Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2004, 16:46
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
“Volgende station: station Amersfoort. Let op, deze trein zal worden gesplitst, de treindelen met de nummers…”
Joran zette zijn mp3-speler weer op. Dat laatste was niet interessant – hij moest er toch in Amersfoort uit. Daar moest hij nog één trein hebben tot Utrecht. Dan was hij er.
‘Hoe zal het gaan?’ vroeg hij zich voor minstens de tiende keer die dag af: ‘Als er maar geen stiltes vallen! Wat zal ik zeggen wanneer voor haar sta: ‘Yes, je bestaat echt?’
Die ochtend, nadat hij met moeite een boterham naar binnen had gekregen, was hij bij zijn zusje gaan zitten die televisie aan het kijken was.
Ze keek naar Ricky Lake, waar ze het net hadden over internetafspraken die verkeerd afgelopen waren. Jonge meisjes die dachten met net zo’n jonge jongen afgesproken te hebben – maar niet zo bleek te zijn. Pedofielen, ontvoerders, noem maar op. Het kon allemaal. Maar eigenlijk wist hij al zeker dat dat bij zijn afspraak niet zo zal zijn, of ze (of hij dus) moest het wel heel goed gespeeld hebben. De brieven, de mailtjes, de MSN-gesprekken – nee, het zal wel goed!
De trein naar Utrecht arriveerde. Gauw zocht hij een plekje bij het raam en keek naar buiten. ‘Hmm, als het maar niet gaat regenen,’dacht hij: ‘hoewel, het zal toch prachtig zijn, een afscheidszoen op het perron in de stromende regen – hoe romantisch...’ Met een glimlach staarde hij naar de voorbij schietende bomen. Toen schudde hij zichzelf wakker. ‘Hou nou eens op met dat stomme gespeculeer! Je hebt gewoon een afspraakje, gezellig en zo, het hoeft toch niet gelijk met een afscheidszoen te eindigen? Shit!’
Boos was hij op zichzelf. Dat hij zichzelf toch zo gek kon maken met dat eeuwige gespeculeer. Hoe zal ze zijn? Wat zou ze van me vinden? Als er maar niet dit – als er maar niet dat! Hij haalde een paar keer rustig adem, deed zijn oordopjes af en pakte de Spits, die op het treintafeltje lag. Nog een paar minuten, dan was hij er. Dan was het zover, zijn eerste blind date. Nou ja, niet dat ze blind was, maar zo heette dat nou eenmaal. Hij moest glimlachen om zijn eigen flauwe gedoe.
“Dames en heren, het volgende station: Utrecht! Denk bij het uitstappen aan uw bagage, en neem deze ook mee! Deze trein zal verder gaan als…”
Hij hoorde het al niet meer. Zijn maag begon zich om te keren, hij moest naar het toilet, z’n zenuwen hielden zich niet meer in bedwang: hij was er.
Het was druk op Utrecht Centraal. Tussen de vele mensen door een weg zoekend dacht hij na wat hij nou ook alweer zou zeggen. ‘Je bestaat echt, gelukkig! Klonk dat niet heel dom? Simpel? Of zou zij gelijk het woord tot zich nemen?’ Hij hoopte het…
Toen hij de trap bijna op was, gierden de zenuwen door zijn buik heen. Per traptrede die hij opging kreeg hij minder zin in zijn date. ‘Misschien moet dit toch maar een andere keer...’ bedacht hij zich, maar zijn zelfvertrouwen namen het gelukkig snel weer over: ‘Nee! Niks daarvan, gewoon doorlopen naar de afgesproken plek! Het is leuk! Begrijp dat nou eens!’
Joran liep naar de plek waar de trap van de sporen één tot en met vier boven kwam. Tegenover de Pizzahut, bij de telefooncellen hadden ze afgesproken. Hij keek op zijn horloge. Twaalf over. Dan had hij nog drie volle minuten over. Zal hij er alvast gaan staan? Of nog even wachten? Hij kon in ieder geval alvast even kijken op welk perron hij zijn trein terug moest nemen. Hij liep naar het bord, lopen was fijn, als je loopt gebruik je beide hersendelen, waardoor je niet zenuwachtig kan worden, had hij ooit een keer gehoord… Nou, zo goed werkte dat nou ook weer niet. Weer keek hij op zijn horloge. Nog één minuut! Hij keek om het hoekje, of er toevallig al een blond meisje bij de telefooncellen stond. Maar nee, alleen een groepje donkere meisjes, die druk met elkaar aan het praten waren. Hij liep naar de telefooncellen, ging tegen de laatste vanaf de trap aanstaan en keek weer op zijn horloge. Precies kwart over, nu kon ze elk moment voor hem staan! Zijn lippen voelden droog aan, de glimlach die hij probeerde te maken mislukte. Zijn knieën knikten – waar bleef ze nou? Weer een minuut voorbij… Dit zijn toch de telefooncellen tegenover de Pizza-hut? Dat kan toch niet missen? Hij keek om zich heen. Links van hem, bij een openbaar toilet stond een meisje met gele oorbellen en een geel petje op. Keek ze nou zijn richting op? Had ze het misschien niet goed begrepen? Daar staat ze immers ook tegenover de Pizza-hut, alleen dan vanaf de andere kant! Zal hij erheen lopen? Hij pakte zijn telefoon; twintig over al! Die trein moest er toch allang zijn? Het meisje met de gele oorbellen was weg…
Toen het half was begonnen zijn zenuwen plaats te maken voor teleurstelling. Ze was niet gekomen! Ze was er gewoon niet! Of… zou ze de trein gemist hebben? Dat kon gebeuren, toch? Snel liep Joran naar het grote bord dat midden in de centrale hal hing. Hoe laat komt de volgende trein uit die richting hier aan? Over twaalf minuten. ‘Laat haar daar asjeblieft inzitten! Het zal toch niet zo zijn dat mijn allereerste afspraakje over internet zo gaat aflopen?’ Doelloos begon hij over het station heen te lopen, en per minuut begon hij meer te vrezen. Waarom was ze er niet gewoon? Zou ze het soms vergeten zijn? Dan zou ze er ook wel niet zo’n zin aan hebben gehad! Of is dat een te snelle conclusie? Weer liep hij naar de telefooncellen, misschien dat ze er nu wel stond! Hij liep om de hoek, langs de Pizza-hut en… nee. Nog steeds niemand. Over een paar minuten kwam de volgende trein aan. Stel dat ze haar vorige gemist had, moest ze hier inzitten! Waarom had hij haar nou niet gewoon zijn 06 nummer gegeven! Boeiend dat het misschien een of andere gek was! Nu baalde hij ervan! Het was elf voor, nog één minuut… Zijn zenuwen begonnen weer op te spelen in zijn buik. Weer ging hij naast de laatste telefooncel staan, streek zijn jas nog even recht en keek naar de schuifdeuren, waar ze zo uit zal moeten komen. De eerste mensen waren de trap al op en liepen langs hem heen de hal in. Niemand keek zijn kant op, in ieder geval geen een blond meisje van ongeveer een meter tachtig. Helemaal achteraan de groep mensen liep een meisje met lange blonde haren. Ze liep zijn richting op, zou dat ze zijn? Nog vijf meter tussen hen, toen had hij door dat ze naar de telefooncel liep, en niet in zijn richting…
Het laatste sprankje hoop vervaagde.

