Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2001, 23:14
Jack_Ass
Avatar van Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Hee Dobermann,

Ik heb ooit gezien dat je twee casefan's had gemonteerd ter hoogte van je CPU. Blazend of afzuigend? Ik kan me herinneren dat je vertelde dat je afentoe last had van koude benen (zou dus afzuiging zijn), maar ik zou het waarschijnlijker vinden dat je ze naar binnen liet blazen...
__________________
Ow boy...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2001, 23:44
Verwijderd
één intake, (de onderste en het verste weg van de CPU) en één outtake (boven de CPU)..

dat heb ik zo gedaan omdat een Alpha-koeler het best tot zijn recht komt wanneer er lucht vanafgezogen wordt, en zo zit de fan dus ook op de heatsink.. dat zou gaan botsen lijkt me, bovendien heb ik zo een mooie airflow.. én, over het algemeen is onderdruk te prefereren boven overdruk..

Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 11:12
Verwijderd
waarbij ik dus vergeet te vermelden dat er nog 2 8x8 outtake fans in zitten..
Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 16:33
The twe@ker
The twe@ker is offline
Als je waterkoeling ofzo neemt dan heb je helemaal niet zo veel fans nodig.
__________________
[url]http://www.leenoverzicht.net[/url]
Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 16:46
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
[zeik]stuur voortaan maar een email[/zeik]
__________________
/...\
Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 20:22
Spacey
Avatar van Spacey
Spacey is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:
Als je waterkoeling ofzo neemt dan heb je helemaal niet zo veel fans nodig.
*The master twe@ker speaking*

blaaaaat
__________________
irc.lichtsnel.nl #linux
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 06:48
Jack_Ass
Avatar van Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
Cybernetic Joosie schreef:
[zeik]stuur voortaan maar een email[/zeik]

Zeikt terug: Er blijken toch een aantal mensen te zijn die willen reageren...

[Dit bericht is aangepast door Jack_Ass (23-11-2001).]
__________________
Ow boy...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 06:50
Jack_Ass
Avatar van Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:
Als je waterkoeling ofzo neemt dan heb je helemaal niet zo veel fans nodig.
En wat was je kwijt voor je waterkoeling? Tenminste, gezien het feit dat je het aankaart, denk ik dat je zelf een waterkoeling hebt...
__________________
Ow boy...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 15:18
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Waterkoeling heerscht.
Ik ben bezig met H2o voor mijn server, gewoon wat experimenteren. Waterblokje zelfgemaakt, kosten 12 piek En uurtje werken
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 15:24
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Mijn gewone systeem is luchtgekoeld.

Antec SX1040BEC case, Smart Fan Antec PSU, 4xPapst 12dBA NGML ( ) NoiseControl Silverado @ 6 volt

Extreem stil dus (aanrader), wel goed onderkoeld
Met citaat reageren
Oud 29-11-2001, 19:11
Verwijderd
Citaat:
The twe@ker schreef:
Als je waterkoeling ofzo neemt dan heb je helemaal niet zo veel fans nodig.
áls..

i.m.o. is waterkoeling ernstig je doel voorbij streven, maar da's mijn bescheiden mening..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2001, 08:04
Cybernetic Joosie
Cybernetic Joosie is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:
Zeikt terug: Er blijken toch een aantal mensen te zijn die willen reageren...
zet dan niet Voor meneer Dob in de titel
__________________
/...\
Met citaat reageren
Oud 30-11-2001, 15:05
ick
ick is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:
Als je waterkoeling ofzo neemt dan heb je helemaal niet zo veel fans nodig.
als je luchtkoeling neemt heb je de kick van de fans monteren en kijken hoe de flow 't best is en 't zagen in je kast etc.

met waterkoeling veel minder
Met citaat reageren
Oud 30-11-2001, 15:21
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:
En wat was je kwijt voor je waterkoeling? Tenminste, gezien het feit dat je het aankaart, denk ik dat je zelf een waterkoeling hebt...
Las je allemaal merkspul gat kopen dan ben je
voor het blok 125/150 pomp 75 radiateur 125.

Maar meestal haal jee een popje bij de vijverzaak en de radiateur bij de sloop. Dus laten zeggen dat het zo;n 200 piek kost als je het zeelf maakt.

Zelf ben ik er ook mee bezig. Maar ik heb het blok zlefgemaakt. Soon there will de pics from it.
__________________
[url]http://www.leenoverzicht.net[/url]
Met citaat reageren
Oud 30-11-2001, 15:31
Jack_Ass
Avatar van Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:
Las je allemaal merkspul gat kopen dan ben je
voor het blok 125/150 pomp 75 radiateur 125.

