Oud 16-11-2005, 10:34
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Vandaag in het nieuws:
Citaat:
Rijscholen naar cursus over agressie in verkeer
ZWOLLE - Rijschoolhouders in en rond Zwolle gaan een cursus volgen om te leren omgaan met agressie in het verkeer. Aanleiding is de mishandeling van een van de rijschoolhouders door een verkeersdeelnemer die vond dat de lesauto niet opschoot.


De bewuste instructeur werd klemgereden, uit de auto gesleurd en in elkaar geslagen. „Het wordt alsmaar erger in het verkeer. Als een leerling de motor af laat staan, wordt er meteen achter je getoeterd”, zei B. van 't Noordende woensdag. Hij is instructeur bij rijschool Accuraat uit Genemuiden. De 25 rijschoolhouders gaan donderdag op cursus. Volgens de afdeling verkeersopleiding van de BOVAG, waarbij veel rijschoolhouders zijn aangesloten, is de cursus uniek in Nederland.

De 25 ondernemers hebben de handen ineengeslagen en de Rijschoolvereniging Zwolle 20 (genoemd naar de regio van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen) opgericht. Met de cursus willen ze niet alleen zelf leren omgaan met agressie van anderen, maar ook de leerlingen. „Zij worden er net als wij mee geconfronteerd. Bovendien zullen zij later ook in het verkeer deelnemen en hopelijk door onze kennis en ervaringen meer begrip voor lesauto's in het verkeer opbrengen.”

De BOVAG volgt het experiment met aandacht, zei een woordvoerder. „De agressie in het verkeer neemt toe, dat was al duidelijk. En in een lesauto gaat natuurlijk niet meteen alles goed. Als dat extra agressie opwekt, is het alleen maar toe te juichen, als rijschoolhouders zich bekwamen in het omgaan met die reacties.”
In en intriest
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2005, 10:47
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
zielig!
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 10:59
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Jezus.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zelf helemaal geen last van heb. Ik ben niet zo'n snelle leerling, maar ik heb nog nooit gehad dat iemand naar me toeterde (of iets anders) op het moment dat ik een fout maakte.
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 11:58
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik wel. Niet vaak, maar er waren altijd wel een paar eikels die het nodig vonden om te toeteren, bumberkleven of in de binnenstad te gaan inhalen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 13:07
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Vice schreef op 16-11-2005 @ 12:58 :
Ik wel. Niet vaak, maar er waren altijd wel een paar eikels die het nodig vonden om te toeteren, bumberkleven of in de binnenstad te gaan inhalen.
Ja, dat heb ik ook wel gehad. Maar ik ben dan ook erg slecht en irritant in het verkeer

Ik zou me behoorlijk schuldig voelen als mijn instructeur in elkaar geslagen zou worden
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 13:13
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Ik ben weleens uitgestapt om even te vragen waar t getoeter op sloeg. Is niet altijd even slim, en doe ik ook eigenlijk nooit, maar op dat moment leek t me t beste en t hielp ook wel.

je kan van die stickertjes krijgen 'u hebt t ook ooit moeten leren', jammer dat dat niks uitmaakt.

ik denk eerlijk gezegd niet dat cursur #1963887 veel uit zal maken. daarmee breng je dat gedeelte van de bevolking dat kennelijk wel een rijbewijs heeft, maar eigenlijk niet in het verkeer losgelaten zou mogen worden, geen fatsoenlijk karakter bij.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 13:27
Verwijderd
Op zich is het wel een goed initiatief, dan weten ze iig wat ze kunnen doen in zo'n situatie, dat helpt denk ik altijd wel.
Ikzelf hou altijd wel rekening met les-auto's, die mensen zijn aan het leren dus logisch dat ze fouten maken, geeft niet, want dat doet iedereen. Of ze trager zijn hangt eigenlijk ook wel geheel van de leerling af, er zijn genoeg lessers die beter doorrijden dan bijvoorbeeld bejaarden.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 13:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Rij-instructeurs zijn ook vaak pikken hoor. Wild lopen te gebaren en schreeuwen naar oude mensen die even niet weten hoe ze om moeten gaan met een lesauto vind ik geen stijl.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3

