Oud 17-08-2009, 13:50
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik ben benieuwd naar wat mensen denken dat er na de dood met je gebeurd. En dan vooral wat er eigenlijk gebeurt met een kind dat nog niet geboren is maar wel sterft.

Ts begint: Ik ben door mijn ouders opgevoed te geloven dat je na de dood dood bent. Dus dat je lichaam vergaat en weer wordt opgenomen door de natuur. Eigenlijk net als een appel op een composthoop. En dit is eigenlijk wat ik nog steeds geloof.

Maar ik weet dat er veel mensen zijn die andere dingen geloven. Dus nu ben ik nieuwsgierig. Vooral omdat ik in mijn omgeving nog niet echt mensen heb kunnen vinden die mij konden vertellen wat ze dachten dat er gebeurde met een kind dat stierf voor de geboorte.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2009, 14:27
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Wat zou er voor speciaals moeten gebeuren met een kind dat sterft voor de geboorte? Dood is dood.

Maar goed, ik denk ook dat we gewoon vergaan. Ik geloof niet in zielen of bezieling, dus als het brein ophoudt met functioneren, dan is er wat mij betreft niets meer.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 14:52
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Wat zou er voor speciaals moeten gebeuren met een kind dat sterft voor de geboorte? Dood is dood.
als je gelooft in een voortlevende ziel, dan is de vraag natuurlijk of een ongeboren kind al een ziel heeft.

de rest van de hieronder volgende discussie is in dat geval een kopie van de gemiddelde abortusdiscussie
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 14:54
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Tja, ik weet niet wat voor speciaals er moet gebeuren. Maar als ik bijvoorbeeld aan mensen die in zielen en de hemel geloven vraag wat er mee gebeurt dan weten ze meestal niet hoe god bepaalt of ie naar de hemel of hel gaat. Meestal gaan ze er maar vanuit dat ie naar de hemel gaat. Maar wie er daar voor een ongeboren kind gaat zorgen? Daar weten ze meestal geen antwoord op. Of dat het toch een volwassen ziel is dat voor zichzelf zorgt ofzo... ik weet niet. Ik vroeg me gewoon af hoe andere mensen erover denken.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 14:57
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Tja, ik weet niet wat voor speciaals er moet gebeuren. Maar als ik bijvoorbeeld aan mensen die in zielen en de hemel geloven vraag wat er mee gebeurt dan weten ze meestal niet hoe god bepaalt of ie naar de hemel of hel gaat. Meestal gaan ze er maar vanuit dat ie naar de hemel gaat. Maar wie er daar voor een ongeboren kind gaat zorgen? Daar weten ze meestal geen antwoord op. Of dat het toch een volwassen ziel is dat voor zichzelf zorgt ofzo... ik weet niet. Ik vroeg me gewoon af hoe andere mensen erover denken.
je gaat toch niet naar de hemel als je niet gedoopt bent? (even uitgaande van de RK-leer) ongeboren kinderen zijn vaak niet gedoopt...
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 15:01
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
je gaat toch niet naar de hemel als je niet gedoopt bent? (even uitgaande van de RK-leer) ongeboren kinderen zijn vaak niet gedoopt...
Dat zou ik niet weten. Maar de RK god stuurt ongeboren kindertjes dus naar de hel?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 15:09
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Dat zou ik niet weten. Maar de RK god stuurt ongeboren kindertjes dus naar de hel?
nee, want ze hebben ook geen zonden begaan oid. ze komen volgens mij in de lobby van de hemel, maar mogen de poort niet door

overigens lees ik net (artikel uit 2006, volg de link) dat Ratzinger bepaald heeft dat de hemel anders ingericht moet worden (en ik maar denken dat Gods ontwerp van de hemel vaststond).
toch fijn hoe zo'n paus maar met zijn vingers hoeft te knippen om het fundament van de hemel te veranderen.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 16:30
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
inderdaad wel apart dat de paus zoiets doet.

