Oud 07-08-2001, 17:34
Hannibal
Hannibal is offline
de Islam is een geloof wat ik persoonlijk erg dicht bij de waarheid vind komen. Het lijkt allemaal veel logischer en beter in elkaar te klikken dan het Jodendom of het Christendom. Toch kampen ze met het probleem dat de Koran vermeld dat Mohammed de laatste profeet zou zijn. Hierdoor kan geen enkel ander geloof na de dood van Mohammed ze nog boeien. Een fout in de Islam?
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2001, 17:56
JJzD
JJzD is offline
neej zelfbescherming
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 18:32
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Islam logischer als het Christendom?

In de Bijbel staat dat Jezus aan het kruis gestorven is. En dan, 600 jaar later, roept een of andere Arabier vanuit een gehucht in de woestijn: "Nee! Vast niet...! Allah heeft um vast opgenomen!".

En in de Bijbel staat dat Isaäk de eerste zoon van Abraham was. En dan, honderden jaren later, roept een of andere Arabier vanuit een gehucht in de woestijn: "Nee! Vast niet...! Het was vast Ismael (of hoe je het ook schrijft), en op die manier zijn de Arabieren dus het volk van God".

Ik dacht dat profeten uitspraken deden over de toekomst.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 19:28
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Joël schreef:
Islam logischer als het Christendom?

In de Bijbel staat dat Jezus aan het kruis gestorven is. En dan, 600 jaar later, roept een of andere Arabier vanuit een gehucht in de woestijn: "Nee! Vast niet...! Allah heeft um vast opgenomen!".

En in de Bijbel staat dat Isaäk de eerste zoon van Abraham was. En dan, honderden jaren later, roept een of andere Arabier vanuit een gehucht in de woestijn: "Nee! Vast niet...! Het was vast Ismael (of hoe je het ook schrijft), en op die manier zijn de Arabieren dus het volk van God".

Ik dacht dat profeten uitspraken deden over de toekomst.

Ismael treiterde isaäk en hij was bij hagar geweest omdat hij geen vrouw van sara kon krijgen tot die tijd
all1
die "arabieren vergeten dat heteeen zoon van een dienstmaagd was, onecht en verstoten. Conclusie: wil je het volk van god zijn zul je jezelf toch niet op een onechte en verstoten voorvader verlaten??
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 19:54
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Ja, en dan gaat "die Arabier" vervolgens ook nog eens beweren dat niet Isaäk daar op dat altaar heeft gelegen (gen. 27), maar Ismaël...
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2001, 12:17
Hannibal
Hannibal is offline
Citaat:
Joël schreef:
Ja, en dan gaat "die Arabier" vervolgens ook nog eens beweren dat niet Isaäk daar op dat altaar heeft gelegen (gen. 27), maar Ismaël...

Joël, we praten hier wel over het letterlijke woord van God. De bijbel zijn wat bijeengeraapte verhalen.
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2001, 00:24
Alopecia
Alopecia is offline
waarom bespeur ik hier een anti-arabische houding? of ben ik kleurenblind?
__________________
Powered by: Ultimate Bulletin Board (UltimateBB), Version 5.44a
Met citaat reageren
Oud 11-08-2001, 00:42
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
de Islam is een geloof wat ik persoonlijk erg dicht bij de waarheid vind komen.
ik zie niet in waarom de islam beter bij de waarheid komt dan het christendom.
als ik moest kiezen koos ik boeddhisme.
dat is een religie zonder god en zonder dat achterlijke idee van goed vs kwaad of 'als je slecht bent ga je naar de hel en als je goed bent naar een hemel' of nog erger 'als je deze god aanbid ga je naar de hemel en als je dat niet doet ga je naar de hel'.
zowel jodendom, christendom en islam voldoen aan bovenstaande achterlijke ideeen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2001, 00:45
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Alopecia schreef:
waarom bespeur ik hier een anti-arabische houding? of ben ik kleurenblind?
dat ben je, in dit geval.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 18-08-2001, 18:21
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
de Islam is een geloof wat ik persoonlijk erg dicht bij de waarheid vind komen. Het lijkt allemaal veel logischer en beter in elkaar te klikken dan het Jodendom of het Christendom. Toch kampen ze met het probleem dat de Koran vermeld dat Mohammed de laatste profeet zou zijn. Hierdoor kan geen enkel ander geloof na de dood van Mohammed ze nog boeien. Een fout in de Islam?


Misschien, het kan een fout in de Islam zijn. Maar wat is er in Godsnaam dogmatisch aan?
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 19-08-2001, 20:17
Regalk
Regalk is offline
Hey Joël,
vergeet niet dat de Islam is gekomen om de dwalende weer op het rechte pad te krijgen. Mohammed (vzmh) heeft Jezus' zijn werk afgemaakt. Volgens mij stond er ergens in de Bijbel ook dat er een andere profeet zou komen. Omdat Jezus teveel tegenstand kreeg (men wou hem vermoorden)

En vooral, de Islam is er om alles weer recht te zetten; de Bijbel werd veranderd naar eigen wil en vele mensen waren er die niet meer om het geloof gaven. Daarom heb je van die verschillen

De fout van Ismaël/Isaäk kan dus zijn om
1: De Bijbel is veranderd
2: Arabische namen zijn anders
Met citaat reageren
Oud 19-08-2001, 21:35
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Regalk schreef:
De fout van Ismaël/Isaäk kan dus zijn om
1: De Bijbel is veranderd
2: Arabische namen zijn anders
Die tweede slaat nergens op.

Die eerste word vaak beweerd. En Mohammed wist natuurlijk precies wat er tig jaar geleden allemaal gebeurt was.

Als je het één en ander weet van het ontstaan van de Bijbel denk ik zelf dat het erg onrealistisch is dat het door mensen kan zijn verandert. Praktisch onmogelijk. Een Jood zou liever sterven dan één letter aan het woord van God te veranderen. Als er iets zou zijn verandert, zou hij alle versies die in omloop waren in één keer hebben moeten verandert. Allemaal zo vaag...
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2001, 23:15
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joël schreef:
Die eerste word vaak beweerd. En Mohammed wist natuurlijk precies wat er tig jaar geleden allemaal gebeurt was.