Laatst gewijzigd op 16-11-2005 om 16:06.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 13:58
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
agressie in het verkeer komt niet alleen voor bij lesauto's, mensen hebben nu eenmaal een kort lontje, zeker in het verkeer.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 14:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb de auto al honderden keren laten afslaan, maar nog nooit getoeter achter me gehad. Zelfs niet als ik in een gewone - dus geen lesauto - zat en ik liet 'm afslaan.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 14:13
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-11-2005 @ 15:11 :
Ik heb de auto al honderden keren laten afslaan, maar nog nooit getoeter achter me gehad. Zelfs niet als ik in een gewone - dus geen lesauto - zat en ik liet 'm afslaan.
Moet je voor de grap eens op een brommer door een willekeurige stad rijden
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 14:15
Lord Alvilon
Avatar van Lord Alvilon
Lord Alvilon is offline
Wel op de rijbaan, anders is er niks aan.

Ik kreeg met lessen ook een keer getoeter toen ik met men instructeur aant praten was voor het stoplicht (hij was aan het uitleggen) en ik niet merkte dat hij op groen stond.

En vaak genoeg gehad dat mensen je afsnijden/inhalen en dan sta je het volgende stoplicht weer naast ze
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 14:33
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Lord Alvilon schreef op 16-11-2005 @ 15:15 :
Ik kreeg met lessen ook een keer getoeter toen ik met men instructeur aant praten was voor het stoplicht (hij was aan het uitleggen) en ik niet merkte dat hij op groen stond.
Dat vind ik ook niet zo raar. Sommige mensen zijn echt niet aan het opletten, ik heb wel eens zo lang moeten wachten dat ik daarna weer voor een rood licht stond.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 14:34
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Lord Alvilon schreef op 16-11-2005 @ 15:15 :
Wel op de rijbaan, anders is er niks aan.
Binnen bbk moet je (uitzonderingen daargelaten) altijd op de rijbaan
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 15:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MTpower schreef op 16-11-2005 @ 15:13 :
Moet je voor de grap eens op een brommer door een willekeurige stad rijden
voor de grap op een brommer rijden. Ik voel een tegenstelling
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 15:09
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-11-2005 @ 14:52 :
Rijschoolhouders zijn ook vaak pikken hoor. Wild lopen te gebaren en schreeuwen naar oude mensen die even niet weten hoe ze om moeten gaan met een lesauto vind ik geen stijl.
Daarom is het goed dat de eisen voor rij-instructeurs hoger komen te liggen. Ik maak me daar niet druk over, maar rijschoolhouders die maar wat aanmodderen (en vaak inderdaad niet echt plezierige mensen zijn) krijgen het op korte termijn toch een stuk lastiger, dankzij nieuwe examens e.d.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 15:36
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-11-2005 @ 15:33 :
Dat vind ik ook niet zo raar. Sommige mensen zijn echt niet aan het opletten, ik heb wel eens zo lang moeten wachten dat ik daarna weer voor een rood licht stond.
Precies. Als je op de fiets zit en het wordt groen maar de mensen voor je gaan niet fietsen, dan schreeuw je toch ook "groen!". Met de auto heeft schreeuwen niet zoveel zin, dus dan is even op de claxon drukken handiger.
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 15:39
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-11-2005 @ 16:04 :
voor de grap op een brommer rijden. Ik voel een tegenstelling
Sommige automobielisten vinden mijn brommer zo mooi dat er erook op willen, maar dan inclusief auto.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-11-2005, 15:44
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-11-2005 @ 16:04 :
voor de grap op een brommer rijden. Ik voel een tegenstelling
Ik heb nog nooit een ritje op mijn brommer meegemaakt dat een automobilist niet gebaarde, toeterde, bumperkleefde of op me inreed
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 15:50
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-11-2005 @ 15:11 :
Ik heb de auto al honderden keren laten afslaan, maar nog nooit getoeter achter me gehad. Zelfs niet als ik in een gewone - dus geen lesauto - zat en ik liet 'm afslaan.
dan ben je waarschijnlijk heel erg knap.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 17:19
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 16-11-2005 @ 16:50 :
dan ben je waarschijnlijk heel erg knap.
Wat een onzin.

