Oud 08-01-2007, 23:28
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
De Partij heeft altijd gelijk.
Advertentie
Oud 08-01-2007, 23:35
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 08-01-2007 @ 23:26 :
Als het gaat om de collectieve ervaring van ervaringsdeskundigen in 21 gemeenten (we praten dan waarschijnlijk over honderden mensen die dit verschijnsel tegenkomen in hun werk) dan is dat wel degelijk betrouwbaar.
Uit deze bron kan ik dat niet opmaken. Dus kom eens met meer bronnen, als het om honderden gaat, is de kans groot dat een paar van deze honderd experts iets gepubliceerd hebben.


Citaat:
T_ID schreef op 08-01-2007 @ 23:26 :
Voordat het omgezet zal worden in een beleid, zoals nu gebeurd is, gaat het echter ook nog door de controle van het ministerie, die checken of iets zo is, hoe dat zo is, en waarom, en die stellen op basis daarvan een aanpak samen.
Als het echt gechecked is, zijn de resultaten van dat onderzoek wel ergens bekend.

Citaat:
T_ID schreef op 08-01-2007 @ 23:26 :
Dat hele traject acht ik wel degelijk betrouwbaar.
Als die het tegendeel beweren zal er ook zeker heroverweging plaats moeten vinden. Mocht jij die kunnen leveren, graag, tot die tijd ga ik echter mee met wat via andere wegen bewezen is, zoals hierboven.
Met logica kun je al vaststellen dat een Antilianen database, die het tegengaan van mobiliteit van criminelen tegengaat, niet bestand is tegen mobiele surinaamse criminelen.
Oud 08-01-2007, 23:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-01-2007 @ 23:35 :
Met logica kun je al vaststellen dat een Antilianen database, die het tegengaan van mobiliteit van criminelen tegengaat, niet bestand is tegen mobiele surinaamse criminelen.
Dan moet die database verruimt worden zodra er sprake is van een grote groep Surinaamse criminele jongeren waarbij de aanpak faalt door te grote mobiliteit.

Tot die tijd echter..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 08-01-2007, 23:42
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Alle mobiele criminelen aanpakken is de meest effectieve manier.

Maar 'OMG allochtonen!!!1!1' roepen is veel leuker en bovendien valt het beter bij het domme electoraat, natuurlijk.
Oud 08-01-2007, 23:49
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 08-01-2007 @ 23:40 :
Dan moet die database verruimt worden zodra er sprake is van een grote groep Surinaamse criminele jongeren waarbij de aanpak faalt door te grote mobiliteit.

Tot die tijd echter..
Maar je erkent dat zon database mobiele surinaamse criminelen nog steeds 'vrij spel' geeft?

Zoals ik al zei, is een database creeren voor alle criminelen een piece of cake.
Oud 08-01-2007, 23:52
juno
Avatar van juno
juno is offline
Natuurlijk, gewoon iedereen, ook very british little old ladies, controleren op vliegvelden als je bang bent voor terroristische aanslagen. Je zou eens de schijn kunnen wekken dat je discrimineert....

Over tijd en geldverspilling gesproken.
Oud 08-01-2007, 23:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-01-2007 @ 23:49 :
Maar je erkent dat zon database mobiele surinaamse criminelen nog steeds 'vrij spel' geeft?
It just so happens to be, dat die kennelijk geen groot probleem vormen en dus geen aparte beleidsmaatregelen vereisen.
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-01-2007 @ 23:49 :
Zoals ik al zei, is een database creeren voor alle criminelen een piece of cake.
Maar een overbodige en dus onnodig dure maatregel.

Ik ben tegenstander van gemeensgeld uitgeven puur uit naam van politieke correctheid, overheidsuitgaven dienen een doel te hebben.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 08-01-2007, 23:56
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 08-01-2007 @ 23:52 :
Natuurlijk, gewoon iedereen, ook very british little old ladies, controleren op vliegvelden als je bang bent voor terroristische aanslagen. Je zou eens de schijn kunnen wekken dat je discrimineert....