Als je het één en ander weet van het ontstaan van de Bijbel denk ik zelf dat het erg onrealistisch is dat het door mensen kan zijn verandert. Praktisch onmogelijk. Een Jood zou liever sterven dan één letter aan het woord van God te veranderen. Als er iets zou zijn verandert, zou hij alle versies die in omloop waren in één keer hebben moeten verandert. Allemaal zo vaag...
Je moet je wel bedenken daarbij dat het niet onwaarschijnlijk is dat men op gegeven momenten één bepaalde versie van de bijbel als de juiste is gaan beschouwen, waarna de rest in onruik raakte; vervolgens werd deze na verloop van tijd ook weer veranderd, totdat men weer één als de echte versie is gaan beschouwen, en zo door. Zo krijg je vanzelf een hoop uitgaven van hetzelfde boek, terwijl die uiteindelijk wel veranderd is t.o.v. het oorspronkelijke boek. Dit zou bijvoorbeeld gebeurd kunnen zijn in de vroege middeleeuwen, toen immers maar heel weinig nog schrijven konden in europa; het is bepaald niet onwaarschijnlijk dat de monniken die dat wel konden toen één versie hebben genomen om verder te verspreiden, en zo door.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 20-08-2001, 15:03
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
de Islam is een geloof wat ik persoonlijk erg dicht bij de waarheid vind komen. Het lijkt allemaal veel logischer en beter in elkaar te klikken dan het Jodendom of het Christendom.
Vertel!

P.S. Joël, doe alsjeblieft niet zo neerbuigend naar Moslims, ze hebben evenveel recht op hun geloof als jij. Je bent nota bene FB.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 20-08-2001, 17:56
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
Joël schreef:
Die tweede slaat nergens op.

Die eerste word vaak beweerd. En Mohammed wist natuurlijk precies wat er tig jaar geleden allemaal gebeurt was.

Als je het één en ander weet van het ontstaan van de Bijbel denk ik zelf dat het erg onrealistisch is dat het door mensen kan zijn verandert. Praktisch onmogelijk. Een Jood zou liever sterven dan één letter aan het woord van God te veranderen. Als er iets zou zijn verandert, zou hij alle versies die in omloop waren in één keer hebben moeten verandert. Allemaal zo vaag...
Waarom slaat die tweede nergens op?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2001, 20:19
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Je moet je wel bedenken daarbij dat het niet onwaarschijnlijk is dat men op gegeven momenten één bepaalde versie van de bijbel als de juiste is gaan beschouwen, waarna de rest in onruik raakte; vervolgens werd deze na verloop van tijd ook weer veranderd, totdat men weer één als de echte versie is gaan beschouwen, en zo door. Zo krijg je vanzelf een hoop uitgaven van hetzelfde boek, terwijl die uiteindelijk wel veranderd is t.o.v. het oorspronkelijke boek. Dit zou bijvoorbeeld gebeurd kunnen zijn in de vroege middeleeuwen, toen immers maar heel weinig nog schrijven konden in europa; het is bepaald niet onwaarschijnlijk dat de monniken die dat wel konden toen één versie hebben genomen om verder te verspreiden, en zo door.
Nou... In de middeleeuwen lijkt me niet. Daarvoor kloppen IMHO veels te veel documenten met elkaar. In de oudheid zou ziets dergelijks misschien met het OT gebeurt kunnen zijn, hoewel het mij toch sterk lijkt... Maar van het ontstaan van het OT weet ik ook niet zo beister veel af.

Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
P.S. Joël, doe alsjeblieft niet zo neerbuigend naar Moslims, ze hebben evenveel recht op hun geloof als jij. Je bent nota bene FB.
Geloven mag. Ik leg alleen uit waarom ik niet vind dat de Islam, met profeten die uitspraken deden over het verleden, niet logischer vind dan het Christendom.

Citaat:
Regalk schreef:
Waarom slaat die tweede nergens op?
Ik dacht dat Ismaël en Isaäk in de Bijbel en de Koran precies hetzelfde waren.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2001, 15:21
Regalk
Regalk is offline
Ismaël zou nog wel kunnen, maar over Isaäk twijfel ik

jij zei ook nog dat Profeten uitspraken deden over de toekomst.

Ten eerste; deed Jezus dat? Veel verhalen die ik hoor gaan over het leven van Jezus zelf, het "heden" uit die tijd dus, en niet de toekomst

Ten tweede; de Koran gaat zowel over het verleden als de toekomst
Met citaat reageren
Oud 21-08-2001, 17:41
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Regalk schreef:
Ten eerste; deed Jezus dat? Veel verhalen die ik hoor gaan over het leven van Jezus zelf, het "heden" uit die tijd dus, en niet de toekomst
Ja. Jezus deed wel het één en ander aan uitspraken over de toekomst.

Maar wat Jezus iig NIET deed, is het OT nog eens op wat feitjes corrigeren.

__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-08-2001, 19:00
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
Joël schreef:
Ja. Jezus deed wel het één en ander aan uitspraken over de toekomst.

Maar wat Jezus iig NIET deed, is het OT nog eens op wat feitjes corrigeren.


Zo deed Mohammed (vzmh) dat ook
(bijv. over het einde v/d wereld, dag des oordeels)
Met citaat reageren
Oud 21-08-2001, 20:15
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Regalk schreef:

Zo deed Mohammed (vzmh) dat ook
(bijv. over het einde v/d wereld, dag des oordeels)
Gelukkig wel. Anders was het wel heel ernstig geweest. Daarvoor noemt men Mohammed (vzmh) natuurlijk ook een profeet.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2001, 20:36
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
Joël schreef:
Gelukkig wel. Anders was het wel heel ernstig geweest. Daarvoor noemt men Mohammed (vzmh) natuurlijk ook een profeet.

En waarom moet een profeet trouwens de toekomst voorspellen, een profeet moet toch juist vertellen wat men hoort te doen?

Met citaat reageren
Oud 21-08-2001, 21:27
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Regalk schreef:
En waarom moet een profeet trouwens de toekomst voorspellen, een profeet moet toch juist vertellen wat men hoort te doen?
Euh.. ff zoeke.

pro·´feet (de ~ (m.))

1 iem. die een boodschap die hij van een godheid vernomen heeft, in het openbaar verkondigt
2 voorspeller


Mja... Allebei dus wel een beetje .
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2001, 16:18
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Joël, we praten hier wel over het letterlijke woord van God. De bijbel zijn wat bijeengeraapte verhalen.
Eindelijk iemand die het begrijpt!
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 24-08-2001, 16:31
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
de Islam is een geloof wat ik persoonlijk erg dicht bij de waarheid vind komen. Het lijkt allemaal veel logischer en beter in elkaar te klikken dan het Jodendom of het Christendom. Toch kampen ze met het probleem dat de Koran vermeld dat Mohammed de laatste profeet zou zijn. Hierdoor kan geen enkel ander geloof na de dood van Mohammed ze nog boeien. Een fout in de Islam?
Sinds de mens is ontstaan heeft God/Allah duizenden profeten en geinspireerden gestuurd naar elke natie op aarde. Maar sommige werden weggedreven, anderen vermoord. De Boodschap van God werd telkens veranderd. Maar de Islam kreeg zijn perfectie gedurende de missie van profeet Mohammed(saw). De Koran is een onsterfelijke wonder( je zult versteld van de wetenschappelijke wonderen die er in de Koran vermeld zijn, hetgeen geen enkele mens toen kon weten), die nooit is veranderd en nooit veranderd zal worden. Na profeet Mohammed(saw) zal er geen enkele profeet komen.
Ook leuk om te vermelden is dat er in de Torah, de Bijbel, in de Farsi-religie(vuuraanbidders) en de heilige geschriften van de Hindoes, de Veda's de komst van profeet Mohammed(saw) beschreven wordt.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 24-08-2001, 19:59
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
De Koran is een onsterfelijke wonder( je zult versteld van de wetenschappelijke wonderen die er in de Koran vermeld zijn, hetgeen geen enkele mens toen kon weten),
Laat eens wat leux horen van die wetenschappelijke wonderen, dan?
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2001, 11:04
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Joël schreef:
Laat eens wat leux horen van die wetenschappelijke wonderen, dan?

