Oud 30-05-2005, 10:27
wenn2
wenn2 is offline
Weet iemand de formule voor de multiplier? Please in woorden uitleggen, k ben een ramp met afkortingen en variabelen.
__________________
if you think I'm a bitch, you should meet my mother
Advertentie
Oud 30-05-2005, 10:27
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Mindlolly schreef op 30-05-2005 @ 10:26 :
keynes = vraag
En waarom?
Oud 30-05-2005, 10:29
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
wenn2 schreef op 30-05-2005 @ 10:27 :
Weet iemand de formule voor de multiplier? Please in woorden uitleggen, k ben een ramp met afkortingen en variabelen.
In samengevat staat dat je niet de multipliers moet kunnen afleiden, maar dat de gegeven multipliers analytisch gebruikt moet worden.
Oud 30-05-2005, 10:30
Domenica
Avatar van Domenica
Domenica is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 30-05-2005 @ 10:24 :
Eentje was vraaggestuurd en de andere aanbod. Maar wie is wie?
Uhm Keynesiaanse model is conjunctureel.. dus zal die wel vraaggestuurd zijn?

Conjuctuur is toch de vraagzijde en structureel toch de aanbodzijde?
Oud 30-05-2005, 10:30
wenn2
wenn2 is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 30-05-2005 @ 10:29 :
In samengevat staat dat je niet de multipliers moet kunnen afleiden, maar dat de gegeven multipliers analytisch gebruikt moet worden.

en dat betekend???
__________________
if you think I'm a bitch, you should meet my mother
Oud 30-05-2005, 10:31
Mindlolly
Avatar van Mindlolly
Mindlolly is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 30-05-2005 @ 10:27 :
En waarom?
geen idee, zie het ook net in m'n boek staan ze gaan uit van de starheid van lonen en prijzen, en vinden dat de overheid de effectieve vraag kan stimuleren (subsidies, overheidsbestedingen omhoog, belasting verlagen). Dusja..
__________________
~*you send me to my corner, but you're never there*~
Oud 30-05-2005, 10:31
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
wenn2 schreef op 30-05-2005 @ 10:30 :
en dat betekend???
Ik zal een voorbeeld geven. Ik zoek even een examen.\

Ok, 2003-II opgave 4
De formule voor C = 0,8 (Y1 - B1) + 0,2 (Y2 - B2) + 30.

Vraag: Heeft Y1 of Y2 grotere invloed op een verandering van C bij een stijging van Y1 en Y2 met dezelfde waarde (bijvoorbeeld 10)?

Antwoord: Y1 heeft een grotere invloed op een verandering van C omdat de multiplier van Y1 veel groter is dan de multiplier van Y2. De verandering van Y1 telt 0,8 keer mee en de verandering van Y2 telt 0,2 keer mee. Delta Y1 = 0,8 x 10 = 8. Delta Y2 = 0,2 x 10 = 2. Het verschilt dus flink.