Hoe je af en toe toch aan inspritatie moet komen...
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.

Laatst gewijzigd op 04-04-2004 om 02:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2004, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Een Tweeling schreef op 03-04-2004 @ 17:46 :
“Volgende station: station Amsersfoort.
Amersfoort.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 17:10
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik vind het net iets te langdradig. te veel van hetzelfde na elkaar alhoewel het idee heel leuk kan zijn.
Wel jammer dat sommige dingen gewoon niet kloppen zoals die omroepberichten (ik zit gewoon te vaak in de trein).

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 17:33
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Het valt me op dat hier de laatste tijd wel veel verhalen over treinen langskomen... Een nieuwe inspiratiebron ofzo.

Maar opzich een goed verhaal. Wel zoals Charlottetje een beetje langdradig. Over dat die omroepberichten niet kloppen heb ik geen verstand, ik vind die opzich wel goed...

Edit: Ik heb die omroepberichten nog eens doorgelezen... Deze vind je idd niet in de trein. Meestal in (touring)bussen enzo.

Laatst gewijzigd op 03-04-2004 om 17:35.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 17:48
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 03-04-2004 @ 18:10 :
Ik vind het net iets te langdradig. te veel van hetzelfde na elkaar alhoewel het idee heel leuk kan zijn.
Wel jammer dat sommige dingen gewoon niet kloppen zoals die omroepberichten (ik zit gewoon te vaak in de trein).

Charlotte
Citaat:
duivelaartje schreef op 03-04-2004 @ 18:33 :


Edit: Ik heb die omroepberichten nog eens doorgelezen... Deze vind je idd niet in de trein. Meestal in (touring)bussen enzo.
wat klopt er volgens jullie niet aan die omroepberichten dan?


aardig stukje, geen hoogvlieger.. soms ind een beetje langdradig, je zegt te weinig in te veel woorden...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 17:50
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
sublime schreef op 03-04-2004 @ 18:48 :
wat klopt er volgens jullie niet aan die omroepberichten dan?


