Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2009, 21:24
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
nog maar eens de uitslag van vanavond:


Hanneke zat thuis op de bank. Ze had een stapel nakijkwerk voor Nederlands, die ze doorwerkte terwijl ze haar handtekening onder een aantal formulieren zette, Grey’s Anatomy keek, chinees bestelde en haar nagels lakte. Toen ze haar maaltijd had besteld, luisterde ze haar voice mail berichten af. Ze had de schooltelefoon doorgeschakeld naar haar mobiel, zodat ze ziekmeldingen vast in het rooster kon opnemen en zo tijd kon uitsparen om op school rustig koffie te drinken. Niet dat ze ooit pauzes nam op het werk.

De voicemailberichten waren hetzelfde liedje als gewoonlijk: ‘Dit is de moeder van Ruth van Essendoorn uit 3c. Ruth moet morgen naar de ortho en komt daarom pas het vierde uur op school.’ ‘Hallo Hanneke, met Mary! Zeg, Johan – uit 5 havo – heeft de hele nacht liggen overgeven, dus verwacht hem maar niet op school morgen!’ Blind schreef Hanneke de berichten over: ze kende de naam van elk kind en wist de bijbehorende ouders. Ze wist het meteen als een kind zijn ouders impersoneerde en zichzelf afmeldde, ze herkende de gefakete moeder’s handtekening van menig puber. Hanneke klemde de hoorn tussen kin en schouder, klaar om een tweede laag nagellak aan te brengen, toen ze een verontrustend bericht hoorde. ‘Hoi, met Kazet... Ik zit opgesloten op de wc en ik moet over tien minuten op! Hopelijk hoor je dit op tijd en kun je me komen redden op school.. Ik wist niet wie ik anders moest bellen!’ Hanneke had verhalen gehoord van hoe iedereen zo fantastisch had gespeeld, en hoe vooral de meester indrukwekkend was geweest. Maar nee, ze beeldde zich dingen in – hij was er vast op tijd uit gekomen; hij had na het voicemailbericht immers nog tien minuten! Ze luisterde verder, terwijl ze haar nagels perfectioneerde. ‘Sarah Mulders is ziek en kan niet op school komen... ‘ ‘Zeg, Johan zegt dat hij morgen om acht uur moet komen, maar..’ Plotseling was er weer een vreemd voicemailbericht. Hanneke schrok ervan en gooide haar nagellak bijna om. ‘Met Kazet! Ik had NU op gemoeten! Ik hoop dat er iemand is gevonden die me kan vervangen, maar kun je me alstjeblieft komen helpen? Ik heb niemand anders van school in mijn moebiel en ..’ Hanneke maakte zich zorgen: straks zat die arme jongen nog steeds opgesloten! Ze legde haar mobiel weg, draaide de dop op haar nagellak en liep naar de voordeur. Toen ze hem opendeed, stond de bezorgjongen met zijn vinger op de deurbel en haar maaltijd in zijn handen. Ze trok de maaltijd uit zijn handen, stak hem een briefje van twintig euro toe en schepte met een plak kroepoek haar rijst op, terwijl ze in de auto stapte en op weg ging naar school.

De school was allang donker: iedereen was allang naar huis. Morgen moesten de kinderen gewoon nog naar school. Hanneke kauwde op een Kou Low Kai-bal, terwijl ze de school inliep en richting de toneelvleugel ging. Ze verwachtte niet dat daar iemand was, maar ze had toch het gevoel dat ze daarheen moest.

In de toneelzaal liep Hanneke wat rond. Ze bewonderde het prachtige decor; het was net echt. Ze waande zich even in de middeleeuwen, en terwijl ze haar kant-en-klare nasi naar binnen schepte, liep ze door het gietijzeren hek, het terrein van de zwarte molen op. Achter haar sloeg het hek dicht. Ze schrok en draaide zich om. Daar stond een figuur in een zwart gewaad. ‘Hanneke!’ De Meester deed zijn kap af – het was Kazet. Hanneke haalde opgelucht adem. ‘Je liet me schrikken, Kazet. Wat doe jij hier nog?’ ‘Heb je je voicemail afgeluisterd, Hanneke?’ vroeg Kazet. Zonder het antwoord af te wachten, ging hij verder. ‘Niemand heeft mijn vervanger naar buiten zien komen. Dus hij moet hier nog ergens zijn. Bovendien heeft niemand Wammus of Fantome meer gezien na het toneelstuk, ze hebben niet eens geholpen met afschminken, ze zijn niet eens hun complimenten komen geven. Ik heb het idee dat de verschijning van die ‘meester’ en de verdwijning van Fantome en Wammus iets met elkaar te maken hebbben...’ Hanneke keek peinzend de donkere zaal in. Kazet had gelijk; iets was er niet in de haak.