Over tijd en geldverspilling gesproken.
Nee, iemand eruit pikken omdat-ie eruit ziet als een Arabier is lekker relevant en nuttig, wil je zeggen.
Oud 08-01-2007, 23:57
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-01-2007 @ 17:55 :
Het hebben van dezelfde golflengte =/= cultuur.

Ik heb geen 'Antiliaanse' cultuur, maar ik weet net zo goed respect te dwingen van deze hangjongeren. Het gaat erom op wat voor een manier je iemand benaderd.
Dan zouden ze bij bureau jeugdzorg erg veel mensen zoals jij moeten hebben wat het probleem is toch wel ernstig te noemen. Jij lijkt me dus niet zo'n hang figuur maar ik kan me voorstellen dat je dus juist door dit soort figuren moeilijk aan een baan of stage plek kunt komen doordat dat soort hanggroep figuren het voor jou verpesten omdat ze op straat hard bezig zijn de vooroordelen te bevestigen.
Dat ze hun leven verkloten en later van een uitkering en criminaliteit gaan leven vind ik al erg maar dat ze het dus voor mensen die wel willen verkloten door de vooroordelen alleen maar te bevestigen vind ik nog veel erger. Ik zeg niet dat het zo is maar iemand die wel wilt werken en dan weer voor de 10 keer bij een solicitatie wordt afgewezen vanwege zijn afkomst/vooroordelen etc.. zou best nog wel eens kunnen gaan radicaliseren omdat hij het gevoel heeft dat de maatschappij zich tegen hem gekeerd heeft. Daarom ben ik dus juist voor deze groep jongeren voor een andere aanpak, dus bijvoorbeeld door mensen die op de zelfde golflengte zitten of door hun ouders in te lichten en eventueel sancties op te leggen.
Oud 09-01-2007, 00:00
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 08-01-2007 @ 23:54 :
It just so happens to be, dat die kennelijk geen groot probleem vormen en dus geen aparte beleidsmaatregelen vereisen.
Je erkent het dus. Oke, dat is mooi

Citaat:
T_ID schreef op 08-01-2007 @ 23:54 :
Maar een overbodige en dus onnodig dure maatregel.

Ik ben tegenstander van gemeensgeld uitgeven puur uit naam van politieke correctheid, overheidsuitgaven dienen een doel te hebben.
Het is niet duur, stap daar eens vanaf. Gemeentes delen niet graag, daar ligt het probleem.
Oud 09-01-2007, 00:00
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ijscoman, je zit fout. De fout ligt bij de werkgever die zich laat leiden door vooroordelen. Hij kan ook de sollicitant uitnodigen en dan ziet hij een fatsoenlijke jongen, zoals Kenjirro.
Oud 09-01-2007, 00:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-01-2007 @ 00:00 :
Het is niet duur, stap daar eens vanaf.
Me dunkt dat het aantal criminelen totaal tegenover het aantal zeer mobiele criminele Antilliaanse jongeren toch in order van grootte van 1000+ per 1 gezocht moet worden.

Een database duizend maal zo groot maken met niet relevante gegevens uit politieke correctheid is kolder.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-01-2007, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 00:00 :
Ijscoman, je zit fout. De fout ligt bij de werkgever die zich laat leiden door vooroordelen. Hij kan ook de sollicitant uitnodigen en dan ziet hij een fatsoenlijke jongen, zoals Kenjirro.
Oud 09-01-2007, 00:04
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik zou alleen kenji niet als gezinsvoogd willen instellen in een gezin met kleine jongetjes...voor je het weet..*knip*
Oud 09-01-2007, 00:06
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2007 @ 00:03 :
Me dunkt dat het aantal criminelen totaal tegenover het aantal zeer mobiele criminele Antilliaanse jongeren toch in order van grootte van 1000+ per 1 gezocht moet worden.