Maar hoe zit het dan met mensen die in karma en reïncarnatie geloven. Dat gaat er toch over dat je in je vorige leven goed of slecht bent geweest en daar de consecenties van moet dragen. Wat heeft een persoon dan in een vorig leven gedaan dat ie niet een geboren mag worden? En als je niet eens de kans krijgt om geboren te worden hoe moet je dan je goeie karma verzamelen?

Hoe denken mensen met andere religies erover?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 16:45
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
In de trant van reïncarnatie moet de baby is z'n vorige leven iets ontzettends ergs gedaan hebben om niet geboren te mogen worden. En dan zou ik denken dat de baby in een volgend leven wel weer gewoon geboren mag worden omdat hij al geboet heeft.

Andere religies: Ik zal maar zeggen hoe het gaat in de religie die ik enigszins ken, de Islam. Daar geloven ze naar mijn weten dat iedereen die in de hemel komt 33 jaar oud is. Dan zou ik denken dat een ongeboren kind ook naar de hemel gaat en dan gewoon in de hemel mag leven met een leeftijd van 33 jaar. Dan heeft het kind ook niemand nodig die voor hem/haar gaat zorgen.

Maar dat weet ik dus niet zeker.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 17:00
Alyssia
Alyssia is offline
Reïncarnatie is zo lastig. Ik denk wel dat het bestaat, alleen vraag ik me dan af - ontstaan er dan ooit nieuwe zielen? En zo ja, hoe dan?
Over karma en zo - het schijnt dat je pas 'klaar' bent (naar het Nirvana gaat?) als je je leven helemaal goed hebt volbracht. Dus als je in dit leven iemand vermoordt, dan zou je nog een kans kunnen krijgen in een volgend leven als mens, maar het kan ook als dier of zo. Tenminste, ik weet niet meer precies hoe dat zat maar zoiets was het.

En dat van dat iedereen 33 jaar is, zoals hierboven beschreven - dat had ik nog nooit gehoord. Apart.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 17:04
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik vind het heel interessant om dit allemaal te lezen. Ben benieuwd naar wat voor gedachtes er nog meer bij bestaan. Dus als iemand iets weet. Laat het aub weten
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 17:06
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
In de trant van reïncarnatie moet de baby is z'n vorige leven iets ontzettends ergs gedaan hebben om niet geboren te mogen worden. En dan zou ik denken dat de baby in een volgend leven wel weer gewoon geboren mag worden omdat hij al geboet heeft.

Andere religies: Ik zal maar zeggen hoe het gaat in de religie die ik enigszins ken, de Islam. Daar geloven ze naar mijn weten dat iedereen die in de hemel komt 33 jaar oud is. Dan zou ik denken dat een ongeboren kind ook naar de hemel gaat en dan gewoon in de hemel mag leven met een leeftijd van 33 jaar. Dan heeft het kind ook niemand nodig die voor hem/haar gaat zorgen.

Maar dat weet ik dus niet zeker.
Wel apart dat iedereen 33 is. Want ben je dan een baby in een 33jarig lichaam of is het dan weer zo dat je dan de 33 jarige bent die je zou zijn?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 17:15
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Je kunt toch niet een lichaam van iemand anders aan die baby geven? Dus denk ik dat je dan een 33 jarige bent die je zou zijn.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 17:42
Rationeel
Rationeel is offline
dood is dood. hersendood. verder niets nada noppes en je lichaam zal ontbinden.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 19:26
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Reïncarnatie is zo lastig. Ik denk wel dat het bestaat, alleen vraag ik me dan af - ontstaan er dan ooit nieuwe zielen? En zo ja, hoe dan?
Over karma en zo - het schijnt dat je pas 'klaar' bent (naar het Nirvana gaat?) als je je leven helemaal goed hebt volbracht. Dus als je in dit leven iemand vermoordt, dan zou je nog een kans kunnen krijgen in een volgend leven als mens, maar het kan ook als dier of zo. Tenminste, ik weet niet meer precies hoe dat zat maar zoiets was het.

