Oud 01-04-2005, 16:30
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
Ik kwam er vandaag achter dat je bij je examen ook Biodata mag gebruiken ipv een Binas. Onze school heeft ons daar echter niet over geinformeerd. Wat gebruiken jullie op school en bij je examen? Denk je dat je voordeel hebt bij het gebruik van Biodata (uitgebreider)?
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Advertentie
Oud 01-04-2005, 16:46
Verwijderd
wij gebruiken Binas, en ik kan uit ervaring zeggen dat je je Binas bij Bio1,2 weinig nodig zal hebben.

Het zijn heel veel verhaaltjes en daar moet je je info uithalen. Zo was het vorig jaar, en zo is het bij bijna elk ouder examen. Verder mag de school zelf verzinnen welk ze gebruiken. Je mag natuurlijk niet je eigen Binas/Biodata meenemen. Ze worden verstrekt door school
Oud 01-04-2005, 16:51
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
ik kreeg vandaag te horen dat ik wel mn eigen biodata mocht gebruiken maar dat is eigenlijk onlogisch ja
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Oud 01-04-2005, 16:52
Verwijderd
Citaat:
kuik schreef op 01-04-2005 @ 17:51 :
ik kreeg vandaag te horen dat ik wel mn eigen biodata mocht gebruiken maar dat is eigenlijk onlogisch ja
Je EIGEN biodata??? Dan hebben ze veel vertrouwen in je
Oud 01-04-2005, 16:53
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
ja maar eigenlijk denk ik niet dat het zo is
nou dan ga ik ook maar geen biodata aanschaffen
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Oud 01-04-2005, 17:05
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Volgens mij staat alles in binas dat met biologie te maken heeft ook wel in biodata toch?

Allebei mag zeker niet?
Oud 01-04-2005, 17:24
fractuur
fractuur is offline
Wij gebruiken Binas. Of liever gezegd: we gaan het gebruiken, want we mochten het niet bij SE's gebruiken. Helaas.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 01-04-2005, 18:22
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
Wij gebruiken Biodata. Onze leraar vind dat in Binas teveel dingen staan die we gewoon moeten weten en in Biodata staan dingen die nutteloos zijn om uit je kop te leren en niet in Binas staan. Nou jah. dat hebben ze ons de afgelopen 3 jaar wijsgemaakt. En ik weet in Biodata nu ook alle onderwerpen wel te vinden, daar zijn we op getraind. Dus ik denk dat ik maar voor Biodata kies (als we mogen kiezen)
__________________
Leve het heilige aluminium conserven blikje met haring in tomaten saus! Dood aan de spellingcorrector!
Oud 01-04-2005, 18:31
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
We gaan nu pas beginnen met trainen met bio data. Maarja... Bio1,2 toch bagger vak.
Oud 01-04-2005, 18:36
Puppetgirl
Puppetgirl is offline
Wij gebruiken sinds de vierde Biodata tijdens toetsen. Staat voor bio meer in dan in Binas.
__________________
You're the puppet. I pull the strings. Don't think it's the other way around...
Oud 01-04-2005, 18:38
Verwijderd
Wij gebruik Binas, ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van Biodata had gehoord.
Oud 01-04-2005, 20:59
Linda1985
Linda1985 is offline
wij mochten altijd kiezen bij se's tussen biodata en binas. Zo ook op het eindexamen. Ik heb altijd biodata genomen omdat de tekeningen e.d. duidelijker zijn en er staat gewoon meer in. Het eindexamen is ook meer geschreven op biodata dan op binas heb ik het idee, het zal wel niet zo zijn, maar zo voelde het. Verder heb ik vorig jaar tijdens mn eindexamen bij verschillende vragen antwoorden letterlijk uit biodata over kunnen nemen terwijl dit niet in binas te vinden was. Biologie 1,2 eindexamen viel sowieso heeeel erg mee vorig jaar. Als je van alles een beetje weet zit je wel goed
__________________
Eej...Houdoe he!
Oud 01-04-2005, 21:04
sdekivit
sdekivit is offline
bio was vorig jaar gewoon standaard niveau. (jammer dat er ook plantjes in voorkomen --> meteen mn cijfer omlaag )
Oud 01-04-2005, 22:43
Verwijderd
je hebt toch geen flikker aan beide zover ik weet, ik heb mn binas of biodate nooit zinvol kunnen gebruiken voor tentamens/examens behalve dan de aantekeningen en schema's die ik er in had getekend
bio eindexamen is grotendeels logisch redeneren met de basiskennis die je hebt en goed de plaatjes kunnen aflezen
Oud 02-04-2005, 17:16
sdekivit
sdekivit is offline
bio is idd logisch nadenken. Je moet stof leren, maar je zult bijna nooit een vraag krijgen die je kunt beantwoorden door simpelweg in je kop te stampen.