De wetenschappelijke wonderen in de Heilige Qur'aan.

De Qur'aan is het letterlijke Woord van Allaah, die Hij aan Zijn Profeet Muhammad (sas) geopenbaard heeft door
de engel Djibriel (Gabriël) (as). Het werd door de Profeet Muhammad (sas) uit het hoofd geleerd, waarop hij het dan
aan zijn metgezellen dicteerde. Zij, op hun beurt, leerden het uit hun hoofd, schreven het op en repeteerden het
met de Profeet Muhammad (sas). Bovendien herhaalde de Profeet Muhammad (sas) éénmaal per jaar en in het
laatste jaar van zijn leven twee maal ( de tot dan geopenbaarde) Qur'aan samen met de engel Djibriel (as) .
Aangezien de Qur'aan tot aan de dood van de Profeet (sas) (geleidelijk aan) is geopenbaard, is er toen en daarna
altijd een groot aantal muslims geweest, die de gehele Qur'aan , letter voor letter uit het hoofd hebben geleerd.
Sommige van hen kenden zelfs op tien jarige leeftijd de hele Qur'aan uit het hoofd. Geen enkel letter van de
Qur'aan is in de loop der eeuwen veranderd.

De Qur'aan , die veertien eeuwen geleden is geopenbaard, vermeldt feiten die pas onlangs ontdekt zijn of door
wetenschappers geverifieerd. Dit bewijst dat de Qur'aan ongetwijfeld het letterlijke Woord van Allaah is,
geopenbaard aan de Profeet Muhammad (sas) en dat noch de Profeet Muhammad (sas) noch enig ander mens de
auteur van de Qur'aan is. Dit bewijst ook dat Muhammad (sas) de werkelijk een door Allaah gezonden Profeet is.
Het is buiten elke billijkheid dat iemand veertien honderd jaar geleden deze feiten zou hebben kunnen geweten,
daar ze pas onlangs ontdekt of geverifieerd zijn met geavanceerde onderzoeks uitrusting en verfijnde
wetenschappelijke methodes.


Hier een kleine greep uit de Koran:
http://home.wanadoo.nl/ibrahim.gezer...entaar.html#h1


De commentaren van de wetenschappers over de wetenschappelijke wonderen in de Heilige
Qur'aan.

Hieronder volgen een aantal commentaren van wetenschappers over de wetenschappelijke wonderen in de Heilige
Qur'aan.

1) Dr.T.V.N. Persaud is professor in Anatomie, professor in Kindergeneeskunde en Kindergezondheid en professor
in Verloskunde, Gynecologie en Voortplantings Wetenschappen aan de Universiteit van Manitoba, Winnipeg,
Manitoba, Canada. Hij was daar zestien jaar het hoofd van de Afdeling Anatomie. Hij is een autoriteit op zijn gebied.
Hij is de auteur of (eind)redacteur van 22 boeken en heeft meer dan 181 wetenschappelijke artikels gepubliceerd. In
1991, ontving hij de meest onderscheiden prijs, de J.C.B. Grand Award van de Canadese Associatie van Anatomen,
uitgereikt op het gebied van anatomie in Canada,. Toen hem gevraagd werd over de wetenschappelijke wonderen in
de Qur'aan, die hij had onderzocht, verklaarde hij het volgende:

Het lijkt mij dat Muhammad een zeer gewone man was. Hij kon niet lezen, wist niet (hoe) te schrijven. In feite was
hij ongeletterd. We praten over twaalf [in feite over veertien] honderd jaar geleden. Je hebt het over iemand die
ongeletterd was, maar diepgaande verklaringen en beweringen aflegde, die verbazingwekkend nauwkeurig van
wetenschappelijke aard zijn. En ik kan persoonlijk niet inzien dat dit een stom toeval zou kunnen zijn. Er zijn te veel
nauwkeurigheden en, evenals Dr.Moore, heb ik geen twijfels dat dit een goddelijke inspiratie of openbaring is die
hem tot deze beweringen bracht".

Prof. Persaud heeft sommige Qur'aan verzen en de gezegdes van Profeet Muhammad(sas) in sommige van zijn
boeken opgenomen. En hij heeft deze verzen en de gezegdes op verschillende conferenties gepresenteerd.

2) Dr. Joe Leigh Simpson staat aan het hoofd van de Afdeling Verloskunde en Gynaecologie, professor in
Verloskunde en Gynaecologie en professor in Moleculair en Humaan Genetica aan de Baylor College of Medicine,
Houston, Texas, USA. Hij was professor in Verloskunde en Gynaecologie en hoofd van de Afdeling Verloskunde en
Gynaecologie aan de Universiteit van Tennessee, Memphis, Tennessee, USA. Hij was ook de voorzitter van de
American Fertility Society. Hij heeft vele prijzen in ontvangst genomen, inclusief de Association of Professors of
Obstetrics and Gynecology Public Recognition Award in 1992. Prof. Simpson bestudeerde de volgende gezegdes van
de Profeet Muhammad (sas):

{ Waarlijk, elk van jullie wordt gedurende veertig dagen bijeengebracht in de buik van zijn moeder;} [daarna is hij daar
een ` alaq (iets dat vast zit), ook veertig dagen; daarna is hij daar een embryo (mudgha), ook veertig dagen. Dan wordt
de engel neergezonden om hem de roeh (geest) in te blazen en hij krijgt opdracht vier dingen neer te schrijven: zijn
levensonderhoud (rizq), zijn sterfdag (adjal), zijn werken (`amal) en of hij verdoemd (in de hel) (shaqie) of zalig (in het
paradijs) (sa`ied) wordt. (Dan wordt de roeh in hem geblazen)...]36

{Als het embryo 42 nachten oud is, zendt Allaah een engel ernaar, die geeft het een vorm en maakt zijn gehoor, gezicht,
huid, vlees en beenderen. Dan vraagt hij (de engel): "O, mijn Rabb (Heer), wordt het een man of een vrouw?" En jouw
Rabb (Heer) beslist wat Hij wil..."}37