En dat van dat iedereen 33 jaar is, zoals hierboven beschreven - dat had ik nog nooit gehoord. Apart.
Nee dat is niet hoe karma werkt Dat is een heel erg westelijke visie op karma. Natuurlijk net zulke onzin als de Boeddhistische of Hindoeïstische versie van karma, maargoed. En je kan niet "naar" Nirvana toe gaan want Nirvana is geen plek. Je "nirvanaat" om er maar even een slecht werkwoord van te maken. To zero-out. Niet meer zijn.

Het duurt nogal lang om uit te leggen hoe je dan wel Nirvana kan 'attainen' (dit werkt allemaal zoveel beter in het Engels, sorry!), aangezien dit afhankelijk is vanuit welke religie je kijkt (Jainisme/Boeddhisme/Hindoeïsme) en vanuit welke stroming (Mahayana/Theravada etc.).
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 19:36
Alyssia
Alyssia is offline
Ah juist, dus Nirvana is niet vergelijkbaar met de hemel dan.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 20:00
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Grappig hoe gelovigen op zoek naar antwoorden zich in allerlei kronkels draaien om het verhaal kloppend te maken. De paus die God ook maar even politiek correct corrigeert.
En 33.. hoe KOM je erop? Tsja, het zou ook niet eerlijk zijn als je als oude, kreupele man in de hemel komt naast die eikel die zich net op z'n scootertje heeft doodgereden? Dus, iedereen maar 33... toch?
Dood voor de mens is als al het andere wat als dood wordt beschouwd op deze wereld, waarom zou het voor de mens anders zijn?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 20:19
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Ah juist, dus Nirvana is niet vergelijkbaar met de hemel dan.
Oh nee totaal niet. Hoewel het in het verwesterde Boeddhisme wel heel vaak zo wordt gezien omdat dat makkelijker te begrijpen is.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-08-2009, 20:26
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Wel apart dat iedereen 33 is. Want ben je dan een baby in een 33jarig lichaam of is het dan weer zo dat je dan de 33 jarige bent die je zou zijn?
ik vind het wel een aardige oplossing

want hoe werkt het anders: word je nog steeds ouder in de hemel? dan wonen daar dus mensen van 10.000 jaar oud.
als je niet ouder wordt na je dood, dan krijg je de gekke verhouding dat je ouder kunt zijn dan je eigen opa (als die sterft met 70 en jij wordt 80, is dat een heel raar weerzien; om over ongeborenen nog maar te zwijgen).

misschien is de hemel dan wel een totaal subjectieve beleving: iedereen is er zoals jij hem/haar herinnert. ook al word je 80, de relatie met je opa blijft altijd 20 - 70 of zo. een ongeboren kind zal dan altijd als een abstract iets als een "wens" of een "verwachting" zijn. het kind zelf heeft waarschijnlijk geen bewustzijn, dus zal het zichzelf kennen in de hemel?
---

trouwens, geloven sommige religies niet dat je voor je geboorte al in een hiernamaals-achtig iets bent? dat daar alle zielen bij elkaar zijn? dan zou je na je dood (als ongeboren kind) terug keren in die staat van voor je geboorte.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 20:29
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Dood voor de mens is als al het andere wat als dood wordt beschouwd op deze wereld, waarom zou het voor de mens anders zijn?
omdat het interessant kan zijn om er over te denken? je hoeft er niet in te geloven (ik geloof ook niet zo maar wat ik hierboven zei maar een potje (abstract) denken over zoiets kan best interessant zijn. logica/nuchterheid hoeft niet altijd
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2009, 22:15
PatoLoco
PatoLoco is offline
Ik wil wel graag in'n hemel geloven...