‘Kom maar even mee, Kazet. Dit kunnen we zo niet oplossen.’ Ze liepen gezamelijk naar de receptie, waar Hanneke koffie zette voor hun beiden en het nummer van Martin intoetste. De telefoon werd vrijwel meteen opgenomen. ‘Met Martin!’ ‘Hai, dit is Hanneke. Ik ben in school met een leerling, Kazet. Heb je het toneelstuk bijgewoond?’ Martin klonk slaperig. ‘Je liet me schrikken, Hanneke. God, ik dacht dat er een noodgeval was. Ja, ik heb het toneelstuk bijgewoond.’ ‘Het is misschien ook een noodgeval, Martin. Kazet heeft het hele spel lang niet op het toneel gestaan, omdat hij opgesloten zat in de toiletten. Maar er heeft wel iemand zijn plaats ingenomen op het toneel. En niemand weet wie. Sinds het toneelstuk zijn bovendien Fantome en Wammus niet meer gesignaleerd.’ Martin onderdrukte een zucht. ‘Die zijn natuurlijk gewoon op weg naar huis, Hanneke. Ga maar rustig naar huis, je hebt slaap nodig. En Nagorra ook. Goedenavond.’ Hanneke hoorde dat er werd opgehangen. ‘fijn,’ mompelde ze, ‘op je collega’s kun je rekenen.’

Martin had opgehangen, toen hij inderdaad het gevoel had dat er iets niet klopte. Hanneke maakte zich nooit zorgen over iets, nooit op zo’n manier. En ze dacht zeker nooit aan bovennatuurlijke dingen. Dit kon maar een ding betekenen: dit keer had ze teveel hooi op haar vork genomen. Hanneke was overwerkt. Martin nam een slok koffie en zocht het nummer van de bedrijfsarts op.

Twee dagen later kreeg Hanneke een brief op de mat: ze werd geadviseerd drie maanden rust te nemen. Niet alleen mocht ze niet werken; ze mocht ook thuis geen formulieren invullen, nakijkwerk doen of andere stressgerelateerde activiteiten ondernemen. Bovendien moest ze zo snel mogelijk bellen voor een afspraak, zodat haar fysieke gesteldheid onderzocht kon worden. Hanneke stortte in: werken was haar lust en haar leven.

  1. Mr Soija
  2. Wammus8 (weerwolf)
  3. Barabas6 (ziener)
  4. Lisa2 (cupido)
  5. Archont7 (weerwolf)
  6. Tink*
  7. Hanneke9 (dorpeling)
  8. Light Fighter5 (dorpeling)
  9. Alyssia
  10. Abzg4 (leerling)
  11. ggcy81 (dorpeling)
  12. MartinV
  13. ~~Fantome~~8 (heks)
  14. Mutsieprutsie3 (dorpeling)
Spoiler


Die arme Hanneke! Onschuldig veroordeeld. Hanneke was dorpeling.

Laatst gewijzigd op 27-07-2009 om 22:47.
Advertentie
Oud 27-07-2009, 21:34
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Kutsoija ;(
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 27-07-2009, 21:39
Verwijderd
Niks kutsoija. Puh.
Als ik verrader was geweest, was dit wel een goeie zet geweest.