Laatst gewijzigd op 30-05-2005 om 10:38.
Oud 30-05-2005, 10:33
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
volgens klassieken kan er ook alleen maar structurele werkloosheid zijn, omdat met behulp van het marktmechanisme vraag en aanbod vanzelf aan elkaar gelijk worden. (conjuncturele werkloosheid kennen zij dus niet)
ook denken de klassieken dat het marktmechanisme alleen verstoord kan worden doordat bijv. de overheid of werknemersorganisaties eisen gaan stellen.
Oud 30-05-2005, 10:34
Mindlolly
Avatar van Mindlolly
Mindlolly is offline
kan iemand me dan ook gelijk het anticyclische begrotingsbeleid van Keynes uitleggen?
__________________
~*you send me to my corner, but you're never there*~
Oud 30-05-2005, 10:36
kiddin
Avatar van kiddin
kiddin is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 30-05-2005 @ 10:27 :
En waarom?
Bij Keynes gaan ze ervan uit dat er altijd genoeg aanbod is bij elke vraag.
Je kijkt dus alleen naar de vraagkant.
__________________
--Ik ben me er eentje--
Oud 30-05-2005, 10:37
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
Citaat:
Mindlolly schreef op 30-05-2005 @ 10:34 :
kan iemand me dan ook gelijk het anticyclische begrotingsbeleid van Keynes uitleggen?
als het publiek te weinig besteed gaat de overheid juist meer besteden (door bijv. subsidies te geven) Zodat het publiek weer meer gaat besteden
Oud 30-05-2005, 10:37
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
wenn2 schreef op 30-05-2005 @ 10:27 :
Weet iemand de formule voor de multiplier? Please in woorden uitleggen, k ben een ramp met afkortingen en variabelen.
Als je nog met een formule moet werken weet je denk ik niet precies wat die inhoud, je hebt namelijk geen formule nodig als je het goed snapt (dat heeft ook wel wat inzicht nodig wat niet iedereen heeft mja)
Multiplier geeft aan dat de toename van bestedingen een soort sneeuwbaleffect tot gevolg kan hebben.
Bijvoorbeeld als bedrijven meer machines kopen (investeren dus) zullen bedrijven die de machines maken meer werk hebben en daar zijn weer mensen voor nodig zo kunnen werklozen aan de slag en krijgen loon waarvan een deel uit zal worden gegeven aan consumptiegoederen. De bedrijven die die goederen produceren kunnen weer mensen aan het werk zetten enz..

Zo zie je dus dat het een sneeuwbaleffect kan hebben. Als je ergens investeerd kan dat ergens anders meer opleveren dan dat jij erin geinvesteerd hebt.
Dat bedrijf investeerd wel maar niet zoveel als dat het uiteindelijk opleverd door dat sneeuwbaleffect.

Ik weet geen formule van de multiplier uit mn hoofd maar kan het wel uitleggen met nog een voorbeeld.

Als het bedrijf 200 euro investeerd en het leverd uiteindelijk 300 op dan is dat 150% van wat het eerst was en de multiplier dus 1,5.
(100/200)*300=150%
Als je dan een multiplier krijgt van 1,2 ofzo dan is dat 120% en moet je het oude berekenen en *1,2 doen.

Is het zo een beetje duidelijk of heb ik je alleen maar meer in de war gebracht??
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 30-05-2005, 10:41
kiddin
Avatar van kiddin
kiddin is offline
Citaat:
strawberryangel schreef op 30-05-2005 @ 10:37 :
als het publiek te weinig besteed gaat de overheid juist meer besteden (door bijv. subsidies te geven) Zodat het publiek weer meer gaat besteden
Ja de overheid gaat dus tegen de conjunctuur in. Zo onthou ik het altijd:
anti-Cyclisch=anti-Conjunctuur.

Ik dacht ik zeg het maar even, misschien heb je dr wat aan
__________________
--Ik ben me er eentje--
Oud 30-05-2005, 10:45
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
Citaat:
kiddin schreef op 30-05-2005 @ 10:41 :
Ja de overheid gaat dus tegen de conjunctuur in. Zo onthou ik het altijd:
anti-Cyclisch=anti-Conjunctuur.

Ik dacht ik zeg het maar even, misschien heb je dr wat aan
zo onthoud ik het ook
Oud 30-05-2005, 10:46
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Is de refirente de vastgestelde rente van de ECB
Oud 30-05-2005, 10:47
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Citaat:
Liss schreef op 30-05-2005 @ 10:37 :
Als je nog met een formule moet werken weet je denk ik niet precies wat die inhoud, je hebt namelijk geen formule nodig als je het goed snapt (dat heeft ook wel wat inzicht nodig wat niet iedereen heeft mja)
Multiplier geeft aan dat de toename van bestedingen een soort sneeuwbaleffect tot gevolg kan hebben.
Bijvoorbeeld als bedrijven meer machines kopen (investeren dus) zullen bedrijven die de machines maken meer werk hebben en daar zijn weer mensen voor nodig zo kunnen werklozen aan de slag en krijgen loon waarvan een deel uit zal worden gegeven aan consumptiegoederen. De bedrijven die die goederen produceren kunnen weer mensen aan het werk zetten enz..