aardig stukje, geen hoogvlieger.. soms ind een beetje langdradig, je zegt te weinig in te veel woorden...
Citaat:
“Dames en heren, het volgende station: Utrecht! Denk bij het uitstappen aan uw bagage, en neem deze ook mee! Deze trein zal verder gaan als…”
Heb je dit ooit eens in een trein gehoord, zo'n lang omroepbericht?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 17:56
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
ik hoor ze wel langer, hoor.. kzit elke dag 2x in de trein en dit omroepbericht is absoluut niet uitzonderlijk.. hoor ik meerdere keren per week (en ik zit nog in de trein naar amersfoort - utrecht ook )

niet alle conducteurs zijn zo saai aangelegd, ik hoor echt de meest geniale variaties op het standaard bericht
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 18:01
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
sublime schreef op 03-04-2004 @ 18:56 :
ik hoor ze wel langer, hoor.. kzit elke dag 2x in de trein en dit omroepbericht is absoluut niet uitzonderlijk.. hoor ik meerdere keren per week (en ik zit nog in de trein naar amersfoort - utrecht ook )

niet alle conducteurs zijn zo saai aangelegd, ik hoor echt de meest geniale variaties op het standaard bericht
oh

Nou excuses dan.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 18:03
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Meer zoiets als:
"Wij naderen nu station Utrecht. Deze trein zal doorgaan in de richting Den Haag, maar nu eerst Station Utrecht."

of:
"Wij naderen nu station Utrecht Centraal. Deze trein zal verder gaan als InterCity in de richting Voorburg, met als eindbestemming Den Haag Centraal, maar nu eerst station Utrecht Centraal."

Ik weet het even niet precies meer.
De volgende keer als ik in een trein zit zal ik er op letten, goed?
(de 6e is de eerst volgende keer geloof ik)
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 18:19
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef op 03-04-2004 @ 18:56 :
niet alle conducteurs zijn zo saai aangelegd, ik hoor echt de meest geniale variaties op het standaard bericht
Ik heb een keer gehoord (trein Zwolle - Emmen, (deels) Drenthe dus) bij een vertraging: "Reizigers naar Groningen kunnen via Lichtenvoorde reizen." Nou, Lichtenvoorde ligt dus écht niet in Drenthe, en al helemaal niet in het Noorden ik lag in een deuk.

en bovendien heeft Lichtenvoorde niet eens een station als ik me niet vergis
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 23:48
het dappere meisje
Avatar van het dappere meisje
het dappere meisje is offline
__________________
Stoot je hoofd niet tegen de wolken
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 23:23
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 03-04-2004 @ 19:03 :
Meer zoiets als:
"Wij naderen nu station Utrecht. Deze trein zal doorgaan in de richting Den Haag, maar nu eerst Station Utrecht."

of:
"Wij naderen nu station Utrecht Centraal. Deze trein zal verder gaan als InterCity in de richting Voorburg, met als eindbestemming Den Haag Centraal, maar nu eerst station Utrecht Centraal."

Ik weet het even niet precies meer.
De volgende keer als ik in een trein zit zal ik er op letten, goed?
(de 6e is de eerst volgende keer geloof ik)
Dus omdat ik 'het volgende station is' schrijf ipv 'wij naderen nu station' kloppen sommige dingen in mijn verhaal gewoon niet ? Wat jij wil...

Dat het langdradig is viel mijzelf ook al op, maar ik heb geprobeerd echt elke minuut te beschrijven, want dat doe je dan ter plekke ook. Daardoor zijn het heel veel zinnetjes geworden. Volgens mij als ik dat ga inkorten valt ook de 'hoop' en het aftellen van de tijd weg... denken jullie niet?
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 09:50
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
als het geen eindstation is wordt er volgens mij ook nooit omgeroepen: "Denk bij het uitstappen aan uw bagage, en neem deze ook mee!"
zeker dat: en neem deze ook mee, zeggen ze nooit!
Het valt gewoon heel erg op als zoiets anders gaat in werkelijkheid. Daardoor gaf het verhaal mij een veel amateuristischer gevoel!
Ik geef slechts mijn mening hoor, daar hoef je me heus niet op aan te vallen!

En langdradig, omdat er heel veel 'herhaling' in zit. Misschien geen letterlijke herhaling, maar het lijkt heel veel op elkaar.
Ik begrijp dat je het liever zo wilt laten om duidelijk te maken hoe lang dat wachten kan duren, wat je allemaal kunt doen en denken, maar volgens mij kun je dan beter uitdiepen wat er allemaal gedacht wordt, want je kunt op zo'n moment zulke verschillende dingen denken volgens mij! Nu is het steeds herhaling, wachten tot de clue komt, die er dan ook nog eens amper is, dat is gewoon heel erg jammer, snap je.
Een beetje teleurstellend effect had dat bij mij!