God, dan is het Tink of Alyssia. Als Martin het is, eet ik mijn hoed op.
Oud 27-07-2009, 21:41
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Niks niet puh, jij bent verantwoordelijk dat de dorpelingen nu verliezen en dat ze nu jou maar opeten/-hangen
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 27-07-2009, 21:42
Verwijderd
Omg, rooie kaart.
Oud 27-07-2009, 21:44
Verwijderd
tvp
Oud 27-07-2009, 21:44
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Rooie kaart je hooft. ;(
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 27-07-2009, 21:46
Alyssia
Alyssia is offline

Het wordt zo wel erg spannend trouwens, 2-2 is het nu toch?
Even definitieve stemlijst nog:

Hanneke
Alyssia
Mr Soija
Tink
MartinV

Alyssia
Hanneke

Stemlijst hangronde 1: Klik
Stemlijst hangronde 2: Klik
Stemlijst hangronde 3: Klik
Stemlijst hangronde 4: Klik
Oud 27-07-2009, 21:47
Verwijderd
Het is 2-1 (verrader telt niet mee in de telling).
Oud 27-07-2009, 21:47
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hanneke, shh
Oud 27-07-2009, 21:48
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Tenzij de verrader nu dood gaat, heeft de wolf gewonnen.

Edit:
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 27-07-2009, 21:50
Verwijderd
Alyssia en Tink*, begin maar vast aan jullie slotpleidooi.

Ik zou zeggen, de jongens tegen de meisjes.
Oud 27-07-2009, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Tenzij de verrader nu dood gaat, heeft de wolf gewonnen.

Edit:
Oh dat is waar ook. En foei, dat mag jij ook niet zeggen.
De verrader stemt de volgende ronde op de dorpeling, dan is dus het gelijkspel en hangt de wolf de dorpeling op.

Ben benieuwd wie er wordt opgegeten.
Oud 27-07-2009, 21:52
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Hoezo jongens tegen de meisjes, ik heb nog steeds geen idee wie dan wel bij het goede clubje hoort. ;x
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 27-07-2009, 21:52
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Tenzij de verrader nu dood gaat, heeft de wolf gewonnen.

Edit:
Zou wat zijn hee Dit wordt echt spannend.
Oud 27-07-2009, 21:53
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Hoezo jongens tegen de meisjes, ik heb nog steeds geen idee wie dan wel bij het goede clubje hoort. ;x
Soija blijkbaar wel, maar ja, dat is ook erg makkelijk als je van de slechte kant bent.
Oud 27-07-2009, 21:57
Verwijderd
Oh ja, ook nog eens kans van 1 op 3 dat degene die wordt opgegeten, beschermd wordt. Stel je voor dat d everrader wordt beschermd.
Oud 27-07-2009, 22:19
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Definitieve stemlijst ronde 3

Tink*
Archont *

Lightfighter
Wammus (wolf)
Barabas (ziener)
Alyssia
Mr Soija

Archont
Mr Soija
Fantome (heks)
MartinV

Alyssia
Light fighter (dorpeling)
Archont (wolf)
Hanneke (dorpeling)
Tink (dorpeling)

Stemlijst hangronde 1: Klik
Stemlijst hangronde 2: Klik

Ik denk dat we wel kunnen raden op wie Tink gestemd heeft (lees haar post nog maar eens), vind je het erg als ik het er alsnog bijzet?
Ik denk dat we nog het meest hebben aan deze ronde. LF ging eruit. Zelfs met Wammus z'n stem niet meegerekend zou het alsnog gelijkspel moeten zijn geworden tussen Alyssia en LF, Als iedereen die zei op Alyssia te stemmen dat ook echt heeft gedaan dan moeten er wel vier stemmen voor LF zijn geweest. Dus MartinV moet toch op LF gestemd hebben alsnog. Maar er zit een wolvenstem bij dus dat klopt dan niet. Dus iemand die zei op Alyssia te stemmen die heeft dat toch niet gedaan. Of Fantome moet al toch op LF hebben gestemd nog. Als ze dat heeft gedaan en MartinV ook dan zit er nog een wolvenstem tussen die dan niet meetelt die het weer vier maakt.

Als Alyssia de verrader was en Soija een wolf dan zou ze nooit teruggestemd hebben op hem alleen omdat hij zei op haar te stemmen, of ze moet haar eigen aanwezigheid in het spel boven dat van de wolven stellen. Maar het veiligste zou zijn geweest om hem überhaupt niet verdacht te maken op die manier. Verder houdt Soija nu MartinV de hand boven het hoofd, als verrader die een wolf beschermd misschien? Maar dat doet ie wel erg opzichtig, thenagain is het nu echt een beslissende ronde. Als de tovenaar niet de goede persoon beschermt dan is het byebye dorpelingen, toch?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Ads door Google
Oud 27-07-2009, 22:20
Verwijderd
Post.
Oud 27-07-2009, 22:27
Verwijderd
Gen zin om je post te lezen, Tink. Maar we mogen er iig van uitgaan dat Fantome Wammus' stem heeft gedekt.

