Oud 16-08-2009, 22:06
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Hoi,

Ik heb een tijdje geleden een reis geboekt bij een reisorganisatie. Deze reis stond op dat moment op gegarandeerd vertrek. Nu heb ik vrijdag te horen gekregen dat de reis ivm tekort aan deelnemers niet door kan gaan en dat ik een aantal opties heb. 1. dezelfde reis, maar een andere datum --> niet mogelijk ivm werk 2. kosteloos annuleren en mijn geld terugkrijgen --> maar dan kan ik niet op vakantie 3. een andere reis kiezen, waarbij ze zelf met een alternatief komen die een andere leeftijdsgroep heeft (25-39, ik ben 22) en een stuk duurder is.

Nu mijn vraag: mag een reisorganisatie zomaar een reis met gegarandeerd vertrek annuleren zonder daarbij een redelijk alternatief aan te bieden (goede leeftijdsgroep, ongeveer dezelfde prijs)? De reisorganisatie is aangesloten bij de ANVR en SGR.
Alvast bedankt voor het antwoorden!
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2009, 20:50
Verwijderd
Pfew, is het niet gewoon een holle term? Heb je de voorwaarden doorgelezen? Welke reisorganisatie?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 08:12
Verwijderd
Dat ligt aan de AV voor de reisorganisatie. Wellicht staan daar nog dingen in over gegarandeerd vertrek. Mocht dat niet zo zijn, dan is de reisorganisatie verplicht de reis te leveren (ANRV art12). Dat er te weinig mensen deelnemen is geen gewichtige reden.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 18:36
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Pfew, is het niet gewoon een holle term? Heb je de voorwaarden doorgelezen? Welke reisorganisatie?
Misschien. Ja, maar daar kan ik niets vinden. Mambo.

Citaat:
Dat ligt aan de AV voor de reisorganisatie. Wellicht staan daar nog dingen in over gegarandeerd vertrek. Mocht dat niet zo zijn, dan is de reisorganisatie verplicht de reis te leveren (ANRV art12). Dat er te weinig mensen deelnemen is geen gewichtige reden.
Nee, er staat wel iets in over annulering door Mambo, maar niet iets over annuleren van gegarandeerde reizen. En ze kunnen wel verplicht zijn de reis door te laten gaan, maar daar is het nu te laat voor, aangezien ze iedereen wrsl al op de hoogte hebben gesteld.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 19:14
Verwijderd
Dat maakt niet uit! Dan zijn ze alsnog verplicht om voor jou die reis te regelen op welke manier dan ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.