Hij bestudeerde uitgebreid deze twee gezegdes van de Profeet Muhammad (sas), en merkte op dat de eerste veertig
dagen een duidelijk te onderscheiden stadium van embryogenese uitmaakte. Hij was in het bijzonder onder de
indruk door de absolute precisie en nauwkeurigheid van deze gezegdes van de Profeet Muhammad (sas). Daarop gaf
hij tijdens één conferentie de volgende mening:

"Dus de twee hadieths (de gezegdes van de Profeet Muhammad (sas)) die (hierboven) aangeduid zijn, verschaffen
ons met een specifieke tijd tabel, van de voornaamste embryonale ontwikkeling, voor de veertigste dag. Waar het
weer op aankomt is, denk ik, wat 's ochtends herhaaldelijk ook door andere sprekers aangehaald is, dat (de
wetenschappelijke inhoud van) deze hadieths niet op basis van wetenschappelijk kennis die in die tijd van de
overlevering beschikbaar was, verkregen zou kunnen worden.... Wat hieruit volgt is volgens mij, dat er niet alleen
geen conflict bestaat tussen genetica en religie, maar dat er in feite de religie de wetenschap kan leiden door het
toevoegen van openbaringen aan een aantal van de traditionele wetenschappelijke benaderingen en dat er
beweringen bestaan in de Qur'aan wiens juistheid door de wetenschap aangetoond zijn. Dit ondersteunt dat kennis in
de Qur'aan van Allaah afkomstig is."



3) Dr.E.Marshall Johnson is professor emeritus in Anatomie en Ontwikkelings Biologie aan de Thomas Jefferson
Universiteit, Philadelphia, Pennsylvania, USA. Hij was daar voor 22 jaar professor in Anatomie, het hoofd van de
afdeling Anatomie en de directeur van het Daniël Baugh Instituut. Hij was ook de voorzitter van de Teratologie (leer
van wonderen) Society. Hij heeft meer dan 200 publicaties geschreven. Hij was hoofd van de Teratologie (leer van
wonderen) Society. In 1981, tijdens de zevende Medische Conferentie, in Damman, Saoedi Arabië, zei Prof.Johnson
in de presentatie van zijn onderzoeksvoordracht:

"Samengevat; de Qur'aan beschrijft niet alleen de ontwikkeling van de externe vorm (van het embryo), maar het
benadrukt ook de interne stadia, de stadia binnen het embryo, van zijn schepping en ontwikkeling. Het benadrukt de
voornaamste gebeurtenissen, die door eigentijdse wetenschap erkend wordt" Hij zei ook: "Als een wetenschapper,
kan ik alleen dingen behandelen, die ik specifiek kan zien. Ik begrijp embryologie, de ontwikkelings biologie.

Ik begrijp de woorden die aan mij uit de Qur'aan vertaald worden. Zoals ik het voorbeeld eerder gaf; als ik mezelf in
dat tijdperk zou verplaatsen, wetende wat ik vandaag wist in het beschrijven van dingen, zou ik de dingen (die in de
Qur'aan en hadieth beschreven zijn) niet (anders) kunnen beschrijven dan hoe ze beschreven zijn. Ik zie geen
bewijsmateriaal voor het feit om het concept te weerleggen dat deze persoon, Muhammad, deze informatie ergens
vandaan zou hebben gehaald. Dus ik zie hier niets dat in tegenspraak is met het concept dat goddelijke tussenkomst
betrokken was bij wat hij in staat was te schrijven."38

4) Dr.William W.Hay is een bekend mariene wetenschapper. Hij is professor in Geologische Wetenschappen aan de
Universiteit van Colorado, Boulder, Colorado, USA. Hij was vroeger de decaan van de "Rosenstiel School of
Marine" en Atmosferische Wetenschap aan de Universiteit van Miami, Miami, Floerida, USA. Na een discussie met
Prof.Hay over de Qur'aan 's melding van recent ontdekte feiten over zeeën, zei hij:

"Ik vind het zeer interessant dat dit soort informatie in zeer oude geschriften staat, zoals de Heilige Qur'aan . En ik
zou niet weten hoe ze (aan deze informatie in de Qur'aan) hebben kunnen komen. Maar ik denk dat het uiterst
interessant is dat het (de informatie in de Qur'aan) er is en dat dit werk verder gaat de betekenis van sommige
passages te ontdekken".

En toen aan hem werd gevraagd over de bron van de Qur'aan, antwoordde hij: "Wel, ik zou denken dat het het
goddelijke Wezen moet zijn."



5) Dr.Gerald C.Goeringer is Course Directeur en docent in Medische Embryologie op de Afdeling Cel Biologie,
School of Medicine, Georgetown University, Washington DC, USA. Tijdens de achtste Saoedi Medische Conferentie
in Riyaadh, Saoedi Arabië, verklaarde Prof. Goeringer het volgende over de presentatie van zijn
onderzoeksvoordracht:



"In betrekkelijk weinig `Aayahs (verzen uit de Qur'aan) bevindt zich een nogal uitgebreide beschrijving van de
menselijke ontwikkeling vanaf de tijd van de versmeltende gameten door organogenese (tot volgroeide baby).
Hiervoor (dus voor de komst van de Qur'aan) bestond er niet zulke duidelijke en complete vermelding van de
menselijke (embryonale) ontwikkeling, zoals classificatie, terminologie en beschrijving. (In tegenstelling tot dit is) in
de meeste, zo niet alle gevallen, (slechts) deze beschrijving tot vroegere tijden terug te voeren. Door vele eeuwen is
vermelding gemaakt van de verschillende stadia van menselijke embryogene en foetale ontwikkeling in de
traditioneel wetenschappelijke literatuur."



6) Professor Yushudi Kusan is professor emeritus aan de Tokyo Universiteit, Hongo, Tokyo, Japan, en hij was de
directeur van de Tokyo Sterrenwacht, Mitaka, Tokyo, Japan. Hij zei:

"Ik ben heel erg onder de indruk dat ik juiste astronomische feiten in de Qur'aan heb gevonden, en voor ons doen
hebben wij, moderne astronomen, pas een heel klein gedeelte van het heelal bestudeerd. Wij hebben onze
inspanningen geconcentreerd om een heel klein deel [van het heelal] te begrijpen. Doordat we telescopen
gebruiken, kunnen we alleen heel kleine gedeeltes van de hemel zien, zonder over het gehele heelal te denken.
Aldus, door het lezen van de Qur'aan en door het beantwoorden aan de vragen, denk ik dat ik mijn toekomstige weg
bij het onderzoeken van het heelal kan vinden."