Dus, best wel balen dat ik denk dat we 'n lapje vlees zijn dat, eenmaal dood, gewoon herleid wordt tot wormenvoedsel. Ik zou wel eens een god of 'n paar geesten willen tegenkomen... kwestie van'n beetje gerustgesteld te zijn
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 01:15
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
nee, want ze hebben ook geen zonden begaan oid. ze komen volgens mij in de lobby van de hemel, maar mogen de poort niet door
En dan zeggen ze dat die vent rechtvaardig is. Discriminatie is dit! Die lul heeft er zelf voor gezorgd dat dat kind doodgaat Kan ook op een normale manier zeggen dat je iemand niet mag

Maar wat als je een ziel zou hebben(wat niet is)? Dan zou je er niks aan hebben, omdat je niks kan waarnemen en omdat je niks kan verwerken. Waarom hebben we anders een fucking lichaam? Daar hebben we het voor nodig en om deze reden zou god ook niet kunnen bestaan: hij kan geen prikkels binnen krijgen en hij kan ze ook niet verwerken. Alleen omdat god almachtig is, kan hij dat natuurlijk wel enzo

Maarja, wat al eerder is gezegd: dood= dood. Je hebt geen ziel.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 10:11
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Maar wat als je een ziel zou hebben(wat niet is)? Dan zou je er niks aan hebben, omdat je niks kan waarnemen en omdat je niks kan verwerken. Waarom hebben we anders een fucking lichaam?
tja, als er een hemel bestaat, moet je die denk ik niet vergelijken met een waarneembare, driedimensionale wereld zoals wij die kennen.
misschien is het alleen een mentale staat van ultiem geluk.
misschien is alles één, zodat je geen andere objecten hoeft te zien of te voelen.
misschien krijg je een nieuw, volmaakt en onslijtbaar lichaam.

je kunt echt alle kanten op met zo'n hemel
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 10:19
Verwijderd
^ Ik denk daarom ook dat als er al een hemel bestaat, iedereen toch op een andere plek terecht komt. Wat de één als 'heavenly' ziet is voor de ander misschien wel verschrikkelijk.

But oh well. Ik geloof niet in de hemel. Als je dood bent, ben je dood en that's it. Dat maakt dit leven natuurlijk ook zo geweldig. Het is (zeer waarschijnlijk) het enige leven dat we krijgen, dus 'dwingt' dat ons om zo leuk mogelijk te leven.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 10:45
PatoLoco
PatoLoco is offline
Hmm zo geweldig vind ik het toch niet, dat we ooit allemaal sterven Langs de andere kant is't natuurlijk ook wel'n soort meerwaarde. Het besef dat je iets vergankelijks bent en dus nu gewoon genieten van het moment dat je leeft, dat heeft ook wel iets moois natuurlijk.

Ik vind het altijd zo vreemd om filmmateriaal te zien van lang vervlogen tijden. Gewoon de gedachte dat al die mensen die daar verwonderd naar dat vreemde "camerading" staan te kijken ondertussen dood (of verschrikkelijk oud) zijn. Of'n kerkhof bezoeken heeft ook zoiets vreemds. Ik hou wel van de rust op'n kerkhof maar 't is en blijft toch ook'n beetje 'creepy' als je al die namen ziet en weet dat de jouwe er ook ooit zal tussenstaan

Ik vind de dood eng maar ook enorm fascinerend. Beetje zoals het heelal, gewoon niet te begrijpen maar gewoon zo'n 'machtig' iets
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2009, 13:44
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
tja, als er een hemel bestaat, moet je die denk ik niet vergelijken met een waarneembare, driedimensionale wereld zoals wij die kennen.
misschien is het alleen een mentale staat van ultiem geluk.
misschien is alles één, zodat je geen andere objecten hoeft te zien of te voelen.
misschien krijg je een nieuw, volmaakt en onslijtbaar lichaam.

je kunt echt alle kanten op met zo'n hemel
Nja, voor mij is het simpel: er is geen hemel

Citaat:
Ik vind het altijd zo vreemd om filmmateriaal te zien van lang vervlogen tijden. Gewoon de gedachte dat al die mensen die daar verwonderd naar dat vreemde "camerading" staan te kijken ondertussen dood (of verschrikkelijk oud) zijn.
Hahah, dat is ook een van de redenen waarom ik deep throat niet heb gekeken: je zit in principe naar bejaardeseks te kijken

Maar nee, dat vind ik ook altijd raar, maar het raarste vind ik als ik mezelf zie van een paar jaar geleden.