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 10:52
Junkfood Junkie
Junkfood Junkie is offline
Ik vind het wel een grappig stukje!
__________________
- Shit... + What? - Police... + Where? - There... + Shit...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 10:56
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 03-04-2004 @ 18:10 :
Wel jammer dat sommige dingen gewoon niet kloppen zoals die omroepberichten (ik zit gewoon te vaak in de trein).
Wil je je mening de volgende dan x iets anders verwoorden? Nu lijkt het mij namelijk geen mening - maar meer een feit...

En ja serieus, dat bericht van: 'let op uw bagage, en neem deze ook mee' heb ik eens gehoord in een trein! Zeg nou zelf, dat verzin je toch niet?

Wat de clue betreft heb je gelijk, ik zie er ook kats geen clue in. Misschien moet ik er nog een stukje achteraan schrijven..?
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 11:03
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
zal er de volgende keer op proberen te letten, goed
sorry dat het te veel als een feit over kwam...
(zo ervaar ik het zelf natuurlijk ook een beetje.. maar goed, sorry!)

voornamelijk dat: en neem deze ook mee, vind ik een beetje onzinnig! Dubbelop ook namelijk!

een stuk er achteraan schrijven zou kunnen helpen.
hangt er natuurlijk vanaf wat je schrijft, maar zou kunnen...
doe je best, laat het lezen.
je kunt het altijd proberen, niet waar?

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 19:20
Rareman2
Rareman2 is offline
Vind het ook wel een leuk stukje. Over die omroepberichten zou ik niet weten of ze kloppen (zit zogoed als nooit in de trein), maar opzich klinken ze voor mij wel aannemelijk.
Citaat:
Hoe je af en toe toch aan inspritatie moet komen...
Zelf zoiets meegemaakt?
__________________
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 23:22
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Rareman2 schreef op 05-04-2004 @ 20:20 :
Zelf zoiets meegemaakt?
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-04-2004, 13:29
Verwijderd
enne dat meisje kwam niet?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 17:53
Jenneke.*
Avatar van Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Zie een vervolg eigenlijk wel zitten
__________________
Zo. En dat is weer een genot voor het oog.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:36
jinx
Avatar van jinx
jinx is offline
Ik ook wel.
__________________
He who goes to bed with itchy but, wakes up with smelly finger.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 15:38
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Nadat Joran in de trein een plekje bij het raam had gevonden, begon zijn teleurstelling steeds meer plaats te maken voor woede. 'Waarom heeft ze me daar nou gewoon laten staan? Wat een streek zeg! Of... zou ze het echt vergeten zijn? Maar zoiets vergéét je toch niet?' Hij had er juist elke dag aan moeten denken, en elke dag kreeg hij er meer zin in. Tot vanochtend. Vanochtend had hij zich heel vreemd gevoeld, een combinatie van zin en geen zin. Geen zin in de confrontatie, hetgeen waar hij zo'n moeite mee had - met iemand die hij nooit had gezien een gesprek aangaan - zou die middag gaan gebeuren.
Volgens Joran dacht zij daar heel anders over. Hoe gemakkelijk zij hem iets over MSN of de mail kon vertellen, in hoe weinig woorden ze iets duidelijk kon maken, zij was er vast een ster in. Ze had hem ook vast raar gevonden - misschien zelfs uitgelachen - wanneer hij zo moeilijk uit zijn woorden was gekomen. Moeite met uit zijn woorden komen gebeurde vaak, te vaak, als hij een meisje in de kroeg of waar dan ook aansprak.
Ergens in zijn hoofd begon zich een soort opluchting te vormen, terwijl het landschap langs hem heen schoot. 'Ze was niet gekomen - gelukkig, kon ik ook niet kunnen falen! Maar... moet je niet juist dit soort dingen ondergaan om die angsten te overwinnen?' De opluchting verdeen als ijs in de zon. Was hij eindelijk een keer over zijn angsten heengestapt, had het nog niks opgeleverd. Met een kwaad gezicht zette hij zijn mp3-speler maar weer aan. Het nummer dat begon te spelen was van Nazareth: "Love hurts...! Love..."Stop. Volgende nummer. Hier had hij nu helemaal geen behoefte aan. Niet dat wat hij vanmiddag meegemaakt had nou gelijk met liefde te maken had, maar op een of andere manier was de boodschap die Nazareth hem met dit nummer wilde geven nu niet op zijn plaats.