Zie morgen wel. Of nee, overmorgen. IK ga lekker chillen, laat de wolf nu maar is zijn/haar ding doen.
Oud 27-07-2009, 22:29
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
  1. Mr Soija
  2. Wammus8 (weerwolf)
  3. Barabas6 (ziener)
  4. Lisa2 (cupido)
  5. Archont7 (weerwolf)
  6. Tink*
  7. Hanneke9 (dorpeling)
  8. Light Fighter5 (dorpeling)
  9. Alyssia
  10. Abzg4 (leerling)
  11. ggcy81 (dorpeling)
  12. MartinV
  13. ~~Fantome~~8 (heks)
  14. Mutsieprutsie3 (dorpeling)
Spoiler

Fizzle, zou je deze even in de openingspost willen editten? Je kunt wat er onder de spoiler staat copypasten.
Spoiler
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 27-07-2009, 22:41
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Ik denk dat we nog het meest hebben aan deze ronde. LF ging eruit. Zelfs met Wammus z'n stem niet meegerekend zou het alsnog gelijkspel moeten zijn geworden tussen Alyssia en LF, Als iedereen die zei op Alyssia te stemmen dat ook echt heeft gedaan dan moeten er wel vier stemmen voor LF zijn geweest. Dus MartinV moet toch op LF gestemd hebben alsnog. Maar er zit een wolvenstem bij dus dat klopt dan niet. Dus iemand die zei op Alyssia te stemmen die heeft dat toch niet gedaan. Of Fantome moet al toch op LF hebben gestemd nog. Als ze dat heeft gedaan en MartinV ook dan zit er nog een wolvenstem tussen die dan niet meetelt die het weer vier maakt.

Als Alyssia de verrader was en Soija een wolf dan zou ze nooit teruggestemd hebben op hem alleen omdat hij zei op haar te stemmen, of ze moet haar eigen aanwezigheid in het spel boven dat van de wolven stellen. Maar het veiligste zou zijn geweest om hem überhaupt niet verdacht te maken op die manier. Verder houdt Soija nu MartinV de hand boven het hoofd, als verrader die een wolf beschermd misschien? Maar dat doet ie wel erg opzichtig, thenagain is het nu echt een beslissende ronde. Als de tovenaar niet de goede persoon beschermt dan is het byebye dorpelingen, toch?
Er zit zeker wat in je theorie, alleen we zullen nooit weten wat Fantome nu echt heeft gestemd, of waar de verrader zit. Hiermee kom je dus niet heel ver.

Soija vind mij inderdaad niet verdacht, terwijl op dit moment iedereen verdachte is. Het kan een afleidingsmanoevre zijn zodat ik hem niet verdenk.
Ik herinner me de compromis tussen Soija en Alyssia. Misschien zaten ze daar naar elkaar te seinen. Echter, Soija hamert nu weer op 'de meiden tegen de jongens.' Het is allemaal erg tegenstrijdig.

Dat laatste is trouwens maar al te waar.
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Oud 27-07-2009, 22:43
Verwijderd
Ik snap echt niks van dit gedoe, kan iemand in het kort uilteggen wat hier in godsnaam de bedoeling is?
Oud 27-07-2009, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Ik snap echt niks van dit gedoe, kan iemand in het kort uilteggen wat hier in godsnaam de bedoeling is?
Lees de openingspost van het begintopic, hoelang loop je hier nu al rond of hoe lui ben je nou.
Oud 27-07-2009, 22:47
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Ik snap echt niks van dit gedoe, kan iemand in het kort uilteggen wat hier in godsnaam de bedoeling is?
Intruder!
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Advertentie
Oud 27-07-2009, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Lees de openingspost van het begintopic, hoelang loop je hier nu al rond of hoe lui ben je nou.
behoorlijk lui maar de begin post is te lang om te lezen
Oud 27-07-2009, 22:50
Verwijderd
Nou dan ben je vast ook te lui om tijd te besteden aan het spel als je het eenmaal speelt
Oud 27-07-2009, 22:52
Verwijderd
nu ben ik nieuwschieriger geworden ;(
Oud 27-07-2009, 22:58
Verwijderd
KOrter dan beginpost wordt het niet.
Oud 28-07-2009, 07:28
Alyssia
Alyssia is offline
Ik denk dat Rode Panda wolf is.
Oud 28-07-2009, 10:07
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik denk dat ik opgegeten word vanavond, dus hierbij een oproepje aan de tovenaar om me te beschermen. Ik ben echt geen wolf anders zou ik heel anders spelen en ik ben ook geen verrader, dat blijkt hopelijk wel uit het verdenken van Archont op een gegeven moment die gewoon wolf is en als één van de eersten op hem stemmen.