Een database duizend maal zo groot maken met niet relevante gegevens uit politieke correctheid is kolder.
Een database is altijd handig. Het is een schande dat er zoiets nog niet is. Een antilianendatabase is gewoon niet effectief en is discriminerend, punt.
Oud 09-01-2007, 00:06
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 09-01-2007 @ 00:04 :
Ik zou alleen kenji niet als gezinsvoogd willen instellen in een gezin met kleine jongetjes...voor je het weet..*knip*
Ik wil later geen kinderen noch voogd worden
Oud 09-01-2007, 00:06
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 00:00 :
Ijscoman, je zit fout. De fout ligt bij de werkgever die zich laat leiden door vooroordelen. Hij kan ook de sollicitant uitnodigen en dan ziet hij een fatsoenlijke jongen, zoals Kenjirro.
Op een facature komen vaak honderden solicitaties binnen, gemiddeld kijkt men maximaal een minuut naar een CV en pas als de cv interessant is leest men de brief en overweegt men iemand uit te nodigen. Omdat deze selectie procedure zo snel gaat moeten er heel snel solicitaties uitgefilterd worden om zo snel mogelijk geschikte kandidaten te vinden. Door de vooroordelen mikt men dus snel de buitenlandse namen er uit omdat men met nederlandse namen vrij zeker denkt te zijn dat het niet om een hanggroep figuur gaat. Dit zijn overigens de woorden van een recruiter, hij raad mensen met een buitenlandse naam die vloeiend nederlands spreken dus ook aan om vooraf te bellen omdat men aan de stem dan niet kunnen horen met wie ze te maken hebben.
Oud 09-01-2007, 00:08
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
juno schreef op 09-01-2007 @ 00:04 :
Ik zou alleen kenji niet als gezinsvoogd willen instellen in een gezin met kleine jongetjes...voor je het weet..*knip*
Knip?
Oud 09-01-2007, 00:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-01-2007 @ 00:06 :
Het is een schande dat er zoiets nog niet is. Een antilianendatabase is gewoon niet effectief
Je moet twee jaar wachten voordat je dat kunt zeggen, dan eindigt de huidige proef en vind evaluatie plaats.

Puur uit opzet is echter effect te verwachten. Het probleem is dat gemeente A niet weet dat gemeente B een maatregel trof. Die database lost dat kennisgebrek op.

Het is als een puzzel waar nog één stukje bij moet, je waat met vrij grote zekerheid dat het stukje dat je nog over hebt op zijn plaats de puzzel af zal maken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-01-2007, 00:14
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 09-01-2007 @ 00:06 :
Door de vooroordelen mikt men dus snel de buitenlandse namen er uit omdat men met nederlandse namen vrij zeker denkt te zijn dat het niet om een hanggroep figuur gaat.
Juist, door vooroordelen. Dus de schuld ligt aan werkgever.
Oud 09-01-2007, 00:15
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2007 @ 00:11 :
Je moet twee jaar wachten voordat je dat kunt zeggen, dan eindigt de huidige proef en vind evaluatie plaats.

Puur uit opzet is echter effect te verwachten. Het probleem is dat gemeente A niet weet dat gemeente B een maatregel trof. Die database lost dat kennisgebrek op.

Het is als een puzzel waar nog één stukje bij moet, je waat met vrij grote zekerheid dat het stukje dat je nog over hebt op zijn plaats de puzzel af zal maken.
Databases van tegenwoordig kunnen tegenwoordig zo complex mogelijk worden gemaakt .
Oud 09-01-2007, 00:16
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 00:14 :
Juist, door vooroordelen. Dus de schuld ligt aan werkgever.
Dat is dus een beetje een kip - ei verhaal. Die vooroordelen zijn niet uit de lucht komen vallen en er zijn ook geen postbus 51 spotjes geweest dat marokkanen tuig zijn.
Oud 09-01-2007, 00:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-01-2007 @ 00:06 :
Ik wil later geen kinderen noch voogd worden
Ik kan me voorstellen dat je later geen kinderen wilt worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-01-2007, 00:18
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 09-01-2007 @ 00:16 :
Dat is dus een beetje een kip - ei verhaal. Die vooroordelen zijn niet uit de lucht komen vallen en er zijn ook geen postbus 51 spotjes geweest dat marokkanen tuig zijn.
Duh.

