Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2009, 07:35
Melkfles
Avatar van Melkfles
Melkfles is offline
Een nieuwe start durf ik het niet te noemen, maar toch heb ik er weer gigantisch veel zin in. Grote namen komen dit jaar hun gezicht weer laten zien en de organisatoren zijn progressiever dan ooit. Vooral het tourschema is lekker vernieuwend.
De Nederlandse inbreng mag er ook zijn met maar liefst 3 ploegen van formaat en wereldtoppers als Thomas Dekker, Robert Gesink en Lars Boom.

De UCI kalender voor 2009:

20.01.2009 25.01.2009 Tour Down Under AUS
08.03.2009 15.03.2009 Paris - Nice FRA
11.03.2009 17.03.2009 Tirreno-Adriatico ITA
21.03.2009 21.03.2009 Milano-Sanremo ITA
05.04.2009 05.04.2009 Ronde van Vlaanderen / Tour des Flandres BEL
06.04.2009 11.04.2009 Vuelta Ciclista al Pais Vasco ESP
08.04.2009 08.04.2009 Gent - Wevelgem BEL
12.04.2009 12.04.2009 Paris - Roubaix FRA HIS
19.04.2009 19.04.2009 Amstel Gold Race NED
22.04.2009 22.04.2009 La Flèche Wallonne BEL
26.04.2009 26.04.2009 Liège - Bastogne - Liège BEL
28.04.2009 03.05.2009 Tour de Romandie SUI
09.05.2009 31.05.2009 Giro d'Italia ITA
18.05.2009 24.05.2009 Volta Ciclista a Catalunya ESP
07.06.2009 14.06.2009 Critérium du Dauphiné Libéré FRA
13.06.2009 21.06.2009 Tour de Suisse SUI
04.07.2009 26.07.2009 Tour de France FRA
01.08.2009 01.08.2009 Clasica Ciclista San Sebastian - San Sebastian
02.08.2009 08.08.2009 Tour de Pologne POL
16.08.2009 16.08.2009 Vattenfall Cyclassics GER
19.08.2009 26.08.2009 Eneco Tour NL
23.08.2009 23.08.2009 GP Ouest France - Plouay FRA
29.08.2009 20.09.2009 Vuelta a España ESP HIS
17.10.2009 17.10.2009 Giro di Lombardia ITA HIS

Tot die tijd is er nog heel wat veldrijden te zien met als hoogtepunt het WK in Hoogerheide.
__________________
.
In my world everybody's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2009, 16:44
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Ik kijk uit naar Down Under... toch wennen die nieuwe kalender!
Maar heb er zin in, mooie Nederlandse namen en benieuwd naar Lance - al ben ik geen specifieke fan van hem.
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 18:34
Sandersss
Sandersss is offline
Heb er weer zin in zeg. De Vuelta start in Nederland dit jaar, dus dat is zeker wel een bezoekje waard. Misschien bezoek ik de AGR ook wel, aangezien ik waarschijnlijk de tourversie ga rijden.

Qua voorspelling is het natuulijk een beetje koffiedik kijken zo aan het begin van 't seizoen!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 19:45
Verwijderd
Ik heb er weer zin in.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2009, 22:37
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ik ben benieuwd of Tom Boonen effectief gestraft gaat worden door de rechtbank...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2009, 08:15
Verwijderd
Citaat:
Heb er weer zin in zeg. De Vuelta start in Nederland dit jaar, dus dat is zeker wel een bezoekje waard. Misschien bezoek ik de AGR ook wel, aangezien ik waarschijnlijk de tourversie ga rijden.

Qua voorspelling is het natuulijk een beetje koffiedik kijken zo aan het begin van 't seizoen!
Welk gedeelte? Of de hele versie? Het is retedruk dan, als je een beetje bekend bent in Zuid-Limburg is het veel leuker/relaxter om op een ander moment de route te fietsen, enige voordeel met de tourversie is dat er bordjes ophangen

Inderdaad, aan het eind van het seizoen is het een stuk gemakkelijker zeggen wie welke koers gewonnen heeft :­opendeur:
Met citaat reageren
Oud 07-01-2009, 19:13
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
Welk gedeelte? Of de hele versie? Het is retedruk dan, als je een beetje bekend bent in Zuid-Limburg is het veel leuker/relaxter om op een ander moment de route te fietsen, enige voordeel met de tourversie is dat er bordjes ophangen

