Oud 25-04-2005, 08:13
missy_fly
missy_fly is offline
ik ga met een 7,5 mijn examen in
Advertentie
Oud 25-04-2005, 11:07
Amisha
Avatar van Amisha
Amisha is offline
Als ik het goed heb krijgen we dit jaar geen matrix op het CE, klopt dat?
Oud 25-04-2005, 13:52
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Amisha schreef op 25-04-2005 @ 12:07 :
Als ik het goed heb krijgen we dit jaar geen matrix op het CE, klopt dat?
Dat vroeg ik me dus ook af.. Volgens mij niet, maar eigenlijk maakt het me niet zoveel uit

En ik denk dat ik iets van een 4,8 moet gaan halen, ik vrees dat dat een beetje onhaalbaar wordt
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 25-04-2005, 15:00
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 25-04-2005 @ 14:52 :
Dat vroeg ik me dus ook af.. Volgens mij niet, maar eigenlijk maakt het me niet zoveel uit

En ik denk dat ik iets van een 4,8 moet gaan halen, ik vrees dat dat een beetje onhaalbaar wordt
een 4.8 betekend dus dat je nu een 6.2 staat, het eind examen is meestal minder diep ivm een SE. Je haalt als je goed leert dus echt wel een voldoende!
Anders mag je 1x een 4 staan . Dat betekent dat je een 0.8 moet halen... (6.2+0.8=7; 7/2=3.5=4)
Ik heb vertrouwen in je dat je dat wel lukt
__________________
WOEi !
Oud 26-04-2005, 19:18
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik heb ook Getal en Ruimte, maar weet ook niet precies wat je nou moet leren.

Ik heb wel een vraag:
Heeft iemand van jullie ervaring met Compex? (Wiskunde examen op de pc dus).
Onze school doet dit sinds 2 jaar ofzo, ben benieuwd of dit het makkelijker/moeilijker maakt?

Owja, bij ons doen 9 meisjes C&M dit jaar, jaar daarvoor 11 meisjes, jaar daarvoor 8 meisjes. Alle drie de jaren geen jongens..
__________________
Keep on rockin'
Oud 27-04-2005, 13:48
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Konijn schreef op 26-04-2005 @ 20:18 :
Ik heb ook Getal en Ruimte, maar weet ook niet precies wat je nou moet leren.

Ik heb wel een vraag:
Heeft iemand van jullie ervaring met Compex? (Wiskunde examen op de pc dus).
Onze school doet dit sinds 2 jaar ofzo, ben benieuwd of dit het makkelijker/moeilijker maakt?

Owja, bij ons doen 9 meisjes C&M dit jaar, jaar daarvoor 11 meisjes, jaar daarvoor 8 meisjes. Alle drie de jaren geen jongens..
bij ons 5 meisjes CM
Oud 27-04-2005, 14:52
miss_isabella
miss_isabella is offline
ik sta een 5.3 en ben echt bagger in wiskunde, dus weet niet of ik het wel ga halen! Maar ja, als ik een 5 sta vind ik het ook niet zo erg, als ik mn andere vakkan ten minste maar voldoende sta!
Oud 27-04-2005, 15:00
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 25-04-2005 @ 16:00 :
een 4.8 betekend dus dat je nu een 6.2 staat, het eind examen is meestal minder diep ivm een SE. Je haalt als je goed leert dus echt wel een voldoende!
Anders mag je 1x een 4 staan . Dat betekent dat je een 0.8 moet halen... (6.2+0.8=7; 7/2=3.5=4)
Ik heb vertrouwen in je dat je dat wel lukt
Ha, waarschijnlijk een 5,1 voor dit schoolexamen, nu zie ik alles weer wat rooskleuriger in

En dat goed leren is nu juist het probleem, ik heb faalangst waardoor ik bijna nooit leer voor wiskunde
En er zijn nog een aantal andere vakken waarvoor ik vrij gemakkelijk een onvoldoende kan gaan halen...