7) Dr.Tejatat Tejasen staat aan het hoofd van de Afdeling Anatomie van Chiang Mai Universiteit, Chiang Mai,
Thailand. Hiervoor was hij de decaan van de Faculteit Geneeskunde, aan dezelfde universiteit. Tijdens de achtste
Saoedi Medische Conferentie in Riyaadh, Saoedi Arabië, stond Dr.Tejasen op en zei:

"Sinds de laatste drie jaar, ben ik in de Qur'aan geïnteresseerd. Vanuit mijn studie en van wat ik tijdens deze hele
conferentie heb geleerd, geloof ik dat alles wat veertien honderd jaar geleden in de Qur'aan vermeld is, de waarheid
moet zijn, die bewezen kan worden door de wetenschappelijke middelen. Daar de Profeet Muhammad noch lezen
noch schrijven kon, moet Muhammad een boodschapper zijn, die deze waarheid doorgaf (aan de mensheid en de
'djien'), die aan hem werd geopenbaard als een verlichting door de Ene die gerechtigde Schepper is. Deze Schepper
moet God of Allaah zijn. Ik denk dat dit de tijd is om Laa ilaha illallaah, dat er geen godheid is om aanbeden te
worden dan Allaah (God), Muhammadar rasoelullaah, dat Muhammad zijn Boodschapper (Profeet) van Allaah (God)
is, te zeggen. Tenslotte, moet ik bedanken voor de uitmuntende en zeer succesvolle conferentie. Ik heb niet alleen
van de wetenschappelijke kennis tijdens de conferentie geleerd, maar ook de grote kans gehad veel nieuwe
wetenschappers te ontmoeten en veel nieuwe vrienden onder de deelnemers te maken. Het meest kostbare ding dat
ik verdiend heb om naar deze conferentie te komen is Laa ilaaha illallaah, Muhammadar rasoelullaah en een muslim
te zijn geworden."

Laten we nadat we al deze voorbeelden, die we gezien hebben over de wetenschappelijkewonderen in de Qur'aan en
al deze commentaren van de wetenschappers hierop, ons deze vragen stellen: Zou het kunnen zijn dat al deze recent
ontdekte wetenschappelijke informatie uit verschillende vakgebieden, die in de Qur'aan worden genoemd, welk
veertien honderd jaar geleden waren geopenbaard, op toeval berusten ?.

Zou het kunnen dat de Profeet Muhammad (sas) of iemand anders de auteur is van deze Qur'aan?

Het enige mogelijke antwoord is dat deze Qur'aan letterlijk het Woord van Allaah moet zijn, en dat het door Hem
geopenbaard moet zijn.

[Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (25-08-2001).]

[Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (25-08-2001).]
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 25-08-2001, 11:11
Mirage2000
Mirage2000 is offline
http://home.wanadoo.nl/ibrahim.gezer...eiding.html#a1
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 25-08-2001, 11:26
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Oke hier heb je nog een paar.

Het volgendd artikel komt uit EL TAWHEED, een nederlands maandblad:

Parapsychologisch onderzoek en geestelijke behandeling van de mens in het licht van de Koran,overtuigde Dr. Arthur J. Alison van de wetenschappelijke waarheid van de islaam.
Dr Alison, die moslim werd tijdens een wetenschappelijke conferentie in Cairo, zei dat moeslims te kort schoten voor wat betreft het laten zien van de wetenschappelijke waarheden van de islaam, aan mensen van andere religies.
Nu dringt, Abdullah Alison,hoofd van de afdeling aan een Britse universiteit, er bij westerse wetenschappers op aan kennis op te doen over de islaam, welke tegelijkertijd het intellect als hetgevoel aanspreekt.
Verscheidene westerse wetenschappers die de Koran bestudeerden tijdens hun academisch
onderzoek werden uiteindelijk moslim.
Zij vonden het een zuivere wetenschappelijke religie, die niet modern wetenschappelijk onderzoek ontkent en niet zoals andere religies en filosofien, vele wetenschappelijke en technologische
theorieen bevat.
Dr. Alison vertelde dat hij 6 jaar als voorzitter van de Engelse Societeit voor parapsychologie en geestelijke studies werkte. Deze positie, zo zei hij, liet hem zeer diepgaand verschillende religies en
filosofieen bestuderen, waaronder de islaam. Hij zei tijdens het schrijven van de papieren voor de conferentie in Cario dat zijn belangrijkste doel was parapsychologie en medicijnen gebruikt in de psychiatrie, in het licht van de Koran te bestuderen. de resultaten waren verbazingwekkend en zeer
overtuigend betreffende het karakter en de conditie van slaap en dood evenals andere verschijnselen.
Dr. Alison zei: " mijn blijdschap kende geen grenzen omdat de resultaten van mijn studie zo overtuigend waren en aldus ontdekte ik de islaam."
Het speet hem dat het westen totaal onwetend is over de wetenschappelijke benadering van de islaam. " Tijdens onze discussie op deze conferentie, kwamen we tot de conclusie dat de islaam de wetenschap niet tegenspreekt en we maakten het plan om verder onderzoek op het parapsychologische vlak in het licht van de Koran te doen," zei de Britse wetenschapper. Toen hij zijn werk voor de conferentie voorbereidde stopte hij bij een aya (vers) uit de Koran:

"Het is Allah die de anfoes ( mv van nafs, eigen-ik) op de tijd van hun dood wegneemt en degenen die niet sterven tijdens hun slaap. Hij houdt degenen die niet sterven (anfoes) voor wie Hij de dood heeft bepaald en zendt de rest voor een vastgestelde termijn. Zeker, hierin zijn tekenen voor mensen die diep nadenken."

Hij zei dat zijn experimenten aantoonden dat iets het menselijk lichaam verlaat als een man/vrouw slaapt en later weer terug keert wat het lichaam laat ontwaken. Maar met de dood keert dat "iets" niet terug. En dit is hetgene de Koran in zeer duidelijke bewoording zegt.






ONTDEKKING ONDERZEE LEIDDE FRANSE OCEANOGRAAF TOT DE ISLAAM
De beroemde Franse oceanograaf mr. Jacques Yves Cousteau, die zijn leven wijdde aan onderzeese ontdekkingen en als een autoriteit wordt beschouwd op het gebied van onderzeese onderzoekingen, is moslim geworden nadat zijn verbazingwekkende ontdekking door de Koraan werd bevestigd.
Op een dag, ergens in de diepe oceaan, deed mr. Jacques wat onderzoekingen toen hij midden in het zoute zeewater verschillende zoetwaterbronnen vond. Wat hem het meest verbaasde was dat het zoete water van de bronnen zich niet vermengde met het zoute zeewater. Lange tijd zocht hij om een
logische uitleg voor dit fenomeen te vinden maar zonder succes.
Op een dag vertelde hij dit alles aan een moslimprofessor die hem vertelde dat dit fenomeen eenvoudig Allahs bevel volgde, als duidelijk wordt veklaard in de Heilige Koraan.
Vervolgens las hij, mr. Cousteau, de volgende aya voor:

" En het is Hij , Die de twee zeeen heeft vrijgelaten, 1 aangenaam en zoet en de andere zout en bitter en Hij heeft een barriere en een complete afscheiding tussen hen geplaatst."
(soera al-Foerqaan:53)

Toen hij dit hoorde verklaarde hij dat de Koraan zeker een Goddelijk Boek is en werd moslim .