Maar meestal haal jee een popje bij de vijverzaak en de radiateur bij de sloop. Dus laten zeggen dat het zo;n 200 piek kost als je het zeelf maakt.

Zelf ben ik er ook mee bezig. Maar ik heb het blok zlefgemaakt. Soon there will de pics from it.
Neemt niet weg dat je gek bent
__________________
Ow boy...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 12:32
SLAYERIZE
Avatar van SLAYERIZE
SLAYERIZE is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
áls..

i.m.o. is waterkoeling ernstig je doel voorbij streven, maar da's mijn bescheiden mening..

haha, vind je dat? xal binnenkort dan een plaatje posten van mn peltier-watergekewlde systeempje + cpuid pic.

groetjes

Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 12:53
Verwijderd
Citaat:
SLAYERIZE schreef:
haha, vind je dat? xal binnenkort dan een plaatje posten van mn peltier-watergekewlde systeempje + cpuid pic.

groetjes

Hoeveel geld ben je kwijt aan die zooi? Kun je nog zulke mooie resultaten halen, maar het feit dat je voor het geld wat jij aan koeling e.d. kwijtbent een CPU koopt op snelheid van je overclock nieuw maakt dat voor mij 'aan je doel voorbij gaan'.

Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 13:29
SLAYERIZE
Avatar van SLAYERIZE
SLAYERIZE is offline
Tja daar heb je gelijk in, maar xi het overklokken meer als een hobby....

Natuurlijk is heeft luchtkoeling betere prijs / prestatieverhouding, zeker als je een mooi groot alpha of OCZ koper koelblok hebt met bijbehorende ultra oversizde alpha fan.

Tja, ik heb mn peltier-watergekoelde systeem ook niet gekocht om perse de snelste computer uit de buurt te hebben. Tis gewoon een uitdaging om te kijken hoever je een cpu kan krijgen met rigoreuse koelsystemen en mods.

't systeem ziet R nu als volgt uit;

750 mhz duron @ 1168 (L1 bridges unlocked)
fsb @ 150 mhz

multiplier op 7.5
(had in principe niet eens mn bridge hoeven te unlocken...)

Msi 6388 k7t266 pro - raid

2x maxtor diamondmax plus60 30 gb in RAID-0

512 mb Samsung pc2100 DDR geheugen CAS2.5 (goedkoop en stabiel)

watergekoelde northbridge (resultaat + 7 mhz fsb mogenlijk)

geforce 2 pro watergekoeld 200@247, 400@439 (kopere self made koelribben erop gemaakt)

mja.. natuurlijk, een athlon 1.2 trekt mijn machine er wel uit in de cpu bench van sisoft sandra... maarja twas ook niet om de snelheid te doen zegmaar

groetjes


[Dit bericht is aangepast door SLAYERIZE (26-01-2002).]
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-01-2002, 13:43
SLAYERIZE
Avatar van SLAYERIZE
SLAYERIZE is offline
owja het koste in totaal

ford f150 radiator - FL.75,-
Maze kopere koelblok - Fl.100.-
Senfu gpu koelblok 2x- Fl.160.-
gamma fontijnpomp - Fl.150.-
home made resevoir - Fl. 30.-
Peltier element 100w.- Fl.125.-
regelbare voeding - Fl.250.-
div. slangetjes - Fl. 25.-
coldplate - Fl. 35.-
div. schuimpjes - Fl. 7.50
totaal==========================
Fl.782.50

tja zie het als een investering zegmaar.... hij koelt tot onder het vriespunt ( in zomer ong. 1 grade onder 0, nu is het iets lager)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 13:53
SLAYERIZE
Avatar van SLAYERIZE
SLAYERIZE is offline
beetje off topic.... sorry

groetjes
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 15:27
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
SLAYERIZE schreef:
750 mhz duron @ 1168 (L1 bridges unlocked)
fsb @ 150 mhz

multiplier op 7.5


150*7.5=1125

dus

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 15:34
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Hoeveel geld ben je kwijt aan die zooi? Kun je nog zulke mooie resultaten halen, maar het feit dat je voor het geld wat jij aan koeling e.d. kwijtbent een CPU koopt op snelheid van je overclock nieuw maakt dat voor mij 'aan je doel voorbij gaan'.
Klopt. Maar toch zit ik er over te denken om als ik over 1 of 2 jaar mijn PII 400 een beetje traag begin te vinden, de nieuwe machine met waterkoeling uit te rusten. Doel is hier bij echter niet om vet te kunnen overclocken. Maar om een absoluut stille machine te bouwen. Van de moderne CPU koelers wordt ik namelijk niet echt vrolijk Met de steeds hoger wordende kloksnelheden zie ik dit alleen maar erger worden.