Maar goed, waarschijnlijk een 5,1, het komt wel goed met mij
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-04-2005, 16:52
Idioteque-je
Avatar van Idioteque-je
Idioteque-je is offline
Ik ga met een 5.5 m'n wiskunde examen in en ik ben er toch wel bang voor, denk niet dat ik een 5.5 voor het examen kan halen om een 6 op m'n eindlijst te staan. Ik mag dan wel twee onvoldoendes halen, maar heb ook problemen met filosofie en duits . help
__________________
sans la musique la vie serait une erreur (Nietzsche)
Oud 28-04-2005, 20:00
Verwijderd
Ik ga, geloof ik, met een 7. nog wat (1 of 2) mijn examen in...Jippie!


en dat voor iemand die in de onderbouw tweeën en drieën haalde.. laat dus NOOIT iemand tegen je zeggen dat je in sommige vakken "gewoon" slecht bent, want je kunt ALTIJD jezelf (en anderen) verbazen.. !
Oud 29-04-2005, 14:36
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Blegh, 4,6 voor het laatste schoolexamen, als ik dat ook op het CE haal

Ik snap heel dat hoofdstuk over rijen niet, heb ik besloten
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 01-05-2005, 19:49
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Ooooh ik heb het eindexamen 2004 geoefend, maar ik keek bijna elke keer naar de antwoorden Meestal snapte ik het dan wel, maar ik zou er zelf dus niet opkomen. Eén vraag snapte ik zelfs met het antwoord erbij niet.
Volgens m'n leraar moet ik hetzelfde examen over een week of wat nog een keer maken om te kijken of ik de antwoorden dan uit mezelf weet.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 01-05-2005, 20:19
souriceau
Avatar van souriceau
souriceau is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 01-05-2005 @ 20:49 :
Ooooh ik heb het eindexamen 2004 geoefend, maar ik keek bijna elke keer naar de antwoorden Meestal snapte ik het dan wel, maar ik zou er zelf dus niet opkomen. Eén vraag snapte ik zelfs met het antwoord erbij niet.
Volgens m'n leraar moet ik hetzelfde examen over een week of wat nog een keer maken om te kijken of ik de antwoorden dan uit mezelf weet.
Ja dat heb ik nou ook steeds, dat ik er niet uit mezelf opkom. En dan dwing ik mezelf om niet naar de antwoorden te kijken maar dan kom ik er echt niet uit .
Oud 01-05-2005, 20:27
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
souriceau schreef op 01-05-2005 @ 21:19 :
Ja dat heb ik nou ook steeds, dat ik er niet uit mezelf opkom. En dan dwing ik mezelf om niet naar de antwoorden te kijken maar dan kom ik er echt niet uit .
Echt
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 02-05-2005, 11:05
engeltje
engeltje is offline
Ik denk dat dat examen bij mij wel moet lukken. Een keertje leren is niet zo'n verkeerd plan. Maar ik sta nu een 7.1 dus dat komt wel goed

Trouwens, de grafen en matrices hoef je niet te leren die hebben wij dan ook nooit gehad, omdat ze meer tijd wilden besteden aan de hoofdstukken die wél op het CSE komen
Oud 02-05-2005, 12:28
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
engeltje schreef op 02-05-2005 @ 12:05 :
Ik denk dat dat examen bij mij wel moet lukken. Een keertje leren is niet zo'n verkeerd plan. Maar ik sta nu een 7.1 dus dat komt wel goed

Trouwens, de grafen en matrices hoef je niet te leren die hebben wij dan ook nooit gehad, omdat ze meer tijd wilden besteden aan de hoofdstukken die wél op het CSE komen
Het enige onderwerp dat ik nog een beetje snapte, laten ze eruit, echt gemeen

Hm, ik ben ineens beter in tekstverklaren dus ik denk dat ik wiskunde maar gewoon laat zitten, best hopeloos
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 03-05-2005, 20:15
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
ik had een 6.8 voor mn heransinggg.
en nu ga ik met n 5.9 mn examen in.
ik had niet gedacht dat ik oooooit met n voldoende voor wisk mn examen in ging (en dat zonder al te veel geleerd te hebben)
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Oud 04-05-2005, 15:50
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Luna schreef op 03-05-2005 @ 21:15 :
ik had een 6.8 voor mn heransinggg.
en nu ga ik met n 5.9 mn examen in.
ik had niet gedacht dat ik oooooit met n voldoende voor wisk mn examen in ging (en dat zonder al te veel geleerd te hebben)
same here
ik had dit hele jaar eigenlijk niks voor wiskunde gedaan en dus steeds onvoldoendes gehaald tot de laatste toets, toen had ik de dag van tevoren 10 uur wiskunde gedaan en een 7 gehaald
op wonderbaarlijke wijze kon je bij ons voor wiskunde onvoldoendes blijven halen en toch voldoende blijven staan :/ ik ga met een 6,2 mn examen in.