--> heel veel grafieken, tabellen, figuren en artikels. Verwacht dus geen examenboekje van 3 pagina's maar eerder 13
Oud 02-04-2005, 23:18
Waltz
Avatar van Waltz
Waltz is offline
Wij mogen allebei gebruiken. Maar ik gebruik het nauwelijks. Voor je iets nuttigs hebt gevonden ben je al veel kostbare tijd verloren. Voor kleine dingetjes is het misschien handig, maar met logisch nadenken kom je een stuk verder.

Biodata is wel veel beter dan Binas voor bij Biologie.
Oud 03-04-2005, 00:29
first eror
first eror is offline
Vis A is blind, Vis B niet. Het water wordt troebel door algen.
Welke vis is in het voordeel?

Je zult biodata en binas nauwelijks nodig hebben.
Een examen biologie is in het Arabisch nog goed te doen.
Oud 03-04-2005, 09:24
sdekivit
sdekivit is offline
gokje f ... e....: vis B
Ads door Google
Oud 03-04-2005, 13:35
Bellyn
Avatar van Bellyn
Bellyn is offline
wij mogen biodata (denk ook bina, maar dat heb ik niet)

ik heb er wel veel aan, want ik heb zelf C&M met biologie 1, 2 , maar dus geen scheikunde. Dus die link met al die stoffen mis ik. Gelukkig staat dat dus wel in het biodata en ik heb er op m'n SE's toch al best veel aan gehad. Onze toetsen zijn altijd helemaal opgebouwd uit vragen van oude examen en examen bundels, dus in princiepe verwacht ik niet anders dan wat we al een hele poos doen....
__________________
everything happens for reason and sometimes nothing happens for a reason
Oud 03-04-2005, 16:09
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik kwam er 1 uur vantevoren achter dat je inderaad ook Biodata mocht gebruiken.

Toen heb ik wél Biodata gebruikt, sommige dingen staan er handiger in, maar hetis wel even wennen omdat je niet weet wat waar staat.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 03-04-2005, 17:24
altijd de mijne
altijd de mijne is offline
biodata, binas nog nooit gebruikt voor bio! In biodata veel meer tekeningen en tabellen.
Oud 03-04-2005, 18:42
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 01-04-2005 @ 19:38 :
Wij gebruik Binas, ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van Biodata had gehoord.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 03-04-2005, 22:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had allebei en je mocht bij ons je eigen Binas/Biodata gebruiken. Ik heb Biodata bij het examen gebruikt maar echt veel heb je er niet aan. Het versterkt soms wel je zelfvertrouwen een beetje vind ik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-04-2005, 16:56
Jannekie
Avatar van Jannekie
Jannekie is offline
Ik vind biodata persoonlijk handiger, omdat er veel meer in staat. Maar volgens mij mag je wel je eigen biodata of binas erbij houden, want bij ons op school hebben ze zelf geen biodata, maar mag je em wel gebruiken bij je CE.
__________________
A woman always has the last word in an argument. Anything the man says after that, is the beginning of a new argument.
Oud 05-04-2005, 09:07
Verwijderd
Ik heb Biodata zelfs nog nooit gezien en ik heb hem bij mijn examen niet gemist hoor. Maar volgens mij had je Binas ook niet zo erg nodig.