Maar je hoeft je niet te laten leiden door vooroordelen. Dus again: de schuld ligt bij de werkgever.
Oud 09-01-2007, 00:19
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2007 @ 00:16 :
Ik kan me voorstellen dat je later geen kinderen wilt worden.
Ik wou zeggen 'hey tis laat ja' maar die zin klopt
Oud 09-01-2007, 00:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-01-2007 @ 00:19 :
Ik wou zeggen 'hey tis laat ja' maar die zin klopt
Ach joh, er zijn kranten die schrijven dat de brandweer net kon voorkomen dat het huis niet afbrandde... No big deal.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-01-2007, 00:32
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 00:18 :
Duh.

Maar je hoeft je niet te laten leiden door vooroordelen. Dus again: de schuld ligt bij de werkgever.
Mensen accepteren nou eenmaal snel vooroordelen en helemaal als het straatbeeld deze bevestigd. Als er weer eens een groepje van die hanggroep marokkaantjes de trein in lopen met zo'n telefoon waar keihard muziek uit komt dan denkt iedereen daar heb je weer van die kut marokkaantjes, dat bedoel ik dus met het bevestigen van vooroordelen. Werkgevers zijn ook gewoon mensen dus die zijn ook gevoelig voor vooroordelen.
De vooroordelen moeten dus verholpen worden door een ander beeld te laten zien.
Even een voorbeeld: Als jij overal op internet, op tv bij radar en kassa ziet dat Sony DVD recorders snel stuk gaan en beroerd beeld geven. Zou jij dan wanneer je in de winkel staat voor die Sony DVD recorder gaan of voor die JVC DVD recorder die er naast staat voor dezelfde prijs? Dan zit je dus met een dilemma, ga je voor die JVC dan ben je dus bevooroordeeld en ben je dus net zo slecht als een werkgever maar ga je voor die Sony dan loop je het risico dat je voor een boel geld een slecht apparaat aanschaft.
Oud 09-01-2007, 00:35
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 09-01-2007 @ 00:32 :
Mensen accepteren nou eenmaal snel vooroordelen en helemaal als het straatbeeld deze bevestigd.
Dus dan is het geoorloofd?

Citaat:
Als er weer eens een groepje van die hanggroep marokkaantjes de trein in lopen met zo'n telefoon waar keihard muziek uit komt dan denkt iedereen daar heb je weer van die kut marokkaantjes, dat bedoel ik dus met het bevestigen van vooroordelen. Werkgevers zijn ook gewoon mensen dus die zijn ook gevoelig voor vooroordelen.
Wat heeft keurige Kenjirro met z'n uitstekende CV ermee te schaften dan zijn baas bij zijn naam moet denken aan kutmarokkaantjes?

Citaat:
De vooroordelen moeten dus verholpen worden door een ander beeld te laten zien.
Plús dat de werkgevers aangepakt moeten worden.

Verder: mensen met spul vergelijken?
Oud 09-01-2007, 00:44
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 00:35 :
Dus dan is het geoorloofd?


Wat heeft keurige Kenjirro met z'n uitstekende CV ermee te schaften dan zijn baas bij zijn naam moet denken aan kutmarokkaantjes?


Plús dat de werkgevers aangepakt moeten worden.