gefeliciteerd met je cijfer
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 07-05-2005, 13:39
Amisha
Avatar van Amisha
Amisha is offline
Ik ga naar de examencursus wiskunde A1 in leiden. Zijn er mensen hier die dat ook gevolgd hebben? Vriendin van me zei dat het best een beetje helpt..
Oud 09-05-2005, 08:02
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
HOE MOET IK IN GODSNAAM WISKUNDE GAAN VOORBEREIDEN VOOR HET CE?

ik sta nu een 6,4 maar ik ben echt bang voor het examen..
Oud 09-05-2005, 09:48
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
ik ga met een 5.45 mn examens in en ik ben echt bang dat ik zak want ik bak er echt helemaal niks van
en ik moet in 2 weken écht veel wiskunde gaan doen
Oud 10-05-2005, 21:36
simsalabim
Avatar van simsalabim
simsalabim is offline
Ik wordt echt gek van wiskunde. Ik had zo'n 2 weken terug een SE over dezelfde stof als het CE en nog 1 hoofdstuk extra.

Ik had mn leerproces versprijd over 5 dagen, en bij elkaar zon 20 uur geleerd. En wat was mn punt: een 3.7!

Dan zakt de moed je toch in de schoenen, het hoogste punt was overigens een 5.4.
Iemand tips zodat ik minder gestressed wordt en meer zelfvertrouwen krijg?
__________________
Come as you are
Oud 10-05-2005, 21:51
jet
Avatar van jet
jet is offline
want die zag ik nog neit staan?
hoe kijken jullie er tegen aan?

ik sta een 6.9... dus het moet wel goedkomen. alleen nu zei mn bijles leraar dat we matrices en grafen niet hoefden, maar watmoetikleren.nl zegt van wel.. wat is waar?
(ik ga neit meer naar wisundeles)
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 10-05-2005, 22:08
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Mijn wiskundeleraar zei ook dat we dat niet hoefden.

Ik sta een 7,4. Heb vandaag wiskunde van de vorige proefwerkweek herkanst, ik hoop op een 7,6/7,7 uit te komen.

Met oefenexamens kom ik meestal uit op een 5,5/6, ik snap het altijd wel, maar ik kom er zelf niet op
Oud 10-05-2005, 22:17
jet
Avatar van jet
jet is offline
daar heb ik ook last van in de examenbundel.. zlef kom ik er niet op, maar ik kan en snap het wel
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 10-05-2005, 22:18
Li
Avatar van Li
Li is offline
Ik was echt een wiskunde kneus en zelfs ik haalde vorig jaar een dikke 8 voor m'n examen, dus voor iedereen: er is nog hoop. Het examen valt echt reuze mee