Zo zie je dus dat het een sneeuwbaleffect kan hebben. Als je ergens investeerd kan dat ergens anders meer opleveren dan dat jij erin geinvesteerd hebt.
Dat bedrijf investeerd wel maar niet zoveel als dat het uiteindelijk opleverd door dat sneeuwbaleffect.

Ik weet geen formule van de multiplier uit mn hoofd maar kan het wel uitleggen met nog een voorbeeld.

Als het bedrijf 200 euro investeerd en het leverd uiteindelijk 300 op dan is dat 150% van wat het eerst was en de multiplier dus 1,5.
(100/200)*300=150%
Als je dan een multiplier krijgt van 1,2 ofzo dan is dat 120% en moet je het oude berekenen en *1,2 doen.

Is het zo een beetje duidelijk of heb ik je alleen maar meer in de war gebracht??
Thank you very much!!!
Je veranderd de investering en kijkt hoeveel meer winst je daaruit boekt.
Maar dat geldt toch ook voor de inkomensmultiplier enzo
__________________
Dromendief
Oud 30-05-2005, 10:47
Mindlolly
Avatar van Mindlolly
Mindlolly is offline
Citaat:
strawberryangel schreef op 30-05-2005 @ 10:45 :
zo onthoud ik het ook
heeft bij mij niet zoveel nut aangezien ik ook niet weet wat de conjunctuur is
__________________
~*you send me to my corner, but you're never there*~
Oud 30-05-2005, 10:49
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
dus anti-cyclisch is ingrijpen van de overheid in de conjuctuurbeweging...?
__________________
Dromendief
Oud 30-05-2005, 10:49
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 30-05-2005 @ 10:47 :
Thank you very much!!!
Je veranderd de investering en kijkt hoeveel meer winst je daaruit boekt.
Maar dat geldt toch ook voor de inkomensmultiplier enzo
Ja, het gaat bij alle multiliers op deze manier, met investeringen was alleen een voorbeeld
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 30-05-2005, 10:50
kiddin
Avatar van kiddin
kiddin is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 30-05-2005 @ 10:49 :
dus anti-cyclisch is ingrijpen van de overheid in de conjuctuurbeweging...?
Juist
__________________
--Ik ben me er eentje--
Oud 30-05-2005, 10:51
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 30-05-2005 @ 10:49 :
dus anti-cyclisch is ingrijpen van de overheid in de conjuctuurbeweging...?
De overheid werkt tegen de conjunctuurbeweging in.
Bij hoogconjunctuur doet de overheid minder investeren en de belastingen verhogen.
Bij laagconjunctuur doet de overheid meer investeren en de belastingen verlagen.
Oud 30-05-2005, 10:51
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Mindlolly schreef op 30-05-2005 @ 10:47 :
heeft bij mij niet zoveel nut aangezien ik ook niet weet wat de conjunctuur is
Stand van zaken in de economie met betrekking tot de ontwikkeling van net nationaal product. Gunstige conjuncturele ontwikkeling is dus gunstig voor het nationaal product.
Gewoon de ontwikkeling van het nationaal inkomen (y ) dus.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 30-05-2005, 10:53
Mindlolly
Avatar van Mindlolly
Mindlolly is offline
Citaat:
Liss schreef op 30-05-2005 @ 10:51 :
Stand van zaken in de economie met betrekking tot de ontwikkeling van net nationaal product. Gunstige conjuncturele ontwikkeling is dus gunstig voor het nationaal product.
Gewoon de ontwikkeling van het nationaal inkomen (y ) dus.
ow ok dan, thnx
__________________
~*you send me to my corner, but you're never there*~
Oud 30-05-2005, 10:54
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
als ik een 5.4 haal ben ik vrijwel zeker geslaagd....