@brommer/scooterrijders: Hebben jullie echt last van auto's? Het lijkt mij juist eerder andersom. Het gros van de scooters rijdt te hard en overal tussendoor, ik vind ze echt irritant in de auto omdat ze moeilijk te zien en te volgen zijn.
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 17:51
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Miracle schreef op 16-11-2005 @ 11:59 :
ik heb nog nooit gehad dat iemand naar me toeterde (of iets anders) op het moment dat ik een fout maakte.
Ik wil. Ik leste vaak om 8u 's ochtends in de stad en was niet zo'n snelle leerling wat de koppeling betreft. Ik heb regelmatig middelvingers en getoeter gehad omdat ik de auto af liet slaan en degene achter mij dus 30 seconden later op zijn werk verscheen... Mijn instructeur moest daar altijd om lachen en zwaaide dan vrolijk terug naar die mensen.
Maar ik moet er inderdaad niet aan denken dat mijn instructeur daarvoor in elkaar zou worden geslagen...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 17:54
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Miracle schreef op 16-11-2005 @ 18:19 :
@brommer/scooterrijders: Hebben jullie echt last van auto's? Het lijkt mij juist eerder andersom. Het gros van de scooters rijdt te hard en overal tussendoor, ik vind ze echt irritant in de auto omdat ze moeilijk te zien en te volgen zijn.
Ik heb dan wel nooit op een brommer of scooter gereden, maar toch... Auto's lijken me wel lastig als je te hard wilt rijden en dus tussen de auto's door moet crossen . Zonder auto's hoefden ze niet zo link te rijden.

Even serieus, in de auto vind ik brommers en scooters op de weg vaak behoorlijk vervelend, omdat ik ze niet altijd kan volgen en ze ieder klein gaatje zoeken om een auto in te halen. Ik sta er niet vreemd van te kijken als ik er nog een keer 1 in de binnenbocht te pakken krijg, omdat ik hem gewoon niet gezien heb en hij de nog-meer-binnenbocht neemt om me in te halen...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 18:12
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Triest nieuwsbericht, maar ik moet zeggen dat ik er zelf weinig last van heb. En ik woon nog wel in de buurt van Den Haag. Vaak zegt m'n instructeur al als het licht bijvoorbeeld op groen springt en ik het ff niet in de gaten heb. Ik heb ook nog nooit een toeter gehad bij het afslaan van de motor en dat (afslaan) is best wel s gebeurd.

Mijn oude instructeur is een keer behoorlijk gefrustreerd geraakt toen de motor afsloeg bij groen licht en we even niet op 1 lijn lagen. Ik had de koppeling nog ingedrukt (om hem vervolgens rustig los te laten) terwijl hij gas gaf. Maar goed het enige wat die gozer kon is negatieve uitlatingen geven over m'n rijgedrag. En nooit eens plaats voor een geintje of gezelligheid. Ik zit nu bij een veel betere

M'n nieuwe instructeur vindt alle deelnemers een stelletje criminelen Zit wat in moet ik zeggen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.

Laatst gewijzigd op 16-11-2005 om 18:19.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 18:15
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Jemie
Naja ik heb zelf nergens last van gehad en ik merk ook dat mensen, als ze mij zien rijden, sowieso al afstand nemen en rekening er mee houden.

Ik heb alleen 1x een man gehad die een beétje opgefokt werd tijdens mijn straatje keren {wat niet geweldig ging, haha}.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2005, 18:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Miracle schreef op 16-11-2005 @ 18:19 :
Wat een onzin.
en bedankt
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 20:29
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-11-2005 @ 19:48 :
en bedankt
Ik heb niet ontkent dat je niet knap bent, maar ik denk niet dat het er veel mee te maken heeft.
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 20:32
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ow ja, zelfs met de bijzondere verrichtingen heb ik altijd begripvolle mensen in het verkeer gehad. Soms gaat het gewoon even minder en moet er iemand wachten (best vaak vooral met keren), maar die mensen bleven altijd heel rustig etc.
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 21:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Rijschoolhouders tegen agressie? Klinkt best ironisch als ik destijds mijn rijïnstructeur tegen moest houden zodat hij iemand die achter ons zat te toeteren en gebaren niet uit zijn auto zou slepen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 21:51
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik heb er lekker skeit aan als mensen toeteren.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 22:04
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
Miracle schreef op 16-11-2005 @ 18:19 :
Wat een onzin.