Citaat:
Ik vind de dood eng maar ook enorm fascinerend
Dat vind ik ook. Dat is serieus iets wat op mijn lijst van ''wat moet ik doen voor ik dood ga'' zou staan als ik die zou hebben Het is geen grap, want het lijkt me echt wel een vette ervaring(H) En ik wil het ook op verschillende manieren meemaken, maar jammer genoeg kan het maar 1 keer Behalve als je een mafkees bent en jezelf jezus noemt
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 14:16
Verwijderd
Ik weet niets over wat er is na de dood, en het boeit me ook niet want je kan er toch niks over zeggen. Maar het meest waarschijnlijke is natuurlijk dat er gewoon niks is na je dood.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 16:53
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Grappig hoe gelovigen op zoek naar antwoorden zich in allerlei kronkels draaien om het verhaal kloppend te maken. De paus die God ook maar even politiek correct corrigeert.
En 33.. hoe KOM je erop? Tsja, het zou ook niet eerlijk zijn als je als oude, kreupele man in de hemel komt naast die eikel die zich net op z'n scootertje heeft doodgereden? Dus, iedereen maar 33... toch?
Dood voor de mens is als al het andere wat als dood wordt beschouwd op deze wereld, waarom zou het voor de mens anders zijn?
Don't worry, be happy! Tis maar een theorie.

En een eikel die zichzelf doodrijdt komt waarschijnlijk niet in de hemel.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 19:20
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Don't worry, be happy! Tis maar een theorie.

En een eikel die zichzelf doodrijdt komt waarschijnlijk niet in de hemel.
Jawel, want hij heeft mij aan het lachen gemaakt
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 19:40
Rationeel
Rationeel is offline
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 21:45
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Dat hangt er van af of je me vraagt wat er met een compositie van massa gebeurt (lichaam) of de "psyche"
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 00:19
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Jij geloofde toch niet in een geest apart van het lichaam, arPos?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 10:18
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Dat hangt er van af of je me vraagt wat er met een compositie van massa gebeurt (lichaam) of de "psyche"
Ik wil het allemaal weten.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 11:09
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ik wil het allemaal weten.
nou, ik denk dat de meesten het er over eens zullen zijn dat het lichaam ontbindt (als je het niet verbrandt) en de stoffen weer worden opgenomen in verschillende cycli. (zacht weefsel kan weer bouwstof worden voor planten enz). uiteraard mag je hier over bakkeleien, maar dit deel van de dood is wel wetenschappelijk vast te stellen.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 16:13
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Jawel, want hij heeft mij aan het lachen gemaakt
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 00:25
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Wat, ik lach heel me leven al mensen uit, omdat ze vreselijk dom zijn hoor Ook mensen die in een god geloven, dus jou ook xD (sorry)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-08-2009, 16:03
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Ik ben benieuwd naar wat mensen denken dat er na de dood met je gebeurd. En dan vooral wat er eigenlijk gebeurt met een kind dat nog niet geboren is maar wel sterft.

Ts begint: Ik ben door mijn ouders opgevoed te geloven dat je na de dood dood bent. Dus dat je lichaam vergaat en weer wordt opgenomen door de natuur. Eigenlijk net als een appel op een composthoop. En dit is eigenlijk wat ik nog steeds geloof.

Maar ik weet dat er veel mensen zijn die andere dingen geloven. Dus nu ben ik nieuwsgierig. Vooral omdat ik in mijn omgeving nog niet echt mensen heb kunnen vinden die mij konden vertellen wat ze dachten dat er gebeurde met een kind dat stierf voor de geboorte.