Kan iemand mij uitleggen waarom loondifferentiatie kan leiden to een vermindering van de kwalitatieve structuurwerkloosheid .
__________________
Dromendief
Oud 30-05-2005, 10:54
Mindlolly
Avatar van Mindlolly
Mindlolly is offline
nog vraagje.. ik snap het hele gedoe rond wisselkoersen niet zo goed.. kan iemand me daarbij helpen? Hoe ook de ecb kan ingrijpen als de koers omlaag of omhoog gaat ofzo.. vind dat echt vaag...
__________________
~*you send me to my corner, but you're never there*~
Oud 30-05-2005, 10:56
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Volgens mij heb ik eco echt te slecht geleerd. Ga nog maar snel even wat examenopgaven maken, gewoon vaardigheidjes onthouden en dan heeft iemand vast wel even alles in zijn GR gezet, zodat ik dat mooi kan lenen. 4.4 moet haalbaar zijn...
__________________
En toch heb ik gelijk.
Oud 30-05-2005, 10:56
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 30-05-2005 @ 10:54 :
als ik een 5.4 haal ben ik vrijwel zeker geslaagd....

Kan iemand mij uitleggen waarom loondifferentiatie kan leiden to een vermindering van de kwalitatieve structuurwerkloosheid .
Kwalitatieve structurele werkloosheid houdt in dat vraag en aanbod niet aansluiten. De mensen hebben bijvoorbeeld een verkeerde opleiding. Door loondifferentiatie hebben de mensen wel de goede opleiding en sluit vraag en aanbod aan elkaar aan.
Oud 30-05-2005, 10:58
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Mindlolly schreef op 30-05-2005 @ 10:54 :
nog vraagje.. ik snap het hele gedoe rond wisselkoersen niet zo goed.. kan iemand me daarbij helpen? Hoe ook de ecb kan ingrijpen als de koers omlaag of omhoog gaat ofzo.. vind dat echt vaag...
Ingrijpen op de valutamarkt;
- direct –> interveniëren; de centrale bank treedt op als vrager of aanbieder op de valutamarkt, de algemene banken zijn de tegenpartij.
- indirect –> rentebeleid; het aanpassen van de rente. Een hogere officiële rente maakt het voor banken duurder om dekkingsmiddelen te verwerven bij de centrale bank; de stijging van de geldmarktrente die hiervan het gevolg is leidt tot een vermindering van de kredietverlening en daarmee tot minder geldschepping. Daar staat tegenover dat meer buitenlandskapitaal toestroomt, waardoor de liquiditeitenmassa toeneemt.
Oud 30-05-2005, 10:59
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Citaat:
Mindlolly schreef op 30-05-2005 @ 10:54 :
nog vraagje.. ik snap het hele gedoe rond wisselkoersen niet zo goed.. kan iemand me daarbij helpen? Hoe ook de ecb kan ingrijpen als de koers omlaag of omhoog gaat ofzo.. vind dat echt vaag...
Koers van een munt y daalt: veel vraag naar die munt y, veel vraag maakt de munt y goedkoper... Munt is goedkoop dus goederen zijn goedkoop, buitenland x gaat veel importeren vanuit dat land y

Voor dat land y zelf is het echter duur om in het buitenland x te kopen (ze moeten bijvoorbeeld nu 4 van hun eigen munt y inruilen voor 1 munt van land x)... Door ingrijpen van de ECB kan de koers weer omhoog gaan. De ECB vraagt veel van munt y, meer vraag maakt de munt duurder... waardoor de verschillen van munt x en munt y weer kleiner worden
__________________
Dromendief

Laatst gewijzigd op 30-05-2005 om 11:02.
Oud 30-05-2005, 11:00
Omi0
Avatar van Omi0
Omi0 is offline
Help ik begin echt te stressen

Kan iemand me nog uitleggen wat op een balans Activa en Passiva betekenen?
Oud 30-05-2005, 11:02
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Omi0 schreef op 30-05-2005 @ 11:00 :
Help ik begin echt te stressen