Na een uur met-een-leeg-hoofd-naar-muziek-luisterend gereist te hebben, kwam Joran's trein aan in zijn woonplaats. Gauw liep hij het station uit, zocht zijn fiets op en fietste zo snel mogelijk naar huis. Voordat hij de woonkamer inliep keek hij nog even in de spiegel, en moest al glimlachen om wat zijn ouders hoogst waarschijnlijk zou zeggen: "Ben je nu al thuis?", met een gezicht dat zoveel verbazing uitdrukte alsof ze dachten dat hij maanden weg zou blijven.
Toen hij binnenkwam keken zijn ouders op van hun krant, die ze samen aan het lezen waren. "Goh, nu al thuis?" Hoe orgineel. "Hoe komt dat zo..?" Zijn moeder zag het al aankomen, zag hij aan haar gezicht. "Nou," begon hij: "Het was niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Ze is niet op komen dagen, namelijk..." "Dat meen je niet..." begon zijn vader, waarbij zijn moeder keek alsof Joran had verteld dat zijn eerste huwelijk was mislukt. "Wat lullig zeg! Maar... weet je ook gelijk wat je aan d'r hebt!"
Gelukkig zag zijn moeder het nog iets luchtiger: "Wie weet is ze het wel vergeten of zo, dat kan toch? Had je haar telefoonnummer niet dan - dat je haar even op het station had kunnen bellen!"
"Ja, nee dus." Joran baalde ervan dat ze nou juist dat moest vragen. Waarom was hij ook zo dom geweest! "Ik ga nu even op de computer, kijken of ze online is!" Zonder op antwoord te wachten vluchtte hij naar beneden, ging achter zijn pc zitten en startte MSN op... Ze was er niet. Shit. 'Slim van haar, de confrontatie uit de weg gaan', was het eerste wat hem te binnen schoot. 'Hoewel, het feit dat ze niet online is, kan ook betekenen dat ze er dus echt niet is! Misschien was er iets belangrijks tussen gekomen ofzo...' Hij hoopte het, maar vreeste toch nog steeds het ergste.
"Ik had je vanmiddag bij de telefoons op Utrecht CS verwacht, waar was je?!?", schreef hij in een e-mail aan haar.

Die avond had een vriend van hem gevraagd of hij ook meeging uit eten bij de Mexicaan. Ze hadden met zijn vieren een gezellige tijd gehad - ze hadden hem 'maar' drie keer gezegd 'dat hij zich er niet druk over moest maken', 'ze is je niet waard', 'vrouwen - je kan niet met, je kan niet zonder ze!' enzovoort. Het liefst had Joran de hele avond niet aan haar gedacht, maar dat was niet gelukt. 's Avonds, toen hij na redelijk wat drankjes op eindelijk thuis was gekomen, plofte hij gelijk achter zijn pc. 'Eén nieuw e-mailbericht' vermelde MSN hem gelijk. 'Asjeblieft, laat het van haar zijn - laat het haar vergeten zijn!' dacht hij, toen hij zijn mailbox opende.
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.

Laatst gewijzigd op 09-04-2004 om 23:35.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 18:19
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
meer

goed
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 18:38
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
ik wil weten hoe het afloopt!
Hij moet haar zien!!
Maak het af!!!

zoals je ziet, vond ik het spannend en leuk geschreven
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 13:42
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik denk dat ik het nu (in het begin) net iets te autobiografisch vond, maar weet je, heel raar misschien, ik vind dit einde misschien juist wel leuk, zo'n open einde ofzo...

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2004, 16:25
Jenneke.*
Avatar van Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Ooh!! Goed verhaal! Ik wil echt een vervolg, zeker weten!! Wanneer kunnen we die verwachten?? (Ja, ik ben ongeduldig )
__________________
Zo. En dat is weer een genot voor het oog.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 16:44
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
hey, ga eens door jij!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 16:52
Redhair
Redhair is offline
Heel goed! het boeide me!


en Charlottetje, dat gemierenneuk of die treinomroepen is zo blegh. ik zit vaak in de trein, en me broer 2 keer per dag, en er worden wel degelijk zulke leuke dingen omgeroepen. Bij mij ging er 1 zelfs een keer op de melodie van het wilhelmus omroepen waae we waren enzo, dus...


maargoed, ga door.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Charlottetje schreef op 05-04-2004 @ 10:50 :
als het geen eindstation is wordt er volgens mij ook nooit omgeroepen: "Denk bij het uitstappen aan uw bagage, en neem deze ook mee!"
zeker dat: en neem deze ook mee, zeggen ze nooit!
Zeker zeggen ze dat wel. Regelmatig zelfs.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 17:10
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
en neem deze ook mee?

zo grappig vind ik dat niet, maar goed.
heb het ze ook nooit horen zeggen, maar joh, wat jullie willen!
Zoals een ander over spellingsfouten kan zeuren, omdat het die persoon opvalt, zo valt dit mij op en maak ik daar ook een opmerking over!
ik was er toch al over opgehouden?
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 17:51
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Het leest best lekker
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 17:52
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik heb zelfs een keer in de trein gehoord:

"dames en heren, ons volgende station is utrecht centraal. dit is het eindpunt van deze trein. Kijk uw buurman nog maar ns goed aan, want u ziet elkaar waarschijnlijk nooit meer"
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 17:52
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
snoopy schreef op 10-04-2004 @ 18:52 :
Ik heb zelfs een keer in de trein gehoord:

