Oud 16-05-2005, 19:47
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Femic schreef op 16-05-2005 @ 19:40 :
Pff ben dit weekend met AK bezig geweest en het valt me echt tegen! Die oefenvragen in de examenbundel zijn veel moelijker dan verwacht en van AA heb ik de ballen verstand... Snap er geen spreekwoordelijke reet van!
Heeft iemand een goede samenvatting van AA voor me? (heb 't boekje samengevat, maar die blijft bij dat onderwerp niet hangen..)
Misschien dat ik nog een samenvatting maak, dan wil ik hem je wel sturen?
Heb zelf ook het boekje samengevat maar alleen nog mm en vr geleerd, mm vind ik erg duidelijk in het samengevat staan dus maak ik geen samenvatting van, vr vind ik Wereldwijs soms weer beter dus heb ik zelf een samenvatting gemaakt.
Aan aa ga ik vanavond beginnen dus nog geen idee wat ik doe
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Advertentie
Oud 16-05-2005, 21:14
T-i-n-e-z
Avatar van T-i-n-e-z
T-i-n-e-z is offline
Alleen voor Actieve Aarde leer ik een beetje. M&M en V&R, zijn meer algemene kennis. Als je examens bekijkt die over die laatste twee onderwerpen gaan hoef je nix te kennen, alles is op te zoeken...
__________________
Hier spreekt het kind in mezelf... simpel en echt niets te verbergen
Oud 16-05-2005, 21:37
De Zwartkijker
Avatar van De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Beste mede-examenleerling,

Weet er iemand een link naar een site waar de stof van actieve aarde wat simpeler wordt uitgelegd.

Ik snap namelijk helemaal niks van het boek,


Alvast bedankt,
Oud 17-05-2005, 12:05
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
T-i-n-e-z schreef op 16-05-2005 @ 21:14 :
Alleen voor Actieve Aarde leer ik een beetje. M&M en V&R, zijn meer algemene kennis. Als je examens bekijkt die over die laatste twee onderwerpen gaan hoef je nix te kennen, alles is op te zoeken...
Ja dat dacht ik dus ook steeds, maar ik vond de oefenvragen uit de bundel echt tegenvallen! Dus óf ik kan niet met de atlas omgaan (best aannemelijk) óf het is echt moeilijker dan gehoopt..

Citaat:
Liss schreef op 16-05-2005 @ 19:47 :
Misschien dat ik nog een samenvatting maak, dan wil ik hem je wel sturen?
Graag, laat maar even weten of je 't hebt gedaan, zo ja, dan PM ik je even m'n e-mail
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 17-05-2005, 13:04
ladyS
ladyS is offline
Hoe leren jullie Ak eigenlijk? Meer letterlijk of gewoon weten waar het ongever over gaat en wat die moeilijke woorden betekenen?
__________________
ssss
Oud 17-05-2005, 13:20
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Dat laatste. Maar da's meer luiheid
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 17-05-2005, 14:12
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
ladyS schreef op 17-05-2005 @ 13:04 :
Hoe leren jullie Ak eigenlijk? Meer letterlijk of gewoon weten waar het ongever over gaat en wat die moeilijke woorden betekenen?
Ik lees denk ik het boek een keer door en dan de examenbundel een keer doorlezen en dat was het

Dus dat is een combinatie tussen die twee?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 17-05-2005, 14:24
Calimero1
Calimero1 is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 16-05-2005 @ 21:37 :
Beste mede-examenleerling,

Weet er iemand een link naar een site waar de stof van actieve aarde wat simpeler wordt uitgelegd.

Ik snap namelijk helemaal niks van het boek,


Alvast bedankt,
Ik ben het helemaal met je eens, ook ik snap van actieve aarde helemaal niks. Ik heb wereldwijs en het staat zo onlogisch allemaal uitgelegd, gewoon niet schematisch genoeg. .. wat ik me afvraag is of als je samengevat gewoon goed leert, je genoeg kennis hebt? en idd. . heeft iemand een site met duidelijke samenvattingen of duidelijke uitleg van de stof van actieve aarde..
thnx!
Oud 17-05-2005, 17:40
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
Liss schreef op 16-05-2005 @ 19:35 :
Dat staat wel in dat boek

Edit:
Stukje uit mn samenvatting gekopieerd (wel geschreven zoals ik het zelf goed begrijp na het lezen van het boekje, dus weet niet of het erg duidelijk is):

Ontstaan vervoersstromen (theorie van Ullman)