Alle kinderen gaan volgens me naar de hemel. Dus net geboren of 6 jaar oud. Wat ook voor 'gekke' mensen geldt.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 16:15
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Wat, ik lach heel me leven al mensen uit, omdat ze vreselijk dom zijn hoor Ook mensen die in een god geloven, dus jou ook xD (sorry)
Prima. Als je het nodig vindt om 'domme' mensen uit te lachen... Ik ben blij dat ik je niet persoonlijk ken.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 19:31
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Alle kinderen gaan volgens me naar de hemel. Dus net geboren of 6 jaar oud. Wat ook voor 'gekke' mensen geldt.
Dat zou wel erg zwak zijn van god/allah(jij gelooft toch in allah?), want dat zou gewoon discriminatie zijn. Als jij dat echt denkt, dan ben ik blij dat ik niet jou (toekomstige) kind ben, want als ik daar helemaal van overtuigd zou zijn, zou ik mijn kinderen vermoorden, zodat ze in de hemel komen
Jou gedachte is iig 1 gedachte die ik uitlsuit

Citaat:
Prima. Als je het nodig vindt om 'domme' mensen uit te lachen... Ik ben blij dat ik je niet persoonlijk ken.
Gheheh, sorry, moet niet meer het forum op gaan als ik misschien iets te veel bier op heb Maar sorry dat ik het zeg, maar het is wel waar Niks tegen jou ofzo, maar ik vind het gewoon zielig dat, nu de mensheid zo ver is ontwikkeld, er nog steeds mensen in een god o.i.d. geloven Sommige mensen lopen 2000 jaar achter op de evolutie vind ik.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 19:41
Spengler
Spengler is offline
Citaat:
Dat zou wel erg zwak zijn van god/allah(jij gelooft toch in allah?), want dat zou gewoon discriminatie zijn. Als jij dat echt denkt, dan ben ik blij dat ik niet jou (toekomstige) kind ben, want als ik daar helemaal van overtuigd zou zijn, zou ik mijn kinderen vermoorden, zodat ze in de hemel komen
Gelukkig is dat een conclusie die zelden wordt getrokken door mensen die geloven in een automatische hemel voor kinderen.

Citaat:
Gheheh, sorry, moet niet meer het forum op gaan als ik misschien iets te veel bier op heb Maar sorry dat ik het zeg, maar het is wel waar Niks tegen jou ofzo, maar ik vind het gewoon zielig dat, nu de mensheid zo ver is ontwikkeld, er nog steeds mensen in een god o.i.d. geloven Sommige mensen lopen 2000 jaar achter op de evolutie vind ik.
ommige? Meer dan 90% van de wereldbevolking gelooft nog in God of een vorm daarvan.
__________________
Ideas have consequences
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 21:55
nachtmens
nachtmens is offline
Dat zou wel erg zwak zijn van god/allah(jij gelooft toch in allah?), want dat zou gewoon discriminatie zijn. Als jij dat echt denkt, dan ben ik blij dat ik niet jou (toekomstige) kind ben, want als ik daar helemaal van overtuigd zou zijn, zou ik mijn kinderen vermoorden, zodat ze in de hemel komen
Jou gedachte is iig 1 gedachte die ik uitlsuit


hmmm...Het gaat om jouw leven en niet van je kinderen. Waarom ga je kinderen vermoorden zodat je in de hel terecht komt en je kinderen in de hemel?
Ik zou het niet begrijpen als kinderen gestraft worden, terwijl ze niet eens de kans hebben gekregen om het goede te verrichten.
En wat bedoel je met discriminatie
Vind je het discrimerend als een net geboren kind naar de hemel gaat en een atheist naar de hel b.v? Zie je het verschil dan niet van een kind en een alles-in-orde persoon van 80?
(En ja ik geloof in Allah).
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 23:54
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Gelukkig is dat een conclusie die zelden wordt getrokken door mensen die geloven in een automatische hemel voor kinderen.
Dat zijn erg slechte ouders, want ik zou mijn kinderen het liefst de hemel heen zien gaan.