En wij mochten ook onze eigen binas gewoon meenemen, ik geloof dat ze hem vantevoren heel even doorbladerden (zo ook met woordenboeken), dat was alles.
Advertentie
Oud 05-04-2005, 16:11
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
Bij ons mogen we ons eigen Binas niet eens bij gewone toetsweken gebruiken, dus ik neem aan dat dat ook niet mag met het examen.
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Oud 06-04-2005, 09:24
waves
Avatar van waves
waves is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 01-04-2005 @ 19:38 :
Wij gebruik Binas, ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van Biodata had gehoord.
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Oud 08-04-2005, 20:26
Tesca
Avatar van Tesca
Tesca is offline
wij gebruiken juist altijd biodata is veel overzichtelijker dan binas, alles in kleur, en veel meer informatie. Maar in de nieuwe binas (de 5e versie?) staat bijna hetzelfde als in biodata, en nog iets meer volgens mij, dus de nieuwe binas is denk ik beter dan biodata, maar als je de oude binas hebt is een biodata wel handig.
__________________
Oud 08-04-2005, 20:35
Tesca
Avatar van Tesca
Tesca is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 01-04-2005 @ 17:46 :
Verder mag de school zelf verzinnen welk ze gebruiken. Je mag natuurlijk niet je eigen Binas/Biodata meenemen. Ze worden verstrekt door school
Dat is onzin, al neemt heel je school binas mee, mag jij best biodata gebruiken. Het is landelijk bepaald wat is toegestaan, en je school heeft daar niks mee te maken.
__________________
Oud 08-04-2005, 21:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tesca schreef op 08-04-2005 @ 21:35 :
Dat is onzin, al neemt heel je school binas mee, mag jij best biodata gebruiken. Het is landelijk bepaald wat is toegestaan, en je school heeft daar niks mee te maken.
Klopt, bij ons waren er ook maar vier (waaronder ikzelf) die Biodata gebruikten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-04-2005, 22:16
sdekivit
sdekivit is offline
je hebt aan beide geen moer --> heb vorig jaar het hele examen zonder biodata gemaakt.
Oud 09-04-2005, 14:50
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-04-2005 @ 22:38 :
Klopt, bij ons waren er ook maar vier (waaronder ikzelf) die Biodata gebruikten.
Ja, maar als je school geen Biodata verschaft mag je niet je eigen Biodata gebruiken.
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Oud 09-04-2005, 15:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kuik schreef op 09-04-2005 @ 15:50 :
Ja, maar als je school geen Biodata verschaft mag je niet je eigen Biodata gebruiken.
Mocht bij ons wel. Ook Binas moest je van thuis meenemen, woordenboeken enzo net zo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-04-2005, 10:14
sdekivit
sdekivit is offline
bij ons was het verboden om spullen van thuis mee te nemen, behalve de woordenboeken.

binas/biodata kregen we van school (en daar was dus zeker niet in geschreven)
Oud 10-04-2005, 11:05
Tesca
Avatar van Tesca
Tesca is offline
Citaat:
kuik schreef op 09-04-2005 @ 15:50 :
Ja, maar als je school geen Biodata verschaft mag je niet je eigen Biodata gebruiken.
Onzin, er is nationaal afgesproken dat binas of biodata is toegestaan, dus jouw school kan dat echt niet zomaar verbieden hoor.
__________________
Oud 12-04-2005, 06:46
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
Citaat:
Tesca schreef op 10-04-2005 @ 12:05 :
Onzin, er is nationaal afgesproken dat binas of biodata is toegestaan, dus jouw school kan dat echt niet zomaar verbieden hoor.
Ja, maar niet je EIGEN biodata. Wij krijgen met het examen alleen dus een door school verschafte Binas.
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Ads door Google
Oud 13-04-2005, 14:29
J3s
Avatar van J3s
J3s is offline
Citaat:
kuik schreef op 12-04-2005 @ 07:46 :
Ja, maar niet je EIGEN biodata. Wij krijgen met het examen alleen dus een door school verschafte Binas.
Wij moeten ook zelf Binas meenemen hoor
__________________
We never will think, we never will think..That's wonderfull, that's life...
Oud 13-04-2005, 14:41
Linda1985
Linda1985 is offline
Als je school zelf niet genoeg binassen/biodata's/woordenboeken heeft dan moet je die zelf meenemen. Is dus per school verschillend.
__________________
Eej...Houdoe he!
Oud 13-04-2005, 20:51
vlinder86
vlinder86 is offline
Onze school verstrekt helemaal geen binas / biodata, die moet je gewoon zelf mee nemen, er wordt wel steekproeg gecontroleerd op 'extra info' die er eigenlijk niet in hoort te staan.
Wij gebruiken trouwens Bio Data bij biologie... voor zover jet het nodig hebt is het wel fijner dan Binas -> er staat veel meer in... mja, examen bio is net tekstverklaren dus...
Oud 14-04-2005, 15:54
Verwijderd
't Is niet zo dat je automatisch een voordeel hebt met Biodata ofzo. Ik vond Biodata alleen fijner werken dan Binas.
En ik móest m'n eigen Biodata of Binas meenemen, die kregen we niet op school. (Wel werden ze even doorgebladerd door surveillanten voor het examen.)
Ik heb hem niet veel nodig gehad; meestal staan er gewoon bronnen in het examen met de info die je nodig hebt.
Oud 15-04-2005, 17:57
Tesca
Avatar van Tesca
Tesca is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-04-2005 @ 16:54 :
't Is niet zo dat je automatisch een voordeel hebt met Biodata ofzo. Ik vond Biodata alleen fijner werken dan Binas.
En ik móest m'n eigen Biodata of Binas meenemen, die kregen we niet op school. (Wel werden ze even doorgebladerd door surveillanten voor het examen.)
Ik heb hem niet veel nodig gehad; meestal staan er gewoon bronnen in het examen met de info die je nodig hebt.
En er staat veel meer informatie in je biodata (vooral aan tabelletjes) dan in binas voor biologie! Hoewel er in de nieuwe binas wel veel staat qua biologie.
__________________
Oud 17-04-2005, 10:09
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
kuik schreef op 12-04-2005 @ 07:46 :
Ja, maar niet je EIGEN biodata. Wij krijgen met het examen alleen dus een door school verschafte Binas.
Dat mag WEL. Alleen moet hij dan van tevoren gecontroleerd worden door de schoolleiding om te kijken of je er niks ingeschreven hebt.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 25-04-2005, 10:01
108xxx
108xxx is offline
Vallen er nog onderdelen uit het biologie examen weg? ik heb geruchten gehoord dat bepaalde dingen van genetica vervallen..
Oud 25-04-2005, 10:06
RoxX
Avatar van RoxX
RoxX is offline
wij krijgen gewoon binas van school en mogen geen eigen boeken mee nemen want anders zou ik natuurlijk ook mijn binas vol kunnen schrijven met de samenvatting van alles...
Oud 25-04-2005, 16:20
Isiyanka
Avatar van Isiyanka
Isiyanka is offline
Bij ons mag je voor bio kiezen tussen Biodata of Binas, maar we hebben alle SE's gemaakt met Biodata en ik vind het wel een handig boekje, er staat meer in dan in Binas geloof ik
En even een beetje off-topic: wij moeten op school onze eigen Binas meenemen voor het CE en ook voor de SE's
__________________
Reina de la Calle
Oud 25-04-2005, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Tesca schreef op 15-04-2005 @ 18:57 :
En er staat veel meer informatie in je biodata (vooral aan tabelletjes) dan in binas voor biologie! Hoewel er in de nieuwe binas wel veel staat qua biologie.
Maar die informatie die je wél nodig hebt, wél in Biodata staat, maar níet in de Binas, wordt gewoon als bron gegeven bij het CSE. Dus je hebt geen voordeel met je Biodata, of nadeel met Binas. Daarnaast staat er véél in Biodata wat je gewoon écht niet nodig gaat hebben op het CSE.
Oud 26-04-2005, 12:41
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Citaat:
108xxx schreef op 25-04-2005 @ 11:01 :
Vallen er nog onderdelen uit het biologie examen weg? ik heb geruchten gehoord dat bepaalde dingen van genetica vervallen..
moet je even kijken op www.watmoetikleren.nl
daar staat het uitgelegd, al vind ik het nog steeds niet heel duidelijk