Inderdaad, aan het eind van het seizoen is het een stuk gemakkelijker zeggen wie welke koers gewonnen heeft :*opendeur:
Dat is het probleem ook, ik ben er niet bekend
Waarschijnlijk wordt het de langste route. Is nog ff afwachten wat m'n teammaten gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2009, 00:07
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
Welk gedeelte? Of de hele versie? Het is retedruk dan, als je een beetje bekend bent in Zuid-Limburg is het veel leuker/relaxter om op een ander moment de route te fietsen, enige voordeel met de tourversie is dat er bordjes ophangen

Inderdaad, aan het eind van het seizoen is het een stuk gemakkelijker zeggen wie welke koers gewonnen heeft :*opendeur:

Haha, ik heb een keer een samenvatting van de route in mijn handen gehad met foto's per afslag.. nou, die neem je niet mee op je racefiets dus die bordjes zijn wel handig!

Woohoo.. Herbert Dijkstra in Pauw en Witteman vandaag, was toch wel weer grappig die man - kijk weer uit naar zijn mooie praatjes over kastelen

Verder Greame Brown voor Robbie McEwen een 5daagse Australische koers gewonnen... heb niet veel met Brown, maar hoop dat ie dit jaar een beetje gaat imponeren. Nog een vraag aan jullie.. als manager van Rabobank houd je toch 3x liever William Walker dan Greame Brown? Ja nee?
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 16-01-2009, 12:58
Melkfles
Avatar van Melkfles
Melkfles is offline
Ik persoonlijk heb liever Greame Brown hoor
Je ziet hem elk jaar nog groeien, en hij is heel wat sneller als de meeste mensen denken, het is dat hij totaal geen techniek heeft, maar dat komt van zelf wel als je veel sprints draait. Ik denk overigens ook dat Mc Ewen zijn langste tijd heeft gehad. Diezelfde Mc Ewen heeft trouwens voor rabo gekoerst (uit mijn hoofd was dat in 1999, maar kan me vergissen), op ongeveer het zelfde niveau als Brown, ze vonden het niet goed genoeg, hij mocht vertrekken, en hoppa het werd een wereldsprinter.
Misschien dat ook dat een reden voor de raboploeg is om Brown nog lekker te laten fietsen
__________________
.
In my world everybody's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies
Met citaat reageren
Oud 16-01-2009, 17:26
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Mjah dat zou inderdaad kunnen, ik was nog erg jong maar ik sprong wel echt 3 meter de lucht in van blijdschap toen McEwen won in Parijs!

Dit weekend begint het geheel Australië, benieuwd of niet álle aandacht naar enkel Armstrong zal gaan
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 21:26
Verwijderd
Jammer dat ik nu geen TV heb en dus niet meer alle koersen kan volgen, maar ik zal de resultaten zeker bijhouden.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2009, 12:42
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
1e etappe van 50km.

McEwen 1
Stroetinga (!) 2
Brown 3

Lance in de hoofdgroep hij won niet eens.. mietje!
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 18-01-2009, 14:48
Verwijderd
Wie is die Wim Stroetinga? Een neoprof? Netjes om 2e te worden in zo'n pak met topsprinters, al zullen de meesten nog niet in vorm zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 16:54
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Volgens mij rijdt er een andere Stroetinga al tijden erg goed op de baan...?
Weet ik niet zeker
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 20:18
Verwijderd
Oh dat zou kunnen, het baanwielrennen volg ik niet zo.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 09:51
Melkfles
Avatar van Melkfles
Melkfles is offline
Greipel wint de eerste etappe voor Baden Cooke. Ik wist van Cooke niet dat hij voor vacansoleil reed

Dat is toch die nieuwe Nederlandse ploeg? of sla ik nu de plank mis
__________________
.
In my world everybody's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 15:01
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Klopt exact zij hebben een heel apart team gemixt team geloof ik.

Tweede etappe wint Alan Davis nipt voor Brown, helaas!
Rabo 1e in ploegenklassement en Brown 3e in het algemeen klassement.
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 10:53
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Olé,

1e overwinning voor Rabo!
1 Brown voor Allan Davis, Brown achter Davis 2e in het klassement.
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-01-2009, 13:02
Melkfles
Avatar van Melkfles
Melkfles is offline
Beter
dat begint lekker.
Ik kan het niet laten altijd heel erg voor de rabo's te zijn in welke wedstrijd dan ook
__________________
.
In my world everybody's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 11:12
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Ik ook is toch een beetje het NL elftal in het wielrennen he.