Citaat:
ommige? Meer dan 90% van de wereldbevolking gelooft nog in God of een vorm daarvan.
*huilt zachtjes in een hoekje*
Pff, zoveel. Maar dat vind ik dus nog triester.

Citaat:
hmmm...Het gaat om jouw leven en niet van je kinderen. Waarom ga je kinderen vermoorden zodat je in de hel terecht komt en je kinderen in de hemel?
Ik zou het niet begrijpen als kinderen gestraft worden, terwijl ze niet eens de kans hebben gekregen om het goede te verrichten.
Sommige mensen zouden het leven van hun kinderen boven hun eigen leven verkiezen. En als je bijv. 2 kinderen krijgt en je vermoordt ze allebei, komen er 2 in de hemel en 1 in de hel; doe je het niet, dan kan het zijn dat ze allemaal naar de hel gaan(hemel kan natuurlijk ook), dusja...
En aangezien het ervoor zorgt dat er mensen de hemel ingaan, kan het misschien wel een goede daad zijn.

Maarja, dat bedoel ik dus met discriminatie: het kind heeft nog geen kant kunnen kiezen(goed/slecht) en komt dus automatisch in de hemel, terwijl een volwassen persoon moeite moet doen om in de hemel te komen(wat dan ook niet altijd lukt). Dat is gewoon oneerlijk. Dat is hetzelfde als dat je mensen ik een toernooi door de eerste ronde laat gaan, terwijl ze niet eens mee hoeven te doen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 00:12
PatoLoco
PatoLoco is offline
Mehhh iedereen gaat naar de hel. We zondigen allemaal...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 01:35
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Dan ben je dood.
Het klinkt simpel. Maar ik denk dat je dan net zo bent als voor je geboorte.
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 07:05
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Mehhh iedereen gaat naar de hel. We zondigen allemaal...
Dit is de theorie; ieder's zonden zijn (ja, zijn, niet worden) vergeven, als je in God gelooft.
(Aspirant) Gelovigen wordt zo een Wieger Ketellapper voorgehouden, alleen maar even happen en je komt in de hemel.
Maar wat ze vergeten waren is dat ongelovigen ook niet in een hel geloven.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 15:19
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
ommige? Meer dan 90% van de wereldbevolking gelooft nog in God of een vorm daarvan.
WOW!
En de bronnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 19:01
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Dan ben je dood.
Het klinkt simpel. Maar ik denk dat je dan net zo bent als voor je geboorte.
En aangezien je voor je geboorte niet bestond
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 22:06
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
WOW!
En de bronnen zijn?
Dat we in Nederland al aardig verlicht zijn wil niet zeggen dat dat overal zo is, zomaar wat uithoeken:
- Brazillie 75% Katholiek, 15% Protestant
- Pakistan 95% Moslim
- VS: 16,1% gelooft niet, blijft 83,9% over
- Ivoorkust 16,7% niet gelovig, 83,3% dus wel.
- Rusland: 16% niet gelovig.
Maar ja, ik sta waarschijnlijk ook nog als protestant te boek.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 22:09
Verwijderd
Ik denk inderdaad dat de statistieken wel een beetje.. off zijn. Mijn vader en zijn broers/zussen zijn bijvoorbeeld ook gedoopt omdat mijn opa en oma gelovig zijn, maar geen van hen is zelf religieus.

Ik denk dat het wel minder is dan de statistieken aangeven, maar dit neemt niet weg dat het nog steeds de overgrote meerderheid van de wereldpopulatie betreft.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 22:26
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Maar ja, ik sta waarschijnlijk ook nog als protestant te boek.
Doe daar iets aan!
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Leven na de dood
**
74 16-03-2009 10:27
Levensbeschouwing & Filosofie Wat gebeurt er met zelfdoders in het hiernamaals?
Severus
37 28-10-2007 21:21
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 14:54
Verhalen & Gedichten Verhaal: Leven na de dood
Verwijderd
8 13-03-2004 15:52
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 19:12
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 15:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.