wie heeft hier nog meer Nectar voor biologie?
Ik vind het echt verschrikkelijk al die stomme bronnen altijd.
__________________
That ís a tasty burger!
Oud 26-04-2005, 15:07
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
Citaat:
Phlox schreef op 26-04-2005 @ 13:41 :


wie heeft hier nog meer Nectar voor biologie?
Ik vind het echt verschrikkelijk al die stomme bronnen altijd.
Ja, ik en ik vind het ook verschrikkelijk slecht. Bah, wat een kutboek, vooral die hoofdstukken met leerdoelen en bronnen. Voor een toets leer ik meestal met bioplek en nu ook met de examenbundel en samengevatbundel.
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Oud 02-05-2005, 16:28
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
mogen jullie ook alleen maar een "gewone" rekenmachine gebruiken? onze leraren zijn helemaal paranoide door de mogelijkheden van een GR
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 03-05-2005, 10:23
Verwijderd
Citaat:
JaJ schreef op 02-05-2005 @ 17:28 :
mogen jullie ook alleen maar een "gewone" rekenmachine gebruiken? onze leraren zijn helemaal paranoide door de mogelijkheden van een GR
Op je examen mag je ook alleen een gewone rekenmachine gebruiken. Bij de schoolexamens moesten wij ook een gewone gebruiken, maar het lag maar net aan degene die erbij zat hoe streng daarop gecontroleerd werd.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2006 Biologie 1,2 VWO
[ccc]ivopila
3 17-05-2006 15:55
VWO niet-examenstof biologie
puto
8 10-05-2005 12:17
Eindexamens 2003 Biologie 1,2 VWO
jos-fan
3 22-05-2003 19:28
Eindexamens 2003 biologie en grafische rekenmachine?
wilookmeepraten
7 07-05-2003 19:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.