WETENSCHAPPELIJKE NAUWKEURIGHEID VERBAASD THAISE WETENSCHAPPER.
Toen professor Tajasen, voormalig hoofd van de afdeling Anatomie en Embryologie en het huidige hoofd van het college van Medicijnen aan de universiteiet van Chang-mi, Thailand , te gast was in Saudi-Arabie, werden hem enkele Koran- ayaat en ahadieth getoond die gingen over zijn gebied in de wetenschap. De professor werd vervolgens gevraagd of hij bekend was met het werk van Keith Moore,
een Canadese wetenschapper. Hij zei dat hij Keith Moore kende als een zeer vooraanstaande man op het gebied van embryologie.
Professor Tajasen las een artikel van Dr. Moore waarin de professor schrijft dat naar zijn mening veel van wat in de koraan is geopenbaard, verenigbaar is met de moderne wetenschap. Professor Tajasen
was verbaasd toen hij dit artikel las en wilde er direct meer over weten. De volgende aya werd hem toen voorgelezen:

" Degenen die niet geloven in Onze ayaat (bewijzen, ayaat, lessen, tekenen, openbaringen enz..)zullen Wij laten branden in het vuur. Zo vaak als hun huiden helemaal geroosterd zijn, zullen Wij hen
door andere huiden vervangen zodat zij de straf zullen proeven. Zeker, Allah is Al-machtig, Al-Wijs. "
(soera an nisa, 56)

Prof. Tajasen benoemde dat dit een verwijzing was naar het dermatologische verschijnsel dat de moderne wetenschap zeer recentelijk heeft ontdekt. Namelijk dat alle zenuwuiteinden zich in de huid bevinden en dat bij diepe verbranding, waarbijn de huid totaal verbrand is, de huid pijngevoel verliest en de gekwelde persoon voelt dan niets meer. Allah (swt) weet dit en daarom laat Hij de ongelovigen in de Hel onafgebroken de pijn voelen, door de huid iedere keer te vervangen zodat de zenuwuiteinden vernieuwd worden.
Dr. Tajasen zei dat het onmogelijk was dat deze informatie vanuit een menselijke bron kwam, daarbij in beschouxwing nemend dat de koraan meer dan 1400 jaar oud is: deze kennis was eenvoudigwegnog niet bekend in die tijd.
Waar kwam deze info vandaan vraagt hij, waarop hij geantwoord krijgt Allah. Er werd hem verteld dat Allah de Schepper is van Wie alle Ware kennis, Wijsheid, Perfectie en Genade komt.
Professor Tajasen keerde terug naar Thailand en gaf een aantal lezingen over hetgeen hij had geleerd. Het directe resultaat van deze lezingen was dat 5 studenten van hem moslim werden. Een korte tijd later keerde professor Tajasen terug naar Saoudi-Arabie om een conferentie in Rijadh bij te wonen.
Tijdens de conferentie sprak hij tegen de aanwezigen. Hij zei dat zijn studies hem ertoe haddengeleid dat hij gelooft dat alles in de koraan de Waarheid is. Sommige van de tekenen werden 1400 jaar geleden geopenbaard en pas zeer recentelijk verklaard door de moderne wetenschap. De profeet
Mohammed kon noch lezen noch schrijven, vervolgde de professor, daarom moet de Waarheid door de Schepper, Allah, swt, zijn geopenbaard.
De professor zei dat de tijd was aangekomen om te verklaren: " la ilaha illa allah, moehammadoen rasoeloe allah."
Professor Tajasen accepteerde de Tekenen en werd moslim .....

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 26-08-2001, 13:27
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Hij zei dat zijn experimenten aantoonden dat iets het menselijk lichaam verlaat
Wat voor expirimenten zijn dat?

Citaat:
Mirage2000 schreef:
" En het is Hij , Die de twee zeeen heeft vrijgelaten, 1 aangenaam en zoet en de andere zout en bitter en Hij heeft een barriere en een complete afscheiding tussen hen geplaatst."
(soera al-Foerqaan:53)
Het verschil tussen zoet en zout water was toch wel bekend in het jaar 600 na Christus?

Citaat:
Mirage2000 schreef:
Dr. Tajasen zei dat het onmogelijk was dat deze informatie vanuit een menselijke bron kwam, daarbij in beschouxwing nemend dat de koraan meer dan 1400 jaar oud is: deze kennis was eenvoudigwegnog niet bekend in die tijd.
Lijkt me wel sterk eigenlijk. Ik denk zelf dat er best een goede mogelijkheid bestaat dat men in die tijd ook al wist dat je vuur niet kan voelen zonder huid. Mensen gebruikten in die tijd toch ook al wel vuur? Daar zullen toch ook wel eens ongelukken mee gebeurd zijn.

Als Allah dan echt zo wetenschappelijk was, had Hij toch ook wel kunnen bedenken dat het dragen van een hoofddoek kan leiden tot een vitamine D tekort?
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2001, 13:33
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
heel lang verhaal
haha
klinkt bekend all1 dan voor christenen
heel veel mensen die ff gaan bewijzen dat de bijbel niet klopt komen er van onder de indruk en komen ook tot geloof
mzzl
JJ
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 14:26
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Joël schreef:


Als Allah dan echt zo wetenschappelijk was, had Hij toch ook wel kunnen bedenken dat het dragen van een hoofddoek kan leiden tot een vitamine D tekort?
Vitamine D neemt je op via je huid, niet met je hoofdhaar! Bovendien is een geringe hoeveelheid vitamine D al voldoende voor je lichaam. Ik heb er in ieder geval nooit van gehoord dat veel moslimvrouwen in de islamitische wereld aan vitamine D tekort lijden.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 14:29
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Joël schreef:
Het verschil tussen zoet en zout water was toch wel bekend in het jaar 600 na
hristus?
Nee, hoe wil je nou de de bodem diep in de oeceaan onderzoeken terwijl er niet eens in die tijd duikboten bestonden?
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 14:37
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Joël schreef:
Lijkt me wel sterk eigenlijk. Ik denk zelf dat er best een goede mogelijkheid bestaat dat men in die tijd ook al wist dat je vuur niet kan voelen zonder huid. Mensen gebruikten in die tijd toch ook al wel vuur? Daar zullen toch ook wel eens ongelukken mee gebeurd zijn.