1. Complementariteit, gebieden vullen elkaar aan.
Regionale verschillen: ruimtelijk (klimaat, relief), economisch (productie), demografisch (bevolkingsgroei, samenstelling), sociaal-cultureel (godsdienst, taal, gewoonten).
2. Transporteerbaarheid, verhouding kosten/tijd van het transport en waarde van het product.
(bederfelijk goed, tijd – laagwaardig goed, afstand).
3. Tussenliggende mogelijkheden, (concurrerend vervoer).
ja, ik wist wel wat het was en die 3 dingen herkende ik ook wel maar de naam Ullman zei mij niets.(die had ik nergens in het boek zien staan.) Ik ga nog n keer goed lezen dan maar..
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Oud 17-05-2005, 18:25
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 16-05-2005 @ 21:37 :
Beste mede-examenleerling,

Weet er iemand een link naar een site waar de stof van actieve aarde wat simpeler wordt uitgelegd.

Ik snap namelijk helemaal niks van het boek,


Alvast bedankt,
mijn leraar is helemaal into the powerpoint, hier staan heel veel presentaties waar van alle onderwerpen wat staat uitgelegd.

anders staat hier misschien nog wel wat info tussen. (heb het zelf nog niet echt bestuudeerd)
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est

Laatst gewijzigd op 17-05-2005 om 18:27.
Oud 17-05-2005, 19:41
Verwijderd
staat geen actieve aarde bij?
Oud 17-05-2005, 20:53
Inges
Avatar van Inges
Inges is offline
Citaat:
Liss schreef op 16-05-2005 @ 19:35 :
Dat staat wel in dat boek

Edit:
Stukje uit mn samenvatting gekopieerd (wel geschreven zoals ik het zelf goed begrijp na het lezen van het boekje, dus weet niet of het erg duidelijk is):

Ontstaan vervoersstromen (theorie van Ullman)

1. Complementariteit, gebieden vullen elkaar aan.
Regionale verschillen: ruimtelijk (klimaat, relief), economisch (productie), demografisch (bevolkingsgroei, samenstelling), sociaal-cultureel (godsdienst, taal, gewoonten).
2. Transporteerbaarheid, verhouding kosten/tijd van het transport en waarde van het product.
(bederfelijk goed, tijd – laagwaardig goed, afstand).
3. Tussenliggende mogelijkheden, (concurrerend vervoer).
\

Dat laatste, tussenliggende mogelijkheden, gaat dat nou over concurrerend vervoer of hoe zit dat? Want bij concurrerend vervoer ontstaat er toch geen vervoersstroom?
Oud 18-05-2005, 09:25
Slimwizard
Avatar van Slimwizard
Slimwizard is offline
IK heb hier gelezen dat hoofdstuk 3 van actieve aarde niet hoeft (terra) ontwikkeling van het leven, maar mijn leraar zegt dat het wel moet alleen dat stukje over het evolutietheorie niet, dus de rest wel van ''ontwikkeling van het leven'',


evolutietheorie is voor christelijke scholen niet echt passend vandaar
Oud 18-05-2005, 09:58
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
Citaat:
Inges schreef op 17-05-2005 @ 20:53 :
\

Dat laatste, tussenliggende mogelijkheden, gaat dat nou over concurrerend vervoer of hoe zit dat? Want bij concurrerend vervoer ontstaat er toch geen vervoersstroom?
er mag geen tussenliggende mogelijkheid (intervening oppurtunity) zijn dat dichterbij ligt waar men heen zou kunnen gaan, want anders komt er geen vervoersstroom op gang tussen a en b, maar tussen a en c bijvoorbeeld
Oud 18-05-2005, 11:16
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Slimwizard schreef op 18-05-2005 @ 09:25 :
IK heb hier gelezen dat hoofdstuk 3 van actieve aarde niet hoeft (terra) ontwikkeling van het leven, maar mijn leraar zegt dat het wel moet alleen dat stukje over het evolutietheorie niet, dus de rest wel van ''ontwikkeling van het leven'',


evolutietheorie is voor christelijke scholen niet echt passend vandaar
Examenbundel: "Het subsomein Ontwikkeling van het Leven wordt niet getoetst."