"dames en heren, ons volgende station is utrecht centraal. dit is het eindpunt van deze trein. Kijk uw buurman nog maar ns goed aan, want u ziet elkaar waarschijnlijk nooit meer"
Dat is een classic, heb ik wel eens vaker gehoord.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 18:00
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 10-04-2004 @ 18:52 :
Dat is een classic, heb ik wel eens vaker gehoord.
oh... dan is de lol er wel n beetje af, ja...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 18:14
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
moooi!!!! Er komt weer een vervolg hoop ik?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 00:46
Hero_Zero
Avatar van Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 03-04-2004 @ 18:33 :
Het valt me op dat hier de laatste tijd wel veel verhalen over treinen langskomen... Een nieuwe inspiratiebron ofzo.

Maar opzich een goed verhaal. Wel zoals Charlottetje een beetje langdradig. Over dat die omroepberichten niet kloppen heb ik geen verstand, ik vind die opzich wel goed...

Edit: Ik heb die omroepberichten nog eens doorgelezen... Deze vind je idd niet in de trein. Meestal in (touring)bussen enzo.
Je hoort mensen over de vervelendste en gekste dingen praten, dus ideeen kan je er zeer zeker van krijgen. Maar inspiratie... nou nee, dat krijg je niet na het zoveelste telefoontje: "Ja schat, ik kom er zo aan. Ik heb de trein van 10 over gemist en ben dus een 15 minuten later thuis." Waarna het vaak nog de hele reis zo doorgaat.

Of twee vrouwen van laat in de 30 die zich met kunst bezig houden en tegenover je zitten te praten over dat ze nooit meer een rode auto willen... want dat brengt ongeluk... net zoals zwarte katten....en tot de conclussie komen dat feng chui (of hoe je dat ook schrijft) nog niet zo slecht is.

Of de zoveelste versierpoging achter je van iemand die net een biertje teveel te pakken heeft.

Je hoort inderdaad veel, maar het gaat altijd over hetzelfde. Inspiratie kan je wel krijgen als je naar buiten kijkt en een beetje observeert, maar dat heb ik sowieso buiten al sneller.

Het verhaal is best leuk. Alleen is het jammer dat je stijl zo'n hoog romannetjes-gehalte heeft.
__________________
A gramme is better than a damn. | When the individual feels, the community reels.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-04-2004, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Charlottetje schreef op 10-04-2004 @ 18:10 :
en neem deze ook mee?

zo grappig vind ik dat niet, maar goed.
heb het ze ook nooit horen zeggen, maar joh, wat jullie willen!
Zoals een ander over spellingsfouten kan zeuren, omdat het die persoon opvalt, zo valt dit mij op en maak ik daar ook een opmerking over!
ik was er toch al over opgehouden?
Dat juist, ja. Jij hoeft het ook niet grappig te vinden, toch? Ik vind het iig beter dan het standaard omroepbericht, das nog minder grappig.

Mierenneuken roept mierenneuken op. Je geloofde de mensen die het zeiden niet, dus ik dacht 'ik zeg ook even dat ik het ook regelmatig mee maak, wie weet gaat ze het ooit geloven als genoeg mensen het zeggen'.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 12:00
Rareman2
Rareman2 is offline
Citaat:
snoopy schreef op 10-04-2004 @ 18:52 :
Ik heb zelfs een keer in de trein gehoord:

"dames en heren, ons volgende station is utrecht centraal. dit is het eindpunt van deze trein. Kijk uw buurman nog maar ns goed aan, want u ziet elkaar waarschijnlijk nooit meer"
Haha, ik denk dat ik maar wat meer met de trein moet gaan reizen

Over het verhaaltje: Leuk!! Mooi vervolg is het geworden! Ik weet alleen niet echt of ik wel wil weten hoe het nu afloopt... Op de een of andere manier vind ik dit einde zo ook wel iets hebben. Maja, aan de andere kant ben ik ook wel heel nieuwsgierig hoe het verder zou gaan Dus laat maar komen dat vervolg!
__________________
Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 20:32
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-04-2004 @ 10:09 :
Dat juist, ja. Jij hoeft het ook niet grappig te vinden, toch? Ik vind het iig beter dan het standaard omroepbericht, das nog minder grappig.