Dan begrijp ik niet waarom een prominente wetenschapper dit dan beaamt.

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 14:59
rozijntje
rozijntje is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:

" Degenen die niet geloven in Onze ayaat (bewijzen, ayaat, lessen, tekenen, openbaringen enz..)zullen Wij laten branden in het vuur. Zo vaak als hun huiden helemaal geroosterd zijn, zullen Wij hen
door andere huiden vervangen zodat zij de straf zullen proeven. Zeker, Allah is Al-machtig, Al-Wijs. "
(soera an nisa, 56)

oke ik geef toe, het heeft niets te maken met deze discussie, maar hoe kan je verwachten dat ik oprecht geloof in de goedheid van deze god als hij zo'n dingen zou doen met degenen die door opvoeding of whatever niet in hem geloven?? bah, alleen al om die wreedheid kan ik nooit in zo'n geschrift geloven. al die wetenschappelijke dingen zijn wel mooi en zo, maar dit is gewoon horror... als jullie dat zo almachtig vinden...

__________________
** Rather my own lies than somebody elses truth** Immerse your soul in love**
Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 15:59
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Nee, hoe wil je nou de de bodem diep in de oeceaan onderzoeken terwijl er niet eens in die tijd duikboten bestonden?
(zoet) meer <-> zee (zout)

Ik kan me best voorstellen dat men een grote hoeveelheid water bij elkaar (meer) ook gewoon een zee noemden.

Citaat:
Mirage2000 schreef:
Dan begrijp ik niet waarom een prominente wetenschapper dit dan beaamt.
Ik snap er ook niets van. Een paar vraagjes stellen aan een paar slachtoffers van ongelukjes met vuur, en je komt een hoop te weten, dacht ik zo...

Staat er trouwens niet ergens in de Koran dat Mohammed geen man was van wonderen en tekenen? Is het dan niet een beetje vreemd om nu wetenschappelijke wonderen in de Koran te zoeken?
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 16:11
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
rozijntje schreef:
Citaat:
Mirage2000 schreef:

" Degenen die niet geloven in Onze ayaat (bewijzen, ayaat, lessen, tekenen, openbaringen enz..)zullen Wij laten branden in het vuur. Zo vaak als hun huiden helemaal geroosterd zijn, zullen Wij hen
door andere huiden vervangen zodat zij de straf zullen proeven. Zeker, Allah is Al-machtig, Al-Wijs. "
(soera an nisa, 56)

oke ik geef toe, het heeft niets te maken met deze discussie, maar hoe kan je verwachten dat ik oprecht geloof in de goedheid van deze god als hij zo'n dingen zou doen met degenen die door opvoeding of whatever niet in hem geloven?? bah, alleen al om die wreedheid kan ik nooit in zo'n geschrift geloven. al die wetenschappelijke dingen zijn wel mooi en zo, maar dit is gewoon horror... als jullie dat zo almachtig vinden...

God gaf ons allemaal denkvermogen en intelligentie om ons in staat te stellen
deze cruciale beslissing te nemen. Het is de belangrijkste beslissing in het
leven van een mens. Zijn toekomst hangt ervan af. Daarom moet een ieder
van ons onbevooroordeeld de bewijzen onderzoeken die ons worden
aangeleverd en kijken wat juist blijkt totdat nadere bewijzen zich aandienen.

"You shall not accept any information, unless you verify it for
yourself. I have given you the hearing, the eyesight, and the brain, and you are responsible for using them." (17:36)

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-08-2001, 16:42
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:

Ook leuk om te vermelden is dat er in de Torah, de Bijbel, in de Farsi-religie(vuuraanbidders) en de heilige geschriften van de Hindoes, de Veda's de komst van profeet Mohammed(saw) beschreven wordt.
Ik kom terug op de claim dat de komst van de profeet ook in het Hindoeisme staat beschreven. De rest volgt later wel.
Zie de link: www.islam-mauritius.org/hindunislam.htm

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 17:03
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
" Degenen die niet geloven in Onze ayaat (bewijzen, ayaat, lessen, tekenen, openbaringen enz..)zullen Wij laten branden in het vuur. Zo vaak als hun huiden helemaal geroosterd zijn, zullen Wij hen
door andere huiden vervangen zodat zij de straf zullen proeven. Zeker, Allah is Al-machtig, Al-Wijs. "
(soera an nisa, 56)
inderdaad all1 de wreedheid al. Ik heb liever jezus. Als je dan geen christen bent word je niet eeuwig geburnd maar gereinigd en kom je later alsnog in de hemel.
mzzl
JJ
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 16:40
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
JJzD schreef:
inderdaad all1 de wreedheid al. Ik heb liever jezus. Als je dan geen christen bent word je niet eeuwig geburnd maar gereinigd en kom je later alsnog in de hemel.
mzzl
JJ
O ja? Je spreekt de Bijbel wel erg tegen.

Matteüs 25: 32 blz. 26
…En al de volken zullen voor Hem verzameld worden, en Hij zal ze van elkaar scheiden, de goeden aan zijn rechterhand die kunnen naar het paradijs, de slechte aan zijn linkerhand moeten naar het eeuwige vuur…

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 17:06
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
O ja? Je spreekt de Bijbel wel erg tegen.

Matteüs 25: 32 blz. 26
…En al de volken zullen voor Hem verzameld worden, en Hij zal ze van elkaar scheiden, de goeden aan zijn rechterhand die kunnen naar het paradijs, de slechte aan zijn linkerhand moeten naar het eeuwige vuur…

ja als je echt slecht doet maar als je gewoon goed leeft als ongelovige kom je ook in de hemel
mzzl
JJ
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 22:14
rozijntje
rozijntje is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
God gaf ons allemaal denkvermogen en intelligentie om ons in staat te stellen
deze cruciale beslissing te nemen. Het is de belangrijkste beslissing in het
leven van een mens. Zijn toekomst hangt ervan af. Daarom moet een ieder
van ons onbevooroordeeld de bewijzen onderzoeken die ons worden
aangeleverd en kijken wat juist blijkt totdat nadere bewijzen zich aandienen.

"You shall not accept any information, unless you verify it for
yourself. I have given you the hearing, the eyesight, and the brain, and you are responsible for using them." (17:36)

dus als ik een goed mens ben, nooit zonden bega die werkelijk het vernoemen waard zijn, andere mensen help, maar toevallig christelijk ben opgevoed en niet van plan ben om hoofddoeken te dragen, word ik dus tot de hel veroordeeld?? ik hoop echt dat jullie het bij het verkeerde eind hebben...