@brommer/scooterrijders: Hebben jullie echt last van auto's? Het lijkt mij juist eerder andersom. Het gros van de scooters rijdt te hard en overal tussendoor, ik vind ze echt irritant in de auto omdat ze moeilijk te zien en te volgen zijn.
het lijkt me dat wanneer je naast me rijdt je je middenvinger opsteekt dat je me wel gezien hebt. En daarna nog geen 10 cm voor me je auto neerpleurt. En waarom, omdat mijn brommer afsloeg bij het stoplicht.

Of die andere met zijn bumper op 5 cm van mijn achterwiel zat terwijl we rijden. Vind je het dat gek dat ik rare acties ga uithalen?

Of die ene auto die me letterlijk van de weg duwen. HIj ging naast me rijden en kwam steeds meer mij kant op, op het laatst kwam mijn stuur tegen zijn autoruit.

Maar nee, alleen brommerrijders zijn asociaal en levengevaarlijk
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 22:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
JCG, het overgrote merendeel van de brommer/scooter bestuurders die ik tegen kom houden veel te weinig afstand ( < 2 meter), passeren je als het echt niet kan of rakelings tussen auto's door zodat je abrupt moet remmen (waarbij je de auto achter je in gevaar brengt) om hen niet aan barrels te rijden. Daarnaast switchen brommerbestuurders in hun rijstijl zo vaak tussen die van een auto op de weg of die van een fietser op een manier dat er geen touw aan vast te knopen is.

Het resultaat is agressie.
Dat praat die agressie niet goed, maar het klopt niet om dan maar te doen alsof het allemaal de grote boze automobilist is die de weerloze scooterrijdertjes terroriseert.

Mijn persoonlijke ervaring is kort gezegd dat brommers/scooters een gevaar vormen vanwege hun weggedrag en gebrek aan weginzicht.


Het is al meerdere keren voor gekomen dat ik vanwege brommers of scooters in de problemen kwam. Een keer heb ik er een tot stoppen moeten dwingen die weg reed na een staaltje levensgevaarlijk weggedrag doorreed na de aanrijding die hij veroorzaakte. Een andere keer heb ik er een zowat in elkaar moeten timmeren die erop stond om met 50 over een fietspad door een schoolklas heen te rijden.

Los van het feit dat een pizzakoerier die van links mijn weg op draaide in plaats van de korte invoegstrook te gebruiken probeerde mij van de weg te rijden en vol tegen de zijkant klapte, en vervolgens me nog te lijf ging ook.


Wat voor beeldvorming levert dat?

Ik ben nuchter genoeg om niet te proberen per definitie scooters in te halen 'omdat ze toch maar 45 mogen' of ze van de weg te drukken 'omdat de weg van mij is', maar iedere keer als zo'n puisterig te vroeg gemotoriseerd kreng zijn neus in mijn spiegels laat zijn moet ik daar extra rekening mee houden en de meest onlogische acties verwachten.

Dat veroorzaakt stress en in het verlengde ervan agressie, en zolang een goed deel van de brommerbestuurders als mislukte cowboys door het verkeer blijven zoeven is er aan die beeldvorming ook weinig te doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 23:00
PV
PV is offline
Als ik een lesauto tegenkom wanneer ik zelf in m'n auto rijd, denk ik altijd even terug aan mijn eigen lessen. Hoe vervelend ik het toen vond wanneer ik het andere verkeer ophield En dan is 't nog vervelender als auto's gaan toeteren, dus dat doe ik zelf nooit.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 08:41
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
mensen, waar is al dat getoeter nu nuttig voor? al die herrie...

als men totaal niet reageert op een groen licht voor mij geef ik even discreet een groot-licht signaaltje. heeft verder niemand last van.

ik heb trouwens geen idee of de toeter het überhaupt doet.. heb er werkelijk nog nooit op gedrukt
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 08:58
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 17-11-2005 @ 09:41 :
mensen, waar is al dat getoeter nu nuttig voor? al die herrie...

als men totaal niet reageert op een groen licht voor mij geef ik even discreet een groot-licht signaaltje. heeft verder niemand last van.

ik heb trouwens geen idee of de toeter het überhaupt doet.. heb er werkelijk nog nooit op gedrukt
Als mensen niet reageren op groen licht is vaak de aandacht even weggezakt. Dan is het maar de vraag of ze een lichtsignaal oppikken