Mierenneuken roept mierenneuken op. Je geloofde de mensen die het zeiden niet, dus ik dacht 'ik zeg ook even dat ik het ook regelmatig mee maak, wie weet gaat ze het ooit geloven als genoeg mensen het zeggen'.
nou dan zou ik ook best door mogen blijven gaan

Ik heb het gewoon nog nooit gehoord en zit toch vrij regelmatig (elke week toch zeker twee keer twee uur als het al niet meer is)
dus ja...
maar goed, doet er ook niet zo toe, ik gaf slechts mijn mening.
het verhaal vind ik daardoor gewoon wat minder aantrekkelijk beginnen zeg maar, snap je?!
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 23:28
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Hero_Zero schreef op 11-04-2004 @ 01:46 :
Het verhaal is best leuk. Alleen is het jammer dat je stijl zo'n hoog romannetjes-gehalte heeft.
Beargumenteer, a.u.b.? Ik lees die dingen namelijk nooit...
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 23:32
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 12-04-2004 @ 21:32 :
(...) het verhaal vind ik daardoor gewoon wat minder aantrekkelijk beginnen zeg maar, snap je?!
Nee, want aan het begin is toch sowieso niks mis? Ok, zullen we hier over ophouden? We weten 't nu allemaal wel, geloof ik...

Voor de mensen die op het vervolg wachten, thnx, heb geduld. Komt zo spoedig mogelijk!
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 08:44
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
*smilie met gesloten rits mond*
(o, sorry, dan was het niet het begin, maar goed, sorry)
het verhaal zelf verder, was (is bedoel ik) nog steeds leuk hoor.
Ben benieuwd wat je van het vervolg gaat maken eigenlijk

charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 15:58
Hero_Zero
Avatar van Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 13-04-2004 @ 00:28 :
Beargumenteer, a.u.b.? Ik lees die dingen namelijk nooit...
Tip: begin er nooit aan
__________________
A gramme is better than a damn. | When the individual feels, the community reels.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 17:16
Jenneke.*
Avatar van Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Ik zit echt te wachten op je vervolg! ZOoo nieuwsgierig! Kan ik 'm snel lezen?
__________________
Zo. En dat is weer een genot voor het oog.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 18:27
jinx
Avatar van jinx
jinx is offline
Citaat:
*J'nke* schreef op 13-04-2004 @ 18:16 :
Ik zit echt te wachten op je vervolg! ZOoo nieuwsgierig! Kan ik 'm snel lezen?
Ik ook
__________________
He who goes to bed with itchy but, wakes up with smelly finger.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 18:33
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
goed geschreven,je beschrijft het nerveuse paranoide gevoel van iemand ontmoeten best goed.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 09:33
Gaea
Avatar van Gaea
Gaea is offline
Ik vind het ook wel leuk eerlijk gezegd. Totaal niet langdraderig (1e stuk), je laat goed zijn wat iemand allemaal denkt en voelt tijdens zo'n gebeurtenis!

Schrijf je snel verder?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 23:11
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
“Soms kan er opeens wat tussen komen, maar ik was er wel degelijk van bewust dat ik had moeten afzeggen – bedacht ik me op de fiets, vanochtend.

Ik voel me schuldig dat ik je voor niets naar Utrecht heb laten komen, of de illusie heb gewekt dat ik er zou zijn. Maar ja, internet blijft vaag...

Vergeven?”

Eigenlijk moest hij nu boos op haar zijn, haar zeggen dat hij het niet leuk van haar vond dat ze hem vergeten was. Wat kon er nou tussen gekomen zijn dat ze net op was komen dagen! Ze kon toch wel ergens even een mailtje sturen?! Maar hij kon het niet. Hij was veel te blij dat er wat tussen was gekomen, waarschijnlijk iets belangrijks! En ze voelde zich er nog schuldig om ook – hij had haar meteen vergeven.