Ik denk dat Alyssia iig geen wolf is, want de wolf had de geliefden door, nou lijkt het mij voor een enigszins n00b (no offense) moeilijk om dat door te krijgen, want ik neem aan dat Wammus (redelijke ervaren) hier best wel voor uit heeft gekeken. Maar thenagain kan het ook op initiatief van Archont zijn natuurlijk. Maar stel dat ze het echt samen hebben uitgevogeld lijkt het mij waarschijnlijker dat soija wolf is. En MartinV of Alyssia zouden dan verrader of tovenaar zijn. Als Soija de wolf is probeert hij denk ik een onschuldige te manipuleren, bijvoorbeeld MartinV (stel dat). MartinV heeft ooit wel eens op Wammus gestemd. MartinV stemde al een ronde eerder op Archont dan iedereen deed. Zou een verrader dit doen? En later dus ook al eens op Wammus. Dat zou wel erg risicovol verraderspel zijn. Dus ik denk dat hij onschuldig is.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 28-07-2009, 11:54
Verwijderd
Oud 28-07-2009, 20:06
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Ik ga natuurlijk een prachtig verhaal schrijven zo, maar omdat dit de laatste uitslag is, wil ik die jullie niet onthouden!

Tink* is opgegeten, zij was de tovenaar. Dan blijven er over: 1 wolf, 1 dorpeling en 1 verrader. Omdat de verrader niet meetelt en het hangronde is nu, is het gelijkspel volgens de spelregels. Dat vindt iedereen een stomme regel, maar dat is niet officieel veranderd aan het eind van het vorige spel en ik ga het nu ook niet veranderen. Maar voor degenen die die regel vast hadden uitgebannen: de wolven hebben gewonnen.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 28-07-2009, 20:08
Alyssia
Alyssia is offline
Ik vond het ook wel een beetje duidelijk dat ze tovenaar was, met dat oproepje om haar te beschermen

Maar hebben de wolven dan nu gewonnen? (Het staat er zo.. klein, zeg maar). Het is me een beetje onduidelijk.
Oud 28-07-2009, 20:10
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nou, nee. Volgens de spelregels is het gelijkspel.
Oud 28-07-2009, 20:10
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
huh? waarom is het gelijkspel? Er is toch een kans dat de wolf opgehangen wordt ipv de verrader?

(sorry, maar de andere doden praatten ook, dus ik dacht...)
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Ads door Google
Oud 28-07-2009, 20:11
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
MAAR dat vind ik een kloteregel, dus ik vind dat de wolven hebben gewonnen. Zo staat het alleen niet officieel in de spelregels.
Oud 28-07-2009, 20:11
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
huh? waarom is het gelijkspel? Er is toch een kans dat de wolf opgehangen wordt ipv de wolf?

(sorry, maar de andere doden praatten ook, dus ik dacht...)
Gotsamme, moet deze discussie echt na ieder weerwolfspel gevoerd worden?
Oud 28-07-2009, 20:12
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
nee, k wil gewoon uitleg, geen discussie (A)
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 28-07-2009, 20:13
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nou, er is geen kans dat de wolf wordt opgehangen ipv de wolf, want er is maar 1 wolf en je kunt niet iemand in zijn eigen plaats ophangen.