__________________
** Rather my own lies than somebody elses truth** Immerse your soul in love**
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 16:05
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
rozijntje schreef:
Citaat:
Mirage2000 schreef:
God gaf ons allemaal denkvermogen en intelligentie om ons in staat te stellen
deze cruciale beslissing te nemen. Het is de belangrijkste beslissing in het
leven van een mens. Zijn toekomst hangt ervan af. Daarom moet een ieder
van ons onbevooroordeeld de bewijzen onderzoeken die ons worden
aangeleverd en kijken wat juist blijkt totdat nadere bewijzen zich aandienen.

"You shall not accept any information, unless you verify it for
yourself. I have given you the hearing, the eyesight, and the brain, and you are responsible for using them." (17:36)

dus als ik een goed mens ben, nooit zonden bega die werkelijk het vernoemen waard zijn, andere mensen help, maar toevallig christelijk ben opgevoed en niet van plan ben om hoofddoeken te dragen, word ik dus tot de hel veroordeeld?? ik hoop echt dat jullie het bij het verkeerde eind hebben...

En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn. 3.85

Ook de hoofddoek die een moslimvrouw verplicht is om te dragen wordt in de Bijbel bevolen om te dragen.


1Korintiërs 11:4-6 blz. 155
…Iedere man, die bidt of profeteert met bedekten hoofde, doet zijn hoofd schande aan. Maar iedere vrouw, die blootshoofd bidt of profeteert, doet haar hoofd schande aan…

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 17:28
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
1Korintiërs 11:4-6 blz. 155
…Iedere man, die bidt of profeteert met bedekten hoofde, doet zijn hoofd schande aan. Maar iedere vrouw, die blootshoofd bidt of profeteert, doet haar hoofd schande aan…
Da's een heel interessante tekst in de Bijbel, trouwens het hele stukje waar die tekst is erg interessant. FF een misverstandje uit de weg helpen:

Het interessante van deze tekst is dat het Griekse woord kefalaiou (hoofd) in deze tekst nergens staat. Ga het desnoods nakijken in het Grieks (d.w.z. dat het woord "blootshoofd" er ten onrechte bij staat"). Het is hier dus uitgesloten dat het hier over een hoofddoek gaat. Het is waarschijnlijker dat het hier over de natuurluijke bedekking van het hoofd gaat, maar dat weet ik zelf noiet zeker. Iig: als dat zo is moet daarbij vermeld worden dat het hier slechts om een culturele uitspraak gaat.

P.S.: Je hoeft bij de Bijbel geen pagina nummers te vermelden. Daar heeft niemand iets aan.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 22:54
JJzD
JJzD is offline
LOL

je moest hoofdbedekking dragen om je te onderscheiden van de hoeren. De hoeren droegen geen hoofdbedekking de normale vrouw wel.
de conclusie die je eruiit mag halen is dat je niet hoerig gekleed de kerk inmag
mzzl
JJ
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 12:35
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Joël schreef:


Het interessante van deze tekst is dat het Griekse woord kefalaiou (hoofd) in deze tekst nergens staat. Ga het desnoods nakijken in het Grieks (d.w.z. dat het woord "blootshoofd" er ten onrechte bij staat")

Hahaha vast, de fouten zijn er natuurlijk weer ingekropen bij de vertaling.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 16:30
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Hahaha vast, de fouten zijn er natuurlijk weer ingekropen bij de vertaling.
Citaat:
JJzD schreef:
je moest hoofdbedekking dragen om je te onderscheiden van de hoeren. De hoeren droegen geen hoofdbedekking de normale vrouw wel.
de conclusie die je eruiit mag halen is dat je niet hoerig gekleed de kerk inmag
mzzl
JJ


mzzl
JJ
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 05-09-2001, 16:28
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
JJzD schreef:
ja als je echt slecht doet maar als je gewoon goed leeft als ongelovige kom je ook in de hemel
mzzl
JJ
Onzin, volgens het Christendom gaat ieder die geen Christen is naar hel. Dat bevestigde een vriend van me die Christelijk is nogmaals. Je probeert natuurlijk een humaner gezicht te geven aan het Christendom, maar de feiten zijn zo duidelijk als wat. Volgens het Christendom kan iemand die geen christen is NOOIT de hemel betreden.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 05-09-2001, 17:04
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Onzin, volgens het Christendom gaat ieder die geen Christen is naar hel. Dat bevestigde een vriend van me die Christelijk is nogmaals. Je probeert natuurlijk een humaner gezicht te geven aan het Christendom, maar de feiten zijn zo duidelijk als wat. Volgens het Christendom kan iemand die geen christen is NOOIT de hemel betreden.
DAMN
en alle moslim blazen zich op in busstations in israël nou goed??
laat je vriend de vergelijking van de scheiding vna de schapen van de bokken. daar zie je duidelijk dat de mensen die goed deden zonder jezus in het vizier te hebben toch naar de rechterhand dus hemel gingen. Ergens anders staat dat ze eerst door het vagevuur moeten om gereinigd te worden.
Dat is wat ik (christen) en met mij nog meer christenen geloven.
dus tja
ik hoop vooor je dat ik gelijk heb anders heb jij een probleem
mzzl
JJ
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 05-09-2001, 18:18
SOUL of ERIK
SOUL of ERIK is offline
Als god echt van de mensen houd dan zou hij er geen een naar de hel sturen!!! En ik geloof niet eens dat er een hel bestaat!
__________________
BACK $ EVER
Met citaat reageren
Oud 05-09-2001, 18:48
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
SOUL of ERIK schreef:
Als god echt van de mensen houd dan zou hij er geen een naar de hel sturen!!! En ik geloof niet eens dat er een hel bestaat!
ja iedereen die elkaar de strot afsnijdt voor de fun ff nog een goede tijd geven ook??
Je heb de tijd voor hem te kiezen tot vlak voor je dood
als je dan voor 'm kiest ben je onvoorwaardelijk aangenomen.
Kies je dan nog tegen hem dan heb je een probleem hij is ook een jaloerse god.
mzzl
JJ
__________________
-|-
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Islam en mensenrechten (lees: UVRM): onverenigbaar
Gatara
120 07-10-2005 12:22
Levensbeschouwing & Filosofie Bekeerde moslima's
-Daliya-
198 12-02-2005 22:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VVD'er Wilders haalt uit naar de islam.
JantjePietje
220 17-02-2004 18:40
Levensbeschouwing & Filosofie De mogelijk verzonnen dogma's van de Islam en Christendom
ZuivereZien
27 26-01-2003 17:34
Levensbeschouwing & Filosofie de reden dat wij "ZE" niet mogen!!!!!!!!!!!!!!
Vervreemd
6 03-12-2002 09:25
Levensbeschouwing & Filosofie Europa tegenover de Islam
Klager
58 24-02-2002 23:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.