Verder: mensen met spul vergelijken?
De naam staat boven aan de CV. En ja een nieuwe werknemer is een grote investering voor een werknemer. Wat jij netto op je bankrekening krijgt betaald je baas ongeveer 2x.
Vooroordelen werken nou eenmaal zo of het nou over mensen of spullen is, dat is gewoon een stukje psychologie net zoals dat jij een vooroordeel hebt over mensen met een rechtse politieke mening.

Buiten dat moeten werknemers helemaal niet aangepakt worden we leven hier in een vrij land dus zijn mensen er vrij in om te kiezen wie zij wel of niet aannemen. Zolang de overheid geen aandelen in een privé onderneming heeft mag zij dus ook niet meebeslissen.
Oud 09-01-2007, 00:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 00:35 :
Dus dan is het geoorloofd?
Nee, maar wel een onuitroeibaar verschijnsel. De beeldvorming veroorzaakt discriminatie. Tenzij de beeldvorming veranderd verdwijnt de discriminatie niet.

Om de beeldvorming te veranderen moeten achterstanden en aanpassingsachterstanden opgelost worden.

Om achterstanden en aanpassingsachterstanden op te lossen moeten we ons bezig houden met zinnigere dingen dan overal "discriminatie!" roepen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-01-2007, 00:52
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2007 @ 00:46 :
Nee, maar wel een onuitroeibaar verschijnsel.
Nee hoor.

Citaat:
De beeldvorming veroorzaakt discriminatie. Tenzij de beeldvorming veranderd verdwijnt de discriminatie niet.
Discriminatie veroorzaakt discriminatie. Dus: onwetendheid weghalen of anders: maatregelen van overheid jegens bedrijfsleven. (Kom maar op met je pathetic 'inquisitie' en vergeet Femke er niet bij te slepen.)

Citaat:
Om achterstanden en aanpassingsachterstanden op te lossen moeten we ons bezig houden met zinnigere dingen dan overal "discriminatie!" roepen.
Het is zinnig om het onlangs uitgebrachte rapport serieus te nemen waaruit bleek dat discriminatie op de arbeidsmarkt wel degelijk een groot probleem is.
http://www.groenlinks.nl/2ekamer/nie...436777650/view


Beter dat dan net als Joop Wijn, net doen alsof er niks aan de hand is.
http://www.groenlinks.nl/2ekamer/kam...onclusies/view
Oud 09-01-2007, 00:54
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 09-01-2007 @ 00:44 :
De naam staat boven aan de CV. En ja een nieuwe werknemer is een grote investering voor een werknemer. Wat jij netto op je bankrekening krijgt betaald je baas ongeveer 2x.
Dus dan is het geoorloofd? De baas kan veel verdienen aan een hardwerkende Kenjirro. Stom van de baas om z'n sollicitatie weg te gooien.

Citaat:
Vooroordelen werken nou eenmaal zo of het nou over mensen of spullen is, dat is gewoon een stukje psychologie net zoals dat jij een vooroordeel hebt over mensen met een rechtse politieke mening.
Gelukkig heb jij dat niet over linkse mensen hè?

Citaat:
Buiten dat moeten werknemers helemaal niet aangepakt worden
En ondertussen maar klagen dat allochtonen werkloos zijn. Terwijl ze best willen, maar ja... Je mag de baas niet storen.
Oud 09-01-2007, 00:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 00:52 :
Het is zinnig om het onlangs uitgebrachte rapport serieus te nemen waaruit bleek dat discriminatie op de arbeidsmarkt wel degelijk een groot probleem is.
Waarvoor post je dat? Het doet niets af aan het feit dat discriminatie onuitroeibaar is zolang de beeldvorming niet aangepakt zal worden, en dat niet lukt zonder de integratieproblemen en achterstanden op te lossen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-01-2007, 01:05
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2007 @ 00:56 :
Waarvoor post je dat? Het doet niets af aan het feit dat discriminatie onuitroeibaar is zolang de beeldvorming niet aangepakt zal worden, en dat niet lukt zonder de integratieproblemen en achterstanden op te lossen.
Jij zei dat discriminatie niet bestaat. Het bestaat wel, en dat staat in dat rapport. Daarom post ik het. Niet ineens andere zaken erbij slepen.
Oud 09-01-2007, 01:15
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 00:54 :
Dus dan is het geoorloofd? De baas kan veel verdienen aan een hardwerkende Kenjirro. Stom van de baas om z'n sollicitatie weg te gooien.