En voor de mensen die AA allemaal niet snappen: waarom niet / nooit je leraar gevraagd? Tot twee weken terug snapte ik er geen drol van. Ik ben er toen een ruim uur met mijn lerares voor gaan zitten, en nu snap ik het
Oud 18-05-2005, 12:20
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 18-05-2005 @ 11:16 :
En voor de mensen die AA allemaal niet snappen: waarom niet / nooit je leraar gevraagd? Tot twee weken terug snapte ik er geen drol van. Ik ben er toen een ruim uur met mijn lerares voor gaan zitten, en nu snap ik het
Hij ziet me aankomen.. heb ongeveer één derde van de lessen gevolgd... En eerlijk gezegd was ik zo arrogant om te denken dat ik het wel zou begrijpen als ik het boek of samengevat zou doorlezen. Maar het blijft gewoon niet hangen..
Níemand een samenvatting van AA??
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 18-05-2005, 18:44
Verwijderd
Eerlijk gezegd vind ik Actieve Aarde ook best moeilijk, ik denk dat het toch wel belangrijk is dat je de theorie ervan goed beheerst. Bij de andere 2 boekjes in het echt meer inzicht en is feitenkennis minder belangrijk. Dus ik hoop echt dat iemand fijne aantekeningen / samenvatting van Actieve Aarde heeft.
Oud 18-05-2005, 19:27
ladyS
ladyS is offline
omijgod ikwordt echt gek van Actieve AArde ik snap der nix van heeft iemand een duidelijke samenvatting:(
__________________
ssss
Oud 18-05-2005, 22:44
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Inges schreef op 17-05-2005 @ 20:53 :
\

Dat laatste, tussenliggende mogelijkheden, gaat dat nou over concurrerend vervoer of hoe zit dat? Want bij concurrerend vervoer ontstaat er toch geen vervoersstroom?
Daar bedoel ik mee dat als er een product in land b en c geproduceerd worden en land a heeft het nodig, in land b ishet goedkoper maar van land c liggen de transportkosten lager zodat de totaalprijs lager zal liggen zal men toch voor het product uit land c kiezen.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 19-05-2005, 13:16
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Citaat:
Femic schreef op 18-05-2005 @ 12:20 :

Níemand een samenvatting van AA??
www.collegenet.nl

hulpmateriaal --> begrippenlijsten --> VWO domein: Actieve Aarde

die is wel handig
Oud 19-05-2005, 13:43
Verwijderd
Citaat:
A loved one schreef op 19-05-2005 @ 13:16 :
www.collegenet.nl

hulpmateriaal --> begrippenlijsten --> VWO domein: Actieve Aarde

die is wel handig
Nee, die vind ik persoonlijk niet echt fijn. Het zijn alleen maar begrippen, ik hou meer van een samenvatting, een geheel zeg maar.
Oud 19-05-2005, 14:40
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Heel snugger

Deze is wel goed:
http://huiswerk.scholieren.com/werks...erslagid=12152

(denk ik althans, ik weet natuurlijk niks van 't onderwerp )
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 19-05-2005, 16:43
Calimero1
Calimero1 is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 18-05-2005 @ 11:16 :
Examenbundel: "Het subsomein Ontwikkeling van het Leven wordt niet getoetst."

En voor de mensen die AA allemaal niet snappen: waarom niet / nooit je leraar gevraagd? Tot twee weken terug snapte ik er geen drol van. Ik ben er toen een ruim uur met mijn lerares voor gaan zitten, en nu snap ik het
ik heb je advies opgevolgd, en snap het nu voor mijn gevoel stuk beter, heb er 1,5 uur over gepraat en alles is me stuk duidelijker
Oud 19-05-2005, 17:17
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik heb een samenvatting zorgvuldig doorgelezen en 1 of ander aantekeningenboekje van m'n leraar (ook veel tekeningen enzo) en ik snap de hoofdlijnen van het onderwerp nu ook eindelijk In samengevat staan gewoon te veel onbekende termen achter elkaar.. ik snap het beter in een lopend verhaal, maar het boek (Atlantis) vertelt het dan weer zo omslachtig..
Maar goed, ik ben een stuk gelukkiger
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 20-05-2005, 00:11
Verwijderd
Even voor de duidelijkheid. We hoeven dus van Actieve Aarde alleen maar de onderwerpen platentektoniek en klimaatveranderingen te kennen, en dat ander onderwerp wat nog in dat boekje staat vervalt?
Oud 20-05-2005, 09:56
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ja.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 20-05-2005, 11:24
Verwijderd
Kan iemand toevallig de verschillen tussen stratovulkanen en schildvulkanen enzo uitleggen met het liefst een voorbeeld (afbeelding?)erbij, want in Wereldwijs wordt het niet echt duidelijk uitgelegd. Er wordt alleen gezegd dat een stratovulkaan een steile vulkaan is. Een schildvulkaan is een plattere vulkaan? En hoe zit het met die andere vulkanen dan?
Oud 20-05-2005, 11:47
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ken je de Vesuvius? De bekendste vulkaan die er bestaat zo'n beetje? Dat is een stratovulkaan.
Het verschil tussen een stratovulkaan en een schildvulkaan is dat er uit een stratovulkaan veel taaier lava stroomt, dat minder snel stroomt en dus ook veel eerder stolt. Bovendien komen er uit een stratovulkaan (vaak) giftige gassen. Uit een schildvulkaan komt veel vloeibaarder lava, dat dus ook veel sneller stroomt, daardoor wordt het over een groter oppervlak verspreid en is ie platter en wijder.