Verder heb ik in de lesauto nog nooit gehad dat iemand naar me toeterde oid als ik een fout maakte. Misschien heeft dat soort gedrag te maken met de plaats waar je rijles hebt. Ik les in Emmen (relatief rustig verkeer, mensen zijn niet zo gehaast), als je in de grote stad rijles hebt (gehaaste mensen, druk verkeer) treedt er wellicht eerder agressief gedrag op.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 15:33
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 17-11-2005 @ 09:58 :
Als mensen niet reageren op groen licht is vaak de aandacht even weggezakt. Dan is het maar de vraag of ze een lichtsignaal oppikken

Verder heb ik in de lesauto nog nooit gehad dat iemand naar me toeterde oid als ik een fout maakte. Misschien heeft dat soort gedrag te maken met de plaats waar je rijles hebt. Ik les in Emmen (relatief rustig verkeer, mensen zijn niet zo gehaast), als je in de grote stad rijles hebt (gehaaste mensen, druk verkeer) treedt er wellicht eerder agressief gedrag op.
neemt niet weg dat toeteren voor zoiets eigenlijk helemaal niet toegestaan is; je mag alleen gebruik maken van geluid- en lichtsignalen 'ter afwending van dreigend gevaar'. (en nee, daar valt een groen stoplicht niet zien niet onder). Je kan zelfs mensen laten schrikken, die vervolgens op de auto voor zich knallen, omdat die niet, en zij wel, begonnen te rijden.

en een instructeur let over het algemeen wel op, dus die ziet een lichtsignaal wel. Bij een lesauto is het vaker het geval dat de leerling gewoon moeite heeft met wegrijden, dan dat er niet opgelet word.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-11-2005, 16:18
Verwijderd
Ik heb nooit last ervan gehad, wel van nare opmerkingen van de instructeur zelf. Wel kreeg ik bij de eerste bocht die ik maakte een duim omhoog van iemand die even moest wachten ^^ dus het kan wel anders.
Ik maak me meestal niet zo druk om lessende mensen, ik weet nog hoe vervelend ik het vond. Oma's en opa's en tractoren vind ik erger.

Daarentegen heb ik een schijthekel aan Belgische lesauto's. Die mogen lessen met hun ouders in de auto, die hoeven geen officiële lessen te volgen. Dan zitten ze daar in een auto zonder ingrijpmogelijkheden, stomme L op het raam geplakt en gaan ze op het drukste moment van de dag oefenen op de ring van Turnhout. Tegen 40km per uur.
ARGH.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 16:49
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Mutant schreef op 17-11-2005 @ 17:18 :
... wel van nare opmerkingen van de instructeur zelf....
dat snap ik ook nooit, instructeurs die niet gewoon leuk met hun leerlingen om kunnen gaan. Als je 't niet leuk vind, ga dan lekker wat anders doen joh.

(en belgische 'lesauto's' zijn volgens mij levensgevaarlijk inderdaad.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 16:59
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-11-2005 @ 17:49 :
dat snap ik ook nooit, instructeurs die niet gewoon leuk met hun leerlingen om kunnen gaan. Als je 't niet leuk vind, ga dan lekker wat anders doen joh.
Inderdaad, dan zou ik zo bij een andere instructeur zitten.
Instructeur die ik had/heb is een vet relaxte gast
Bij mn eerste les moest ik ff zelfstandig gaan rijden omdat hij een shagje wilde draaien en even zelf niet op kon letten
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 17:08
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
MTpower schreef op 17-11-2005 @ 17:59 :
Inderdaad, dan zou ik zo bij een andere instructeur zitten.
Instructeur die ik had/heb is een vet relaxte gast
Bij mn eerste les moest ik ff zelfstandig gaan rijden omdat hij een shagje wilde draaien en even zelf niet op kon letten
(*wijzend vingertje, je mag niet roken op de werkplek *) als je dr plezier in hebt, hou je 't ook allemaal langer vol. Maar als een instructeur 't allemaal heel serieus gaat nemen en zo is-tie volgens mij in no-time overspannen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 18:40
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
MTpower schreef op 17-11-2005 @ 17:59 :
Inderdaad, dan zou ik zo bij een andere instructeur zitten.
Instructeur die ik had/heb is een vet relaxte gast
Bij mn eerste les moest ik ff zelfstandig gaan rijden omdat hij een shagje wilde draaien en even zelf niet op kon letten
Die van mij bood me op de meest irritante momenten een snoepje uit z'n snoepzak (standaarduitrusting in de auto) aan... Was ook echt een leuke vent, en kon 't goed, al had hij pas zijn instructeursdiploma (of hoe dat dan ook heet).
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 18:53
ViperDax
Avatar van ViperDax
ViperDax is offline
mja ik heb genoeg gelest in zwolle en ik moet zeggen...zwolle is wat dat betreft best wel triest ja!!!!
__________________
Niet vrijgezel, niet bezet, maar zeker niet beschikbaar!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 19:28
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 17-11-2005 @ 19:40 :
Die van mij bood me op de meest irritante momenten een snoepje uit z'n snoepzak (standaarduitrusting in de auto) aan... Was ook echt een leuke vent, en kon 't goed, al had hij pas zijn instructeursdiploma (of hoe dat dan ook heet).
officieel heet dat geloof ik 'instructiebevoegdheidsbewijs' of iets dergelijks idioots. Tis een klein pasje, formaatje pinpas, dus de meeste mensen noemen dat een 'instructeurspas' of 'instructeurskaart' of zo.