Gelukkig heb jij dat niet over linkse mensen hè?

Zo zie je maar weer, iedereen heeft zijn vooroordelenn en jij zet linkse mensen in een slecht daglicht omdat je opm dit forum onze vooroordelen aan het bevestigen bent
En ja wellicht is dat stom van die baas maar wel zijn eigen keus waar hij zelf de gevolgen van draagt. Dat is dus het mooie van een democratie, mensen mogen in vrijheid hun keuzes maken en dragen daar zelf de gevolgen van. Prachtig toch? Buiten dat komt Kenjirro als hij wil echt wel aan het werk, het kost hem alleen iets meer moeite.
Oud 09-01-2007, 01:19
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 09-01-2007 @ 01:15 :
En ja wellicht is dat stom van die baas maar wel zijn eigen keus waar hij zelf de gevolgen van draagt. Dat is dus het mooie van een democratie, mensen mogen in vrijheid hun keuzes maken en dragen daar zelf de gevolgen van. Prachtig toch?
Jij snapt het niet. In een democratie kunnen wij met z'n allen beslissen dat wij vinden dat de overheid van werkgevers mag vragen om meer allochtonen in dienst te nemen. Discriminatie is bij wet verboden, ook dat.
Oud 09-01-2007, 01:27
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 09-01-2007 @ 01:15 :
Buiten dat komt Kenjirro als hij wil echt wel aan het werk, het kost hem alleen iets meer moeite.
Verdien ik dat?
Oud 09-01-2007, 01:34
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-01-2007 @ 01:27 :
Verdien ik dat?
Nee natuurlijk verdien jij dat niet. Die marokkaanse vriend van me waar ik je eerder over vertelde die zegt ook tegen die hanggroep marokkaantjes die lopen te kloten "door jullie gekut krijg ik straks geen werk omdat iedereen gaat denken dat wij marokkanen allemaal zo lopen te gallen". Hij legt dus heel bewust de schuld neer bij dat soort jochies, hij zit er zelfs zo vol van dat hij nog nauwelijks met mensen van zijn eigen afkomst om gaat.
Oud 09-01-2007, 02:21
Samaris
Avatar van Samaris
Samaris is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 01:19 :
Jij snapt het niet. In een democratie kunnen wij met z'n allen beslissen dat wij vinden dat de overheid van werkgevers mag vragen om meer allochtonen in dienst te nemen. Discriminatie is bij wet verboden, ook dat.

Dat is net zo goed discriminatie. Positieve.

Als je werknemers moet gaan dwingen om allochtonen aan te nemen,
is dat imo net zo erg als het niet aannemen omdat de sollicitant toevallig Khalid heet ipv Jaap, maar als overheid behoor je je niet te bemoeien met wie er wel en niet door een bedrijf worden aangenomen, zolang de sollicitanten maar gelijk worden behandeld, en er een redelijke redenatie achter het wel of niet aannemen zit.
__________________
Spatieszijnvoormietjes.
Oud 09-01-2007, 02:28
Supreme Dutch
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 01:19 :
Jij snapt het niet. In een democratie kunnen wij met z'n allen beslissen dat wij vinden dat de overheid van werkgevers mag vragen om meer allochtonen in dienst te nemen. Discriminatie is bij wet verboden, ook dat.
En als de meerderheid van Nederland de grenzen dicht wil gooien, mogen we dat dan ook doen?
Oud 09-01-2007, 03:27
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Samaris schreef op 09-01-2007 @ 02:21 :
Dat is net zo goed discriminatie. Positieve.