Kan iemand me nog uitleggen wat op een balans Activa en Passiva betekenen?
Activa=credit zijde=bezit (links)
Passiva is debet zijde is schulden (rechts)
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 30-05-2005, 11:02
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
de passiva zijn de middelen waarmee de activa is betaalt
Oud 30-05-2005, 11:03
kiddin
Avatar van kiddin
kiddin is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 30-05-2005 @ 10:58 :
Ingrijpen op de valutamarkt;
- direct –> interveniëren; de centrale bank treedt op als vrager of aanbieder op de valutamarkt, de algemene banken zijn de tegenpartij.
- indirect –> rentebeleid; het aanpassen van de rente. Een hogere officiële rente maakt het voor banken duurder om dekkingsmiddelen te verwerven bij de centrale bank; de stijging van de geldmarktrente die hiervan het gevolg is leidt tot een vermindering van de kredietverlening en daarmee tot minder geldschepping. Daar staat tegenover dat meer buitenlandskapitaal toestroomt, waardoor de liquiditeitenmassa toeneemt.
Jij hebt het hier over de officiele rente, maar ze hebben het ook vaak over de korte rente. Is daar een verschil tussen?
__________________
--Ik ben me er eentje--
Oud 30-05-2005, 11:03
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 30-05-2005 @ 10:54 :
als ik een 5.4 haal ben ik vrijwel zeker geslaagd....

Kan iemand mij uitleggen waarom loondifferentiatie kan leiden to een vermindering van de kwalitatieve structuurwerkloosheid .
Hm... loondifferentiatie= opdelen van de lonen. Dus hoge lonen voor moeilijke banen, lage lonen voor putjesscheppers. Als de moeilijke banen, waar je dus een goede opleiding voor nodig hebt, hetzelfde betaald zouden worden als de makkelijke banen, dan zou niemand nog gaan studeren, waardoor er dus kwalitatieve structuurwerkloosheid ontstaat. Door de moeilijke banen meer uit te betalen stimuleer je dus dat mensen voor deze banen gaan studeren e.d. Dus verminder je de kwalitatieve structuurwerkloosheid. (Kwalitatief, omdat het met de kwaliteit van het arbeidsaanbod te maken heeft en structureel omdat het dus aan de aanbodkant speelt.) Zoiets...?
__________________
En toch heb ik gelijk.
Oud 30-05-2005, 11:04
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
kiddin schreef op 30-05-2005 @ 11:03 :
Jij hebt het hier over de officiele rente, maar ze hebben het ook vaak over de korte rente. Is daar een verschil tussen?
korte rente
Oud 30-05-2005, 11:06
kiddin
Avatar van kiddin
kiddin is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 30-05-2005 @ 11:04 :
korte rente
Ja dat staat in mijn boek (Praktische economie).
__________________
--Ik ben me er eentje--
Oud 30-05-2005, 11:06
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Wat is kwantitatieve structuurwerkloosheid dan?
__________________
Dromendief
Oud 30-05-2005, 11:06
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
kiddin schreef op 30-05-2005 @ 11:06 :
Ja dat staat in mijn boek (Praktische economie).
Praktische economie is een rotboek.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 30-05-2005, 11:07
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 30-05-2005 @ 11:06 :
Wat is kwantitatieve structuurwerkloosheid dan?
Kwantitatief is met de hoeveelheid. Er is bijvoorbeeld meer aanbod dan vraag.
Oud 30-05-2005, 11:08
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Korte rente is toch de rente op de geldmarkt en lange rente op de kapitaalmarkt
Oud 30-05-2005, 11:08
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 30-05-2005 @ 11:06 :
Wat is kwantitatieve structuurwerkloosheid dan?
Kwantitatieve structuurwerkloosheid is door een tekort aan arbeidsplaatsen.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 30-05-2005, 11:08
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
thank you!
__________________
Dromendief
Oud 30-05-2005, 11:10
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 30-05-2005 @ 11:08 :
Korte rente is toch de rente op de geldmarkt en lange rente op de kapitaalmarkt
Heb er nog nooit van gehoord eigenlijk dus lijkt me stug dat je dit in het examen krijgt
Het meest logische lijkt me dat korte rente is om druk uit te oefenen op de wisselkoers van een munt om hem weer naar 'normalere' hoogte te krijgen en dan de rente na bereik daarvan weer 'terug' naar wat het ongeveer was.
Maar als er zo'n begrip gevraagd wordt kan je het mestal wel uit de verhaaltjesvorm afleiden
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 30-05-2005, 11:12
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 30-05-2005 @ 11:06 :
Wat is kwantitatieve structuurwerkloosheid dan?
Werkloosheid: conjunctureel, structureel en frictie.