overigens, juist mensen die de laatste 5 jaar of zo hun bevoegdheid gehaald hebben, horen t inderdaad goed te kunnen. De huidige examens zijn al een stuk strenger en - belangrijker - meer toegespitst op de praktijk, dan pak'm beet 15 jaar geleden. Dat wordt voor de 'ouderen' uiteraard wel weer gecompenseerd door meer ervaring.

Offtopic: wat voor snoepjes ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 09:45
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ViperDax schreef op 17-11-2005 @ 19:53 :
mja ik heb genoeg gelest in zwolle en ik moet zeggen...zwolle is wat dat betreft best wel triest ja!!!!
Ik les alleen maar in Zwolle, ofwel; ik zou niet weten hoe het is er buiten te lessen. Ik vind het wel uiterst irritant dat personenwagens allemaal snel inhalen als ze achter een leswagen rijden/ net voor een leswagen gaan invoegen. (Waardoor je telkens acuut moet remmen).
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 10:19
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-11-2005 @ 18:08 :
(*wijzend vingertje, je mag niet roken op de werkplek *) als je dr plezier in hebt, hou je 't ook allemaal langer vol. Maar als een instructeur 't allemaal heel serieus gaat nemen en zo is-tie volgens mij in no-time overspannen.
Hij vroeg wel eerst netjes of ik er bezwaar tegen had dat hij ging roken
Maar ach.. ik rook zelf ook en had op dat moment al ruim een uur geen nicotine binnen gehad, dus van mij mocht ie lekker een shagje roken
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 10:31
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Mutant schreef op 17-11-2005 @ 17:18 :
Ik heb nooit last ervan gehad, wel van nare opmerkingen van de instructeur zelf. Wel kreeg ik bij de eerste bocht die ik maakte een duim omhoog van iemand die even moest wachten ^^ dus het kan wel anders.
Ik maak me meestal niet zo druk om lessende mensen, ik weet nog hoe vervelend ik het vond. Oma's en opa's en tractoren vind ik erger.

Daarentegen heb ik een schijthekel aan Belgische lesauto's. Die mogen lessen met hun ouders in de auto, die hoeven geen officiële lessen te volgen. Dan zitten ze daar in een auto zonder ingrijpmogelijkheden, stomme L op het raam geplakt en gaan ze op het drukste moment van de dag oefenen op de ring van Turnhout. Tegen 40km per uur.
ARGH.
Omg, wat onverantwoord!!!! Het bespaard wel een boel lesgeld..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 10:36
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 19-11-2005 @ 11:31 :
Omg, wat onverantwoord!!!! Het bespaard wel een boel lesgeld..
Dat wel, maar ze zouden eerst moeten oefenen op een industrieterreintje ofzo voordat ze de "echte weg" opgaan...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 10:43
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MTpower schreef op 19-11-2005 @ 11:36 :
Dat wel, maar ze zouden eerst moeten oefenen op een industrieterreintje ofzo voordat ze de "echte weg" opgaan...
En ze moeten er tijden voor instellen (als in 'buiten de spits!!)) Daarbij moeten ze eerst inderdaad de auto gewoon gaan verkennen op landweggetjes oid.. Ik zou mijzelf daar niet eens prettig bij voelen. Er is niemand die kan ingrijpen als je iets verkeerd doet. daarbij kan het ook maarzo dat je ouders je het verkeerd aanleren.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.