Als je werknemers moet gaan dwingen om allochtonen aan te nemen,
is dat imo net zo erg als het niet aannemen omdat de sollicitant toevallig Khalid heet ipv Jaap, maar als overheid behoor je je niet te bemoeien met wie er wel en niet door een bedrijf worden aangenomen, zolang de sollicitanten maar gelijk worden behandeld, en er een redelijke redenatie achter het wel of niet aannemen zit.
Onzin, positieve discriminatie gebeurt/gebeurde al jaren. Eerst was het zo met vrouwen, nu met allochtonen. Jaap hoeft niet op te boksen tegen vooroordelen, Khalid wel. Daarom verdient Khalid de positieve discriminatie.

Typisch dat rechts wél roept dat allochtonen allemaal werkloos zijn, maar geen poot willen uitsteken om het te veranderen. Maar ja, dan zouden ze weer klagen dat "ze allemaal onze banen inpikken", zoals met Khalid/Jaap. Het is dus nooit goed.

Citaat:
Supreme Dutch schreef op 09-01-2007 @ 02:28 :
En als de meerderheid van Nederland de grenzen dicht wil gooien, mogen we dat dan ook doen?
Ja. Gelukkig is zo'n meerderheid niet aanwezig.
Oud 09-01-2007, 12:57
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Met die "positieve" discriminatie ga je het alleen maar erger maken. Dan krijgt zo'n werkgever het gevoel van nou zit ik weer verplicht met zo'n allochtoon opgescheept met als gevolg dat die allochtoon een beetje het zwarte schaap gaat worden. Je kan mensen zoiets niet verplichten en al helemaal niet als het om een prive onderneming gaat waar de overheid geen aandeel in heeft dat is gewoon iets waar de overheid heeft af te blijven.
Oud 09-01-2007, 12:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 03:27 :
Daarom verdient Khalid de positieve discriminatie.
Nee, want dat is bij wet verboden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-01-2007, 13:27
juno
Avatar van juno
juno is offline
De overheid, als de grootste werkgever in nederland, kan het zelf wel invoeren. Bij gelijke geschiktheid wordt dan de voorkeur gegeven aan een allochtoon. Heck, ze doen maar hoor. Ben ik helemaal voor.

De overheid mag het alleen niet verplichten aan private werknemers. Dat is een te grote inmenging. Daar ben ik principieel op tegen.
Oud 09-01-2007, 14:07
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
juno schreef op 09-01-2007 @ 13:27 :
De overheid, als de grootste werkgever in nederland, kan het zelf wel invoeren.
Ik heb het idee dat de overheid dat al in grote mate doet.
Oud 09-01-2007, 14:26
juno
Avatar van juno
juno is offline
Oud 09-01-2007, 17:09
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 09-01-2007 @ 12:57 :
Met die "positieve" discriminatie ga je het alleen maar erger maken. Dan krijgt zo'n werkgever het gevoel van nou zit ik weer verplicht met zo'n allochtoon opgescheept met als gevolg dat die allochtoon een beetje het zwarte schaap gaat worden. Je kan mensen zoiets niet verplichten en al helemaal niet als het om een prive onderneming gaat waar de overheid geen aandeel in heeft dat is gewoon iets waar de overheid heeft af te blijven.
Wat maakt het mij uit dat die werkgever baalt? We moeten allemaal wel eens dingen die door de overheid zijn opgelegd, die we niet leuk vinden. Alleen omdat het nu toevallig om de Bazen gaat, gaat rechts morren? Natuurlijk kun je zoiets wel opleggen. We leggen aan die privéondernemingen toch ook milieuregels en dergelijke op?