Dan heb je nog een caldeira, dat is een vulkaan waarbij zo'n grote uitbarsting is geweest dat de magmakamer leeg is en de krater instort. Dan heb je dus een vulkaan met een groot 'gat' erin, veel groter dan de oorspronkelijke krater.

En dan heb je nog spleeterupties, waarbij de lava uit grote, kilometerslange spleten stroomt.

Hoop dat het een klein beetje duidelijk is, ik wist het tot gisteren ook allemaal nog niet

Hier een stratovulkaan (de Vesuvius):
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...1822scrope.jpg

Hier zie je ook een aantal soorten vulkanen:
http://images.google.nl/imgres?imgur...l%3Dnl%26lr%3D
Die andesietvulkaan hoef je niet te kennen en die basaltvulkanen zijn spleeterupties.

Hier mooi voorbeeld van een caldeira:
http://php.educanet2.ch/gymorges/200...s/caldeira.jpg

Succes ermee!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 20-05-2005, 14:53
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 20-05-2005 @ 11:24 :
Kan iemand toevallig de verschillen tussen stratovulkanen en schildvulkanen enzo uitleggen
dat hoef je toch helemaal niet te kennen... in welk domein staat dat joh?
Oud 20-05-2005, 15:00
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Het eerste. Vulkanen ontstaan namelijk door het verschuiven van continentale en oceanische platen
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 20-05-2005, 15:08
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
ilovesnow schreef op 20-05-2005 @ 14:53 :
dat hoef je toch helemaal niet te kennen... in welk domein staat dat joh?
Gewoon Actieve Aarde... Dat is toch juist een van de belangrijkste dingen?

Stratovulkaan op continentale platen, schildvulkanen op oceanische
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 20-05-2005, 15:53
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
Femic schreef op 20-05-2005 @ 15:00 :
Het eerste. Vulkanen ontstaan namelijk door het verschuiven van continentale en oceanische platen
toch ook door 2 continentele platen die op elkaar gaan
Oud 20-05-2005, 15:55
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 20-05-2005 @ 15:08 :
Gewoon Actieve Aarde... Dat is toch juist een van de belangrijkste dingen?

Stratovulkaan op continentale platen, schildvulkanen op oceanische
nou sorry staat niet in mijn actieve aarde... of ik ben blind
Oud 20-05-2005, 15:57
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
ilovesnow schreef op 20-05-2005 @ 15:55 :
nou sorry staat niet in mijn actieve aarde... of ik ben blind
Staat daar niet in wat een stratovulkaan is en wat een schildvulkaan? Vaag

En twee continentale platen is bijvoorbeeld bij de Afrikaanse en de Euraziatische, dan krijg je bergen.. Of zoals bij India
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 20-05-2005, 16:02
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:

En twee continentale platen is bijvoorbeeld bij de Afrikaanse en de Euraziatische, dan krijg je bergen.. Of zoals bij India [/B]
geen vulkanen? oooh
Oud 20-05-2005, 16:03
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
ilovesnow schreef op 20-05-2005 @ 16:02 :
geen vulkanen? oooh
Nee, volgens mij niet. Dan krijg je bergen. Bij twee verschillende een stratovulkaan, die zijn erg explosief. Bij midoceanische ruggen krijg je een schildvulkaan.

snap je?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 20-05-2005, 16:06
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 20-05-2005 @ 15:57 :
Staat daar niet in wat een stratovulkaan is en wat een schildvulkaan? Vaag

En twee continentale platen is bijvoorbeeld bij de Afrikaanse en de Euraziatische, dan krijg je bergen.. Of zoals bij India
In mijn actieve aarde staat ook niets over de soorten vulkanen. Het gaat alleen maar over soorten gesteenten en er is een klein stukje over verschuiving van platen.
Oud 20-05-2005, 16:07
ilovesnow
ilovesnow is offline
ja ik snap, dank

kan iemand mij ook uitleggen hoe het precies zit met moessons... en het ITCZ? [verschuiving van het ITCZ etc.]