En misschien dat tegen die tijd de kant en klaar setjes ook wat goedkoper zijn geworden Dus dan vind ik het helemaal ideaal.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 15:41
SLAYERIZE
Avatar van SLAYERIZE
SLAYERIZE is offline
mja kweetut, beetje onnauwkeurige klokgenerator.... kan soms wat verschillen.

beetje jammerlijk...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 15:45
SLAYERIZE
Avatar van SLAYERIZE
SLAYERIZE is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Klopt. Maar toch zit ik er over te denken om als ik over 1 of 2 jaar mijn PII 400 een beetje traag begin te vinden, de nieuwe machine met waterkoeling uit te rusten. Doel is hier bij echter niet om vet te kunnen overclocken. Maar om een absoluut stille machine te bouwen. Van de moderne CPU koelers wordt ik namelijk niet echt vrolijk Met de steeds hoger wordende kloksnelheden zie ik dit alleen maar erger worden.

En misschien dat tegen die tijd de kant en klaar setjes ook wat goedkoper zijn geworden Dus dan vind ik het helemaal ideaal.

-Desecrator


tja... het goedkoopste setje is al een paar jaar de totaal oplossing van Senfu... 198 euro... alles R op en R aan.... maarja dat haalt het natuurijk nooit bij een zelf samengestelde configurtie

Met een beetje geluk stel je het zelf goedkoper samen.... ik denk dat je vanaf 250-300 gulden een complete kit hebt

groetjes

Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 16:02
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
SLAYERIZE schreef:
tja... het goedkoopste setje is al een paar jaar de totaal oplossing van Senfu... 198 euro... alles R op en R aan.... maarja dat haalt het natuurijk nooit bij een zelf samengestelde configurtie

Met een beetje geluk stel je het zelf goedkoper samen.... ik denk dat je vanaf 250-300 gulden een complete kit hebt

groetjes

Is maar de vraag of een kant en klaar set het niet haalt bij zelfbouw. Kant en klaar sets hebben als voordeel dat het koelblok op een computer gestuurde frees bank gemaakt zal zijn. Zo'n blok zal dus veel netter afgewerkt zijn dan een zelf gemaakt blok. Dit heeft als voordeel dat de onderkant veel gladder is en daardoor een betere warmte overdracht zal kennen.

Dit geldt voor de hele set. Bij een goede kant en klaar set heb je de garantie dat alles netjes afgwerkt en goed op elkaar ingesteld is. Bij zelfbouw is dit nog maar de vraag.

Bovendien koop je met een kant en klaar set garantie. Als een kant en klaar set lek raakt en mijn PC vernielt, weet ik precies wie mij gratis van nieuwe onderdelen voorziet

-Desecrator

__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2002, 16:42
SLAYERIZE
Avatar van SLAYERIZE
SLAYERIZE is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Is maar de vraag of een kant en klaar set het niet haalt bij zelfbouw. Kant en klaar sets hebben als voordeel dat het koelblok op een computer gestuurde frees bank gemaakt zal zijn. Zo'n blok zal dus veel netter afgewerkt zijn dan een zelf gemaakt blok. Dit heeft als voordeel dat de onderkant veel gladder is en daardoor een betere warmte overdracht zal kennen.

eigenlijk bedoelde ik losse onderdelen halen dus gewoon al een prefab. koellichaam. Maar je hebt gelijk, zelfgemaakte halen het haast nooit bij prefab blokken (of je moet Thomas Pabst heten )

tja en het is maar de vraag of ze je je geld terugeven als je systeempje lek raakt.... dan moet het wel overduidelijk een constructiefout van hen zijn.... jammergenoeg is het in dit geval meestal zo dat als je iets fout doet dat het dan je eigen schuld is....

R.I.P P.350, had hed slangetje niet vast genoeg gedraaid aan het blok

groetjes
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 19:08
RenT
RenT is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Bovendien koop je met een kant en klaar set garantie. Als een kant en klaar set lek raakt en mijn PC vernielt, weet ik precies wie mij gratis van nieuwe onderdelen voorziet

-Desecrator

u thought...
Bedrijven zijn (bijna) nooit verantwoordelijk voor gebreken die ontstaan zijn door hun product. Ze zullen je een nieuwe cooler geven onder garantie, maar géén nieuwe onderdelen... 'gebruikersfout'.
__________________
Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.