Brown heeft een mooie koers gereden waarbij Leezer als aantrekker er toch wel uitsprong (3x ook in de top 10). Davis wint de koers en we gaan op naar de volgende wedstrijden!
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 21:14
PV
PV is offline
het WK veldrijden is trouwens komend weekend
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 22:10
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Yeah, go Nys.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 13:16
PV
PV is offline
Marianne Vos wereldkampioen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 16:01
Sandersss
Sandersss is offline
Mooi gedaan van de Belgen. Albert verdient kampioen. Met de uitleg over zijn opbouw en het verschuilen in de opbouw bevestigd hij wel dat het na de jaren van Nys wel eens de jaren Albert kunnen gaan worden.

Mooi dat Vos wereldkampioen is geworden, maar de manier waarop is natuurlijk niet de mooiste manier. Hoewel ze op een andere manier niet echt veel kansen had.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 23:23
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
En ook in Qatar is het begonnen, Garmin voor QuickStep, Katusja en Rabo 1e in ploegentijdrit, voor Rabo Nuyens naar huis omdat z'n vrouw gaat bevallen.
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2009, 10:27
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Afgelopen weekend eerste ritten geweest in Vlaanderen
Zaterdag niet kunnen kijken live, maar ze beginnen gelijk te vallen, beetje jammer van de finale.

En het Rabo-blok lijkt erg sterk dit voorjaar, ben benieuwd of ze dat in overwinningen kunnen omzetten
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 11:06
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ik ook niets kunnen zien, maar Tommeke Tommeke Tommeke wel gewonnen, which Aaai laaik!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 09:46
Verwijderd
Theo Bos won de spurt van het peleton in de HuppelepupBeke-koers, achter de drie ontsnapten. Won al een koers in Portugal geloof ik. Hij zal nog veel moeten leren en inhoud opdoen, maar hij bewijst in ieder geval dat hij het sprinten in een peleton aankan! Kan nog leuk worden
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 08:31
Verwijderd
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het toch wel mooi vond om te zien dat Contador ook maar een mens is.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 10:31
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Zeker, was een erg mooie ontknoping gisteren. Wel erg jammer dat de ketting van Chavanel eraf vloog
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het toch wel mooi vond om te zien dat Contador ook maar een mens is.
Ach, hij blijft topfavoriet voor de Tour, Parijs-Nice is ook geen hoofddoel voor 'm. L.L. Sanchez is zeker iemand om in de gaten te houden, als die niet aan de dope is kan dat nog best een grote worden.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 20:31
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ach, hij blijft topfavoriet voor de Tour, Parijs-Nice is ook geen hoofddoel voor 'm. L.L. Sanchez is zeker iemand om in de gaten te houden, als die niet aan de dope is kan dat nog best een grote worden.
jij zegt dat sanchez een grote kan worden als ie geen doping gebruikt. maar datzelfde is ook zo voor contador he dat kan ook nog een grote worden als ie niet aan de doping is
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 07:28
Verwijderd
Ik durf zo ver te gaan om Contador al een grote te noemen, honkballertje. Dat hoeft hij echt niet meer "te worden".

En Kazet ik weet het, een hongerklopje in een voorbereidingswedstrijdje zegt niets, Indurain en Armstrong wonnen nauwelijks iets in het voorjaar en waren in de Tour meedogenloos. Maar toch. Als ik het zo opschrijf denk ik eerder dat Contador té vroeg té goed is, het is nog lang geen juli.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 13:15
Verwijderd
Ach, kijk eens welke voorjaarskoers Contador won in 2007 voor hij de Tour won. En dat hij in één jaar de Giro en de Vuelta kan winnen geeft ook aan dat hij het hele seizoen kan presteren.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 13:16
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Wat 'n tijdrit van Stijn Devolder in de Tirreno, met hem gaat serieus rekening gehouden moeten worden in de Vlaamse Klassiekers.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 20:06
Verwijderd
Tour de France announces 20 teams – Fuji out

Organiser of the Tour de France, Amaury Sport Organisation (ASO), announced the teams that will participate the 2009 edition, from July 4 to 26. Professional Continental teams Cervélo TestTeam, Skil-Shimano and Agritubel are on the list, but ProTour team Fuji-Servetto did not get an invitation to race.