en wat passaten precies zijn?
Oud 20-05-2005, 16:11
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 20-05-2005 @ 16:03 :
Nee, volgens mij niet. Dan krijg je bergen. Bij twee verschillende een stratovulkaan, die zijn erg explosief. Bij midoceanische ruggen krijg je een schildvulkaan.

snap je?
In samengevat staat dat schildvulkanen voorkomen op Hawaii en ze zijn breed en vlak. Stratovulkanen komen voor aan de randen van continentale platen waar een oceanische plaat onderduikt, bijvoorbeeld bij Indonesië. Stratovulkanen zijn steiler en gelaagd.
Waarom komen schildvulkanen alleen voor op Hawaii?
Oud 20-05-2005, 16:14
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 20-05-2005 @ 16:11 :
In samengevat staat dat schildvulkanen voorkomen op Hawaii en ze zijn breed en vlak. Stratovulkanen komen voor aan de randen van continentale platen waar een oceanische plaat onderduikt, bijvoorbeeld bij Indonesië. Stratovulkanen zijn steiler en gelaagd.
Waarom komen schildvulkanen alleen voor op Hawaii?
Ze komen ook voor op Ijsland, dus ik weet niet waar samengevat het over heeft Ik dacht dat Hawaii een hotspot was, maar nu begin ik te twijfelen

@Ilovesnow: Dat snap ik allemaal dan weer niet
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 20-05-2005, 16:16
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 20-05-2005 @ 16:14 :
Ze komen ook voor op Ijsland, dus ik weet niet waar samengevat het over heeft Ik dacht dat Hawaii een hotspot was, maar nu begin ik te twijfelen
Hawaii is ook een hotspot. Dit weet ik zeker, maar ik weet niets van die vulkanen.
Oud 20-05-2005, 16:19
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Dat staat inderdaad niet in Actieve Aarde. Wij hebben van onze lerares een heel deel uit het boek 'De Geo' gekregen, omdat in Actieve Aarde van Atlantis heel veel niet staat!
Oud 20-05-2005, 16:19
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 20-05-2005 @ 16:16 :
Hawaii is ook een hotspot. Dit weet ik zeker, maar ik weet niets van die vulkanen.
Hotspots zijn altijd explosief, dus dan is Hawaii echt geen schildvulkaan, toch?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 20-05-2005, 16:23
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 20-05-2005 @ 16:19 :
Hotspots zijn altijd explosief, dus dan is Hawaii echt geen schildvulkaan, toch?
hmmm, door hotspots komen er vulkanen voor ver van de rand van de platen. Ik weet niet of dat dan persé explosieve vulkanen moeten zijn.
Oud 20-05-2005, 16:25
ilovesnow
ilovesnow is offline
kan iemand mij ook uitleggen hoe het precies zit met moessons... en het ITCZ? [verschuiving van het ITCZ etc.]

en wat passaten precies zijn?
Oud 20-05-2005, 16:26
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 20-05-2005 @ 16:23 :
hmmm, door hotspots komen er vulkanen voor ver van de rand van de platen. Ik weet niet of dat dan persé explosieve vulkanen moeten zijn.
Jawel, want een hotspot is een magmastroom die omhoog gaat, een mantelpluim. Of wacht... Nee, dan zou het juist een schildvulkaan moeten zijn Ik weet het niet!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 20-05-2005, 16:32
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Citaat:
ilovesnow schreef op 20-05-2005 @ 16:25 :
kan iemand mij ook uitleggen hoe het precies zit met moessons... en het ITCZ? [verschuiving van het ITCZ etc.]

en wat passaten precies zijn?
dat is toch geen examenstof?
Oud 20-05-2005, 16:33
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Gadje schreef op 20-05-2005 @ 16:32 :
dat is toch geen examenstof?
Wel toch?

Zit ik nu allemaal dingen te leren die niet moeten

Dat hoort toch ook bij Actieve Aarde?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 20-05-2005, 16:35
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 20-05-2005 @ 16:33 :
Wel toch?

Zit ik nu allemaal dingen te leren die niet moeten

Dat hoort toch ook bij Actieve Aarde?

hoort gewoon bij H3, klimaat
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2013 [HAVO] Aardrijkskunde :S
LauraJansen
1 21-05-2013 21:37
Algemene schoolzaken Aardrijkskunde, profielkeuze
Verwijderd
20 24-11-2011 15:32
Algemene schoolzaken duits of aardrijkskunde??
anouk1994
16 26-03-2009 18:38
VMBO Examen aardrijkskunde
brands
9 01-06-2006 14:00
Eindexamens 2003 [aardrijkskunde] Al je vragen & opmerkingen over het CE aardrijkskunde hier!
Verwijderd
220 26-05-2003 10:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.