Het idee komt uit het oorspronkelijke spel: dat een dorpeling in zijn eentje het nooit tegen een wolf zou kunnen opnemen.
Oud 28-07-2009, 20:13
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
nja laat maar, ik snap het wel

Omdat de verrader dan niet dood kan enzo..
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 28-07-2009, 20:14
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Gotsamme, moet deze discussie echt na ieder weerwolfspel gevoerd worden?
Nee, we gaan er idd niet te veel tijd aan besteden.
Het is alleen misschien handig om voor een andere keer te kijken naar de regels over functies die niet meegetelt worden, maar wel het verdere spelverloop kunnen beïnvloeden. Maar dat moet maar een andere keer.
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Oud 28-07-2009, 20:15
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja, daar dacht ik nog over na, maar het staat zo in de regels enzo. En het is zo ingewikkeld man, die wincondities
Of zal ik nog even roepen dat er toch nog een hangronde komt? Er zijn immers nog geen functies verraden.
Oud 28-07-2009, 20:18
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Gotsamme, moet deze discussie echt na ieder weerwolfspel gevoerd worden?
Elk weerwolfspel dat zo eindigt. En dat zijn er nog best veel! Persoonlijk is het me om het even.

Ik wist dat ik de sjaak zou zijn deze ronde.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 28-07-2009, 20:19
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Ja, daar dacht ik nog over na, maar het staat zo in de regels enzo. En het is zo ingewikkeld man, die wincondities
Of zal ik nog even roepen dat er toch nog een hangronde komt? Er zijn immers nog geen functies verraden.
Dat is wel leuker denk ik. Al maakt het niet uit of de wolf zijn verrader eet of niet als het gelijkspel wordt, aangezien het daarna eetronde is. Het hoeft dus niet hoor, de uitslag is dan al bekend.
__________________
Who invented liquid soap, and why?

Laatst gewijzigd op 28-07-2009 om 20:30.
Oud 28-07-2009, 20:22
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Ja, daar dacht ik nog over na, maar het staat zo in de regels enzo. En het is zo ingewikkeld man, die wincondities
Of zal ik nog even roepen dat er toch nog een hangronde komt? Er zijn immers nog geen functies verraden.
Ik wil anders wel een keer kijken of ik de wincondities kan herzien. Ik zal eens kijken of er betere opties bestaan.
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Oud 28-07-2009, 20:30
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Citaat:
nja laat maar, ik snap het wel

Omdat de verrader dan niet dood kan enzo..
Nee, omdat de verrader het hangen van de weerwolf voorkomt. Deze zal nooit op zijn eigen wolf stemmen. Het wordt dus altijd gelijkspel, waarna de wolf mag kiezen. En zelfs als hij zen verrader dan eet wint de wolf, omdat hij dan een eetronde heeft. Volgens de spelregels wint de wolf dan.

De spelregel is bedoeld voor als er 2 spelers over zijn: een dorpeling en een wolf. In de hangronde wint de dorpeling dan niet, omdat het dan duidelijk is wie de weerwolf is, en die veel sterker is (letterlijk) en de dorpeling zal opeten, ook al is het niet zijn beurt.

Maar in dit geval is er van die regel eigenlijk geen sprake, omdat er 3 spelers over zijn. Dat is de uitleg
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Oud 28-07-2009, 20:34
Alyssia
Alyssia is offline
Maar dit spel is dus afgelopen?

Volgens de regels is het gelijkspel, maar eigenlijk hebben de wolven wel gewonnen. Toch

Mogen dan nu ook de functies bekend?
Oud 28-07-2009, 20:51
Verwijderd
Haha. Tink probeerde nog te doen alsof ze geen tovenaar was.

Het is geen gelijkspel hoor, fizzle, want die regel is bedoeld voor een 1-1 situatie. De verrader telt weliswaar niet mee voor de telling, maar hij leeft nog wel. Want het was óf de dorpeling wint, want hij is aan zet en hangt sowieso een wolf, óf de wolf wint want die is sterker.
Nu heb je de situatie óf de wolf wint, want dorpeling wordt opgehangen/gegeten, óf de wolf wint want hij (en de verrader) is (zijn) sterker.

Dat is de logica, dus de wolven hebben gewonnen.
Oud 28-07-2009, 20:55
Verwijderd
Nou ja, feitelijk moet er nog een hangronde komen, fizzle, want de verrader kan verkeerd/niet stemmen, in theorie.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #61
Verwijderd
500 27-07-2009 21:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.