Fuji-Servetto is the incarnation of Saunier Duval, the 2008 team of Riccardo Riccò and Leonardo Piepoli. Both riders tested positive at the race last year for Erythropoietin (EPO) CERA. The team subsequently withdrew from the race.

Cervélo TestTeam is the formation of 2008 champion Carlos Sastre. The Switzerland-based team joined Dutch Skil-Shimano (with Jonathan Hivert, who finished eighth in ASO's Paris-Nice last week) and French Agritubel (team of French favourite Christophe Moreau).

There will be 20 teams in total for the French Grand Tour. Three Professional Continental teams (listed above) and 17 of the 18 ProTour teams: Milram, Quick Step, Silence-Lotto, Saxo Bank, Caisse d'Epargne, Euskaltel-Euskadi, Garmin-Slipstream, Columbia-Highroad, AG2R La Mondiale, Bbox Bouygues Telecom, Cofidis, Française des Jeux, Lampre-NGC, Liquigas, Astana, Rabobank and Katusha. (GB)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-03-2009, 20:07
Verwijderd
Opvallend, er zijn toch wel andere Pro-Continentale teams die meer in huis hebben. Diquigiovanni, LPR... Maar goed, die teams richten zich meer op de Giro, dat zal wel meegespeeld hebben. En Skil-Shimano heeft ook een paar Fransen, dat hebben ze slim gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 14:59
Verwijderd
Armstrong kan niet volgen, de laatste 25 kilometer. Opvallend, ik had er meer van verwacht.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 17:43
Verwijderd
Je dacht dat Armstrong een kans maakte in Milano-Sanremo?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 18:56
Verwijderd
Nee, maar hij viel al vrij snel uit, terwijl hij nog niet zo veel had gedaan eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 20:14
Verwijderd
Ach, Armstrong speelt graag verstoppertje. Niet dat ik verwacht dat hij potten gaat breken in de Tour, maar toch. Er zijn jaren geweest waarin het enige dat hij won de Tour (+etappes) was.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Ach, Armstrong speelt graag verstoppertje. Niet dat ik verwacht dat hij potten gaat breken in de Tour, maar toch. Er zijn jaren geweest waarin het enige dat hij won de Tour (+etappes) was.
Nouja, ik denk dat hij toch wel iets moet laten zien om te bewijzen dat hij boven Contador staat.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2009, 23:27
PV
PV is offline
mooie wedstrijd jammer alleen dat het wéér Boonen is die wint.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 17:44
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
mooie wedstrijd jammer alleen dat het wéér Boonen is die wint.
Nou, was gewoon de beste in koers. Vijf-zes-zeven keer aanvallen en de koers maken, dan verdien je gewoon te winnen!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 20:23
PV
PV is offline
Citaat:
Nou, was gewoon de beste in koers. Vijf-zes-zeven keer aanvallen en de koers maken, dan verdien je gewoon te winnen!
hij verdiende het ook wel, maar het is ook leuk als anderen eens winnen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 21:38
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Tot nu toe mooie wedstrijden. Maar toch weinig spanning. Voor de wedstrijd weet je dat Quickstep de grootste kans maakt. Tijdens de wedstrijden is het ook al vaak duidelijk wie de beste papieren heeft, en dat is dan meestal ook iemand van quick step.
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 22:49
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
hij verdiende het ook wel, maar het is ook leuk als anderen eens winnen
Voor ons Belgen niet!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 10:40
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Ik ben een grote wielerfan en waardeer talent, maar talent in combinatie met een uitstraling van 'zie je wel dat ik de beste ben en jullie zijn allemaal poep' --> dan mag je van mij liever met je bek op een grote kassei vallen. Helaas deed mijn favoriet Flecha dat Iemand zoals Hoste zou ik het meer gunnen.. of Devolder zoals in Vlaanderen.
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 12:36
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Amstel Gold Race vandaag! De ronde van Vlaanderen voor Nederland hoop op de Rabo's of de underdogs van Vacans'oleil / Skil
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 17:04
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Mooie koers

Alleen jammer dat de Nederlanders 2e en 3e werden, maar Ivanonv was minder stuk dat Gesink en Kroon
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.