeten voor hun schietvaardigheidstest binnen 2 seconden een pistool uit hun holster kunnen halen die al doorgeladen is en (safety er af halen met duim) richten, en vuren.
als dat al 2 seconden zowat duurt, dan duurt het nog wel wat langer als dat ding achter uit een riem moet komen of uit een binnenzak of zo.

Nu houd je je hier ook niet zo specifiek mee bezig met kickboksen. dit is meer het terrein van krav maga en wellicht andere van origine militaire systemen.

kickboksen helpt wel met bepaalde vaardigheden die in bepaalde situaties goed van pas komen, evenals judo.
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Oud 11-06-2004, 13:52
Upke
Upke is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 11-06-2004 @ 02:28 :
ik bewonder je talent, helaas is niet iedereen zo helderziend
als hij op 2 meter afstand een pistool aan het trekken is en nog op je moet richten,,, en mischien zelfs nog wel moet doorladen,,, dan heb je 2 of meer seconde om aan te vallen.
dat zou mijn keuze zijn. als hij op 2 meter afstand met een doorgeladen pistool op je gericht staat,, hehe oeps.

Politie agenten moeten voor hun schietvaardigheidstest binnen 2 seconden een pistool uit hun holster kunnen halen die al doorgeladen is en (safety er af halen met duim) richten, en vuren.
als dat al 2 seconden zowat duurt, dan duurt het nog wel wat langer als dat ding achter uit een riem moet komen of uit een binnenzak of zo.

Nu houd je je hier ook niet zo specifiek mee bezig met kickboksen. dit is meer het terrein van krav maga en wellicht andere van origine militaire systemen.

kickboksen helpt wel met bepaalde vaardigheden die in bepaalde situaties goed van pas komen, evenals judo.
Dat vind ik ook dus.
Oud 11-06-2004, 19:39
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Chimera schreef op 06-06-2004 @ 23:01 :
Niemand niet. Als jij een trap op je knieschijf krijgt waardoor je pezen van 'knap' gaan, lig je gewoon te kronkelen van de pijn. Zo zijn d'r gewoon meer gevoelige plekken. Je kunt niks 'incasseren' aan botten die breken of pezen die scheuren.
JE leert redelijk goed blocken, zoiets overkomt je dan niet zo snel. Kun je wel met uitzonderingen komen, maar dan gana we het dalijk over 10 cm grote hagelstenen hebben.
Oud 11-06-2004, 19:45
boer
Avatar van boer
boer is offline
ik bedolede meer als hij het pistool al in z'n hand heeft, maar je hebt groot gelijk
__________________
ik zeg maar wat
Oud 11-06-2004, 21:25
Verwijderd
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 11-06-2004 @ 02:28 :
ik bewonder je talent, helaas is niet iedereen zo helderziend
als hij op 2 meter afstand een pistool aan het trekken is en nog op je moet richten,,, en mischien zelfs nog wel moet doorladen,,, dan heb je 2 of meer seconde om aan te vallen.
dat zou mijn keuze zijn. als hij op 2 meter afstand met een doorgeladen pistool op je gericht staat,, hehe oeps.
true, maar ik had zelf niet veel tjd om wat neer te typen.
als ik die "evil-ontwapen" techniek nou eens onder de knie krijg...
alhoewel ik betwijfel of het gerechtvaardigd is als je als "tegenaanval" iemands' pols breekt, zijn spaakbeen en ellepijp eruit draait en zijn schouder de vernieling indraait in 1,5 seconde...
als klap op de vuurpijl kan je het ook nog iets doorzetten en zijn sleutelbeen breken, en/of een zo lomp mogelijke heupworp inzetten met die kapotte arm vast
Oud 03-07-2009, 19:21
richard212
richard212 is offline
Ja, daar ben ik het mee eens.

De meeste straatgevechten van tegenwoordig zijn op de grond of eindigen op de grond.En bij kickboxen leer je alleen maar op je handen en voeten te vertrouwen.Dit geldt trouwens ook voor andere vechtsporten waar je geen grondgevecht leert, zoals Karate, Tea kwon do Jiu-jitsu, Aikido enzovoorts. Ik beoefen Wing Chun Kung Fu en daar leer je anti worstelen.Dus als iemand je in een verwurging zet, leer je hoe je daaruit moet ontsnappen.Waardoor je voorkomt dat je tegenstander je helemaal naar de grond werkt.In het Wing Chun leer je namelijk jezelf voor te bereiden op realistische situaties.En er is ook een beetje braziliaans jiu-jitsu aan ons trainingsprogramma toegevoegd, waardoor je leert jezelf te bevrijden uit een verwurging of armklem op de grond.
Oud 03-07-2009, 19:26
Verwijderd
Dit is een vrij grote up.
Oud 04-07-2009, 12:16
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Inderdaad. Slotje!
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Meest toepasselijke gevechtssport!
Xabzof
121 08-02-2004 21:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.