of wij kregen altijd moeilijke SE's, maar dat lijkt me sterk
Oud 11-05-2005, 07:50
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 26-04-2005 @ 20:18 :
Owja, bij ons doen 9 meisjes C&M dit jaar, jaar daarvoor 11 meisjes, jaar daarvoor 8 meisjes. Alle drie de jaren geen jongens..
Wij hadden één jongen die C&M deed, en één meisje dat N&T deed.
Oud 11-05-2005, 07:51
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 10-05-2005 @ 23:17 :
daar heb ik ook last van in de examenbundel.. zlef kom ik er niet op, maar ik kan en snap het wel
Je bent zestien en je zit in de examenklas van het vwo?
Oud 11-05-2005, 08:30
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 11-05-2005 @ 08:51 :
Je bent zestien en je zit in de examenklas van het vwo?
Ach, bij ons is er iemand 15 (ik zelf zit pas in de 4e)
Oud 11-05-2005, 08:43
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 11-05-2005 @ 09:30 :
Ach, bij ons is er iemand 15 (ik zelf zit pas in de 4e)
Wonderbaarlijk
Oud 11-05-2005, 12:56
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Klas overgeslagen en nog niet jarig geweest?
Ik zie niet zo tegen het wiskunde-examen op. Meestal vragen ze geen echt moeilijke dingen. Laatste examen dat ik geoefend heb (zonder te leren) had ik een 7.2. Ik ga nog oude examens oefenen om te wennen aan de vraagstelling. Met een 2.7 ben ik overigens al geslaagd, dus ik heb niet te klagen.
O ja, grafen en matrices zit niet in het eindexamen.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 11-05-2005, 12:59
sonic boom
sonic boom is offline
Gewoon een paar klassen op de basisschool overgeslagen had ik ook wel gewild hoor... Ik sta overigens een 8.0 voor mijn wiskundedossier op zich neit veel aan de hand ik begrijp wel veel maar moet het na zo'n lange tijd nixen tog weer ff in mijn kop krijgen. Ik werk overigens zonder een examenbundel. Maar ik had eigenlijk een vraag ik snap niet echt wat ze met die Domeinen letters aangeven bij www.watmoetikleren.nl en ik vind die site idd ook heel errug vaag .

Wij gebruiken op onze school gewoon de wiskundeboeken van Getal&Ruimte en ik wilde eigenlijk vragen of iemand mij een beetje duidelijkheid kan geven welke hoofdstukken uit deze boeken je moet kunnen beheersen.

Bedankt.
Oud 11-05-2005, 13:04
sonic boom
sonic boom is offline
En als ik het goed heb begrepen ligt de nadruk toch gewoon op de boeken EM3,4 en 5 kan iemand dat misschien bevestigen? thanx
Oud 11-05-2005, 13:16
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
sonic boom schreef op 11-05-2005 @ 14:04 :
En als ik het goed heb begrepen ligt de nadruk toch gewoon op de boeken EM3,4 en 5 kan iemand dat misschien bevestigen? thanx
Klopt alleen het hoofdstuk over graven en matrices moet je weglaten (uit mn hoofd h2 van em5 maar weet het niet zeker)
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 11-05-2005, 13:28
sonic boom
sonic boom is offline
Dat is EM5 hoofdstuk 1. Klopt mijn leraar die al een 1/2 jaar ziek is had al een x aangegeven dat Grafen en Matrices niet op het eindexamen zouden voorkomen.
Oud 11-05-2005, 13:47
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Li schreef op 10-05-2005 @ 23:18 :
Ik was echt een wiskunde kneus en zelfs ik haalde vorig jaar een dikke 8 voor m'n examen, dus voor iedereen: er is nog hoop. Het examen valt echt reuze mee

of wij kregen altijd moeilijke SE's, maar dat lijkt me sterk
Dat vind ik lief.

Maar ik denk toch dat jullie kei moeilijke SE's krijgen, want wij gingen vandaag in de les een examen oefenen en ik snapte er echt de helft niet van
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 11-05-2005, 14:18
Jean-Paul
Avatar van Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Citaat:
Li schreef op 10-05-2005 @ 23:18 :
Ik was echt een wiskunde kneus en zelfs ik haalde vorig jaar een dikke 8 voor m'n examen, dus voor iedereen: er is nog hoop. Het examen valt echt reuze mee

of wij kregen altijd moeilijke SE's, maar dat lijkt me sterk
Idem hier, ik heb er zelfs twee jaar over gedaan (ik deed 5&6 VWO in 1). Het eerste jaar was drama, tweede jaar ging iets beter op de laatste 2 SE's na (rijen enzo ), alleen het examen met een 8,5 gehaald. Moet wel zeggen dat toen alles meezat die dag.
__________________
The only thing I fear, is running out of beer!
Oud 11-05-2005, 16:03
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 11-05-2005 @ 08:51 :
Je bent zestien en je zit in de examenklas van het vwo?
over 9 dagen word ik 17
en ik heb idd een klas over geslagen



maar ik leer gewoon mn samengevat, en ik heb examentraining gehad
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 12-05-2005, 10:29
HmmIk
HmmIk is offline
Ik heb misschien 'n hele domme vraag ma kben t ff kwijt
hoe reken je ook alweer uit