Die allochtoon kan zich gaan bewijzen. Helaas ontneem jij die allochtoon zijn kans. Zoals ik al zei: heel typisch dat degenen die het meest klagen over werkloosheid onder allochtonen, het minst bereid zijn er iets aan te doen. Want allochtonen helpen, dat spreekt het domme electoraat niet aan.
Oud 09-01-2007, 17:12
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-01-2007 @ 12:59 :
Nee, want dat is bij wet verboden.
Nee hoor. Zoals ik al zei, is positieve discriminatie iets wat al lang plaatsvind/plaats heeft gevonden.

Citaat:
juno schreef op 09-01-2007 @ 13:27 :
De overheid mag het alleen niet verplichten aan private werknemers. Dat is een te grote inmenging. Daar ben ik principieel op tegen.
Waar jij op tegen bent, daar hebben ik en de overheid niks mee te schaften. Er is regelgeving door de overheid die opgelegd wordt aan deze bedrijven. Dan kan positieve discriminatie voor allochtonen ook opgelegd worden. Dat jij het er niet mee eens bent, houdt niet in dat het niet 'mag'.
Oud 09-01-2007, 17:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 17:09 :
Wat maakt het mij uit dat die werkgever baalt? We moeten allemaal wel eens dingen die door de overheid zijn opgelegd, die we niet leuk vinden.
Misschien is het je niet opgevallen, maar een overheid kan geen regel instellen die burgers gebied om dingen te doen die door de wet van diezelfde overheid verboden zijn.

Voordat je positieve discriminatie kunt toepassen moet je eerst artikel 1 van de grondwet schrappen. Daarmee zit je op exact dezelfde golflengte als Geert Wilders, om zaken even in perspectief te zetten.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 17:09 :
Helaas ontneem jij die allochtoon zijn kans.
Vrij domme bewering. Om te beginnen zijn allochtonen prima in staat zichzelf te redden, het is niet alsof ze per definitie minder kunnen en dat daarom discriminatie van autochtonen nodig is. Ten tweede ontneemt IJscoman niemand kansen, maar ageert tegen het feit dat jij autochtonen wilt discrimineren als symbooloplossing voor de achterstanden onder allochtonen, terwijl het niet eens een oplossing zal bieden aangezien de onderliggende factoren voor die achterstand blijven bestaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 09-01-2007, 17:18
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-01-2007 @ 17:09 :
Wat maakt het mij uit dat die werkgever baalt? We moeten allemaal wel eens dingen die door de overheid zijn opgelegd, die we niet leuk vinden. Alleen omdat het nu toevallig om de Bazen gaat, gaat rechts morren? Natuurlijk kun je zoiets wel opleggen. We leggen aan die privéondernemingen toch ook milieuregels en dergelijke op?

Die allochtoon kan zich gaan bewijzen. Helaas ontneem jij die allochtoon zijn kans. Zoals ik al zei: heel typisch dat degenen die het meest klagen over werkloosheid onder allochtonen, het minst bereid zijn er iets aan te doen. Want allochtonen helpen, dat spreekt het domme electoraat niet aan.
Als iemand een gevaarlijke ziekte heeft geef je hem geen pijnstillers maar probeer je hem te genezen.
Dit is niet veel anders, bestrijd liever de oorzaken ipv de symptonen.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik blijf ze graag zien
pppppp
4 07-11-2016 06:22
Software & Hardware [Opslag] Beste oplossing mbt betrouwbaarheid
]{ing
5 14-10-2007 14:38
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] Hoeveelheid opgeloste zouten in mineraalwater
MC Bobie
5 01-06-2005 18:37
Liefde & Relatie ik zie hem graag maar kan het niet zeggen..help?
miss kittie
7 14-07-2003 18:48
Liefde & Relatie Weet iemand een oplossing?
Tsoenami
8 10-04-2003 16:53
Huiswerkvragen: Exacte vakken algebraïsch oplossen van een sinusformule
GoRäikkönen!!!
2 19-06-2002 19:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.