De wekker ging vroeg. Veel vroeger dan normaal gesproken. Gelijk zag hij dat ze een nieuwe mail gestuurd had.
“Ik sta om elf uur op de afgesproken plek op Utrecht CS! Wees er, asjeblieft!”
Was dit serieus? Hij gokte er niet op en voor hij het wist stond hij op het station – een kaartje te halen. Wie liep daar nou net langs, was dat niet een bekende van de televisie? Hij kon het zo gauw niet voor de geest halen. Opeens klonk het schelle conducteurfluitje in zijn oren, nu moest hij wel opschieten, anders miste hij de trein naar Utrecht nog!
In de trein kwam er een man tegenover hem zitten. Hij had een baard, een kaal hoofd een grote, ouderwetse bril op. “Let goed op, mijn jongen, vergeet niet dat wat je ook wilt bereiken, toch echt van twee kanten zal moeten komen.”
“Wat weet u er nou van wat ik bereiken wil?” sprak Joran, uiterst verbaasd dat deze vreemde man hem zomaar aansprak. Wat moest die vent van hem! “Niets is zo mooi als het lijkt, zelfs al lijkt het héél mooi.” Tijd om antwoord te geven had Joran niet, aangezien de trein op Utrecht CS aangekomen was. Gauw liep hij de trappen op, richting de telefoons waar ze afgesproken hadden. Hij keek op zijn horloge, vijf voor elf. ‘Wat zijn er weinig mensen op het station’ dacht hij bij zichzelf. ‘Waarom zou dat zijn?’ Plots zag hij een meisje langslopen met een wel heel bekend gezicht. ‘Hé, is dat niet dat meisje van vroeger, van de basisschool? Wat doet zij hier dan?’ Zijn verbazing kon niet op, maar werd nog veel groter, toen zijn ex van vorig jaar hem tegemoet kwam lopen. “Wat doe jij dan hier?” vroeg hij haar, maar alsof hij niet bestond liep ze langs hem heen.
Hij begon panisch te worden. Overal begon hij bekende gezichten te zien, oude klasgenoten, zijn broers, een paar exen. Zelfs zijn moeder kwam langs. “Heb je haar nummer wel?” vroeg ze hem, en voor hij antwoord kon geven was ze de hoek omgeslagen. ‘Ze zullen de stad wel in gaan vandaag’ bedacht Joran zich een oplossing voor dit alles. Hij liep naar de telefoons en keek weer op zijn horloge. Precies elf uur. Nu kan ze er elk moment zijn! Zou ze… Opeens stonden er twee jongens van een jaar of 25 voor hem. De ene ongeveer zo groot als hijzelf, de ander bijna een kop groter. “Kom je voor haar?” vroeg hij, terwijl hij Joran recht in zijn ogen aan bleef keken: “Dan heb je een probleem, ze bestaat namelijk niet. Maar wij wel, en wij nemen je mee, kom je?”
Angstzweet begon zich op zijn voorhoofd te vertonen terwijl hij de jongens een voor een aanstaarde. Toen zag hij het mes, dat de lange jongen opeens in zijn handen had.
“Nee!” schreeuwde hij nog, maar het was al te laat – het lemmet fonkelde in het zonlicht…

Badend in het zweet werd hij met zijn hoofd op het bureau wakker. Hij rilde over zijn hele lijf en moest eerst een tijdje nadenken wat er was gebeurd. “Het was een nachtmerrie, rustig maar!” zei hij tegen zichzelf. Hij keek om zich heen. IJskoud had hij het! En een verschrikkelijk droge mond. Hoe laat was het eigenlijk? Half zes in de ochtend. Verschrikkelijk – wát een tijd. Met het beeld van de jongen met het mes nog in zijn hersens liep hij naar de badkamer, slokte in mum van tijd een beker water weg en begaf zich weer naar zijn kamer, naar zijn bed. ‘Gelukkig, het was maar een droom’ dacht hij nog, en viel in slaap.

Na nog een paar uur goed geslapen te hebben, een douche en een ontbijtje voelde hij zich weer kiplekker. De nare droom van die nacht was hij alweer bijna vergeten, het mailtje dat ze hem gestuurd had totaal niet. De hele tijd dacht hij erover na, met een glimlach op zijn gezicht. Er was wat tussengekomen, iets belangrijks! Dat kon iedereen gebeuren toch? En ze had verteld dat ze op haar werk geen internet had, dus mailen kon ook niet!
Hij ging achter zijn computer zitten en startte MSN op. ‘Misschien dat ze er nu wel is!’ dacht hij, en zijn gedachten werden beloond.
“Hey, hoe is het met je” schreef ze. “Sorry van gister, maar ik wil het zo snel mogelijk goedmaken, eigenlijk.”
“Nou, doe je voorstel maar…” antwoordde Joran. Laat het nu maar van haar kant komen, hoor,’ dacht hij, en wachtte zenuwachtig op haar antwoord.
“Wat dacht je van de aankomende zaterdag, weer op Utrecht Centraal, bij dezelfde telefoons?”
“Lijkt me prima, tenminste, als je dan wel komt opdagen…” Hij moest haar er even mee plagen. “Had je ook al een tijd in gedachten?”
“Ik sta er om elf uur! Wees er, alsjeblieft?”
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.

Laatst gewijzigd op 15-04-2004 om 13:27.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 12:12
spaarvarken
spaarvarken is offline
Ik vind het een spannend verhaal hoor, allebei die stukjes

En dat gezeik over die trein omroep berichten is bullshit.

Precies zoals het in het verhaal staat, heb ik het vaak gehoord.

En ze variëren heus nog wel eens op de standaardberichten hoor, dus "wij naderen station .." of "nu eerst station .." enzovoort maakt allemaal niet uit. En dat van die bagage neemt u deze ook mee heb ik ook wel eens gehoord.

Maar die stukjes vond ik wel spannend om te lezen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 14:32
Jenneke.*
Avatar van Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Dat gezeik over dat omroepen in de trein weet ik nu wel Maar goed, ik vind het echt een cool verhaal!! Wil meer meer meer!!!
Ga echt zo door!
__________________
Zo. En dat is weer een genot voor het oog.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Haten jullie mij?
sexylexy
24 16-03-2006 21:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.