1.142 staat tot x = 3600000

dus op je GRM : 1.142^x=3600000

is toch iets met logaritme?? alleen weet ik niet meer hoe dat gaat!
Oud 12-05-2005, 11:08
#6
Avatar van #6
#6 is offline
log(3600000)/log(1.142) = 113.6942
Oud 12-05-2005, 11:09
HmmIk
HmmIk is offline
thnx
Oud 12-05-2005, 12:57
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Ik sta een 5 voor wiskunde...Dus moet een 6 halen maar dat gaat hopelijk wel lukken! Hard leren wordt het..
__________________
I dream of you tonight, tomorrow you'll be gone..
Oud 12-05-2005, 14:03
*RooSs*
*RooSs* is offline
Wie krijgt hier ook een gedeelte met excel?

Ik sta btw een 6,3
Oud 12-05-2005, 16:56
pinkkashmir
Avatar van pinkkashmir
pinkkashmir is offline
Ik ben er niet heel ongerust over. Aangezien ik altijd de wiskunde-n00b van de eeuw was en dit hele jaar met openhangende mond naar m'n opgaven heb zitten kijken van wasdatdan, leek het me wel slim om een wiskunde examentraining te gaan doen in leiden bij de universiteit.
Dat was 3 dagen lang [in het weekend!] zwoegen, maar op de laatste dag had ik maar wel mooi 2,5 punten hoger gehaald voor hun proefexamen dan voor het proefexamen wat ik daarvóór op school had gemaakt.

Nu dus nog zo af en toe wat van de opgaven die je mee krijgt maken, en de aantekeningen goed doorkijken, en dan hoop ik dat ik net een voldoende haal
Oud 12-05-2005, 19:11
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
*RooSs* schreef op 12-05-2005 @ 15:03 :
Wie krijgt hier ook een gedeelte met excel?

Ik sta btw een 6,3
Ja ik dus, had het er hierboven al over, CompEx.
Heb het laatst voor het eerst gezien (ik ga nooit naar de wiskundeles), en volgens mij is het niet zo moeilijk.
__________________
Keep on rockin'
Oud 12-05-2005, 19:34
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
ik sta een 5.5 en mn oefenexamens zijn een ramp dus ik weet niet hoe ik t dit jaar ga doen....
Oud 12-05-2005, 19:41
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Citaat:
HmmIk schreef op 12-05-2005 @ 11:29 :
Ik heb misschien 'n hele domme vraag ma kben t ff kwijt
hoe reken je ook alweer uit

1.142 staat tot x = 3600000

dus op je GRM : 1.142^x=3600000

is toch iets met logaritme?? alleen weet ik niet meer hoe dat gaat!
als je op je examen opeens bent vergeten hoe je zo een soort vergelijking 'normaal' uitrekend, kan je altijd gebruik maken van de Y= scherm (TI83)
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Oud 13-05-2005, 16:32
kebkebe
kebkebe is offline
Misschien mag je onvoldoende [edit: een 5,5 is natuurlijk niet eens onvoldoende!] staan voor Wiskunde?


Eigenlijk zijn het maar vier hoofdstukken die je moet leren, dat heb ik voor een SE ook wel eens gemoeten. Ik vind het opeens best wel te overzien, maar misschien vergis ik me.
Oud 13-05-2005, 18:59
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Heeft hier iemand de boeken Getal en Ruimte en kan zeggen welke hoofdstukken of wat voor onderwerpen ik nou precies moet leren?
__________________
Keep on rockin'
Oud 14-05-2005, 10:15
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb die boeken.

Je moet volgens mij alle hoofdstukken kennen, behalve die met de matrixen.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken profielwerkstuk Wiskunde A1,2
kelsie
5 27-09-2006 17:23
Algemene schoolzaken Wiskunde a1,2 <----> Wiskunde b1 ??
Trala
26 26-06-2006 19:52
HAVO Wiskunde A1,2
SpecialX
23 26-05-2006 11:07
Huiswerkvragen: Exacte vakken Uitwerkingen Getal en Ruimte Havo 4/5 wiskunde A1,2
StaceySpacey
6 20-10-2005 16:06
HAVO Wiskunde A1,2
Lady Lazarus
226 06-06-2005 16:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.