Conjunctureel = tekort schieten van de bestedingen.

Frictie = tussen 2 banen in. Dus de tijd dat je geen baan hebt als je een nieuwe zoekt.

Structureel : Kwantitatief, kwalitatief.

Kwantitatief = tekort aan arbeidsplaatsen, dus gewoon teveel mensen voor te weinig plaatsen.

Kwalitatief = geen aansluiting van vraag en aanbod naar werk. Dus er is vraag naar slimme mensen, maar er is geen aanbod.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Oud 30-05-2005, 11:17
Maria86
Maria86 is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 30-05-2005 @ 11:12 :
Werkloosheid: conjunctureel, structureel en frictie.

Conjunctureel = tekort schieten van de bestedingen.

Frictie = tussen 2 banen in. Dus de tijd dat je geen baan hebt als je een nieuwe zoekt.

Structureel : Kwantitatief, kwalitatief.

Kwantitatief = tekort aan arbeidsplaatsen, dus gewoon teveel mensen voor te weinig plaatsen.

Kwalitatief = geen aansluiting van vraag en aanbod naar werk. Dus er is vraag naar slimme mensen, maar er is geen aanbod.
En je hebt ook nog seizoenswerkeloosheid, maar ik denk dat dat voor zich spreekt.
Oud 30-05-2005, 11:18
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 30-05-2005 @ 11:12 :
Werkloosheid: conjunctureel, structureel en frictie.

Conjunctureel = tekort schieten van de bestedingen.

Frictie = tussen 2 banen in. Dus de tijd dat je geen baan hebt als je een nieuwe zoekt.

Structureel : Kwantitatief, kwalitatief.

Kwantitatief = tekort aan arbeidsplaatsen, dus gewoon teveel mensen voor te weinig plaatsen.

Kwalitatief = geen aansluiting van vraag en aanbod naar werk. Dus er is vraag naar slimme mensen, maar er is geen aanbod.
Of er is een tekort aan domme mensen
Oud 30-05-2005, 11:19
Mindlolly
Avatar van Mindlolly
Mindlolly is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 30-05-2005 @ 11:18 :
Of er is een tekort aan domme mensen
lol
__________________
~*you send me to my corner, but you're never there*~
Oud 30-05-2005, 11:49
Blaatkop
Blaatkop is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 30-05-2005 @ 11:18 :
Of er is een tekort aan domme mensen
Kwalitatief: er is een overschot aan slagers en een tekort aan dokters
Oud 30-05-2005, 11:51
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:
Blaatkop schreef op 30-05-2005 @ 11:49 :
Kwalitatief: er is een overschot aan slagers en een tekort aan dokters
Dat klinkt best wel fout
Oud 30-05-2005, 11:53
Blaatkop
Blaatkop is offline
Citaat:
vlindertjuh schreef op 30-05-2005 @ 11:51 :
Dat klinkt best wel fout
dat zei mijn leraar ooit es.. vond het wel grappig
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Schoolboeken Economie 1,2
Matsh
5 18-06-2008 14:50
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Economie 1,2 zelftest markten 1
economie89
3 09-03-2007 00:52
HAVO economisch betoog (economie 1,2)
Swiss
6 30-05-2006 13:55
Eindexamens 2004 Economie 1,2 Stof
levi's
7 06-04-2004 17:35
Eindexamens 2003 eco 1,2 havo in C&M vrije deel ???
Jeanineshere
5 30-05-2003 09:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.